Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 10:44
Geen matches
westlym schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:02:
[...]

ok, nog niks binnen. misschien is die actie gewoon afgelopen..maar dat lijkt me sterk. die pagina werkt nog steeds..
Ik heb hem ook al een aantal keer ingevuld, gisterenavond en net nog eens maar krijg ook niks binnen. Met meerdere email adressen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Matched: windows
TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:52:
[...]

Ik heb hem al binnen, maar eh....het stelt niet zoveel voor :( Ziet er exact hetzelfde uit als MediaCenter in Windows 7. Viel mij beetje tegen eigenlijk.
Hoelang duurde dat? Heb namelijk ook nog niets.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 22:21
Matched: 8
TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:04:
[...]

Eh..je kunt ook gewoon je 'normale' bankrekening aan PayPal knopen...
Kan ook maar heb al een andere manier gevonden. Ik heb op 3vcard een prepaid CC gekocht, Win8 is al klaar met downloaden. Zometeen even installeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strunkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:08:
[...]

Eh..uurtje ofzo, maar ik was er wel snel bij. Mogelijk staan er nu duizenden verzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik ben benieuwd of het me uberhaupt gaat lukken om een installatie te doen op m'n huidige pc. :P
er zit een 64GB Vertex2 SSD in, waarvan ik nu effectief nog 18GB vrij van heb.

vanavond thuis maar 's proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
shameete schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:26:
ik ben benieuwd of het me uberhaupt gaat lukken om een installatie te doen op m'n huidige pc. :P
er zit een 64GB Vertex2 SSD in, waarvan ik nu effectief nog 18GB vrij van heb.

vanavond thuis maar 's proberen :)
Voor een upgrade moet je minstens 20GB vrij hebben. Ik had 21 GB vrij en na de installatie nog maar 11

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 14:40

PCR

Matched: windows, 8
Even mijn ervaringen delen na installatie via de upgrade assistant.

Mijn hardware
Dell XPS 17 L702x
i7-2760QM 2.4Ghz
16 GB RAM
OS op een later toegevoegde SSD
Heb er een extra monitor aanhangen

Installatie
Ik had met TrueCrypt de system partitie geencrypt. Dat accepteert de installer blijkbaar niet. De eerste fase van het installeren gaat wel (dat is voornamelijk downloaden en bestandjes kopieren). De bootloader van TrueCrypt kan de Windows installatie ook wel vinden maar tijdens het opstarten verslikt Windows zich blijkbaar toch in de TrueCrypt partitie. Dus eerst maar even de system partitie gedecrypt. Daarna verliep de installatie goed.

Eerste indruk
Het startmenu mist >:)
Het startmenu mis ik echter niet want die gebruikte ik in win7 alleen maar om snel calc, winword, notepad, excel etc. in te te typen. En dat doe je toch door op de startknop op je tobo te drukken. Dat werkt nog exact hetzelfde voor mij. Explorer start ik toch al op via Start+E. Dus ik ben altijd al gewend om zonder startmenu te werken.

Nu vond ik win7 al rap maar win8 lijkt nog wat efficienter om te gaan met de resources. Ik vind het verschil opvallend in positieve zin. Ook de computer in slaap en uit slaap halen gaat zeer snel.

Ik heb direct allerlei software geinstalleerd natuurlijk. Onder meer TrueCrypt, Keepass, Chrome, Notepad++, Adobe CS spul, Netbeans, Spotify. Dat werkt allemaal goed. Ik heb de systempartitie nog niet geencrypt maar andere partities had ik wel nog geencrypt en die decrypten zonder problemen met TrueCrypt.

Metro Apps
Ik wou even een plaatje openen. Normaal krijg ik dan de Windows Photo Viewer in beeld. Dat werkte altijd goed om even snel een plaatje te zien. Nu wordt de Foto's app gestart. En dat laat direct voor mij een groot minpunt zien. Dat is een Metro-app. En een Metro-app neemt je hele scherm direct in beslag. Je kunt hem niet even aan de kanten schuiven of kleiner maken. Mocht dat anders liggen volgens jullie dan hoor ik dat graag. Overigens bestaat de Windows Photo Viewer nog wel dus die kun je gewoon aan jpg's/png's hangen. Ditzelfde geldt voor Chrome. Als ik druk op de startknop op m'n tobo en typ daarna 'chrome' in dan krijg ik de Chrome Metro App. Ook schermvullend. Heel vervelend. Als ik chrome start vanuit de taakbalk dan wordt chrome wel in een normale window ondergebracht. Ook pdf's worden geopend in een Metro-app. Dus direct Adobe Reader geinstalleerd.

Conclusie
Mijn eerste indruk is dat ik hier zeker aan kan wennen. :) Of het een zware verbetering is t.o.v. win7 voor mij weet ik nog niet echt. Ik kan nu doen wat ik ook al in win7 kon. Maar goed, het staat ook nog maar 10 uur op m'n computer dus kan er nog niet heel veel meer over zeggen.

Ik heb al een vraag: weet iemand wat de bestandslocatie is van de shortcuts in het Metro 'startmenu'? Want dan kan ik hopelijk die Chrome shortcut aanpassen.

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoe gaat de upgrade versie in zijn werk? Dus je maakt eerst een dvd en boot via die dvd. Moet je dan al een geactiveerde windows hebben? Ik heb een OEM Win 7 Home Premium licentie maar die is momenteel niet geinstalleerd. Heb momenteel een niet geactiveerde Win 7 ultimate installatie dus vraag mij af hoe dat in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 10:18
magnifor schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:30:
Hoe gaat de upgrade versie in zijn werk? Dus je maakt eerst een dvd en boot via die dvd. Moet je dan al een geactiveerde windows hebben? Ik heb een OEM Win 7 Home Premium licentie maar die is momenteel niet geinstalleerd. Heb momenteel een niet geactiveerde Win 7 ultimate installatie dus vraag mij af hoe dat in zijn werk gaat.
Je hoeft volgens mij geen legitieme Windows hebben om de upgrade assistant te gebruiken. Je kan het allicht proberen, hij zal vanzelf aangeven als het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Xorecs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:35:
[...]

