Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:49

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Matched: windows, 8
Hmm nog wat verder geexperimenteerd met mijn Terratec Aureon 7.1 USB in combinatie met Windows 8.

Ik heb hem nu draaiende. Maar ik moet na elke reboot de USB stekker eruit trekken en opnieuw aansluiten. Anders komt er via analoog geen geluid uit. Of lopen programma's als MediaMonkey vast via digitaal. Het werkt weer prima na de USB opnieuw aangesloten te hebben.

Beetje vreemd.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Matched: windows
@mr32, misschien dat je netwerk adapter hem uit de sleep haalt:
YouTube: how to fix windows 7 sleep mode issue .

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Matched: 8
nog een W8 voordeeltje: Mijn PC wou door overclock nooit uit slaap wakker worden in Win7.
Zwart scherm na muis bewegen en dan poweroff inhouden tot uit en weer opstarten kwam hij toch uit sleep mode. Dus sleep maar op 3 uur gezet, beetje energy waste...

MAAR: met Win8 werkt sleep weer perfect ondanks overclock! :)
Leuk met zo'n sleep button op mijn Logitech keyboard

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:08:
Hier mijn bevindingen na een tijdje werken met windows 8 :

Upgrade vanaf 7 ging prima, duurder een minuut of 20 (SSD), maar omdat ik nogal wat rommel verzameld had in de loop van de tijd besloot ik toch maar een clean install te doen. Dit was binnen een minuut of 10 gebeurt. Goede punten :

- Alle drivers worden gevonden, geen gedoe meer met usb3 enz.
- Snelle install, ingebouwde antivirus, mounter voor ISO images, fijn
- Explorer beter, sneller, multi copy is netjes, storage spaces werken goed
- Alles voelt sneller, had ik niet verwacht want windows 7 was al snel op ssd (256GB)

Slechte punten :

- Metro, nee dank u niet op mijn desktop, full screen apps horen niet op een 26inch monitor, absurd gewoon
- Ziet er ronduit slecht uit zonder aero glass, zijn we terug bij windows xp soms ?
- Geen startknop
- In sleep stand zetten duurt langer (geen echt probleem maar viel op)

Opmerkingen

Startknop terug en metro bijna geheel weg met Start8 van stardock. Ik verwacht dat er ook nog wel een oplossing komt om aero glass terug te krijgen.

Het thema van W8 is vreemd : Doorzichtige taskbar maar geen doorzichtige randjes om je windows heen ? Het ziet er werkelijk niet uit, alsof je een pc van jaren geleden hebt.

Het hele metro verhaal is absurd op een desktop, MS zou het simpel hebben kunnen oplossen door 2 vinkjes "Metro Ja / Nee" , "Startknop Ja / Nee" en natuurlijk aero glass gewoon erin laten. We zitten op een laptop of desktop, die 0,002 watt voor aero maakt niet uit, we hebben een stekker !

Dankzij start8 denk ik dat ik bij W8 blijf, zoals MS het uitlevert is het echter een absurd OS voor je desktop.
Helemaal mee eens, de metro had op de desktop een toegevoegde waarde moeten zijn en niet centraal dienen te staan.
Meer flexibeliteit van MS is nog steeds een gebrek, het OS is nu nog meer toegespits op geldgewin, zo zal je voor elke toevoeging in de toekomst dienen te betalen.
Dat het op elke nieuwe computer zal voorkomen weten we al lang, op deze opgedrongen manier zijn ze groot geworden, ook al geen praktijk waar men fier op kan zijn.
Na Gates gaat het met Balmer alleen maar erger hoor, die denkt vooral aan de aandeelhouders...kassa, kassa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
O held! Het werkt prima nu. Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:31:
[...]
het OS is nu nog meer toegespits op geldgewin
Nog meer dan het al was bedoel je? Want een upgrade voor 29,95 doen ze al jaren?
, zo zal je voor elke toevoeging in de toekomst dienen te betalen.
bron? En wat dan nog, als de basisprijs zo laag blijft, vind ik het niet erg om voor uitbreidingen zoals WMC extra te betalen. Je koopt dan gewoon alleen wat je nodig hebt/leuk vindt. Heerlijk toch?
Dat het op elke nieuwe computer zal voorkomen weten we al lang, op deze opgedrongen manier zijn ze groot geworden, ook al geen praktijk waar men fier op kan zijn.
als mensen iets anders wilden, dan was datgene er wel gekomen. Kijk maar naar mobile, waar blijkbaar iedereen android wil.
Na Gates gaat het met Balmer alleen maar erger hoor, die denkt vooral aan de aandeelhouders...kassa, kassa
Als dat zo was, dan was de upgrade wel 90 euro geweest ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Je snapt het nog niet, dus nog even geduld dan wordt hun strategie je wel duidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Geen matches
Zo te horen wordt het tijd om Microsoft-aandelen te kopen dus! Thanks voor de tip pgm5700 *O*

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

HaseMike schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:08:
...
- Metro, nee dank u niet op mijn desktop, full screen apps horen niet op een 26inch monitor, absurd gewoon
...
Ik hoop van harte dat ze daar nog een keer een fix voor uitbrengen, want die personen hub lijkt wel voor slechtzienden gemaakt! Zit je met je hoge resolutie big ass monitor...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:31:
[...]

Helemaal mee eens, de metro had op de desktop een toegevoegde waarde moeten zijn en niet centraal dienen te staan.
Meer flexibeliteit van MS is nog steeds een gebrek, het OS is nu nog meer toegespits op geldgewin, zo zal je voor elke toevoeging in de toekomst dienen te betalen.
Ik snap je punt wel, maar de hele gedacht achter TIFKAM (met name in de WP en RT uitvoeringen) is juist minder aanpasbaar, mar daardoor wel voorspelbaarder en stabieler en dus makkelijker voor de gemiddelde gebruiker. Die les heft Microsoft van Apple geleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:17:
Je snapt het nog niet, dus nog even geduld dan wordt hun strategie je wel duidelijk....
Ik snap het inderdaad niet, maar zo te horen ben jij in de unieke positie om het mij (en ons allemaal) uit te leggen. Sinds we hier op een discussieforum zitten lijkt me dat ook niet meer dan redelijk om te doen. Dus graag, leg het mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSt1983 schreef op zondag 04 november 2012 @ 08:21:
Die agenda app hoort toch te synchroniseren met je gekoppelde account? Ik heb mijn ms account gekoppeld, maar als ik live open vind ik de agendapunten daar niet terug. Kan dit verholpen worden dat iemand zo weet?
Kijk eens bij settings->opties. Staan daar kalenders bij en staan ze aan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 10:40
Geen matches
is het ook mogelijk je google calendar in de agenda te syncroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:37

ralpje

Deugpopje

Geen matches
Als ik in de calendar bij settings -> accounts kijk en ik wil een nieuw account toevoegen, kan ik kiezen voor een Google-account. Lijkt me wel, dus.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Geen matches
ralpje schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:50:
Als ik in de calendar bij settings -> accounts kijk en ik wil een nieuw account toevoegen, kan ik kiezen voor een Google-account. Lijkt me wel, dus.
bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al 3x opnieuw W8 Prof geinstalleert, helaas werkt betrouwbaarheidsgeschiedenis nog steeds niet. Wanneer ik de computer opnieuw opstart lijkt het te werken maar er gebeurt helaas niets. Er staat ook geen datum van de W8 installatie, drivers enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:24

