Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit topic is bedoeld om de ontwikkelingen van Steam te bespreken.
Het is expliciet niet bedoeld om de pro's en contra's van digitale distributie te bespreken.
Ook is dit niet bedoeld voor (technische) problemen en vragen.

Voorbeelden van ontwikkelingen in Steam zijn bijvoorbeeld:

* Steam voor Linux
* Steam mobile
* Applicatieverkoop in Steam
* De Game Hub

Als je problemen hebt met je Steam-installatie, of een spel in Steam, dan verwijs ik je door naar Steam support of het topic van het desbetreffende spel.

Deze TS zal later nog uitgebreid worden als ik meer tijd heb.
Meehelpen? Stuur mij dan een DM :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Deze week is Steam bezig z'n plannen voor de nieuwe client te onthullen.
Elke dag wordt er een beetje onthuld.

Zo werd gisteren de Game Hub onthuld, een centrale plek voor de community van een game, het bijbehorende forum, de workshop, screenshots, etc.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BgtNMomM4ew5jTZnpduhifLW/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vanaf vandaag is er de beta van de Big Picture mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Steam Greenlight lijkt me ook wel iets wat hier hoort dan? :) (Kleine) gamemakers kunnen hiermee kans maken om hun eigen spel in Steam te krijgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Da's goed nieuws! Jammer dat ik die survey heb totaal gemist heb, maar ga 'm alsnog invullen. Wie weet kan ik mee met de volgende wave :)

edit: lijkt erop alsof ze een foutje hebben gemaakt bij "What is the resolution of your primary desktop?" en
"What is the resolution of your multi-monitor desktop?". Lower had vast higher moeten zijn, maar heb voor de zekerheid bij beide 'other' geselecteerd aangezien mijn waarden hoger liggen.

Wel erg jammer dat Valve zich alleen op Ubuntu richt :( maar wel enigszins begrijpelijk.

[ Voor 62% gewijzigd door 8088 op 06-11-2012 21:22 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeTux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2023
Ook zonder beta-access kan er gespeeld worden.

Hier is de link met de deb-file.

Installeer de boel.

Wanneer je Steam opstart en je geen beta access hebt zal er een melding verschijnen en kan je Steam niet gebruiken.

Maar wanneer je
code:
1
steam steam://open/friends
invoert zal het vrienden scherm van Steam starten. Klik je vervolgens met de rechterklik op een 'Show games' dan zal het hoofdscherm zich openen.

ZiehierAfbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-fzpNVM8J4Y8/UJmNz5CrSPI/AAAAAAAAABw/iJAKRs1YMKA/s960/2012-11-06-232222_1600x900_scrot.png
Hier nog een interresante Redditpost

[ Voor 11% gewijzigd door OrangeTux op 07-11-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:38
Werken games als skyrim ook in steam linux? Of blijft het vooralsnog bij de valve games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
Tarkin schreef op woensdag 07 november 2012 @ 06:43:
Werken games als skyrim ook in steam linux? Of blijft het vooralsnog bij de valve games?
Alleen games die draaien op Linux werken in steam Linux. Ga er dus maar van uit dat de meeste het *niet* zullen doen en dat sommigen die het wel doen niet de weg naar Steam vinden. Op termijn zullen waarschijnlijk de populairste spellen van Valve die gebruikmaken van de source engine wel gaan werken. Vooralsnog is het dacht ik alleen TF2 die draait op Linux. De andere games die er zviw in staan komen allemaal uit de diverse Humble Indie Bundles op één na: Serious Sam 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Even terugkomen op de algemene Steam client. Het is me opgevallen dat je vrij gemakkelijk nu je eigen steam community forum kan opzetten. Er zijn al een aantal sites die inmiddels hun eigen forum systeem overboord hebben gezet en naar een steam community forum zijn overgestapt.

Het is een lange termijn ontwikkeling die al een poosje loopt bij Valve. Proberen om zoveel mogelijk van de actieve gaming community, uit vrije wil, naar hun eigen omgeving te laten migreren.

Aan een kant wel begrijpelijk maar je maakt je daarmee wel steeds afhankelijker van Valve.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55
Caelorum schreef op woensdag 07 november 2012 @ 07:11:
[...]

Alleen games die draaien op Linux werken in steam Linux. Ga er dus maar van uit dat de meeste het *niet* zullen doen en dat sommigen die het wel doen niet de weg naar Steam vinden. Op termijn zullen waarschijnlijk de populairste spellen van Valve die gebruikmaken van de source engine wel gaan werken. Vooralsnog is het dacht ik alleen TF2 die draait op Linux. De andere games die er zviw in staan komen allemaal uit de diverse Humble Indie Bundles op één na: Serious Sam 3.
Hier een lijst die up2date wordt gehouden momenteel:
http://www.reddit.com/r/l...its_here_deb_in_the_link/

Zelf heb ik net even Trine2 gespeeld, zonder enige problemen. Heel mooi dit, lang op moeten wachten ;) Dat er snel meer games de overstap mogen wagen!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Valve gaat het wat moeilijker maken om zomaar alts aan te maken. Een goede ontwikkeling, al zal het het de echte scammers/hijackers niet tegenhouden. Die maken vantevoren gewoon een berg sleeper accounts. Al kan Valve natuurlijk in haar systeem al kijken naar verdachte handelingen. 100 accounts die vlak achter elkaar op het zelfde systeem (steamguard) worden aangemaakt (en gebruikt).
Starting December 12th, Steam Trading will require that your account has had Steam Guard enabled for at least 15 days before you can trade items. You already have Steam Guard enabled, so no action is required on your part.

• anandus
  • Niet online
Steam is begonnen met een beta van de 'Community Market'.
Hiermee moet het mogelijk zijn om in-game items te kunnen verhandelen. Op dit moment is het alleen beschikbaar voor Team Fortress 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
En Dota2 en Valve biedt nu ook een mogelijkheid om gameguides te schrijven.

http://steamcommunity.com/groups/NewSteamCommunityBeta

Ik heb een paar guides eens doorgenomen, en nu ben ik beleefd. Informatief en kwalitatief zijn ze nog erg onder de maat (in een paar youtube filmpjes lopen lullen over wat jij van de game vindt is geen guide). Een paar duidelijke richtlijnen kunnen geen kwaad.

