iPhone 4S, 3GS of toch maar Android ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06 16:25
Ook net gelezen dat de Nexus geen SD-cardslot heeft (kan ik mee leven) maar ook geen USB-connectiemogelijkheden...

En de Galaxy S2 ? Is dat nog een future proof toestel ? Heeft deze al de upgrade naar ICS of Jelly Bean gekregen ? Mogen we ervan uitgaan dat een toekomstige Android 5 versie nog op de S2 zal draaien maw hoe ver gaat de ondersteuning van Android voor 'oudere' toestellen (zie bv. iOS 6 nog op 3GS, leuk maar teveel van het goeie) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:16:
Ook net gelezen dat de Nexus geen SD-cardslot heeft (kan ik mee leven) maar ook geen USB-connectiemogelijkheden...

En de Galaxy S2 ? Is dat nog een future proof toestel ? Heeft deze al de upgrade naar ICS of Jelly Bean gekregen ? Mogen we ervan uitgaan dat een toekomstige Android 5 versie nog op de S2 zal draaien maw hoe ver gaat de ondersteuning van Android voor 'oudere' toestellen (zie bv. iOS 6 nog op 3GS, leuk maar teveel van het goeie) ?
De S2 loop al op ICS, Jelly bean zit nu in de test.

Of samsung deze android 5 gaat geven is de vraag, de community zeker nog wel.
En met de S2 kun je echt nog wel even vooruit, alleen zullen de updates uiteindelijk gewoon stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Vanuit de community(custom roms) zul je nog voldoende support kunnen vinden. Vanuit leverancier Samsung of je provider(branded toestel) is het maar net of ze er in hebben, voor de wat oudere toestellen(+1j) is het vaak pech hebben en blijft het bij 1 major update.

Bij iOS is het ietsjes beter geregeld maar ook daar is niet alles rozegeur en manenschijn. De support is langdurig, maar dan vind wel differentiatie op iPhone generatie lees: iOS 6 Full(4s), Medium(4) en Light(3gs). Met andere woorden, je krijgt op je 3GS wel iOS6 maar niet alle mogelijkheden die daar bij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 00:22

Bob

De Nexus gebruikt een ander soort protocol via USB (MTP) dan de meeste telefoons om bestanden over te zetten, maar dat het de mogelijkheid niet heeft, waar haal je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33
Zo, m'n iPhone is niet meer te koop. :P
Ik blijf toch bij iOS. Het is wel saai, maar het werkt gewoon goed.
Never change a winning team zeggen ze toch?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Bob schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:48:
[...]

De Nexus gebruikt een ander soort protocol via USB (MTP) dan de meeste telefoons om bestanden over te zetten, maar dat het de mogelijkheid niet heeft, waar haal je dat?
http://www.t3.com/reviews/samsung-galaxy-nexus-review

"What it doesn't have though is support for a micro SD card, or any storage card for that matter, and it can't be used a mass storage device either. That means you can't plug it straight in to your PC and download media on to it - shame because Android 4.0 natively supports hooking up mobile devices to your PC via USB. A strange absence from Samsung."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:52:
[...]

http://www.t3.com/reviews/samsung-galaxy-nexus-review

"What it doesn't have though is support for a micro SD card, or any storage card for that matter, and it can't be used a mass storage device either. That means you can't plug it straight in to your PC and download media on to it - shame because Android 4.0 natively supports hooking up mobile devices to your PC via USB. A strange absence from Samsung."
Dit werkte op mijn Nexus gewoon wel altijd. Wat mij betreft onzin. Kan natuurlijk wel zijn dat het in de 4.0.1 versie niet werkte.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

3GS zou ik niet meer kopen. Voordeel van iPhone: voor velen beter begrijpbaar dan Android en de App Store vind ik nog steeds beter dan Google Play. Ander voordeel zijn de vele software updates die je krijgt (zoals je aangeeft: iPhone 3GS krijgt iOS 6 en is ooit begonnen met iOS 3). Android is weer meer customizable en er zijn meer variaties toestellen beschikbaar.

Als je voor de iPhone gaat, dan zou ik voor een 'iPhone 5' gaan. Die zal €599 (in Nederland) gaan kosten en dan heb je nog zeker tot 2014, misschien wel 2015, software ondersteuning (en dankzij die iOS software ondersteuning, dus ook altijd de mogelijkheid om de nieuwste apps te installeren).

Als je toch voor een iPhone wilt gaan, maar niet €599 wilt uitgeven, dan zou ik voor de iPhone 4S gaan (die €100 goedkoper zal zijn over ietsjes meer dan een maand (zodra de 'iPhone 5' wordt aangekondigd)). Dan kost je dat in Nederland nog 'maar' €499.

Als je voor Android gaat zou ik voor de HTC One X gaan of de Galaxy Nexus. Als je voor de Nexus kiest zou je eventueel ook nog kunnen wachten op een opvolger (met het oog op toekomstige software updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Uniciteit schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:33:
Ander voordeel zijn de vele software updates die je krijgt (zoals je aangeeft: iPhone 3GS krijgt iOS 6 en is ooit begonnen met iOS 3). Android is weer meer customizable en er zijn meer variaties toestellen beschikbaar.
Ik weet alleen niet of je hier blij mee moet zijn. Mijn iPod heeft een update gehad naar iOS5 en sindsdien heb ik alleen maar zin om het ding uit het raam te pleuren. Het unlocken van het device duurt gemiddeld zo'n 4 seconden. Ook na factory reset. Kan me niet voorstellen dat dat bij de 3GS anders zou zijn.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:59:
[...]

Dit werkte op mijn Nexus gewoon wel altijd. Wat mij betreft onzin. Kan natuurlijk wel zijn dat het in de 4.0.1 versie niet werkte.
Inderdaad onzin. Gebruik het dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay

Als je toch voor een iPhone wilt gaan, maar niet €599 wilt uitgeven, dan zou ik voor de iPhone 4S gaan (die €100 goedkoper zal zijn over ietsjes meer dan een maand (zodra de 'iPhone 5' wordt aangekondigd)). Dan kost je dat in Nederland nog 'maar' €499.
iPhone 5 zal 649 euro kosten in België (huidige prijs van de 4S, de 4 kost hier nu 529 euro, 3GS 379 euro).

De 4S zou me dus evenveel kosten als een top-of-the-line Android phone, vandaar de twijfel. Ook heb ik al een iPad 2 met iOS, dus een Android phone zou me dus een beetje 'the best of both worlds' bieden.
Maar door het ongelooflijke aanbod aan Android foons zie ik door de bomen het bos niet meer.
De One X sprak me wel aan (reviews spreken van supersnel toestel, heel stevig en kwalitatief) maar hier hoor ik dat HTC onder meer problemen heeft met gewoon bellen, alsook de Wifi issues. De S3 is in feite ook iets te duur (kost hier meer dan 600 euro), de Nexus lijkt me super, maar ook al wat verouderd, net zoals de S2.
Moeilijk, moeilijk.
Ik wil gewoon een future proof toestel voor een redelijke prijs, al is dit misschien een utopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Tja, in de Android wereld is het: 'you get what you pay for'.
In geval van de Nexus is dat een smartphone die op dit moment perfect mee kan. Misschien komen er binnen een half jaar apps uit die meer vereisen dan wat er in de Nexus zit, misschien ook niet. Ik heb geen glazen bol, maar mijn verwachting is dat dat niet binnen het half jaar zal gebeuren, aangezien zelfs de recente games nog steeds als boter draaien.

Updates: zo goed als zeker dat de volgende major Android release (4.2 of 5.0, wat eerst komt) uit zal komen voor de Galaxy Nexus. De vorige Nexus heeft namelijk ook heel snel 4.1 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Als prijs de grootste motivator is moet je uiteraard voor Android gaan. Bij Apple betaal je gewoonweg te veel in verhouding met wat je krijgt. Een Galaxy S2 lijkt mij een prima aankoop als het 'budget' moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat doe je precies met jr toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Aghanim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:26:
Wat doe je precies met jr toestel?
Mail, Calendar (Google), wat youtube en wat surfen. Ook wat games zouden dan ook wel gespeeld worden (genre Angry Birds, Where's my water, geen power games)...
Ik wil gewoon zorgen dat ik binnen een jaar nog de nieuwste updates kan installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De Nexus blijft geupdate worden (als enige) en speelt deze games meer dan gemakkelijk af. Meer power heb jij zeer zeker niet nodig. De normale apps draaien ook op langzame telefoons dus ook daar zie ik het komende jaar geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
BillSpaarbank schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:21:
Ik gebruik een Macbook Pro, iPad en iPhone en toch voel ik de drang om mijn telefoon te vervangen door een Android. De iPhone 4s heeft een prachtige camera en de fotostream optie bevalt me erg goed. Eigenlijk zijn dat de enige redenen die me weerhouden van de overstap naar Android.

Ik ben iOS gewoon zat. De 4s ziet er inmiddels erg gedateerd uit en ik stoor me steeds meer aan het kleine scherm. Daarnaast is iOS qua interface gewoon bijna niet veranderd. Het leukste van Android vond ik altijd het custimizen van de homescreens. Dat mis ik echt.

Ik verwacht ook dat een nieuwe iPhone mijn ergenissen niet gaat wegnemen. Ik ben nu aan het kijken naar een Xperia P. Persoonlijk vind ik de S III en Htc One X weer een stap te groot. Ik ben inmiddels dus ook een twijfelaar :)
Precies dit is de rede waarom ik er vanaf gestapt ben, het constant costumizen en aanpassen en veranderen en tweaken van me phone was ik erg zat.

Al is een 3gs niet de nieuwste en de snelste meer, heb ik er toch erg veel plezier mee.
Vooral wat ik er mee doe.