RayNbow

Kirika <3

Geen matches
Let wel op dat je alleen je hoofdkalender kunt inzien (tenzij ze dit onderhand gefixt hebben).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:54:
Ik heb al 3x opnieuw W8 Prof geinstalleert, helaas werkt betrouwbaarheidsgeschiedenis nog steeds niet. Wanneer ik de computer opnieuw opstart lijkt het te werken maar er gebeurt helaas niets. Er staat ook geen datum van de W8 installatie, drivers enz...
Is die betrouwbaarheidsgeschiedenis écht zo belangrijk voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Geen matches
RayNbow schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:54:
[...]

Let wel op dat je alleen je hoofdkalender kunt inzien (tenzij ze dit onderhand gefixt hebben).
Waar vind je in de calender (de app) de optie 'settings' dan? Ik dacht via de rechtermuisknop, werkt niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Rudyyy schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:07:
[...]

Waar vind je in de calender (de app) de optie 'settings' dan? Ik dacht via de rechtermuisknop, werkt niet,
Waar bij alle apps de instellingen/opties zitten, rechts in de charm bar...

Wellicht eerst eens rustig de nieuwe interface ontdekken/proberen, was je er vanzelf achter gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:10:
[...]

Waar bij alle apps de instellingen/opties zitten, rechts in de charm bar...

Wellicht eerst eens rustig de nieuwe interface ontdekken/proberen, was je er vanzelf achter gekomen..
je hebt gelijk, kzal verder prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb nu al een paar dagen Windows 8 pro op mijn laptop staan. Het loopt erg soepel, gisteren kwam ik tot de vaststelling dat ik een vervelend probleem had met mijn laptop.

Eerst even de situatie mss schetsen :
Mijn laptop is een Toshiba Qosmio X300-14F, en ik heb er twee besturingssystemen opstaan, nl. Vista en Windows 8. (Oorspronkelijk was het Windows 7 en Vista, maar heb een upgrade van 7 naar 8 gedaan)
Het standaardbesturingssysteem is Windows 8, dus hierdoor krijg je telkens je opstart de nieuwe Bootloader te zien. En hier zit volgens mij m'n probleem:

Het probleem :
Wanneer ik de laptop opstart kan je zien of de wifi adapter aanstaat of niet (dan brandt het indicatielichtje vooraan ), maar wanneer ik direct in Windows 8 boot dan gaat het lampje even aan en zodra je het bootscherm van Windows 8 ziet gaat het uit. Windows 8 vertelt me dan dat de wifi uit staat, en ik heb geen enkele andere mogelijkheid om de laptop helemaal terug opnieuw uit te zetten en op te starten. ( Alle probleemoplossingen van Windows zelf leiden tot niets)

Link indicatielampje brandt wel bij oude Bootloader : http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/

Link indicatielampje brandt niet bij nieuwe Bootloader: http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/

Link Windows 8 Bootloader : http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/

Link Oude Windows Bootloader : http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/

Link Windows 8 Bootscherm : http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/

Wanneer ik echter Vista al standaard OS instel, zodat je dus ook de oude Bootloader krijgt, en kies je dan windows 8 dan werkt de wifi plots wel.

Het rare is nu dat wanneer ik de laptop volledig ontkoppel van het spanningsnet, en ook geen batterij, en opnieuw aan het net hang om zo weer op te starten dan geeft die niet de oude Bootloader weer, maar terug de nieuwe Windows 8 Bootloader. En dit desondanks Vista het standaard OS is. En dan zit ik weer met hetzelfde probleem, wifi werkt niet. Zet ik de laptop uit (maar de stekker niet uitrekken) en opnieuw opstart dan geeft die terug de oude Bootloader en dan werkt de wifi wel.

Dit verhelpt m'n probleem wel, maar het is wel erg omslachtig natuurlijk.

Ik heb gelezen dat bij Windows 8 je eerst het OS boot (dus dat je Windows 8 Bootscherm krijgt) vooraleer je de Bootloader te zien krijgt. Zou het hiermee mss te maken kunnen hebben :? ? Zou het mogelijk zijn dat wanneer je direct in Windows 8 boot de wifi adapter niet gedecteerd wordt of een foute instelling, ...

Advies en hulp is zééééér welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:54:
[...]

Denk niet dat ze dat ooit gaan fixen, gewoon om andere platformen tegen te zitten.

Wel kun je met je mobiel naar sync.google.com gaan om daar meerdere kalenders te selecteren. Maar dat is in dit topic ook al tig keer gemeld.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Niet online
Even een vraagje: je kan Windows 8 installeren vanaf een USB-stick. Ik heb alleen maar 1GB USB-stick, en dat is te weinig. Kan ik Windows 8 ook gewoon installeren vanaf een 1TB Packard Bell externe harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Geen matches
Martinspire schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:30:
[...]

Kijk eens bij settings->opties. Staan daar kalenders bij en staan ze aan?
Merci, hij is inmiddels wel gesynchroniseerd in Outlook, maar niet op live.nl en mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 00:02
superdraak345 schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:19:
Even een vraagje: je kan Windows 8 installeren vanaf een USB-stick. Ik heb alleen maar 1GB USB-stick, en dat is te weinig. Kan ik Windows 8 ook gewoon installeren vanaf een 1TB Packard Bell externe harde schijf?
Zou moeten lukken als je moederbord booten ervan ondersteunt. Probeer het en breng verslag uit hier :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 04-11-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

superdraak345 schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:19:
Of brand de iso op DVD? Volgens mij geeft de setup die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Niet online
Geen matches
Oja, natuurlijk. Ik probeer allebei wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dit is zowat mijn conclusie van Windows 8:

Het is allemaal mooi enzo, maar aan sommige dingen erger ik mij zodanig dat het niet meer leuk wordt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Geen matches
Maakt het wat uit als je niet kunt beveiligd opstarten? Geeft de upgrade-assistent in ieder geval aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DSTweaker schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:11:
Heb nu al een paar dagen Windows 8 pro op mijn laptop staan. Het loopt erg soepel, gisteren kwam ik tot de vaststelling dat ik een vervelend probleem had met mijn laptop.