[ Voor 97% gewijzigd door CapTVK op 16-12-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Interessant.
In de laatste Steam update zijn er aanwijzingen gevonden voor game sharing

Afbeeldingslocatie: http://media.pcgamer.com/files/2013/06/SteamUI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
anandus schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:27:
Interessant.
In de laatste Steam update zijn er aanwijzingen gevonden voor game sharing

[afbeelding]
dat klinkt geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben ontzettend benieuwd in welke vorm dat plaats zal gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Niet. Waarom zou Steam dat doen? Ze hebben (denk ik) totaal geen concurrentie van Origin en uPlay dus daar hoeven ze niet bang voor te zijn. En de reden dat veel Steam games goedkoop worden verkocht is omdat er veel worden verkocht. Als je straks games kan delen (niet eens weggeven, maar delen, dus je houdt zelf ook nog een kopie om te spelen) raken ze zo veel potentiële kopers kwijt.

Ik geloof best dat ze hebben geëxperimenteerd met het idee, maar ik denk niet dat het ooit gaat komen. En eerlijk gezegd zal mij dat niet eens zoveel schelen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik denk dat ze het dan gaan doen op de manier dat een game maar op 1 plak actief kan zijn.

dus als ik een game speel dan kan jij niet diezelfde game bij mij kopen.

voor mij zou dit echt een uitkomst zijn, heb genoeg vrienden die andere smaak hebben qua games, en waar ik de games graag eens zou willen probeeren maar dan is er geen demo. dus dan kan je ht op deze manier alsnog probeeren. en als het mij zou bevallen zou ik het spel kopen.

dus ik denk dat ik hierdoor meer games zal gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom zou je het spel kopen als je het gratis kan spelen/lenen van een vriend? Als je benieuwd bent naar games die niet helemaal jouw smaak zijn kan je ook "een demo" downloaden om te kijken of het wat is, vindt je het leuk koop je het alsnog. Of youtube reviews checken etc.

[ Voor 55% gewijzigd door MrVegeta op 20-06-2013 10:24 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MrVegeta schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:23:
Waarom zou je het spel kopen als je het gratis kan spelen/lenen van een vriend?
Omdat die vriend 'm zelf ook wil spelen en je het dus niet oneindig kunt spelen? ;)

En demo's heb je lang niet altijd en reviews laten je niet voelen hoe iets speelt. En je kan wel tegenargumenten blijven bedenken, maar kans is groot dat het toch komt.

[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 20-06-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Waarom zou je het spel kopen als je het gratis kan spelen/lenen van een vriend?
Waarom zou je een spel op Steam kopen wanneer er een versie is die je wel uit kan lenen, ruilen of verkopen? Ja, gemak, maar er zijn dus genoeg redenen om Steam niet te willen gebruiken. Met de mogelijkheid om spellen (uit) te lenen is dat er alweer een minder. Steam zal aan het uitlenen vast nog wel een aantal extra restricties stellen om verkoopdalingen tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Waarom zou je het spel kopen als je het gratis kan spelen/lenen van een vriend? Als je benieuwd bent naar games die niet helemaal jouw smaak zijn kan je ook "een demo" downloaden om te kijken of het wat is, vindt je het leuk koop je het alsnog. Of youtube reviews checken etc.
Ik kan me best wat voorstellen bij een soort uitleensysteem van games aan vrienden voor een beperkte tijd. Dus dat je een game maximaal 2 uur mag overnemen van een vriend. Of dat je maar maximaal 5 uur per maand games uit mag lenen als eigenaar. Of een andere insteek.
Als ik naar mezelf kijk vraag ik me af of ik door een leensysteem minder games zou gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Ik verwacht dat dit maximaal een vorm van Family account word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik denk dat het sharen bedoeld is voor hun Steambox plannen.

De steambox is immers een mooi concept. Echter, een grote nadeel tegenover de 360/ps3 is dat je niet zomaar aan userswitching kan doen: Waar autosaving op consoles geen probleem is met verschillende gebruikers loop je op steam met meerdere gebruikers permanent het risico om savegames te verliezen.

Met meerdere useraccounts op 1 steam bak werken (en de mogelijkheid geven om gemakkelijk te switchen) zou dus erg handig zijn, MAAR het grote probleem momenteel: Games zijn strict aan 1 persoon gebonden.

Sharing met andere gebruikers zou dat probleem oplossen. Een eenvoudige sharing optie betekent echter ook dat je als (onbedoeld?) zij-effect krijgt dat mensen vanaf meerdere locaties hetzelfde game kunnen spelen op hetzelfde moment -> notificatie :)

Either way, het zou leuk zijn als ze het inderdaad zouden implementeren.

[ Voor 33% gewijzigd door boe2 op 20-06-2013 13:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 23:57

4bit

Onward, to futility!

Of het heeft te maken met de rechtszaak van een Duitse consumentenorganisatie die loopt tegen valve inzake het niet kunnen verder verkopen van games en dergelijke.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Voor het mogelijk (door)verkopen van software is Steam al een poosje bezig met de Steam market Beta. Voornamelijk bedoeld voor in-game items en promo's (gamecards) maar het kan in principe zo uitgebreid worden naar games. Ik denk dat Valve dat achter de hand houdt mocht er er definitieve uitspraak komen totdat alles juridisch goed geregeld is.

En dat gaat niet alleen over over het legaal overdragen van game titles van een persoon op een ander persoon. Ook belasting technisch komt er het een en ander kijken als je veel verhandeld op de Steam market.

Dota2 is daar te krijgen voor zo'n 3 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ian_d_h
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10-2024
De strings zitten nu ook in de translation server. Dus ik denk dat we er snel iets over gaan horen van Valve zelf.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B6gymIV.png

• anandus
  • Niet online
Steam Announces Family Sharing
Steam Family Sharing, a new service feature that allows close friends and family members to share their libraries of Steam games, is coming to Steam, a leading platform for the delivery and management of PC, Mac, and Linux games and software. The feature will become available next week, in limited beta on Steam.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

It's all enabled by authorizing a shared computer.
Alleen games op je eigen pc?