Je hoeft volgens mij geen legitieme Windows hebben om de upgrade assistant te gebruiken. Je kan het allicht proberen, hij zal vanzelf aangeven als het niet kan.
Het is mij nog een beetje onduidelijk. Ik heb nu een ongeactiveerde win 7 ultimate. Wat ik wil is booten via de dvd. Omdat waarschijnlijk een windows versie wordt gedetecteerd krijg ik de optie om te formatteren en dergelijke. En dan clean install uitvoeren. Maar hoe weet Microsoft dat ik Win 7 licentie heb zodat de upgrade versie van 8 gerechtvaardigd is? Vroeger moest je de key van je oude installatie invoeren volgens mij (alhoewel ik dat niet zeker weet). Hoe gaat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Strunkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:08:
[...]

Ik had gisteren rond tien uur een mediacenter key aangevraagd voor mijn eigen pc en 's-middags rond één uur een key voor de HTPC van mijn ouders. De eerste key was om drie uur gistermiddag binnen, mijn vader kreeg daarnet pas een mailtje met zijn key dus het duurt soms inderdaad wel even :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
magnifor schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

Het is mij nog een beetje onduidelijk. Ik heb nu een ongeactiveerde win 7 ultimate. Wat ik wil is booten via de dvd, omdat waarschijnlijk een windows versie wordt gedetecteerd krijg ik de optie om te formatteren en dergelijke. En dan clean install uitvoeren. Maar hoe weet Microsoft dat ik Win 7 licentie heb zodat de upgrade versie van 8 gerechtvaardigd is? Vroeger moest je de key van je oude installatie invoeren volgens mij (alhoewel ik dat niet zeker weet). Hoe gaat nu?
Je hoeft de key van de oude installatie niet op te geven. De upgrade assistant heeft me eigenlijk helemaal niet om dergelijke informatie gevraagd. De upgrade assistant heeft alleen mijn PC gescanned voor applicaties die ik eventueel kon bewaren. Vervolgens heb ik via PayPal betaald en kreeg ik een Windows 8 Pro key toegestuurd. In de upgrade assistant heb ik vervolgens aangeven dat ik Windows 8 later wou installeren door gebruik te maken van een media (USB of DVD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:29
Iemand al W8 draaien in bootcamp ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Bospa01 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:43:
Iemand al W8 draaien in bootcamp ?
Ik had de Customer Preview wel gedraaid op mijn MacBook, maar deze nog niet. Maar ik ga er vanuit dat deze ook zeker moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Xorecs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:43:
[...]

Je hoeft de key van de oude installatie niet op te geven. De upgrade assistant heeft me eigenlijk helemaal niet om dergelijke informatie gevraagd. De upgrade assistant heeft alleen mijn PC gescanned voor applicaties die ik eventueel kon bewaren. Vervolgens heb ik via PayPal betaald en kreeg ik een Windows 8 Pro key toegestuurd. In de upgrade assistant heb ik vervolgens aangeven dat ik Windows 8 later wou installeren door gebruik te maken van een media (USB of DVD).
Oke, en heb je al een installatie uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
magnifor schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:46:
[...]

Oke, en heb je al een installatie uitgevoerd?
Ja, Windows 8 Pro draait bij mij al en is (volgens Windows zelf) ook geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
Xorecs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:43:
[...]

Hij scant dus zelf naar de key waarschijnlijk. Tenminste, het lijkt me toch dat ze controleren of je wel een legitieme versie hebt. Dat is jammer aangezien ik nog een oude ongebruikte XP licentie heb. Nu zou ik dus eerst XP moeten installeren en vervolgens upgraden.. beetje omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
tiguan schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:44:
[...]

Ik had de Customer Preview wel gedraaid op mijn MacBook, maar deze nog niet. Maar ik ga er vanuit dat deze ook zeker moet werken.
Heb je hiervoor eerst een oude windows versie moeten installeren of is er een work-around (dit gaat uiteraard over de 29e upgrade versie) ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
P-aul schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:47:
[...]

Hij scant dus zelf naar de key waarschijnlijk. Tenminste, het lijkt me toch dat ze controleren of je wel een legitieme versie hebt. Dat is jammer aangezien ik nog een oude ongebruikte XP licentie heb. Nu zou ik dus eerst XP moeten installeren en vervolgens upgraden.. beetje omslachtig.
Dat zou inderdaad kunnen. Maar ik heb vernomen van anderen dat het ook mogelijk is om de upgrade assistant uit te voeren op een Windows die nog helemaal niet geactiveerd is (en zelfs op de Windows 8 previews schijnt het goed te werken). Ik denk dus niet dat de upgrade assistant echt kijkt of je Windows wel legitiem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Xorecs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:47:
[...]

Ja, Windows 8 Pro draait bij mij al en is (volgens Windows zelf) ook geactiveerd.
Oke. Upgrade of een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantjezoepenman
  • Registratie: December 2009
P-aul schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:47:
[...]

Heb ik ook gedaan, maar nu heb ik dus een 32-bit versie van Windows 8 er op. Terwijl ik 64 wilde, kan ik dit nog omzetten met een nieuwe installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
magnifor schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:50:
[...]

Oke. Upgrade of een clean install?
Clean install (via USB boot). Vervolgens heb ik via de Windows 8 installatie mijn oude partitie met Windows 7 erop verwijderd en daarna opnieuw aangemaakt. Er zit nu dus een clean install van Windows 8 op mijn computer.

Ik heb nog een blog gevonden van iemand die het upgrade process goed laat zien: http://www.davejunia.com/...8-pro-upgrade-experience/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Het lukt mij dus voor geen meter'.

Ik denk dat ik de optie behouden niets moet selecteren maar dat vind ik gewaagd ........ ik ga het nu op mijn andere legale vista machine proberen, want onder mijn windows 7 lukt het niet. BIj de laatste boot gaat mijn pc uit en start niet op en als ik het handmatig doe zegt hij dat ik cancel echt frustrerend!

Misschien dat deze zin uit een log iets er mee te maken heeft wie raad weet ik hoor het graag!

2012-10-26 10:18:43:984 476 45c Agent WARNING: Failed to evaluate Installed rule, updateId = {818701AF-1182-45C2-BD1E-17068AD171D6}.101, hr = 80242013

[ Voor 26% gewijzigd door Mouse_NL op 26-10-2012 11:56 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
jantjezoepenman schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:51:
[...]

Heb ik ook gedaan, maar nu heb ik dus een 32-bit versie van Windows 8 er op. Terwijl ik 64 wilde, kan ik dit nog omzetten met een nieuwe installatie?
Ik zal hier dus ook rekening mee moeten houde, ik heb nog twee keys liggen (vista business / XP pro).
Ga waarschijnlijk wel ff testen in vmware voordat ik met bootcamp aan de slag ga.

