Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06 16:25
Ik wil eindelijk een degelijke smartphone kopen en omdat ik al 13 jaar Apple-gebruiker ben, ligt een iPhone voor de hand.
De prijs houdt me echter tegen. Ik zou wachten tot de 5 verschijnt en dan de 4S kopen (die dan normaal 529 euro zou moeten gaan kosten).

Maar voor 529 euro heb je ook een dijk van een Android toestel zoals de HTC One X, een toestel dat veel nieuwer is dan de 4S en dat tegen dezelfde prijs.
En dan blijkt dat iOS 6 ook op de 3GS zal gaan draaien. Dat leek me wel wat, vooral omdat de 3GS 'slechts' 379 euro kost, maar anderzijds is dan ook nog best wel veel voor een oud toestel.

Is de 3GS het nog waard om te kopen ? Hoe draait iOS 5.1 eigenlijk op dit toestel ? Of kan de 4S zich nog best meten met de nieuwste Android phones ?

Graag wat ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Om nu te investeren in een 3GS lijkt me behoorlijk zonde van je geld. de iOS6 versie voor de 3GS zal behoorlijk gestript zijn en het toestel is daarbij al enkele jaren op de markt. Hierna zal er dus ook zeker geen update meer komen voor een 3GS.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een 4S, zijn opvolger of een One X/S3. Je zou ook kunnen kijken of er leuke abonnementen in de aanbieding zijn met scherpe prijzen. Staar je dan niet blind op de maandprijs maar bereken even wat je kwijt bent over de contractduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik had de 3GS tot 1 jaar geleden en ik moet zeggen dat ik die al aardig traag vond worden. Ik gok dat dat nu dus nog erger is. Verder zijn de nieuwste Android toestellen qua specs zeker niet slechter dan de 4S en sinds de komst van Jelly Bean voelt mijn Galaxy Nexus vloeiender in de menu's dan de iPhone 4S.

Mijn mening is dat je bij Apple altijd betaalt voor de gebruiksvriendelijkheid en dus teveel betaalt voor de specs van het toestel. Dat was tot heden een goede reden om voor Apple te gaan maar nu Android meer dan volwassen is valt dit argument behoorlijk weg.

Zelf heb ik een Galaxy Nexus, te koop voor ongeveer 380 euro en dat is echt een toptoestel, tenzij je de camera enorm belangrijk vindt.

Vraag jezelf ook af wat je met je toestel gaat doen. Als je geen zware games speelt hoef je ook geen quad core te kopen en is een goedkopere dual core meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
Grappig, ik zit net met een omgekeerd dillema. Ben wel wat uitgekeken op IOS.
Ik wilde mijn iPhone 4 van de hand doen en er een goedkoop (ongeveer 250 euro) android toestel voor terugkopen. Ik twijfel nog steeds.... al een paar dagen... IOS werkt op zich best fijn namelijk. Maar ja... een mens wil wel eens wat anders.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
Heel simpel, koop nu een 4 of na de release van de nieuwe iPhone (5?) een 4S. Zeker als je een volledige Apple gebruikt zul je er voordeel van hebben.
Alles sluit bij elkaar aan, je gebruikt je iCloud account voor alles en je hebt eigenlijk geen ergernis met instellen van je device.

Daarnaast loopt mijn vriendin op dit moment nog met een 3GS, daar kan ik kort in zijn; dat wil je niet. Opzich prima telefoon maar hij heeft gewoon niet meer voldoende power om iOS lekker te kunnen draaien, alles duurt gewoon net te lang maar vergeet ook niet, het toestel is ondertussen 3 jaar oud, behoorlijk oud voor een mobieltje. Als je daar nog (waarschijnlijk) 2 jaar mee moet doen krijg je alleen maar spijt van je aanschaf.

Ik ben ervan overtuigd dat in ieder geval de 4S vanaf nu nog prima 2 jaar mee kan, simpelweg omdat de hardware top is wat betreft performance. Tuurlijk zul je bij de 4S over 2 jaar ook de leeftijd gaan merken maar ik verwacht niet dat die even "langzaam" wordt als de 3GS nu is.

edit: overigens heb ik natuurlijk makkelijk praten maar als geld een issue is kan ik me voorstellen dat je naar een goedkoper toestel kijkt (<300€)

offtopic:
Dit zijn woorden van een Windows gebruiker

[ Voor 6% gewijzigd door digital-IMEI op 07-08-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik ben zelf ooit van iPhone3GS naar Samsung Galaxy S2 gegaan. En als je de 'gevangenis' van Apple gewend bent valt de Samsung Galaxy S2 (en daarmee Android) tegen. Android heeft veel meer opties en is meer open van karakter. Mijn ervaring is dat je telefoon daardoor minder stabiel is en de gebruikersvriendelijkheid is daar ver te zoeken.

Als je al Apple gewend bent dan zou ik absoluut voor de iPhone gaan. Gebruikers gemak (persoonlijke ervaring/mening) en naadloze aansluiting met OSX.

