Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet010
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-07-2021
mr32 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:24:
Ik had een vraag mbt. het upgraden vanaf een illegale (sorry) Windows versie. Aangezien ik als middelbare scholier geen onbeperkt budget heb en ik het toch een keer legaal wil gaan kopen, is dit een interessante keuze voor mij.

Is het ook mogelijk om vanaf de Release Preview of de Windows 7 Enterprise Trial te upgraden? Ik heb die iso's bij de hand, in tegenstelling tot de andere Windows versies.
Het is mogelijk om vanaf de release preview te upgraden, dat heb ik ook gedaan. Dan heb je - als ik het me goed herinner - alleen een optie voor een clean install, dus maak wel een backup van je instellingen. Je data laat de installer wel staan.

Als je nergens voor staat, val je voor alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 14:48
Die rappe boottijd is eigenlijk zo rap nog niet. Windows gaat standaard in 'Hibernate' als je hem via de menu's uit zet. Als je hem uitzet met het Shutdown -s commando, dan zul je merken dat het weer wat langer duurt voortdat hij helemaal is opgestart.

Het nieuwe start menu vind ik zo erg nog niet op een desktop, voor de applicaties/programma's die ik vaak gebruik is het net wat overzichtelijker. Alleen het totale overzicht (van alle apps dus) is niks.
Verder gebruikte ik het start menu voorheen alleen om snel een applicatie op te starten dmv de zoek functie endat werkt nog steeds. Ik moet wel toegeven dat ik nog maar weinig nuttige mobile/desktop apps heb gezien. Maar misschien dat het wat practischer wordt, wanneer je een nuttig/leuke app hebt gevonden die je netjes kan syncen tussen je apparaten. Dan wordt het misschien nog niet.

Verder ben ik zelf zeer tevreden over Windows 8, vooral het pauzeren tijden het kopiëren/plakken is vaak nog nuttig. Met de werkende touchpad drivers zijn de 'edge-menus' zoals het Charm menu niet eens zo hinderlijk meer. :-) Bovendien zijn ze wel makkelijk te vinden, gewoon je muis naar een der zijdes of hoeken gooien. Zo navigeerde ik ook naar de oude start-button (of dmv de windows key). Dus of toetsenbord of muis, het blijft nog steeds best makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd, hier hetzelfde. Vind het in desktop-modus echt wel lekker werken qua verbeterde snelheid en features. Echter weet ik niet wat ik met dat metro-scherm aanmoet. Kijk er even naar als ik mn pc aanzet (blokje met nieuwe mail), maar daarna ga ik naar de desktop en blijf ook daar.

Ik vermoed dat er een financieel oogpunt aan zit. Als maar zoveel mogelijk mensen die metro-interface gaan gebruiken dan gaan ze vanzelf ook apps kopen. Dat bereik je niet door de mogelijkheid te geven om metro uit te zetten ;)

Ik probeer er vooralsnog aan te wennen en ga nog niet in de weer met tooltjes om het startmenu terug te krijgen of metro niet op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

mjl

Ugh

Vandaag Windows 8 op een oude tablet PC gezet. Na installatie nog een aantal devices die geen driver hebben (hoewel ik geen idee heb wat het moet zijn, dus qua functionaliteit mis ik niks...).

Ik had wel een tijdelijk pronbleem na de installatie van de bluetooth drivers. Echter 1x docken op de dockingstation bleek voldoende om het driver conflict op te lossen.. vaag dat windows ;)

Ik begin het swipen van windows 8 aardig door te krijgen. Ik heb alleen wel moeite om het start scherm terug te krijgen vanuit de desktop. Met het pennetje gaat dat wel, maar met de vingers moet ik via de rechterbovenhoek ipv rechtstreeks.

Verder is die tiles pagina gewoon een full screen start menu. Dus dat het "oude" menu weg is lijkt me niet zo erg en op zich zou het niet zo ingewikkeld hoeven zijn om alle tiles weer in een net lijstje te zetten ala het oude start menu.

Enige iritaties:

- ik heb nog geen snelle one click gevonden om de pc uit te zetten. Dit moet telkens via een omweg.
- Als ik een programma wil installeren kom ik in een app store waar ik dan weer een account aan moet koppelen, kansloos.... Ik heb uiteindelijk (na veel zoeken, want de website lat alleen de tiles versie zien) skype in desktop modus kunnen installeren.... vaag gedoe allemaal.
- de Windows.old folder kan niet geheel verwijderd worden.... zal wel in safe mode moeten ofzo...

[ Voor 4% gewijzigd door mjl op 01-11-2012 22:15 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkCreative schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:08:
Die rappe boottijd is eigenlijk zo rap nog niet. Windows gaat standaard in 'Hibernate' als je hem via de menu's uit zet. Als je hem uitzet met het Shutdown -s commando, dan zul je merken dat het weer wat langer duurt voortdat hij helemaal is opgestart.
Alleen de Windows kernel wordt gehibernate, wat betekend dat je dus gewoon een verse user sessie krijgt als je hem uit zet op de 'standaard' manier, hetzelfde dus bij een restart. Overigens omzeil je met een 'restart' ook de hibernation. Zolang je geen nieuwe hardware toevoegt heeft een 'kernel hibernation' hetzelfde resultaat als een restart zonder hibernation.

Dus ja Windows 8 boot wel degelijk zo snel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:33

PCR

mjl schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:11:
(...)

- ik heb nog geen snelle one click gevonden om de pc uit te zetten. Dit moet telkens via een omweg.
(...)
Start+D en dan Alt-F4? Ja het is geen one-click maar gaat ook redelijk snel toch? :)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 15:41
PCR schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:30:
[...]

Start+D en dan Alt-F4? Ja het is geen one-click maar gaat ook redelijk snel toch? :)
Of windowstoest+I en op aan/uit klikken.

Wat betreft de windows.old map: het is hier al een aantal maal vermeld hoe deze te verwijderen is. Dit kan met behulp van disk cleaner.