(vmware is waarschijnlijk sowieso de beste oplossing voor mijn gebruik maar heb geen zin om een license aan te schaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poestie
  • Laatst online: 18-01 08:09
Bospa01 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:56:
[...]

Ik zal hier dus ook rekening mee moeten houde, ik heb nog twee keys liggen (vista business / XP pro).
Ga waarschijnlijk wel ff testen in vmware voordat ik met bootcamp aan de slag ga.

(vmware is waarschijnlijk sowieso de beste oplossing voor mijn gebruik maar heb geen zin om een license aan te schaffen).
Virtualbox is een gratis open-source alternatief, https://www.virtualbox.org/

Ik draai er enkele virtuele linux-machines mee op mijn MacBook Air en ik ben er erg tevreden over. Ik ga er vanuit dat Windows 8 hier ook wel vlot onder zal draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 09:55
Je kan nu alleen de Engelse versie downloaden. Kan je later met een NL Windows 8 pro iso dezelfde sleutel gebruiken?

And as final touch god created the Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-09 13:49
Geen matches
Ik heb vanochtend de upgrade assistent opgestart, en na een tijdje scannen van de pc krijg ik de melding "Interne fout: fout bij het ophalen van het scanrapport". Ik heb de upgrade assistent nu meerdere keren opgestart, maar ik krijg elke keer vrij snel deze foutmelding.

Ik kan de foutmelding niet op internet vinden, en ik wacht nog even met contact opnemen met Microsoft. Misschien wordt dat scanrapport via internet verzonden, en ik kan me voorstellen dat die website wat overbelast kan zijn... Heeft iemand anders deze foutmelding al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51
Uit het blog begrijp ik dat je:
1) een Windows7 kan legaliseren middels de win8 pro upgrade
Upgrading from a Non-Legit Windows 7

The system that I am upgrading does not have a legit copy of Windows 7. It was activated via an SLIC Bios injection. I thought it’ll be good to slap on an original copy of Windows 8 on especially since Microsoft made the offer so cheap. Heck, Windows 8 Pro costs nearly half of my FIFA 13 purchase. To cut the chase, your non legit copy of Windows 7 qualifies for a Windows 8 Pro upgrade.
2) je een clean install can doen als je boot met USB of DVD
Popular Questions

For users who are wondering if you can use the Upgrade version of Windows and do a clean install on a system with no OS – Yes, you can. This is a question most people ask, worrying that they have to first install a preceding copy of Windows before using Windows 8 upgrade. If your computer goes up in flams in future or your drive dies and you have to start completely fresh: No problem, just stick in the DVD / USB, boot from it, enter your product key and you’re good to go. You do not need an OS or its old product key.

It is clear from above that the Upgrade Assistant simply verifies if you qualify to upgrade to Windows 8 Pro and if you do, allows you to purchase a Windows 8 Pro license. This license or product key is to a full version of Windows 8 Pro. The moment the license/product key is sold to you – it is good for full installations of Windows 8 Pro. I hope this clarifies the queries of most people. You don’t have to keep your old OS / old product key. Just keep the Windows 8 Pro product key assigned to you.
Heeft iemand dit al geprobeerd?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:46
ik heb even een vraagje ik wil zelf ook de upgrade kopen maar zit alleen met Ideal of acceptgirokaart .
en is het dus mogelijk om via MS te betalen ?
En als ik het nummer heb van de Update kan ik die gewoon gebruiken met een retail later van W8?
want ik zie het niet zitten steeds win 7 + 8 te instaleren.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

ravw schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:16:
ik heb even een vraagje ik wil zelf ook de upgrade kopen maar zit alleen met Ideal of acceptgirokaart .
en is het dus mogelijk om via MS te betalen ?
En als ik het nummer heb van de Update kan ik die gewoon gebruiken met een retail later van W8?
want ik zie het niet zitten steeds win 7 + 8 te instaleren.
Voor betaling; kijk eens naar een prepaid credit card of maak een PayPal account aan. (kun je met een acceptgiro prima geld heen overschrijven en dan daarmee betalen)

Voor die 'update', zie de post boven die van jou...? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Rowdy.nl op 26-10-2012 12:20 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geen matches
Rowdy.nl schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:19:
[...]
Voor betaling; kijk eens naar een prepaid credit card of maak een PayPal account aan. (kun je met een acceptgiro prima geld heen overschrijven en dan daarmee betalen)

Voor die 'update', zie de post boven die van jou...? O-)
Volgens dat blog kan het wel, ik weet niet of iemand anders dat al geprobeerd heeft? Iedereen is natuurlijk druk aan het spelen en wil niet gelijk het OS er weer afknikkeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:15:
Uit het blog begrijp ik dat je:
1) een Windows7 kan legaliseren middels de win8 pro upgrade

[...]

2) je een clean install can doen als je boot met USB of DVD

[...]

Heeft iemand dit al geprobeerd?
1. Dit klopt. Windows hoeft blijkbaar niet legitiem te zijn om een upgrade te doen naar Windows 8 Pro.

2. Ja, ik heb dit op mijn eigen PC geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geen matches
Heb je dat geprobeerd op een lege schijf zonder OS ergens op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 20-09 17:42
Heeft windows 8 standaard multitouch voor touchpads?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Xorecs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Dat zou inderdaad kunnen. Maar ik heb vernomen van anderen dat het ook mogelijk is om de upgrade assistant uit te voeren op een Windows die nog helemaal niet geactiveerd is (en zelfs op de Windows 8 previews schijnt het goed te werken). Ik denk dus niet dat de upgrade assistant echt kijkt of je Windows wel legitiem is.
Dat vind ik opmerkelijk. Kan je toch vals spelen, niet ?
Anyway, als je upgrade van een niet legale vorige windows, dan ben je nog illegaal bezig, ook al lukt de upgrade, althans zo zal Microsoft wel redeneren.

In de Privacyverklaring voor Windows 8 Upgrade Assistant staat dat de licentiestatus naar Arvato gestuurd word.
http://windows.microsoft....upgrade-assistant-privacy

[ Voor 10% gewijzigd door abusimbal op 26-10-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysling
  • Laatst online: 01-11-2021
Geen matches
Voor ik nu ga aanschaffen heb ik volgende vraagjes:
-Kan ik de upgrae ook zonder mn persoonlijke gegeven te overleggen aanschaffen? In de winkel
-stel ik koop de upgrade in het buitenland, is dan nog de taal te wijzigen?