Eerst even de situatie mss schetsen :
Mijn laptop is een Toshiba Qosmio X300-14F, en ik heb er twee besturingssystemen opstaan, nl. Vista en Windows 8. (Oorspronkelijk was het Windows 7 en Vista, maar heb een upgrade van 7 naar 8 gedaan)
Het standaardbesturingssysteem is Windows 8, dus hierdoor krijg je telkens je opstart de nieuwe Bootloader te zien. En hier zit volgens mij m'n probleem:

Het probleem :
Wanneer ik de laptop opstart kan je zien of de wifi adapter aanstaat of niet (dan brandt het indicatielichtje vooraan ), maar wanneer ik direct in Windows 8 boot dan gaat het lampje even aan en zodra je het bootscherm van Windows 8 ziet gaat het uit. Windows 8 vertelt me dan dat de wifi uit staat, en ik heb geen enkele andere mogelijkheid om de laptop helemaal terug opnieuw uit te zetten en op te starten. ( Alle probleemoplossingen van Windows zelf leiden tot niets)

Link indicatielampje brandt wel bij oude Bootloader : http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/

Link indicatielampje brandt niet bij nieuwe Bootloader: http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/

Link Windows 8 Bootloader : http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/

Link Oude Windows Bootloader : http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/

Link Windows 8 Bootscherm : http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/

Wanneer ik echter Vista al standaard OS instel, zodat je dus ook de oude Bootloader krijgt, en kies je dan windows 8 dan werkt de wifi plots wel.

Het rare is nu dat wanneer ik de laptop volledig ontkoppel van het spanningsnet, en ook geen batterij, en opnieuw aan het net hang om zo weer op te starten dan geeft die niet de oude Bootloader weer, maar terug de nieuwe Windows 8 Bootloader. En dit desondanks Vista het standaard OS is. En dan zit ik weer met hetzelfde probleem, wifi werkt niet. Zet ik de laptop uit (maar de stekker niet uitrekken) en opnieuw opstart dan geeft die terug de oude Bootloader en dan werkt de wifi wel.

Dit verhelpt m'n probleem wel, maar het is wel erg omslachtig natuurlijk.

Ik heb gelezen dat bij Windows 8 je eerst het OS boot (dus dat je Windows 8 Bootscherm krijgt) vooraleer je de Bootloader te zien krijgt. Zou het hiermee mss te maken kunnen hebben :? ? Zou het mogelijk zijn dat wanneer je direct in Windows 8 boot de wifi adapter niet gedecteerd wordt of een foute instelling, ...

Advies en hulp is zééééér welkom :)
Ik heb dit opgelost op een HP (geen dual boot) door de Win7 factory install te recoveren, wireless aangezet met de Fn key (die dus niks deed in W8). Daarna een verse install van W8. Wireless blijft nu aanstaan. Nu weet ik niet in hoeverre dit jouw helpt maar het lijkt erop dat de dual boot met Vista een probleem is. Heb je een andere schijf beschikbaar om 1 en ander te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:19:
[...]

T/m de 4000-serie levert AMD alleen nog legacy-drivers en die ondersteunen alle Windows-versies t/m versie 7. Installeren op Windows 8 gaat met veel gedoe gepaard en de control center wil niet draaien, ook niet de versie uit nieuwere driver-pakketten voor nieuwere kaarten.
Het klopt dat de legacy drivers die standaard op de site staan alleen voor Windows 7 zijn. Gelukkig kwam ik net ook de Windows 8 versie tegen in een KB article. Ik had dezelfde frustratie m.b.t. CCC: ik heb twee 4850s in x-fire, en die dingen willen nog wel wat herrie maken. Met de Windows 7 versie van de driver wil CCC niet openen, met de Windows 8 wel, en werkt alles zoals het hoort. Wel krijg ik nog steeds de kdbsync.exe error bij het opstarten, maar dat zal vast ook nog wel gefixt worden.

De legacy driver voor Windows 8 is hier te vinden.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vennik
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-10 14:08
Mavamaarten schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:27:
[video]

Het is allemaal mooi enzo, maar aan sommige dingen erger ik mij zodanig dat het niet meer leuk wordt.
Gestopt met kijken toen ze begonnen te miepen over het niet werken van de search tool in de metro interface.
Ze hadden niet eens door dat je naar settings kon springen en dan had je alle elementen gevonden die ze zochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
CokeZero schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:30:
Maakt het wat uit als je niet kunt beveiligd opstarten? Geeft de upgrade-assistent in ieder geval aan.
Nee.

Even een stukje over Secure boot toegevoegd aan de topic start: [Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3

[ Voor 25% gewijzigd door Ramon op 04-11-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 09:24
Windows 8 installeren vanaf een externe hardeschijf is mij niet gelukt. Ik heb toen maar besloten een nieuwe usb stick te kopen omdat die toch altijd wel van pas komen. Nu is er 32GB voor 11 euro bij de media markt.
Dat werkt erg lekker om windows daarvan te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Niet online
walletje-w schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:52:
Windows 8 installeren vanaf een externe hardeschijf is mij niet gelukt. Ik heb toen maar besloten een nieuwe usb stick te kopen omdat die toch altijd wel van pas komen. Nu is er 32GB voor 11 euro bij de media markt.
Dat werkt erg lekker om windows daarvan te installeren.
Aha! Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ramon schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:28:
[...]

Ik snap het inderdaad niet, maar zo te horen ben jij in de unieke positie om het mij (en ons allemaal) uit te leggen. Sinds we hier op een discussieforum zitten lijkt me dat ook niet meer dan redelijk om te doen. Dus graag, leg het mij uit.
Ze willen dus nu zorgen dat de markt aandeel nog groter word dat ze nu al zijn .. dit is goed om je produkt te verkopen.
En als je produkt goed verkoopt komen er vanzelf wel klanten die mee gaan in JOU produkt dus licentie's en inkomsten via Store moeten gaan betalen aan Microsoft.
En daar bij komt nog eens heel veel gebruikers die illigaal bezig waren stappen nu ook over op een legale versie omdat het dan toch inkomsten zijn en weer een hogergetal wat betreft de gebruikers.

