Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Topicstarter
Yarvik Xenta

Afbeeldingslocatie: http://www.yarvik.com/cache/thumb/TAB9-200_img_pro_a_m500_m350.png

TAB9-200 Xenta 9.7"

Index
Algemene informatie

De Yarvik TAB9-200 Xenta 9.7" is de eerste tablet met RK3066 dualcore chipset die in NL beschikbaar komt. Verwachte verkoopdatum is 17 Augustus. Op dit moment niet bekend of er ook nog andere modellen op basis van de RK3066 uit gaan komen.

De specificaties
  • Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich
  • Glass scratch resistant 9,7-inch IPS scherm
  • Resolutie van 1024x768
  • Rockchip RK3066 Dual Core A9 1.6Ghz met Quad Core Mali400 GPU
  • 1GB DDR3 Geheugen
  • 244 x 191 x 10 mm en 638 gram
  • 8000 mAh batterij met 6 uur gebruik tijd
  • Capacitive 5-points multi-touch screen
  • 0,3MP camera aan de voorzijde, 2,0MP camera aan de achterzijde
  • WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth 3.0 en een tiltsensor
  • Micro SD Slot (max 32GB)
  • 16 GB aan internal storage
  • HDMI, micro USB, micro USB host en 5V Power aansluiting
  • Google Play
Meer foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.yarvik.com/cache/thumb/TAB9-200_img_pro_b_m500_m350.png

Afbeeldingslocatie: http://www.yarvik.com/cache/thumb/TAB9-200_img_pro_g_m500_m350.png

Afbeeldingslocatie: http://www.yarvik.com/cache/thumb/TAB9-200_img_pro_c_m500_m350.png

Afbeeldingslocatie: http://www.yarvik.com/cache/thumb/TAB9-200_img_pro_d_m500_m350.png

Afbeeldingslocatie: http://www.yarvik.com/cache/thumb/TAB9-200_img_pro_e_m500_m350.png

Afbeeldingslocatie: http://www.yarvik.com/cache/thumb/TAB9-200_img_pres_m500_m350.png

Video's over de Xenta 9,7"

Benchmarks

Afbeeldingslocatie: http://androidinabox.com/blog/wp-content/uploads/2012/06/cf-bench-results-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LFSsV.jpg

Prijzen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Yarvik TAB9-200 Xenta 9.7" Tablet Zwart€ 241,57€ 241,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 241,57

Nieuws

Het ziet er naar uit dat er binnenkort een 7 en een 10,1 inch variant aankomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.yarvik.com/cache/thumb/TAB07-200_img_pres_m500_m350.png

Afbeeldingslocatie: http://www.yarvik.com/cache/thumb/TAB10-201_img_pres_m500_m350.png

Zoals jullie zien, ziet het design er iets anders uit. Verdere verschillen zijn batterij capaciteit, 5 point multitouch, bluetooth 4.0, en de 7 inch is maar uitgerust met 8GB.

[ Voor 5% gewijzigd door Shuriken op 24-11-2012 09:22 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ben benieuwd naar de build kwaliteit. Deze is een potje slicker dan die kruidvat tab! Ik kijk wel even de appel uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 08:13
Allen,

Deze tablet heeft mijn aandacht getrokken, echter nog twee vraagjes:
  • Is het mogelijk om (in tegenstelling tot overige Yarviks) gebruiken te maken van de google store? Zo ja, is het dan mogelijk om alle apps te draaien en zijn hier weer uitzonderingen op?
  • Is dit een goede keuze voor een dualcore in deze prijs-range?
Alvast bedankt!

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me deze yarvik xenta na lang twijfelen aangeschaft. M'n eerste tablet. Behuizing ziet er deftig uit. Vlot geleverd door Alternate.be, had ik spijtig genoeg een exemplaar waar ik de wifi niet van kon aanschakelen. De dag erna langs geweest en mijn geruilde, nieuwe exemplaar draait tot nu toe uitstekend. Alles start zeer snel op. wifi ontvangst was ik bang voor, maar is zeer goed:7Mbps up, 2 down, zowat mijn wifi max.
Ik heb meteen opera mobile geinstalleerd wat me een soepele surfervaring oplevert.
Google play staat er op, maar heb ik nog niet gebruikt want ik twijfel nog of ik deze tablet aan mijn google account wil linken. Als alternatief heb ik de goodereader market geinstalleerd en dat draait als een droom. Wifi toegang tot mijn netwerk shares liet zich ook probleemloos instellen.

Ik zit nu bijna aan 6u gebruik en de batterij komt voor het eerst in "oranje". Ik ben benieuwd hoe lang hij het nog volhoudt.

PS: het probleem dat de vorige yarvik generatie had, dat de hardware volumeknoppen ook dienst deden als back en menu, heb ik niet gemerkt. Zelfs een korte tik op de toets past het volume al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Laatst online: 23-07 01:32
Die RK3066 is erg interessant.
Nu nog een 10inch versie (16:9) met 1280x800 resolutie voor minder dan 250 euro en ik hoef er geen in China te kopen. Ik lees zoveel mankementen bij die Chinese imports dat ik liever iets meer betaal voor de mogelijkheid om gewoon terug naar de winkel te gaan ipv te moeten terugsturen. En ik hoop eigenlijk wel dat de quality control van Yarvik beter is dan van Cube of Yuandao,

[ Voor 12% gewijzigd door Arson op 24-08-2012 22:54 ]

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:34:
Ik heb me deze yarvik xenta na lang twijfelen aangeschaft. M'n eerste tablet. Behuizing ziet er deftig uit. Vlot geleverd door Alternate.be, had ik spijtig genoeg een exemplaar waar ik de wifi niet van kon aanschakelen. De dag erna langs geweest en mijn geruilde, nieuwe exemplaar draait tot nu toe uitstekend. Alles start zeer snel op. wifi ontvangst was ik bang voor, maar is zeer goed:7Mbps up, 2 down, zowat mijn wifi max.
Ik heb meteen opera mobile geinstalleerd wat me een soepele surfervaring oplevert.
Google play staat er op, maar heb ik nog niet gebruikt want ik twijfel nog of ik deze tablet aan mijn google account wil linken. Als alternatief heb ik de goodereader market geinstalleerd en dat draait als een droom. Wifi toegang tot mijn netwerk shares liet zich ook probleemloos instellen.

Ik zit nu bijna aan 6u gebruik en de batterij komt voor het eerst in "oranje". Ik ben benieuwd hoe lang hij het nog volhoudt.

PS: het probleem dat de vorige yarvik generatie had, dat de hardware volumeknoppen ook dienst deden als back en menu, heb ik niet gemerkt. Zelfs een korte tik op de toets past het volume al aan.
Dat klinkt goed!

