Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterdebie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
Matched: windows, 8
Captain Obvious schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:38:
[...]
- Ligt misschien meer aan Dell. Maar ''quickset'' het progje om onder windows 7 je battery besparing en volume/helderheid icoontjes te installeren werkt niet goed. Als ik dit installeer krijg ik een volume/helderheids weergave van zowel Windows zelf als van Quickset zonder een optie om dit uit te zetten. Maar denk dat Dell zijn drivers daar voor moet aanpassen.
Die quickset eraf zwieren en gewoon win+x gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Geen matches
Hmm krijg een BSOD zodra ik een Scan for Hardware Changes doe vanuit de Device Manager, maar eens kijken met de Debugging Tools naar de memory dump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Geen matches
Net mijn eerste aankoop gedaan in de Store. Ging wel een beetje vaag, want op een gegeven moment werd ik doorgestuurd naar de webbrowser (Chrome is mijn default browser) om het betaalproces met Paypal te doorlopen. Na het versturen van de betaalopdracht kreeg ik een wit scherm in mijn browser en gebeurde er niks meer :?
Daarna in de Store nogmaals op 'Buy' geklikt en hij begon wel met downloaden. Al kwam het een beetje onbetrouwbaar over. Hou wel even in de gaten of het bedrag niet dubbel wordt afgeboekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Geen matches
Bij het opstarten beland ik eerst op mijn lockscreen. Kan dit overgeslagen worden en direct op het inlogscherm komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Matched: 8
JSt1983 schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:47:
Bij het opstarten beland ik eerst op mijn lockscreen. Kan dit overgeslagen worden en direct op het inlogscherm komen?
Dat hoeft niet, je kan gewoon gelijk beginnen met typen van je wachtwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 20:27
shadowman12 schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:43:
Hmm krijg een BSOD zodra ik een Scan for Hardware Changes doe vanuit de Device Manager, maar eens kijken met de Debugging Tools naar de memory dump.
Is al opgelost, heb in dit topic quickset voor windows 8 gevonden.
Had ook gekund maar dan had ik nog wat zaken gemist. Dan mis je sowieso een knop (f toets)
die je een energiebesparings stand bovenop de normale energiebesparing van windows laat draaien.
Ook heb je dan wat extra settings, zoals het kunnen uitschakelen van het opladen van de batterij als hij vol is.

Nog even iets anders.
Ik heb nu een @live.com account gekoppeld aan Windows 8.
Nu zag ik dat je die kunt laten omzetten naar een @outlook.com adres wat ik persoonlijk mooier vind staan.
Heeft iemand hier ervaring mee? Heb bijvoorbeeld wat gfwl zaken en gamertag + skydrive 25 aan dit account gekoppeld. Wordt dit allemaal mee overgezet? Ik heb proberen te googlen maar ik kan nergens een echt duidelijk antwoord vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Captain Obvious op 04-11-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Captain Obvious schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:04:
[...]

Is al opgelost, heb in dit topic quickset voor windows 8 gevonden.
Had ook gekund maar dan had ik nog wat zaken gemist. Dan mis je sowieso een knop (f toets)
die je een energiebesparings stand bovenop de normale energiebesparing van windows laat draaien.
Ook heb je dan wat extra settings, zoals het kunnen uitschakelen van het opladen van de batterij als hij vol is.
Nee het lijkt een brakke nVidia driver te zijn die niet helemaal compatibel is met Windows 8.

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 04-11-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Geen matches
WeAreLegion schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:02:
[...]

Dat hoeft niet, je kan gewoon gelijk beginnen met typen van je wachtwoord :)
Volgens mij is dat niet zo. De eerste toets die je tikt doet het scherm verdwijnen. Pas daarna kun je je wachtwoord intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Palomar schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:19:
[...]

Volgens mij is dat niet zo. De eerste toets die je tikt doet het scherm verdwijnen. Pas daarna kun je je wachtwoord intypen.
Edit:

Dit was eerste link die ik tegenkwam bij zoeken op google: http://news.cnet.com/8301...-windows-8-log-in-screen/

Je hoeft dan helemaal geen ww meer in te vullen (dat werkt natuurlijk alleen als je enige useraccount bent) windows 7 had dit ook.

[ Voor 39% gewijzigd door WeAreLegion op 04-11-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouroLouco
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 15:18
Vraagje, als rechtgeaarde hollander wil ik proberen wat euro's te beknibbelen voor de installatie van Windows 7 PROFESSIONAL EN op een machine van me. Dit is de tactiek die ik in gedachte heb (huidige prijzen bij Zercom):
- Koop Windows 7 US OEM 64-bit HOME Premium voor € 86,70
- Upgrade naar Windows 8 Pro voor €15,-
- Downgrade naar Windows 7 US *Pro* 64-bit (normale prijs € 135,25,-)
Bespaard: €33,50 en een mogelijkheid om even met W8 te spelen..

Maar de hamvraag is: gaat dit werken?
Want
1) We wonen in NL
2) Kan je terug downgraden naar pro na een upgrade?

Ciao,
TL

AI, if a program makes so many mistakes that it's almost human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
TouroLouco schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:35:
Vraagje, als rechtgeaarde hollander wil ik proberen wat euro's te beknibbelen voor de installatie van Windows 7 PROFESSIONAL EN op een machine van me. Dit is de tactiek die ik in gedachte heb (huidige prijzen bij Zercom):

Want
1) We wonen in NL

Ciao,
TL
Verkeerd topic? Dit is windows 8 ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:02

Want
1) We wonen in NL

Ciao,
TL
Je maakt een grapje?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Okay voor mensen die geen login scherm meer willen:

doe WindowsKey + R

Dan netplwiz

Haal het vinkje weg bij dat users wachtwoord in moeten vullen, dan op toepassen, dan komt er een schermpje hier moet jeje Microsoft account invullen (dus je mail adres) en wachtwoord, op ok klikken en dan herstarten en klaar, hij logt automatisch in.

Getest op windows 8 pro en werkt prima verder :)

[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 04-11-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:32
Captain Obvious schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:04:
[...] Nog even iets anders.
Ik heb nu een @live.com account gekoppeld aan Windows 8.
Nu zag ik dat je die kunt laten omzetten naar een @outlook.com adres wat ik persoonlijk mooier vind staan.
Heeft iemand hier ervaring mee? Heb bijvoorbeeld wat gfwl zaken en gamertag + skydrive 25 aan dit account gekoppeld. Wordt dit allemaal mee overgezet? Ik heb proberen te googlen maar ik kan nergens een echt duidelijk antwoord vinden.
Als het goed is wel. Skydrive is hier in ieder geval goed overgezet en ook de punten die ik had verdiend met xbox live games. Aankopen van WP7 worden ook overgenomen, dus zie geen reden waarom andere dingen niet ook mee worden genomen.
Ook Windows 8 heeft er geen problemen mee. Wel moet je dan uiteraard met je @outlook.com adres inloggen en niet je @live.com. Dat ging overigens bij mij pas in nadat ik al een keer had uitgelogd en weer ingelogd. Dus pas na 2x moest ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 20:27
Caelorum schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:49:
[...]