Whatsapp / SMS / Bellen en af en toe wat apps zoals NS / NU etc etc, verder niks belangrijks.
En daarvoor is hij nog prima.
Als ik straks een nieuwe mag uitzoeken ga ik zeker voor de iPhone X ( welke er dan op het moment is ).
Al is het alleen maar vanwege het syncen met de iPad en me iMac.

Denk dat het toch per persoon anders is, en als de Ts een 3gs zou willen koop hem gewoon 2e hands die heb je ook voor een euro of 200 splinternieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Aghanim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:26:
De Nexus blijft geupdate worden (als enige)
Wat bedoel je met 'als enige' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3GS zou ik niet meer kopen. Voordeel van iPhone: voor velen beter begrijpbaar dan Android en de App Store vind ik nog steeds beter dan Google Play. Ander voordeel zijn de vele software updates die je krijgt (zoals je aangeeft: iPhone 3GS krijgt iOS 6 en is ooit begonnen met iOS 3). Android is weer meer customizable en er zijn meer variaties toestellen beschikbaar.

Als je voor de iPhone gaat, dan zou ik voor een 'iPhone 5' gaan. Die zal €599 (in Nederland) gaan kosten en dan heb je nog zeker tot 2014, misschien wel 2015, software ondersteuning (en dankzij die iOS software ondersteuning, dus ook altijd de mogelijkheid om de nieuwste apps te installeren).

Als je voor Android gaat zou ik voor de HTC One X gaan of de Galaxy Nexus. Als je voor de Nexus kiest zou je eventueel ook nog kunnen wachten op een opvolger (met het oog op toekomstige software updates).
huh?

Jij raad nu iemand een telefoon aan die nog niet beschikbaar is, waar niemand specificaties van weet en waarvan niemand weet hoe deze uit gaan zien?

In mijn ogen een erg waardeloos advies. Daarbij wilt de TO graag een groot scherm, iets wat de iphone niet heeft.

@mektheb
voor jou hetzelfde. Jij weet dus nu al dat je een telefoon gaat kopen waarvan je geen specificaties, mogelijkheden of uiterlijk kent?
Je weet nu al zeker dat je een onbekende telefoon gaat kopen, Dat is een beetje als zeggen dat je nu al de blueray van shrek4 gaat kopen. Het apparaat moet nog gemaakt worden?

Ik ben overigens nog steeds van mening dat android meer gratis apps heeft. Ook werkt de play store stukken beter dan de app store. De laatste schijnt niet eens een wachtwoord te kunnen onthouden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:14:
[...]
Ook werkt de play store stukken beter dan de app store. De laatste schijnt niet eens een wachtwoord te kunnen onthouden 8)7
Dat moet ik toch tegenspreken. De App Store werkt op m'n iPad 2 perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:23:
[...]

Dat moet ik toch tegenspreken. De App Store werkt op m'n iPad 2 perfect.
het werkt ook wel, dat is het probleem niet.
Ze doen beide wat ze moeten doen, apps installeren en updaten.

Maar als ik een app installeer doet hij dit gewoon op de achtergrond en kan ik verder in de store kijken.
Bij apple moet je eerst je wachtwoord invullen waarna de store word afgesloten en je naar de laatste pagina gaat.
met updaten hetzelfde. je moet je wachtwoord geven en je word uit de store gegooid.
Klein puntje van irritatie bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:04
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:13:
[...]

het werkt ook wel, dat is het probleem niet.
Ze doen beide wat ze moeten doen, apps installeren en updaten.

Maar als ik een app installeer doet hij dit gewoon op de achtergrond en kan ik verder in de store kijken.
Bij apple moet je eerst je wachtwoord invullen waarna de store word afgesloten en je naar de laatste pagina gaat.
met updaten hetzelfde. je moet je wachtwoord geven en je word uit de store gegooid.
Klein puntje van irritatie bij mij :)
Dit is niet meer het geval in iOS6. Welke nog uit moet komen uiteraard voor de 'gewone sterveling'.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:00:
[...]

Wat bedoel je met 'als enige' ?
Dat enkel de Nexus gegarandeerd toekomstige updates gaat krijgen. De overige telefoons zojn afhankelijk van de leverancier. Zo krijgt de Desire HD geen ICS terwijl de Nexus S, die veel ouder is, dit wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
[...]

Ik ben overigens nog steeds van mening dat android meer gratis apps heeft. Ook werkt de play store stukken beter dan de app store. De laatste schijnt niet eens een wachtwoord te kunnen onthouden 8)7
Gewoon niet doen, eindeloos gebed zonder eind.... :/

Kwantiteit in Google playstore is dan misschien wel okay ic.m. met veel freemium apps, de kwaliteit van de apps in Apple's Appstore is veelvuldig beter. Vaak zijn de Playstore apps slappe aftreksels van de iPhone originelen. Echte kwaliteit apps zoals de Korg music tools ontbreken volledig op het Android platform.
Apple's keyboard i.c.m. knip/plak functie owned Google's keyboard hard. Daarentegen is de text prediction van ICS keyboard eindbaas. Google Chrome op Android heerst, Android faalt gruwelijk met randapparatuur. Notifications in Android zijn 10x beter dan iOS. Apple's update beleid is triljoenmiljard beter dan Google's 18 maanden epic fail.
Ik kan denk ik nog wel 10 punten voor iedere platform bedenken, kortom het heeft geen zin... beide platformen hebben hun sterke kanten en hun minder sterke kanten.

Ps.
iPhone 3G > Nexus One > iPhone 4 > Samsung GS3 > Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik heb zelf jarenlang iPhones gehad, nu sinds een jaartje Android en nu sinds een half jaar de Galaxy Nexus. Sinds Android 4.1 wil ik echt niet meer terug naar een iPhone. De smoothness is ongeëvenaard en qua besturingssysteem kom je gewoon erachter dan Android 4.1 beter in mekaar zit dan IOS 5.

Iets simpels als dingen delen naar social media gaat al makkelijker en zo zijn er nog meer punten. Absoluut de Galaxy Nexus nemen, zelfde prijs als de 3GS(!)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
alwaysleft schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:29:
Absoluut de Galaxy Nexus nemen, zelfde prijs als de 3GS(!)!
Mocht ik die nu nog kunnen vinden in België...
Coolblue.be = niet meer leverbaar. Vandenborre vraagt er nog 499 euro voor, pixmania 429 euro, Expansys 439 euro, toch nog een heel stuk duurder dan een 3GS die 379 euro kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:10:
[...]

Mocht ik die nu nog kunnen vinden in België...
Coolblue.be = niet meer leverbaar. Vandenborre vraagt er nog 499 euro voor, pixmania 429 euro, Expansys 439 euro, toch nog een heel stuk duurder dan een 3GS die 379 euro kost...
3gs kost hier 340 euro, nexus is 380 euro. Dus 40 euro verschil voor een veel beter toestel;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
alwaysleft schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:13:
[...]

3gs kost hier 340 euro, nexus is 380 euro. Dus 40 euro verschil voor een veel beter toestel;)
Waar is 'hier' ? Ik veronderstel Nederland. Ik woon in België en een toestel als een smartphone koop ik liever niet online, liefst in een winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:16:
[...]

Waar is 'hier' ? Ik veronderstel Nederland. Ik woon in België en een toestel als een smartphone koop ik liever niet online, liefst in een winkel...
Online nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Bij Expansys.be nu blijkbaar toch beschikbaar.
Ik veronderstel dat het over hetzelfde toestel gaat :
http://www.expansys.be/go...-nexus-16gb-black-224349/
en
http://www.expansys.be/go...b-titanium-silver-234031/

en dat het prijsverschil het dock betreft...

Is 439 euro een correcte prijs voor de Nexus ? Heb geen vergelijk, heb 'm nog nergens anders gevonden in België...

Edit : bij het Samsung model (zonder dock) staat er grade-B stock. Dit zou betekenen dat het niet over nieuwe toestellen gaat ? Lijkt me ook nogal verdacht. Iemand ervaring met Expansys ?

[ Voor 18% gewijzigd door Dr.McKay op 08-08-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Dr.McKay schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:14:
Bij Expansys.be nu blijkbaar toch beschikbaar.
Ik veronderstel dat het over hetzelfde toestel gaat :
http://www.expansys.be/go...-nexus-16gb-black-224349/
en
http://www.expansys.be/go...b-titanium-silver-234031/

en dat het prijsverschil het dock betreft...

Is 439 euro een correcte prijs voor de Nexus ? Heb geen vergelijk, heb 'm nog nergens anders gevonden in België...
Als je hem uit NL geleverd kan krijgen voor +- 10 euro extra dan zou ik zeker dat doen, zonder leverkosten staat hij rond de 390 in NL. Wel eerst even checken met de webshop of ze wel willen leveren in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En deze vraag stel je in het iDevice forum gedeelte? Ik zou gewoon zeggen Android, goedkoper, beter en veel en veel minder restricties.

HTC One X kost nu in pricewatch minder dan € 500, nogal flink minder dan wat iPhone 4S kost, sowieso zijn de huidige generatie Androids beter dan iPhones, maar de iPhone 5 komt natuurlijk ook weer.

Ik zou voor HTC gaan, want die hebben hele gebruiksvriendelijke skin over Android, ik zelf ben echt blij met mijn HTC Evo 3D.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Wat betreft de 4S : het lijkt erop dat Apple de geheugencapaciteit van de iPhone 5 niet zal verhogen, dus dit zal hoogstwaarschijnlijk 16, 32 en 64 blijven (naar analogie met de iPad 3 die ook dezelfde opslagcapaciteit kreeg als de iPad 2).
Het ziet er dus naar uit dat de iPhone 4S de helft van z'n opslagruimte zal verliezen (van 16 naar 8Gb dus), net zoals ze dit met de 4 gedaan hebben.