Uit voorgaande snap ik dat je je illegale win7 kan legaliseren (mooi) , maar ben je dan wel geregistreerd? want lees ook dat installatie kan, maar registratie niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 20:25
Als je een productkey hebt voor Windows 8 Enterprise, kun je dan ook upgraden via de Upgrade Assistant? Of moet ik de volledige iso downloaden?

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:40

codex

Geen OpenAI agent :)

Geen matches
Ik merk dat ik als ik met mijn rechtermuis klik op mijn bureaublad(desktop modus) het een eeuwigheid duurt voordat ik een daadwerkelijk het venster zie waarmee ik o.a. het thema kan instellen. Kan iemand mij vertellen of dit een bug is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
  • Laatst online: 14-08 16:55
Hmm, voor 30 euro probeer ik misschien ook nog wel te upgraden vanaf m'n niet-legale Windows 7... Mocht de key later alsnog geblokkeerd worden dan is het vette pech, maar de gok niet enorm duur geweest. Mocht hij het blijven doen heb ik enorm mazzel en de overstap naar een legale Windows voor weinig geld gemaakt.

Trouwens, mocht de key alsnog geblokkeerd worden koop ik denk ik alsnog een retail versie later. Is het wel eens tijd voor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
abusimbal schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:39:
[...]

Dat vind ik opmerkelijk. Kan je toch vals spelen, niet ?
Anyway, als je upgrade van een niet legale vorige windows, dan ben je nog illegaal bezig, ook al lukt de upgrade, althans zo zal Microsoft wel redeneren.

In de Privacyverklaring voor Windows 8 Upgrade Assistant staat dat de licentiestatus naar Arvato gestuurd word.
http://windows.microsoft....upgrade-assistant-privacy
Verrek, daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben benieuwd of die gegevens ook opgeslagen worden voor een ander doel dan "Om een versie van Windows 8 voor aankoop te kunnen aanraden, wordt onder andere de volgende informatie naar Arvato gestuurd". Wellicht worden de keys die vergeven zijn op basis van illegale Windows 7 installaties achteraf nog geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Laatst online: 29-08 02:56
MathijsR schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:58:
Hmm, voor 30 euro probeer ik misschien ook nog wel te upgraden vanaf m'n niet-legale Windows 7... Mocht de key later alsnog geblokkeerd worden dan is het vette pech, maar de gok niet enorm duur geweest. Mocht hij het blijven doen heb ik enorm mazzel en de overstap naar een legale Windows voor weinig geld gemaakt.

Trouwens, mocht de key alsnog geblokkeerd worden koop ik denk ik alsnog een retail versie later. Is het wel eens tijd voor :o
Zie mijn posts hieroor, ik heb zelf alleen maar legale win 7 laptops en daar doet win 8 het gewoon niet weigering bij de laatste reeboot! Ik ben nuj bezig op de Vista ook legale desktop het zaakje te installeren!

Dit is echt weer windows zeggen dat het kan maar dan lukt het echt niet!

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19

Gok dat Microsoft liever een niet legale upgrade van 7 naar 8 heeft voor 30 euro, als dat ze deze zouden blokkeren en mensen weer naar illegale 8 versies gaan grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 27-09 14:18

RMX

Eerlijk gezegd denk ik er ook zo over, en denk ik dat het een goede zet van ze is geweest. Ik word bij Windows 8 alleen warm van de nieuwe File Dialogs. Die Ribbon ziet er daar wèl nuttig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
Geen matches
@Mouse_NL: Dit bedoel ik niet heel lullig verder, maar eerlijk gezegd hecht ik er niet veel waarde aan dat het bij 1 gebruiker niet lukt om het allemaal voor elkaar te krijgen. Dan zou het de eerder genoemde blogpost dezelfde waarde hebben dat het wel lukt. Ik zou zeggen, bel MS op, je hebt orginele keys dus mag je ook support verwachten.

En Roy, je hebt zeker wel een punt, maar het is en blijft een gok. MS staat (bij mij tenminste) niet erg bekend als een heel erg coulant bedrijf wat dat betreft.

Maar ik ga de gok gewoon nemen vanavond en dan zie ik het wel. In het ergste geval ben ik 30 euro extra kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je uberhaupt moeite doen om deze upgrade illegaal te doen? Als het een zelfbouw-PC is kan ik me er iets bij voorstellen, maar zowat ieder retail-PC heeft toch wel op één of andere manier een Windows licentie? Je mag upgraden vanaf XP dus zelfs 10+ jaar oude PC's hebben nog wel een bruikbare licentie...

Als je tussendoor illegaal Windows Vista of 7 gedraaid hebt is de upgradeprocedure niet helemaal koosjer, maar licentietechnisch lijkt me dat er niets aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Poestie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:59:
[...]

Virtualbox is een gratis open-source alternatief, https://www.virtualbox.org/

Ik draai er enkele virtuele linux-machines mee op mijn MacBook Air en ik ben er erg tevreden over. Ik ga er vanuit dat Windows 8 hier ook wel vlot onder zal draaien.
Ik dacht atlijd dat Virtual box een niet optimale oplossing is, dit omdat je er nog wel eens slechte ervaringen over leest. Overigens heb ik ook nog een vmware vm die ik regelmatig voor werk / studie gebruik maar die zal wel te converteren zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Geen matches
Of ze zien dat je 7 ultimate illegaal was en schrijven het verschuldigde bedrag later als nog af :P

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
Ik heb er eerlijk gezegd nog niet eens naar gekeken hoe je Win8 illegaal moet doen. Heb voorlopig de consumer preview nog draaien. En tencoryn, je moet er wel rekening mee houden dat je op tweakers forum zit. Overgrote deel zal toch een zelfbouw-PC hebben.

Voor m'n laptop is het sowieso een no-brainer om te updaten, heeft al een legale OEM key, dus dat is sowieso geen probleem.