Als het goed is wel. Skydrive is hier in ieder geval goed overgezet en ook de punten die ik had verdiend met xbox live games. Aankopen van WP7 worden ook overgenomen, dus zie geen reden waarom andere dingen niet ook mee worden genomen.
Ook Windows 8 heeft er geen problemen mee. Wel moet je dan uiteraard met je @outlook.com adres inloggen en niet je @live.com. Dat ging overigens bij mij pas in nadat ik al een keer had uitgelogd en weer ingelogd. Dus pas na 2x moest ik dat doen.
Mooi dan ga ik dat maar eens proberen.
Werd je gamertag ook automatisch goed gekoppeld of moest je dat ook veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Geen matches
warhamstr schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:19:
[...]

Niet waar.

Vinkje aan geeft een vraag.

Vinkje uit geeft niets.
Ja ik zit wat te liegen , wat schiet ik daar mee op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want
1) We wonen in NL

Ciao,
TL
Dan kun je beter op bv. eBay goedkoop een Windows XP (32 bit) pakket kopen (64 bit is helaas veel duurder), en dan vervolgens een Windows 8 upgrade DVD van 59 euro, dan houd je je ook aan de regels, en ben je nog een stuk goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
En als je geen lockscreen wilt, kun je volgens mij ook gewoon de autologon-utility gebruiken van Sysinternals.

http://technet.microsoft....ysinternals/bb963905.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Geen matches
Captain Obvious schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:51:
[...]

Mooi dan ga ik dat maar eens proberen.
Werd je gamertag ook automatisch goed gekoppeld of moest je dat ook veranderen?
Nee, alles dat zat gekoppeld aan mijn live-adres (eigenlijk een live passport account met @hccnet.nl :P) werd gewoon netjes overgezet naar mijn @outlook.com. Dus mijn zune, WP7 en xbox spul ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Geen matches
Theodor schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:53:
[...]

Ja ik zit wat te liegen , wat schiet ik daar mee op....
Dat weet ik dus ook niet! Ik heb meteen getest nadat jij poste, en het klopt niet wat jij zegt. :/.

Dat vinkje geeft een vraag scherm voor je het bestand definitief verwijderd, als je het vinkje weg haalt krijg je die vraag niet...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouroLouco
Matched: windows
Waarom zou ik een grapje maken? Normaliter is het zo dat je elke Windows OEM Pro kan downloaden, maar heeft iemand een idee of dit na deze actie ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouroLouco
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:17:
[...]

Dan kun je beter op bv. eBay goedkoop een Windows XP (32 bit) pakket kopen (64 bit is helaas veel duurder), en dan vervolgens een Windows 8 upgrade DVD van 59 euro, dan houd je je ook aan de regels, en ben je nog een stuk goedkoper uit.
Ik ga geen sw op Ebay kopen en wil eigenlijk geen W8, maar een goedkope W7 Pro.. (maar ook nog ff kunnen spelen met die W8, voordat ik weer terug ga) ;-)
En volgens mij kan je niet van 32 -> 64 bit upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TouroLouco schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:26:
[...]

Ik ga geen sw op Ebay kopen en wil eigenlijk geen W8, maar een goedkope W7 Pro.. (maar ook nog ff kunnen spelen met die W8, voordat ik weer terug ga) ;-)
En volgens mij kan je niet van 32 -> 64 bit upgraden?
Hm... een snelle Google search geeft mij het idee, dat je alleen pre-installed versies van Windows 8 mag downgraden, versies die dus standaard bij je PC geleverd zijn, dus geen Windows 8 upgrades. Maar het is al laat, Google het zelf voor de zekerheid even na ;)

En een 32 bit Windows mag je van MS wel naar Windows 8 64 bit upgraden, maar alleen via de 59 euro DVD optie, dus niet online via dat 30 euro upgrade progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Nou na een dag met Windows 8 hebben gewerkt denk ik, waarom kwamen ze hier niet eerder op werkt heerlijk. (Zelfs met 1.5GB aan RAM en een Celeron D 3.06 Ghz). Kom zelden nog op het bureaublad. Had in het begin wel het probleem dat de ingebouwde Wi-Fi kaart het niet deed dus ik heb een Wi-Fi usb-stick geleend die drivers van de CD geïnstalleerd, hup het Wi-Fi op en daarna de drivers geïnstalleerd van de netwerkkaart die Win8 automatisch vond.

Veel sneller dan XP, het enigste wat me wel opvalt dat de D:/ schijf continue wordt gebruikt...(Daar staat ook Win8 op.) Rond de 90% tot 100%, maar dat maakt hem er niet bepaald langzamer van. En soms komen er plotseling strepen in beeld, vooral in Metro-apps, en dan kan je niks meer lezen alleen dan scroll je ff verder en dan is het weer weg dus niet echt zo'n o zo groot probleem.

Dus mijn ervaringen tot nu toe is helemaal goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:02
TouroLouco schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:22:
[...]

Waarom zou ik een grapje maken? Normaliter is het zo dat je elke Windows OEM Pro kan downloaden, maar heeft iemand een idee of dit na deze actie ook kan?
a) Omdat het 3x installeren van Windows al meer tijd en dus geld kost dan die 33 euro die je bespaard,
b) Omdat je, als je Windows 8 wil uitproberen, daar een 90 dagen trial voor kan gebruiken MSDN: Download Windows 8 Enterprise Evaluation,
c) Omdat die 15 euro upgrade alleen legaal is voor Windows 7 PC's aangeschaft in een bepaalde periode. In jouw geval dus illegaal en zal je alsnog naar die 30 euro versie moeten gaan (of zoals hierboven staat zelfs de 60 euro versie) dus bespaar je slechts 18 euro of ben je zelfs nóg duurder uit.

