Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468070

Topicstarter
Hey allemaal,

De laatste maanden word ik helemaal gek van de traagheid van mijn San Fransisco (ZTE Blade). Dus tijd voor een nieuwe smartphone.

Ik probeerde de Sony Xperia P voor een tijdje, maar de batterij ging bij mij nog geen halve dag mee. Kon aan het toestel liggen, maar ik vond het te weinig dus stuurde hem terug. Wat zoek ik nu?

- Smartphone met Android (4.0 zou een voordeel zijn)
- Lange batterijduur
- Schermgrootte 3,5 - 4,0 inch
- Aangename resolutie (qHD hoeft niet)
- Stevig design
- Goeie camera
- Dual Sim zou handig zijn. Helaas zeldzaam, zeker in combinatie met bovenstaande.
- Budget ca 250-300 euro

Tot nu toe waren/zijn mijn kandidaten:

- Sony Xperia Active: te klein
- Sony Xperia U: te zwak in design? Te zwakke batterij?; wel goeie camera
- Sony Xperia P: te duur, te zwakke batterij; wel erg goeie camera
- Sony Xperia Go: batterijduur slecht? Wel stevig en waterbestendig, voorlopig nog niet beschikbaar
- Motorola Defy Mini: goeie batterij, slechte camera, iets te klein scherm, erg stevig en waterbestendig, Wel maar Android 2.3, outdated? ==> zou ook in een dual sim versie bestaan, maar vind deze nergens..
- Motorola Defy +: erg dik, outdated?, Android 2.3, goeie batterij, slechte camera

Nog suggesties? Voor/nadelen waar ik niet aan gedacht heb? Alle advies is welkom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyLooterKing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 14:52
Motorola Droid RAZR Maxx ? ;-) Nog niet verkrijgbaar in NL maar zeker met het oog op de accuduur en prijs een goede optie! http://www.motorola.com/u...=tab-6&cgid=mobile-phones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448060

heb nu de u in bruikleen om te testen zal een revieuw schrijven erover soon! maar dit ding voor die prijs valt me dus helemaal maar dan ook helemaal niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Droid RAZR Maxx leek me ook een héle goeie optie. Maar vind 4,3 inch echt te groot. Xperia P met 4,0 inch vond ik al meer dan groot genoeg eigenlijk. Denk ook dat de prijs in NL/BE over de €300 zal gaan, neen?

Over de Xperia U al veel goeie reviews gelezen. Ook dat de batterijduur blijkbaar heel goed meevalt (mede dankzij kleiner scherm). Vind alleen die transparante balk maar niks. De Xperia Go of Miro leken me dan interessanter qua design maar daar is de batterij én de resolutie weer minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Motorola Atrix?
- Android, ICS is beschikbaar voorzover ik weet.
- Relatief grote accu (1930 mAh), of die ook echt lang mee gaat weet ik niet.
- 4 inch scherm.
- qHd, was geen eis, maar kan alleen maar mooi meegenomen zijn.
- Het design is behoorlijk degelijk.
- De camera is 5mp, maar wel een goede kwaliteit 5mp. En de Xperia U heeft ook een 5mp camera.
- Geen dual sim.
- 296 euro.
Daarnaast is de processor redelijk snel en is het toestel behoorlijk smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Meizu MX?
- Android ICS 4.0.3
- 1.5 ghz dual core (samsung exynos)
- 1700 mah batterij
- 4 inch scherm
- qHD ook mooi meegenomen ;)
- vind persoonlijk mooi design en voelt degelijk aan. (voorkant lijkt wel wat op iphone)
- 8mp camera. Zeer degelijke foto's
- helaas geen dual sim
- rond 250eu als je een manier kan vinden om het direct te halen. Rond de 300eu als je importeert.

Er is ook een quadcore versie beschikbaar (samsung exynos processor) die rond de 320 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Anoniem: 264553 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:59:
Meizu MX?
- Android ICS 4.0.3
- 1.5 ghz dual core (samsung exynos)
- 1700 mah batterij
- 4 inch scherm
- qHD ook mooi meegenomen ;)
- vind persoonlijk mooi design en voelt degelijk aan. (voorkant lijkt wel wat op iphone)
- 8mp camera. Zeer degelijke foto's
- helaas geen dual sim
- rond 250eu als je een manier kan vinden om het direct te halen. Rond de 300eu als je importeert.