Kun je misschien iets meer over de Google Play vertellen icm Xenta vertellen?

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
dvdbosch schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:33:
Allen,

Deze tablet heeft mijn aandacht getrokken, echter nog twee vraagjes:
  • Is het mogelijk om (in tegenstelling tot overige Yarviks) gebruiken te maken van de google store? Zo ja, is het dan mogelijk om alle apps te draaien en zijn hier weer uitzonderingen op?
  • Is dit een goede keuze voor een dualcore in deze prijs-range?
Alvast bedankt!
Ja Google Play is aanwezig, zoals ook hierboven aangegeven in de specs. Of er beperkingen zijn, is mij nog niet bekend.

De RK3066 is denk ik op dit moment een van de beste keuzes in deze prijs-range.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:34:
[...]

[...]
Klinkt goed, bedankt voor de kleine review. Is de behuizing compleet van plastic?

[ Voor 38% gewijzigd door Shuriken op 25-08-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren opgehaald, eigenlijk best een mooi apparaat.
Ik heb deze gekocht voor de kids we hebben ook nog een Ipad 3 maar prijs kwaliteit op dit monet een zeer goede indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
Dat wordt bestellen!

Edit, ik zie bij sommige de Xenta 9.7i en de Xenta 9.7. Zit hier een verschil in?

[ Voor 68% gewijzigd door dvdbosch op 25-08-2012 12:14 ]

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
dvdbosch schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:59:
Dat wordt bestellen!

Edit, ik zie bij sommige de Xenta 9.7i en de Xenta 9.7. Zit hier een verschil in?
Het is eigenlijk Xenta 9.7ic. Dat is wat er op de doos staat. Is gewoon hetzelfde apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
En besteld (bij de winkel voor alles met n stekker ;-)!

Ff kijken of ik volgende n review kan plaatsen!

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 10:57
Dit is mn eerste tablet dus ik kan niet echt vergelijken,wel eens de nieuwe I pad in de hand gehad en ik moet zeggen de Xenta is een topper,internet super snel en dat met de orginele brouwser kan je trouwens meerdere brouwser tegelijk erop hebben staan zonder problemen en wat raden jullie aan ??
.....play store werkt prima ik ben echt onder de indruk... voor diegene die twijfel heeft je kunt hem gerust kopen want ik heb nog geen nadeel kunnen vinden.

En met 24 maanden garantie kan je weinig gebeuren daarvoor hoef ik niet in China te bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed, bedankt voor de kleine review. Is de behuizing compleet van plastic?
Shuriken: de behuizing achteraan lijkt een soort mat alu-achtig materiaal. Voelt best wel stevig aan.

Bij de mediamarkt heb ik me een hoes gekocht voor een ipad 1, een philips folio stand DLN1732/10. Alle andere hoezen voor Ipad2 en 3 waren spijtig genoeg enkele mm te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze tablet ook al een 5 tal dagen en ben best onder de indruk.

Deze tablet draait vlot, Google play werkt perfect, ik heb al alles wat ik wou kunnen installeren.

Prijs <-> kwaliteit vind ik dit zeker een aanrader.

Het enige nadeel dat ik momenteel zie is de storage voor apps, er lijkt maar 500mb beschikbaar voor het installeren van apps.
Nu heb ik al best vrij veel geinstalleerd en ik heb momenteel nog maar 120mb over. (en alles wat naar de SD kan heb ik al gedaan.)

dus binnen een tijdje ga ik wel tegen de limiet aanlopen denk ik.

Ik vraag me wel af waarom er maar 500mb voorzien is voor apps, op de NAND disk is er nog meer de 14gb vrij voor films, muziek, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
jammer de phillips hoes was er niet meer ,is dus een dure case logic geworden bij m markt let op er zijn twee types de 10.1 tot 10.2 en de 9 tot 10.1. De laatste moet je hebben vreemd die is iets groter ,is degelijk en heb je jaren plezier van.

Iemand al meerdere brouwsers draaien ?????

Het schoonmaken van het scherm iemand tips ??? Is glas zou geen probleem moeten zijn toch glassex??
Of brilcleaner ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik maak altijd mijn schermen schoon met een microvezel doek, even met behul van je eigen adem het scherm iets vochtig maken en met het micro vezel doekje krijg ik het iig prima schoon
candy1 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:48:
jammer de phillips hoes was er niet meer ,is dus een dure case logic geworden bij m markt let op er zijn twee types de 10.1 tot 10.2 en de 9 tot 10.1. De laatste moet je hebben vreemd die is iets groter ,is degelijk en heb je jaren plezier van.

Het schoonmaken van het scherm iemand tips ??? Is glas zou geen probleem moeten zijn toch glassex??
Of brilcleaner ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

candy1 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:48:

Of brilcleaner ???
Ik gebruik de standaard browser en Chrome, beide werken perfect alleen heeft Chrome geen flash support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario83
  • Laatst online: 16-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:53:
Ik heb deze tablet ook al een 5 tal dagen en ben best onder de indruk.

Deze tablet draait vlot, Google play werkt perfect, ik heb al alles wat ik wou kunnen installeren.

Prijs <-> kwaliteit vind ik dit zeker een aanrader.

Het enige nadeel dat ik momenteel zie is de storage voor apps, er lijkt maar 500mb beschikbaar voor het installeren van apps.
Nu heb ik al best vrij veel geinstalleerd en ik heb momenteel nog maar 120mb over. (en alles wat naar de SD kan heb ik al gedaan.)

dus binnen een tijdje ga ik wel tegen de limiet aanlopen denk ik.

Ik vraag me wel af waarom er maar 500mb voorzien is voor apps, op de NAND disk is er nog meer de 14gb vrij voor films, muziek, ...
kun je mij misschien vertellen over hoeveel apps je er dan al op heb gezet ?
want ik ben ook van plan deze te gaan kopen maar dit schrikt mij eigenlijk wel af want vroeg of laat
kom je dus op het moment dat je geen apps meer erbij kan zetten als die niet op de sd kunnen.
is dit trouwens ook zo bij andere tablet van de betere merken zeg maar ?
want de reden dat ik een tablet wil kopen zijn juist de apps en dan vind ik dit toch erg teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
@ Jeroen10 thanks dat micro vezel doekje ga ik zeker proberen maar alleen met wat vochtig maken werkt niet bij vette vingers denk ik.

@ Tweakers2011 ok dan kan ik die eens naast elkaar proberen Chrome is ook prima.

Nu na een aantal dagen ben ik nog steeds super tevreden over de Xenta , internet is geweldig snel en apps uit de playstore zijn snel erop te zetten,batterij duur is ruim voldoende.
Het punt van de opslag van apps tja ik ben benieuwd of iemand daar wat op kan zeggen dat zou een beetje knullig zijn als dat echt zo is vd andere kant hoeveel apps gebruik je echt vaak.
Hoe is dat bij de andere tablets geregeld ???