@fast-server haha, moet ik er maar Vista Home Basic opzetten. Die kost wat minder ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MathijsR op 26-10-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Laatst online: 09-09 22:44
Ben ook over gegaan op aanschaf. Ik moet zeggen dat die prijs erg goed is! Was vroeger al blij met mijn student licentie van 55 euro voor windows 7, maar dit is voor iedereen 30 euro (upgrade dan, maar dat was die andere ook).
Staat trouwens wel een snelle server daar. Ik trek de 60Mbit helemaal vol hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:13:
maar licentietechnisch lijkt me dat er niets aan de hand is?
Een upgrade is zo goedkoop omdat je er ooit eens voor betaald hebt. Dat is iets werkt maakt het nog niet legaal. Het is op z'n minst moreel discutabel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenvius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 11:59
Dag medetweakers,

Vandaag de upgrade naar Windows 8 gedaan, nadat ik met veel plezier de RC een aantal maanden heb gedraaid. Alles ging zoals verwacht, maar tijdens het gamen (tot nu alleen nog WoW geprobeerd) krijg ik op willekeurige momenten, met willekeurige tijden ertussen het 'plug & play' geluidje te horen. Ik dacht eerst dat het aan mijn audiokabel lag, omdat ik er een splitter naar mijn TV tussen heb zitten, maar het geluid blijft als ik alleen de kabel van de audioset van de PC aansluit. Ik krijg op het bureaublad niet de melding dat er een kabel oid los zou zijn en in het configuratiescherm staat dat alles goed is geïnstalleerd. Hij heeft tot vanmorgen goed gewerkt, dus ik vermoed dat het iets te maken heeft met de installatie van Windows 8.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want het is wel irritant gamen zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:18:
Een upgrade is zo goedkoop omdat je er ooit eens voor betaald hebt. Dat is iets werkt maakt het nog niet legaal. Het is op z'n minst moreel discutabel.
Met "licentietechnisch ok" bedoel ik dat je geen inbreuk maakt op de licentie, maw. legaal.

En je betaalt gewoon voor die OEM sticker op je retail-PC's hoor, dus waar heb je het over? Tenzij je je retail-PC meestal uit de winkel jat of zo ;)
MathijsR schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:16:
je moet er wel rekening mee houden dat je op tweakers forum zit. Overgrote deel zal toch een zelfbouw-PC hebben.
Overgrote deel heeft (net als gewone gebruikers) volgens mij een laptop, i.e. retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
Overgrote deel zal (ook) een laptop hebben ja, maar daar heb je al in 95% van de gevallen al een Windows licentie erbij. Dus dat zal helemaal geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat hier het aantal zelfbouwers vrij groot is. Misschien is MS wel tot de conclusie gekomen dat goedkope versies verkopen meer opbrengt om illegale versies tegen te gaan dan hier op jagen. Het kost hun dan ook een stuk minder mankracht.

Ik vind 2-300 euro voor een retail OS te duur, zeker gezien je inmiddels elke 2-3 jaar kan upgraden.
Vista is uit 2007(?), toen kwam in 2009 win7 en nu in 2012 win8. Ik denk dat er weinigen zijn die 3x200 euro gaan betalen in 6 jaar tijd.

Ook willen ze de interface zo snel mogelijk pushen om hun mobiele divisie een boost te geven, een beetje de tactiek van Apple. Wie weet wordt win8 SP1 wel een download van 10-15 euro? Dan hebben ze liever dat je jaarlijks betaalt voor je OS i.p.v. in één keer veel geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 26-10-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:22:
En je betaalt gewoon voor die OEM sticker op je retail-PC's hoor, dus waar heb je het over? Tenzij je je retail-PC meestal uit de winkel jat of zo ;)
Ik doel op de mensen in dit topic die overduidelijk toegeven een illegale Windows goedkoop legaal willen maken. Ik heb het zeker niet over de mensen met een OEM-licentie die bij een pc verkregen is. Daar is natuurlijk niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MathijsR schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:25:
Overgrote deel zal (ook) een laptop hebben ja, maar daar heb je al in 95% van de gevallen al een Windows licentie erbij. Dus dat zal helemaal geen problemen opleveren.
Ja dat zeg ik net. Maar er zullen best tweakers zijn die illegaal Windows 7 draaien op een PC die origineel met Vista of zelfs XP kwam. Of wat ook nog kan, een Windows 7 Ultimate op een machine die legaal enkel een Home licentie heeft. Dat je PC een geldige Windows licentie heeft betekent niet dat je zomaar elke Windows erop kunt hebben draaien.

/off-topic.

Wel mooi dat het alsnog mogelijk is om een install op een lege schijf te doen met de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:26:
Ik denk dat hier het aantal zelfbouwers vrij groot is. Misschien is MS wel tot de conclusie gekomen dat goedkope versies verkopen meer opbrengt om illegale versies tegen te gaan dan hier op jagen. Het kost hun dan ook een stuk minder mankracht.

Ik vind 2-300 euro voor een retail OS te duur, zeker gezien je inmiddels elke 2-3 jaar kan upgraden.
Vista is uit 2007(?), toen kwam in 2009 win7 en nu in 2012 win8. Ik denk dat er weinigen zijn die 3x200 euro gaan betalen in 6 jaar tijd.

Ook willen ze het interface zo snel mogelijk pushen om hun mobiele divisie een boost te geven, een beetje de tactiek van Apple. Wie weet wordt win8 SP1 wel een download van 10-15 euro? Dan hebben ze liever dat je jaarlijks betaalt voor je OS i.p.v. in één keer veel geld.
Het aantal zelfbouwers neemt met de dag af. De redenen hiervoor zijn all-in-one apparaten, tablets, laptops veel meer de aandacht van de consument krijgen. De zelfbouwsystemen zijn gericht op een niche in de markt. Bedrijven als HP, Dell en Lenovo dan hebben we het over aanzienlijke marktpartijen voor het leveren van desktops waarbij de licentie al inbegrepen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geen matches
Een beetje gamer zal zelf bouwen, de prebuild systemen zijn vaak gelijk een stuk duurder als je hier een goede videokaart in wilt hebben. Ik heb in ieder geval nog nooit een desktop gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 21:40
Geen matches
ok, ik gebruik Eset hier, en ik heb gisteren een clean install gedaan op mijn pc, dus eset weg. moet ik eerst die defender uninstallen en daarna eset installeren? of heeft iemand anders een andere idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
@Gunner

Ben het met je eens dat het een beetje twijfelachtige situatie is. Dat heb ik ook al toegegeven. Maar je moet er wel rekening mee houden dat als het niet lukt ik dus extra geld kwijt ben maar alsnog de retail ga kopen. Want het liefst heb ik gewoon legale software, maar nog liever heb ik het voor weinig geld.

Als het wel werkt en blijft werken heeft MS dit gewoon ingecalculeerd waarschijnlijk en daarom geen license check op de update tool gegooid. Ik probeer het nu natuurlijk wel een beetje goed te praten, maar ik kan nou ook niet zeggen dat dit nou zo moraal verkeerd is dat het een heel groot probleem is.