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Nee, zolang je account (en library) aanwezig is op een willekeurige pc (mits in de 'eigen' regio), kun je dat apparaat autoriseren om te delen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
Helaas alleen te gebruiken als de eigenaar van de library helemaal geen spel uit zijn library aan het spelen is.... lijkt meer een net-niet feature...

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:54
Ja kan iemand anders games uit jouw library laten spelen.
Je kan tot 10 PC's autoriseren die deze kunnen gebruiken.
De mensen kunnen al jouw (compatibele) games dan onder hun account spelen (unlocks en achievments)
MAAR
Alle (compatibele) games worden in 1 brok gedeeld (de kleine kan dus ook GTA5 opstarten)
Slechts 1 persoon tegelijk kan uit de library spelen. Als jij een game aan het spelen bent, kan iemand anders dus niet een ander game spelen (wat met een CD/DVD uit een rek wel anders zou zijn)

Echt veel verschil is er dus niet. Je hoeft alleen je account niet meer te delen.
Als je offline gaat op PC1 kan je trouwens een ander (of hetzelfde) spel spelen op PC2, zonder limiet, dat is dus nog gemakkelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door IceTeaGX op 11-09-2013 22:54 ]

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
Zal nog wel even duren voor je echt je spellen kunt "sharen"...

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Flozem schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:52:
Helaas alleen te gebruiken als de eigenaar van de library helemaal geen spel uit zijn library aan het spelen is.... lijkt meer een net-niet feature...
Las ik op Reddit ook veel, maar als Steam dit zou doen waarom zouden mensen dan nog zelf games kopen? Maak met vrienden een account en je hoeft maar 1 game te kopen om 5 games te spelen. Dat zou nooit werken.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

MrVegeta schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:01:
Las ik op Reddit ook veel, maar als Steam dit zou doen waarom zouden mensen dan nog zelf games kopen? Maak met vrienden een account en je hoeft maar 1 game te kopen om 5 games te spelen. Dat zou nooit werken.
Als het multiplayer games zijn, dan wel. Als vriendengroep wil je toch samen kunnen gamen, of niet soms?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Ik vind het een toffe feature, er zijn best veel spellen die ik best eens zou willen proberen maar niet ga kopen (downloaden doe ik alleen uit legale bronnen). Bijv. Rome 2 ga ik nooit kopen, maar als mijn maat die Rome wel heeft niet online is, dan zou ik die best willen uitproberen.

Zonnepanelen

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 15:42
voxxel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:06:
Ik vind het een toffe feature, er zijn best veel spellen die ik best eens zou willen proberen maar niet ga kopen (downloaden doe ik alleen uit legale bronnen). Bijv. Rome 2 ga ik nooit kopen, maar als mijn maat die Rome wel heeft niet online is, dan zou ik die best willen uitproberen.
Ik vind het ook geen slechte feature. Ik speel niet altijd op mijn PC (gerust periodes van week tot een maand) en als ik dan iemand blij kan maken dat hij/zij wat games van mij kan spelen, dan zie ik dit als een leuke extra. Of mijn smaak dan interessant genoeg is voor anderen laat ik maar in het midden :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:37

Vrijdag

De Zwarte

voxxel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:06:
Lijkt wel erg op het plan wat MS eerst had met de X1 volgens mij. Ik zie het wel als een handig iets, vriend van mij speelt heel veel space opera/rts en dat zijn spellen die ik best wel eens wil spelen maar niet meteen aanschaffen. Hij is niet vaak online als ik dat ben en dan zouden we dus mooi eens wat spellen kunnen uitwisselen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgende week komt Valve met 3 aankondigingen, beginnend op maandag.
Er is ook een bijbehorende site

Aankondiging van de Steam Box perhaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
"Soon, we’ll be adding you to our design process, so that you can help us shape the future of Steam."

Klinkt meer alsof er nieuwe vorm van community sourcing wordt uitgetest. Valve is al een poosje bezig steeds meer zaken (forums, nieuws, workshop, community market) binnen zijn eigen systeem te trekken. "Welcome to Steamtown?"

Maar als een van de aankondigingen iets met de steambox te maken heeft. Waarschijnlijk is het een soort Steam Linux distro met een set van recommended hardware specs. Zelf hardware ontwikkelen gaat Valve niet zo goed af. Support op zich is al een uitdaging. Op mijn laptop met nvidia/intel videoset Linux via bumblebee goed aan de praat krijgen was al een nachtmerrie. ;(

Of het moet een soort PC streaming solution naar je TV zijn met een HDMI dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
En achter deur 1 zit.....SteamOS.

Een Linux distro waar Steam standaard is ingebouwd. Met als meest opzienbarende feit dat je vanaf je pc ook games kan streamen naar een andere box met SteamOS.

http://store.steampowered.com/livingroom/SteamOS/

Hoewel het wel logisch is dat Valve voor zijn eigen distro kiest heb ik mijn bedenkingen. Feitelijk installeer ik op een Linux box hiermee een DRM systeem inclusief het gamers equivalent van Facebook. Het is misschien goed voor Linux maar ik weet nu al wat Richard Stallman gaat zeggen.

Een goede gok dat achter deur 2 de Steambox te vinden is en achter deur 3? Tja, wat zou je als laatste bewaren? 8)

[ Voor 45% gewijzigd door CapTVK op 23-09-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Is het echt alleen bedoeld voor mensen die liever met een controller gamen? Vanwege dat er wel tig keer 'living room' op de pagina staat. Ik zie op de pagina namelijk screens van games als Football Manager en Total War die helemaal niet met een controller werken.

Dit is ook wel interessant:
In SteamOS, we have achieved significant performance increases in graphics processing
Ik vraag me af of daar echt verschil in zit vergeleken met Windows.

Ik heb zelf een mini-itx systeempje waarmee ik Steam Big Picture gebruik en ik ben er eigenlijk wel tevreden mee. Maar even afwachten hoe dit allemaal precies gaat werken.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Controller navigatie voor het SteamOS zal lijkt me gewoon aanwezig zijn maar wellicht dat het voor games niet verplicht is.