Vroeger zou dat geen struikelblok geweest zijn, maar nu ik een iPad 2 heb, schrik ik er een beetje van hoe snel die ruimte opgevuld raakt. De 32Gb van m'n iPad is al voor meer dan de helft gevuld met allerhande apps, en er staan nog niet eens foto's of muziek op.
De hypothetische 8Gb van de 'budget' 4S lijkt me dan opeens enorm karig...

Ter vergelijking : de HTC One X heeft ook geen uitbreidbaar geheugen, maar je krijgt tenminste 32Gb ingebouwd.

De prijs van de 4S zal in september/oktober dezelfde zijn als die van de One X, en de 4S heeft nog altijd een 'buy me' effect op mij, maar als ik het rationeel bekijk, dan biedt Android me een foon met de nieuwste technologieën, ook al zeg ik dan een stukje vaarwel aan Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat is er op tegen om het een jaar te proberen? Het is maar een telefoon, zo enorm tegenvallen kan het echt niet hoor. Je weet ook niet waarom BMW betere wegligging heeft dan Dacia, totdat je in een BMW rijdt. Vind je het niks, neem je na de BMW weer een Dacia.

Bovendien is Android zonder homescreens gewoon iOS met een zwarte achtergrond en icoontjes. En laat de homescreens nou juist het positieve verschil maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 08-08-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Nog wat vraagjes :
- is er bij Android een mogelijkheid tot gratis navigatie (voice-guided dus) ? Dit is iets wat bij m'n Nokia E5 wél super was.
- kan je bv. Google Chrome als default browser instellen (bij iOS kan je bv wel chrome installeren maar blijft Safari de default browser)
- een gmail app is er (two way syncing), ik veronderstel dat dit ook met calendar en reader kan (ook two way syncing) ?

Het wordt hoogstwaarschijnlijk de HTC One X ofwel toch de iPhone 4S (na het verschijnen van de 5 dus). Prijs van beide toestellen zal in september dan min of meer dezelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Google Navigatie heeft gesproken navigatie, maakt dus gebruik van Google maps. Ja je kunt Google Chrome als default browser in stellen.

Gmail werkt heel goed op Android hoor, er is volledige synchronisatie tussen de Google apps hoor. Je kunt echt veel meer met een Android telefoon dan een iPhone, costum roms is ook leuk dan kun je nog wat meer uit je telefoon persen.

Ik heb bij mijn HTC Evo 3D de CPU hogere geklokt en de GPU is overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Lees ik nu dat er in oktober al een opvolger komt voor de One X met een 1.7 quad ipv 1.5. Niet dat het zoveel verschil zal maken maar dit betekent dat de One X alweer een 'ouder' model zal zijn... En het was al zo moeilijk om een keuze te maken...

Edit:
wat is het verschil tussen deze 2 ? Een andere processor of zit er nog meer achter ?
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=4572&idPhone2=4320

Die XL is enkel voor de states ? Ik moet toegeven, de keuze aan Android phones is reuze, very confusing...

[ Voor 35% gewijzigd door Dr.McKay op 08-08-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Haha, ben ik weer, ik word nog gek...

Ik dacht zo, de Samsung Galaxy S3 is sowieso te duur, maar wat met de S2 ?
Dat lijkt me ook een topper die z'n diensten al bewezen heeft. De dual-core processor lijkt me meer dan snel genoeg voor wat ik er wil mee doen en bovendien zal de prijs meevallen. Ook de mogelijkheid om SD kaartjes te gebruiken is niet te versmaden.

De ICS update heeft ie al gekregen, ik zou er dan mogen van uitgaan dat Jellybean ook richting de S2 zal gaan ?

Om eerlijk te zijn, de S2 is eigenlijk het android toestel waar ik het minst negatieve punten over gelezen heb, tenzij ik weeral iets heb gemist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je hebt bij Android daadwerkelijk veel keuze, maar als je toch een nieuwe telefoon koopt zou ik een van huidige generatie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dr.McKay schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:56:
Haha, ben ik weer, ik word nog gek...

Ik dacht zo, de Samsung Galaxy S3 is sowieso te duur, maar wat met de S2 ?
Dat lijkt me ook een topper die z'n diensten al bewezen heeft. De dual-core processor lijkt me meer dan snel genoeg voor wat ik er wil mee doen en bovendien zal de prijs meevallen. Ook de mogelijkheid om SD kaartjes te gebruiken is niet te versmaden.

De ICS update heeft ie al gekregen, ik zou er dan mogen van uitgaan dat Jellybean ook richting de S2 zal gaan ?

Om eerlijk te zijn, de S2 is eigenlijk het android toestel waar ik het minst negatieve punten over gelezen heb, tenzij ik weeral iets heb gemist ?
Galaxy S2 is niet zeker van JB. Ik zou de Nexus boven de S2 verkiezen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC doet meestal 1 a 2 grote updates voor hun vlagschip modellen, ik heb nu ICS op mijn HTC Evo 3D, maar JB zal ie vast niet krijgen en lig ik ook echt niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn kleine toevoeging; Ben zelf in het bezit van een 3GS en mijn partner heeft een S2. Mijn ervaringen:
  • De S2 (android) kan gigantisch veel meer dan de iPhone.
  • De S2 voelt lekker snel aan.
  • De iPhone is consequenter, de 'huis stijl' vind ik mooier en logischer.
  • De iPhone is (mede door de eenvoud) makkelijker in het bedienen.
Persoonlijk vind ik de iphone manier prima, wat 'ie doet is ook echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:14

World Citizen

FreeReef.nl

xx77qq schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:29:

Persoonlijk vind ik de iphone manier prima, wat 'ie doet is ook echt goed.
Dit is toch wel het belangrijkste...

Ik vind dat je altijd rond moet kijken als je iets koopt, en ook ik koop dus niet blind een Apple product, maar vergelijk dit altijd met andere merken.

Nou ben ik toevallig net een aantal weken naar Frankrijk geweest, en we hadden een flinke variatie aan telefoons bij. Nu moet je me echt geloven dat de iPhone gewoon veel stabieler is dan bv een Android.

Daar voeg ik aan toe dat de Android toestellen leuke functies hebben die ik niet op mijn iPhone heb, maar ik heb liever dat het gewoon werkt. "Wat ie doet is ook echt goed"

We hadden bv 4 GSM's naast elkaar met Navigon software voor de route.
1x iPhone 4s
1x 3gs
1x een S2
1x zo een grote Note.

De iPhone's zijn als enigste geen een keer uitgevallen tijdens de route.
De s2 viel elke dag 3 x uit,
de Note... die viel elk uur uit, of als hij moest herberekenen.

Zo merkte ik gedurende de weken meer van die dingen. De note moest je bv heel de tijd heen en weer schudden na een gesprek omdat de sensor niet goed registreerde dat het toestel niet meer aan je oor zat.
Apps die crashen kwam ook vaak voor.

Ook merkte ik dus dingen die ik op mijn iPhone niet had, maar ik heb dan liever sommige dingen niet, en dat het dus allemaal werkt.

Iedereen moet het zelf weten.. maar voorlopig kies ik voor de stabiliteit van IOS

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sorry maar dat is een enorme fanboy reactie. Mijn 3GS liep vaker vast dan mijn Nexus. Dat, terwijl de Apples zo stabiel zouden moete zijn omdat ze alleen een zwarte achtergrond met een paar vierkantjes morten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Klinkt als een foutief exemplaar.

Sja, ik zou nu zeker geen 4s kopen, met de opvolger die om de deur ligt, dan kan je beter nog 3 maandjes wachten, als je per sé IoS wil.

Als je een android wil, zou ik toch voor een S3 gaan ipv OneX, ook al hou je niet van Samsung meuk, die haal je er binnen 10s af met een andere launcher.

Als je voor budget kiest, zou ik eens toch wat anders doen. Een Xioami MiOne kopen (of de quad). Interface en smoothness vergelijkbaar met IoS, snelle updates en de vrijheid van Android. Je zou ook eens kunnen kijken naar een Meizu MX. Ik vind deze ook een zeer mooie interface hebben.

http://www.engadget.com/2012/08/01/meizu-mx-4-core-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC heeft Sense alleen al vanwege Sense zou ik voor HTC kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En ik juist niet want Sense is log en traag en vreet geheugen.

Maar goed, dit gaat nergens heen. TS kan met deze adviezen een short list maken en dan alle topics over de ervaringen doornemen en in de winkel toestellen proberen om tot een keuze te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij mij is Sense echt niet log en traag, maar goed dat is laatste waar je bij de nieuwe generatie zorgen om moet maken want die hebben genoeg CPU en GPU power.

Inderdaad ervaringen thread doornemen, reviews en etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:04

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Aghanim schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:27:
En ik juist niet want Sense is log en traag en vreet geheugen.

Maar goed, dit gaat nergens heen. TS kan met deze adviezen een short list maken en dan alle topics over de ervaringen doornemen en in de winkel toestellen proberen om tot een keuze te komen.
- Sense is niet meer log en traag. Review:
Ah, Android skins. We've vehemently opposed many of them over the years, because each manufacturer chooses to value differentiation and "user experience" more than the nature of the OS itself and completely misses the point. Additionally, a healthy portion of these skins are loaded up with so many extra frills and gimmicks that the performance of the actual device suffers as a consequence. HTC's proprietary UI is no exception to this, and in the past has been one of the worst offenders.