De eenvoudigste manier om deze te vinden in een nederlandstalige W8 is windowstoets+w en dan schijfruimte in te tikken en dan zou je 1 app moeten zien en daaruit kan je systeembestanden verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 16:16
Snuurtje schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:05:
[...]zoals ik zag bij het proces bij mij wel, je moet je type computer (maar dat wordt niet gecheckt) en windows 7 key ingeven, dan zie je zelf of je in aanmerking komt. Je kan kiezen voor direct installeren, naar iso wegschrijven, of een bootable usb maken.
Je vergeet even dat vrager een 32bit versie heeft en naar 64bit wil. Dit is dus NIET mogelijk met de download versie. Je download (zonder mogelijkheid dit te veranderen) de versie zoals het nu al op je computer staat. Heb je een 32bit systeem dan krijg je een 32bit systeem.
Dit is een probleem dat ik ondervond. Ik wilde ook overstappen, dacht een optie te krijgen of een installatie ISO waarbij je dit kunt kiezen.... niet dus.
Omdat ik al betaald hen voor de 32bit versie en persé toch de 64bit versie wil, heb ik daarom een 64bit MSDN versie gedownload, en die geinstalleerd. Werkt prima, wordt ook een officiele versie, maar..... Het Media Pack / Media Center kun je daaurmee niet installeren/activeren (met de netjes aangevraagde key). De mogelijkheid om Microsoft Onderdelen toe te voegen is namelijk compleet afwezig in die MSDN versies. (Niet verstopt, maar echt afwezig)

eerlijk gezegd zit ik dus te wachten tot iemand een 64bit versie op usenet gooit, en dan geen TRIAL, OEM, RTM, MSDN of zoiets. Maar gewoon de versie die nu gedownload wordt tegen betaling, maar dan zonder key, want die heb ik wel netjes betaald.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ramon schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:27:
[...]
Alleen de Windows kernel wordt gehibernate,
Ook wanneer men start (start8 tooltje bijv.) en dan echt klikt op "afsluiten" ?
Zolang je geen nieuwe hardware toevoegt heeft een 'kernel hibernation' hetzelfde resultaat als een restart zonder hibernation.
Dus ja Windows 8 boot wel degelijk zo snel.
Echter, als ik in w7 op de desktop kwam (ik boot van samsung 830 SSD) dan kon ik gelijk wat icons klikken en dat ging met of zonder zandloper aan de gang om te verschijnen.

In w8 is dat minder, ik denk dus ook dat hij wel startklaar _lijkt_ maar eigenlijk op de achtergrond nog wel degelijk zaken aan het starten is.

Net ook mijn eerste echte error bij een boot!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
:76F84B32 [KERNELBASE.dll]
:02FE3331 [ApplicationComponents.dll]
:02FB47D8 [ApplicationComponents.dll]
Recursive call (2 times):
:02FE3331 [ApplicationComponents.dll]
:02FE31D5 [ApplicationComponents.dll]
:030782B1 [ApplicationComponents.dll]
:0311F50A [ApplicationComponents.dll]
:03125109 [ApplicationComponents.dll]
:03139185 [ApplicationComponents.dll]
:00515314 [DesktopSearchService.exe]
:00511A6B [DesktopSearchService.exe]
:00511994 [DesktopSearchService.exe]
:005151F5 [DesktopSearchService.exe]
:00515281 [DesktopSearchService.exe]
:0051471F [DesktopSearchService.exe]
:004343EE [DesktopSearchService.exe]
:0043429B [DesktopSearchService.exe]
:00404788 [DesktopSearchService.exe]
:0043427D [DesktopSearchService.exe]
:00404739 [DesktopSearchService.exe]
:004A9C1D [DesktopSearchService.exe]
:0043781B [DesktopSearchService.exe]
:004AA10D [DesktopSearchService.exe]
:004AC73F [DesktopSearchService.exe]
:0049ABE6 [DesktopSearchService.exe]
:004030BE [DesktopSearchService.exe]
:004053ED [DesktopSearchService.exe]
:004061AB [DesktopSearchService.exe]
:00406135 [DesktopSearchService.exe]
:00404427 [DesktopSearchService.exe]
:00404371 [DesktopSearchService.exe]
:00404765 [DesktopSearchService.exe]
:004043AA [DesktopSearchService.exe]
:004043B7 [DesktopSearchService.exe]
:004053ED [DesktopSearchService.exe]
:0051BCA3 [DesktopSearchService.exe]
:0051C39A [DesktopSearchService.exe]
:0051F386 [DesktopSearchService.exe]
:0051F3A7 [DesktopSearchService.exe]
:0051F3C4 [DesktopSearchService.exe]
:76BE8543 [kernel32.dll]
:777EAC69 [ntdll.dll]
:777EAC3C [ntdll.dll]
Recursive call (2 times):
:0051F2CC [DesktopSearchService.exe]

Module List:
  [76BC0000] kernel32.dll
  [76F70000] KERNELBASE.dll
  [77790000] ntdll.dll
  [02FB0000] ApplicationComponents.dll
  [00400000] DesktopSearchService.exe

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is in Windows nooit een one-click methode geweest om de PC af te sluiten. Charms-bar -> Settings -> Power -> Shutdown is één click meer dan W7.
- Als ik een programma wil installeren kom ik in een app store waar ik dan weer een account aan moet
koppelen, kansloos.... Ik heb uiteindelijk (na veel zoeken, want de website lat alleen de tiles versie zien) skype in desktop modus kunnen installeren.... vaag gedoe allemaal.
Want je bent ineens spontaan vergeten hoe je op W7 een programma installeerde ofzo? Troll niet zo. Dat kan W8 net zo goed. En dat Skype de Metro versie promoot heeft niets met W8 te maken .
- de Windows.old folder kan niet geheel verwijderd worden.... zal wel in safe mode moeten ofzo...
Kwestie van de de goede rechten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

ctrl-alt-del en 1 klik rechts onder.
En inzake deze https://www.google.nl/#hl...+button+utility+windows+8
laat weten aub voor welke manier je koos.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Dit topic wordt zo langzamerhand wel vermoeiend.
Het is een ervaringen topic dus negatieve ervaringen horen hier zeker ook, zelf heb ik ook wel een aantal mindere punten aan Windows 8 maar ik kan ermee leven en zeur er niet constant over door.
Er zijn een aantal users hier die iedere kans aangrijpen om Microsoft en Windows 8 zwart te maken.
Als het OS je telkens zo tegenstaat installeer dan een ander OS en vermoei ons en jezelf niet met een constante stroom aan negatieve ervaringen.

Oh en one click shutdown: Maak een bat file en pin deze op je taskbar en startscreen ;).
Zelf sluit ik mijn pc meestal niet af, ik gebruik slaapstand met de knoppen op mijn toetsenbord.

[ Voor 16% gewijzigd door dutch_warrior op 01-11-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Voor in de topic-start?
1 click (tiles omgeving) shutdown, log off, of restart http://www.google.nl/url?...gaqdmofyIpDm0Vnon830supFA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
LessRam schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:38:
[...]