Er is ook een quadcore versie beschikbaar (samsung exynos processor) die rond de 320 kost.
Ik heb er ook aan gedacht om deze te noemen, dus ik vind het ook een goede optie.
Ik ben zelf aan het kijken naar mogelijkheden om de Quad Core te bestellen, maar wat ik heb gezien vind ik toch te duur. Boven 500 dollar met verzendkosten. Waar kan je hem voor 320 euro bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Sigis schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:21:
[...]

Ik heb er ook aan gedacht om deze te noemen, dus ik vind het ook een goede optie.
Ik ben zelf aan het kijken naar mogelijkheden om de Quad Core te bestellen, maar wat ik heb gezien vind ik toch te duur. Boven 500 dollar met verzendkosten. Waar kan je hem voor 320 euro bestellen?
Ik was een paar weken geleden in hong kong. Kon deze koopje dus niet laten liggen.

Hoger dan 500 dollar hoeft het zeker niet. Hier kan je de quad core halen voor 488. Via taobao (chinese ebay zeg maar) kan het nog goedkoper. Maar misschien niet altijd even betrouwbaar. En vaak is het de chinese versie. De HK versie wil je hebben als je het wil rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meizu MX had ik nog nooit van gehoord, maar ziet er wel een goei toestel uit. Het design is anders helemaal niet mijn ding, zo met die pastelkleurige/witte achterkant. Ook geen ervaring met bestellen in Hong Kong of dergelijke, maar sta er natuurlijk altijd voor open.

Motorola Atrix komt volgens motorola zelf met Android 2.3 Gingerbread, Sigis, bedoel je dan dat ICS via alternative ROM beschikbaar zou moeten zijn? De batterij is natuurlijk wel groter. Maar is dit niet een beetje een outdated model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 448060 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:06:
heb nu de u in bruikleen om te testen zal een revieuw schrijven erover soon! maar dit ding voor die prijs valt me dus helemaal maar dan ook helemaal niet tegen.
Hoe lang gaat de batterij mee bij jouw gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Anoniem: 468070 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:13:
Meizu MX had ik nog nooit van gehoord, maar ziet er wel een goei toestel uit. Het design is anders helemaal niet mijn ding, zo met die pastelkleurige/witte achterkant. Ook geen ervaring met bestellen in Hong Kong of dergelijke, maar sta er natuurlijk altijd voor open.

Motorola Atrix komt volgens motorola zelf met Android 2.3 Gingerbread, Sigis, bedoel je dan dat ICS via alternative ROM beschikbaar zou moeten zijn? De batterij is natuurlijk wel groter. Maar is dit niet een beetje een outdated model?
Ja, ik bedoel via custom ROM, ik dacht Cyanogenmod.
Het model is van de generatie 2x speed, Galaxy S2 en Sensation, vorige generatie dus.

De Samsung Galaxy S Advance is anders misschien ook een goede mogelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Sigis op 02-08-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 11:57
MartyLooterKing schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:04:
Motorola Droid RAZR Maxx ? ;-) Nog niet verkrijgbaar in NL maar zeker met het oog op de accuduur en prijs een goede optie! http://www.motorola.com/u...=tab-6&cgid=mobile-phones
Maar dan wel zonder "Droid" ervoor: Dat is de CDMA uitvoering. De GSM uitvoering is volgens motorola te verkrijgen in Denemarken, Zweden en Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Merci voor de info! Droid of niet, RAZR Maxx vind ik echt wel te groot. maximum is 4.0 inch met voorkeur voor 3.7...

Atrix 4G lijkt wel grote batterij te hebben, maar volgens reviews gaat die niet erg lang mee. Die valt dus af.
Defy+ vind ik ook echt log en te 'last year'. Geen zin om te investeren in achterhaalde technologie.
Komen er binnenkort nieuwe Motorola's uit? Opvolger van de Defy ofzo? Zou ideaal zijn :-)

Ben niet zo'n fan van de vormgeving door Samsung, zeker niet de kleuren op t scherm. Veel te fel.

Dan toch Sony? Xperia Go heeft een lage resolutie maar is robuuster. Xperia U wordt overal met lof toegewuifd, ook wat batterijduur betreft.

