Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiceworm: misschien moet er een aparte thread gemaakt worden voor de Yarvik Xenta 7ic (TAB07-200).
Deze thread ging over de Yarvik Xenta 97ic TAB9-200.

Mijn Xenta 97ic loopt stukken stabieler met de originele stock 4.0.4 firmware, dan met de 4.1.1 firmware.

Scherm heeft ook licht groene vlek onderaan bij de balk met softkeys (maar stoort me niet genoeg om tablet voor 3de keer te gaan wisselen.)

De FAT32 driver voor micro-SD-kaart geeft wel serieuze problemen. Bij het schrijven naar een FAT32-geformatteerde kaart, wordt de schijf gecorrumpeerd (onleesbare en onwisbare spookbestanden). De micro-SD-kaart via m'n pc formatteren volgens NTFS heeft mijn probleem opgelost. Beetje jammer, maar ik kan daar mee leven (maakt mij niet uit hoe de extra disk space geformatteerd is).

Geroot volgens shurikens uitleg om die balk met softkeys onderaan weg te krijgen (echt fullscreen!), en sindsdien ben ik zeer tevreden met deze tablet. Kan zeer veel apps, zeer vlot draaien. Connecteren van USB-keys, USB-harde-schijven en USB-3G-dongle ging zonder problemen. Batterijduur matig (5 a 6u), maar kan erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:50:
Spiceworm: misschien moet er een aparte thread gemaakt worden voor de Yarvik Xenta 7ic (TAB07-200).
Deze thread ging over de Yarvik Xenta 97ic TAB9-200.

Geroot volgens shurikens uitleg om die balk met softkeys onderaan weg te krijgen (echt fullscreen!), en sindsdien ben ik zeer tevreden met deze tablet. Kan zeer veel apps, zeer vlot draaien. Connecteren van USB-keys, USB-harde-schijven en USB-3G-dongle ging zonder problemen. Batterijduur matig (5 a 6u), maar kan erger.
Ik had al voorzien dat Yarvik met meer Xenta familieleden zou komen, vandaar deze titel. In de veronderstelling dat wellicht roms dan ook hetzelfde zouden zijn. Het lijkt er echter op dat Yarvik voor de 7 en de 10.1 inch weer bij een andere fabrikant aan het shoppen gegaan zijn, dus die vlieger gaat niet op. Dus een splitsing is wellicht wel gewenst.

Ik ben er nog niet echt in gedoken. Dus misschien kan je mij en anderen een tip geven hoe je die lelijke softkeys weg kan krijgen?

[ Voor 130% gewijzigd door Shuriken op 03-01-2013 18:33 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyPSC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 21:19
1e Yarvik geruild omdat er een groene streep onder het scherm zat.. nu bij deze reageert het touchscreen uit zichzelf, als ik bijvoorbeeld inzoom dan gaat die telkens in en uit zoomen.. Heb al een reset gedaan met de standaard android maar dit helpt niet.. Terug sturen dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 11:03
Iedereen nog de beste wensen.

Hi allemaal, aardig wat problemen als ik dat zo lees.

Hier draaid alles perfect word elke dag veelvuldig gebruikt,geen vlekken geen vastlopers,kortom voor het geld ben ik dik tevreden,jammer dat er pechvogels zijn.

U tube was bij mij in het begin ook soms schokkerig inmiddels is dat een keer of 2 geupdate en is heel stabiel laatst een compleet live concert van the scorpions gekeken van meer dan een uur vanaf u tube via hdmi en geen enkele hapering .

Ik blijf dit topic volgen als ik ellende krijg meld ik het hier gelijk.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een week geleden de yarvik tab10-201 xenta 10 inch gekocht. Vanaf het begin komen er drukplekken in beeld als ik op het glas druk of zelfs met vingers de achterkant aanraak. Dit is toch niet zoals het behoort te zijn? Heeft iemand hier ook last van? Misschien maar terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyPSC
Heb mijn Xenta 9.7ic omgeruild voor de Xenta 10IC.. vind het nu al een verbetering qua scherm en toch wel een fijner beeldformaat.. hopelijk komen hier geen problemen mee...

EDIT:

Gisteren avond werkte de tablet nog prima, vandaag wou de tablet helemaal niet meer aan, uurtje aan de stroom gelegen wou die nog niet aan.. gereset en nog een uur aan de stroom laten liggen ging die weer aan.. ik ben echt helemaal klaar met yarvik :/

[ Voor 43% gewijzigd door JordyPSC op 06-01-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een foto gemaakt van de drukplekken die op mijn tablet, de Yarvik tab10-201 Xenta 10ic, te voorschijn komen. Kan iemand mij vertellen als ik hiermee terug moet?

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/737yarvik_tab10_201_drukp.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:51:
Ik heb een foto gemaakt van de drukplekken die op mijn tablet, de Yarvik tab10-201 Xenta 10ic, te voorschijn komen. Kan iemand mij vertellen als ik hiermee terug moet?

[afbeelding]
Nee dat hoort niet. Je moet niets zien op het scherm als je er zacht op druk. Een capatatief scherm heeft eigenlijk geen druk kracht nodig. Sterker nog als je net boven het scherm zweeft moet je het al kunnen bedienen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
JordyPSC Heb ik EEN keer gehad minstens 10seconden aan uit knop ingedrukt houden,dan moet hij opstarten.
En ik ben nog steeds heel tevreden.Even een Samsung in handen gehad is ok maar als je hd op je tv wil kijken hup adapterje nodig van 30 euri en dan nog een hdmi kabel erbij,wij prikken zo in met mini hdmi.

Vhate gelijk retour met dat ding,niet afwachten,dit is echt niet goed vertel ff hoe het afloopt.

Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyPSC
candy1 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:00:
JordyPSC Heb ik EEN keer gehad minstens 10seconden aan uit knop ingedrukt houden,dan moet hij opstarten.
En ik ben nog steeds heel tevreden.Even een Samsung in handen gehad is ok maar als je hd op je tv wil kijken hup adapterje nodig van 30 euri en dan nog een hdmi kabel erbij,wij prikken zo in met mini hdmi.

Vhate gelijk retour met dat ding,niet afwachten,dit is echt niet goed vertel ff hoe het afloopt.

Succes,
Hij lijkt het niet meer te doen.. start weer normaal op.. heb alleen dat als ik hem charge dat hem opnieuw op moet starten anders blijft hij op een bepaald aantal %en staan.. Maargoed te vroeg geoordeeld denk ik, ben er tot nu toe ook wel tevreden mee, als er maar niet weer problemen komen.

Heb trouwens nog een 9.7" nylon etui van yarvik zelf, zat mijn xenta in, maar nu ik een 10" heb kan ik er niks mee.. iemand intresse voor een klein prijsje? en ja ik weet dat het hier geen marktplaats is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 11:48
ik heb sinds kort een Yarvik Xenta TAB10-201.