Waar ik benieuwd naar ben is inderdaad die grafische prestaties die men zegt verbeterd te hebben. Ik neem aan dat men onder Linux OpenGL gebruikt aangezien DirectX een Windows-only framework is? Het doet me vermoeden dat Valve hecht samen werkt met nVidia en AMD om hun Linux drivers te optimaliseren voor SteamOS. Wellicht dat er nu ook wat meer direct 'to the metal' kan worden geprogrammeerd bij de ontwikkeling van Linux games door devs?

En nu denk ik even hardop: De nieuwe consoles draaien op x86, de PS4 draait al op een Linux-based OS meen ik (Orbis) en die games gebruiken OpenGL. Een port van een PS4 game naar een SteamOS PC zou dan relatief makkelijk kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:59
De PS4 draait op een variant van FreeBSD

Zou SteamOS niet gelijk booten in big picture mode?
Daar kun je namelijk al met een controller de interface besturen. Het zou mij ook niks verbazen als er muis en toetsenbord gebruikt kan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Winkey op 23-09-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Winkey schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:26:
De PS4 draait op een variant van FreeBSD

Zou SteamOS niet gelijk booten in big picture mode?
Daar kun je namelijk al met een controller de interface besturen. Het zou mij ook niks verbazen als er muis en toetsenbord gebruikt kan worden.
Ja, wellicht is het beter te zeggen dat de PS4 een Unix variant draait maar zowel de PS4 als huidige Linux games in Steam gebruiken OpenGL, toch?

Big Picture Mode zal ongetwijfeld bedoeld zijn als voorbereiding op SteamOS en ik verwacht dat we grote gelijkenissen zullen zien in de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CapTVK schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:08:
Een goede gok dat achter deur 2 de Steambox te vinden is en achter deur 3? Tja, wat zou je als laatste bewaren? 8)
Mocht het Half-Life 3 zijn, dan vraag ik me af of het *shock* SteamOS-exclusive wordt.
Denk het niet, zo zit Valve niet in elkaar, maar het is een interessante gedachtengang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

anandus schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:22:
[...]

Mocht het Half-Life 3 zijn, dan vraag ik me af of het *shock* SteamOS-exclusive wordt.
Denk het niet, zo zit Valve niet in elkaar, maar het is een interessante gedachtengang.
Werd Half Life 2 ook niet gebruikt om Steam te pushen in 2004? Dat was destijds toch de enige mogelijkheid om aan dat spel te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

anandus schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:22:
[...]

Half Life 2 was al "steam exclusief". Zelfs de retailversie moest je in steam registreren waarna het spel nog door steam gedecrypteerd moest worden.

Je kon daardoor ook zelfs de retailversie onmogelijk doorverkopen. Microsoft loopt een paar jaar achter :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klopt. Het zou mij inderdaad helemaal niks verbazen als HL3 (indien die uitkomt) dan ook SteamOS exclusief zal worden.

Daarnaast vermoed ik ook dat ze de installatie wel aardig simpel zullen maken (i.t.t. sommige Linux distros), inclusief dualboot functie om hem naast Windows te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:16
Denk niet als HL3 komt dat hij exclusief word voor SteamOS hoewel ik het graag zou willen de User base in betreft PC gaming is te groot op Windows.

Elke andere grote publisher zal dan ook moeten investeren om in de toekomst games richting SteamOS te krijgen om het succesvol te krijgen, terwijl nu UBI en EA nu hun eigen clients hebben (Origin en Uplay)
Misschien doen ze dat wel mits het gebruikers vriendelijk is en dat voor zover het kan het goedkoper is/word dan om op Windows te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 11:28

TheNephilim

Wtfuzzle

Ben eigenlijk wel blij met een initiatief als SteamOS. De PS en Xbox zijn gesloten initiatieven terwijl op dit platform elke aanbieder z'n game kwijt kan. Daarnaast staat het je vrij om zelf hardware uit te zoeken, al vraag ik me wel een beetje af hoe ze dat met de drivers gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er is ook een apart topic voor SteamOS zelf: Het grote Steam OS topic

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:09

superwashandje

grofheid alom

http://store.steampowered.com/livingroom/SteamMachines/

ok, de tweede aankondiging is dus inderdaad de steambox en het idee dat meerdere fabrikanten hun eigen varianten uit kunnen brengen. De laatste aankondiging zal met de input te maken hebben zo te zien? (jammer geen HL3 :P)

[ Voor 11% gewijzigd door superwashandje op 25-09-2013 19:05 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:51

tha_crazy

Mafketel

superwashandje schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:05:
http://store.steampowered.com/livingroom/SteamMachines/

ok, de tweede aankondiging is dus inderdaad de steambox en het idee dat meerdere fabrikanten hun eigen varianten uit kunnen brengen. De laatste aankondiging zal met de input te maken hebben zo te zien? (jammer geen HL3 :P)
Helaas inderdaad, maar me wel direct ingeschreven voor het beta programma.
Lijkt me wel een vette ervaring.

Verwijderd

Toch hoop ik stiekem dat ze de Steam Machines groots willen launchen met Half-Life 3 als launchtitel (gelijktijdig met de Windows-versie dan).

Ik ben nog een beetje skeptisch over SteamOS. Heel mooi dat Linux als gameplatform op deze manier een boost krijgt, maar als je thuis geen game-PC hebt staan (zoals ik), en je wilt een Steam Machine kopen om dienst te doen als nieuwe console, dan kun je het grootste deel van je huidige Steamcollectie er niet op spelen tenzij je er toch weer Windows op installeert. Desondanks interessante ontwikkelingen!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

huh? als je thuis geen game pc hebt, waar bestaat je huidige steamcollectie uit dan?

ik heb geen gamepad dus kan me niet aanmelden voor het betaprogramma maar eerlijk gezegd denk ik dat alle beta testers toch wel uit amerika zullen komen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Verwijderd

superwashandje schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:28:
huh? als je thuis geen game pc hebt, waar bestaat je huidige steamcollectie uit dan?
Games die ik soms eventjes na werktijd op m'n werk-PC speel (eigen bedrijf) :).
En veel summer sales die ik heb ingeslagen met het idee dat een Steambox m'n Xbox gaat opvolgen thuis. Aan een groot deel van die games heb ik weinig als ik dan niet toch Windows installeer en dan wordt SteamOS dus een beetje overbodig. Maar wellicht is een combo van een goede laptop die kan streamen naar een goedkoper Steamboxje dan een goed idee. Benieuwd hoeveel latency dat oplevert.

