Als ik de info van wesleytjuh en JCB goed intrepeteer zit ik eigenlijk op 350 graden helemaal niet zo verkeerd gezien de temperatuurdaling in mijn bout. Laat dit nou ook precies zijn wat mijn ervaring is: ook na een stuk of 5 (thru-hole) pads blijft mijn station op 350 graden lekker doorsolderen, met die inductiebouten moet dat rond de 320 graden ook wel lukken (of 300 voor smd spul). Voor mij geen reden om zo'n inductiebout te overwegen (doe op dit moment weinig productiewerk) alhoewel ik me nog wel wat meer wil verdiepen in de mogelijkheden wat betreft andere soldeermethodes zoals reflow oven/ir-station of heteluchtstation. Mocht je nou wat aan de veilige kant willen beginnen begin dan uiteraard gewoon laag en voer de temperatuur op totdat het voor jou prettig werkt.
SMD soldeer ik soms ook wel iets koeler rond 320 graden maar TS was met versterkerprintjes zonder SMD bezig en het advies om regelbare temperatuur te kiezen had ik al gegeven. En heeft iemand toevallig de industriestandaard al gevonden?
SMD soldeer ik soms ook wel iets koeler rond 320 graden maar TS was met versterkerprintjes zonder SMD bezig en het advies om regelbare temperatuur te kiezen had ik al gegeven. En heeft iemand toevallig de industriestandaard al gevonden?