Ik ben blij dat ik gewacht heb tot deze dual core uitkwam wat ik nog niet geprobeerd heb is hd afspelen op mn flatscreen iemand dat al geprobeerd ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mario83 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:07:
[...]

kun je mij misschien vertellen over hoeveel apps je er dan al op heb gezet ?
want ik ben ook van plan deze te gaan kopen maar dit schrikt mij eigenlijk wel af want vroeg of laat
kom je dus op het moment dat je geen apps meer erbij kan zetten als die niet op de sd kunnen.
is dit trouwens ook zo bij andere tablet van de betere merken zeg maar ?
want de reden dat ik een tablet wil kopen zijn juist de apps en dan vind ik dit toch erg teleurstellend.
Ik heb er best al veel apps op geïnstalleerd, een klein overzicht:

Chrome
Google Currents
Facebook
OfficeSuite
Flash player
Google Maps
Google Drive
Youtube
Gmail
ES File explorer
Shazam
Twitter
FB Messenger
Pulse
AVG AntiVirus
Eurosport
LinkedIn
Telenet Yelo
Pinterest
4 Angry birds apps
StumbleUpon
Messenger WithYou
Adobe Reader
Jupiler Pro League
Street View
Adobe Air

En op dit moment heb ik nog 145MB beschikbaar voor apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario83
  • Laatst online: 16-02-2023
maar is dit bij andere merken ook zo dat er 16 GB staat maar dat je veel minder GB kan gebruiken voor apps?
snap egt niet waarom ze dit zo doen. zou dit aan te passen kunnen zijn door een upgrade ? of ligt dit probleem bij de tablet zelf ?
want ik weet nu al dat het me dan gaat irriteren dat hij al zo snel vol is.
als ze dat niet aanpassen ga ik denk ik tog voor een andere want betaal dan liever iets meer maar dat ik dan wel heb wat ik wil.
hoe staat deze bijvoorbeeld in vergelijking met de galaxy tab 2 ?
kan iemand mij dat vertellen ik heb erg zelf weinig verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
Hallee,

Gisteren de Xenta ontvangen!

Eerste gevoel is goed, draait soepel, voelt goed in de hand!

Echter een ding viel me gelijk al op. De Wifi ontvangst is belabberd, heeft hier iemand anders ook al ervaringen mee? Of is het een Yarvik euvel?

Alvast bedankt!

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen problemen met mijn WiFi ontvangst, ik zit wel maar op 5-10 meter van mijn WiFi router.

ivm de 500MB app storage, heeft er iemand ook ervaring met andere Yarvik tablets? Hoe groot is de app storage hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe zit het de helderheid van het scherm? Beter dan de vorige Yarvikjes met IPS scherm?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Eerste indrukken:

+Goed mooi helder scherm, voelt wel een beetje raar bij het aanraken in het begin?
+Werkt lekker snel zonder scherm stotteringen, dat heb ik anders gezien!
+Met Sd-kaart? Tenminste kon alles al moven naar SD kaart.. dat zou ook wellicht het ingebouwde geheugen kunnen zijn maar dan een partitie?
+Alles te vinden via meegeleverde Google Play

- Skype lijkt helaas niet goed te werken, geluid wat van de andere kant komt kraakt erg en zelf ben je ook niet goed hoorbaar.. Maar dat is ook meer een Skype euvel heb ik het idee want die ondersteunen zo bar weinig.

@dvdbosch wat is belabbert? Heb prima ontvangst in de huiskamer maar de router staat dan ook niet heel ver weg...

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
Bananenspin schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:31:
Eerste indrukken:

+Goed mooi helder scherm, voelt wel een beetje raar bij het aanraken in het begin?
+Werkt lekker snel zonder scherm stotteringen, dat heb ik anders gezien!
+Met Sd-kaart? Tenminste kon alles al moven naar SD kaart.. dat zou ook wellicht het ingebouwde geheugen kunnen zijn maar dan een partitie?
+Alles te vinden via meegeleverde Google Play

- Skype lijkt helaas niet goed te werken, geluid wat van de andere kant komt kraakt erg en zelf ben je ook niet goed hoorbaar.. Maar dat is ook meer een Skype euvel heb ik het idee want die ondersteunen zo bar weinig.

@dvdbosch wat is belabbert? Heb prima ontvangst in de huiskamer maar de router staat dan ook niet heel ver weg...
Een en al lof voor deze tablet. Echter zoals gezegd is in mijn geval de wifi ontvangst erg slecht. Als ik naast de router zit dan gaat het perfect echter het signaal verdwijnt als ik verder dan vijf meter er vanaf sta.

Ik heb dit inmiddels gemeld bij de webshop en as zaterdag wordt mijn exemplaar omgewisseld. h
Hopelijk ben ik dan van dit probleem af.

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb het nu getest vanaf mijn kamer en de ontvangst is dan inderdaad een stuk slechter... Waar mijn telefoon met Wifi dan altijd prima snelheden behaald wou het soms even niet vlotten met de android market..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
Mbt de wifi ontvangst, is hier iets aan te doen?

Dennis

• PatMan
  • Laatst online: 27-08 10:56
Op zich interessante tablet, maar gezien het beperkte geheugen neig ik dan toch meer naar de Cube U30GT (http://www.loveandroid.nl/u30gt.html) met 1 GB. Heeft trouwens ook al Android 4.1, maar dat zal voor de Yarvik een kwestie van tijd zijn.

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Die ziet er ook beter uit qua scherm resolutie, toch net wat hoger en alleen is de batterij minder krachtig.

HOI.

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
PatMan schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 00:49:
Op zich interessante tablet, maar gezien het beperkte geheugen neig ik dan toch meer naar de Cube U30GT (http://www.loveandroid.nl/u30gt.html) met 1 GB. Heeft trouwens ook al Android 4.1, maar dat zal voor de Yarvik een kwestie van tijd zijn.
Deze Yarvik heeft ook 1GB intern.
En qua hardeschijf kan je altijd een sd kaartje erbij voegen natuurlijk.

Trouwens best duur! Zo'n 100 euro duurder dan als je hem in China besteld.

[ Voor 7% gewijzigd door Rezje op 30-08-2012 08:58 ]

• PatMan
  • Laatst online: 27-08 10:56
Oh ik begreep hierboven dat de Yarvik maar de helft had, verkeerd gelezen dan.

Heb op AliExpress gekeken en dan kom ik inclusief btw uit op rond de 200 euro, maar dat is inderdaad een behoorlijk prijsverschil. Krijg je dan wel een snellere levertijd en 2 jaar garantie voor.