With the exception of a few questionable nips and tucks, HTC's latest UI, Sense 4, has avoided this same reputation. Peter Chou's company has largely succeeded at its goal of bringing a lighter version of its skin to the One series. While it doesn't look like a copy of vanilla Ice Cream Sandwich, it's able to maintain its unique personality but still holds on to the spirit of what Matias Duarte has been working hard to accomplish with the Android OS. By this, we mean offering a fresh design, important new features and great performance -- all of these being elements that were sorely needed. For the first time in ages, we're loving the experience of a Sense-powered device.
- Punt 2 heb je wel helemaal gelijk in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Nexus was qua Android ook m'n eerste keuze, maar niet overal verkrijgbaar (heb nu vernomen toch bij Saturn in België). Nadeel van Nexus zou zijn dat het scherm nogal krasgevoelig is (geen gorilla glass zoals de iphone en andere high end androids). Waar of niet waar ?

Een S3 zou wel leuk zijn, maar zo ver reikt mijn budget jammer genoeg niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.McKay op 08-08-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Klopt, er kunnen krassen op komen. Dit gebeurde bij mij na 6 maanden. Er zit rrn coating op het scherm die krassen en vette vingers reduceert, dat is de eerste maanden geweldig maar verdwijnt. Je kunt een screenprotector nemen natuurlijk. De Nexus is de meest populaire, en overall beste telefoon in het prijssegment onder de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:38
Ik heb t vandaag helemaal gehad met android.
HTC Desire Z, met fabrieksspul en updates van voda.

Vandaag weer een stressdag, veel geregel en veel SNEL achter elkaar bellen.
elke keer na het ophangen crasht de boel, 10 seconden later kun je weer bellen/mai;en/whatsappen/whatever. Homeknop en weer crash, je kijkt ernaar en weer een crash, ik ben m zat :+
Ondanks dat ik toch wel erg neig naar android, zit ik nu te denken om gewoon voor het fruitkamp te kiezen en me te trakteren op een 4S of als ik m bij mn abbo kan versieren een 5 in september.

leuk dat android, maar ze missen gewoon een boel wat je bij appel wel krijgt denk ik. (ook de "dubbele resolutie" van dat ding, websites etc zijn gewoon scherper etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de boel crashed dan zal er wel een app zijn die de boosdoener is, een hard reset kun je dan beste doen. Een iPhone kan gewoon niet multitasken zoals een Android telefoon dat kan en in die appstore komen veel apps niet die je op Android wel kunt gebruiken.

Maar met zo'n telefoon als HTC Desire Z zou ik gewoon een costum rom op zetten, maar op papier is de HTC Desire Z sowieso niet zo krachtig, het is het broertje van de HTC Desire HD.

Momenteel durf ik zonder twijfel te zeggen dat een Samsung S3 of HTC One X veel beter is dan een iPhone 4S want iPhone 4S is van een vorige generatie telefoon, de Samsung S3 en HTC One X hebben betere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
KaWaReZ schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:34:
Ik heb t vandaag helemaal gehad met android.
HTC Desire Z, met fabrieksspul en updates van voda.

Vandaag weer een stressdag, veel geregel en veel SNEL achter elkaar bellen.
elke keer na het ophangen crasht de boel, 10 seconden later kun je weer bellen/mai;en/whatsappen/whatever. Homeknop en weer crash, je kijkt ernaar en weer een crash, ik ben m zat :+
Ondanks dat ik toch wel erg neig naar android, zit ik nu te denken om gewoon voor het fruitkamp te kiezen en me te trakteren op een 4S of als ik m bij mn abbo kan versieren een 5 in september.

leuk dat android, maar ze missen gewoon een boel wat je bij appel wel krijgt denk ik. (ook de "dubbele resolutie" van dat ding, websites etc zijn gewoon scherper etc).
Wat mist er dan? Jouw verhaal herken ik overigens totaal niet, behalve dat je waarschijnlijk in die 2 jaar nooit een fresh install gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

dus..

Ik kan me niet voorstellen dat de TS een toestel wil kopen om er vervolgens eerst een custom rom op te zetten, dan af en toe een hard reset te geven... en elke jaar een keer helemaal opnieuw te installeren.

Dat is toch geen doen man... Als ik een auto zou kopen met deze voorwaarden dan mochten ze hem houden.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mijn 3GS had net zo goed een fresh install nodig op zijn tijd zodat hij weer sneller reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Aghanim schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:30:
Mijn 3GS had net zo goed een fresh install nodig op zijn tijd zodat hij weer sneller reageerde.
Dat vind ik vreemd.. Want ik beheer nogal wat iPhone toestellen, en bij normaal gebruik zonder jailbreak en andere rotzooi is mij dit nog niet overkomen. We hebben het dan over zeker 50 toestellen.

Ik laat ze het toestel 1 keer in de week uitzetten en weer aanzetten. En hoor eigenlijk geen klachten... buiten een korte accuduur.. De echte klagers over dit probleem hebben we een keer laten spelen met een ander toestel , maar ze hebben hier niet voor gekozen omdat de accu eigenlijk niet langer mee ging dan bij een iPhone.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Laatst online: 00:38
Aghanim schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:58:
[...]

Wat mist er dan? Jouw verhaal herken ik overigens totaal niet, behalve dat je waarschijnlijk in die 2 jaar nooit een fresh install gedaan hebt.
Een telefoon (ondanks dat je er tegenwoordig veel meer mee kunt) is een apparaat, dat net als een vroegere tablet en mp3 speler etc gewoon moest doen wat ie zou moeten doen.

Vroegah had ik t niet erg gevonden om een keer een reinstall etc te doen, maar naarmate ik ouder word heb ik in meerdere dingen geen zin omdat t tijd kost, vreet zelfs die je beter aan andere dingen kunt besteden.

Wij kunnen toevallig wel evt een reinstall oid doen, maar jantje en pietje die die dingen als designproduct kopen hebben er de ballen verstand van. En dan?

zelfde verhaal als met de auto, kreng moet gewoon doen wat ie moet doen.
Overigens gebruik ik mn tel om mee te bellen, smsen, whatsappen, mailen en manga te kijken (ooit af en toe eens een spelletje),. tis niet dattie volstaat met 100 apps oid, maar zelfs dit blijkt te veel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Wat veel mensen hier vergeten (en dat is logisch, want Tweakers) is dat Android out-of-the-box ook gewoon goed werkt en intuïtief is. Het is helemaal niet nodig om er een custom-rom op te zetten of jaarlijks te hard-resetten. Bij veel dagelijkse bezigheden hoef je bij Android daarnaast minder handelingen te verrichten om iets voor elkaar te krijgen.

Even wat 'feiten' op een rij:

- Een iPhone is sowieso te duur, 380 euro voor een 3GS, dat is echt belachelijk
- Ook iPhones worden traag, zoals de iPhone 4 met iOS 5.1 van mijn vriendin. Die hapert en stottert soms ook flink
-iOS biedt niet veel vrijheid en is in al die jaren nauwelijks veranderd

- Android kan soms wat instabieler zijn. Al is dit erg situatie-afhankelijk. Als je een slecht geprogrammeerde app hebt, dan is het een force-close feest, maar het gaat ook vaak genoeg maanden goed.
- De Play Store heeft, vooral qua games, niet de kwaliteit van de App Store
- Updatebeleid van Android is verschrikkelijk. Fabrikanten zouden zich diep moeten schamen.

Al met al is Android mijn ding. Ik root niet, heb geen custom rom en vermaak me prima. Wil je een ander uiterlijk? Dan gebruik je een andere launcher. Andere iconen? Dat kan ook prima. Ook een iPhone is prima natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat meer iets voor huisvrouwen die ook hip willen zijn en daarnaast nul komma nul kaas gegeten hebben van telefoons. Als je trouwens al veel Apple spul hebt, dan moet je wel een iPhone nemen denk ik. Apple heeft namelijk wel de neiging om de communicatie met niet-Apple apparaten moeilijk te laten verlopen ;)

Ach al met al is een mens toch wel eens aan verandering toe. Wellicht dat mijn volgende telefoon wel een iPhone wordt, maar dan moet iOS me wel meer gaan bieden dan nu het geval is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

marhalm schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:03:
Ook een iPhone is prima natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat meer iets voor huisvrouwen die ook hip willen zijn en daarnaast nul komma nul kaas gegeten hebben van telefoons. Als je trouwens al veel Apple spul hebt, dan moet je wel een iPhone nemen denk ik. Apple heeft namelijk wel de neiging om de communicatie met niet-Apple apparaten moeilijk te laten verlopen ;)

Ach al met al is een mens toch wel eens aan verandering toe. Wellicht dat mijn volgende telefoon wel een iPhone wordt, maar dan moet iOS me wel meer gaan bieden dan nu het geval is :)
Raar hoe jij de iPhone plaatst bij huisvrouwen. Waarom wil je überhaupt verstand hebben van een telefoon of beter gezegd welk verstand wil je er van hebben? Er zijn velen die net zoals ik gewoon een telefoon willen hebben die doet wat hij moet doen.
Verschil tussen Android gebruikers en een iPhone gebruiker is dat de eerste het schijnbaar meer ziet als een computer, de andere groep zegt 'ik wil geen gezeur ik heb dat ding voor te bellen en wat apps te draaien maar het moet vooral geen computer worden'
Als mijn telefoon/smartphone het gedrag van een computer begint te vertonen dan leert die heel snel vliegen en vooral hard vallen. Kortom een iPhone is voor mensen die gewoon een apparaat willen hebben die doet wat hij moet doen en dan goed, een smartphone zijn zonder poespas.

Even verdraaien. Apple heeft vooral de neiging om de communicatie perfect met je apple spul te laten werken. ;-) (mompelt iets van half vol en half leeg)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
OkselFris schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:21:
[...]