Ik ben trouwens ook benieuwd naar de controller die biometrische gegevens zou gaan gebruiken (o.a. eye tracking).

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Wel typerend dat ze geen hardware specs of namen hebben genoemd. Eigenlijk is het enige wat ze gezegd hebben dat er meerdere fabrikanten met een "steambox" gaan komen. Een paar grote namen zoals Dell (Alienware) of Lenovo zouden al een heel eind gaan.

Blijkbaar zijn ze voorzichtig en houden ze hun kaarten nog even verborgen.

@Daylife,

Het kan nog beter. Ga direct naar de bron en blader eens door de patent applications van Valve corporation. Er zit naast patent voor een API met biometrische gegevens ook een patent voor een controller met user swappable components bij. Grote kans dat het is.

Afbeeldingslocatie: http://www.faqs.org/patents/img/20110105231_03.png

http://www.faqs.org/patents/assignee/valve-corporation/

Het zijn er niet zoveel maar een patent uit 2008 (gamesharing) lijkt nu bewaarheid te worden.

En hier een patent voor het streamen van content via je PC naar steambox?

[ Voor 29% gewijzigd door CapTVK op 26-09-2013 13:37 . Reden: Scan van de controller in de patent aanvraag toegevoegd, ]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

CapTVK schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:22:
Wel typerend dat ze geen hardware specs of namen hebben genoemd. Eigenlijk is het enige wat ze gezegd hebben dat er meerdere fabrikanten met een "steambox" gaan komen. Een paar grote namen zoals Dell (Alienware) of Lenovo zouden al een heel eind gaan.
Vind het maar gek. Ze kondigen een steam platform aan dat door iedereen gebouwd kan worden, wat is de vraag die je overal hoort? "Wat zijn de specs? Hoe ziet hij er uit?" :p

In principe kon je al perfect je eigen steambox maken vanaf het moment dat Big Picture Mode geintroduceerd werd. SteamOS voegt daar nog eens extra features aan toe. Als je dit ding wil hebben, wacht tot ze SteamOS releasen (wat blijkbaar niet zo lang meer zou duren) en sprokkel je eigen hardware samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dag 3: De steam controller.

Hij ziet er ongelofelijk crap uit. Ik blijf wel bij men 360 controller :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Want een controller kies je voor het uiterlijk? :P

Ik ben wel benieuwd naar de keyboard- en muisemulatie :)

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 27-09-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

anandus schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:00:
Want een controller kies je voor het uiterlijk? :P

Ik ben wel benieuwd naar de keyboard- en muisemulatie :)
Nee, voor speelbaarheid. En 2 touchpads...tja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

boe2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:27:
Dag 3: De steam controller.

Hij ziet er ongelofelijk crap uit. Ik blijf wel bij men 360 controller :|
Ik denk dat deze controller juist beter werkt dan de gewone.
Bij zowel mijn huidige als mijn ouya controller heb ik altijd ruzie met de thumbsticks.
Hiermee lijkt me een stuk prettiger, en bovenal, preciezer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

speel je ook graag op een laptop met touchpad? Heerlijk precies toch? 8)7

Ik ben benieuwd hoe de reactie was geweest als identiek dezelfde controller van Microsoft was gekomen ipv van valve. Je MOET niet alles klakkeloos ophemelen wat van Valve komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
boe2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:17:

Ik ben benieuwd hoe de reactie was geweest als identiek dezelfde controller van Microsoft was gekomen ipv van valve. Je MOET niet alles klakkeloos ophemelen wat van Valve komt.
En jij knalt het nu klakkeloos af, écht enkel en alleen omdat je het er niet goed uit vindt zien. Dat is voorbarig en eigenlijk best wel beetje hypocriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Hoe is het hypocriet dan? Ik vind touchpads vreselijk slecht werken, touch controls op telefoons zijn ook ronduit hatelijk, en deze gamepad heeft er 2.
Sowieso heb je hiermee haptic feedback
Weet je wat haptic feedback is? Trilling/gezoem in je controller. That's it.

[ Voor 53% gewijzigd door boe2 op 27-09-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jij zegt dat iemand anders iets niet zomaar moet ophemelen. En jij moet iets niet zomaar afkraken.
Ik vind touchpads vreselijk slecht werken, touch controls op telefoons zijn ook ronduit hatelijk, en deze gamepad heeft er 2.
Heb jij deze touchpads al geprobeerd dan?

Sowieso heb je hiermee haptic feedback en wie zegt dat je 'm niet bijvoorbeeld in kunt drukken en toch een (voelbare) 4-way of 8-way pad hebt?
Ja ik weet precies wat het is en dan kan je wel 'that's it' zeggen om te doen alsof het niks voorstelt, maar dat kan heel veel verschil maken ten opzichte van een touchpad waarop je helemaal geen feedback hebt.

Zeik het nou gewoon niet af op één render van het ding en een paginaatje info en wacht gewoon op reviews en/of probeer het zelf. Vind je het dan nog niks, dan koop je 't niet, iedereen blij.

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 27-09-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

boe2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:17:

een touchpad van een laptop (waar je hele hand vlak bij ligt) is anders dan een touchpad die je volledig in de hand houd.
Maakt niet uit wie het had ontworpen, ik vind het een geweldig design verwacht dat ik hier beter mee overweg kan dan met de huidige standaard controllers, maakt niet uit van wie.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

boe2 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:17:
Vind het maar gek. Ze kondigen een steam platform aan dat door iedereen gebouwd kan worden, wat is de vraag die je overal hoort? "Wat zijn de specs? Hoe ziet hij er uit?" :p
Ze kondigen niet alleen een platform aan, maar ook een prototype. De vraag welke hardware er in het prototype komt vind ik niet gek. Ben ik ook erg benieuwd naar.