ALs je weet dat in Azie voor 75 % als het al niet hoger is met een illigale windows draaid
En dus nu omdat het geen reet kost om een legale versie te krijgen .. stappen vele dus wel over is toch weer 50 euro ...
En al zou het 2 miljoen mensen die illigaal zitten in de wereld over de streep trekken heb je toch 10 mil in je zak :) niet verkeerd hoor en dan inkomsten uit de Store pakken waar je zelf niets aan hoeft te doen alleen maar wachten op je klanten :)
en dan een gedeelte in % mee pakken aan inkomsten.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:09
Geen matches
Vennik schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:37:
[...]

Gestopt met kijken toen ze begonnen te miepen over het niet werken van de search tool in de metro interface.
Ze hadden niet eens door dat je naar settings kon springen en dan had je alle elementen gevonden die ze zochten.
Ben al gestopt met kijken na het zien van de banner op de vid en eerste rants. Gaat echt helemaal nergens over. Typisch "kijk mij nou grappig zijn" vidje. Zo amerikaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
[video]

Ik heb even een paar minuten gekeken, maar de personen in deze video zijn in mijn ogen onvoldoende op de hoogte van de mogelijkheden .......

In een ander filmpje van hen in het begin, staat ook dat het eerdere filmpje half troll was:
YouTube: Windows 8 Survival Guide Part 1

[ Voor 23% gewijzigd door punisher007 op 04-11-2012 13:00 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Dat filmpje is toch vrij oud..
Is aardig een W8 bash filmpje, niet te veel op letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
wagenveld schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:36:
[...]

Heb je een andere schijf beschikbaar om 1 en ander te testen?
Wat zou je dan testen? En ik heb windows 8 er al eens afgegooid, windows 7 er terug op gezet en terug geüpgraded naar windows 8, maar niks. Wifi probleem blijft hetzelfde.

Mijn voorlopige oplossing is de laptop opstarten, dan terug afzetten en terug opzetten. En dan werkt het wel. Maar das natuurlijk niet echt gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
[video]

grappig dat ze de eerste minuuten willen zoeken naar een printer terwijl ze zoeken aan de rechterkant naar 'apps' en niet in de zoekoptie 'instellingen' zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Klopt het dat de voorkeuren van de Ati CCC niet werken bij meerdere monitoren? Ik heb er 3 + TV en wil 3 mogelijkheden maken.

1: met gewoon 3 monitoren 1920 - 1200 NIET eyefinity.
2: central monitor aan resolutie 1920 - 1080 en tv mirrored.
3 eyefinity 3 monitoren,.

In win 7 kon ik volgens mij gewoon een voorkeur instellen en dan daarop klikken. Dit werkt niet. Of heeft dit nooit gewerkt? :P

Welke tool kan ik anders het best gebruiken om zo snel mogelijk diverse monitor settings te veranderen dmv het drukken op een knop/app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Rudyyy schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:11:
[...]

grappig dat ze de eerste minuuten willen zoeken naar een printer terwijl ze zoeken aan de rechterkant naar 'apps' en niet in de zoekoptie 'instellingen' zoeken :)
Ik stel voor om elke nieuwe gebruiker een verplichte Win 8 spoedcursus te laten volgen. Gewoon wat basis keyboard shortcuts laten leren etc. Dan is dat gemekker ook weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
mukkel schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:01:
Dat filmpje is toch vrij oud..
Is aardig een W8 bash filmpje, niet te veel op letten :)
Er is wel een medetweaker die zich erg asocieert met dit filmpje. Voor hem is het pijnlijke waarheid. Voor de meeste computer savvy gebruikers is dit natuurlijk een totaal onzin filmpje. Bashers hebben alleen gezocht naar dingen waarop gebashed kan worden. En dan klopt het niet een, of is heel erg zeikerig. Bijv: rechtermuisknop. Nu moet je helemaal naar beneden bewegen met je muis, ipv een paar millimeter naar links of rechts. Dit soort mensen brengen dus "tech" info op de wereld.
Een ieder die zich hiermee kan asocieren, well, guess Windows 8 isn't for ya. Go back to XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Poops_McGhee schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:22:
[...]
En dan klopt het niet een, of is heel erg zeikerig. Bijv: rechtermuisknop. Nu moet je helemaal naar beneden bewegen met je muis, ipv een paar millimeter naar links of rechts.
Ik heb nog geen ervaringen met Windows 8, dus ik ga daar m'n mening nog niet over geven. Maar dat voorbeeld wat je nu aanhaalt vind ik én wel kloppen én allesbehalve zeikerig.

Buiten Metro kan je gewoon rechtermuis gebruiken en dan een paar pixels bewegen en je bent er, maar in Metro moet je je muis helemaal naar de andere kant verschuiven. Dat is toch gewoon een stuk omslachtiger? Het is geen ramp, maar ik vind het ook zeker geen zeiken als daar over gevallen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Zelfde uitgelegd met het zoeken.
"en dan moeten we helemaal naar metro, naar het hoekje, daarna op de zoekknop drukken" en bladie bla

Gewoon windows toets en gelijk beginnen met typen.. veel sneller en makkelijker kan het niet worden
Zo is met heel dat filmpje. Niet ingelezen en gekeken hoe het werkt en wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Hahn schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:25:
[...]
Ik heb nog geen ervaringen met Windows 8, dus ik ga daar m'n mening nog niet over geven. Maar dat voorbeeld wat je nu aanhaalt vind ik én wel kloppen én allesbehalve zeikerig.

Buiten Metro kan je gewoon rechtermuis gebruiken en dan een paar pixels bewegen en je bent er, maar in Metro moet je je muis helemaal naar de andere kant verschuiven. Dat is toch gewoon een stuk omslachtiger? Het is geen ramp, maar ik vind het ook zeker geen zeiken als daar over gevallen wordt.
Een paar pixels verder of naar de onderkant van je scherm.............. is dat nou echt zo vervelend? Moet je nu werkelijk hemel en aarde bewegen om dat te overbruggen? Mag je natuurlijk zo ervaren, en dat is prima. Ik weet natuurlijk niet of je Windows op een 52" scherm draait en je muis op 10 dpi hebt gezet. Ja, dan kan ik me voorstellen dat het een rotte tocht naar de onderkant van je scherm is.
Punt is: deze interface moet je ook op een tablet goed weten te bedienen. Daar is het uiteindelijk voor ontwikkeld, en om de PC + tablet gebruikers zoveel mogelijk een uniforme wijze van gebruik te geven, is er voor deze oplossing gekozen. Je gaat nog veel meer klagen als je een ielepielig menuutje moet bedienen met je vinger. De doelgroep van Windows 8 gebruikers is groter dan alleen de pc gebruikers..... we're not alone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrys01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-02-2020
Geen matches
Bevalt prima, mis alleen m,n favorieten in Explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
ravw schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:54:
[...]