Of nog andere merken/suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

pricewatch: Sony Ericsson Xperia Ray Zwart is voor mij nog de absolute winnaar met z'n €189,00
Je kan hem te klein vinden met z'n 3,3" schermpje maar met 854x480 pixels is het wel erg scherp :)

Heeft / kan dus geupdatet worden naar Android 4.0: nieuws: Sony begint half april met uitrol Android 4.0-updates

Anders heb je nog het instapmodel van de HTC One series: pricewatch: HTC One V Zwart voor €250,00 :)

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 02-08-2012 13:24 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CLB schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:22:
pricewatch: Sony Ericsson Xperia Ray Zwart is voor mij nog de absolute winnaar met z'n €189,00
Je kan hem te klein vinden met z'n 3,3" schermpje maar met 854x480 pixels is het wel erg scherp :)

Heeft / kan dus geupdatet worden naar Android 4.0: nieuws: Sony begint half april met uitrol Android 4.0-updates

Anders heb je nog het instapmodel van de HTC One series: pricewatch: HTC One V Zwart voor €250,00 :)
Ziet er goed uit op het eerste gezicht, op Amazone.de krijgt dit toestel over het algemeen zeer goede reacties. Er is er echter een die mij persoonlijk minder aanspreekt en dat betreft de volgende reactie;

Update 26.07.12: Achtung Abwertung!
Nachdem ich seit einiger Zeit mein Xperia aufs neue Betriesbsystem Android 4.0 aktualisiert habe, kann ich nicht mehr viel gutes berichten. Der Prozessor des Handys scheint doch sehr überfordert zu sein. Apps hängen sich hin und wieder auf. Das gesamte Xperia lahmt ein wenig vor sich hin. Vorbei mit der flüssigen und schnellen Navigation. Die ganzen Neuerungen sind zwar toll, aber mMn nicht notwendig. Wenn alles flüssig laufen würde wie noch bei Android 2.3, wäre es sein super Smarthopne - aber so naja. Aktuell ziehe ich daher ein Stern ab.
Bleibt abzuwarten, ob ein neues Update demnächst für Verbesserung sorgen wird...
Meine Empfehlung an alle die noch nicht aktualisiert haben, lasst es lieber bleiben. Auf Android 2.3 wieder zurück zu wechseln, funktioniert nur wenn man sein Smartphone direkt an Sony schickt. Das ist mir alles zuviel Aufwand und daher lebe ich mit den kleinen Macken lieber weiter...

Hoewel ik bovenstaande reactie zonder problemen in mijn hoofd om kan zetten naar begrijpelijk Nederlands zet ik hieronder de letterlijke vertaling van Google neer, het zal voor de meesten onder ons duidelijk genoeg zijn als zijn sommige zinnen wat krom.

"Update 07/26/12: Let op devaluatie!
Nadat ik mijn update Xperia enige tijd weer betriesbsystem Android 4.0, kan ik niet veel goeds te melden. De processor van de telefoon lijkt heel stil worden overweldigd. Applicaties hangen zo nu en dan. De hele Xperia lame een beetje aan zichzelf. Gejaagd door de soepele en snelle navigatie. Alle nieuwe functies zijn geweldig, maar niet noodzakelijk MMN. Als alles goed zou verlopen, en zelfs met Android 2.3, zou het geweldig zijn Smarthopne - maar zo op OK. Op dit moment geef ik de voorkeur, dus, van een ster.
Valt nog te bezien of er een nieuwe update staat op het punt te bieden voor verbetering ...
Mijn aanbeveling aan allen die nog niet zijn bijgewerkt, laten we het beste. Wissel terug naar Android 2.3, werkt alleen als u sturen hun smartphones van Sony. Dat is voor mij al te veel moeite en ik leven met de kleine eigenaardigheden iets meer ..."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Slechts 1 ervaring laat je overwegen om een telefoon niet te kopen?
Ik zou dan toch echt meer reviews en ervaringen willen lezen, lees je dan nog steeds hetzelfde: jammer, dag SE!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:48
Is doorsparen naar €360,- geen optie? dan kun je kijken naar de Galaxy Nexus of de Galaxy S2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En dan? Dat is sneller, resoluties zijn iets hoger... c'est ca.. misschien heeft Pepinos dan niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:48
CLB schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:49:
En dan? Dat is sneller, resoluties zijn iets hoger... c'est ca.. misschien heeft Pepinos dan niet nodig :)
Toen ik zag staan, Android (liefst 4.0), dacht ik gelijk aan de Nexus, omdat je bij deze telefoon alle updates als eerste krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Anoniem: 468070 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:20:
Merci voor de info! Droid of niet, RAZR Maxx vind ik echt wel te groot. maximum is 4.0 inch met voorkeur voor 3.7...