Perfect ding voor deze prijs ben ik erg tevreden, heb hem special gekocht omdat deze 64GB microSDXC aan kan.
Maar ik kreeg steeds de melding "Damaged Storage" ook het formatteren lukte niet via deze tablet.
Knap balen dus.

Maar ik ben er achter hoe het wel kan!

- microSD in kaartlezer op een Windows pc: kaart wordt herkent 64GB exFAT schijf.
- instructie gevolgd volgens(formatteer de kaart als FAT32 schijf, cluster grootte 32KB)
- Windows herkent de kaart als een 60GB FAT32 schijf
- microSD in Tablet: tablet geeft aan dat er een microSD van 60GB geplaatst is. Go!

Je kunt dit als met windows 7 of 8 werkt met "HP USB Disk Storage Format Tool" doen.
Heb je een iMac dan is deze optie al direct bruikbaar.

Ik heb het gedaan, en het werkt geweldig, ( alleen het formatteren duurt >4uur )
Maar goed ik heb nu wel wat ik hebben wil!

Ohja met de beruchte 1038 Proline 2 lukt dit NIET!

Dit wilde ik graag even met jullie delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shuriken schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:27:
[...]
Ik ben er nog niet echt in gedoken. Dus misschien kan je mij en anderen een tip geven hoe je die lelijke softkeys weg kan krijgen?
"GMD Gesture Control", daar kan je manueel de softkeys doen verdwijnen/verschijnen ofwel door optie aan te vinken, ofwel met shortcut (heb ik bv. standaard op dubbel tap met 4 vingers gezet),
Veel gemakkelijker is dat je ook kan aangeven bij welke apps de softkeys standaard moeten verdwijnen (bv. lezen van strips/boeken/..) Dan komt na het afsluiten van de app de balk gewoon terug.
(Root nodig, voor zover ik weet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:50

Cogency

Ginnunga

Ik heb de Yarvik Tab07-200, de 7" dus, gisteren gekocht. Leuk vlot ding voor het geld, scherm ziet er ook goed uit.

Alleen een issue met de audio uitgang, het lijkt wel of die niet goed contact maakt. Het is een 2,5mm uitgang (geloof ik) en je krijgt er een verlengkabel bij naar 3,5mm, daar plug ik dan mijn koptelefoon in.
Hij vertekend heel erg en is niet stereo, stemmen zijn haast niet te horen in muziek en film. Als ik hem er een stukje uittrek word het beter, maar dat is natuurlijk niet zoals het hoort en hij is nog steeds niet stereo. ik krijg wel uit beide geluid maar maar verschil tussen links en rechts is er dan niet..

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? (en is er ergens een tab7-200 thread, op tweakers of ergens anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Na een ruime week in het bezit te zijn van een Yarvik Xenta 10ic ben ik niet geheel tevreden. Zo werkt bij mij de USB host functionaliteit niet, en werkt ook de front camera niet (Camera app force closed zodra er overgeschakeld word naar de front cam). Nou gebruik ik die front camera niet, maar die USB host functionaliteit vind ik toch wel een gemis. Ga toch maar eens terug naar de winkel. Zijn er meer mensen waarbij deze problemen bekend voorkomen?

[ Voor 7% gewijzigd door boaty op 18-02-2013 21:19 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Laatst online: 21:51
@Boaty; heb je gechecked of je de laatste firmware hebt van de Yarvik site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Jep, heb er ook al verschillende custom Roms op gezet maar dat maakt allemaal geen verschil.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Iemand al een goed passende cover en scfeenprotector gevonden voor de xenta 10 ic tab10-201?
Ben pas in bezit van dezd tab en wil hem toch wel even goed beschermen.
Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Shuriken schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:47:
[...]

Er is weer een nieuwere verschenen (09-10-12). Nu is ook het android.process.acore process probleem verholpen.
Heeft iemand deze ROM al op de Freelander PD80 9.7" geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Ik heb zaterdag de Yarvik Xenta TAB10-201 binnengekregen, besteld bij Bol.com. Sinds zondag doet hij het al niet meer, het scherm gaat gewoon niet aan. Ook als ik de powerknop lang ingedrukt houd doet de tablet niks. Ik heb hem nu een nachtje aan de oplader gehouden, maar dat mocht ook niet baten.

Zijn deze problemen herkenbaar? Misschien moet ik hem maar meteen retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Heb ik ook last van gehad; leek op een power-surge (in een keer snel leeg en scherm gaat niet meer aan).

Mocht je je tablet aan de pc hangen en ben je een beetje handig met ADB moet je een "adb reboot' geven.
Dit had bij mij het probleem opgelost.

(als het goed is krijg je bij je pc wel dat geluidje dat je tablet herkend wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Deshmir schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:29:
Heb ik ook last van gehad; leek op een power-surge (in een keer snel leeg en scherm gaat niet meer aan).

Mocht je je tablet aan de pc hangen en ben je een beetje handig met ADB moet je een "adb reboot' geven.
Dit had bij mij het probleem opgelost.

(als het goed is krijg je bij je pc wel dat geluidje dat je tablet herkend wordt).
Ik ben niet bekend met ADB helaas.

Als ik de tablet via USB verbind met mijn laptop gebeurt er niks (geen geluidje, ik zie hem niet bij Deze Computer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
uNoTopia schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:13:
[...]
Ik ben niet bekend met ADB helaas.
Als ik de tablet via USB verbind met mijn laptop gebeurt er niks (geen geluidje, ik zie hem niet bij Deze Computer).
Dan heb je 2 opties:
- Tutorial volgen hoe je je device moet rooten, stoppen na het installeren van de juiste drivers, en dan via ADB (Android Debug Bridge) de handeling adb reboot uitvoeren (in een dos prompt). (vereist wat technische kennis)
- Teruggaan naar je verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
iemand een idee waarom de 97ic duurder is dan de 10ic?
enive verschillen zijn batterij (8000mah vs 6000 mah),BT versie (idc ), ratio.. schermgroote,resolutie,max opslag allemaal minder,ook half jaar ouder(denk niet dat dat uitmaakit,mss net stabieler)..maar dus wel duurder..is het omdat ie bijna identiek aan ipadgrootte is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
dwelfusius schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:56:
iemand een idee waarom de 97ic duurder is dan de 10ic?
enive verschillen zijn batterij (8000mah vs 6000 mah),BT versie (idc ), ratio.. schermgroote,resolutie,max opslag allemaal minder,ook half jaar ouder(denk niet dat dat uitmaakit,mss net stabieler)..maar dus wel duurder..is het omdat ie bijna identiek aan ipadgrootte is?
http://www.yarvik.com/nl/...blets/TAB9-200/TAB10-201/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
ermm..ik hoop dat dit een grap is?Ik heb net alle verschillen opgelijst (uit de specsheets van die tablets) waarvan de meeste in het voordeel van de tab10 uitkomen op batterij na..en 4:3 vs 16:9 (which is meer persoonlijke voorkeur).. Hence, er is geen reden waarom dit device meer zou kosten in de stats te vinden, toch niet door mij, daarom vraag ik of iemand een andere reden weet waarom die meer zou kosten..en gij verwijst mij naar een compare link -.- |:( daar ben ik niet veel meer mee 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door dwelfusius op 07-03-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Ik ging er vanuit dat je daar zelf nog niet had gekeken.