Raar hoe jij de iPhone plaatst bij huisvrouwen. Waarom wil je überhaupt verstand hebben van een telefoon of beter gezegd welk verstand wil je er van hebben? Er zijn velen die net zoals ik gewoon een telefoon willen hebben die doet wat hij moet doen.
Verschil tussen Android gebruikers en een iPhone gebruiker is dat de eerste het schijnbaar meer ziet als een computer, de andere groep zegt 'ik wil geen gezeur ik heb dat ding voor te bellen en wat apps te draaien maar het moet vooral geen computer worden'
Als mijn telefoon/smartphone het gedrag van een computer begint te vertonen dan leert die heel snel vliegen en vooral hard vallen. Kortom een iPhone is voor mensen die gewoon een apparaat willen hebben die doet wat hij moet doen en dan goed, een smartphone zijn zonder poespas.

Even verdraaien. Apple heeft vooral de neiging om de communicatie perfect met je apple spul te laten werken. ;-) (mompelt iets van half vol en half leeg)
Don't feed the troll

Hoop android fanboys voelen zich superieur omdat ze met wat GUI aanpassingen zich tweaker denken te mogen noemen. Een custom rom zelf koken of een kerneltje compileren zit er niet in :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:53:
[...]

Don't feed the troll

Hoop android fanboys voelen zich superieur omdat ze met wat GUI aanpassingen zich tweaker denken te mogen noemen. Een custom rom zelf koken of een kerneltje compileren zit er niet in :')
Wie is hier nu eigenlijk de troll? En waarom zelf compilen als je het prima kunt downloaden. Of bak jij je eigen brood, bouw je je eigen auto en haal je zelf de koffiebonen uit je achtertuin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Aghanim schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:55:
[...]

Wie is hier nu eigenlijk de troll? En waarom zelf compilen als je het prima kunt downloaden. Of bak jij je eigen brood, bouw je je eigen auto en haal je zelf de koffiebonen uit je achtertuin?
Antwoord is al geformuleerd: je hoeft je niet superieur te voelen omdat je een aparte launcher en vederen GUI aanpassingen kunt doen. Dan is het jailbreaken + Cydia, Winterboard en bijv. UIkit installeren op je iPhone net zo tweakwaardig.

Leuk leesvoer: http://www.makeuseof.com/...m-rom-android-story-idea/

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 09-08-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:45:
[...]

iPhone 5 zal 649 euro kosten in België (huidige prijs van de 4S, de 4 kost hier nu 529 euro, 3GS 379 euro).

De 4S zou me dus evenveel kosten als een top-of-the-line Android phone, vandaar de twijfel. Ook heb ik al een iPad 2 met iOS, dus een Android phone zou me dus een beetje 'the best of both worlds' bieden.
Maar door het ongelooflijke aanbod aan Android foons zie ik door de bomen het bos niet meer.
De One X sprak me wel aan (reviews spreken van supersnel toestel, heel stevig en kwalitatief) maar hier hoor ik dat HTC onder meer problemen heeft met gewoon bellen, alsook de Wifi issues. De S3 is in feite ook iets te duur (kost hier meer dan 600 euro), de Nexus lijkt me super, maar ook al wat verouderd, net zoals de S2.
Moeilijk, moeilijk.
Ik wil gewoon een future proof toestel voor een redelijke prijs, al is dit misschien een utopie.
Tja, dan zou ik als ik jou was een of twee Android toestellen uitproberen + een iPhone en dan kijken wat jij het fijnste vindt.
[...]

huh?

Jij raad nu iemand een telefoon aan die nog niet beschikbaar is, waar niemand specificaties van weet en waarvan niemand weet hoe deze uit gaan zien?

In mijn ogen een erg waardeloos advies. Daarbij wilt de TO graag een groot scherm, iets wat de iphone niet heeft.

@mektheb
voor jou hetzelfde. Jij weet dus nu al dat je een telefoon gaat kopen waarvan je geen specificaties, mogelijkheden of uiterlijk kent?
Je weet nu al zeker dat je een onbekende telefoon gaat kopen, Dat is een beetje als zeggen dat je nu al de blueray van shrek4 gaat kopen. Het apparaat moet nog gemaakt worden?

Nee, dat zeik helemaal niet. Ik zet dat ALS hij voor de iPhone gaat, hij beter nog een maandje kan wachten. Dan zullen zowel de iPhone 4 als 4S waarschijnlijk €100,00 goedkoper worden. En als hij nu de iPhone 4S zou willen kopen, dan raad ik hem aan een maand te wachten omdat je dan het nieuwste model hebt (dat in het algemeen beter is) voor dezelfde prijs en het bestaande model goedkoper. Ik zie niet in hoe dat slecht advies is, aangezien - als hij voor de iPhone gaat - hij of de iPhone goedkoper kan krijgen of een iPhone met nieuwere functionaliteit kan krijgen voor de huidige prijs. In beide gevallen zal hij als koper beter af zijn.

Ik ben trouwens van mening dat de App Store meer gratis apps heeft. Ik denk dat jou verwijst naar sommige ontwikkelaars die hun apps in Google Play gratis aanbieden met energieslurpende advertenties VS de App Store waar sommige ontwikkelaars kiezen voor een betaalde app zonder advertenties. Daarnaast kan het wel je wachtwoord onthouden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 09-08-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:07:
[...]

Antwoord is al geformuleerd: je hoeft je niet superieur te voelen omdat je een aparte launcher en vederen GUI aanpassingen kunt doen. Dan is het jailbreaken + Cydia, Winterboard en bijv. UIkit installeren op je iPhone net zo tweakwaardig.

Leuk leesvoer: http://www.makeuseof.com/...m-rom-android-story-idea/
En wie zegt er dat de gemiddelde Android gebruiker zich superieur voelt? Feit is gewoon dat bijna iedereen wel eens wat anders wil qua look and feel, kijk maar naar de Windows wallpaper, die verandert ook regelmatig bij mensen. En die look and feel veranderen gaat op Android nu eenmaal gemakkelijker en uitgebreider.
Uniciteit schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:43:
Ik denk dat jou verwijst naar sommige ontwikkelaars die hun apps in Google Play gratis aanbieden met energieslurpende advertenties VS de App Store waar sommige ontwikkelaars kiezen voor een betaalde app zonder advertenties. Daarnaast kan het wel je wachtwoord onthouden ;)
Als je wilt discussiëren zorg dan in elk geval dat je op de hoogte bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[b]XeNeRgY schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:54:
Als je wilt discussiëren zorg dan in elk geval dat je op de hoogte bent.
Jij ook, aangezien ik net bof vijf apps heb gedownload zonder steeds mijn wachtwoord in te voeren. Of heb je het over die beveiligingscontrole waarbij je 1x je wachtwoord moet invoeren tijdens een sessie? Dat is namelijk iets anders dan de claim dat iOS het wachtwoord helemaal niet kan onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Of we begrijpen elkaar niet. Wat ik bedoelde tr zeggen is dan Android Play je wachtwoord prima onthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:43:
[...]

Nee, dat zeik helemaal niet. Ik zet dat ALS hij voor de iPhone gaat, hij beter nog een maandje kan wachten. Dan zullen zowel de iPhone 4 als 4S waarschijnlijk €100,00 goedkoper worden. En als hij nu de iPhone 4S zou willen kopen, dan raad ik hem aan een maand te wachten omdat je dan het nieuwste model hebt (dat in het algemeen beter is) voor dezelfde prijs en het bestaande model goedkoper. Ik zie niet in hoe dat slecht advies is, aangezien - als hij voor de iPhone gaat - hij of de iPhone goedkoper kan krijgen of een iPhone met nieuwere functionaliteit kan krijgen voor de huidige prijs. In beide gevallen zal hij als koper beter af zijn.

Ik ben trouwens van mening dat de App Store meer gratis apps heeft. Ik denk dat jou verwijst naar sommige ontwikkelaars die hun apps in Google Play gratis aanbieden met energieslurpende advertenties VS de App Store waar sommige ontwikkelaars kiezen voor een betaalde app zonder advertenties. Daarnaast kan het wel je wachtwoord onthouden ;)
Hoe kun je nu al zeggen dat het nieuwste model beter is?
Je weet niet hoe het uitziet, wat de specificaties zijn of wat je ermee kunt?

Nee, koop maar geen peugeot 206, de 207 is de opvolger en is toch beter?

DIk hoor dit altijd van apple gebruikers en dit is de meest kromme gedachtengang ooit. Nee, ik ga in oktober voor de nieuwe. Welke nieuwe? wat kan dit dan? hoe ziet die uit? is die beter dan de oude?

Ik heb liever een kleine ad bovenin beeld dan dat ik weer moet gaan kopen e.d. Daarnaast heb je bij android altijd een keuze, met ads gratis of ad-free tegen betaling. Ik heb nog nooit een app gekocht en toch mis ik niks. (Kan ik ook niet, ik heb geen creditcard, groot nadeel van Play) Energieslurpend maakt tegenwoordig niet uit, alle telefoons redden het net 1 dag op de accu, iedere nacht even opladen is heel normaal.
En als je een ad krijgt in een app druk je meteen met je duim even op de terug knop. Meer dan een zwarte flits is het meestal niet.

verder kun je bij apple je wachtwoord niet onthouden! Bij iedere update en app installatie moet je dit opnieuw invullen.
Ik heb nog nooit een apple ding gezien waarbij dit niet hoeft.
Daarnaast is ook de werking van de appstore niet goed vind ik.
3 apps installeren kost je zeker 5-10 min.
zoeken -> kiezen -> installeren tikken -> wachtwoord invullen -> store word gesloten en je word naar de laatste apgina gegooid -> terug scrollen naar pag 1 -> store opnieuw openen -> zoeken.....

bij anderdroid is het:
Zoeken -> kiezen -> installeren tikken -> zoeken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:23:
[...]

DIk hoor dit altijd van apple gebruikers en dit is de meest kromme gedachtengang ooit. Nee, ik ga in oktober voor de nieuwe. Welke nieuwe? wat kan dit dan? hoe ziet die uit? is die beter dan de oude?