Je vergeet even dat vrager een 32bit versie heeft en naar 64bit wil. Dit is dus NIET mogelijk met de download versie. Je download (zonder mogelijkheid dit te veranderen) de versie zoals het nu al op je computer staat. Heb je een 32bit systeem dan krijg je een 32bit systeem.
Dit is een probleem dat ik ondervond. Ik wilde ook overstappen, dacht een optie te krijgen of een installatie ISO waarbij je dit kunt kiezen.... niet dus.
Omdat ik al betaald hen voor de 32bit versie en persé toch de 64bit versie wil, heb ik daarom een 64bit MSDN versie gedownload, en die geinstalleerd. Werkt prima, wordt ook een officiele versie, maar..... Het Media Pack / Media Center kun je daaurmee niet installeren/activeren (met de netjes aangevraagde key). De mogelijkheid om Microsoft Onderdelen toe te voegen is namelijk compleet afwezig in die MSDN versies. (Niet verstopt, maar echt afwezig)

eerlijk gezegd zit ik dus te wachten tot iemand een 64bit versie op usenet gooit, en dan geen TRIAL, OEM, RTM, MSDN of zoiets. Maar gewoon de versie die nu gedownload wordt tegen betaling, maar dan zonder key, want die heb ik wel netjes betaald.
Ik wil ook van 32 naar 64, en voor zo ver ik weet zjin er 2 oplossingen:
1) windows komt met een nieuwe upgrader waarin je wel kan kiezen, maar wanneer is onbekend (wel nog binnnen de actieperiode)
2) het iso-bestand downloaden op een 64bit pc, op een usb-stick zetten en dan installeren vanaf je 32bit pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 16:16
superdraak345 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:24:
[...]
Ik wil ook van 32 naar 64, en voor zo ver ik weet zjin er 2 oplossingen:
1) windows komt met een nieuwe upgrader waarin je wel kan kiezen, maar wanneer is onbekend (wel nog binnnen de actieperiode)
2) het iso-bestand downloaden op een 64bit pc, op een usb-stick zetten en dan installeren vanaf je 32bit pc
Inderdaad, maar voor het huidige downloaden had dit wel iets duidelijker vermeld mogen worden. Nu moet je naar die informatie zoeken.

Er is trouwens nog een derde optie;
3) koop de DVD 64bit versie

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 22:09
Ik loop tegen een probleempje op. Wanneer ik IE 10 start (maakt niet uit of dat op de desktop of in Metro is), krijg ik meteen mijn startpagina (Google.nl) te zien. Precies zoals ik gewend ben van Windows 7. Maar wanneer ik Chrome opstart, duurt het altijd een seconde of 5 voordat de pagina is ingeladen. Heel vervelend want dat is gewoon niet meer van deze tijd.

DNS-problemen lijken me uitgesloten omdat IE 10 de pagina wel direct laadt. Iemand vergelijkbare problemen of een oplossing? Google geeft niet echt vergelijkbare situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij heeft Microsoft het bedoeld dat je de pc uitzet dmv. de aan/uitknop op je pc.

Of je maakt een shortcut aan op de desktop naar 'C:\Windows\System32\shutdown.exe /p' (nog even een leuk icoontje aan toevoegen). Dan rechter muisknop op die shortcut en 'Pin to start'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:20
Ik gebruik de aan/uit knop nooit om een pc of laptop uit te zetten. Vroegah, moest je de pc nog zelf uitzetten na een shutdown. Op een gegeven moment konden pc's dat zelf doen, en nu moeten we toch weer een powerknop gaan indrukken om een pc uit te zetten? Het moet niet gekker worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Cc
TomAtTweakers schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:58:
Ik loop tegen een probleempje op. Wanneer ik IE 10 start (maakt niet uit of dat op de desktop of in Metro is), krijg ik meteen mijn startpagina (Google.nl) te zien. Precies zoals ik gewend ben van Windows 7. Maar wanneer ik Chrome opstart, duurt het altijd een seconde of 5 voordat de pagina is ingeladen. Heel vervelend want dat is gewoon niet meer van deze tijd.

DNS-problemen lijken me uitgesloten omdat IE 10 de pagina wel direct laadt. Iemand vergelijkbare problemen of een oplossing? Google geeft niet echt vergelijkbare situaties.
Zelfde ervaring hier met chrome. Ik vermoed dat MS zijn eigen browser voortrekt. Of chrome is nog niet volledig geoptimaliseerd voor Win 8.

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Merlijn_merlin schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:16:
Cc
[...]

Zelfde ervaring hier met chrome. Ik vermoed dat MS zijn eigen browser voortrekt. Of chrome is nog niet volledig geoptimaliseerd voor Win 8.
En Firefox is heerlijk snel. Dus MS trekt IE en Firefox voor? 8)7 |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Als MS de eigen browser voor zou trekken en dat komt aan het licht, hebben ze een probleem. Ik denk dat de EU er snel bovenop zal zitten.

Maar goed om te lezen dat ik niet de enige ben. Laten we hopen dat Chrome binnenkort goed werkt. Firefox zou in de tussentijd een alternatief kunnen zijn maar die browser vind ik niet zo fijn meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 05:16
LessRam schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:52:
[...]

Inderdaad, maar voor het huidige downloaden had dit wel iets duidelijker vermeld mogen worden. Nu moet je naar die informatie zoeken.

Er is trouwens nog een derde optie;
3) koop de DVD 64bit versie
En er is nog een vierde optie: Gewoon een cleane 64bit *.iso van het Internet downloaden, en met je eigen legale serienummer installeren. Dit deed ik bij Windows 7 ook altijd, ik zocht naar welke *.iso Microsoft zelf had uitgebracht (met laatste updates) en downloaden en installeerde deze versie dan met mijn eigen serienummer.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk geen snelheid verschil tussen ie en chrome hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
TomAtTweakers schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:58:

Heb ik hier geen last van. Heb wel een ssd en gebruik de standaard pagina van chrome met recent geopende pagina's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Merlijn_merlin schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:16:
Cc
[...]

OF ie10 is gewoon een stuk sneller ??? Waarom altijd gelijk die conspiracy :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Sj44k13 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:37:
[...]

Heb ik hier geen last van. Heb wel een ssd en gebruik de standaard pagina van chrome met recent geopende pagina's enzo.
Met die standaard pagina heb ik er ook geen last van omdat dat geen website is die ingeladen moet worden. Het is dus ook niet dat Chrome langzaam opstart. Het is puur het laden van de eerste pagina. Ik kan natuurlijk ook die standaard pagina gebruiken maar daar los ik het feitelijke probleem niet mee op. Hopelijk brengt een update verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Is het niet mogelijk om apps automatisch te laten updaten? Kan nergens een optie vinden...

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
Kan iemand mij aub vertellen welke tablet hier gebruikt wordt:
video: Windows 8 op tablets

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Passeridae schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 01:37:
Kan iemand mij aub vertellen welke tablet hier gebruikt wordt:
video: Windows 8 op tablets
Niet om lullig te doen, maar er staat in de eerste 15 seconden van die video groot Samsung op het dock en op de achterkant van de tablet. Dus wilde gok, Samsung Ativ tablet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:51:
[...]

Inderdaad, het is veel makkelijker om eerst alle handelingen uit te voeren om geld via je eigen bankrekening over te maken naar je PayPal account, vervolgens een dag of 2 te wachten voor je beschikking hebt over het nieuwe saldo, daarna pas je betaling te completeren via PayPal naar de begunstigde; dan je bankrekening aan je PayPal account te koppelen en direct vanaf de sites binnen nog geen minuut je bestellingen te kunnen betalen. Compléét nutteloos...
Ik snap ook echt niet waarom ze zaken zó makkelijk maken...
Nadat mijn Paypalrekening een keer is gehackt kijk ik wel uit met dit soort dingen. Een iDealbetaling is direct beschikbaar in Paypal, dus je opmerking over 1-2 dagen is niet geheel correct.