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
PatMan schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:56:
Oh ik begreep hierboven dat de Yarvik maar de helft had, verkeerd gelezen dan.

Heb op AliExpress gekeken en dan kom ik inclusief btw uit op rond de 200 euro, maar dat is inderdaad een behoorlijk prijsverschil. Krijg je dan wel een snellere levertijd en 2 jaar garantie voor.
Je moet ook niet vergeten dat je waarschijnlijk ook nog invoer rechten moet betalen. Dan wordt het verschil wel erg klein denk ik. Daarnaast is de kwaliteitscontrole bij Cube niet zo denderend. En het lijkt me erg vervelend als je em dan terug naar China moet sturen.

[ Voor 24% gewijzigd door Shuriken op 30-08-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
Morgen wordt mijn tablet door de webshop ingewisseld waardoor hopelijk het WIFI probleem verholpen wordt.

Heeft iemand nog suggesties voor passende cover/bumpers?

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Ik zat vandaag her en der nog een beetje rond te snuffelen op het net. De beperkte ruimte voor apps, is kennelijk een feature die Yarvik in al z'n tablets in bouwt. Maar goed lijkt me wel fixable. Alleen de rom moet even aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ja het is tenslotte één shared geheugen waar alles op staat, maar beperkt vind ik het persoonlijk niet echt.. maar goed ben dan ook een smarthphone gewend waar ik 'maar' 300 mb kwijt kan. Ik kan op XDA helaas nog niets vinden over deze tablet, hoop dat er snel root voor komt zodat ik een adblocker erop kan gooien :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Op slatedroid staat een howto root voor de Window N90. Maar hij werkt ook op een aantal andere tabs zoals de Aoson M11. Wellicht ook op de Xenta.

[ Voor 120% gewijzigd door Shuriken op 02-09-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Maar de Aoson heeft veel van dezelfde hardware maar dat hoeft niet persee te betekenen dat hij op deze Yarvik werkt correct?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Vraagje:
Wat is nu eigenlijk de standaard brouwser op de Yarvik Xenta als je Google raadpleegd word er gesproken dat in Android ice sandwich als standaard brouwser Chrome voor het eerst de standaard brouwser zal zijn en dat ook in de toekomst zal blijven op andere sites lees je dan weer dat de standaard brouwser die nu word gebruikt heel dicht de normale brouwsers benaderd kortom verwarring vind ik.

Heeft iemand al een hd filmpje gekeken met de Yarvik Xenta ???? kun je die direct bekijken of moet je eerst een app downloaden zoals vlc??

Wat betreft wifi heb ik nog geen slecht bereik kunnen vaststellen sterker nog ik zie flink wat wifi netwerken uit de buurt,sommige ken ik en zitten een aardig eind weg,als iemand een slechte wifi verbinding heeft kijk ook eens naar je router en de opstelling daarvan.

Twijfelaars ik ben nog steeds onder de indruk van de Xenta,werkt soepel internet zonder haperingen.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Bananenspin schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:04:
Maar de Aoson heeft veel van dezelfde hardware maar dat hoeft niet persee te betekenen dat hij op deze Yarvik werkt correct?
De Android builds voor deze tabs komen allemaal uit de SDK van Rockchip. Dus behoudens een aantal specifieke drivers in de kernel voor hardware, is de rest voor 95% hetzelfde. En root toegang is niet afhankelijk van hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
is hetzelfde qua specs als de nieuwe kruidvat tablet voor 189,99 euro

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
Ben nog steeds super tevreden. Iemand nog tips voor n goede cover/case? Yarvik blijkt niet echt uit in het aanbod van accesoirers.

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
wooley schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:15:
is hetzelfde qua specs als de nieuwe kruidvat tablet voor 189,99 euro
Qua specs wel, maar de bouw kwaliteit laat toch te wensen over, als ik het zo lees. Met name het touchscreen is zo te zien een drama.
dvdbosch schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:51:
Ben nog steeds super tevreden. Iemand nog tips voor n goede cover/case? Yarvik blijkt niet echt uit in het aanbod van accesoirers.
plewylli had het hierboven over een Philips iPad cover. De Xenta is kennelijk is ietjes breder als een iPad. Dus als je wat anders wilt, moet je denk ik in de winkel gaan passen.

[ Voor 50% gewijzigd door Shuriken op 08-09-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Ja is een paar mm groter je kan bij media markt de case logic kopen. Let. Op twee types heb je
De 9-10.1 moet je nemen. De. 10.1 -10.2 is kleiner. Hij is stevig. Om te klappen. Neer zetten kan ook en alle knoppen en pluggen zijn bereikbaar. Anders net als ik een kartonnetje maken en gaan passen helaas zijn er weinig goede de phillips. Was er niet meer. Ik ben over deze heel tevreden mag we'll kost ook wat.
De case logic hangt boven de tablets. Dus niet in het rek met andere covers.
Laat. Ff weten wat het geworden is.

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:42
Ik heb deze tablet nu besteld vanwege de goede specificaties en de prijs.

Het is niet voor mezelf maar voor de verjaardag van mij moeder dus ik hoop dat die goed genoeg is maar ik denk van wel want het enigste wat ze ermee gaat doen is uitzending gemist kijken, boeken lezen en internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
D.I.N.G schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:56:
Ik heb deze tablet nu besteld vanwege de goede specificaties en de prijs.

Het is niet voor mezelf maar voor de verjaardag van mij moeder dus ik hoop dat die goed genoeg is maar ik denk van wel want het enigste wat ze ermee gaat doen is uitzending gemist kijken, boeken lezen en internetten.
De RK3066 is wel een van de betere chips op het moment. Zeker beter als de omap 4460 waar de Galaxy Tab 2 mee uitgerust zijn. Dus ik zou me er geen zorgen om maken.

Ik heb inmiddels ook de knoop doorgehakt :9

[ Voor 4% gewijzigd door Shuriken op 16-09-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
Shuriken schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:51:
[...]

De RK3066 is wel een van de betere chips op het moment. Zeker beter als de omap 4460 waar de Galaxy Tab 2 mee uitgerust zijn. Dus ik zou me er geen zorgen om maken.

Ik heb inmiddels ook de knoop doorgehakt :9
Oke mooi. Ik ga hem morgen ophalen en testen hoe die presteert.

Zelf heb ik een paar weken gelden een galaxy tab 2 gekocht dus dadelijk heeft mijn moeder een snellere tablet dan mij voor minder geld :'(

Verwijderd

Mijn yarvik xenta tablet vertoont nu regelmatig problemen om op te laden. Regelmatig = een keer op twee of drie.
Als ik de tablet een hele nacht met de originele lader wil opladen, heb ik al enkele keren gehad dat de tablet 's ochtends volledig leeg was.
Het lijkt alsof er een slecht contact is waar ik de voedingsconnector in de tablet steek, waardoor de tablet wel denkt dat hij oplaadt, maar het niet echt doet.