Als je écht een "rechtgeaarde hollander" bent, dan tover je ergens een XP, Vista of 7 licentie vandaan en upgrade je die voor 30 euro naar W8 Pro. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Toveren bestaat niet, dus als je geen van die licenties hebt, kun je ook niet legaal upgraden. En blijkbaar heeft-ie die niet, anders zou hij deze vraag niet stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Mooie video bij Channel 9 Live met met Mark Russinovich opgenomen tijdens BUILD 2012, over de veranderingen in de Sysinternals tools en over troubleshooten van Windows RT:
Defrag Tools Live #14

[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 05-11-2012 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 20:07
Vindt toch met die metro apps op een 24" scherm alles veel te groot, en onhandig.
Ben met Windows 7 gewent om alles te verdelen op me scherm, recht me gadgets links me program icons.
Daar tussen in weer me Internet Browsers

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/148446/medium/jo2vAl6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Albert020 schreef op maandag 05 november 2012 @ 08:32:
Vindt toch met die metro apps op een 24" scherm alles veel te groot, en onhandig.
Ben met Windows 7 gewent om alles te verdelen op me scherm, recht me gadgets rechts me program icons.
Daar tussen in weer me Internet Browsers

[afbeelding]
Je kunt een app die je veel gebruikt ook aan de rechterkant of linkerkant zetten, door hem gewoon te slepen,ik doe dat bijvoorbeeld met de Twitter app.

http://www.techulator.com...windows-snap-feature.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 05-11-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Mwa, dat is toch niet echt een fijne manier om twee programma's naast mekaar te draaien? Bedoel, als je nou écht werk wil doen in de nieuwe interface, je kan niet eens een tekstverwerker naast je browser draaien. Of wat ik bv 's avonds veel doe, een browser waarin ik door fora browse terwijl ik een serie kijk in een venster er naast.
Dat zou je dan in Windows 8 gewoon op de Desktop moeten doen.
Maar als je op die manier alles gaat doen dan wordt die nieuwe interface niet veel meer dan een fancy veredelde app launcher.
Ben er niet kapot van moet ik zeggen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Sinds een paar dagen aan het experimenten met windows8 en de desktop interface werkt behoorlijk lekker, ook de vernieuwde taskmanager is een verademing.

Waar ik echter niet aan kan wennen is de 'logica' van de metro interface en de indeling van de metroapp schermen, dit is op een 24"monitor gigantisch.
Ik wil mijn 'app' schermen zelf kunnen indelen en deze mogelijkheid heb ik niet in deze interface. Ik hoop zeer dat in een update van Windows de mogelijkheid komt om direct in de desktop interface te starten, dit is met name voor desktops veel handiger lijkt mij.

Start bereik ik wel via win+q, dus een startknop hoeft voor mij niet perse, toch zal deze optie ook niet zeer verkeerd zijn.

Wat me nog het meeste stoort is de reclame is de diverse apps die nota bene met het OS zijn meegekomen. Ik betaal voor het OS, dan zit ik niet op diverse reclame sh*t te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn er eigenlijk weinig windows 8 laptops te koop een week na de w8 launch.
ik zoek een w8 17 inch laptop met ssd.

nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

Geen matches
Een laptop in met de komst van de Surface natuurlijk overbodig geworden :+
Sowieso vind ik dat er weinig laptops zijn met een ssd... Da's echt de bottleneck van zo'n ding.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentemik
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:03
Na een week met Windows 8 was ik helemaal om. Helaas is dit weekend mijn laptop van 4 jaar oud overleden. Reparatie heeft geen zin, alles wijst op moederbord kapot (komt vaak voor bij dit model). Ik ben die 30 euro voor de upgrade dus kwijt. Ik ga er vanuit dat het niet gaat lukken om de upgrade voor mijn Win7 desktop te gebruiken. Heeft iemand zo iets al meegemaakt en het toch geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Krentemik schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:56:
Na een week met Windows 8 was ik helemaal om. Helaas is dit weekend mijn laptop van 4 jaar oud overleden. Reparatie heeft geen zin, alles wijst op moederbord kapot (komt vaak voor bij dit model). Ik ben die 30 euro voor de upgrade dus kwijt. Ik ga er vanuit dat het niet gaat lukken om de upgrade voor mijn Win7 desktop te gebruiken. Heeft iemand zo iets al meegemaakt en het toch geprobeerd?
Hoezo zou dat niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 15:41
Je hebt de key gekocht wat betekend dat je eigenaar bent van een W7/Vista/XP licentie. Je mag je aagekochte W8 upgrade key dus gewoon gebruiken op een andere PC als je dat je enige PC is die de W8 key draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentemik
Geen matches
Sj44k13 schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:06:
[...]

Hoezo zou dat niet lukken?
Omdat ie al geactiveerd is en Microsoft dat niet toestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Krentemik schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:33:
[...]

kan je niet windows bellen en verhaal vertellen. Same als met wisseling van processor oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Geen matches
Herstel de licentie is geldig op 1 laptop / desktop.
Als je de licentie dus gezctiveerd / geregistreerd hebt op 1 PC, dan is hij officieel niet geldig op de andere.

Of je hem geactiveerd krijgt op een andere PC is dus de vraag, je kunt het proberen anders ff belletje plegen met microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Geen matches
mukkel schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:35:
Als je de licentie dus gezctiveerd / geregistreerd hebt op 1 PC, dan is hij officieel niet geldig op de andere.

Of je hem geactiveerd krijgt op een andere PC is dus de vraag, je kunt het proberen anders ff belletje plegen met microsoft.
beetje lastig bij crash laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Bij mijn W7 key werkt dit wel, maar dit was een MSDN key en daar werken dingen meestal wat makkelijker, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentemik
Geen matches
mukkel schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:35:

Ik was zojuist even aan het kijken waar ik naar toe kan bellen en kwam in de voorwaarden (de kleine lettertjes die je nooit leest) tegen dat je binnen 14 dagen de verkoop ongedaan kunt maken en je geld terug krijgt. Dat kan deze week nog, dus misschien doe ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Geen matches
tennisbal schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:41:
[...]

beetje lastig bij crash laptop...
Wat is lastig bij een laptop crash? Het verhaal blijft het zelfde => de licentie zit vast aan de laptop.
Dus licentie overzetten naar een andere pc / laptop, zou problemen kunnen geven..

Of zit je nu te muggenziften over het feit dat ik PC typ ipv laptop ...? in de ogen van microsoft ligt het op de zelfde hoop.

Voorheen had je OEM versies en FPP versies.
OEM versie zit vast aan de PC/Laptop en kun je niet mee overnemen.
FPP kun je een keer of 4-5 activeren.
Volgensmij valt de upgrade onder het OEM gedeelte. Maar zoals al is gezegd, pleeg even een belletje met microsoft.

Edit: :
Dat geld terug krijgen geld denk ik voor een niet gebruikt exemplaar, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door mukkel op 05-11-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Geen matches
mukkel schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:02:
[...]

Wat is lastig bij een laptop crash? Het verhaal blijft het zelfde => de licentie zit vast aan de laptop.
Dus licentie overzetten naar een andere pc / laptop, zou problemen kunnen geven..

Of zit je nu te muggenziften over het feit dat ik PC typ ipv laptop ...? in de ogen van microsoft ligt het op de zelfde hoop.