Ik ben er wat voorzichtiger mee geworden, dan maar iets minder makkelijk. Ik blijf het raar vinden dat ik verplicht een creditcard moet koppelen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:03

Patrick89

PSN : Gamesource

Gister ook op mijn htpc als eerst windows 8 geprobeerd.. Ik moet zeggen voor een mediacenter is windows 8 echt een verbetering.. Helaas nog wel een Beetje beperkt aanbod in apps..

De installatie is goed verlopen op het feit dat ik van mbt naar gtp moest formateren.. Zelfs mijn imon manager voor de antec fusion display werkte correct :D

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfversluis schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:15:
Niet zonder hack waarschijnlijk. In je Program Files staat een hidden folder WinApps. Daar staan ze in geloof ik. Dan zal het vast niet zo moeilijk zijn een andere naam te geven. Zie er persoonlijk niet echt het nut van in.
Ik heb een website gevonden met een uitleg hoe je zonder hack een afsluit knop in je start scherm krijgt:

http://www.howtogeek.com/...uts-for-shutdown-perhaps/

Die uitleg op bovenstaande site is niet alleen handig voor dat knopje, maar ook voor het zelf maken van shortcuts in het menu naar bijv. portable apps.

Ik vermoed dat je op deze manier ook websites aan je startmenu kan koppelen (bijv. webtoegang tot een server of nas). Ik ga er straks eens mee spelen, wil het alvast delen hier.

Edit: zo, dat werkt perfect, icoontjes van http://www.iconarchive.com/
Kan je leuke dingen me doen, stuk leuker dan het oude startmenu

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/297es5.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:28:
[...] Ik vermoed dat je op deze manier ook websites aan je startmenu kan koppelen (bijv. webtoegang tot een server of nas). Ik ga er straks eens mee spelen, wil het alvast delen hier. [...]
Maar dat kan je al op twee manieren. De eerste is een shortcut op de desktop maken en die pinnen aan je start screen. De andere is de site openen in IE10 en dan onder het tandwielicoontje rechtsbovenin "Pin to Start Screen" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:54:
Maar dat kan je al op twee manieren. De eerste is een shortcut op de desktop maken en die pinnen aan je start screen. De andere is de site openen in IE10 en dan onder het tandwielicoontje rechtsbovenin "Pin to Start Screen" kiezen.
Dat wist ik niet, wel zo logisch eigenlijk.

Ik heb kennelijk een lastigere manier gevonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38
Heb nu de de final versie van Office 2013 geïnstalleerd in Windows 8 (via het MSDN account van het werk). Maar die opent nog steeds in Desktop mode. Die zou toch in de App Mode moeten draaien? Of wordt dat wéér een andere versie?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een aankoopvraag.

Ik heb via mijn werk 2 licenties, die heb ik op mijn eigen desktop en laptop geinstalleerd.

Nu wil ik voor mijn broer en vader ook windows 8 aanschaffen, kan ik dan gewoon die link van 30 euro per stuk uit de openingspost gebruiken? Ze hebben beiden een legale windows 7 64 bit versie gekocht afgelopen jaar (bij aanschaf nieuwe pc, dus ik denk OEM versies)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

DarkSide

theres no place like ::1

Rivanov schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:09:
Heb nu de de final versie van Office 2013 geïnstalleerd in Windows 8 (via het MSDN account van het werk). Maar die opent nog steeds in Desktop mode. Die zou toch in de App Mode moeten draaien? Of wordt dat wéér een andere versie?
Nee office is geen 'App' applicatie. Maar gewoon full desktop applicatie.
Wat ik wel benieuwd ben of ze wel overweg kunnen met live tiles (outlook bv)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:09:
Zo ver ik weet is er geen App mode. Zelfs op de Surface draait die in de desktop. Overigens meteen het enige programma dat op de desktop draait op de Surface :P
Het heeft overigens wel een modus voor touchscreen (Touch Mode), waarbij de ruimte tussen elementen wordt vergroot.
DarkSide schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:15:
[...] Nee office is geen 'App' applicatie. Maar gewoon full desktop applicatie.
Wat ik wel benieuwd ben of ze wel overweg kunnen met live tiles (outlook bv)
Momenteel zijn er nog geen live tiles voor Office 2013. Wellicht dat die nog komen, maar ik vermoed van niet. Dat is namelijk best wel verweven met het hele Windows Runtime gebeuren.

[ Voor 41% gewijzigd door Caelorum op 02-11-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 15:18
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:12:
Even een aankoopvraag.

Ik heb via mijn werk 2 licenties, die heb ik op mijn eigen desktop en laptop geinstalleerd.

Nu wil ik voor mijn broer en vader ook windows 8 aanschaffen, kan ik dan gewoon die link van 30 euro per stuk uit de openingspost gebruiken? Ze hebben beiden een legale windows 7 64 bit versie gekocht afgelopen jaar (bij aanschaf nieuwe pc, dus ik denk OEM versies)?
Zoek het topic eventjes door er staat vaak genoeg gemeld wat je wel en niet kunt doen. Het antwoord op jou vraag is kort en bestaat uit twee letters. Maar je had dit zelf ook gemakkelijk zat kunnen vinden.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskeyjack
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 20:59
Ik heb een probleem met het activeren van windows 8 pro upgrade. dit werkt niet. iemand die mij kan helpen?

ik het hetvolgende gedaan:
(ben in het bezit van windows 7 licensie)
1. Kopen van windows 8 pro upgrade online voor 30 euro, hierbij krijg ik een key
2. Downloaden windows 8
3. Kopieren met de setup naar bootable USB
4. Nieuwe SSD in mijn systeem gezet
5. Installeren windows 8 op de schone en nieuwe harde schijf met de USB stick
6. Tijdens de installatie wordt naar mijn key gevraagd, deze voer ik in en windows 8 wordt netjes geinstalleerd
7. Na installatie wil ik activeren, krijg ik de melding dat de key niet juist is.

Ik heb op de suppport site gezocht, ik vind wel deze http://windows.microsoft....ws-8/why-activate-windows, waar gesproken wordt over foutr 0xC004F061, maar deze code zie ik iig niet. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Een telefoon waar je het nummer van Microsoft in typt en op het groene knopje drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik probeer een computer met Windows 7 te upgraden naar Windows 8 (met behoud van instellingen etc.), maar op 76% stopt de installatie en geeft hij een melding: installatie mislukt. Er staat geen foutcode bij oid. Iemand een idee hoe ik de upgrade wel kan uitvoeren? Gedaan:
- .iso gecheckt: klopt. (is overigens op een andere computer ook geïnstalleerd)
- vanaf usb-stick opstarten en dan upgraden: kan niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Japsuh op 02-11-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskeyjack
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 20:59
thx!
clifdon schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:35:
[...]