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:39
Ben ik ook benieuwd naar,

Ik verzin nu zomaar wat misschien zou kunnen gebeuren. Er komen richtlijnen waaraan een SteamMachine moet voldoen wil je het als bijv Asus als SteamMachine verkopen.

Dan krijg je wellicht verschillende versies nog.

SteamMachine 1(low) 2(mid) en 3(high)

De richtlijnen kunnen dan elke 2 a 3 jaar geupdate worden. Zodat een ontwikkelaar kan aangeven in 2017 bijvoorbeeld, dit spel werkt perfect op minimaal een SteamMachine 2 van jaargang 2014 en op alle SteamMachines die in 2017 zijn uitgekomen.

Daarnaast kunnen er ook richtlijnen komen voor ontwikkelaars, dat een spel voor SteamOS speelbaar moet zijn op de goedkoopste SteamMachine en die van een vorige generatie, hetzij op de laagste settings.

Op die manier als je bij de launch van de Steammachine of de update daarvan je 4 a 6 jaar gegarandeerd alle aankomende spellen op kan spelen, wellicht aan het einde van die periode op medium of low settings.

[ Voor 29% gewijzigd door Janus Bier op 28-09-2013 01:23 ]

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Janus Bier schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:12:
Ben ik ook benieuwd naar,

Ik verzin nu zomaar wat misschien zou kunnen gebeuren. Er komen richtlijnen waaraan een SteamMachine moet voldoen wil je het als bijv Asus als SteamMachine verkopen.

Dan krijg je wellicht verschillende versies nog.

SteamMachine 1(low) 2(mid) en 3(high)

De richtlijnen kunnen dan elke 2 a 3 jaar geupdate worden. Zodat een ontwikkelaar kan aangeven in 2017 bijvoorbeeld, dit spel werkt perfect op minimaal een SteamMachine 2 van jaargang 2014 en op alle SteamMachines die in 2017 zijn uitgekomen.

Daarnaast kunnen er ook richtlijnen komen voor ontwikkelaars, dat een spel voor SteamOS speelbaar moet zijn op de goedkoopste SteamMachine en die van een vorige generatie, hetzij op de laagste settings.

Op die manier als je bij de launch van de Steammachine of de update daarvan je 4 a 6 jaar gegarandeerd alle aankomende spellen op kan spelen, wellicht aan het einde van die periode op medium of low settings.
Ik vind het steeds minder interessant worden met al die verschillende configuraties. Hier haal je al het voordeel van een console mee weg vind ik. Wil je de beste prestaties kies de duurste steambox. Na een aantal jaren komen er weel nieuwe steamboxen uit en wil je dan weer de beste prestaties moet je weer upgraden. Zie hier geen voordeel in t.a.v. een gewone pc. Als je nu een echte high end pc samenstelt gaat die ook wel 4 a 5 jaar mee en kan je de games door de jaren heen ook op high, mid en low spelen.
Ik vind het echt een gemiste kans. En die controller ziet er in ieder geval ook behoorlijk fucked up uit. Geen idee hoe die aanvoelt of hoe die speelt, maar vind hem er spuug lelijk en onhandig uitzien.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Janus Bier
zwembroek schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:12:
[...]

Ik vind het steeds minder interessant worden met al die verschillende configuraties. Hier haal je al het voordeel van een console mee weg vind ik. Wil je de beste prestaties kies de duurste steambox. Na een aantal jaren komen er weel nieuwe steamboxen uit en wil je dan weer de beste prestaties moet je weer upgraden. Zie hier geen voordeel in t.a.v. een gewone pc. Als je nu een echte high end pc samenstelt gaat die ook wel 4 a 5 jaar mee en kan je de games door de jaren heen ook op high, mid en low spelen.
Ik vind het echt een gemiste kans. En die controller ziet er in ieder geval ook behoorlijk fucked up uit. Geen idee hoe die aanvoelt of hoe die speelt, maar vind hem er spuug lelijk en onhandig uitzien.
Ik verzin het maar hoor :P

Aangezien het toch een pc blijft denk ik dat ze zoiets gaan doen, wat heeft een hardware partij eraan om 5 jaar lang hetzelfde model te verkopen, dat gaan nvidia amd ook niet leuk vinden denk ik.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:25

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Het leuke is dat je misschien helemaal niet vaak de Steam Machine hoeft te upgraden als je daarnaast al een goede gaming rig hebt, door het streamen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Janus Bier
Ja dan moet je die wel hebben, ik ben er nog niet helemaal uit waar Valve hiermee naar toe wil.

Wordt na verloop van tijd de SteamMachine het krachtige apparaat waar je spellen op draaien en of zal je altijd nog een andere pc er bij moeten hebben staan?

Want de "tv spellen'" heb je bij voorkeur op de SteamMachine zelf staan, als die van hoge grafische kwaliteit zijn dan moet je ook in de SteamMachine zelf investeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Janus Bier op 28-09-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Trinsec schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:37:
Het leuke is dat je misschien helemaal niet vaak de Steam Machine hoeft te upgraden als je daarnaast al een goede gaming rig hebt, door het streamen.
Nou wat leuk, dubbele kosten, dikke PC + steambox. Niet iets voor de gemiddelde gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dikke PC* voor spellen hebben de meesten van ons al. Dikke PC in de woonkamer hebben de meesten van ons niet. Kleine goedkope PC (of misschien zelfs je HTPC) kunnen we wel hebben bij de TV.

* Dikke PC als in, de PC dat al jouw games kan runnen. Ik neem aan dat je al een box hebt waar je mee kan gamen. Anders is de vraag waarom je uberhaupt games koopt dat je toch niet kunt spelen. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Trinsec op 29-09-2013 11:54 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Trinsec schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:52:
Dikke PC* voor spellen hebben de meesten van ons al. Dikke PC in de woonkamer hebben de meesten van ons niet. Kleine goedkope PC (of misschien zelfs je HTPC) kunnen we wel hebben bij de TV.