Ze willen dus nu zorgen dat de markt aandeel nog groter word dat ze nu al zijn .. dit is goed om je produkt te verkopen.
Het eerste deel van die zin lijkt me logisch (dat wil ieder bedrijf graag, en is ook niet echt een andere strategie dan wat MS had met oudere Windows OS'en), maar het tweede deel is een gevolgtrekking die nergens op slaat.
En als je produkt goed verkoopt komen er vanzelf wel klanten die mee gaan in JOU produkt dus licentie's en inkomsten via Store moeten gaan betalen aan Microsoft.
Lijkt me ook logisch, maar als je naar Apple kijkt, dan zie je bijvoorbeeld dat Apple maar een heel klein percentage (ik dacht iets van 5%) van zijn inkomsten haalt uit zijn Stores, dus echt veel winst maak je daar niet mee. De store/Modern UI is niets meer dan een bindmiddel om de consument te bewegen om naast zijn desktop/laptop ook een Windows 8/RT tablet te kopen. Niet een of andere magic money making machine.
En daar bij komt nog eens heel veel gebruikers die illigaal bezig waren stappen nu ook over op een legale versie omdat het dan toch inkomsten zijn en weer een hogergetal wat betreft de gebruikers.
Lijkt me een prima strategie :)
ALs je weet dat in Azie voor 75 % als het al niet hoger is met een illigale windows draaid
En dus nu omdat het geen reet kost om een legale versie te krijgen .. stappen vele dus wel over is toch weer 50 euro ...
30, en in Azie hebben ze geen euro's, maar ok. Lijkt me niets mis mee.
En al zou het 2 miljoen mensen die illigaal zitten in de wereld over de streep trekken heb je toch 10 mil in je zak :) niet verkeerd hoor en dan inkomsten uit de Store pakken waar je zelf niets aan hoeft te doen alleen maar wachten op je klanten :)
en dan een gedeelte in % mee pakken aan inkomsten.
MS verkoopt 300 miljoen licenties per jaar, denk niet dat ze zich druk maken om die 2 miljoen.

Nee ik ben niet echt overtuigd van jouw visie op MS' zijn strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Poops_McGhee schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:42:
[...]

Een paar pixels verder of naar de onderkant van je scherm.............. is dat nou echt zo vervelend?
Ja. Als je meerdere keren rechtermuisknop achter elkaar moet doen en je moet iedere keer driekwart van je scherm over, dan is dat gewoon kut.
Moet je nu werkelijk hemel en aarde bewegen om dat te overbruggen? Mag je natuurlijk zo ervaren, en dat is prima. Ik weet natuurlijk niet of je Windows op een 52" scherm draait en je muis op 10 dpi hebt gezet. Ja, dan kan ik me voorstellen dat het een rotte tocht naar de onderkant van je scherm is.
Het formaat van je scherm zegt niks over het aantal pixels, maar leuk geprobeerd :>
Punt is: deze interface moet je ook op een tablet goed weten te bedienen. Daar is het uiteindelijk voor ontwikkeld, en om de PC + tablet gebruikers zoveel mogelijk een uniforme wijze van gebruik te geven, is er voor deze oplossing gekozen. Je gaat nog veel meer klagen als je een ielepielig menuutje moet bedienen met je vinger. De doelgroep van Windows 8 gebruikers is groter dan alleen de pc gebruikers..... we're not alone...
En dat punt is juist wat het voor desktopgebruikers zo gaar maakt: alles (van Metro) is bedacht om het voor tabletgebruikers goed te laten werken en dat zal het ook vast doen. Alleen desktopgebruikers krijgen het ook, zonder enige aanpassingen, terwijl desktop en tablet (nog) mijlenver van elkaar af liggen.

En PC-gebruikers zijn niet alleen, maar wel veruit in de meerderheid, dus ik vind het een aparte keuze dat ze zich grotendeels op tablet hebben gericht en de desktop op een tweede (of nog lagere) plaats hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen matches
Hahn schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:21:

En dat punt is juist wat het voor desktopgebruikers zo gaar maakt: alles (van Metro) is bedacht om het voor tabletgebruikers goed te laten werken en dat zal het ook vast doen. Alleen desktopgebruikers krijgen het ook, zonder enige aanpassingen, terwijl desktop en tablet (nog) mijlenver van elkaar af liggen.
Erh.. rechtermuisknop in de NUI heeft ook veel minder nut..
Of je veegt lekker door net als andere tablet UIs die je al gewend bent van je 'Droid of iOS, of je gebruikt de keyboard shortcuts.
rechtsklik werkt als vanouds als je in de Desktop UI zit, dus waar hebben we het nu over.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Hahn schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:21:
[...]
de desktop op een tweede (of nog lagere) plaats hebben gezet.
Ik ben het niet met je eens dat ze de desktop op een tweede (of lagere) plek hebben gezet. De desktop is in Windows 8 gewoon een first-class citizen met alle verbeteringen die ze hebben toegevoegd. De uitwerking van het "rechtermuisknopmenu" in de Modern UI is zeker een nadeel en dat zal ik ook niet goed praten. Maar je kan er gewoon voor kiezen om de Modern UI niet te gebruiken. Al dan niet met third-party tools.

Zou wel goed zijn om het te proberen alvorens je zulke dingen gaat roepen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Gewoon een gamers muis pakken met 5000dpi.
Je pols laten rusten en je vingers het werk laten doen.

En de keuze is vrij simpel die Microsoft aanhoud. => Everything at once.
1 OS interface op 3 platformen. Mobiel / tablet en laptop/desktop.
Als een gebruiker er één beheerst dat is de stap kleiner na een ander platform.
Ook duidelijk terug te zien in de reclame van W8 op de tv zelf..
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kPpM3kT1iPE]

Simplicity is een beetje het keywoord

[ Voor 14% gewijzigd door mukkel op 04-11-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Geen matches
mukkel schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:32:
Gewoon een gamers muis pakken met 5000dpi.
Maar 4000 dpi is ook prima hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Geen matches
Het gaat op het idee :P hogere DPI => minder afstand met de muis.
Dus oude verstokte gebruikers moeten die balletjes muis een keer opruimen :)

PS. Heb ik dat alleen of hebben meerdere mensen dit.
Als ik bericht typ hier op tweakers en druk dan op reageer. Krijg ik alsnog eerst een voorbeeld ipv gelijk plaatsen. Wat is hier het nut van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 20:27
[video]