Ofwel geeft de tablet dan 's ochtends 100% batterij weer, maar binnen het half uur staat hij dan op 10% of minder en schakelt zichzelf uit.
Ofwel is hij volledig ontladen en wil hij zelfs niet opstarten.

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik heb de Yarvik gisteren kado gedaan aan de vrouw des huizes maar natuurlijk zelf eerst mee gespeeld :-). De tablet voelt erg degelijk aan en is lekker snel. Ik vind persoonlijk het glas een beetje ruw aanvoelen maar dat went snel.

Heb via ebay deze hoes besteld. Ben erg beniewd hoe de hoes is!

Weet iemand ook of je kan opladen via de micro usb aansluiting?

Een docking station lijkt mij persoonlijk wel handig maar dat zal nog wel nergens beschikbaar zijn.

swing when you're winning!

• candy1
Plewylli. Als het vaker voorkomt retour ermee kijk dat is lekker met 24 mnd garantie misschien heb je een slechte batterij,ik kan alleen zeggen dat ik zoiets niet heb meegemaakt tot nu.

Hou ons even op de hoogte hoe het verder gaat.

Addinjo ruw glas was me niet opgevallen heb je een vergelijk met een ander tablet ? Ik heb nog ff geprobeerd
Voelt goed alleen die vette vingers is ff wennen ha ha

• D.I.N.G
Ik heb de tabblad vandaag opgehaald en hij voelt sneller aan dan mijn galaxy tab 2. Ik heb een er een aantal applicaties, ebooks, foto's en muziek opgezet voor mijn moeder en een paar apps getest. Dit verliep vlekkeloos.

Wifi is zoals eerder gezegd niet zo goed als mijn galaxy tab maar ik kan er nog niet goed over beoordelen aangezien ik hem maar even getest heb en er tussen mij en de router 6 meter en een betonnen vloer tussenzit.

De oplader vindt ik ook handig vergeleken met de oplader van mijn galaxy tab omdat het een aparte oplader heeft met een redelijk lang snoer. Volgens mij wordt de tablet niet opgeladen via de micro usb poort maar de tablet kan op een computer aangesloten en tegelijkertijd opgeladen worden omdat er een losse oplader bijzit, dit kan bij mijn galaxy tab niet.

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

addinjo schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:12:

Heb via ebay deze hoes besteld. Ben erg beniewd hoe de hoes is!
Laat weten hoe de hoes is, ziet er als een leuk dingetje uit!

HOI.

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
Bananenspin schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:50:
[...]

Laat weten hoe de hoes is, ziet er als een leuk dingetje uit!
Ga ik zeker doen! Kreeg gisteren ook de melding dat de hoes verstuurd is, duurt wel even vanuit HongKong maar goed :-)

swing when you're winning!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Hey! Deze is precies hetzelfde als de Freelander PD80 die ik heb (en bijna 100 euro goedkoper is)! :o
Misschien werkt de Yarvik firmware hier wel op!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Ik heb de Caselogic UFOL-109-BLACK besteld. Dat is wel een fijn ding. Je kan em ook neerzetten, wat in het vliegtuig toch wel erg handig is:
Afbeeldingslocatie: http://static-caselogic-com.r.worldssl.net/ProductImages/Classification_1_root/Image_Hierarchy/ImageFolder_5111/ImageFolder_292666/UFOL109_FS_Thumb4_sized_67x67.jpg

• candy1
Shuriken ja die heb ik ook is een prima ding multimunctioneel ha ha, wel op passen je heb twee types
De 9,7-10.1. Dat is de goede. De 10,1-10,2. Is kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Ik heb m'n Xenta inmiddels geroot en een romdump gedaan.

Tutorial (niet zelf verzonnen)
  1. Link: Download Moborobo
  2. Download this modified SuperOneClick - Short Fuse
  3. Installeer Moborobo en start het op.
  4. USB Debugging moet aanstaan op je tab (Settings --> Developer Options).
  5. Sluit je Xenta aan op de pc.
  6. Wacht tot dat Moborobo je tab ziet, en click op ok op de drivers te installeren.
  7. Pak de SuperOneClick zip file uit.
  8. Start SuperOneClick.exe.
  9. Click op Root.
  10. Click op Yes (ondanks dat ie zegt dat je device al geroot is).
Voor mensen die romdump willen gebruiken.
  1. Download romdump
  2. Pak deze uit in de installatie dir van SuperOneClick in de adb folder.
  3. Start CMD op en ga naar de folder waar je romdump neergezet hebt.
  4. Voer uit volgende commando uit: adb push romdump /data/local/
  5. Voer uit volgende commando uit: adb shell chmod 04755 /data/local/romdump
  6. Voer uit volgende commando uit: adb shell /data/local/romdump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Allereerst moet ik bekennen dat ik een leek ben ,maar het volgende heb ik geprobeerd , en hoe denken jullie daarover.
We hebben volgens sommige maar 500 mb voor apps maar nu heb ik het volgende gedaan.

Ga naar settings......ga naar apps. Ik heb toen mijn gebruikte geheugen genoteerd dat staat beneden aangegeven.
Used 269 mb. Free 235 mb.

Vervolgens ben ik naar de app google earth gegaan. (Gewoon in datzelfde scherm dus niet echt naar de app maar aanklikken onder settings. Apps. Dan de betreffende app aanklikken )Die google erath is groot 26.20 mb. Klik die aan er opend een scherm klik aan de rechter kant move to sd card.

Even wachten daarna weer gekeken mn geheugen door weer op apps te klikken en was nu:
Used 244 mb free 260 mb

Dus mn vrije geheugen van 500 mb was weer gegroeid en als je controleerd staat de app google earth nu op de interne sd kaart.
De app staat echter nog steeds gewoon op mn scherm en is gewoon te gebruiken.
Je kunt ook onder storage kijken trouwens .

Je hebt dus helemaal geen last van die 500 mb als je maar af en toe een lading apps overhevelt naar je sd kaart.

Graag jullie mening.
En test het zelf eens.

Edit: als daarna de app gebruikt word bij een spel als angry birds zie ik wel dat het geheugen in je mem stijgt de data vh spel word opgeslagen want na het spelen stond er ineens weer 2 mb maar dat is veel minder als de 29 mb wat het eerst was .

[ Voor 20% gewijzigd door candy1 op 23-09-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:20
Het probleem is wel dat niet alle apps naar het SD-kaart verplaatst kunnen worden. Op een gegeven moment raakt het geheugen gewoon vol.