Ik heb liever een kleine ad bovenin beeld dan dat ik weer moet gaan kopen e.d. Daarnaast heb je bij android altijd een keuze, met ads gratis of ad-free tegen betaling. Ik heb nog nooit een app gekocht en toch mis ik niks. (Kan ik ook niet, ik heb geen creditcard, groot nadeel van Play) Energieslurpend maakt tegenwoordig niet uit, alle telefoons redden het net 1 dag op de accu, iedere nacht even opladen is heel normaal.
En als je een ad krijgt in een app druk je meteen met je duim even op de terug knop. Meer dan een zwarte flits is het meestal niet.

verder kun je bij apple je wachtwoord niet onthouden! Bij iedere update en app installatie moet je dit opnieuw invullen.
zoeken -> kiezen -> installeren tikken -> wachtwoord invullen -> store word gesloten en je word naar de laatste apgina gegooid -> terug scrollen naar pag 1 -> store opnieuw openen -> zoeken.....

bij anderdroid is het:
Gut gut, wat vervelend. Zullen we nu 10 dingen gaan opnoemen hoe slecht binnen Android dingen geregeld zijn :')

Beide platformen hebben zo hun minder sterke punten en sterke punten, wanneer dringt dat nu eens door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]
De eerste keer dat je update of installeert moet je je wachtwoord invullen, daarna pas als je de dag erna of zo weer apps gaat installeren. Het wachtwoord wordt voor x aantal uur onthouden. Dat heb ik liever dan dat iemand mn telefoon kan pakken en apps kan gaan downloaden op MIJN kosten. Of is een wachtwoord eenmalig invullen zoveel werk....? En WP7.5 sluit ook de Marketplace af als je iets installeert, maar dat vind ik wel schijtirritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:27:
[...]

Gut gut, wat vervelend. Zullen we nu 10 dingen gaan opnoemen hoe slecht binnen Android dingen geregeld zijn :')

Beide platformen hebben zo hun makke en hun sterke punten, wanneer dringt dat nu eens door?
Ach jee, heb ik de apple fanboy op de teentjes getrapt?

leer eens normaal discussiëren voordat je hier reageert.
Ruubster schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:27:
[...]

De eerste keer dat je update of installeert moet je je wachtwoord invullen, daarna pas als je de dag erna of zo weer apps gaat installeren. Het wachtwoord wordt voor x aantal uur onthouden. Dat heb ik liever dan dat iemand mn telefoon kan pakken en apps kan gaan downloaden op MIJN kosten. Of is een wachtwoord eenmalig invullen zoveel werk....? En WP7.5 sluit ook de Marketplace af als je iets installeert, maar dat vind ik wel schijtirritant!
Euhm ja?
Waarom moet ik mijn wachtwoord invullen, mijn telefoon is toch al beveiligd?
Ook vreemd bij apple, telefoon unlocken zijn altijd 2 handelingen?

Je mail mag iedereen zo lezen maar een update doen kan echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:30:
Euhm ja?
Waarom moet ik mijn wachtwoord invullen, mijn telefoon is toch al beveiligd?
Ook vreemd bij apple, telefoon unlocken zijn altijd 2 handelingen?

Je mail mag iedereen zo lezen maar een update doen kan echt niet?
Nou nou nou, je gaat er wel erg fel op tegenin.
Je tweede opmerking snap ik niet ('2 handelingen tot unlocken').

Over het andere: Ik heb toch liever dat iemand wel mijn mail kan lezen maar niet zomaar ff een paar dure apps kan kopen. Heb jij liever dat je bankrekening geplunderd wordt dan dat iemand een bericht leest? Lijkt me logisch dat zoiets beveiligd is, is dat bij android dan niet?

Edit: bankrekening plunderen is een groot woord, maar het kan hard gaan, aangezien je dure en goedkope apps hebt, en daarnaast ook muziek kan downloaden. Geef mij een kwartiertje en ik heb je 200 euro armer gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Ruubster op 10-08-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
[...]

Ik denk dat je nog wel lezen hebt in dit topic als je zo'n domme opmerking weet te maken |:(

hint: Miki in "iPhone 4S, 3GS of toch maar Android ?"

[ Voor 37% gewijzigd door Miki op 10-08-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruubster schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:33:
[...]

Nou nou nou, je gaat er wel erg fel op tegenin.
Je tweede opmerking snap ik niet ('2 handelingen tot unlocken').

Over het andere: Ik heb toch liever dat iemand wel mijn mail kan lezen maar niet zomaar ff een paar dure apps kan kopen. Heb jij liever dat je bankrekening geplunderd wordt dan dat iemand een bericht leest? Lijkt me logisch dat zoiets beveiligd is, is dat bij android dan niet?
Zo was het dan niet bedoeld ;)

Als ik mijn scherm aanzet kan ik direct het patroon tekenen en klaar.
Bij apple moet je altijd eerst sliden en dan pas je wachtwoord invullen

Tsja, dat kan ook als je een app opent en in die app aankopen gaat doen.
Bankrekening plunderen? Werkt alleen via de creditcard bij Play en die heb ik niet :)

Maar als je het zo bekijkt is het wel logisch, ik weet eigenlijk niet of de Play store daar tegen beveiligd is. Volgens mij hoef je alleen bij betaalde apps je wachtwoord te geven.
Miki schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat je nog wel lezen hebt in dit topic als je zo'n domme opmerking weet te maken |:(

tip: Miki in "iPhone 4S, 3GS of toch maar Android ?"
Wie is er begonnen over android fanboys waarvan het tweaken niet noemenswaardig is.
het illegaal wat meuk op je iphone knallen is dat volgens jou wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 07:33
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:37:
[...]
Volgens mij hoef je alleen bij betaalde apps je wachtwoord te geven.
Heb gewoon aangezet dat je een pincode moet invullen bij het aanschaffen van betaalde apps. Gratis apps installeren: click, klaar. Betaald apps installeren: click, 4-cijfer-pincode, klaar. Vrijwel geen risico en zeer snel.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
marhalm schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:03:
Ook een iPhone is prima natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat meer iets voor huisvrouwen die ook hip willen zijn en daarnaast nul komma nul kaas gegeten hebben van telefoons.
Toch wel opmerkelijk dan dat 9 van de 10 ICTjers hier met een iPhone lopen. En dan hebben we het over een grote organisatie. Ze hebben zo'n ding omdat het gewoon feilloos werkt en omdat ze niet geinteresseerd zijn in die z.g. vrijheid van Android (lees: modden en jailbraken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
warp schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:41:
[...]

Toch wel opmerkelijk dan dat 9 van de 10 ICTjers hier met een iPhone lopen. En dan hebben we het over een grote organisatie. Ze hebben zo'n ding omdat het gewoon feilloos werkt en omdat ze niet geinteresseerd zijn in die z.g. vrijheid van Android (lees: modden en jailbraken).
Vergeet niet dat je vaak groepsgedrag hebt, of dat nu richting Android of Apple of Windows Phone is.

Maar het is ontzettend jammer dat het eindigd een een detail oorlog over dingen waar echt niemand zich druk over zou mogen maken. Tjonge, ik gooi mijn iPhone weg, want ik moet 2x klikken om dit te doen... nee man, daarna word je gek van je Android, want dan moet je 3x ipv 2x klikken om dat te doen...

Misschien moeten we hier op got een 'fanboy'-tag introduceren:
<fanboy>iPhone</fanboy> en <fanboy>AMD</fanboy> (en uiteraard alle tegenovergestelde merken)
Dat scheelt iedereen een hoop typen van onzinnige tekst, soort van autogenerated rant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGhostInc schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:54:
[...]

Vergeet niet dat je vaak groepsgedrag hebt, of dat nu richting Android of Apple of Windows Phone is.

Maar het is ontzettend jammer dat het eindigd een een detail oorlog over dingen waar echt niemand zich druk over zou mogen maken. Tjonge, ik gooi mijn iPhone weg, want ik moet 2x klikken om dit te doen... nee man, daarna word je gek van je Android, want dan moet je 3x ipv 2x klikken om dat te doen...

Misschien moeten we hier op got een 'fanboy'-tag introduceren:
<fanboy>iPhone</fanboy> en <fanboy>AMD</fanboy> (en uiteraard alle tegenovergestelde merken)
Dat scheelt iedereen een hoop typen van onzinnige tekst, soort van autogenerated rant :+
Inderdaad dat is kudde gedrag, dat zie ik bij mij op het werk ook, dat best veel mensen een iPhone hebben en dan gaan andere er ook een kopen.

iPhone of Android je moet lekker zelf weten wat je neemt, maar ik weet wel 100% zeker dat je meer met je Android kunt doen dan met een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Wie is er begonnen over android fanboys waarvan het tweaken niet noemenswaardig is.
Zullen we ons niet verlagen tot het schoolplein niveau, dan doel ik op wie er begon :)

Verder zie ik niet in wat er illegaal is aan jailbreaken, kun je me dat uitleggen. Overigens is het installeren van custom roms ook geen zuivere koffie. Het distribueren van binary's(ik doel dan op de specifieke closed drivers) is niet helemaal de bedoeling in open source land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:58:
[...]

Inderdaad dat is kudde gedrag, dat zie ik bij mij op het werk ook, dat best veel mensen een iPhone hebben en dan gaan andere er ook een kopen.

iPhone of Android je moet lekker zelf weten wat je neemt, maar ik weet wel 100% zeker dat je meer met je Android kunt doen dan met een iPhone.
Ik betwijfel dat of je dat echt kunt hard maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
TheGhostInc schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:54:
Alleen gaat dat hier niet op want het is vrijwel allemaal externe inhuur, afkomstig van verschillende bedrijven. Daarnaast wisselen ze vaak, want ze worden alleen maar ingehuurd voor de duur van een project.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:58:
Zoals?