@westlym Als Eset het goed voor elkaar heeft, zal hij aan Windows melden dat hij defender niet nodig heeft. Defender zal dan automatisch uitgezet worden. Anders kun je het altijd nog vanuit defender zelf uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Dat lijkt me van wel ja, Windows Defender is gewoon hetzelfde als Security Essentials op Windows 7. Antivirussen wil je natuurlijk niet laten botsen
Windows Defender en Windows SmartScreen zijn geïntegreerd in Windows 8 en Windows RT en helpen bij het in realtime beveiligen van je pc tegen virussen, spyware en andere kwaadaardige software.
Edit: misschien eerst maar doen wat MathijsR zegt :P

[ Voor 6% gewijzigd door filenox op 26-10-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
MathijsR schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:35:
Als het wel werkt en blijft werken heeft MS dit gewoon ingecalculeerd waarschijnlijk en daarom geen license check op de update tool gegooid. Ik probeer het nu natuurlijk wel een beetje goed te praten, maar ik kan nou ook niet zeggen dat dit nou zo moraal verkeerd is dat het een heel groot probleem is.
Indien Microsoft dit expres achterwege heeft gelaten, dan is dit mogelijkerwijs een hele slimme (of althans doordachte) zet geweest. Kijk maar eens hoeveel illegale windows gebruikers voor deze prijs hun windows zullen "legaliseren". Veel gebruikers zullen het i.i.g. serieus overwegen, al dan niet proberen. Het kost Microsoft theoretisch wellicht wat geld, maar die opbrengsten hadden ze in de praktijk anders ook niet gehad. Was de retail upgrade namelijk voor 150-300 euro over de toonbank gegaan (zoals oudere varianten), dan durf ik te wedden dat er een stuk minder mensen overstag zouden gaan, en ook deze variant van Windows wederom op illegale wijze zouden installeren/activeren.

Daarbij komt ook nog eens, dat als men eenmaal 'legale' software heeft draaien, de kans mij groter lijkt dat men in de toekomst nogmaals voor een dergelijke legale upgrade kiest. Gezien dit meer veiligheid waarborgt, geen gezeik met Windows Updates en authenticity checks, geen heractivaties om de zoveel tijd...en ook nog voor een schappelijke prijs? Zo gaat het de goede kant op.

[ Voor 5% gewijzigd door Seroth op 26-10-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Xorecs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:54:
[...]

Clean install (via USB boot). Vervolgens heb ik via de Windows 8 installatie mijn oude partitie met Windows 7 erop verwijderd en daarna opnieuw aangemaakt. Er zit nu dus een clean install van Windows 8 op mijn computer.

Ik heb nog een blog gevonden van iemand die het upgrade process goed laat zien: http://www.davejunia.com/...8-pro-upgrade-experience/
Ah thanks, linkje naar blog die je gaf geeft antwoorden op mijn vraag. :) Vanavond branden op dvd en installeren op mijn macbook pro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Geen matches
@magnifor, hoe, via Bootcamp ?
Via Parallels is het nog niet aan te raden.
http://www.dutchcowboys.nl/apple/26270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik kan me prima voorstellen dat Microsoft blij zou zijn wanneer een hoop illegale installaties vervangen worden door "legale" Windows 8 installaties. Iedere verkochte licentie is er één en Microsoft zou met grote verkoopcijfers (of het nou upgrade of retail is) een goed marketing argument hebben voor Windows 8.
Microsoft kan dan zeggen:
Hoezo is Windows 8 vista 2.0 en wil niemand het hebben? Kijk hoeveel mensen vrijwillig een retail of upgrade licentie hebben gekocht!

En een groot aantal verkochte licenties betekend waarschijnlijk ook dat er veel Windows 8 systemen actief zijn, dus een grote markt voor applicatie ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantjezoepenman
Eindelijk, na eerst niet kunnen installeren en daarna de 32bits versie er op te hebben gehad. Heb ik via de Windows 7 laptop van pa de 64bits versie up USB gezet. Via USB geboot en daarna deze geïnstalleerd, nu is het eindelijk naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Laatst online: 09-09 22:44
Ik wil graag windows installeren, maar heb niet genoeg ruimte op de schijf (60gb SSD, met 5GB vrij).
Nu heb ik bij het runnen van de Upgrade Advisory Tool gekozen bij "Choose what to keep:" voor "Windows Settings, Personal Files and Programs". Toen de boel aangeschaft a 30 Euro.

Maar nu heb ik dus niet genoeg ruimte, en heb daarom maar besloten dat ik alles opnieuw wil installeren volledig fresh. Maar goed, dan heb ik dus 20GB nodig. Kan ik, na het verwijderen van een aantal stukken software er tijdens de installatie van Windows 8 voor kiezen om een fresh install te doen?

(als ik de advisory tool opniew doe met de setting: "Choose what to keep:" --> "Nothing", dan kom ik weer bij een 30 euro versie terecht) Mijn vermoeden is dan ook dat ik later in de installatie kan kiezen om mijn oude setings niet mee te nemen. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Laatst online: 15-09 12:02

tornado61

jupiter deus est

ik zal vast niet de eerste zijn maar ik kan nergens echt duidelijk vinden wat de verschillen tussen windows 8 en windows 8 pro zijn?
tip: Connecties in het lerarencircuit? Vraag of ze even windows 8 voor je willen kopen via slim.nl , docenten krijgen korting op deze licenties.
Ben benieuwd of ze daar pro überhaupt aanbieden...

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tornado61 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:02:
tip: Connecties in het lerarencircuit? Vraag of ze even windows 8 voor je willen kopen via slim.nl , docenten krijgen korting op deze licenties.
Niet zo'n beste tip; zodra je deze licentie gaat gebruiken en je bent niet zelf aan een school verbonden als medewerker en/of student ben je net zo illegaal bezig als dat je hem van usenet zou afhalen bijvoorbeeld. Je maakt immers inbreuk op de licentievoorwaarden.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 26-10-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57
(jarig!)
Geen matches
Net even de Upgrade Assistent gedraaid, en de enige applicatie waabij hij 'Incompatible' geeft en die ik echt niet kan missen is Visual Studio 2010 Professional. Nu zie ik in deze thread mensen die er wel mee kunnen werken. Kan ik er zeker van zijn dat dit ook echt het geval is na een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 12:14
Xorecs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:35:
[...]

Inderdaad, ben hier ook van minder legale versie over gegaan naar deze upgrade, werkte perfect. :P
Ben wel benieuwd hoevaak je deze upgrade code in de toekomst kunt gebruiken, inverband met herinstallatie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61

tornado61

jupiter deus est

Gunner schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:04:
[...]