P.S. Hoewel ik zelf geen Yarvik ding heb, zijn er mensen hier die een grotere partitie voor de apps willen en die daarvoor een custom rom durven te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Dank je voor de reactieTja durf. Ik niet maar ik heb nu een aantal apps overgezet gaat prima,misschien gaat het niet met de voorgeinstaleerde apps de rest gaat soepel over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Zoals mastermind al aangaf, is deze tablet orgineel een Freelander PD80.

Ik heb eens op het Freelander forum rondgeneust. Het lijkt erop alsof de recovery mode niet goed werkt.

Je komt in recovery mode terecht door bij het aanzetten, Volume - ingedrukt te houden, voor ongeveer 5 sec. Daarna zou je na het zien van een op zijn kant liggende android met een uitroep teken erbij.
Afbeeldingslocatie: http://joeribl.home.xs4all.nl/images/1.jpg

door nog een keer drukken op Volume - Druk op Power en Volume + en je komt in het recovery menu (wat er verdacht veel uitziet als CWM).
Afbeeldingslocatie: http://joeribl.home.xs4all.nl/images/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://joeribl.home.xs4all.nl/images/3.jpg

Timing van Volume + en Power is een beetje tricky, dus wat proberen lijkt noodzakelijk. In het menu ontbreekt helaas de optie backup

[ Voor 34% gewijzigd door Shuriken op 24-09-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Weet iemand waar ik de Yarvik Xenta kan kopen en deels met VVV-bonnen kan betalen.
De enige winkel die ik kan vinden waar je hem ook echt offline kan kopen accepteert geen VVV-bonnen.
Bij de andere shops moet je allemaal bestellen en betalen via Internet. Nu heb ik daar persoonlijk geen probleem mee, maar dan kan ik mijn VVV-bonnen niet kwijt.

Alvast bedankt,

Groet, Wybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Ik heb inmiddels een JB beta rom van de Freelander gedownload. Maar zonder fatsoenlijke mogelijkheid om een backup te maken, ga ik em nog niet proberen.

Ik krijg het ook nog niet voor elkaar om de RKBatch tool werkend te krijgen. De bijgeleverde drivers willen niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Het is inderdaad gewoon de Freelander PD80
Dus in plaats €250 tot €300 euro voor de "Yarvik Xenta" neer te leggen kun je 'm ook voor €164 incl. verzenden halen bij bijvoorbeeld http://www.ahappydeal.com/product-93072.html
Enige nadeel is dat je 3 weken moet wachten op je tablet.

Moet je zien hoeveel winst er in NL op gemaakt wordt. En dan maakt ahappydeal ook nog flink winst.

[ Voor 17% gewijzigd door Mastermind op 30-09-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Dat blijf je toch houden met prijsvechters,een opmerking garantie blijft lastig ,slechts een jaar en dan al dat gedoe met retourneren en afwachten of die zaak dr over een jaar nog is.
Ok ik heb iets meer betaald maar wel 24maanden garantie en binnen loopafstand dat is mij ook wat waard.

Ben ook na een aantal weken nog super tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister de Cube U30GT besteld bij www.efox-shop.com. Deze winkel in Duitsland verzend een aantal artikelen ook uit Duitsland zelf, dus maar 3/4 werkdagen levertijd. De tablet koste 170 euro inclusief verzending.

De Cube U30 schijnt een redelijk goede tablet te zijn. Zoals de meeste de laatste tijd een Rockchip 3066 cpu en Mali 400 Gpu. Verder hoger resolutie scherm, 1280 x 800.

Hi jis ook hier te bestellen voor $ 189 + verzendkosten, lader en BTW, maar dan zit je al aan 200 euro.
Bij Efox hebben ze een goed retour beleid, snel teruggezonden indien niet tevreden en vele verschillende modellen.

Ben benieuwd naar de tablet. Gister bij MM een Yarvik Xenta gezien en als ze zeggen dat het scherm van deze U30 nog helderder is. Mocht dit zo zijn dan ben ik tevreden. Qua snelheid ging de Yarvik goed mee.

(EDIT) Webadres moest met .com zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
@MultiSPG: Als ik naar www.efox-shop.de ga kom ik op een website terecht met zoekresultaten, ik kan er in iedergeval niks bestellen dus ik denk dat je link niet klopt.

Heb de tablet vrijdag gehaalt bij de Mediamarkt voor ongeveer 225euro (BTW aanbieding). Ik vind het een prima tablet voor die prijs. Het enige nadeel dat is gevonden heb is dat de opslag voor app's nogal klein is namelijk 512MB, maar mischien dat daar met een update nog verandering in gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de tip, heb de link aangepast.

Ik was er pas van overtuigt dat de tablet snel genoeg zou zijn toen ik de Yarvik bij de MM probeerde. Wilde deze ook met de BTW aktie kopen maar kreeg toevallig een mailtje van Efox en daarin deze Cube tablet met verzending uit Duitsland. en gezien andere super werkende apparaten die ik bij hun gekocht heb de keus op de Cube laten vallen.

Ik heb onder andere een dubbel DIN radio/mp3/dvd/gps voor in mijn auto gekocht bij Efox, een 7" e-reader, een media speler en nu dus een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
Er is een update uit voor de Yarvik Exenta: http://www.yarvik.com/nl/jellybean/

Heb hem net geupdate en moet zeggen dat hij lekker soepel aanvoelt, En de hoeveelheid opslagruimte voor app's is aangepast ipv. 500Mb is er nu 2Gb gereserveerd voor app's. Dus geen problemen meer met dat er te weinig opslagruimte beschikbaar is als je wat app's hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Hi revertive,

Bedankt voor de link,ziet dr voor mij niet simpel uit maar als die handleiding helemaal correct is moet dat wel lukken.
Is alles in EEN keer goed gegaan bij je en klopte de beschrijving exact ? dus geen extra pogingen nodig of dingen die niet helemaal in de uitleg staan.

Hoe zit het eigenlijk met flash want dat word dan niet meer ondersteund???? in ice cream nog wel in jelly bean niet meer had ik gelezen.

Merk je echt een wezenlijk verschil ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
Er zijn bij somige mensen wat problemen met de JB update: http://forum.yarvik.com/s...r-the-TAB9-200-Xenta-97ic

Ik heb zelf ook een probleempje met JB maar dat valt omheen te werken, de contacts app lijkt bugged. Door de contacts app tijdelijk te uit te schakelen werkt hij verder naar behoren hier, maar andere mensen hebben last dat het touchscreen niet meer helemaal werkt.

De handleiding klopte heb de update in 1 keer goed uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
Ik heb de tablet ook geupdate zonder problemen met de tablet maar wel dat mijn laptop een BSOD kreeg toen "Upgrade tool 1" afsloot. Ik dacht dat is gewoon toeval maar na het installeren van de nieuwe rom met "Upgrade tool 2" kreeg ik weer een BSOD. Ik heb Windows 7 64 bit die net twee dagen geleden opnieuw is geïnstalleerd.