Voorheen had je OEM versies en FPP versies.
OEM versie zit vast aan de PC/Laptop en kun je niet mee overnemen.
FPP kun je een keer of 4-5 activeren.
Volgensmij valt de upgrade onder het OEM gedeelte. Maar zoals al is gezegd, pleeg even een belletje met microsoft.

Edit: :
Dat geld terug krijgen geld denk ik voor een niet gebruikt exemplaar, toch?
damn beetje snel je tekst net gelezen :) Dacht dat je hem eerst wilde deactiveren. Dit kan uiteraard gewoon volgens mij (even bellen met MS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:33
Zijn er nog meer mensen die vandaag via LinkedIN een invite hebben gekregen voor een besloten event in de Windows Brandstore?
Onlangs zijn Windows 8 en Windows Phone 8 gelanceerd.
Misschien heb je het al uitgeprobeerd en anders zouden we je graag kennis laten maken met de nieuwe Windows en bijbehorende Devices.
We zijn erg benieuwd naar jouw mening en daarom willen we je graag uitnodigen in onze Windows Brandstore.

In de Brandstore heb je alle tijd om de nieuwste devices uit te proberen. We kunnen verschillende 3 Screens (PC/Tablets, Phone en Xbox) en Cloud scenario’s laten zien.
Maar het allerbelangrijkste is om met elkaar in gesprek te zijn. Daarom zullen we speciaal voor jou en enkele genodigden de Windows Brandstore ’s avonds openstellen.
Ik heb, vanzelfsprekend, aangegeven dat ik er bij ga zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 15:11
TheVMaster schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:56:
Zijn er nog meer mensen die vandaag via LinkedIN een invite hebben gekregen voor een besloten event in de Windows Brandstore?

[...]

Ik heb, vanzelfsprekend, aangegeven dat ik er bij ga zijn :+
Mag je ook mensen meenemen? ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pedr0 schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:58:
[...]

Mag je ook mensen meenemen? ;)
:+ Vast niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 16:56
Heeft iemand al een boek (naslag- of leerboek) over Windows 8 gekocht? Zo ja welke zijn aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Geen matches
Serieus? Zijn er echt mensen die dat kopen? Die hier op Tweakers zitten? Als je al iets niet weet kan je dat toch binnen no-time googlen?

En anders:

*knip* Refferer linkje is niet nodig

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 05-11-2012 13:25 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
MaximusTG schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:19:
Serieus? Zijn er echt mensen die dat kopen? Die hier op Tweakers zitten? Als je al iets niet weet kan je dat toch binnen no-time googlen?

En anders:

http://www.bol.com/nl/p/w...dummies/9200000006680171/
Eh..Windows 8 voor dummies? Bestel dan deze : Windows 8 Adminstration Pocket Consultant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 22:03
Mijn Windows 8 installatie is overleden.

Zaterdag Windows 8 geinstalleerd door de bestaande Windows 7 installatie te updaten. Dat leek alemaalgoed te gaan.
Vervolgens een tijdje mee gewerkt, Orcs Must Die gespeeld, facebook and google account gekoppeld enzo.
Daarna een herstart gedaan. Vervolgens start het systeem niet meer en komt in een repair loop terecht.

Geprobeerd de safe mode te runnen maar die crashed ook naar een bluescreen.
Opstarten met enkel de command prompt is het enige wat nog werkt.

Ik heb nu dus op een andere partitie maar weer Windows 7 geinstalleerd.
De bluescreen error code is c000021a

Het systeem is een AMD FX-6100 (6 core) met een AMD video kaart uit de HD 79 reeks

Iemand enig idee hoe ik de Windows8 installtie weer aan de praat kan krijgen?

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:20

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Cowboy_Henk schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:10:
Heeft iemand al een boek (naslag- of leerboek) over Windows 8 gekocht? Zo ja welke zijn aan te raden?
Via Dell kun je "Windows 8 for Dummies" in het Engels gratis krijgen, je hoeft alleen even te twitteren. :9
https://marketing.dell.com/twitter/windows-8-ebook

En voor het serieuze leesvoer kan je deze "Windows 8 Secrets" van Paul Thurrott en Rafael Rivera overwegen: http://www.amazon.com/Win...&sr=8-1&keywords=thurrott

[ Voor 24% gewijzigd door mkrmr op 05-11-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Geen matches
MaximusTG schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:19:
Ik koop geregeld een IT boek hoor, ik vind het soms wel fijn om lekker vroeg naar bed te gaan, glas whiskey erbij en dan een dikke pil gaan doorsnuffelen over Microsoft technologie (8>

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Geen matches
Yanze schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:46:
[...]

Ik koop geregeld een IT boek hoor, ik vind het soms wel fijn om lekker vroeg naar bed te gaan, glas whiskey erbij en dan een dikke pil gaan doorsnuffelen over Microsoft technologie (8>
Inderdaad...ik ook hoor. Zowel op papier als in eBook formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Geen matches
Krentemik schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:33:
[...]

Gewoon bellen en verhaal vertellen. Microsoft is hier (mijn ervaring) erg schappelijk in. Ook ik heb eerder hardwarecrash gehad. Licentiereset was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
We Are Borg schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:24:
[...] Gewoon bellen en verhaal vertellen. Microsoft is hier (mijn ervaring) erg schappelijk in. Ook ik heb eerder hardwarecrash gehad. Licentiereset was geen probleem.
Ze kunnen ook gewoon de andere geactiveerde Windows deactiveren op afstand dus ik zie het probleem ook niet. Je hebt een upgrade licentie gekocht die je recht geeft op 1 Windows installatie van Windows 8 mits je voor die PC ook een geldige Windows 7/Vista/XP licentie hebt.
Zover ik weet zit er ook geen verschil tussen de download en de boxed upgrade versie, behalve dan natuurlijk dat de ene op een dvd moet worden gezet, in een doos gestopt en opgestuurd moet worden met alle risico's van stelen, kwijtraken of beschadigen van dien. Dat zal dan ook de reden zijn waarom die boxed versie zoveel duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mits je een PC hebt met een versie Windows 7/Vista/XP, staat nergens dat het een geactiveerde of legit versie moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:56

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb dus hetzelfde... Balen, want geen backup gemaakt en fotos zijn dus onbereikbaar. Ben best een noob in installaties en partities etc... Ik kom ook niet verder als de bios, opstarten via dvd doet het ook niet...
Ik heb een MSI standaard laptop en ook nooit de herstel dvd's van de windows 7 daarvan gebrand. De hotkey is F3, maar die pakt ie ook niet.. Grr.
Was echt blij met windows 8, maar dit is echt balen. Vanavond nog maar even proberen, anders ga ik van het weekend langs de winkel waar ik de laptop vandaan heb en hoop ik dat er nog een backup gemaakt kan worden van de harde schijf...
GabberKooij schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:26:
Mijn Windows 8 installatie is overleden.