Maar naar mijn weten heeft de 97ic de iPad 2 (left-over) schermen, maar dit kan ik niet verifiëren.
Misschien heeft het ook te maken met 'gangbare' maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
sorry I snapped, was gewoon ff..ambetant want heb gisteren al die specs zitten uitpluizen..nuja had gisteren toch de 9.7 bij bol besteld (hou meer van 4:3, zal makkelijker accesoire vr vinden (hoop ik) en betere batterij) (niet goedkoopste mr easy return, ga ik vandaag kijken is hij in SALE mààr :) voor 25€ meer dan ik hem gisteren niet in sale gekocht heb

maar dat lijkt me hardly een reden (formaat enz) om dat ding minstens 30€ duurder te verkopen... what a mystery

[ Voor 13% gewijzigd door dwelfusius op 07-03-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Waarschijnlijk zit het hem dan ook in de gebruikte materialen, de 97ic voelt zwaar, maar zeer zeker degelijk.

Voor accessoires moet je kijken naar iPad 1 of iPad 2 hoesjes, de 3 en 4 zijn net te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
dankje voor de tip..dus toch geen miskoop gedaan dan ^^?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Alleen WiFi is niet zo denderend..
Thuis een oude betonnen vloer inclusief behorende rotzooi wat ze er toen ingooide.
Heb een FON op de slaapkamer gezet voor extra bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
hmm resolutie ok maar beetje te klein vr strips.. ppi vd 97ic is 130+- en die van de 10ic 150+-..zou dat een merkbaar verschil zijn? of de moeite niet waard om voor te swappen.. om hogere ppi moet ik al bijna 100€ hoger gn en zie ik niet echt zitten

[ Voor 73% gewijzigd door dwelfusius op 08-03-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Ik denk neit dat je een verschil ziet, we hebben het wel over 'budget' modellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
wel heb hem toch besteld met de verwachting dat het verschil miniem ging zijn..maar miniem of niet,scherm is VEEL beter vr mij..stukken scherper veel beter vr comics ondanks 16:9..ja is lichter en meer plastiekig maar nog steeds zeer ok, is idd een budget model he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat er bij de TAB10-201 geen glazen scherm op zit en bij de TAB9-200 wel?....
Dat is het enige verschil dat ik uit de specifiatie kan opmaken bij Yarvic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
eh..kweetniet, ziet er mij toch nogal glazig uit..response die ik heb gehad v d mensen van yarvik is dat 16:9 gewoon meer mass production dus = cheaper is.. main verschil (buiten scherm) is voor mij toch wel het feit dat hij over een mini usb ipv een micro usb beschikt en een combo host/slave ipv 2 aparte..1 van die twee dingen is de reden dat hij mijn microusb WD passport niet genoeg stroom kan leveren, maar tja ik stream toch gewoon of ik zet er een extra sdkaartje in 16gb +64(max) kom ik wel mee toe

extra vraagje=

gaat dit hier niet over yarvik familie?Kan de xenta10 er dan niet bij of..? En weet er iemand een goed siliconen/rubber hoesje liefst zo schokbestendig mogelijk die past op deze, of naar hoesjes voor welk model/type tablet ik moet zoeken die ik evt een beetje kan modden qua uitsparingen en/ofzo

[ Voor 23% gewijzigd door dwelfusius op 13-03-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
Ik heb een week of twee geleden de TAB10-201 aangeschaft. Blij verrast over de kwaliteit van het scherm en de snelheid, maar zeer teleurgesteld over het touchscreen. Voor aanschaf heb ik zo veel mogelijk informatie opgezocht, maar met dit model zag ik geen specifieke problemen met het touchscreen. Na aanschaf helaas wel;
- http://forum.yarvik.com/s...ta-10ic-touch-screen-!!!!
- http://forum.yarvik.com/s...een-sensitivity-TAB10-201

Vooral de schermranden zijn amper gevoelig, tabje sluiten in de browser zorgt voor veel frustratie. Draggen is bijna onmogelijk, een app verslepen om te uninstallen werkt vrijwel nooit. Vooral bij scrollen valt dit op, bij bijvoorbeeld scrollen door de Play store wordt altijd wel iets aangeklikt waar ik niet om vraag. Heel irritant!

Zou dit een slechte batch zijn geweest? Ik betwijfel of het een softwareprobleem is aangezien deze topics vooral van de laatste week zijn. In reviews ben ik het nog niet tegengekomen.

Kijkshop hanteert een 16-dagen inruilgarantie, behalve voor tablets en telefoons. Maar als iets niet goed werkt heb ik alsnog recht om het te retourneren neem ik aan :? Ik wil de tablet best opsturen voor reparatie, maar ik kan niet inschatten of het een software of firmwareprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb je dan gemist dat de Yarvik identiek is aan de Kruidvat 10.1" Pro-Line 2 M1038 en de nu nog verkrijgbare Trekpleister 10.1" Pro-Line 2 tablet PC Dual Core. De Trekpleister wordt zelfs geleverd met Yarvik firmware. Zowel hier Kruidvat 10,1" Pro-Line 2 als hier
http://www.tabletsupport....mdisplay.php?fid=9&page=1 zijn vele berichten te lezen over de slechte werking van het touchscreen en een aantal andere veel voorkomende klachten. De verschillende firmware`s kunnen wat verbetering geven maar echt optimaal werkt het naar mijn ervaring nooit.
Wel is er een vrij groot verschil tussen de exemplaren, was het eerste exemplaar dat ik had vrijwel onbruikbaar, het tweede exemplaar ben ik gezien de prijs aardig tevreden over.

De Yarvik is hoe dan ook een slechte koop gezien de prijs van € 139 voor de identieke Trekpleister tablet.

Ik zou toch een poging wagen hem te retourneren en een Trekpleister exemplaar proberen. Reparatie zal zo goed als zeker hooguit een andere firmware opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
:)

Hallo ik herken de klachten die ik lees niet,maar ik heb dan wel de
TAB9-200 scherm gevoeligheid is prima,snelheid goed ik vergelijk dan met samsung en I pad.
Voor een budget tablet zeer de moeite waard.

Het enige wat ik vind de wifi is niet geweldig,MAAR er is veel te winnen,na controle bleek dat er in mijn buurt veel mensen op hetzelfde wifi kanaal zitten want standaard staan veel routers op hetzelfde kanaal zeker als ze vd zelfde fabrikant zijn.
Bij mij bijvoorbeeld zat iemand op exact hetzelfde kanaal ongeveer driekwart van mijn signaal sterkte,kijk je hoeft geen raket geleerde te zijn om te begrijpen dat wanneer je iets van je router vandaan gaat de buurman zijn signaal sterker is , of op zijn minst interferentie zal veroorzaken waardoor je wifi puin word.