[ Voor 23% gewijzigd door warp op 10-08-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hard maken? Ik verzeker je dat je veel meer met een Android device kan doen dan een iPhone, met een iPhone ben je ten eerste afhankelijk van iTunes.

Een Android toestel kan heel veel taken overnemen die je notebook ook kan uitvoeren, maar een iPhone kan die niet uitvoeren.

Bij een Android toestel heb je theoritische geen computer nodig om er muziek op te zetten, je kunt dat zelf op de telefoon downloaden en ook zijn er torrent programma's waar je van alles mee kunt downloaden.

Zo heb ik een tijdje zonder computer gezeten, toen nam mijn Android smartphone al die taken over, ik deed nieuwe tv afleveringen gewoon op de telefoon downloaden en keek het toen via een media speler.

Andere muziek formaten dan mp3 zijn ook geen probleem met Android. Ik zie een iPhone nog niet al die taken van notebook overnemen en dan vooral omdat het bestandssysteem gesloten is, je kunt alleen content via iTunes erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Jongens, jongens... zo met modder gooien. En dat allemaal omdat ik vroeg welke foon beter is. Ik wil gewoon maar wat advies :-)

Ik ben al 13 jaar Apple-user, dus ik ken er ondertussen wel het één en ander van. Enkele maanden geleden ook een iPad 2 gekocht (eigenlijk meer voor de kids en de vrouw, maar goed) en heel tevreden van iOS.

Wat ik zie en hoor en lees van Android spreekt me aan. Blijkbaar is Android met Jelly Bean volwassen geworden en mag het zich perfect meten met iOS.
Heb gisteren de Galaxy Nexus even in m'n handen gehad in Saturn en was best wel onder de indruk. ICS was geïnstalleerd maar heb op youtube een review van Jelly Bean op de Nexus gezien en man, man, man, nog smoother than butter.

Mocht prijs geen probleem zijn, dan zou ik wellicht wachten op de iPhone 5 of misschien wel een Galaxy S3 kopen. Maar de Nexus doet alles wat ik wil voor minder dan 400€. Dus is de keuze snel gemaakt.

Bovendien is het eens wat anders : op m'n iMac heb ik naast OS X ook Ubuntu staan en ik ben evenzeer onder de indruk van deze Linux distro.

Apple is goed, maar soms erger ik me aan al dat iGedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:13:
Wat hard maken? Ik verzeker je dat je veel meer met een Android device kan doen dan een iPhone, met een iPhone ben je ten eerste afhankelijk van iTunes.

Een Android toestel kan heel veel taken overnemen die je notebook ook kan uitvoeren, maar een iPhone kan die niet uitvoeren.

Bij een Android toestel heb je theoritische geen computer nodig om er muziek op te zetten, je kunt dat zelf op de telefoon downloaden en ook zijn er torrent programma's waar je van alles mee kunt downloaden.

Zo heb ik een tijdje zonder computer gezeten, toen nam mijn Android smartphone al die taken over, ik deed nieuwe tv afleveringen gewoon op de telefoon downloaden en keek het toen via een media speler.

Andere muziek formaten dan mp3 zijn ook geen probleem met Android. Ik zie een iPhone nog niet al die taken van notebook overnemen en dan vooral omdat het bestandssysteem gesloten is, je kunt alleen content via iTunes erop zetten.
Met SimplePlay (freeware) heb je geen iTunes nodig om muziek op je iPhone te zetten, en zo zijn er wel meer apps waarmee dit kan (zonder jailbreak). Voor andere zaken had je iTunes sowieso al niet meer nodig.

Met AcePlayer (kost 2$ dacht ik) kun je zonder jailbreak elk formaat afspelen wat je maar kunt bedenken (zowel audio als video). Er zullen ook wel wat freeware players in de appstore te vinden zijn.

Voor het overzetten van bestanden zijn ook zat (freeware) apps in de appstore te vinden.

Dus tja, resteert alleen de Torrent-client, ook dat kan wel, maar dan moet je hem jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar sla je die bestanden dan op? Je kunt een iPhone ja niet koppelen aan je computer als verwisselbare opslag? Toen ik een iPhone 3G had toen had je wel een jailbreak nodig en zelfs dat vond ik niet de oplossing, want het bestandsysteem moest ik benaderen via SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

dat zie ik hier ook inderdaad.
de meeste mensen hebben een iphone.

Wat me dan wel opvalt, als iemand naar mij toekomt met een probleem kan ik dat meestal direct oplossen.
Even via de telefoon en het werkt weer.
De it'er met zijn iphone zegt dan altijd, ik loop naar mijn laptop, bel ik je wel als het weer werkt.

Leuk die iphone, maar problemen direct oplossen lukt ze er toch maar zelden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
@Diqiu-Long: Gewoon in het geheugen van de telefoon. Tegenwoordig kan dat dus zonder jailbreaks, daar heb je apps als deze voor.
Er wel het e.e.a. veranderd hoor sinds de G3. Hoeveel kan een Android uit die tijd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dr.McKay schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:31:
Wat ik zie en hoor en lees van Android spreekt me aan. Blijkbaar is Android met Jelly Bean volwassen geworden en mag het zich perfect meten met iOS.
Heb gisteren de Galaxy Nexus even in m'n handen gehad in Saturn en was best wel onder de indruk. ICS was geïnstalleerd maar heb op youtube een review van Jelly Bean op de Nexus gezien en man, man, man, nog smoother than butter.

Mocht prijs geen probleem zijn, dan zou ik wellicht wachten op de iPhone 5 of misschien wel een Galaxy S3 kopen. Maar de Nexus doet alles wat ik wil voor minder dan 400€. Dus is de keuze snel gemaakt.
Ik ben blij te horen dat de Nexus je positief heeft verrast. Ik gebruik em sinds launch en het is echt een top toestel en kan inderdaad alles wat een normale gebruiker nodig heeft. Android is in mijn ogen sinds ICS volwassen geworden en JB is de eerste stap om het systeem nog verder te verbeteren. Sinds JB is de Nexus zo ontzettend smooth, werkt heerlijk. Ik denk dat Android qua systeem minimaal even volwassen is als iOS. Zeker als je kijkt naar de zaken die Apple uit Android gekopieerd heeft voor iOS 5 (over the air updates, notificaties en statusbar). Dat geeft toch wel aan dat Android goede dingen bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:54:

Wat me dan wel opvalt, als iemand naar mij toekomt met een probleem kan ik dat meestal direct oplossen.
De it'er met zijn iphone zegt dan altijd, ik loop naar mijn laptop, bel ik je wel als het weer werkt.

Leuk die iphone, maar problemen direct oplossen lukt ze er toch maar zelden mee.
Ligt dat aan de telefoon of aan de gebruiker? Ik heb gewoon een SSH-, Citrix- en RDP-client erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

warp schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:03:
[...]

Ligt dat aan de telefoon of aan de gebruiker? Ik heb gewoon een SSH-, Citrix- en RDP-client erop staan.
Inderdaad, dat ligt gewoon aan de gebruiker. Als iemand je vraagt om een verslag te maken, Denskie, ga je die dan ook helemaal op je telefoon maken? Of ga je dan ook naar een computer? Het kan namelijk op je telefoon hoor!!!
[...]

bij anderdroid is het:
Nee, nee, nee. Ik zeg dat ALS hij voor de iPhone gaat, hij beter kan wachten want a) de oude modellen worden goedkoper (als hij daarvoor wilt gaan) en b) er komt een nieuw model beschikbaar voor dezelfde prijs als het huidige topmodel van Apple. Dat nieuwe model kán beter zijn. En als het niet beter is, dan kan hij altijd voor de iPhone 4S gaan die dan €100,00 goedkoper is.

Wat is het probleem daarmee? Dat hij €100,00 kan uitsparen? Vind je dat slecht? Of vind je het slecht dat hij dan ook voor een nieuwer model kan kiezen (die al dan niet beter of slechter is)?

Daarnaast ben je helemaal verkeerd geïnformeerd. "3 apps installeren kost je zeker 5-10 min." "(uitgebreid stappenplan)". Daar klopt dus al helemaal niks van.

Als je al een discussie aangaat, zorg er dan voor dat je de feiten op orde hebt.
[...]

Waarom volg je je eigen advies niet op?
[...]

Zo was het dan niet bedoeld ;)

Als ik mijn scherm aanzet kan ik direct het patroon tekenen en klaar.
Bij apple moet je altijd eerst sliden en dan pas je wachtwoord invullen

Tsja, dat kan ook als je een app opent en in die app aankopen gaat doen.
Bankrekening plunderen? Werkt alleen via de creditcard bij Play en die heb ik niet :)
Dat laatste is echt een ontzettend slecht argument. Omdat jij geen bankgegevens hebt verbonden aan Google Play, is het voor iedereen volkomen veilig en zijn extra veiligheidsstappen niet nodig?
Maar als je het zo bekijkt is het wel logisch, ik weet eigenlijk niet of de Play store daar tegen beveiligd is. Volgens mij hoef je alleen bij betaalde apps je wachtwoord te geven.
Dus als je bij Apple je wachtwoord één keer in de zoveel tijd moet opgeven, dan zijn het onzin stappen en allemaal gedoe... maar als het bij de Play Store moet is het opeens beveiliging?
Prima argument hier. d:)b
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:54:
[...]