Zaterdag Windows 8 geinstalleerd door de bestaande Windows 7 installatie te updaten. Dat leek alemaalgoed te gaan.
Vervolgens een tijdje mee gewerkt, Orcs Must Die gespeeld, facebook and google account gekoppeld enzo.
Daarna een herstart gedaan. Vervolgens start het systeem niet meer en komt in een repair loop terecht.

Geprobeerd de safe mode te runnen maar die crashed ook naar een bluescreen.
Opstarten met enkel de command prompt is het enige wat nog werkt.

Ik heb nu dus op een andere partitie maar weer Windows 7 geinstalleerd.
De bluescreen error code is c000021a

Het systeem is een AMD FX-6100 (6 core) met een AMD video kaart uit de HD 79 reeks

Iemand enig idee hoe ik de Windows8 installtie weer aan de praat kan krijgen?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 23-09 20:17
retlaw schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:59:
Ik heb dus hetzelfde... Balen, want geen backup gemaakt en fotos zijn dus onbereikbaar. Ben best een noob in installaties en partities etc... Ik kom ook niet verder als de bios, opstarten via dvd doet het ook niet...
Ik heb een MSI standaard laptop en ook nooit de herstel dvd's van de windows 7 daarvan gebrand. De hotkey is F3, maar die pakt ie ook niet.. Grr.
Was echt blij met windows 8, maar dit is echt balen. Vanavond nog maar even proberen, anders ga ik van het weekend langs de winkel waar ik de laptop vandaan heb en hoop ik dat er nog een backup gemaakt kan worden van de harde schijf...

[...]
Kun je uberhaupt in de bios komen? Want daar kun je dan waarschijnlijk gewoon je bootvolgorde aanpassen en bijvoorbeeld booten van een usb. In 80% van de gevallen kan de installatie cd/usb de fouten herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
retlaw schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:59:

[...]
Zolang de disk het fysiek nog doet, kun je er natuurljik altijd een backup van maken. Overigens is het niet onverstandig om van belangrijke zaken als foto's, etc. altijd een extra kopie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Laatst online: 28-09 13:49
Geen matches
Moet je bij de upgrade offer van E15,- eigenlijk ook de win7 serial invoeren? Ik wil namelijk een upgrade kopen van E15,- voor m'n eigen installatie en heb er geen zin in om de win7 licentie van m'n ouders (OEM tussen juli en nu) ermee te deactiveren of blijven alle oude licenties gewoon geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Geen matches
Lorem_Ipsum schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:21:
Moet je bij de upgrade offer van E15,- eigenlijk ook de win7 serial invoeren? Ik wil namelijk een upgrade kopen van E15,- voor m'n eigen installatie en heb er geen zin in om de win7 licentie van m'n ouders (OEM tussen juli en nu) ermee te deactiveren of blijven alle oude licenties gewoon geldig?
De licentie van je ouders blijft gewoon geldig. Maar de serial die je invult op die webpagina is voor korting op een systeem met die licentie. Dan is het wel de bedoeling dat je de upgrade op dat systeem uitvoert. Dat het anders kan betekent niet dat het ook netjes is.

Als je geen zin hebt om iets te deactiveren, waarom betaal je niet gewoon de 30 euro? Dat is nu ook niet bepaald de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Laatst online: 28-09 13:49
Hann1BaL schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:40:
[...]

De licentie van je ouders blijft gewoon geldig. Maar de serial die je invult op die webpagina is voor korting op een systeem met die licentie. Dan is het wel de bedoeling dat je de upgrade op dat systeem uitvoert. Dat het anders kan betekent niet dat het ook netjes is.

Als je geen zin hebt om iets te deactiveren, waarom betaal je niet gewoon de 30 euro? Dat is nu ook niet bepaald de hoofdprijs.
Eeh,
Hoewel de aanbieding beperkt is tot in aanmerking komende klanten die een gekwalificeerde pc kopen, kan de upgrade op elke compatibele Windows-pc met een gekwalificeerd besturingssysteem worden geïnstalleerd (zie Systeemvereisten Windows 8 ). Meer informatie over het upgraden van je pc naar Windows 8, inclusief updates en stuurprogramma’s, vind je op de website van de computerfabrikant.
volgens de Programmavoorwaarden van Windows Upgrade Offer. In ieder geval bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Wat vinden 'gewone amerikanen' van windows 8 http://www.zdnet.com/what...windows-8-pcs-7000006863/
LOVED THE WHOLE PACKAGE: 21%
Tekst hier tussen staat op de pagina zelf wel uiteraard
LIKED WINDOWS 8: 24%
JURY STILL OUT ON WINDOWS 8: 19%
HATED THE HARDWARE: 21%
HATED WINDOWS 8: 14%
Tekst hier onder staat op de pagina zelf wel uiteraard

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen?
Redelijk positieve cijfers voor een os dat door veel tweakers is weggezet als Vista 2.0.

Hated the hardware is een ervaring die ik zelf ook vaak heb bij Windows apparatuur, het is vaak net niet en dit kan je Microsoft niet aanrekenen. De Surface RT is in ieder geval al een stap in de juiste richting en lijkt ook daadwerkelijk te resulteren in betere hardware van de oems. Het is wel erg jammer dat veel oems relatief lage resoluties blijven hanteren, ik vraag me dan af of de tegra in combinatie met windows rt misschien niet krachtig genoeg is voor full hd.

[ Voor 40% gewijzigd door dutch_warrior op 05-11-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

In de bios komen lukt nog wel. Ga ik vanavond als eerste proberen om de volgorde aan te passen naar dvd als eerste. hoop dat dat lukt...
Cyleo schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:05:
[...]

Kun je uberhaupt in de bios komen? Want daar kun je dan waarschijnlijk gewoon je bootvolgorde aanpassen en bijvoorbeeld booten van een usb. In 80% van de gevallen kan de installatie cd/usb de fouten herstellen.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Geen matches
dutch_warrior schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:13:
[...]

Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen?
Gewoon leuke food for thought en kijken hoe de thuismarkt consumenten er zelf over denken.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 17:10
Geen matches
TomAtTweakers schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:13:
Ik heb een oplossing gevonden voor het traag laden van de startpagina binnen Chrome. Ga naar Instellingen -> zoek naar en klik op 'Proxyinstellingen wijzigen...' -> klik op 'LAN-instellingen' -> uncheck 'Instellingen automatisch detecteren'.

Toen ik over dit probleem postte was er maar één iemand met hetzelfde probleem maar misschien kan ik hier meer mensen mee helpen. :)
Thanks man. Ik had dit probleem dus ook en hiermee is het mooi opgelost. Ook een nieuwe link openen gaat nu veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
notsonewbie schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:38:
[...]