1)Download in geval van twijfel de app Wifi analyser , je kunt precies zien welke wifi kanalen er actief zijn en
of je misschien je kanaal deeld met de buren,als dat het geval is hoef je alleen in je ROUTER het kanaal te wijzigen je tablet pikt automatisch het goede kanaal weer op.
Ga naar de kop wireless settings in je ROUTER en kies een kanaal wat vrij is , wat je gezien hebt met wifi analyser,in mijn geval ik woon in een dichtbevolkt gebied was kanaal 13 het enige wat echt vrij was.

2) Ook kan het zomaar zijn dat je router op minimaal vermogen staat ingesteld je slechte wifi verbinding ligt in dat geval niet aan je tablet maar aan de vermogens instelling in je router.
ga dus in het menu van je router ga naar wireless settings zoek naar TX POWER zet dit op 100% of maximaal ( vaak vind je dat onder de knop advanced)

Goed mocht iemand hier nog een vraag over hebben laat maar weten.

mvr gr :)

[ Voor 99% gewijzigd door candy1 op 12-04-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb sinds 4 dagen een Yarvik "Xenta" (de 10-201, meer bepaald).

Bij de eerste start was ik best wel onder de indruk (en dat ben ik niet snel). Heel mooi design. Helder en scherp scherm, en Android 4.1 draait vlot en goed.

Tot nu toe zijn er twee minpunten:

- het scherm reageert enigszins langzaam (vergeleken met, bijv., mijn Samsung Galaxy S, wat in principe toch hetzelfde is); ik moet tamelijk flink drukken; een icon verslepen lukt bijv. niet van de eerste keer.

- het externe SD-kaartje (van 2 GB) is niet zichtbaar op de computer (Windows en Linux).

Vanmorgen startte de tablet niet op. Na een soft reset deed hij het wel weer...
(Ik denk dat ik 'm maar gewoon helemaal uitschakel, wanneer ik 'm niet gebruik.)

PS: heeft er iemand een idee hoe ik de "Manual" terug aan de praat krijg via de shortcut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Hallo Android185,
Flink drukken daar kijk ik van op ,als je een icon wil verslepen zet je vinger er op wacht 1 sec icon verkleurd iets dan pas verslepen dus niet gelijk je vinger erop en wegslepen.

Je manuel krijg terug in je shortcut door erop te gaan staan met je vinger dan opend het shortcut menu en kan je hem meeslepen daarnaartoe.

Gr

[ Voor 25% gewijzigd door candy1 op 14-04-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Wie weet wat de max download is die de yarvik xenta haalt.
Ik heb even gemeten kwam aan 5mb
Maar wat kan zo'n tablet eigenlijk aan ?????

Natuurlijk hangt dat af van je verbinding maar mn test op de desk wel bekabeld is 23 mb
Mn abbonement is 25mb

Wel wisseld dat sterk zal later nog eens meten ik heb de upc test gebruikt,
Wat meten jullie ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Heeft de Yarvik Xenta 10 beperkingen wat betreft Google Play?
En beschikt hij over een HDMI aansluiting, of zijn daar weer adapters voor?

Kan iemand mij helpen, zit te denken deze aan te schaffen!

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Ik zou niet voor de 10 gaan maar voor de 9"7 de 10 inch schijnt wat problemen te hebben als ik zo lees,,en je hebt direct hdmi mini aansluiting en tevens 2 usb poorten
.Er zijn geen beperkingen voor google play

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag ook de Yarvik Xenta Tab10-201.

Weet iemand of er custom roms voor zijn? Ik kan niet iets vinden namelijk.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:26:
Ik heb sinds vandaag ook de Yarvik Xenta Tab10-201.

Weet iemand of er custom roms voor zijn? Ik kan niet iets vinden namelijk.
Die kan je o.a. hier vinden: Kruidvat 10,1" Pro-Line 2

De Xenta 10 inch en de Kruidvat/Trekpleister Proline 2 10 inch zijn identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:49:
[...]

Die kan je o.a. hier vinden: Kruidvat 10,1" Pro-Line 2

De Xenta 10 inch en de Kruidvat/Trekpleister Proline 2 10 inch zijn identiek.
Ja, joh? Oh! :)

Edit:
Hihi, er stond al een foto op mijn nieuwe tablet :P
Waarschijnlijk gemaakt om te testen ofzo? :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VLRYOOOm5NyuSJesS4VrnmK1/full.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 24-04-2013 21:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbekkers
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-03 12:59
Heeft er iemand ervaring met de TAB09-211?

http://www.yarvik.com/nl/product/tablets/xenta/TAB09-211/

Resolution: 2048 x 1536 pixels HD+

De tablet heeft een heel hoge resolutie maar kan de 1.6Ghz dual-core processor dit trekken?

Lijkt mij een mooie tablet als hij ook responsief is en er geen vertraging optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbekkers
Echt nog niemand ervaring met de TAB09-211? Hij was binnen bij Saturn (Antwerpen) maar niet aangesloten dus kon hem niet eens uitproberen :-(

Ik ben vooral benieuwd naar de scherm kwaliteit en de reactiesnelheid bij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerly
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12-2024
mbekkers schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:45:
Heeft er iemand ervaring met de TAB09-211?

http://www.yarvik.com/nl/product/tablets/xenta/TAB09-211/

Resolution: 2048 x 1536 pixels HD+

De tablet heeft een heel hoge resolutie maar kan de 1.6Ghz dual-core processor dit trekken?

Lijkt mij een mooie tablet als hij ook responsief is en er geen vertraging optreedt.
Het antwoord op uw vraag is NEE!
Begin er niet aan, het is jammer dat yarvik zulke tablets op de markt gooit.
De tablet stottert op alles wat je vraagt, wel in HD modus welteverstaan.
Dus gewoon zijn geld niet waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbekkers
Heeft hij ook problemen om HD video in HD mode af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerly
mbekkers schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:13:
Heeft hij ook problemen om HD video in HD mode af te spelen?
Ja, alles gaat met gorten en stoten in hd modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbekkers
Je bent dus niet echt tevreden met je aankoop als ik het zo hoor? :-(

Dju want het kriebelde nochtans bij mij om er eentje aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerly
Nee,heb er zelf geen maar met eentje gespeelt van een ander.
Ook de wifiontvangst viel tegen.
Je gaat er spijt van krijgen als die aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Hou je liever aan de 9.7 uitvoering ik heb hem bijna een jaar en werkt perfect.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de Xenta 9.7 HD Tab9-211 binnengekregen.