Niet zo'n beste tip; zodra je deze licentie gaat gebruiken en je bent niet zelf aan een school verbonden als medewerker en/of student ben je net zo illegaal bezig als dat je hem van usenet zou afhalen bijvoorbeeld.
damn dat wist ik niet... Maargoed wat raden jullie me dan aan? Heb windows 7 illegaal en op een andere partitie nog een legale vista home premium staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
tornado61 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:02:
ik zal vast niet de eerste zijn maar ik kan nergens echt duidelijk vinden wat de verschillen tussen windows 8 en windows 8 pro zijn?
Een mooi overzicht van de verschillende versies is te vinden op Wikipedia. Met name de encryption features missen in de normale Windows 8 editie.

@Tornado61
Er zijn gebruikers die hun minder legale Windows 7 hebben kunnen upgraden naar de legale versie van Windows 8 Pro door gebruik te maken van de Upgrade Assistant van Microsoft. Je zou dit kunnen proberen. In het ergste geval wordt je product key achteraf geblokkeerd en ben je de 30 euro kwijt. De verantwoordelijkheid ligt natuurlijk wel bij jezelf...

@autje
Voor mijn werk gebruik ik zowel Visual Studio 2010 als Visual Studio 2012. Beide werken feilloos op Windows 8. Ik weet echter niet of het ook werkt na een upgrade van je Windows. Zelf heb ik een schone installatie van Windows 8 gedaan en vervolgens Visual Studio geïnstalleerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Xorecs op 26-10-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 23:49

mrc4nl

Procrastinatie expert

Geen matches
ook zakelijke dingen als rdp werken niet op "basic"edities
verbinding maken kan wel, inkomende verbinding niet

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:18
Bij Windows 7 Home Premium had je nog een Engelse versie. Deze upgrade suggereert een Nederlandse versie te zijn, maar ik lees dat er language packs zijn voor alle gangbare talen. Dit lijkt dan weer op wat er mogelijk was voor Windows 7 Ultimate.

Nu wil ik mijn Windows 7 Home Premium Retail Engelstalig upgraden naar Windows 8 Pro. Kan ik dan gewoon de NL versie nemen en alsnog als Engelstalig installeren? Eigenlijk lees ik nog niet echt waarom het niet zou kunnen, maar het feit dat de upgrade als Nederlands talig aangeboden wordt zet me toch weer aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
MathijsR schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:35:
@Gunner

Ben het met je eens dat het een beetje twijfelachtige situatie is. Dat heb ik ook al toegegeven. Maar je moet er wel rekening mee houden dat als het niet lukt ik dus extra geld kwijt ben maar alsnog de retail ga kopen. Want het liefst heb ik gewoon legale software, maar nog liever heb ik het voor weinig geld.

@westlym Als Eset het goed voor elkaar heeft, zal hij aan Windows melden dat hij defender niet nodig heeft. Defender zal dan automatisch uitgezet worden. Anders kun je het altijd nog vanuit defender zelf uitzetten
In het onderhouscentrum staat bij virusbeveiliging en beveiliging tegen spyware en ongewenste software nu ESET NOD 32 5.2 ingeschakeld.
maar daar beneden zie ik nog dit staan: Windows Smartscreen: ingeschakeld.
ok, gaan ze niet tegen mekaar vechten ofzo? Ik weet dat ik dit stuk zelf moet ervaren, maar ik vraag het maar even.

Trouwens, ik vind Nod stukken beter dan die Windows Defender, gezien mijn eerdere ervaringen met MSE. Maar ja, ik heb deze nog niet getest, maar eigenlijk wil ik de risico ook niet nemen.

oh ja, even gezocht via google: http://eset.expertreviews...rus/48/windows-8-security

[ Voor 3% gewijzigd door westlym op 26-10-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61

tornado61

jupiter deus est

ik beschik over een legale windows vista. Ik neem aan dat ik dan deze moet kopen http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.256400400 . Maar bij producttaal staat "full english' ? Is er een mogelijkheid om dit Nederlands te maken?
~overigens zoek ik dan niet naar de tip: dan moet je de fysieke upgrade kopen want dat is natuurlijk 2x zo duur :')

[ Voor 19% gewijzigd door tornado61 op 26-10-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
tsjoender schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:14:
Bij Windows 7 Home Premium had je nog een Engelse versie. Deze upgrade suggereert een Nederlandse versie te zijn, maar ik lees dat er language packs zijn voor alle gangbare talen. Dit lijkt dan weer op wat er mogelijk was voor Windows 7 Ultimate.

Nu wil ik mijn Windows 7 Home Premium Retail Engelstalig upgraden naar Windows 8 Pro. Kan ik dan gewoon de NL versie nemen en alsnog als Engelstalig installeren? Eigenlijk lees ik nog niet echt waarom het niet zou kunnen, maar het feit dat de upgrade als Nederlands talig aangeboden wordt zet me toch weer aan het twijfelen.
volgens mij kan je Nederlands kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
tornado61 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:17:
ik beschik over een legale windows vista. Ik neem aan dat ik dan deze moet kopen http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.256400400 . Maar bij producttaal staat "full english' ? Is er een mogelijkheid om dit Nederlands te maken?
als ik jou mag adviseren, gebruik maar het upgrade assistent. die heb ik vannacht gebruikt, en het ging prima. bij schone installatie, Dvd of usb gebruiken, Windows booten, en kies om alles weg te halen, en je kan ook een andere hd kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
Volgens mij kon ik in de Upgrade Assistant voor een taal kiezen. Ik durf dit echter niet met zekerheid te zeggen. Je kan het uitproberen, voordat je moet betalen zou je een taal moeten kunnen kiezen in de upgrade assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 23:49

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben ook van legale viste gekomen, ik gebruikte de upgrade assistent ik heb nu gewoon de nerderlande win8 pro

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog geen ervaring met windows 8.

Nu heb ik 2 keys gekocht voor upgrade (van huidige Windows 7 setups). Is het nu aan te raden om kaal te beginnen met de installatie of kan ik simpelweg over de bestaande setup met programma's hem heen zetten?

Met dat laatste heb ik niet zulke goede ervaringen van bijv. windows 98 naar xp, maar wellicht is het nu beter geregeld?

Of is een kale installatie nog steeds de beste manier?

Verder zit ik ook met de taal, ik heb legale windows 7 ultimate versies, maar heb nu professional keys gekregen (geen idee of ultimate versies er nog zijn). Bij mijn windows versies kon ik de taal veranderen, nu dus niet meer? M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:23:

Nu heb ik 2 keys gekocht voor upgrade (van huidige Windows 7 setups). Is het nu aan te raden om kaal te beginnen met de installatie of kan ik simpelweg over de bestaande setup met programma's hem heen zetten?