Haha Logan van teksyndicate.com zeker een grappige gast.
Heb nu Windows 8 op mijn laptop draaien gewoon om te proberen en te kijken of ik ook op mijn desktop over zou willen. Moet zeggen voor de desktop mode zie ik alleen maar verbeteringen.
- Nieuwe file explorer is goed, gebruik de ribbon niet maar is handig dat hij er is.
- Nieuwe file transfer is ook super en had misschien al in windows 7 moeten zitten.
- In games merk ik niet meer fps maar het lijkt toch of heel het systeem iets sneller is, reageert allemaal
lekker vlot.
- Ik heb het idee dat mijn accu iets langer meegaat. Niet extreem veel maar heb er toch zeker een half uurtje extra mee gewonnen ondanks dat mijn Dell battery profielen etc. niet goed werken onder windows 8

dingen die mij niet zo aanspreken.
- Ik heb het geprobeerd en me tegen de consensus die een beetje heerst heen te zetten.
Maar metro is toch niets voor mij. Misschien zijn het aantal handelingen voor zoeken niet echt meer geworden het oogt allemaal ''onrustig'' voor mij. Als ik op de windows knop druk om iets te zoeken wordt je gelijk weer naar een fullscreen kleurrijk venster gegooid
- Ligt misschien meer aan Dell. Maar ''quickset'' het progje om onder windows 7 je battery besparing en volume/helderheid icoontjes te installeren werkt niet goed. Als ik dit installeer krijg ik een volume/helderheids weergave van zowel Windows zelf als van Quickset zonder een optie om dit uit te zetten. Maar denk dat Dell zijn drivers daar voor moet aanpassen.

edit: en inderdaad wat hierboven staat, rechtsklikken in metro gaat nergens over. Je moet zoveel meer afstand afleggen en als je dit steeds moet doen wordt het gewoon erg vervelend.

[ Voor 4% gewijzigd door Captain Obvious op 04-11-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Je hebt niet altijd een muis nodig.. dat is alleen aangewend.

Check hier wat handige standaard W8 key combo's
Verder onderaan staat ook een link naar wat meer uitleg.

http://blogs.msdn.com/b/z...metro-ui-and-desktop.aspx

Zelf vind ik die rechtermuisknop links onder in het scherm ook wel makkelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door mukkel op 04-11-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
tennisbal schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:16:
Klopt het dat de voorkeuren van de Ati CCC niet werken bij meerdere monitoren? Ik heb er 3 + TV en wil 3 mogelijkheden maken.

1: met gewoon 3 monitoren 1920 - 1200 NIET eyefinity.
2: central monitor aan resolutie 1920 - 1080 en tv mirrored.
3 eyefinity 3 monitoren,.

In win 7 kon ik volgens mij gewoon een voorkeur instellen en dan daarop klikken. Dit werkt niet. Of heeft dit nooit gewerkt? :P

Welke tool kan ik anders het best gebruiken om zo snel mogelijk diverse monitor settings te veranderen dmv het drukken op een knop/app
Klopt, ik krijg CCC totaal niet aan de praat. verschillende versies van CCC/catalyst werken ook niet.
Erg irritant want ik moet mijn TV overscalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Geen matches
Wel irritant nu, dat hij standaard opstart in NLD toetsenbord indeling, weet iemand dat te veranderen naar INTL, dat ie dat standaard vast houdt??

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Nog iets handigs waar ik eerst een beetje mee liep te prutsen. Als je een leeg desktop wilt zien was bij mij de gewoonte om in Windows 7 rechts onderin op dat kleine balkje te klikken. Die is nu niet meer te zien maar is er nog wel. Gewoon rechts onderin klikken en je bent op je bureaublad (als je niet in metro zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

walletje-w schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:10:
Nog iets handigs waar ik eerst een beetje mee liep te prutsen. Als je een leeg desktop wilt zien was bij mij de gewoonte om in Windows 7 rechts onderin op dat kleine balkje te klikken. Die is nu niet meer te zien maar is er nog wel. Gewoon rechts onderin klikken en je bent op je bureaublad (als je niet in metro zit)
En als je hem erop vast houdt dan gaat ie net als normaal alles doorschijnen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 23:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nivida_intel schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:05:
Wel irritant nu, dat hij standaard opstart in NLD toetsenbord indeling, weet iemand dat te veranderen naar INTL, dat ie dat standaard vast houdt??
Landinstellingen in configuratiescherm, daar aanpassen dat je maar 1 indeling hebt.

Zelf heb eerst alles op NL gezet (zodat Win8 Nederlands is), daarna omgezet naar Engels/VS-int, maar het taalpakket niet downloaden. (die manier zie je ook alle apps, en niet enkel NL-based apps).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivida_intel schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:05:
NL indeling weg kiepen, of van default afhalen.

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Taal
SinergyX schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:11:
[...]

Landinstellingen in configuratiescherm, daar aanpassen dat je maar 1 indeling hebt.
Zelf heb eerst alles op NL gezet (zodat Win8 Nederlands is), daarna omgezet naar Engels/VS-int, maar het taalpakket niet downloaden. (die manier zie je ook alle apps, en niet enkel NL-based apps).
Dat is niet nodig hoor.
Dochters hebben hier volledige NL Win8 en zien net zoveel apps als mij.

Als je niet alles ziet zit dat in de instellingen van de store.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
Hmm dit vind ik wel vreemd. Als ik in Chrome (die ik via het startscherm heb gestart) een liveset af speel op Soundcloud.com en ik daarna switch naar een andere app, mute Windows meteen het geluid van Chrome. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Dit is niet het geval als ik Chrome start vanuit de Dekstop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Geen matches
Nivida_intel schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:11:
[...]

En als je hem erop vast houdt dan gaat ie net als normaal alles doorschijnen.
Dit moet je blijkbaar wel aangevinkt hebben. Ik begreep eerst niet wat je bedoelje maar rechtermuisklik op dat punt van het scherm geeft je de optie om "bureaublad kort weergeven" aan te zetten. Ook leuk dat dit kan maar wat ik me altijd al af vroeg waar is dit nuttig voor? Dit heb ik namelijk nog nooit gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Installatie is bij mij mislukt, hij ging letterlijk terug naar XP.

Hij starte opnieuw op kreeg het scherm de voer welk besturingssysteem je wilt opstarten Windows Setup of Windows 8, ik drukte op Windows 8 kreeg ik de foutmelding ''Windows 8 kan niet opgestart worden op deze hardware''. De computer startte opnieuw op, kreeg ik het scherm weer welk besturingssysteem ik wou opstarten, dit keer drukte ik op Setup 2x reboot weer het scherm ''Windows 8 kan niet worden opgestart op deze hardware'' Computer startte weer opnieuw op, Windows gaat terug naar een oudere versie XP dus.