Voor de prijs (224 Euro bij Modern.nl) vind ik het een hele mooie tablet.

Pluspunten:

- Mooie afwerking, en voelt robuust aan
- Scherm reageert goed
- Mooie kleur weergave in normale en HD modus
- Aps draaien lekker soepel
- Nog geen problemen gehad met Wifi verbinding zoals veel mensen bij de voorganger
- Totaal onbelangrijk maar de verpakking ziet er zeer mooi uit 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.sweex.com/userfiles/yarvik_tabs/TAB09-211_img_pres_250x250.png

Minpunt
- In HD modus gaat het scherm als een gek trillen bij sommige apps en zelfs bij het typen in de zoekbalk van de play store. In normale modus zijn er totaal geen problemen dus de HD modus heb ik uitgezet en hiervoor heb ik hem ook niet speciaal gekocht :) Op deze manier gaat de batterij ook minder snel leeg d:)b

De HD modus werkt verder wel prima bij normaal internetten en het bekijken van filmpjes op bijvoorbeeld Youtube.

Ik geef deze tablet als eindcijfer een 8, kritische gebruikers vinden dit misschien wat hoog maar als je het vergelijkt met budget tablets met ongeveer dezelfde specificaties (Qware 9,7 inch van Intertoys a 199.99 Euro) is deze mid range tablet voor maar 25 Euro meer superieur!

Ik ben erg benieuwd wat andere gebruikers ervan vinden!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2013 23:26 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
iemand die een correcte oplossing weet voor het vast lopen van de Xenta 7 ( TAB07-200 )?

regelmatig loopt de tablet vast en enige wat dan mogelijk is is wachten tot de accu leeg is,

draait op Android 4.1.1 die er fabrieks af opstond, en er is geen nieuwe bij Yarvik. mischien elders? iemand een idee?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Probeer alsie vastloopt de aanknop 10 seconden in drukken

Laat even weten als dat werkt dan hebben andere daar ook weer wat aan.

Ik heb het met de 9.7 tab 200 maar een keer meegemaakt in maand of 8 gebruik dus was bij mij een incident.

Greetzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
candy1 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:12:
Probeer alsie vastloopt de aanknop 10 seconden in drukken

Laat even weten als dat werkt dan hebben andere daar ook weer wat aan.

Ik heb het met de 9.7 tab 200 maar een keer meegemaakt in maand of 8 gebruik dus was bij mij een incident.

Greetzzz
mag helaas niet helpen :( tablet reageert echt nergens op als die vast loopt :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Dat is wel vreemd dan want een hard reset wil je niet dan ben je alles kwijt wat je erop hebt gezet.

Als het vaak gebeurd retour ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
inmiddels leefttie weer.. :o
alleen nu wil de officiele firmware zut er niet weer overheen flashen.. device wordt niet gevonden :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenUse
  • Laatst online: 31-07 17:30
Ik heb vandaag ook de Tab10-201 binnengkregen, Alles lijkt goed te werken.
Ik zit wel met het volgende probleem, na installatie van yelo-tv (telenet belgie) kon ik de app openen, tv-gids raadplegen ed., maar als ik live tv wilde kijken kreeg ik de melding dat dat mijn tablet geroot is en dat yelo-tv daardoor niet kan afspelen op mijn tablet.
Heb geprobeerd met SuperUser om tijdelijk te unrooten maar na 3 sec. staat het vinkje terug, dus dat lukt niet.
Iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenUse
Ik heb wat te vroeg gereageerd, en heb de oorzaak van het probleem al gevonden.
Telenet mag geen beelden tonen via een geroot toestel omdat, indien iemand die dat zou willen, met illegale software, hun programma's zou kunnen opnemen en illegaal verspreiden.
Van BULLSHIT gesproken.
Hun oplossing is de tablet te unrooten maar helaas lukt dit niet met deze tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Tab10-201 is net als de identieke Kruidvat Proline 2 M1038 niet geheel geroot. Oplossing is de tablet eerst geheel te rooten waarna temp unroot met Superuser wel zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenUse
Weet iemand een link waar duidelijk beschreven staat hoe ik mijn model kan rooten?
Ik heb hier geen enkele ervaring mee.
Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
GenUse schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:56:
Weet iemand een link waar duidelijk beschreven staat hoe ik mijn model kan rooten?
Dank bij voorbaat
hmm je zou kunnen kijken hoe dom de Yelo App van telenet is.. als die net zo simpel in elkaar zit als die van Ziggo.. en dus domweg kijkt of er een map of 4 aanwezig zijn..

en die check kan je dus relatief simpel uit de app slopen.. :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GenUse schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:56:
Dank bij voorbaat
Het Kruidvat Proline 2 topic of
http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2741

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:08
Beste tweakers,

Sinds gister heb ik de Yarvik Xenta Tab10-211 in gebruik.

Mijn ervaring is tot nu toe vrij goed. Eerst had ik het vergelijkbare model van de Kruidvat, maar deze bleek bij binnenkomst maar liefst 5 dode pixels te hebben. Omdat ik geen zin had om 3 week te moeten wachten op een nieuw model heb ik gister voor een paar tientjes meer deze tablet bij gekocht bij de Norrod' en stuur ik de tablet van Kruidvat binnen 8 dagen retour.

1 bijzonder ding is mij opgevallen. Er wordt nergens uitgeled hoe je een evt. Firmare update van dexe tablet doet. Er wordt alleen gesproken over het 201 model. Er is een belangijk verschil, en dat is dat de 201 versie een reset button heeft die zich met een paperclip laat bedienen. Dit wordt in de handleiding ook vermeld.

Deze tablet mist deze functionaliteit echter! Dit is niet alleen voor firmware updates een probleem maar ook voor het evt. Rooten van de tablet wat ik (mits er nu of in de tiekomst een goede rom beschikbaar komt) wil gaan proberen.

Heeft iemand enig idee?
Normaal krijg je een telefoon of tablet wel in download modus (of 'firmware flash mode' zoals Yarvik het in de handleiding noemt) door het toestel in te schakelen met de powerbutton + volume up/down. Maar dit werkt bij mij niet!

Tot slot vind ik op de website van Yarvik alleen de laatste rom van het 201 model. Weet iemand waar die van de 211 versie staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@Powermarcel10 - er is wel een manier om in de downloadmode te komen; of in ieder geval in de recovery.
Het vergt alleen wat moeite.

In de android-sdk van google zitten (als ik het goed herinner) 3 'standaard' drivers.
Ik heb 1 van deze drivers gebruikt voor de herkenning van mijn tab9-200 zodat ik via command prompt "adb reboot recovery" heb kunnen uitvoeren. Via hier heb ik toen de root-zip kunnen installeren.

De drivers hebben verder geen invloed op je tablet, en met het "adb devices" commando kan je zien of dat je tablet ook goed herkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Deshmir schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:24:
@Powermarcel10 - er is wel een manier om in de downloadmode te komen; of in ieder geval in de recovery.
Het vergt alleen wat moeite.