Met dat laatste heb ik niet zulke goede ervaringen van bijv. windows 98 naar xp, maar wellicht is het nu beter geregeld?

Verder zit ik ook met de taal, ik heb legale windows 7 ultimate versies, maar heb nu professional keys gekregen (geen idee of ultimate versies er nog zijn). Bij mijn windows versies kon ik de taal veranderen, nu dus niet meer? M
ik zou altijd kiezen voor een kale installaties. kan je echt voelen hoe snel jouw hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:23:

Format met clean install is logischerwijs nog altijd de beste keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
tsjoender schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:14:

Volgens mij kan je in Win8 nu de taal veranderen. Dit is nieuw in Windows 8 !
http://blogs.msdn.com/b/b...he-language-you-want.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ah, dank, daar was ik al bang voor :P

heb ik het weekeinde een klusje te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
westlym schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:16:
[...]

In het onderhouscentrum staat bij virusbeveiliging en beveiliging tegen spyware en ongewenste software nu ESET NOD 32 5.2 ingeschakeld.
maar daar beneden zie ik nog dit staan: Windows Smartscreen: ingeschakeld.
ok, gaan ze niet tegen mekaar vechten ofzo? Ik weet dat ik dit stuk zelf moet ervaren, maar ik vraag het maar even.

Trouwens, ik vind Nod stukken beter dan die Windows Defender, gezien mijn eerdere ervaringen met MSE. Maar ja, ik heb deze nog niet getest, maar eigenlijk wil ik de risico ook niet nemen.

oh ja, even gezocht via google: http://eset.expertreviews...rus/48/windows-8-security
uhm, sorry, antwoord al gevonden: http://news.softpedia.com...ity-Features-300963.shtml

en ja, als je een third party virus scanner installeert, gaat Windows Defender 'slapen'. als je die third party software verwijdert, ontwaakt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
abusimbal schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:48:
@magnifor, hoe, via Bootcamp ?
Via Parallels is het nog niet aan te raden.
http://www.dutchcowboys.nl/apple/26270
Windows 8 met bootcamp is mogelijk, google maar eens ;)

Enige wat een probleem kan worden zijn de drivers maar die kan je afzonderlijk installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:18
abusimbal schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:25:
[...]

Volgens mij kan je in Win8 nu de taal veranderen. Dit is nieuw in Windows 8 !
http://blogs.msdn.com/b/b...he-language-you-want.aspx
Dank voor de link naar dat artikel! Dat bevestigd wel het vermoeden dat je blijkbaar geen keus meer hoeft te maken voor de taal bij de aankoop en die naar wens kan kiezen en aanpassen bij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
magnifor schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:31:
[...]

Windows 8 met bootcamp is mogelijk, google maar eens ;)

Enige wat een probleem kan worden zijn de drivers maar die kan je afzonderlijk installeren. :)
Standaard Bootcampdrivers geven vooralsnog geen problemen hier met Win 8 Pro :)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
ik hebde windows 8 upgrade assistant gedownload... en ik moet al mijn gegevens invullen... geen probleem, maar hij vraagt om een ZIP/Postal code.... ik heb amerikaanse en nederlandse (bestaande) codes geprobeert... maar hij zegt dat ze niet valide zijn....

iemand dezelfe problemen gehdad? of doe ik iets fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 12:14
Wolfjerolfje schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:41:
ik hebde windows 8 upgrade assistant gedownload... en ik moet al mijn gegevens invullen... geen probleem, maar hij vraagt om een ZIP/Postal code.... ik heb amerikaanse en nederlandse (bestaande) codes geprobeert... maar hij zegt dat ze niet valide zijn....

iemand dezelfe problemen gehdad? of doe ik iets fout...
Invullen als: 1234<spatie> AB (hoofdletters)
Werkte perfect hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Wat nou als je een reinstall wil?
Eerst Windows 7 installeren dan pas w8 opnieuw installeren?

[ Voor 12% gewijzigd door Strunkie op 26-10-2012 14:44 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Ligt eraan. Als je een upgrade al gedaan hebt, heb je een een full version windows 8 key, dan kan je clean installeren. Om een key te krijgen moet je wel van een XP/Vista/7 installatie beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

abusimbal schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:46:
Ligt eraan. Als je een upgrade al gedaan hebt, heb je een een full version windows 8 key, dan kan je clean installeren. Om een key te krijgen moet je wel van een XP/Vista/7 installatie beginnen.
Dus de key die je krijgt tijdens het aanschaffen is voor een full versie?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet net als bij Windows 7 de upgrade gebruiken voor een full install zonder key en daarna voor een upgrade met key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 20:46
abusimbal schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:46:
dus als ik het goed begrijp is het volgende dus goed volgens jou bericht ..
Als ik dus een legale Windows 7 heb en dan die update draaid , en die code invoerd kan ik dus bij de volgende format die key gebruiken en heb dus gelijk van af Windows 8 dvd instaleren zonder dta je eerst Win 7 er op moet hebben ..
als dat zo is ben ik straks even een dvd kopen :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Voor vragen over installatie e.d.
Gelieve onderstaande eerste te lezen, staan al veel dingen in.
http://www.davejunia.com/...8-pro-upgrade-experience/

Qoute van bovenstaande link:
It is clear from above that the Upgrade Assistant simply verifies if you qualify to upgrade to Windows 8 Pro and if you do, allows you to purchase a Windows 8 Pro license. This license or product key is to a full version of Windows 8 Pro. The moment the license/product key is sold to you – it is good for full installations of Windows 8 Pro. I hope this clarifies the queries of most people. You don’t have to keep your old OS / old product key. Just keep the Windows 8 Pro product key assigned to you.

[ Voor 62% gewijzigd door abusimbal op 26-10-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring met upgraden met een setup met meerdere windows xp versies en windows 7 op 1 pc? heb 2 x windows xp erop en 1 x windows 7 en die windows 7 moet een windows 8 gaan worden.

Nu heb ik die xp images zichtbaar gemaakt in mijn boot menu met een tooltje van microsoft, maar ik ben kwijt welke tool dit was.

Ik ben waarschijnlijk weer de twee xp versies kwijt als ik windows 8 installeer (en moet ze dan weer zichtbaar maken) of detecteerd windows 8 beter dan windows 7 dat je ook xp versies hebt?
Pagina: 1 ... 25 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.