Een telefoon waar je het nummer van Microsoft in typt en op het groene knopje drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik lees nogal wat spookverhalen over de upgrade versie.
Ik zit hier met X64 Engels en wil dus ook de Engelse x64 iso downloaden. Ik kan echter nergens kiezen voor Engels. Ik wil niet betalen en er daarna achterkomen dat ik de standaard NL editie heb.
Wie weet hoe het zit>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik snap nooit zo goed waarom het zo erg zou zijn om je OS in het NLs te hebben? Ik gebruik altijd de NLse versie, of het nu Windows of Linux is?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

BillSpaarbank schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 06:26:
[...]

Nadat mijn Paypalrekening een keer is gehackt kijk ik wel uit. Ik ben er wat voorzichtiger mee geworden, dan maar iets minder makkelijk. Ik blijf het raar vinden dat ik verplicht een creditcard moet koppelen.
offtopic :
Ja heel vreemd, android idem, apple idem.
En als iets al pre-ICT-tijdperk ontiegelijk veel bejat werd was het wel creditcards, en dat is nog steeds niet opgelost.
Mensen zijn o.a. dieven en allemaal feilbaar, ict dus idem.
/ offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:57:
Ik zit hier met X64 Engels en wil dus ook de Engelse x64 iso downloaden. Ik kan echter nergens kiezen voor Engels. Ik wil niet betalen en er daarna achterkomen dat ik de standaard NL editie heb.
Wie weet hoe het zit>?
Taal is geen issue in de Win 8 Pro update. Language packs zijn na installatie gratis te downloaden bij Microsoft.

Ik ben van Win 7 Home Premium x64 Engelstalig geupgrade naar Win 8 Pro x64 met daarna een NL language pack eroverheen. Geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
MaximusTG schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:59:
Ik snap nooit zo goed waarom het zo erg zou zijn om je OS in het NLs te hebben? Ik gebruik altijd de NLse versie, of het nu Windows of Linux is?
Wat maakt het uit? Ik vraag toch gewoon of de engelse versie verkrijgbaar is? Mijn voorkeur gaat uit naar de taal waar het in gemaakt is. Net als met boeken en bijv het gehele Adobe pakket.
Vertalingen slaan de plank vaak mis ("Natte vinger" of "Gaussiaans vervagen" in PS bijv........).

Daarbij werk ik 4 dagen in de weeks in een internationale organisatie waarbij bijna alles engels is.
En buiten dat vind ik de taal fijner, overzichtelijker en heb je meer woordkeuzes om je uit te drukken.

Genoeg redenen? :P
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:59:
[...]

Taal is geen issue in de Win 8 Pro update. Language packs zijn na installatie gratis te downloaden bij Microsoft.

Ik ben van Win 7 Home Premium x64 Engelstalig geupgrade naar Win 8 Pro x64 met daarna een NL language pack eroverheen. Geen centje pijn.
Thanks! Ga meteen downloaden! :D

[ Voor 21% gewijzigd door ixl85 op 02-11-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:03

Patrick89

PSN : Gamesource

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:59:
[...]

Zelf heb ik gewoon een engelstalige versie van windows 8 gedownloaden.. Vervolgens een clean install vanuit een USB en daarna upgrade code gebruikt.. Na de installatie taal aangepast en draaien maar..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ixl85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:57:
Wie weet hoe het zit>?
Je krijgt volgens mij sowieso de Engelse versie. Zelfs als je het via de NL store koopt kom je uiteindelijk bij de VS store uit voor het daadwerkelijk kopen en downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:16

GaMbiNo

1337

Whiskeyjack schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:32:
Ik heb een probleem met het activeren van windows 8 pro upgrade. dit werkt niet. iemand die mij kan helpen?

ik het hetvolgende gedaan:
(ben in het bezit van windows 7 licensie)
1. Kopen van windows 8 pro upgrade online voor 30 euro, hierbij krijg ik een key
2. Downloaden windows 8
3. Kopieren met de setup naar bootable USB
4. Nieuwe SSD in mijn systeem gezet
5. Installeren windows 8 op de schone en nieuwe harde schijf met de USB stick
6. Tijdens de installatie wordt naar mijn key gevraagd, deze voer ik in en windows 8 wordt netjes geinstalleerd
7. Na installatie wil ik activeren, krijg ik de melding dat de key niet juist is.

Ik heb op de suppport site gezocht, ik vind wel deze http://windows.microsoft....ws-8/why-activate-windows, waar gesproken wordt over foutr 0xC004F061, maar deze code zie ik iig niet. Wie kan mij helpen?
Je hebt een upgrade licentie en je doet een verse installatie. Dat kan eigenlijk niet. Ik had hetzelfde probleem en heb toen op de nieuwe SSD schijf toen eerst maar weer even de oude Windows versie geinstalleerd en daarna de upgrade naar W8 gedaan. Dan werkt het wel.

Er schijnen ook andere wegen te zijn, die ook wel genoemd zijn in dit topic maar zo heb ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
GaMbiNo schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:09:
[...]

Je hebt een upgrade licentie en je doet een verse installatie. Dat kan eigenlijk niet. Ik had hetzelfde probleem en heb toen op de nieuwe SSD schijf toen eerst maar weer even de oude Windows versie geinstalleerd en daarna de upgrade naar W8 gedaan. Dan werkt het wel.

Er schijnen ook andere wegen te zijn, die ook wel genoemd zijn in dit topic maar zo heb ik het gedaan.
Oww, dat valt even tegen. Ik had van andere bronnen vernomen dat dat juist wel ging. Het beste (en snelste) is natuurlijk een schone W8 installatie.
Is er een work-around voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:16

GaMbiNo

1337

ixl85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:11:
[...]

Oww, dat valt even tegen. Ik had van andere bronnen vernomen dat dat juist wel ging. Het beste (en snelste) is natuurlijk een schone W8 installatie.
Ja maar of dit werkt weet ik niet want ik heb het zelf dus anders gedaan. In dit topic heb ik die andere methode wel een aantal keer voorbij zien komen geloof ik dus dan moet je even zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door GaMbiNo op 02-11-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ixl85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:11:
[...] Oww, dat valt even tegen. Ik had van andere bronnen vernomen dat dat juist wel ging. Het beste (en snelste) is natuurlijk een schone W8 installatie.
Je kan Windows 7 installeren en activeren en dan een clean install met de upgrade doen. Dat werkt wel. Tijdens de installatie wordt dan gechecked of de Windows 7 install geactiveerd is en dan zou de Windows 8 install ook automatisch moeten activeren mits de key natuurlijk goed is :P
Soms werkt het overigens wel om te installeren zonder dat er al een geactiveerde Windows aanwezig is. Bij jou dus blijkbaar niet :(

Zelf had ik overigens geen problemen met mijn Windows 7 install die was geupgrade naar Windows 8 Consumer Preview en daarna een clean install van de Release Preview en nu de officieel uitgebrachte eindversie :)

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 02-11-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 06:26
hallo,

sinds ik windows 8 heb geinstalleerd is mijn ping ontzettend hoog. zijn er nog mensen die dat problemen hebben? en wat kan je er eventueel aan doen. voor de rest best wel tevreden over windows 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GaMbiNo schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:13:
Ja maar of dit werkt weet ik niet want ik heb het zelf dus anders gedaan. In dit topic heb ik die andere methode wel een aantal keer voorbij zien komen geloof ik dus dan moet je even zoeken.
Makkelijkste manier voor mij was simpel:
SSD format via Win7 bootDVD, installatie.
Na installatie Win8 upgrade downloaden en branden.
Reboot met Win8 DVD, SSD format en installatie

Draaien maar op een schone SSD :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb zelf een HTPC met windows 7 en MC icm Media Browser.