In de android-sdk van google zitten (als ik het goed herinner) 3 'standaard' drivers.
Ik heb 1 van deze drivers gebruikt voor de herkenning van mijn tab9-200 zodat ik via command prompt "adb reboot recovery" heb kunnen uitvoeren. Via hier heb ik toen de root-zip kunnen installeren.

De drivers hebben verder geen invloed op je tablet, en met het "adb devices" commando kan je zien of dat je tablet ook goed herkend wordt.
Bedankt voor je reactie Deshmir! Misschien kan jij me verder helpen..

Welke ROM draai jij momenteel op deze tablet?

Wat ik inmiddels gedaan heb zijn de volgende zaken:

Ik ben de telefoon geroot (volgens mij) aan de hand van deze stappen:

http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2741

Ik heb de app 'root checker' gebruikt om te kijken of m'n tablet geroot is, en deze geeft aan dat ik 'root togang' heb, dus dat moet gelukt zijn...?

Ik krijg het inmiddels voor elkaar om de tablet op te starten in download mode, door in de app 'ROM manager' aan te geven dat ik in recovery wil herstarten. Dan kom ik in download modes terecht, maar het lukt me niet met bijvoorbeeld RKAndroidTool.exe om Clockworkmod te installeren, om vanuit daar andere ROMS te installeren. Dit lukt niet omdat RKAndroidTool.exe blijft zeggen: 'No Found RKAndroid roch usb'. Ik heb de drivers van PDAnet geïnstalleerd, waardoor apparaatbeheer de tab;et wel herkend, maar dit programma dus niet.

Ook heb ik meerdere andere drivers geprobeerd die zijn inbegrepen bij de RKAndroidTool, maar deze krijg ik via apparaatbeheer niet geïnstalleerd.

Kan je me aangeven welke driver je precies geprobeerd hebt? En me wellicht op weg willen helpen? :)

EDIT: Ik heb DIT geprobeerd, maar onder "List of devices attached" staat niks. De driver is dus schijnbaar niet (goed) geïnstalleerd.. Ik hoop dat jij een goede driver weet!

[ Voor 3% gewijzigd door powermarcel10 op 31-05-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Ik heb net even gekeken en heb in de SDK manager onderaan de Google USB Drivers gebruikt.
Dit staat vervolgens in de .ini
[Version]
Signature = "$Windows NT$"
Class = AndroidUsbDeviceClass
ClassGuid = {3F966BD9-FA04-4ec5-991C-D326973B5128}
Provider = %ProviderName%
DriverVer = 12/06/2010,4.0.0000.00000
CatalogFile.NTx86 = androidwinusb86.cat
CatalogFile.NTamd64 = androidwinusba64.cat

Verder heb ik er geen custom roms op gedraaid; mijn lieve vriendinnetje wil ik dat niet aandoen.

Net even gecontroleerd; adb devices geeft een hit en adb reboot recovery geeft nu een droid met een uitroepteken. (oeps; driver geselecteerd van google (de bootloader versie) en kon gelukkig weer rebooten).

Ik zou root controleren met de superuser app; root checker wil het niet altijd even goed doen.
Ook zou ik uitkijken met ROM manager; ik heb daar ooit mijn Galaxy Ace mee hard-bricked omdat ik een kernel wilde installeren die niet voor de Galaxy bedoelt was.

Verder staan er op het Yarvik forum volgens mij ook wat links mbt custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Deshmir schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:49:
[...]

Ik heb net even gekeken en heb in de SDK manager onderaan de Google USB Drivers gebruikt.
Dit staat vervolgens in de .ini
[Version]
Signature = "$Windows NT$"
Class = AndroidUsbDeviceClass
ClassGuid = {3F966BD9-FA04-4ec5-991C-D326973B5128}
Provider = %ProviderName%
DriverVer = 12/06/2010,4.0.0000.00000
CatalogFile.NTx86 = androidwinusb86.cat
CatalogFile.NTamd64 = androidwinusba64.cat

Verder heb ik er geen custom roms op gedraaid; mijn lieve vriendinnetje wil ik dat niet aandoen.

Net even gecontroleerd; adb devices geeft een hit en adb reboot recovery geeft nu een droid met een uitroepteken. (oeps; driver geselecteerd van google (de bootloader versie) en kon gelukkig weer rebooten).

Ik zou root controleren met de superuser app; root checker wil het niet altijd even goed doen.
Ook zou ik uitkijken met ROM manager; ik heb daar ooit mijn Galaxy Ace mee hard-bricked omdat ik een kernel wilde installeren die niet voor de Galaxy bedoelt was.

Verder staan er op het Yarvik forum volgens mij ook wat links mbt custom roms.
Thanks.. Probleem is dat ik SDK manager niet aan de praat krijg. Hij start hem niet op! Ik kan NERGENS gewoon de losse driver vinden.. Zou jij hem misschien willen sturen?

Ik krijg bij welke driver ik ook probeer de melding; 'Er kunnen geen stuurpgoramma's worden gevonden' wanneer ik in windows apparaatbeheer een map met drivers selecteer.. Ik snap er niks van!

Herkend bij jou Windows apparaatbeheer de tablet wel goed na het installeren van de drivers? En als je bijvoorbeeld die RKA updatetool gebruikt en je start de tablet in download mode; herkend hij die van jou wel?

Ik ben een beetje ten einde raad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Oké, ik ben weer een stapje verder! Ik krijg in adb eindelijk verbinding met de tablet! Ik gebruik nu dezelfde driver als jou. (12/06/2010,4.0.0000.00000)

Eindelijk na 100.000 dingen te hebben geprobeerd kreeg ik iets onder; "List of devices attached'.

Dit komt omdat ik de tablet deze keer al in download modus opstartte. Ik dacht dat dit niet nodig was, en je alleen USB debugging hoefde in te schakelen met de tab;et dus gewoon ingeschakeld.. Ik kan nu bepaalde comandos geven zoals: 'reboot recovery' waarna de tablet opnieuw opstart en ik weer in download modus terecht kom.

Nu de grote vraag: Hoe ga ik clockworkmod installeren via adb?? Ik weet niet welk bestand, en vooral welk comando ik hiervoor moet gebruiken.. Qua bestand is dit misschien wel een goede link:

http://flashmyandroid.mediafire.com/?0bb7dd1au7o4b (en dan het 2e bestand)

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Vergeten erbij te zeggen dat je bij Windows dan 'handmatig' moet zoeken.. Maar in ieder geval prettig dat het werkt.

Er is wel een handmatige manier van CWM installeren, maar dan moet je beginnen met "adb push ...." en ".sh" bestanden die je ,laat uitvoeren vanaf de command prompt. (iets in de richting van "http://androtab.info/clockworkmod/rockchip/install/" (even een snelle google search; geen idee of dit zou werken).
Lijkt me niet erg prettig werken, en anders het cherry forum in de gaten houden totdat iemand zo gek is geweest om iets te proberen :).