Ik merk niet zoveel verschil met vorige rom maar nu kreeg ik een paar keer een melding dat een proces was gestopt. Ik ben de naam even vergeten.

Heeft er trouwens nog iemand anders van de Ziggo TV app dat deze afsluit als je tv zenders wil kijken? Dit werkte bij de vorige rom ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
D.I.N.G schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:41:
Ik heb de tablet ook geupdate zonder problemen met de tablet maar wel dat mijn laptop een BSOD kreeg toen "Upgrade tool 1" afsloot. Ik dacht dat is gewoon toeval maar na het installeren van de nieuwe rom met "Upgrade tool 2" kreeg ik weer een BSOD. Ik heb Windows 7 64 bit die net twee dagen geleden opnieuw is geïnstalleerd.

Ik merk niet zoveel verschil met vorige rom maar nu kreeg ik een paar keer een melding dat een proces was gestopt. Ik ben de naam even vergeten.

Heeft er trouwens nog iemand anders van de Ziggo TV app dat deze afsluit als je tv zenders wil kijken? Dit werkte bij de vorige rom ook niet.
Hier geen problemen met de update tool op Windows 7 64bit. Ik heb na de update ook dat heel af en toe de melding verschijnt, dat een proces is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianvm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 19:40
Vanavond heb ik de JB upgrade uitgevoerd maar ben helaas getroffen door het touchscreen probleem. Volgens het Yarvik forum hebben ze nog geen idee wat de oorzaak is. Yarvik heeft inmiddels ook een image met 4.0.4 op de site staan zodat je weer terug kunt indien de upgrade niet werkt. Deze image heeft overigens 1GB aan app ruimte ipv 512MB.
Er wordt geopperd dat er misschien verschillende versies van het scherm in de Xenta gebruikt zijn wat op zich aannemelijk klinkt ware het niet dat de geboden 4.0.4 stock rom in alle gevallen wel gewoon werkt. Even afwachten dus. JB schijnt een stuk sneller te werken, als hij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Ja had gelezen van de diverse problemen.
Belachelijk dat ze niet eerst goed hebben uitgetest trouwens.
Er schijnen 2 types te zijn en er word nu op het yarvik forum vergeleken wie welke versie heeft aan de hand van de laatste cijfers product .
Ik wacht nu zeker want als Fabianvm last heeft kan je dr van uitgaan dat Nederland bevoorraad is met dat type.

Dat de stock rom nu 1gb app space heeft is me niet waard om te riskeren dat er ellende optreed.

En veel sneller als het tablet nu is ok. Ik vind dit al top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
candy1 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:59:
Ja had gelezen van de diverse problemen.
Belachelijk dat ze niet eerst goed hebben uitgetest trouwens.
Er schijnen 2 types te zijn en er word nu op het yarvik forum vergeleken wie welke versie heeft aan de hand van de laatste cijfers product .

Ik wacht nu zeker want als Fabianvm last heeft kan je dr van uitgaan dat Nederland bevoorraad is met dat type.
Ik heb hier geen touchscreen problemen. Dus de aanname dat heel NL daar last van heeft klopt niet. Maar ben het met je eens dat het testen beter had gekund. De firmware voelt nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 15:32
Zit er ook een tweakers moderator op dit topic, kan in de pricewatch specs wel aanpassen, maar mag niet MB in GB veranderen. Staat verkeerd aangegeven. Kan er wel 16.000 MB van maken, maar dat staat ook niet.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianvm
  • Laatst online: 23-08 19:40
Shuriken schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 11:03:
[...]

Ik heb hier geen touchscreen problemen. Dus de aanname dat heel NL daar last van heeft klopt niet. Maar ben het met je eens dat het testen beter had gekund. De firmware voelt nog niet af.
Inmiddels is er een nieuwe ROM verschenen die geen touch screen problemen meer heeft. Wel geeft de contact storage service problemen, die moet handmatig uitgeschakeld worden via de app manager.
Het goede nieuws is dat de tablet nu een 2GB systeempartitie heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
fabianvm schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:11:
[...]

Inmiddels is er een nieuwe ROM verschenen die geen touch screen problemen meer heeft. Wel geeft de contact storage service problemen, die moet handmatig uitgeschakeld worden via de app manager.
Het goede nieuws is dat de tablet nu een 2GB systeempartitie heeft _/-\o_
Er is weer een nieuwere verschenen (09-10-12). Nu is ook het android.process.acore process probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
Shuriken schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:47:
[...]
Er is weer een nieuwere verschenen (09-10-12). Nu is ook het android.process.acore process probleem verholpen.
Ik wou net hier gaan zeuren dat ik de melding android.process.acore opeens heel vaak kreeg. Maar toen las ik jou bericht en heb ik meteen de nieuwe image erop gezet en het lijkt inderdaad over te zijn.

Helaas werk live te kijken via de ziggo app nog steeds niet maar dit kan natuurlijk ook aan de ziggo app liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ziggo app werkt niet omdat de tablet niet geroot mag zijn... Probleem bij deze tablet is dat deze niet geroot is maar ziggo dit wel als geroot ziet.... dit is een fout van de firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Shuriken schreef op zondag 23 september 2012 @ 10:09:
Ik heb m'n Xenta inmiddels geroot en een romdump gedaan.

Tutorial (niet zelf verzonnen)
  1. Link: Download Moborobo
  2. Download this modified SuperOneClick - Short Fuse
  3. Installeer Moborobo en start het op.
  4. USB Debugging moet aanstaan op je tab (Settings --> Developer Options).
  5. Sluit je Xenta aan op de pc.
  6. Wacht tot dat Moborobo je tab ziet, en click op ok op de drivers te installeren.
  7. Pak de SuperOneClick zip file uit.
  8. Start SuperOneClick.exe.
  9. Click op Root.
  10. Click op Yes (ondanks dat ie zegt dat je device al geroot is).
Deze werkt niet meer met 4.1

Je moet de volgende stappen nog uitvoeren:

11. Haal laatste Superuser-x.x.x-arm-signed.zip van http://androidsu.com/superuser/

12. Kopieer "/system/app/Superuser.apk" en "/system/bin/su" van de zip in de SuperOneClick ADB
folder (dit is de folder waar adb.exe ook in staat).

13. Open a command prompt en ga naar bovenstaande adb folder.

14. Voer de volgende commando's uit

adb kill-server
adb devices
adb remount
adb push Superuser.apk /system/app/
adb push su /system/bin/
adb shell "chmod 644 /system/app/Superuser.apk"
adb shell "chmod 6755 /system/bin/su"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Heeft iemand al een docking station ??? Ik zoek er een met goed geluid .