Kunnen de mensen die al 8MC hebben me iets wijzer maken?
- Kun je direct in MC booten?
- Haal ik voordeel uit de upgrade?

Moet zeggen dat ik niet het vlotste systeem heb (AMD Athlon x2 245), maar het loopt op dit moment prima. Maarja, ben benieuwd naar W8 he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:32
Hoe kun je een foto die per mail binnen is gekomen opslaan?
Het is niet als bijlage gedaan, maar direct als foto in de mail, andere muisknop op de foto geeft het onderste menu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:19
technopeuter schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:43:
Heb een Probook 4730s met switchable graphics... dat werkt dus niet in W8, HP heeft geen W8 drivers voor dit model (dat nog steeds nieuw verkocht word) iemand al ideeen?
Ik heb ook een probooj 4730s, bij mij lijkt het wel te werken nadat ik de Windows 7 drivers van de HP site geinstalleerd heb (helaas kan ik de optie in het menu niet openen omdat ik .net 3.5 niet geinstalleerd heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Gait schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:29:
Het is niet als bijlage gedaan, maar direct als foto in de mail, andere muisknop op de foto geeft het onderste menu weer.
De mail app is erg beperkt merk ik. Zou me niks verbazen als dat niet kan. Een bijlage slepen kan ook al niet vanaf monitor 2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 08:32
Is het nu mogelijk om naast de ingebouwde Messenger/berichten app ook de "oude" messenger te installeren?

Tijdens het installeren van messenger krijg ik de volgende melding:

Een app op uw pc heeft het volgende Windows-onderdeel nodig:

.NET Framework 3.5 (inclusief .NET 2.0 en 3.0)

Kan ik dit zonder problemen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Resinman schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:01:
Is het nu mogelijk om naast de ingebouwde Messenger/berichten app ook de "oude" messenger te installeren?

ja. Ik gebruik trillian, werkt stuk beter met meerdere clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Resinman schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:01:

Ja, hij stelt het toch zelfs voor om te installeren? Gewoon installeren die hap en gebruiken. Alleen de echt exotische programma's willen soms niet werken zonder dat de maker een update uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 01:56:
[...]
Niet om lullig te doen, maar er staat in de eerste 15 seconden van die video groot Samsung op het dock en op de achterkant van de tablet. Dus wilde gok, Samsung Ativ tablet? :P
Volgens mij is het een Samsung Series 7 Slate http://www.samsung.com/us/computer/tablet-pcs/XE700T1A-A01US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 08:32
tennisbal schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:03:
ja. Ik gebruik trillian, werkt stuk beter met meerdere clients
Caelorum schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:07:
Ja, hij stelt het toch zelfs voor om te installeren? Gewoon installeren die hap en gebruiken. Alleen de echt exotische programma's willen soms niet werken zonder dat de maker een update uitbrengt.
Ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:35
Wat moet ik doen als ik een herinstallatie van Windows 8 Pro wil uitvoeren?
Wanneer in naar PC-instellingen > Algemeen > Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren ga krijg ik de melding dat enkele bestanden ontbreken en ik deze dus van de installatie cd moet afhalen.
Die heb ik niet, aangezien ik Windows 8 via internet gekocht heb.

Ben ik nu aangewezen op torrents?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Nou mensen, een clean install is wel mogelijk met de upgrade versie:
http://www.ghacks.net/201...e-clean-install-possible/
Activate Windows 8 Pro Upgrade

Windows 8 users who noticed that the operating system can’t be activated after the installation may want to try the following workaround that worked to activate when installing Windows 8 using an upgrade on a clean PC.

Open regedit by pressing Windows-q, entering regedit and selecting the result from the list of hits.
Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/
Change MediaBootInstall from 1 to 0
Go back to the start screen and enter cmd there.
Right-click Command Prompt and select to run it as administrator.
Type slmgr /rearm on the command line and hit enter.
Reboot Windows now.
Run the activation utility afterwards, enter your product key to activate Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wietsee. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:14:
Wanneer in naar PC-instellingen > Algemeen > Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren ga krijg ik de melding dat enkele bestanden ontbreken en ik deze dus van de installatie cd moet afhalen.

Als je hem via internet gekocht heb, kreeg je optie hem ook op DVD te installeren of usbkey heb je dit gedaan? Zo jah dan kan je die gebruiken, zo niet dan moet je even kijken of je hem nog keer kan downloaden met die assistant, en anders even hier vragen ben op moment niet thuis du skan hem niet even op me server zetten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wietsee. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:14:

Als je via internet gekocht heb, kon je toch gewoon de DVD/USB downloaden?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
SinergyX schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:17:
[...]

Als je via internet gekocht heb, kon je toch gewoon de DVD/USB downloaden?
Ja, ik heb een directe download gedaan. Nu kan ik dus niks meer.
Als ik de installatie wizard opnieuw start moet ik W8 opnieuw kopen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Wietsee. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:18:
[...]

Dan even via andere wegen kijken, dat maakt niet zoveel uit je code is legaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
WeAreLegion schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:19:
[...]

Dan even via andere wegen kijken, dat maakt niet zoveel uit je code is legaal
Nog een vraag dan, de torrents zijn vaak Engels, is het dan nog wel mogelijk om een andere taal in te stellen?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik zou de mail die je hebt gekregen nog eens goed doorlezen..
[...]Thanks for your order!

This is your receipt - make sure to print or save a copy for your records.
If you need to download Windows, write down your new product key and enter it here.
[...]
In hetzelfde mailtje staat ook nog een manier om je order te krijgen op een Backup DVD na betaling van 18E, maar dat is natuurlijk niet nodig als je gewoon het linkje in de mail volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gait schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:29:
"Gewoon" rechter muisknop op de foto en kiezen voor "Opslaan", komt netjes een menu met "Openen/Openen met/Opslaan als je rechts klikt op een bijlage.

<edit>
Verkeerd gelezen, is geen bijlage zie ik... :O

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Caelorum schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:35:
[...]