[ Voor 11% gewijzigd door Deshmir op 01-06-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hee Deshmir, ik had ook al wel geprobeerd om de drivers handmatig toe te voegen, en dan herkende hij de tablet wel als 'adb device' o.i.d. Staat hij bij jou ook zo in apparaatbeheer?

Ik dacht dat je via adb ook gewoon toegang tot de tablet had wanneer deze nog aanstond. (Enkel met USB debugging ingeschakeld. Maar de tablet moet dus in download mode staan! Nu herkend hij hem wel..

Nu even kijken welke comandos ik allemaal moet uitvoeren. Ik heb dit nog nooit gedaan! Mn Galaxy S III rooten was een fluitje van een cent!

Ik heb al wel ergens een CWM versie gevonden voor de Proline 2, denk dag ik die binnenkort maar eens ga proberen.

Nog ff 1 vraag trouwens, welke tablet heb jij precies? En wordt jou tablet herkend door de RKA updatetool? Ik vind het zo vreemd dat ik alleen toegang tot het toestel heb via adb. De meeste andere Yarvik gebruikers kunnen roms gewoon (proberen te) installeren via die RKA updafe tool.....

Goed weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Hey Powermarcel10,
Als ik het goed heb staat er zelfs Android Phone.
Als ik de tablet in recovery mode zet heb ik zefls de keuze om een bootloader driver te installeren. ik heb dan zelfs adb toegang (lees: ik kan adb push e.d. uitvoeren).
Verder heb ik de tab9-200 (de 9.7" Xenta).

RKA update tool heb ik nog niet geprobeerd sinds ik de driver heb geïnstalleerd; zal daar morgen wel even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Deshmir schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:39:
Hey Powermarcel10,
Als ik het goed heb staat er zelfs Android Phone.
Als ik de tablet in recovery mode zet heb ik zefls de keuze om een bootloader driver te installeren. ik heb dan zelfs adb toegang (lees: ik kan adb push e.d. uitvoeren).
Verder heb ik de tab9-200 (de 9.7" Xenta).

RKA update tool heb ik nog niet geprobeerd sinds ik de driver heb geïnstalleerd; zal daar morgen wel even naar kijken.
Bedankt!

Ik heb meerdere drivers geprobeerd, en heb ook wel eens iets van Android phone zien staan inderdaad.

Ik heb het voor elkaar gekregen om de tablet zonder rom manager in download mode te krijgen, door beide volume knoppen in te drukken, en dan de powerbutton erbij in te drukken. Dan krijg ik een zwart scherm met een groen android logo in het midden met een rode driehoek met uitroepteken. Is dat wat jij bedoeld met recovery? Of kom je echt in een menu terecht vergelijkbaar met CWM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Das volgens mij de voorloper van de recovery; er zit nog een knoppen-combo in om bij het standaard menu te kijken. Daar moet ik even naar opzoek nog, maar heb het wel ooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Deshmir schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:51:
Das volgens mij de voorloper van de recovery; er zit nog een knoppen-combo in om bij het standaard menu te kijken. Daar moet ik even naar opzoek nog, maar heb het wel ooit gehad.
Voor zover ik weet is er meestal een download mode, om met bijvoorbeeld Odin, RKAndroidtool, e.d. je telefoon te flashen EN een recoverymode.. Ik kom dus alleen in download mode terecht, en wil kijken of ik van daaruit via adb in dit geval dan CWM er op kan zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
SHIT!!! Ik heb hem om zeep geholpen.. :(

Na via adb in te typen: 'adb reboot bootloader' startte de tablet opnieuw op in download modus, waarbij de pc de tablet ineens wel goed herkende als rk30. Vervolgens was ik dus ineens WEL in staat om via RKAndroidTool een zip te flashen. Ik heb toen CWM voor de M-1038 geflast. Dit leek eerst goed te gaan, maar opeens begon de tablet te trillen en hield hier niet meer mee op!! Toen heb ik hem uitgeschakeld, en als ik hem nu probeer aan te zetten krijg ik eventjes het CherryMobile teken in beeld, en valt hij weer uit. Opstarten in downloadmode lukt ook niet.. :(

Ik denk echt dat dit niet meer te fixen is.. KAK!!! Kort avontuurtje dus.. Ik heb weer een les geleerd.. Heeft iemand nog tips? Zo niet, wat kan ik volgens jullie het beste doen? Heb hem net een paar dagen..

EDIT: ER IS NOG HOOP!!

Na veel toetsencombinaties geprobeer te hebben kom ik toch in download/recovery modes terecht!! Geen beeld, maar de RKAdroidTool zegt weer; "Found RKAndroid Loader Rock USB". Dat is dus veelbelovend..

Wat ik geprobeerd heb is de firmware van de Tab10-201 erop te zetten. Dit gaat goed, alleen dezelfde symptomen. Ik denk dat de Tab-211 dus toch net een beetje anders is, al zijn de specifikaties praktisch identiek.

Probleem is dat de firmware van de Tab10-211 niet online staat.. Ik heb Yarvik daarom net al een mail gestuurd in de hoop dat ze me die alsnog kunnen en willen opsturen.

Is er hier anders niet toevallig iemand met een Tab10-211 die zijn firmware kan backuppen en uploaden? Wordt voor betaald! ;)

[ Voor 31% gewijzigd door powermarcel10 op 02-06-2013 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Zomaar een vraag ik volg jullie perikelen al een poos wat voor nut heeft dat boot .......een andere rom. Flashen eigenlijk ...ai ik ben een leek namelijk
Ik zou haast denken dat als ik een tablet koop dr niks van klopt,dus welk voordeel heeft dat allemaal
Tot op heden ben ik tevreden met mn xenta tab 200

Ik heb een samsung tab2 vergeleken en ik vind de xenta met scrollen zelfs veel soepeler scrollen dat ging bij de samsung lang niet zo vloeiend.

Gr

[ Voor 62% gewijzigd door candy1 op 05-06-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
candy1 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:13:
Zomaar een vraag ik volg jullie perikelen al een poos wat voor nut heeft dat boot .......een andere rom. Flashen eigenlijk ...ai ik ben een leek namelijk
Ik zou haast denken dat als ik een tablet koop dr niks van klopt,dus welk voordeel heeft dat allemaal
Tot op heden ben ik tevreden met mn xenta tab 200

Ik heb een samsung tab2 vergeleken en ik vind de xenta met scrollen zelfs veel soepeler scrollen dat ging bij de samsung lang niet zo vloeiend.