Heb gezien dat er een dual core in het krantje staat van het kruidvat zelfde specs als Xenta ? Dual core
Voor 188 euri

Verder draaid de boel stabiel heb nog geen mr bean er op gezet ik wacht nog fftjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerly
  • Laatst online: 17-12-2024
Gisteren ook de tablet in huis gehaald.
Is redelijk snel maar wat dingen die tegenvallen;
slechte wifi ontvangst
komt steeds vanzelf uit slaapstand
Er stond al 4.1 jelly bean op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerly
Vandaag de tablet retour gestuurd.
Deed ineens niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Als hij niks meer doet is er een corrupt prog of zo houd dan de aan uit knop minstens 10 seconden ingedrukt
Vervolgens kan je daarna weer gewoon opstarten dmv 3 seconden de aan uitknop in te drukken.

Jammer dat je hem gelijk hebt terug gestuurt was denk ik niet nodig.

Heb je al een nieuwe ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerly
Ik krijg een nieuwe toegestuurd.Hopelijk is de wifi een stuk beter.
Vanalles geprobeerd maar bleef zo dood als iets.
Ook de uitknop 10sec ingedrukt maar helaas.
Terugsturen was wel nodig omdat ik een zeer slechte wifi-ontvagst had terwijl het op mijn asus tf300 perfekt was.

[ Voor 26% gewijzigd door gerly op 04-11-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyPSC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 21:19
Heb de tablet ook gekocht, ben er tevreden mee maar ik heb onder een groene streep bij zwart beeld, dit is echt alleen als het beeld zwart is. Zou ik dit gewoon terug moeten sturen voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:39
Bij de bobshop kost deze tablet nu maar 170, wel met een referal van hardware,info. http://www.bobshop.nl/nl/...c/p45890?ref=hardwareinfo

excuses het was de zetta ipv xenta. link foutje

[ Voor 13% gewijzigd door karakedi op 04-11-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Hi Jordypsc,

Ja ik zou hem omruilen ,tenzij je het geen probleem vind maar het moet gewoon goed zijn natuurlijk.
Waar zit die groene lijn ,net boven de menu balk ofzo zie je hem echt van links naar rechts over het hele scherm???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyPSC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 21:19
candy1 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:13:
Hi Jordypsc,

Ja ik zou hem omruilen ,tenzij je het geen probleem vind maar het moet gewoon goed zijn natuurlijk.
Waar zit die groene lijn ,net boven de menu balk ofzo zie je hem echt van links naar rechts over het hele scherm???
Hallo,

Hij zit als ik hem over dwars hou dan zit die onder en die streep loopt ongeveer tot het midden door,en met onder bedoel ik dat de volume knoppen boven zitten. Denk dat ik hem maar terug stuur.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerly
Vandaag een nieuwe ontvangen.
Weeral slechte wifi en komt steeds vanzelf uit standby.
Ook in het stanby scherm een stukje van de klok kwijt.
Voor mij geen yarvik meer.Gewoonweg brol en 250 euro armer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Beste Jordypsc,
Ja retour met dat ding dat is nauurlijk niet normaal.

Gerly, kom op zeg retour ermee dat is natuurlijk ook niet goed. Als ze dat niet goed oplossen je geld retour vragen ik zou het nog een keer omruilen,klacht goed omschrijven.

Jammer dar er een paar mensen pech hebben ik ben nog steeds heel tevreden is snel doet precies wat ik verwacht,wifi ja daar heb je een punt maar voor mij geen isue zit dichtbij en is krachtige router de positie vd router kan je ook nog wat winst halen.

Hou ons voorral op de hoogte hoe het verder gaat en nogmaals NIET accepteren laat je niet afschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerly
Vandaag de tablet retour en mijn geld terug gevraagd.
Het scherm vertoonde ook groene vlekken en een paar dode pixels.
Ik geloof dat ik steeds de maandag tablets krijg.
Ik vertrouw die Yarvik tablets niet meer.
Aan mijn router zal het niet liggen want heb ontvangst tot in den tuin met mijn asus tf300

[ Voor 28% gewijzigd door gerly op 10-11-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Ja dan houd het op Gerly de juiste beslissing.

Tja misschien had je gewoon pech ik kan geen enkel negatief punt noemen,ja wifi misschien maar dat is voor mij geen probleem.

Succes naar je zoektochr voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerly
Vandaag bericht gekregen van komplet.be dat ze me weer een nieuwe tablet opsturen terwijl ik gewoon mijn geld terug wil.
Dat is al de derde die ze opsturen en ben er zeker van dat het ook een defekte zal zijn.
Ben ondertussen al 31euro armer aan verzenkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerly
Opnieuw een tablet ontvangen en tot nu toe verloopt alles zoals het moet.
De wifi is nu wel ok en het scherm vertoond geen groene vlekken.
Oef, eindelijk genieten.

• candy1
Hi Gerly,

Dat is mooi om te horen.
Een leer voor een volgend maal koop gewoon in de winkel ,vlak bij 10 euri meer maar een berg ellende minder.
Heel veel plezier met je tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Dit gaat over de stock firmware: android 4.1.1
Ik heb de Xenta 7ic gehaalt bij de mediamarkt vandaag voor 179 euro. Ben er echt niet tevreden over: veel applicaties lopen regelmatig vast, youtube laat net niets zien, er zit geen 3,5 mm audio uitgang op maar een 2,5 mm uitgang (waarom??? alles is in 3,5mm). De micro SD kaart wordt niet gelezen, de toegang ernaar moet via een speciaal favorieten knopje in ES file explorer... ? Om de SD kaart in het slot te krijgen heb je erg lange nagels (of een dun pennetje) nodig, en om de kaart er weer uit te krijgen moet er ook geprutst worden.
De audio uitgang ruist flink en de automatische brightness doet het niet.

De hardware knoppen op de bovenkant zijn onhandig geplaatst, het duurt vrij lang voordat je door hebt welke knop waarvoor gebruikt wordt. Ik denk, ik denk dat ik hem ga ruilen voor een nexus 7. Die heeft alleen jammer genoeg geen hdmi uitgang en geen micro-sd kaart slot. Het scherm gebruikt veel energie en hij laad niet op via usb dus op reis moet je je lader meenemen. Accuduur valt ook tegen: van 60% naar leeg na 90 minuten intensief gebruiken.

Ten slotte:
Het scherm is prachtig. Er staat standaard een kakatoe als achtergrond ingesteld en dat ziet er erg fraai uit. Kijkhoek is ook best goed. En het apparaat is goed snel. Maar het doet weinig goed. Oftewel het doet heel snel van alles niet.

[ Voor 13% gewijzigd door SpiceWorm op 02-01-2013 21:47 ]

Pagina: 1 2 Laatste