Ik zou de mail die je hebt gekregen nog eens goed doorlezen..

[...]

In hetzelfde mailtje staat ook nog een manier om je order te krijgen op een Backup DVD na betaling van 18E, maar dat is natuurlijk niet nodig als je gewoon het linkje in de mail volgt.
Heel erg bedankt! _/-\o_

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat werkt ook natuurlijk hehe, maar goed er zijn language packs te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
  • Laatst online: 26-06 23:47
buffbuffbuff schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:03:
Het lukt mij niet om Windows Media Center te installeren. De key heb ik binnen gekregen en add feature geeft aan dat het een correcte key is. Maar volgens geeft hij een foutmelding en zegt hij dat ik het later weer moet proberen.

Heb al even gegoogled, maar er is niet heel veel over te vinden. Enkele tips waren: alle updates doorvoeren (gedaan), map: ehome verwijderen (heb ik niet), en nog 1 die mij even ontschoten is.

Heeft 1 van jullie al een oplossing hiervoor gevonden?

Ik heb een update uitgevoerd vanaf windows 7 en daarbij gekozen voor een clean install. Een tip was ook om de log file te bekijken, maar ik kan hem niet vinden.
Oplossing gevonden: EHOME is geen map, maar een verborgen bestand in de windows map. Na het hernoemen van dit bestand draait de update wel en heb ik nu media center. Wat een omslachtig programma zeg. :+

UPDATE: wil dus niet als APP werken en neemt je desktop dus gewoon over. Totaal afwijkend van de hele nieuwe opbouw van windows 8. Ga hem denk er maar weer afgooien. Heeft iemand nog een goede app om music af te spelen? De standaard app vind ik niet overzichtelijk (media center ook niet) en heb even espera gebruikt om muziek te spelen. Wel een stuk overzichtelijker, maar misschien is er een ander programma.

[ Voor 17% gewijzigd door buffbuffbuff op 02-11-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Laatst online: 02-10 01:14
dauwie schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:16:
hallo,

sinds ik windows 8 heb geinstalleerd is mijn ping ontzettend hoog. zijn er nog mensen die dat problemen hebben? en wat kan je er eventueel aan doen. voor de rest best wel tevreden over windows 8 :)
Ik heb inderdaad ook het idee dat sinds ik windows 8 geinstalleerd heb ook een hogere ping heb.
Ik heb gekeken hoe het met load van mijn netwerk zat maar dat was vrijwel niks.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

chickpoint schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:51:
[...]

Ik heb inderdaad ook het idee dat sinds ik windows 8 geinstalleerd heb ook een hogere ping heb.
Ik heb gekeken hoe het met load van mijn netwerk zat maar dat was vrijwel niks.
Ik had problemen met de drivers van mijn netwerkkaart. Misschien hebben jullie daar ook last van. Ga eens handmatig opzoek naar de laatste (beta) driver op de website van je moederbordfabrikant als een onboard gebruikt. Het installeren van de nieuwe netwerkdrivers heeft zelfs het booten van mijn computer versneld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wietsee. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:20:
[...]

Nog een vraag dan, de torrents zijn vaak Engels, is het dan nog wel mogelijk om een andere taal in te stellen?
Je kunt in elke Windows 8 versie gewoon een andere taal toevoegen. al vraag ik mij af of je voor 15 of 30 euro met torrents aan de gang wilt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-10 11:49
Hoe kan je in die metro interface multitasken? Ik las ergens over dat je met een tochscreen kan drukken aan de rand en dan een app half het scherm laten vullen, waarna de vorige app die je open had er onder vandaan kwam. Maar dat werkt niet zonder tochscreen, ook met de muis krijg ik weinig voor elkaar.

En weet iemand hoe ik snel bij alle programma's kom op een alternatieve manier dan beginnen met typen en dat je het zoekscherm krijgt. Ik weet niet altijd de naam van een programma uit mn hoofd nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
[...]

Je krijgt een mail met code. Daar staat ook in het heel klein een download link in als het goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was zijn nu precies de eisen om een (metro)app te kunnen bouwen?
MSDN: Start here
Stap 1 snap ik nog wel, maar moet je nu ook een MSDN/Developer licentie hebben?

(ik ben wat ongeduldig mbt WP7 apps die naar Windows 8 zouden komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:06
SinergyX schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:21:
Was zijn nu precies de eisen om een (metro)app te kunnen bouwen?
MSDN: Start here
Stap 1 snap ik nog wel, maar moet je nu ook een MSDN/Developer licentie hebben?

(ik ben wat ongeduldig mbt WP7 apps die naar Windows 8 zouden komen).
Visual studio openen en dan komt er vanzelf een popup met registratie, deze even invullen met je hotmail account en dan krijg je daar een license key heen gestuurd.
, you need a developer license, which is free.

[ Voor 6% gewijzigd door MrOizo2005 op 02-11-2012 13:25 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snuurtje schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:15:
Hoe kan je in die metro interface multitasken? Ik las ergens over dat je met een tochscreen kan drukken aan de rand en dan een app half het scherm laten vullen, waarna de vorige app die je open had er onder vandaan kwam. Maar dat werkt niet zonder tochscreen, ook met de muis krijg ik weinig voor elkaar.
Met je muis in een app naar de bovenrand gaan. Dan links klikken en naar beneden trekken dan naar de rechter of linkerkant van je scherm en loslaten. Zie ook deze video van Microsoft vanaf 0:25: Maak een app vast: gebruik twee apps tegelijkertijd.
En weet iemand hoe ik snel bij alle programma's kom op een alternatieve manier dan beginnen met typen en dat je het zoekscherm krijgt. Ik weet niet altijd de naam van een programma uit mn hoofd nl.
Windows+Q in de Start Screen of Desktop gaat naar "all apps".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
clifdon schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:19:
[...]

Je krijgt een mail met code. Daar staat ook in het heel klein een download link in als het goed is ;)
En dat is deze; http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=262204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
neen dat is deze:
https://www.mswos.com/
Daar inloggen met je gegevens van je order en dan op download klikken :) suc6

EDIT: Misschien was jou link toch wel dezelfde..,

[ Voor 7% gewijzigd door Clifdon op 02-11-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 17:25
MaximusTG schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:59:
De absolute reden nummer 1 voor mij om Engels te prefereren is dat wanneer je een probleem hebt, je gewoon via Google veel sneller oplossingen vindt, dan wanneer je in het Nederlands moet gaan zoeken. Nu valt die reden dus wel volledig weg, want je kan dus gewoon in het Nederlands werken en wanneer je een probleem hebt, dan switch je gewoon naar Engels zodat je kan zoeken op Engelse foutmeldingen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snuurtje schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:15:

Ik heb even een kort filmpje gemaakt

Kwaliteit is niet zo goed, maar ik hoop dat het idee duidelijk is. Met andere woorden, je kan hetzelfde doen met de muis als met je vinger, je moet het alleen vanaf de linkerbovenhoek doen ipv links midden zoals touch.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 02-11-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:03:
[...]