Gr
mijn Tab07-200 loopt regelmatig vast..

gelukkig heb ik wel weer de stockrom zonder CWM enzo er op kunnen flashen.

nu alleen nog een goede custom vinden ;) (suggesties zijn welkom)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De audioport op mn tab07-200 wordt actief met het inpluggen van de 2,5 plug /audiokabel. Helaas als de app (welke dan ook youtube, audioplayer) gepauzeerd wordt switched ie terug op de eigen speakers. Hierna moet de plug eruit getrokken worden en opnieuw erin om weer terug op externe audio te komen. Beetje erg onhandig.

Weet iemand of en hoe de audio port ingesteld kan worden dat er niet automatisch geswichted wordt? Ligt het aan mijn tablet ( kan me niet voorstellen)?

Alvast bedankt.

Gr,
Diederik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een tablet xenta 97ic. Sinds een paar dagen is er een probleem met internet. We hebben volledige Wifi ontvangst, maar van zodra ik de browser open, komt er op dat er een probleem is om de pagina te laden. Ben een beetje wanhopig, heb al een hard reset gedaan en dit heeft niets geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:43:
Hallo

Ik heb een tablet xenta 97ic. Sinds een paar dagen is er een probleem met internet. We hebben volledige Wifi ontvangst, maar van zodra ik de browser open, komt er op dat er een probleem is om de pagina te laden. Ben een beetje wanhopig, heb al een hard reset gedaan en dit heeft niets geholpen...
Gebruik je de ingebouwde browser die "Browser" heet, of google "Chrome" browser?

Mocht je de eerste gebruiken, download dan via de play store Chrome, en kijk of je daar ook een probleem mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Hallo Diederik

Peobeer eens een andere music player misschien kom je daar verder mee

Win amp of zo..

Wat je kan proberen ga naar settings op je tablet kies bij device de optie sound
daar kan je dingen instellen onder volumes onder default.

Gr

[ Voor 39% gewijzigd door candy1 op 24-07-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
wel de oplossing gevonden voor als de TAB7-200 vast loopt..

het gaatje waar de microfoon achter zou zitten... zit een reset knop in!! :-) niet meer uren wachten tot de accu gedrained is.. gewoon paperclip er in en door..

en om de 1 of andere reden loopt t ding steeds minder vaak vast...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
Ik ben op zoek naar een tweede tablet voor in huis, omdat we toch niet helemaal te vreden zijn over onze Arnova 97 G4 (http://arnovatech.com/pro...x.html?country=vn&lang=en).
De Arnova is een fijne tablet (snel, soepel), maar heeft toch twee minpuntjes:
- Het scherm laat toch een beetje te wensen over qua kijkhoek,
- De speakers zijn wel wel erg zacht.

Ik ben nu aan het denken aan de Yarvik Xenta TAB10-211 (http://www.yarvik.com/en/product/tablets/Xenta/TAB10-211/). Heeft er al iemand ervaringen met deze tablet?
- Is het scherm een beetje fatsoenlijk qua kleuren/kijkhoek?
- Hoe is het geluid?
- En wat zijn jullie ervaringen qua batterij duur? De yarvik heeft slechts 6000mAh aan boord, terwijl de arnova met 8000mAh toch een 33% grotere batterij heeft...

Indien niemand specifiek deze tablet heeft, zou ik toch graag weten wat jullie algemene indruk is van de Yarvik tablets.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norby
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik ben zelf in het bezit van een yarvik xenta TAB10-211. Deze is na 2 tot 3 uur hard werken helemaal leeg(veel tekstverwerken met een bloutooth toetsenbord). De kijkhoek is redelijk groot en het geluid is redelijk goed, zolang je hem niet neerlegt(dit komt doordat de speakers op de achterkant zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de Xenta 13,3 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerly
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:36:
Ik heb die een tijdje in mijn bezit gehad.
Slechte kijkhoek, povere wifi-bereik en geen bluetooth
Ook heel zwaar om vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die zijn Xenta op ethernet heeft aangesloten ipv wifi? Mij lukt het niet,

Verwijderd

is er iemand die mij kan laten weten hoe je het 3g inschakeld op de tab08-201-3g? heb al servicenummer gebeld maar wordt niet meer opgenomen

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35

Harrie

NederVlaming

Wij hebben sindskort een Yarvik TAB10-212. Qua specs lijkt deze gelijk aan de TAB10-211.
Deze heeft ook hetzelfde probleem met de telenet yelo app, omdat het toestel geroot is, maar dus niet goed.
Applicaties krijgen helemaal geen root toegang.
Kan ik deze op dezelfde manier rooten als de tab10-211? Of zijn er toch nog verschillen tussen de tab10-211 en de tab10-212?

edit: Het is gelukt met de handleiding van de 211 uit dit topic ;-)
Na het rooten moest ik wel nog een keer superSU apart installeren, want blijkbaar was met het pushen van die wat mis gegaan ofzo. RootExplorer was wel netjes gepushed.

[ Voor 24% gewijzigd door Harrie op 21-11-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 17:09

BushWhacker

developer

Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:36:
gerly schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:46:
[...]

Ik heb die een tijdje in mijn bezit gehad.
Slechte kijkhoek, povere wifi-bereik en geen bluetooth
Ook heel zwaar om vast te houden.
Ik heb hem al een tijdje.
Kijkhoek is zeer slecht. Het rare is dat het scherm beter kijkt als je hem op de kop houdt....

Het grootste minpunt vind ik de vastlopers.
Als je iets via wifi doet, loopt hij regelmatig vast (vooral als de ontvangst niet 100% is).

Ik heb wifi nu disabled en dan gaat het goed.
Ik gebruik hem alleen om strips te lezen en die heb ik op de uSD kaart staan.

Ik kan nergens een custom ROM vinden, helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door BushWhacker op 18-01-2015 09:26 ]

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Heeft iemand toevallig de Yarvik software en de firmware/rom van het model TAB10-201 Xenta 10" voor mij? Ik heb dit tablet gehad van een familielid maar ik kan er nergens software voor vinden en aangezien Yarvik failliet is, hoef ik daar ook niet aan te kloppen.

@Moderators: willen jullie wat coulant zijn in dit verzoek en het niet verwijderen? Yarvik is al een tijd failliet en hoewel het domein nu bij een ander bedrijf hoort, doet deze vrij weinig met het merk en is er ook niks over dit type tablet op hun site te vinden.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
temp00 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:08:
Heeft iemand toevallig de Yarvik software en de firmware/rom van het model TAB10-201 Xenta 10" voor mij? Ik heb dit tablet gehad van een familielid maar ik kan er nergens software voor vinden en aangezien Yarvik failliet is, hoef ik daar ook niet aan te kloppen.
Misschien heb je hier nog wat aan: http://forum.xda-develope...ta-tab10-201-rom-t3003887.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Als ik die thread bekijk krijg ik de indruk dat het daarmee volgens wel mij wel moet lukken. Ik ga straks kijken (zal m'n post wel even updaten). Bedankt! d:)b

edit: software/rom uit die thread werkt prima! nogmaals bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door temp00 op 30-06-2016 12:17 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Pagina: 1 2 Laatste