Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben mij stilaan aan het oriënteren op een smartphone. Op zich ben ik tevreden met mijn Nokia 6303, maar de surfervaring is wel beperkt.

Voor mij belangrijk is: gps, een goede batterij, mogelijkheid tot offline navigatie, toekomstige ondersteuning van apps en de prijs.

Kandidaten die ik al gezien had waren de Xperia U, Galaxy champ en de Lumia 710.

Echter hebben elk belangrijke nadelen. De Sony heeft geen uitbreidbare opslag, wat een nadeel is voor offline navigatie. De Samsung heeft een beperkte resolutie. En van de Nokia ben ik heel gecharmeerd maar ik vrees voor de toekomstige ondersteuning van apps... Is het dan aan te raden om te wachten op wp8?

Al bij al zie ik het bos door de bomen niet meer. De keuze is enorm, maar ik kan moeilijk bepalen wat nu écht goede budget smartphones zijn. De meeste lijken belangrijke nadelen te hebben, of je moet hard tweaken om rond bugs te geraken. En dat stadium ben ik voorbij ;-)

Ik heb geen specifieke voorkeur voor Android, maar gezien mijn eisen kom ik daar wel uit. Tenzij ik eventueel wacht op budgettoestellen met wp8...

Budget moet dus <€200 zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
http://tweakers.net/price...uOYFHaiBlqH_6a5NEXrePA4vg

(filter op android, <200, fatsoenlijke resolutie en micro sd slot)
succes, volgens mij is de SE een prima toestel voor die prijs

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:12
Je zou eens kunnen kijken naar 2e hands. Ik denk dat 200 euro nog net te weinig is voor een S2 of een Galaxy Nexus, maar wellicht dat je andere toestellen uit die generatie wel op de kop kan tikken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-06 19:03
Anno 2012 zou ik niet meer voor een telefoon gaan die een single core processor heeft. Daarnaast is de Xperia U slechts € 15 boven je budget. De xperia U is een nieuw toestel, redelijke processor en met een normale schermresolutie.

De Neo V is ook een aardig toestel, alleen redelijk verouderd.

Als je die € 15 extra kunt missen zou ik zeker voor de Xperia U gaan. Bekijk ook even de reviews op Tweakers ;)

En zoals ph4ge ook aangeeft, kun je altijd nog voor een 2e hands toestel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nieuwe smartphone tot ca. €200,- & Aankoopadvies smartphone 3.5-4,0 inch
CLB schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:22:
pricewatch: Sony Ericsson Xperia Ray Zwart is voor mij nog de absolute winnaar met z'n €189,00
Je kan hem te klein vinden met z'n 3,3" schermpje maar met 854x480 pixels is het wel erg scherp :)

Heeft / kan dus geupdatet worden naar Android 4.0:
nieuws: Sony begint half april met uitrol Android 4.0-updates

Anders heb je nog het instapmodel van de HTC One series: HTC One V Zwart voor €250,00 :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats het topic even -> MAA

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het MAA forum had ik nog niet gezien op het pietepeuterige schermpje van mijn Nokia :P

250 euro vind ik al wel veel geld worden voor een telefoon. 200 euro is echt het maximum dat ik zou willen uitgeven. Tweedehands wil ik niet, aangezien je dan toch al met een batterij zit die al wat cycles heeft doorstaan en een behuizing die al gebruikt is.

Wat is er zo slecht aan een singlecore processor dezer dagen? Merk je echt veel verschil in snelheid, of zit het verschil vooral in spelletjes? Spelletjes interesseren mij namelijk minder. Gewoon vloeiende menu's en snel browsen vind ik interessanter.