Ik heb even een kort filmpje gemaakt

[video]
Kwaliteit is niet zo goed, maar ik hoop dat het idee duidelijk is. Met andere woorden, je kan hetzelfde doen met de muis als met je vinger, je moet het alleen vanaf de linkerbovenhoek doen ipv links midden zoals touch.
Een mooie aanvulling op de video die ik al had gelinkt :D
Overigens alt+tab werkt nog gewoon zoals altijd, maar met win+tab kan je nu tussen Metro apps (en de desktop) switchen. Alle applicaties op de Desktop worden dus als één behandeld in dat ding. Best handig vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 12:51

spaceboy

Op grote hoogte

Het is vast al tig keer langs gekomen, maar ik krijg het toch niet voor elkaar: de lockscreen animation. Ik heb GEEN Pro versie en kan dus niet gpedit.msc opstarten. Maar ik wil wel graag van dat omhoog scrollende scherm af voordat ik mijn password in kan typen.

Iemand de gouden tip? Ik las hier ergens van de animation uitzetten, maar dat hielp bij mij kennelijk ook niet...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
spaceboy schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:33:
Het is vast al tig keer langs gekomen, maar ik krijg het toch niet voor elkaar: de lockscreen animation. Ik heb GEEN Pro versie en kan dus niet gpedit.msc opstarten. Maar ik wil wel graag van dat omhoog scrollende scherm af voordat ik mijn password in kan typen.

Iemand de gouden tip? Ik las hier ergens van de animation uitzetten, maar dat hielp bij mij kennelijk ook niet...
Jah, screen lekker laten staan en gewoon beginnen met je wachtwoord intypen. Dat kan gewoon.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 09:15
GaMbiNo schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:09:
[...]

Je kunt een upgradeversie ook activeren na een schone installatie, heb ik ook gedaan omdat ik een verse SSD heb gebruikt:
http://www.ghacks.net/201...e-clean-install-possible/

Je krijgt normaal idd een foutmelding, maar hiermee denkt W8 dat er al een windows versie op de harde schijf stond. Scheelt weer wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 09:15
Nog even mijn ervaringen met W8:
- Upgraden werkte soepel, alleen voor installeren van upgradeversie op nieuwe SSD moest ik even trukje uithalen.
- Sneller dan W7
- Startscherm is prima om mee te beginnen en snel informatie te zien. Merk wel dat ik vooral de zoekfunctie veel gebruik om programma's te starten.
- Zoekfunctie (windowstoets + typen) werkt als een trein
- Apps: lijkt nog wat beperkt, maar ik zie er wel een toekomst in. Vooral voor snel bekijken van informatie, foto's, nieuws, e.d.
- Desktop: ziet er weer lekker fris uit na W7.
- Went allemaal sneller dan gedacht, touchscreen mis ik niet.
- Negatieve punten: heel soms werkt scrollen (van links naar rechts) niet in apps, dat zal wel opgelost worden met update. Verder werken nog niet alle guestures op mijn touchpad, maar wellicht moet ik even zoeken naar andere driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu ik dit een tijdje heb bekeken, het lijkt per saldo niet sneller, maar hij start gewoon een berg dingen niet op.

In Windows 7 stond snel je tray vol met programma's, Tomtom, AV, audio, videokaart, Nero, noem al die prgramma's maar op, maar in Windows 8 start hij dus niets op, maar pas op het moment dat je naar je bureaublad gaat (mischien buiten 1 essentieel ding, maar mijn Ati, X-Fi of G19 tray start hij dus niet op).

Dit viel mij met name op bij Steam, opstarten naar metro, gebeurd niets. Desktop laden, dán pas komt die popup-inlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:33

PCR

Heb nou toch wel wat vreemds. Tijdje geleden heb ik een wallpaper voor de desktop ingesteld. Maar wat ik ook doe, de wallpaper (gewoon png'tje) is niet zichtbaar. Als ik heel snel Start+D achter elkaar indruk dan zie ik de png er wel doorheen knipperen. Ook de standaard afbeeldingen krijg ik niet op de achtergrond. De kleur van de achtergrond blijft zwart.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:50:
[...] Nu ik dit een tijdje heb bekeken, het lijkt per saldo niet sneller, maar hij start gewoon een berg dingen niet op. [...]
Als je een snelle CPU hebt misschien niet nee omdat dan de kernel vrij snel door het bootproces heen gaat. Als je echter een langzame cpu hebt start die wel degelijk sneller op, omdat de kernel niet meer hoeft volledig hoeft te booten, maar een groot deel gewoon van disk naar geheugen kan laden.
Zie ook bijv. dit wat technischer artikel over het bootproces van Windows 8: http://blogs.msdn.com/b/b...t-times-in-windows-8.aspx
En let vooral op hun grafiek:
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/cfs-file.ashx/__key/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-00-01-29-43-metablogapi/8081.Comparing_2D00_boot_2D00_times_2D00_from_2D00_Windows_2D00_7_2D00_and_2D00_Windows_2D00_8_5F00_0E1B8E82.jpg
De Cold Boot zal vrijwel niet verandert zijn (al start wifi wel veel sneller op), maar de nieuwe fast startup is wel degelijk sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 02-11-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Volgens mij zit er ook een soort van vertraging in met het opstarten van startup apps en ligt W8 meer de prioritetien met het OS klaar krijgen. Naar mijn idee kun je heel snel gaan klikken maar duurt het nog even voordat al je startup applicaties geladen worden. Lijkt mij een prima manier in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 16:42
Ik loop helaas nog steeds tegen het probleem aan dat mijn laptop hangt als ik grafisch 'zware taken' uitvoer zoals een filmpje afspelen of een spelletje spelen. Ik ben er inmiddels achter dat zich telkens een 'videohardwarefout' voordoet als de computer vastloopt. De NVIDIA-drivers van de videokaart heb ik inmiddels ook al up to date naar de Windows8 versie. Maar het probleem is nog steeds niet verholpen...

Verder alles al geprobeerd behalve een nieuwe installatie doen, ik denk dat ik dat zo maar eens als laatste optie ga proberen. Anders weet ik het ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Laatst online: 02-10 01:14
Hann1BaL schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:59:
[...]

Ik had problemen met de drivers van mijn netwerkkaart. Misschien hebben jullie daar ook last van. Ga eens handmatig opzoek naar de laatste (beta) driver op de website van je moederbordfabrikant als een onboard gebruikt. Het installeren van de nieuwe netwerkdrivers heeft zelfs het booten van mijn computer versneld.
Inderdaad misschien nog niet zo'n heel slecht idee, ik heb dan eigenlijk ook nog niet echt tijd gehad om naar te kijken.

Van de korte opstarttijden stond ik inderdaad enorm van te kijken. Ik start nu vanaf de knop in drukken tot gebruiksklaar in 20 seconden. :D

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Pagina: 1 ... 46 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.