* Dikke PC als in, de PC dat al jouw games kan runnen. Ik neem aan dat je al een box hebt waar je mee kan gamen. Anders is de vraag waarom je uberhaupt games koopt dat je toch niet kunt spelen. :P
Jij gaat er nu van uit dat de steambox wordt ontwikkeld voor pc gamers. Maar als je nu geen pc gamer bent?
Ik heb zelf een Vaio laptop waar ik niet op game. Verder ben ik ook niet (meer) geïnteresseerd in PC gaming, maar wel in console gaming. Wil Valve een nieuwe brede markt aanspreken, dan moeten ze er niet vanuit gaan dat iedereen al een dikke pc heeft staan. Ik zou de steambox graag als nieuwe standalone high spec console willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 10:37

Cyphax

Moderator LNX
boe2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:20:
Hoe is het hypocriet dan? Ik vind touchpads vreselijk slecht werken, touch controls op telefoons zijn ook ronduit hatelijk, en deze gamepad heeft er 2.

[...]

Misschien is dit een beetje geruststellend; http://tommyrefenes.tumbl...with-the-steam-controller
Ik ben ook wel nieuwsgierig en ik kan me ook nog niet zo heel snel voorstellen dat het fijn werkt maar ik zou wel eerst willen proberen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
zwembroek schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:22:
[...]

Jij gaat er nu van uit dat de steambox wordt ontwikkeld voor pc gamers. Maar als je nu geen pc gamer bent?
Ik heb zelf een Vaio laptop waar ik niet op game. Verder ben ik ook niet (meer) geïnteresseerd in PC gaming, maar wel in console gaming. Wil Valve een nieuwe brede markt aanspreken, dan moeten ze er niet vanuit gaan dat iedereen al een dikke pc heeft staan. Ik zou de steambox graag als nieuwe standalone high spec console willen zien.
Volgens mij moet dat ook een mogelijkheid worden van de Steambox, dat het gewoon de concurrentie aangaat met de Xbone en PS4.

Het staat of valt met de ondersteuning door ontwikkelaars van AAA-titels en grafische kaartdrivers. Zeker als de Steambox betere prestaties levert dan een PC (kan me voorstellen dat dedicated Linux minder overhead geeft dan Windows), dan zou dat zeker een mogelijkheid moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

zwembroek schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:22:
[...]

Maar dat kan natuurlijk ook. Moet je alleen wel spellen in je Steam Library hebben dat op Linux gespeeld kan worden, aangezien het OS Linux-based zal zijn. Maar als dat geen probleem is, neem je inderdaad een high-end Steam Machine.

En met dit stap zorgt Valve er misschien ook voor dat er meer en meer games voor Linux gaan komen. De kans is groot dat de keuzeaanbod veel groter gaat worden.

Maar als je al geen PC gamer bent, kan je ook Xbox of Playstation kiezen, je staat dus vrij.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

je kan dan natuurlijk ook gewoon windows installeren op je steambox en in big picture mode alle windows-only spellen spelen. ik weet alleen niet of dat net zo lekker werkt met de controller enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mag hopen dat ze die controller ook gewoon Windows-ondersteuning geven en dat 'ie dan net zo goed werkt. Net zoals je ook Windows-spellen met een Xbox 360-controller kunt spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

superwashandje schreef op zondag 29 september 2013 @ 13:08:
je kan dan natuurlijk ook gewoon windows installeren op je steambox een windows-box neerzetten en in big picture mode alle windows-only spellen spelen. ik weet alleen niet of dat net zo lekker werkt met de controller enzo.
Fixed it for you. Als je toch Windows neemt, kan je net zo goed nu al gewoon een windows-box neerzetten. Misschien in een htpc-behuizing. Waarom uberhaupt wachten op de Steam Machine? :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

edit: reply was meer voor hahn bedoeld: ja dat zal ook zeker wel lukken :) alleen ondersteunen niet alle spellen in de "windows steam library" volledig de controller input geloof ik. Ik kan me voorstellen dat alle spellen die native op de steambox draaien (en dus onder steamOS/linux) beter geoptimaliseerd zijn voor controllers

@hierboven: ja dat kan inderdaad ook en zelfs nu al natuurlijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door superwashandje op 29-09-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Leuk concept, maar wat is de toegevoegde waarde van een steam box?

Heb zelf al jaren me game pc met een lange HDMI kabel op me tv hangen en ook aan de monitor die op me bureau staat. Best of both worlds om maar zo te zeggen, potje bf3 doe ik achter me bureau, potje mortal kombat, grid2, of eigenlijk alles wat geen online fps is speel ik gewoon vanaf de bank met een 5.1 setje om me heen. Games zien er gewoon veel dikker uit op een 47”TV dan op een 24”monitor.

Ook goede 3d effecten (3d tv) in games die het ondersteunen. Maar uiteindelijk is het meeste wat ik nog wel doe gewoon youtube en films kijken. Inmiddels ook me internet geupgrade naar 150 mbit zodat de 3D blurays ook soepel binnen te halen zijn.

Uiteindelijk voor online fps/rts games wil je toch met de muis spelen en gimped je jezelf gewoon zwaar als je niet kan terug schakelen naar een bureau. Eigenlijk is mijn oordeel over de steambox; vrijwel iedereen hier kan een betere ervaring krijgen door een 10 meter hdmi kabel te kopen bij de Action en een draadloze muis/tobo

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
evilpin0 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:50:
Leuk concept, maar wat is de toegevoegde waarde van een steam box?
Niet iedereen heeft een PC in dezelfde kamer als z'n tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Vraag is dan, kan je niet beter zelf eentje in elkaar zetten? :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:47
Dat is ook het hele idee van de Steambox. Je kunt een prefab box kopen, of je bouwt er zelf een, met SteamOS er op. Dus eigenlijk doe jij precies wat hun bedoeling is, afgezien van SteamOS natuurlijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Melkunie op 08-10-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

evilpin0 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:10:
Vraag is dan, kan je niet beter zelf eentje in elkaar zetten? :)
Zeer zeker, niets houdt je tegen van nu al een "steambox" in huis te hebben die net zo echt is als de steambox branded hardware die volgend jaar uitkomt. Liefst met Windows zodat je je hele library ter beschikking hebt.
Ik heb een steambox op mijn bureau staan, net zoals iedereen hier. Enige wezenlijke verschil is dat er hier een xbox controller aan hangt :p