De Xperia U kost maar 200 in België, en zou dus nog net kunnen. Alleen weet ik niet goed of het niet-uitbreidbare geheugen wel zo interessant is. Zit je snel aan de beperkingen van dat geheugen? Ik heb er absoluut geen idee van hoeveel geheugen dat apps en diversen innemen. Muziek zal nooit meer dan 1GB zijn bij mij, en ik moet ook geen bergen video's er op hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Single core hoeft geen probleem te zijn, beter een goede single core dan een matige dual core.
Ik zou geen telefoon nemen met minder dan een wvga (800x480) scherm. De Xperia is denk ik geen verkeerde optie, maar dan moet je wel kijken of je met het geheugen uitkomt. Welke landen wil je bijvoorbeeld offline navigatie voor? Aleen Nederland en Belgie is niet zoveel, volgens mij in iedder geval ruim minder dan een gig.

Ik vind nog steeds de Alcatel OT-995 interessant qua prijs.
Een tweedehands Sensation zou ook leuk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Wel ja, op zich heb ik er geen problemen mee dat ik de kaarten moet aanpassen voor ik op reis ga. Sowieso zou België er moeten opstaan, en dan het land waar ik naartoe op reis ga. Navigatie voor in de auto wil ik eigenlijk niet, maar het is wel handig als je ergens rondwandelt.

Nu gebruik ik daarvoor Nokia Maps wat eigenlijk wel goed werkt. Alleen heeft mijn huidige telefoon geen GPS :)

[ Voor 17% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-08-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

http://gsm.t-mobile.nl/tm...extprzbl.html?ab_agid=320

Sony Xperia Tipo misschien? Kost 150 euro incl een koptelefoon. T-mobile kennende zit er waarschijnlijk ook geen simlock op.

Ik vind het wel een mooie telefoon voor niet veel geld.

Anders zou je ook kunnen kijken naar een Xperia Mini Pro? Moet je wel even langs Base in Belgie en een oude werkende toestel inleveren, dan krijg je het ipv 150 euro voor 100 euro mee. Zie website van Base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Motorola Motoluxe? 169 euro. wvga (854x480) scherm. 8 mp camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

ZTE Blade of opvolger crescent? Is wel een stuk minder dan je maximum, maar is denk ik ook prima voor wat je zoekt. 3,5" WVGA, Android en GPS. Alleen de batterijduur is volgens sommigen wat kort, maar dat heb je met iedere smartphone in meerdere of mindere mate. Ik vind het bij mijn Blade nog wel meevallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 11-08-2012 22:58 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:29

Steffie

Opaque

B0MBACI schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:47:
http://gsm.t-mobile.nl/tm...extprzbl.html?ab_agid=320

Sony Xperia Tipo misschien? Kost 150 euro incl een koptelefoon. T-mobile kennende zit er waarschijnlijk ook geen simlock op.

Ik vind het wel een mooie telefoon voor niet veel geld.

Anders zou je ook kunnen kijken naar een Xperia Mini Pro? Moet je wel even langs Base in Belgie en een oude werkende toestel inleveren, dan krijg je het ipv 150 euro voor 100 euro mee. Zie website van Base
Ik heb deze telefoon voor 135 euro gekocht bij de Media Markt. Het is de eerste smartphone die ik gebruik. Na een weekje spelen heb ik beslist geen spijt van deze aankoop. Alles werkt zoals het moet werken. Vanwege het gebrek aan een referentiekader merk ik ook niets van eventuele traagheid. Apps zoals Whatsapp, Facebook en Google maps openen redelijk snel. Ook Youtube videos afspelen in HQ is geen enkel probleem. Verder werkt dat Endomondo uitstekend in combinatie met Google maps; betrekkelijk snelle GPS-fix en scrollen over de map gaat ook zonder haperingen als dat deel van de map is gedownload. De batterij gaat bij mij meer dan twee dagen mee als je zo'n 2 a 3 uur per dag actief aan het browsen/mailen/whatsappen/spotifyen bent met Wi-fi en data-sync continu aan.

Kortom, een prima smartphone als je niet veel geld uit wilt geven, geen waarde hecht aan een goede camera, geen geavanceerde spelletjes speelt en/of niets moet hebben van de veel grotere uitvoeringen smartphones.

[ Voor 7% gewijzigd door Steffie op 07-09-2012 16:39 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1