Ik snap er niks meer van.

Specs:
Celeron D 3.06Ghz
Nvidia GeForce 4500 ofzo
1Gb/ of 1.5 Gb aan RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ramon schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:28:
[...]

Ik ben het niet met je eens dat ze de desktop op een tweede (of lagere) plek hebben gezet. De desktop is in Windows 8 gewoon een first-class citizen met alle verbeteringen die ze hebben toegevoegd. De uitwerking van het "rechtermuisknopmenu" in de Modern UI is zeker een nadeel en dat zal ik ook niet goed praten. Maar je kan er gewoon voor kiezen om de Modern UI niet te gebruiken. Al dan niet met third-party tools.
Ja, nog effe. Zonder third party tools kan je eigenlijk niet om Metro heen als je vanaf een kale installatie begint. En dat geeft al meer dan genoeg aan dat de focus bij Windows 8 ligt op tablets (waar Metro voor bedoeld is) en dat maakt dat de desktop niet op de eerste plaats staat.

Dat wil niet zeggen dat ze niks verbeterd hebben, maar wel dat ze meer aandacht besteedt hebben aan tablet-gebruik en als dat op de eerste plaats staat, dan staat desktop dat niet.

Kan je wel met een leuke benaming komen als 'first-class citizen', maar er kunnen meerdere 'first class citizens' zijn, maar er kan maar één ding op de eerste plaats staan :>

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 04-11-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik weet dat dit over windows 8 gaat, maar met sommige dingen willen ze je echt met alle macht naar windows 8 pushen gisteren wilde ik bij ms zoeken naar een bepaald bureaublad gadget ... gadget store weg ze zeggen gewoon ja leuk, maar we focussen ons nu totaal op windows 8 dus halen we de windows 7 gadget store offline... even vergetend hoeveel mensen windows 7 nog gebruiken ...

Je krijgt dus deze mededeling: Aangezien we ons willen richten op de enorme mogelijkheden die de nieuwste versie van Windows biedt, is Windows gestopt met de galerie met gadgets.

[ Voor 19% gewijzigd door Johan tb op 04-11-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Niet online
CokeZero schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:19:
Specs:
Celeron D 3.06Ghz
Nvidia GeForce 4500 ofzo
1Gb/ of 1.5 Gb aan RAM.
Aan de specs ligt het in ieder geval niet (zover je ze gegeven hebt). In vergelijking met Microsofts specificities kan daar niks fouts zijn gegaan. Al moet ik zeggen dat ik me niet voor kan stellen dat 1 (of 1.5gb) werkgeheugen lekker gaat draaien...
If you want to run Windows 8 on your PC, here's what it takes:

Processor: 1 gigahertz (GHz) or faster with support for PAE, NX, and SSE2 (more info)
RAM: 1 gigabyte (GB) (32-bit) or 2 GB (64-bit)
Hard disk space: 16 GB (32-bit) or 20 GB (64-bit)
Graphics card: Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Geen matches
Nee, klopt ik vind het dus ook al vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Geen matches
Muta schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:59:
[...]

Klopt, ik krijg CCC totaal niet aan de praat. verschillende versies van CCC/catalyst werken ook niet.
Erg irritant want ik moet mijn TV overscalen
ccc werkt wel gewoon, overschalen gister gedaan. (waarom gaat dat niet automatisch met hdmi)? Alleen voorkeuren kan ik niet direct schermkeuzes laten onthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan tb schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:25:
Ik weet dat dit over windows 8 gaat, maar met sommige dingen willen ze je echt met alle macht naar windows 8 pushen gisteren wilde ik bij ms zoeken naar een bepaald bureaublad gadget ... gadget store weg ze zeggen gewoon ja leuk, maar we focussen ons nu totaal op windows 8 dus halen we de windows 7 gadget store offline... even vergetend hoeveel mensen windows 7 nog gebruiken ...

Je krijgt dus deze mededeling: Aangezien we ons willen richten op de enorme mogelijkheden die de nieuwste versie van Windows biedt, is Windows gestopt met de galerie met gadgets.
Weet niet wanneer jij voor het laatst een (nieuwe) gadget hebt toegevoegd aan Win7, maar gadgets zijn al ruim een jaar niet meer "rechtstreeks" te downloaden/installeren bij Microsoft.
nieuws: Microsoft trekt stekker uit Live Gallery voor desktop-gadgets

By the way...Gadgets zijn zo lek als een mandje, zou me dan ook niets verbazen als dat de echte reden is voor het niet meer ondersteunen..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 09:18

TDB

Sinds Windows 8 update problemen met Grabit downloaden. Heb een Ain1 pakket van Ziggo met een Cisco wifi modem. Speed tests halen de volle snelheid, echter bij het downloaden middels Grabit / Spotnet gaat de snelheid van het downloaden regelmatig naar 0 Kb/s.
Onderstaand mijn Downstream Channels volgens Cisco:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -1.2 dBmV 40.5 dB
Channel 2: -2.2 dBmV 40.3 dB
Channel 3: -2.3 dBmV 40.4 dB
Channel 4: -2.5 dBmV 40.1 dB
Channel 5: -2.8 dBmV 39.9 dB
Channel 6: -1.3 dBmV 40.4 dB
Channel 7: -1.5 dBmV 40.4 dB
Channel 8: -1.6 dBmV 40.3 dB

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:35:
[...]

Gadgets kon je al ruim een jaar niet meer "rechtstreeks" downloaden/installeren bij Microsoft.
nieuws: Microsoft trekt stekker uit Live Gallery voor desktop-gadgets

By the way...Gadgets zijn zo lek als een mandje, zou me dan ook niets verbazen als dat de echte reden is voor het niet meer ondersteunen..
Ok heb ze een tijdje niet gebruikt nu weer wel ... Ik wist niet dat die galerie al een tijdje verdwenen was, maar die text is wat me het meeste stoort eigenlijk ... Ze hadden beter er wat anders kunnen neerzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Johan tb op 04-11-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Prullenbak Windows 8 instelling alles mteen weggooien maar wel de melding aanvinken waarschuwen.
Doet hij dus niet pleurt meteen alles weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Theodor schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:15:
Prullenbak Windows 8 instelling alles mteen weggooien maar wel de melding aanvinken waarschuwen.
Doet hij dus niet pleurt meteen alles weg.
Niet waar.

Vinkje aan geeft een vraag.

Vinkje uit geeft niets.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

SinergyX schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:11:
[...]