Overigens, als je toch voor een linux distro zou gaan: Ik heb wat zitten testen met gemengde resultaten: Ideaal is een ubuntu based distro met XFCE. Je wil het gemak van een 1 click steam install en Unity (de fancy ubuntu interface) was niet erg lief is voor men ingame framerate. Benchmarking met Team Fortress 2 toonde een verdubbeling in framerate toen ik switchte van Unity naar XFCE.
En als je een ATI videokaart hebt, begin maar al te bidden als die de "legacy" drivers vereist waarvoor X.org downgraded moet worden (niet eens ZO oud, men HD4890 valt hier onder): Onder ubuntu heb ik het uiteindelijk aan de praat gekregen. Onder Mint ging er teveel stuk.

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 08-10-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wij zijn ook niet helemaal de doelgroep voor de SteamBox, wij kennen genoeg van hardware om zelf wat te fixen. Ik heb een aantal vrienden die best wel te porren zijn voor een SteamBox om mee te gamen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
We zeker zijn niet de doelgroep. Wie wil kan nu al een steambox (of "steam machine") in elkaar draaien met Linux of gewoon Windows. Dit is echt voor de mensen die een console gewend zijn in de huiskamer en een PC voor normaal werk/browsen met misschien een paar spelletjes erop.

Al vraag ik me af hoe de prijsstelling zal worden gezien de specs van de hardware demo's die ze uitsturen. De hardware fabrikant moet er toch ook aan verdienen en een titan videokaart is toch wat duurder dan een mini ITX met Intel i3 of i5 en geïntegreerde intel HD 4000/5000.

Al is mijn principiële zorg niet zozeer de prijs van een Steam machine maar meer wat dit betekent voor gamen op Linux in het algemeen. Feitelijk wordt voorgesteld om gamen op Linux via een DRM systeem te laten verlopen. Hoe vriendelijk en service gericht Steam ook is het blijft een DRM systeem. Iets wat niet samengaat met de open source gedachte : "Free" als in "vrije software". Vooral gecombineerd met het feit dat Valve via Steam al een heleboel informatie over de users verzameld. Als Valve het ooit moeilijk gaat krijgen zouden ze daar wat minder schappelijk mee om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ironisch genoeg zit ik in de family sharing beta. Ik kan het atm niet echt testen, maar het idee is dat je met jouw eigen login gegevens inlogt op een andere pc en daar dan in Steam aangeeft dat je die pc toegang heeft. Je kan dus niet over afstand mensen uitnodigen, maar moet dat fysiek doen. Of via remote of dingen doorgeven wat niet echt verstandig is.

Het lijkt er ook op dat als ik in offline mode ga dat we tegelijk games uit dezelfde library kunnen spelen, nog niet getest of het ook voor hem werkt in offline mode.

[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 12-10-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De beta van de Steam client speelt nu ook muziek af
http://steamcommunity.com...detail/197348634580485495

Weer een stapje dichterbij een media center

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 24-07-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:22

3raser

⚜️ Premium member

Ik gebruik sinds kort In-Home streaming van Steam om games op mijn HTPC te kunnen spelen. Het werkt niet onaardig. De framerate is gewoon goed op 1080p. Enige minpunt is de ondersteuning voor mijn xbox360 controller. Daarom heb ik de ontvanger nu in mijn game-pc gestopt. Die staat een verdieping hoger, maar het ontvangst werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

3raser schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:08:
Enige minpunt is de ondersteuning voor mijn xbox360 controller. Daarom heb ik de ontvanger nu in mijn game-pc gestopt. Die staat een verdieping hoger, maar het ontvangst werkt.
De snelste manier om je wireless xbox controller correct te doen werken onder steam/linux is door Valve's xpad driver te gebruiken. Iemand heeft een PPA voorzien waarmee je dit gemakkelijk kan doen:
sudo apt-add-repository ppa:mdeslaur/steamos
sudo apt-get update && sudo apt-get install steamos-xpad-dkms

Dat is alles, geen verdere configuratie nodig. Het werkt hier feilloos onder xbmcbuntu, zelfs de rumble werkt correct :)

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 24-07-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
anandus schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:02:
De beta van de Steam client speelt nu ook muziek af
http://steamcommunity.com...detail/197348634580485495

Weer een stapje dichterbij een media center
Wel jammer dat Steam nog steeds alleen maar mp3's kan afspelen. Mijn muziekverzameling bestaat voor het grootste deel uit flac, dus daar kan ik nog steeds heel weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Valve added some new app types in a recent Steam Beta update: film, TV series, video, plugin and music.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bur7ZXAIYAAOIkt.png:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
En daar komt de complete mediabibliotheek naar je toe...
Over een tijdje hebben we de Steam Summer Game Sale, Steam Summer Movie Sale, Steam Summer Tv-Series Sale, etc. Even een seizoentje Dexter kopen met 75% korting!

Alles via je SteamBox te bereiken en te downloaden via de Valve servers. De enige die ze nog moeten overtuigen zijn de grote muzieklabels, filmuitgevers en mediabedrijven dat Steam toch echt het beste platform is om hun spullen te verkopen.

Goed vooruitzicht? Of een beetje eng?

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als alle traffic via hun servers moet lopen, wordt het niet zozeer eng, maar wel onpraktisch.
Valve storing betekent dan niet alleen niet (online) gamen, maar ook geen muziek luisteren, geen series kijken, geen TV on demand kijken, lijkt me toch niet helemaal wenselijk.

Zolang je je eigen muziek kunt afspelen, is het een leuke toevoeging.

Net als Inhome streaming. Vind ik ook leuk werken!

Dividend for Starters

Pagina: 1 2 Laatste