Gewoon leuke food for thought en kijken hoe de thuismarkt consumenten er zelf over denken.
Ben ook benieuwd wat mijn moeder van W8 zou vinden bijvoorbeeld, aangezien zij de typische huis-tuin-en-keuken gebruiker is, die haar laptop vooral voor internet (google, facebook, email, skype, etc...) en basis office doeleinden gebruikt. Windows 7 vindt ze makkelijker werken dan Windows XP omdat de knoppen groter zijn, alhoewel de verandering me in eerste instantie zuur kwam te staan.
Zelf zie ik haar bijvoorbeeld geen Skype installeren in W7, maar deze is via de store in W8 simpel te verkrijgen. De 'ontdekbaarheid' (discoverability) van W8 is dan ook een stuk beter en alles is toegankelijker voor casuals.

Zelf ga ik voor de 'JURY STILL OUT ON WINDOWS 8'. Desktopomgeving in W8 is echt flink verbeterd ten opzichte van W7 en dat alleen is al de moeite waard. De 'metro' interface vind ik nog niet echt een toegevoegde waarde op een desktop PC, maar het werkt allemaal prima, zit meestal niet in de weg, en is leuk om in rond te klooien. Ik denk dat we het wat tijd moeten gunnen, zodat het allemaal wat verfijnd kan worden en er wat meer applicaties in de store zijn die W8 volledig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 16:56
TheVMaster schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:52:
[...]

Inderdaad...ik ook hoor. Zowel op papier als in eBook formaat.
Thanks...Toch iemand die ook een naslagwerk van een besturingssysteem in huis wil hebben. Ik dacht normaal dat tweakers behulpzame mensen waren en dan krijg je eerst commentaar dat tweakers dit niet doen.... :|
-->
Maar goed ik zal Windows 8 voor dummies en windows 8 secrets wel eens bekijken.

Op deze site http://www.ghacks.net/201...-32-bit-to-64-bit-system/

staat dit geschreven

"In short: you can’t use the Upgrade Assistant to upgrade from a 32-bit version of Windows to a 64-bit version of Windows 8.

It won’t work if you run the installation directly using the Upgrade Assistant, and it won’t work if you select to burn the operating system to DVD or copy it on an USB Flash Drive instead.
If you have the option, you can run the Upgrade Assistant on a 64-bit version of Windows and burn the contents to DVD or copy it on a flash drive. If you do not have the option available to you, you need to buy a 64-bit retail upgrade copy of Windows 8 instead or select the backup media add-on option during the purchase which also includes two discs. The retail copy includes two discs, one for 32-bit and one for 64-bit."

Als ik het goed begrijp moet ik deze retailversie kopen http://www.alternate.be/h...ringssystemen&l2=Upgrades , dus de upgrade versie van Windows 8 pro met zowel de 32bit als de 64 bit versie.

Want ik heb nu Windows XP 32 bit versie op een oude computer en wil in voorjaar 2013 zelf een pc bouwen en windows 8 64 bit installeren.

Mijn schoonouders hebben windows 7 Home premium 64 bit draaien. Als ik hierop de upgrade adivisor draai en voor 30 euro windows 8 pro upgrade 64 bit koop en deze dan brand op dvd of op usb stick zet kan ik die ook gebruiken voor een nieuwe pc? Dan moet ik eerst windows xp eropzetten niet? Gaat het eigenlijk wel om dit te doen? Windows Xp heeft toch amper drivers voor nieuwe hardware? Mijn nieuwe pc zou namelijk ook een ssd moeten hebben met hierop de OS

[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 05-11-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Geen matches
Grrrr.....
Het lukt om in de bios te komen, maar bij het laden van de recovery discs loopt het proces ook vast denk ik... Laptop is een msi cx500, iemand hier die nog een oplossing weet?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Sinds kort over op Windows 8, maar loop tegen een raar probleem aan.
Wanneer de pc in slaapstand gaat en ik maak hem weer wakker door bijv. de muis te bewegen dan maakt de dvd speler het geluid alsof er een dvd op max snelheid aan het spinnen is.
Terwijl er helemaal geen dvd in zit.
Alleen door de power-knop ingedrukt te houden gaat de pc uit en houd het op. Wanneer de dvd speler dit geluid maakt reageert deze ook niet meer op het drukken op de eject knop.
Maar wanneer ik voordat de pc in de slaapstand gaat eerst de dvd lade open heb gezet, dan heb ik nergens last van en kan ik hem gewoon uit de slaapstand houden zoals het zou moeten...
Ik heb lopen Googlen, maar voor alsnog lijk ik de enige te zijn met dit probleem.
Iemand ideeën in welke hoek ik hier de oplossing moet zoeken ?

[ Voor 5% gewijzigd door LoekieLeeuw op 05-11-2012 19:28 ]

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
retlaw schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:07:
Grrrr.....
Het lukt om in de bios te komen, maar bij het laden van de recovery discs loopt het proces ook vast denk ik... Laptop is een msi cx500, iemand hier die nog een oplossing weet?
Waarom zou je recovery disks willen maken dan? Ik bedoel..je moet volgens mij met je boot stick/disk (Windows 8) repareren, niet iets recoveren. Anders ben je alles kwijt wat op dit disk staat.

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 05-11-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Geen matches
Eyefinity 3 schermen (3 x 24 inch) werkt leuk. 5760 - 1200 en dan Metro starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

TheVMaster schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:28:
[...]

Waarom zou je recovery disks willen maken dan? Ik bedoel..je moet volgens mij met je boot stick/disk (Windows 8) repareren, niet iets recoveren. Anders ben je alles kwijt wat op dit disk staat.
Ik heb met de upgrade naar w8 een dvd gebrand. Als ik met deze probeer te booten loopt het vast...
In de bios gekeken en bootvolgorde aangepast naar dvd op de eerste plek. Nog steeds loopt ie vast.
Toen geprobeerd om met de recovery discs, waar als het goed is Windows 7 op staat op te starten, maar proces loopt weer vast. Maar vandaar de recovery discs..
Ik weet het ook niet meer, iemand in de buurt van rijnsburg een idee?

Edit; ik heb dus helaas geen boot stick, alleen een dvd...

[ Voor 3% gewijzigd door retlaw op 05-11-2012 19:42 ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 14:36

Ragger

slopen. alles kapot maken.

retlaw schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:40:
[...]

Ik heb met de upgrade naar w8 een dvd gebrand. Als ik met deze probeer te booten loopt het vast...
In de bios gekeken en bootvolgorde aangepast naar dvd op de eerste plek. Nog steeds loopt ie vast.
Toen geprobeerd om met de recovery discs, waar als het goed is Windows 7 op staat op te starten, maar proces loopt weer vast.
Ik had een corrupte iso gedownload, misschien jij ook. Het komt voor, wist MS te vertellen.
Oplossing: een iso ergens anders vandaan halen en je serial daarin gebruiken.
(Of bellen met MS en geduld hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Geen matches
Mijn Iso die ik gedownload had van Microsoft liep ook vast bij het booten(op DVD gebrand). Daarna via de desktop link een nieuwe gemaakt op een usbstick. Werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrbarendrecht
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 14:40
Is het mogelijk een gedownloade 64 bit win 8 pro upgrade met een schone installatie over een 32 bit win 7 Ultimate heen te zetten?