Niet nodig. Store heeft bij de voorkeuren de optie van "makkelijker maken van apps te vinden in mijn voorkeurstalen" Die optie heb ik op nee gezet, en nu heb ik ook alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen matches
Johan tb schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:25:
gisteren wilde ik bij ms zoeken naar een bepaald bureaublad gadget ... gadget store weg.
Zo frequent gebruikte je het dus niet want die is al een jaar (!) pleite.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 11:14

Thermometer

Whoop Whoop!

Arsenius schreef op zondag 04 november 2012 @ 01:09:
Mijn sidebutton op mijn Logitech Performance MX doet niks meer. Vroeger in Windows 7 kreeg je een overzicht van openstaande programma's en vensters. Die doet niks meer dus.
Hier heb ik ook last van! Heb de nieuwe drivers van Logitech geïnstalleerd, nu werkt vorige (internet) wel op die muisknop (dat heb ik er op ingesteld binnen windows), maar de knop wordt niet herkend binnen guild wars 2, dus kan er niks aan binden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Geen matches
Zo net Stardock er op gezet.Leuk dat metro, maar de good old start menu heb ik toch maar weer even terug getoverd.
Start-button links op toetsenbord indrukken krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2lajyr.png
Rechts start button op toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2dsikgp.png

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Mijn systeem draait op en toppie alleen twijfel ik ergens nog of ik alsnog de
intel inf drivers van de x58 mobo en de amd drivers van de radeon 5850 moet installeren ?
... if it broken do not fix it ... of zou het nog een extra tweakers boostje geven ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Geen matches
Hoe kan ik Explorer uitvoeren als Admin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
cazzie schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:40:
Mijn systeem draait op en toppie alleen twijfel ik ergens nog of ik alsnog de
intel inf drivers van de x58 mobo en de amd drivers van de radeon 5850 moet installeren ?
... if it broken do not fix it ... of zou het nog een extra tweakers boostje geven ?
Ik zou het laten zoals het nu is, het verschil in drivers merk je niet. Idd "if it broken do not fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Niet online
warhamstr schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:52:
Hoe kan ik Explorer uitvoeren als Admin?
In de map C:\Windows staat explorer.exe (kun je zoeken in de verkenner). Die kun je als administrator uitvoeren (rechtsklikken). Dan verschijnt verkenner als administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:46

Pykow

Angelo OTR

Ik had perongeluk een verkeerde key opgegeven voor Windows 8 With Media center.
Daarna wil ik een downgrade uitvoeren, lukt dus niet alles opnieuw nu aan het installeren.
Slecht dat ze geen signaal geven dat je key niet werkt en niet makkelijk terug kan gaan naar windows 8 pro ipv Windows 8 with media center.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
mr32 schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:55:
[...]

In de map C:\Windows staat explorer.exe (kun je zoeken in de verkenner). Die kun je als administrator uitvoeren (rechtsklikken). Dan verschijnt verkenner als administrator.
Wat dom! Maar ben geholpen tnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Windows 8 werkt nu wel na de 2e keer stukken sneller. :) Metro werkt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een truuk hoe je een .jar bestand kan zetten op de snelstartbalk van Windows 8? Dus niet het start menu / pagina, maar de balk waarin ook de tijd staat onderaan (of waar je hem hebt neergezet) het scherm?

Ik krijg hem er niet op, kan hem alleen koppelen aan andere programma's die al op de balk staan (maar dat is niet de bedoeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een weekje Windows 8: werkt perfect! Inmiddels op de SSD gezet en opstarten is echt nog maar 3 seconden.

De juiste ATI videokaart driver vinden was nog een lastige, die klapte er steevast uit met een blauw scherm met een :( erop tot gevolg Totdat ik dit Steam de videodriver liet zoeken en in één keer goed.

Metro werkt ook verrassend fijn met de Apple trackpad als je het een paar dagen wennen gunt. Vooral als je de Windows toetsenbord combinaties erbij kent. Dus niet direct een start menu terugbrenger erop knallen, dan went het nooit. Dat is alleen voor bejaarden.

Start8 of Stardock=
Afbeeldingslocatie: http://www.hiwtc.com/photo/products/20/00/23/2398.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als ik aan het surfen ben, en ik mijn scrollwheel gebruik (of MMB indrukken en dan scrollen), dan begint mijn browser (ongeacht welke, IE app, IE desktop, Firefox desktop of Chrome desktop) heen en weer te scrollen, alsof hij dronken is. Geheel uit zichzelf. Hebben meer mensen hier last van en hoe is dit op te lossen/te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Geen matches
Vermoedelijk is je muis overstuur, en is het een hardware issue.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:24:
Metro werkt ook verrassend fijn met de Apple trackpad als je het een paar dagen wennen gunt. Vooral als je de Windows toetsenbord combinaties erbij kent. Dus niet direct een start menu terugbrenger erop knallen, dan went het nooit. Dat is alleen voor bejaarden.

Start8 of Stardock=
[afbeelding]
Ik ben het met je eens dat het nieuwe startmenu helemaal niet zo verkeerd is. Ik draai nu vier dagen Windows 8 en ik ben het zelfs al gaan waarderen. Wat ik echter wel ontzettend gaar vind, zijn al die apps waar je op een pc echt helemaal niets aan hebt. Sommige zijn handig (Mail en SkyDrive bijvoorbeeld) maar het overgrote deel is troep zolang je het niet op een tablet of mobiele telefoon gebruikt. Dat Microsoft je die waardeloze apps verplicht mee laat installeren bij een installatie van Windows 8, vind ik gewoon een belediging voor de pc-gebruiker.

Leuk idee, dat 'Everything at once' maar dat werkt maar tot op een bepaalde hoogte. Sommige dingen doe je gewoon niet op je pc, zoals het gebruiken van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhapsody schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:16:
Vermoedelijk is je muis overstuur, en is het een hardware issue.
Nou ja, ik was toch al van plan om zo'n Windows 8-gespecificeerde Logitech muis te kopen. Misschien dat plan maar versnellen.... dank voor je antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Ik kom net achter een klein probleem met mijn installatie van win 8 op een SSD. Ik had wat problemen met de initiele installatie en daarom heb ik regelmatig terug moeten vallen op mijn oude windows 7 raid opstelling. Op het moment dat het wel lukte heb ik mijn bios SATA instellingen op RAID laten staan ipv AHCI. Nu draait alles perfect maar ik wilde controleren of TRIM goed functioneerd. Hier kreeg ik de melding dat deze niet voor de SSD beschikbaar is. Als ik in de bios SATA op AHCI zet start de PC niet op, via regedit een aantal zaken gecontroleerd die je kan toepassen als je van IDE naar AHCI wilt gaan maar deze staan of goed of zijn niet terug te vinden.

Ik heb geen zin in een herinstallatie, weet iemand een manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen?