Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
DeerDitch schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:40:
Goed vooruitzicht? Of een beetje eng?
Ik vind het een logische volgende stap voor Steam. Of het eng is, weet je pas als het gebeurd. Als ze op dezelfde manier ermee omgaan als games vind ik het prima :)

Mij lijkt het wel fijn, alles in 1. Makkelijk alle media afspelen met Steam, geen XBMC of Winamp meer nodig :P

Beetje offtopic misschien, maar dit vind ik een heel goed youtube kanaal om op de hoogte te blijven wat Valve allemaal doet: YouTube: ValveTime

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom zou het eigenlijk 'eng' zijn?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:08:
Waarom zou het eigenlijk 'eng' zijn?
mompelt iets over monopoly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Netflix, iTunes, etc. is vele malen groter?

De Steam Store is nu op maat gemaakt.
Zie: http://store.steampowered.com/about/newstore

Persoonlijk vind ik het heel fijn dat je al die early access-meuk uit kan zetten :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 23-09-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 22:24

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik moet er nog een beetje mee spelen maar het ziet er wel uit als een verbetering. Makkelijker ook om te zien wat een game aan scores gekregen heeft qua reviews (hoewel de kwaliteit van de reviews nog niet altijd lekker is).
Prima volgende stap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Op humblebundle.com kan je nu ook je account aans steam linken: Wanneer je dan nieuwe aanwinsten hebt kan je ze met 1 klik toevoegen aan je steam library ipv keys te moeten copy-pasten, erg handig. Bovendien krijg je Tropico 3 gratis als je dit nu doet :D (claimen op de humblebundle store page).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nieuw: Binnen twee weken je geld terugvragen :)
http://m.hexus.net/gaming...-customers-14-day-period/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ehm, nee. Ze hebben het juist zo aangepast dat je daarop helemaal geen recht meer hebt.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Phyxion schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:52:
Ehm, nee. Ze hebben het juist zo aangepast dat je daarop helemaal geen recht meer hebt.
Bron? Of lees jij de link die anandus geeft anders dan ik?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 17:30
Zodra je het spel installeert geld het retourrecht niet meer.
By clicking "Purchase" you agree that Valve provides you immediate access to digital content as soon as you complete your purchase, without waiting the 14-day withdrawal period. Therefore, you expressly waive your right to withdraw from this purchase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Je kan er ook gewoon voor kiezen om het spel niet gelijk te downloaden/installeren na het te kopen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Is een beetje hetzelfde als een DVD/spel uit de gesealde verpakking halen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

RaCio schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:23:
Zodra je het spel installeert geld het retourrecht niet meer.

[...]
Dat vind ik ook redelijk terecht, anders krijg je allemaal paupers die een spel kopen, binnen twee weken uitspelen en daarna weer retourneren. Lijkt me ook niet de bedoeling.

Aan de andere kant, heeft het systeem op deze manier ook niet erg veel nut. Je kunt bijvoorbeeld niet testen of het spel werkt op jouw PC. Tegenwoordig hebben games vaak geen demo's en als je een spel gekocht hebt dat niet lekker draait lijkt me dat een valide reden om hem te retourneren.

Misschien zou het een betere oplossing zijn als ze zouden instellen dat je binnen 2 weken kunt retourneren mits je het spel minder dan een uur hebt gespeeld of zo.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Hahn schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:25:
Je kan er ook gewoon voor kiezen om het spel niet gelijk te downloaden/installeren na het te kopen.
Zeker, maar het is nog maar de vraag of de EU hier tevreden mee is. Apple had dezelfde regels, waarbij je retourrecht ook verviel na de download van apps, maar die hebben het moeten aanpassen naar een no questions asked refund.
Compizfox schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:33:
[...]

Misschien zou het een betere oplossing zijn als ze zouden instellen dat je binnen 2 weken kunt retourneren mits je het spel minder dan een uur hebt gespeeld of zo.
Dit lijkt me veel beter inderdaad.

[ Voor 28% gewijzigd door RaCio op 21-03-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

RaCio schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:36:
[...]

Zeker, maar het is nog maar de vraag of de EU hier tevreden mee is. Apple had dezelfde regels, waarbij je retourrecht ook verviel na de download van apps, maar die hebben het moeten aanpassen naar een no questions asked refund.
Ongetwijfeld want het staat er precies zoals bij de uitzonderingen van die EU wet.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Steam introduceert nu ook betaalde mods.

Wat mij betreft een goed idee, modders mogen van mij wel beloond worden voor hun vele uren werk die ze erin steken.
Ook zal het, hopelijk, developers stimuleren om hun games meer modbaar te maken (ervanuitgaande dat een deel van de opbrengst naar hen gaat).

Het nadeel is natuurlijk dat dit een slippery slope kan worden dan modders er sowieso van uitgaan dat er betaald zal worden voor hun mods (al denk ik persoonlijk dat dat wel losloopt).

[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 24-04-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37

Cyphax

Moderator LNX
Het biedt mensen die goed kunnen modden in theorie wel de mogelijkheid om het fulltime te doen en er hun brood mee te verdienen. En om er meer tijd in te kunnen steken. Kan de kwaliteit van de mods weleens enorm ten goede komen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kan de kwaliteit van de mods weleens enorm ten goede komen. :)
Dit zal wel meevallen aangezien er geen controle is. Ik vind het in ieder geval geen goede zaak. Trouwens Valve pakt 75% van de opbrengsten :/ Ik snap op zich wel de modders het leuk zouden vinden om beloond te worden, maar had dan gewoon een donate functie gedaan :/

http://www.reddit.com/r/g...op_content_system_speaks/

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 24-04-2015 09:38 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:37:
[...]
Dit zal wel meevallen aangezien er geen controle is.
Dat is er nu ook niet, natuurlijk ;)
Maar je hebt reviews en het waarderingsysteem, plus de comments.
maar had dan gewoon een donate functie gedaan :/
Een donate-functie is er natuurlijk allang, in de meeste readme's staat wel een paypal- of Patreon-adres om geld naar over te maken.

Vergeet ook niet dat het geen verplichting is, hè, een modder kan kiezen of-ie het gratis aanbiedt of betaald.
En als het te duur is, de kwaliteit niet hoog genoeg of whatever, dan zullen mensen het niet kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 24-04-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Waar je nu natuurlijk op kan wachten is dat mensen de mod blind gaan kopen aangezien er mooie plaatjes bij staan die ergens anders vandaan zijn geripped en dat je vervolgens een mod koopt die niks anders doet dan een trollface van je character maken: Opgelicht.

Het is een kwestie van tijd, gebeurde ook al met sommige games in the Steam store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze nu ook gewoon voor de Mods zo'n ruilsysteem maken, maar dat je hem wel eerst kunt gaan uitproberen. Of eerst een paar dagen testen, voordat je hem daadwerkelijk aangeschaft.

Ik denk zelf dat Steam wel zorgt dat Mods van te voren eerst getest worden, voordat ze voor veel te geld verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 14:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:10:
..Waar je nu natuurlijk op kan wachten is dat mensen de mod blind gaan kopen aangezien er mooie plaatjes bij staan die ergens anders vandaan zijn geripped en dat je vervolgens een mod koopt die niks anders doet dan een trollface van je character maken: Opgelicht.

Het is een kwestie van tijd, gebeurde ook al met sommige games in the Steam store.
Binnen 24 uur kan je je geld terug vragen. Dus troll mods zou vrij simpel te ontwijken zijn. En de beoordelingen zullen ook een leidraad zijn toch?
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:42:
Als ze nu ook gewoon voor de Mods zo'n ruilsysteem maken, maar dat je hem wel eerst kunt gaan uitproberen. Of eerst een paar dagen testen, voordat je hem daadwerkelijk aangeschaft.

Ik denk zelf dat Steam wel zorgt dat Mods van te voren eerst getest worden, voordat ze voor veel te geld verkocht worden.
Steam heeft gezegd niet de gaan modereren op de mods. En je kan een mod 24 uur uitproberen, daarna kan je evt. je geld terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
anandus schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:42:
[...]

Vergeet ook niet dat het geen verplichting is, hè, een modder kan kiezen of-ie het gratis aanbiedt of betaald.
En als het te duur is, de kwaliteit niet hoog genoeg of whatever, dan zullen mensen het niet kopen.
Precies, en bovendien is er voor de simpele en handige mods genoeg concurentie. Als iemand geld gaat vragen voor een Civ5 mod die alleen wat cijfers aanpast is er zo een gratis versie gemaakt. Terwijl voor een echt goeie custom civilization het geen probleem is als de modder wat geld krijgt voor zijn werk.
MrVegeta schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:37:
[...]

Dit zal wel meevallen aangezien er geen controle is. Ik vind het in ieder geval geen goede zaak. Trouwens Valve pakt 75% van de opbrengsten :/
Valve en de eigenaar van het spel (in dit geval Bethesda) pakken samen 75%. En dat is nog niets eens zo ontzettend gek omdat zij zorgen voor distributie, hosting, modding support en publiciteit en bovendien alle rechten op het spel hebben. 25% is de standaard share die content creators krijgen van valve, ik snap dan ook niet dat mensen verbaasd zijn. Zelfs bij de tickets die gebruikt worden om e-sports tournooien te steunen gaat maar 25% naar het toernooi zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
RaCio schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:45:
[...]

Valve en de eigenaar van het spel (in dit geval Bethesda) pakken samen 75%. En dat is nog niets eens zo ontzettend gek omdat zij zorgen voor distributie, hosting, modding support en publiciteit en bovendien alle rechten op het spel hebben. 25% is de standaard share die content creators krijgen van valve, ik snap dan ook niet dat mensen verbaasd zijn. Zelfs bij de tickets die gebruikt worden om e-sports tournooien te steunen gaat maar 25% naar het toernooi zelf.
Tja het is een mod, beetje flauw om als spelmaker er een graantje van mee willen pikken. Ze moeten juist blij zijn dat mensen hun spel na al die jaren nog willen spelen.

Je kan hetzelfde zeggen voor de appstore of play store, die doen ook hosting etc, maar die nemen geen 75% van apps.
Pagina: 1 2 Laatste