Ik heb namelijk een desktop die op 32 bit draait en een laptop op 64 bit. Wil ze graag allebei naar 64 bit win 8 pro upgraden maar ben maar arme student dus een schijfje kopen ligt niet echt binnen mijn budget. Nou dacht ik de upgrade assistent eerst op mij n laptop te draaien, te kiezen voor later installeren em op een schijf te zetten en daarmee mijn desktop te upgraden ( waardoor ik dus een 64 bit binnen haal)

iemand hier ervaring mee? Anders moet ik toch maar wachten tot surfspot hem heeft. Voor al mijn mede studenten: surfspot.nl/windows8student

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Geen matches
Je kan niet 2 systemen met 1 upgrade doen, dan zal je vroeg of laat met één systeem zitten die niet meer geactiveerd is ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrbarendrecht
Hahn schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:28:
Je kan niet 2 systemen met 1 upgrade doen, dan zal je vroeg of laat met één systeem zitten die niet meer geactiveerd is ;)
nja dat is niet helemaal waar, in theorie kan je honderden upgrades en keys binnen halen met de upgrade assistent, zolang je windows 8 nog niet installeert blijft hij het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Geen matches
:? Je hebt het toch ook over installeren? Ik in ieder geval wel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Geen matches
Arsenius schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:19:
Mijn Iso die ik gedownload had van Microsoft liep ook vast bij het booten(op DVD gebrand). Daarna via de desktop link een nieuwe gemaakt op een usbstick. Werkte prima.
Hoe doe ik een desktop link?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrbarendrecht
mijn excuses ik zal het ff wat duidelijker maken:

1 upgrade assitant op laptop maakt een usb boot device voor 'later" gebruik
2 usb device installeert win 8 pro 64 bit over win 32 bit desktop dmv schone instalatie
3 upgrade assistent word opnieuw uitgevoerd op laptop waarna een nieuwe key word gekocht en dit keer binnen windows de upgrade word uitgevoerd.

mogelijk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

dhrbarendrecht schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:42:

2 usb device installeert win 8 pro 64 bit over win 32 bit desktop dmv schone instalatie
3 upgrade assistent word opnieuw uitgevoerd op laptop waarna een nieuwe key word gekocht en dit keer binnen windows de upgrade word uitgevoerd.

mogelijk of niet?
Die boot device is bij mij dus de dvd... Windows 8 is al geïnstalleerd alleen start de laptop nu niet op... Niet met de dvd van Windows maar ook niet met recovery discs. Ik kan ook niet opnieuw een USB boot device maken... Laptop start niet meer op...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrbarendrecht
retlaw schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:48:
[...]

Die boot device is bij mij dus de dvd... Windows 8 is al geïnstalleerd alleen start de laptop nu niet op... Niet met de dvd van Windows maar ook niet met recovery discs. Ik kan ook niet opnieuw een USB boot device maken... Laptop start niet meer op...
jij hebt ook een andere pc proberen te upgraden dan de gene waarop je de upgrade assistent heb gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Geen matches
dhrbarendrecht schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:55:
[...]

jij hebt ook een andere pc proberen te upgraden dan de gene waarop je de upgrade assistent heb gedraaid?
Nee, ik heb een pc geüpgraded. Deze start nu echter niet meer op... Ook niet met de boot dvd... Dat is het probleem...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrbarendrecht
sorry retlaw mijn opmerking was een aanvulling van mijn vraag, ik zal ze ff netjes bij elkaar zetten voor verdere verwarring
dhrbarendrecht schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:26:
Is het mogelijk een gedownloade 64 bit win 8 pro upgrade met een schone installatie over een 32 bit win 7 Ultimate heen te zetten?

Ik heb namelijk een desktop die op 32 bit draait en een laptop op 64 bit. Wil ze graag allebei naar 64 bit win 8 pro upgraden maar ben maar arme student dus een schijfje kopen ligt niet echt binnen mijn budget. Nou dacht ik de upgrade assistent eerst op mij n laptop te draaien, te kiezen voor later installeren em op een schijf te zetten en daarmee mijn desktop te upgraden ( waardoor ik dus een 64 bit binnen haal)

iemand hier ervaring mee? Anders moet ik toch maar wachten tot surfspot hem heeft. Voor al mijn mede studenten: surfspot.nl/windows8student

mogelijk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:04
Ben nog steeds blij met W8, maar merk dat nog niet alles af is. M'n foto's op m'n NAS zijn offline beschikbaar, en als ik een achtergrondje voor het startscherm wil instellen kan ik keurig via een Start een afbeelding opzoeken. In de app Foto's zie ik echter geen foto's. Bij muziek wordt het nog mooier, daar zie ik al m'n (offline beschikbare) muziek wel, maar krijg ik een foutmelding bij het afspelen.

Hoop dat microsoft snel met een paar updates komt of dat er mooie third party apps komen. Het idee van Metro vind ik mooi, maar dit soort zaken kunnen toch echt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Tweade op 05-11-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 16:16

mogelijk of niet?
Nee niet mogelijk!
Upgrade Assistent download Windows in de versie zoals hij op je PC staat. Download je windows 8 op een Windows 7 32-bits dan krijg je ALLEEN de 32bit versie. Download je hem op een 64bit versie van Windows, dan krijg je de 64bit versie. Er zit dus niets anders op dan de upgrade assistent af te werken op een Win64bit systeem, wanneer je deze 64bit versie wilt.

Heb ik zelf ondervonden, ik wilde ook de 64bit versie op mijn laptop waar nog de 32bit versie van Win7 stond. Kreeg verdikkeme alleen de 32bit versie (ik koos voor het maken van een ISO bestand). En daar zat ik dus met mijn Win8 key. Uiteindelijk via een link (een paar/boel pagina's terug genoem door iemand) op de 64bit Windows PC van mijn vriendin toch nog de juiste versie kunnen downloaden zonder een nieuwe key en dus zonder ervoor te betalen. (Betaalde key had ik namelijk al van de 32bit download)

Makkelijkste oplossing dus;
1) Upgrade Assistent afwerken op iemand anders PC/Laptop met 64bit versie van eerdere windows, met die ISO/USB-versie en key je eigen laptop/PC opstarten en installeren.

Minder snel;
Eerdere windows 64bit versie op je eigen pc/laptop installeren en dan pas de Upgrade assistent draaien.

[ Voor 32% gewijzigd door LessRam op 05-11-2012 22:01 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrbarendrecht
LessRam schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:51:
[...]

Nee niet mogelijk!
Upgrade Assistent download Windows in de versie zoals hij op je PC staat. Download je windows 8 op een Windows 7 32-bits dan krijg je ALLEEN de 32bit versie. Download je hem op een 64bit versie van Windows, dan krijg je de 64bit versie. Er zit dus niets anders op dan de upgrade assistent af te werken op een Win64bit systeem, wanneer je deze 64bit versie wilt.

Heb ik zelf ondervonden, ik wilde ook de 64bit versie op mijn laptop waar nog de 32bit versie van Win7 stond. Kreeg verdikkeme alleen de 32bit versie (ik koos voor het maken van een ISO bestand). En daar zat ik dus met mijn Win8 key. Uiteindelijk via een link (een paar/boel pagina's terug genoem door iemand) op de 64bit Windows PC van mijn vriendin toch nog de juiste versie kunnen downloaden zonder een nieuwe key en dus zonder ervoor te betalen. (Betaalde key had ik namelijk al van de 32bit download)

Makkelijkste oplossing dus;
1) Upgrade Assistent afwerken op iemand anders PC/Laptop met 64bit versie van eerdere windows, met die ISO/USB-versie en key je eigen laptop/PC opstarten en installeren.

Minder snel;
Eerdere windows 64bit versie op je eigen pc/laptop installeren en dan pas de Upgrade assistent draaien.
thanks dat zei ik eigenlijk ook, een andere pc gebruiken om van 32 bit 64 bit te upgraden. maar de vraag is: kan je die originele oude 64bit windows nog upgraden of wordt dat moeilijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Laatst online: 05-10 10:15
ik heb de windows dvd's erbij besteld,
en ze zaten vandaag in de bus...
1 met windows 8 32 bit
1 met windows 8 64 bit

ik ben happy !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Geen matches
Hoelang duurde het van bestellen tot ontvangen??

Ik heb afgelopen woensdag de upgrade DVD nabesteld bij Arvato (en ik heb geen geduld....)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
dhrbarendrecht schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:04:
[...]

thanks dat zei ik eigenlijk ook, een andere pc gebruiken om van 32 bit 64 bit te upgraden. maar de vraag is: kan je die originele oude 64bit windows nog upgraden of wordt dat moeilijker?
Waarom upgraden?
Gewoon die 64bits versie ISO op DVD zetten of USB gebruiken.
DVD/USB in de PC
In het BIOS aangeven opstarten vanaf DVD/USB
Windows installatie begint
Kiezen voor schone installatie (ik liet de partities eerst verwijderen en weer aanmaken, weet niet of dat nodig was, maar wilde toch al 2 partities samenvoegen)
En aan het eind heb je een Win8 op 64 bit (Althans ik, en ik begon met Win7_32bit)

natuurlijk ben je daarna wel al je documenten e.d. kwijt, dus eerst effe backup maken.

[ Voor 5% gewijzigd door LessRam op 05-11-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVFRC45
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-10 13:36
Ik heb Windows 8 ook maar eens geinstalleerd op mijn Asus UX32VD. Het voelt allemaal ineens een stuk trager aan. Word opstarten duurt bijvoorbeeld 2x zo lang terwijl hij normaal met 2 seconden is opgestart. Ik gebruik een Samsung 830 SSD. Ook heb ik een probleem met mijn bluetooth muis en koptelefoon. Ze doen het niet meer, als ik hem probeer te verwijderen bij devices, dan klik ik mooi op Remove Device maar er gebeurt ook gewoon niets. Ga ik zoeken naar nieuwe devices dan vindt hij ook niets. Nieuwste bluetooth drivers etc geinstalleerd vanaf de Asus site. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:22

fynrd1

Fooled by Randomness

RVFRC45 schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:42:
Ik heb Windows 8 ook maar eens geinstalleerd op mijn Asus UX32VD. Het voelt allemaal ineens een stuk trager aan. Word opstarten duurt bijvoorbeeld 2x zo lang terwijl hij normaal met 2 seconden is opgestart. Ik gebruik een Samsung 830 SSD. Ook heb ik een probleem met mijn bluetooth muis en koptelefoon. Ze doen het niet meer, als ik hem probeer te verwijderen bij devices, dan klik ik mooi op Remove Device maar er gebeurt ook gewoon niets. Ga ik zoeken naar nieuwe devices dan vindt hij ook niets. Nieuwste bluetooth drivers etc geinstalleerd vanaf de Asus site. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb vorige week deze laptop voor een vriend klaargemaakt, op het dim knopje na doet hij het prima. Ik heb nog geen klachten gehoord in ieder geval.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
RVFRC45 schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:42:
Meteen na installatie "geobsedeerd" nieuwe drivers gaan zoeken, downloaden en installeren?
Da's altijd gevaarlijk met een nieuw OS. Als het out-of-the-box in Windows8 werkt voorlopig lekker zo laten. Pas bij problemen gaan zoeken naar nieuwe drivers en dan ook bij voorkeur alleen als ze specifiek voor Win8 zijn en van een heel recente datum. Win7 zal in de meeste gevallen ook werken, maar niet alle....

Pas over een paar maand ga ik serieus kijken of andere drivers van de fabrikanten de moeite waard zijn, die tijd geef ik ze eerst even om alles goed bij te werken. En tja als het niet anders kan, een onderdeel loopt echt vast, tja dan is het niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Wie heeft het navolgende wel eens gedaan of beter nog, met windows 8 al gedaan?: complete image overzetten naar een ssd. ik heb op 2 machines win 8 staan en wilde voor de introductie nog even wachten maar de nieuwsgierigheid was te groot dus heb windows 8 geïnstalleerd op de huidige hdd's. Nu wil ik alsnog naar ssd'd maar liefst met een volledige image migreren naar een ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mischien niet juiste plaats, Maar iemand ook problemen met EA origin dat blijft crashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:22

fynrd1

Fooled by Randomness

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 01:29:
Mischien niet juiste plaats, Maar iemand ook problemen met EA origin dat blijft crashen ?
Werkt meer dan prima

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Werkt hier ook goed.
heb wel eerst een update van me spellen gedaan via origin.

ik werk nu al een tijdje met win8, maar ik kan maar niet wennen eraan.
ik vindt het net als sommige andere knap irritant.
heb nu maar start8 geinstalleerd en ingesteld dat ie gelijk doorgaat naar me buroblad
met startknop.
ik vindt dat persoonlijk veel makkelijker werken. maar iedereen ze eigen voorkeuren.
het enigste waar ik blij van werdt is dat me wifi sneller is gaan werken.
kwam eerst niet boven de 36 mb uit en nu haal ik de 45 mb. :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1 ... 50 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.