Atrix 4G lijkt wel grote batterij te hebben, maar volgens reviews gaat die niet erg lang mee. Die valt dus af.
Defy+ vind ik ook echt log en te 'last year'. Geen zin om te investeren in achterhaalde technologie.
Komen er binnenkort nieuwe Motorola's uit? Opvolger van de Defy ofzo? Zou ideaal zijn :-)

Ben niet zo'n fan van de vormgeving door Samsung, zeker niet de kleuren op t scherm. Veel te fel.

Dan toch Sony? Xperia Go heeft een lage resolutie maar is robuuster. Xperia U wordt overal met lof toegewuifd, ook wat batterijduur betreft.

Of nog andere merken/suggesties?
Interessant, aangezien ik reviews heb gelezen met accuduur tests waar de Atrix juist goed uit kwam. Wat jij hier meldt heb ik niet gelezen (en ik heb er heel wat gelezen),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CLB schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:44:
Slechts 1 ervaring laat je overwegen om een telefoon niet te kopen?
Ik zou dan toch echt meer reviews en ervaringen willen lezen, lees je dan nog steeds hetzelfde: jammer, dag SE!
Dat zegt niemand maar het zou niet verstandig zijn om het zomaar te negeren. De waardering is nog steeds prima voor het toestel maar het overgrote deel van de waarderingen is gegeven voor de software_upgrade. Er is nog steeds weinig mis met het toestel en de prijs, en ik zou hem niet zomaar opzij schuiven vanwege mijn vorige reactie. Misschien kun je mijn reactie meer als informatief menemen en minder als afkraak-tekst want zo heb ik dat iig niet bedoelt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hm, is deze nieuw? Motorola Defy XT
http://www.motorola.com/C...OTOROLA-DEFY-XT-IN-EN.alt

Lijkt me ook geen geweldig grote batterij, en ook maar Android 2.3 Gingerbread.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 468070 op 03-08-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Anoniem: 468070 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:37:
Hm, is deze nieuw? Motorola Defy XT
http://www.motorola.com/C...OTOROLA-DEFY-XT-IN-EN.alt

Lijkt me ook geen geweldig grote batterij, en ook maar Android 2.3 Gingerbread.
Wel nieuw, maar ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:37
Ik ben op zoek naar een smartphone met redelijk gelijke specs, en ik ben onder andere de Huawei Honor en de Lg Optimus 2x speed tegengekomen.
Van de Huawei vind ik op tweakers niet veel terug, via google kom ik enerzijds positieve reacties en anderzijds negatieve reacties tegen. Heeft iemand hier ervaring met dit toestel?
De Lg Optimus 2x Speed krijgt nogal wat slecht commentaar ivm de software, maar als je een stable CM7 installeert, draait dit toestel dan soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yup met custom rom loopt die prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en idd updates hoef je de eerste 100 jaar niet te verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

Ik weet niet of je inmiddels al een toestel hebt, maar als je nadenkt over de Xperia U, dan is de Xperia Sola een betere keuze. Volgens mij is alles daarop net een tandje hoger.
Extern geheugen
Floating touch
3,7"
Buttons werken (naar mijn mening) beter dan de NXT serie (Xperia S, P, U)
Accu gaat prima 1 dag mee als alles aan staat
ICS is inmiddels uitgerold
1 nadeel, de shutterknop is stroef, maar je kunt via het scherm foto's maken.

etc. etc.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:10
HTC Desire X misschien? Voldoet aan verschillende punten uit je lijst. Is net uit en ik hou deze ook in het oog als opvolger voor mijn Legend.

Maar momenteel is het nog wachten op de eerste uitgebreide reviews, tot nu toe enkel hands-on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:57

pino85

Im just a Bird in the Sky

Wie weet dat je dit nog kan overwegen(als je nog geen toestel hebt) enige nadeel is het scherm wat groter is maar voor de rest denk ik dat het toch interessant zou kunnen zijn.

http://www.aldi.nl/aldi_v...g_2710_48_5_344_4737.html

[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 22-10-2012 13:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1