Zoals aangegeven: ligt dat aan de gebruiker? Of de telefoon? Het ligt eerder aan de gebruiker. Als iemand je vraagt om een uitgebreid verslag te maken ga je die dan ook helemaal op je telefoon maken? Of ga je dan ook naar een computer? Het kan namelijk op je telefoon hoor!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het is prima als iemand de voor- en nadelen van iOS én Android opnoemt, maar op het moment schiet je alleen maar in de verdediging en beweer je onjuiste dingen. Het is nu wel duidelijk geworden dat jij Android duidelijk superieur vindt - maar het is mij niet duidelijk waarom. Het enige wat je hebt gedaan is proberen iOS in een slecht daglicht te zetten. Je hebt niks positiefs gezegd over iOS. Je hebt ook niks negatiefs gezegd over Android. En waarom je Android nou zo geweldig vindt, heb je ook nog niet uitgelegd.

In feite weten we dus nog steeds niet jouw mening. Wat we wel weten is dat je meteen in de verdediging schiet zodra iemand over iOS begint.

Tegenwoordig komt het veelal gewoon nog op voorkeur aan in de discussie Android vs iOS: wat vind je er mooier uitzien? Wat vind je fijner om te gebruiken? Welke apps ga je gebruiken? Hoe lang wil je het apparaat houden?

Dat zijn de vragen waar het nu meestal omgaat. Genoeg positieve dingen over Android, maar ook genoeg negatieve dingen; en dat geldt ook voor iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
Miki schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:53:
[...]

Don't feed the troll

Bedoel het niet om te trollen man, ik zeg toch zelf dat ik best een iPhone zou willen. Echter, als je dat scherm met die iconengrid zat bent, dan is een andere launcher bij Android best leuk ja. Hoeft niet natuurlijk.

Android werkt trouwens ook gewoon zonder gezeur en out of the box. Wellicht dat veel mensen die Android nemen wel de neiging hebben om er mee te prutsen, maar ja dat is ook omdat het systeem dat toelaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
[...]

Tuurlijk, niet alleen huisvrouwen hebben een iPhone, in mijn omgeving zie ik ze echter wel veel maar mijn opmerking was wellicht wat overdreven. Er stond echter wel 'ik vind' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Houden we de discussie wel een beetje beschaafd hier? Ik zie toch wel wat posts voorbij komen hier die ik wel op het randje vind...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:42
Kleuters 8)7

Discussie mond uit in modderkiepen. TS moet gewoon een een keus maken enwel NU :)

[ Voor 99% gewijzigd door Crawl NL op 11-08-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Heb na jarenlang iOS onlangs een paar weken met Android gespeeld (Galaxy Note) en ben tot de volgende conclusie gekomen:

Voordeel Android: illegaal downloaden (torrents e.d.) fluitje van een cent.

Nadelen Android: rommelig (icons e.d. incoherent van formaat en zelfs resolutie), slechte emailnotificatie (bij iOS kan ik in het lockscreen een binnenkomende email al gedeeltelijk lezen, bij Android moet je echt de mail app in), copy/paste werkt minder fijn (cursor leidt nog wel eens een eigen leven). Apps vaak wat minder verfijnd, scrollen minder smooth.

Al met al vind ik iOS duidelijk gepolijster en meer coherent, soft- en hardware is 100% op elkaar afgestemd daar waar je bij Android merkt dat het voor een legio aan toestellen bestemd is.
Ik lees trouwens vaak als pluspunt van Android de widgets. Die mening deel ik niet. Ik heb ze even gebruikt maar bemerkte dat bijv. de emailwidget gewoon omslachtiger werkt dan de gewone app. Ten eerste moet je helemaal naar de pagina scrollen waar je de widget hebt staan en als je dan vervolgens een email wilt schrijven opent zich alsnog de app zelf. Je had dus beter gewoon gelijk de app kunnen openen. Een weerwidget is dan weer wel leuk maar dat heeft iOS ook.

De Galaxy Note is inmiddels weer verkocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Hadespuiter op 12-08-2012 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Zucht... doet me denken aan die oeverloze discussies over Mac vs PC. Vroeger was het XP vs OS9, nu is het Vista/Win7 vs OS X.

Op computervlak ben ik verre van een leek. Heb een goeie kennis van zowel Windows, Mac OS en Linux. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.
Als ik de huidige releases van Windows 7, OS X en Linux (in mijn geval Ubuntu) vergelijk, dan is er geen één van de drie 'slecht'. Windows heeft een lange weg afgelegd en vind ik best wel heel aangenaam werken (m'n vrouw heeft een Dell laptop). Op m'n iMac heb ik OS X en Ubuntu staan en ik moet zeggen dat ze aan elkaar gewaagd zijn. Tuurlijk, OS X is more polished en Ubuntu heeft hier en daar nog wat ruwe kantjes, maar het werkt wel en is bovendien volledig gratis. Alles wat ik op OS X doe, kan op Linux, met uitzondering van de meeste games, waar ik toch geen tijd meer voor heb, en enkele apps (waarvoor ik nu volop alternatieven aan het zoeken ben). Ik zou dus misschien de overstap maken naar Ubuntu in de (heel) nabije toekomst.

Zo is het ook met Android en iOS. Ik ken iOS van op de iPad 2 en inderdaad, even polished als OS X op de Mac, maar heb Android al verschillende keren gezien en het is ook goed. Anders, minder polished, maar goed. Wat ik gezien heb van ICS (en Jelly Bean op youtube) heeft me geïmponeerd.

Maar voor al dat 'polished' gedoe betaal je natuurlijk ook een prijs. Heb nu niet meer de financiële luxe van vroeger. Niet dat ik plots arm geworden ben, maar als je een gezin met kinderen hebt, ga je je prioriteiten gaan verleggen.

Ik ben dus nog steeds heel tevreden van Apple producten, maar niemand kan ontkennen dat ze (te) duur zijn (de uitspraken van Jonny Ive als zou Apple het niet doen voor het geld hebben me eens goed doen lachen). Akkoord, een top-of-the-line PC kost je evenveel als een iMac (of zelfs Mac Pro), een top-of-the-line Android foon (zoals de Samsung s3) kost je quasi evenveel als een iPhone.

Maar bij Apple heb je alleen maar high-end producten (of toch high-end geprijsde producten). Bij een PC (of je er nu Linux of Windows op zet) heb je elke prijsklasse. Zo ook met Android. En je kan me zeker niet beschuldigen van anti-Apple te zijn, ik werk al met Mac's van in het jaar 1999.

Apple's 'oudere' iphones zakken ook in prijs wanneer nieuwe modellen gelanceerd worden, maar zoals hier ook al geopperd, 379 euro voor een verouderde telefoon als de 3GS is belachelijk. Ik had het over de 4S, wel die zal dus nog altijd 529 euro gaan kosten wanneer de 5 er is. Voor 529 euro heb je in Android land al een verdomd goeie foon. En hier is de punch line : voor veel minder dan die 529 euro heb je nog steeds een verdomd goeie foon.

Dus, naar een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid word ik binnenkort eigenaar van een Google Nexus. Met de 140 euro die ik zal bespaard hebben door geen 4S te kopen kan ik al flink wat apps, accessoires of wat dan ook kopen... of ik zet het gewoon op de bank.
Money makes the world go round, you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Wat je je nog wel even zou moeten bedenken is of je het toestel vaak mee gaat nemen in je spijkerbroek. De grote schermen van de hi-end Android phones zijn mooi, maar ondingen onderweg.
Onderweg wil je je telefoon vaak even snel met één hand kunnen bedienen en moet ie comfortabel/onvoelbaar in je zak zitten. Een Nexus voldoet niet aan die eisen. Je hebt vaak 2 handen nodig en zodra je gaat zitten, knelt ie in je broekzak.

Thuis op de bank, prima, maar on the road werkt niets handiger dan een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Bijna overal waar ik ga, heb ik een rugzakje bij voor m'n portefeuille, foon en nog wat andere zaken. Ik haat al dat soort zaken in m'n broekzak, enkel een zakdoek komt erin :-)
Is misschien minder handig, maar sowieso zou een iPhone ook in een hoesje komen, dus dan heb ik ook twee handen nodig om hem te kunnen bedienen (ik zie me een iPhone niet zomaar los in een broekzak of rugzak stoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Ik heb ervaring met alle drie de mobiele OSen en met android en iOS meer dan een jaar iOS vanaf iOS 1, en Android vanaf Android 1.5. Windows phone nog niet zo lang ervaring mee maar ben nu in het bezit van een Lumia 710 zo'n half jaar. Op desktop gebied heb ik ook ervaring met alle 3 de OSen windows vanaf 95, Mac vanaf 10.4 linux vanaf Ubuntu 7.04.

Dat gezegd is er geen betere telefoon of computer. Een OS is een niets meer dan een tool om een doel te bereiken en hoe dit gedaan wordt heeft een persoonlijke voorkeur. Ik zelf vond android een fijn OS maar zag mij uiteindelijk alleen maar tweaken en custom roms installeren om het "beter" te maken en zodra ik dat had gevonden deed ik niks meer dan bellen smsen en internetten iets wat ieder mobiel OS kan. Vandaar dat ik naar windows phone gegaan ben.

Dit OS is simpel snel en doet wat ik ermee wil op een fijne gebuikers vriendelijke manier. IOS lijkt heel erg op WP simpel snel en doet wat het moet doen alleen heeft een nerg aan apps en als je hem jailbreakt kan je ENORM veel. Zo kan ik op mijn iPad gewoon torrents downloaden en dan de gedownloade 1080p mkv afspelen.

Al met al een OS is persoonlijk en hangt sterk af van wat jij er zelf mee doet. Dagen tweaken is leuk maar op een geven moment is dat over en wil je iets stabiels wat ik naar mijn mening nog niet kan vinden in android (ICS is de goede richting op).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
@DrMcKay, los in de broekzak is prima op één voorwaarde, je moet niets anders in die zak hebben zitten. Een bos sleutels of andere harde voorwerpen in dezelfde broekzak is fataal voor de staat van je toestel. :)
Pagina: 1 2 Laatste