Inmiddels ben ik zelf ook weer terug naar de iPhone4S. Net als mij kan een Android toestel jou ook alleen maar tegenvallen. Maar als je het zelf niet probeerd kun je ook geen mening vormen uiteraard.

iPhone 3GS zou ik nieteens over nadenken. Deze heb ik ruim een jaar geleden van de hand gedaan omdat die onwerkbaar traag was. Ik kan me alleen maar indenken hoe traag hij nu is en hoe traag hij straks gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
AvanCade schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:35:
Inmiddels ben ik zelf ook weer terug naar de iPhone4S. Net als mij kan een Android toestel jou ook alleen maar tegenvallen.
Gelukkig niet héél erg generaliserend ook d:)b Er zijn dus nul tevreden iOS --> Android mensen? Verrassend.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
AvanCade schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:35:

Inmiddels ben ik zelf ook weer terug naar de iPhone4S. Net als mij kan een Android toestel jou ook alleen maar tegenvallen. Maar als je het zelf niet probeerd kun je ook geen mening vormen uiteraard.
Wat een ontzettende onzin. Ik ben van Apple naar Android gegaan en wil nooit meer terug. Juist omdat het open is kan ik zelf bepalen hoe mijn telefoon er uit ziet en wat ik installeer. Homescreens bieden via widgets de mogelijkheid al je info direct te zien zonder ergens op te hoeven klikken in tegenstelling tot Apple (hoezo gebruiksvriendelijk?). En zodra je de looks van je telefoon zat bent, neem je een ander thema met iconen en heb je het gevoel dat je toestel weer als nieuw is.

Sinds ICS en zeker Jelly Bean is Android echt heel goed geworden. Draait nu vloeiender dan iOS en biedt meer functionaliteit (het is niet voor niks dat de nieuwe features in iOS5 allen vanuit Android gekopieerd zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
In mijn werk krijg ik vaak Android toestellen in handen om uit te leveren aan nieuwe gebruikers. Maar echt testen met zo'n toestel zit er dan niet in. Van die korte momenten dat ik Android gezien heb vind ik het niet fijn werken. Er zitten inderdaad teveel instel opties in Android. Ontzettend gebruikers onvriendelijk. Maar dat is mijn mening. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Voor Jan met de pet misschien wel ja, die begrijpt blijkbaar niet wat 'automatisch helderheid' en 'silent hours' betekenen. Voor iemand met enigszins kennis op het gebied van telefooninstellingen biedt Android veel meer. En persoonlijk vind ik het ook niet gebruiksvriendelijk als je helemaal je instellingenmenu in moet om 3G/Roaming/Bluetooth etc. te togglen. Dit kan bij Android direct op je homescreen of notification bar.

Maar goed, dit wordt een eindeloze discussie. De hamvraag is in mijn ogen: wil je een out-of-the-box werkend toestel zonder iets in te hoeven stellen (iOS) of wil je een uurtje besteden aan het finetunen van je toestel, zodat het beter doet wat jij precies wilt (Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 20:27
Aghanim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:48:
Voor Jan met de pet misschien wel ja, die begrijpt blijkbaar niet wat 'automatisch helderheid' en 'silent hours' betekenen. Voor iemand met enigszins kennis op het gebied van telefooninstellingen biedt Android veel meer. En persoonlijk vind ik het ook niet gebruiksvriendelijk als je helemaal je instellingenmenu in moet om 3G/Roaming/Bluetooth etc. te togglen. Dit kan bij Android direct op je homescreen of notification bar.

Maar goed, dit wordt een eindeloze discussie. De hamvraag is in mijn ogen: wil je een out-of-the-box werkend toestel zonder iets in te hoeven stellen (iOS) of wil je een uurtje besteden aan het finetunen van je toestel, zodat het beter doet wat jij precies wilt (Android).
Kan met mijn 3Gs ook, even jailbreaken en klaar.

Maar goed, de 3Gs is inderdaad langzaam. Begin me er steeds meer aan te ergeren. Mijn vriendin heeft een S2, maar merk dat Andrioid qua gebruikersvriendelijkheid en verschillende handelingen nog steeds achterligt op iOS. Als je eenmaal het een gewend bent, wat altijd en goed werkt, dan is het heel irritant als iets op het andere apparaat meerdere handeling vereist of niet goed werkt, believe me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:00:
Kan met mijn 3Gs ook, even jailbreaken en klaar.

Maar goed, de 3Gs is inderdaad langzaam. Begin me er steeds meer aan te ergeren. Mijn vriendin heeft een S2, maar merk dat Andrioid qua gebruikersvriendelijkheid en verschillende handelingen nog steeds achterligt op iOS. Als je eenmaal het een gewend bent, wat altijd en goed werkt, dan is het heel irritant als iets op het andere apparaat meerdere handeling vereist of niet goed werkt, believe me...
Even jailbreaken doet Jan met de pet niet :)

Je vindt meerdere handelingen vervelend en toch vind je het geen probleem dat je al je toggles (Data, 3G, Roaming, Bluetooth, Wifi, GPS etc.) met veel handelingen uit moet voeren op je iPhone, in tegenstelling tot Android, waar dit vanaf het homescreen kan? Of bijvoorbeeld voetbaluitslagen, nieuws, het weer en andere dingen via apps moet bedienen, terwijl je in Android direct deze info op je homescreen ziet :? Of dat je (weet niet of dat nu nog steeds niet kan) niet direct foto's kunt sharen vanuit Gallery in Whatsapp maar dit via whatsapp zelf moet doen (geldt ook voor Twitter/Dropbox/Picasa etc.).

Om nog maar te zwijgen van de hoeveelheid extra handelingen als je muziek op je telefoon wilt zetten. Itunes vs copy/paste :9

Anyway, het heeft geen zin om weer deze discussie aan te gaan. Iedereen vindt hetgeen hij/zij gekozen heeft de beste oplossing. Logisch ook, maar je argumenten zijn ongefundeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 07-08-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave

True. Ik ben verwend met een iPhone. Ik vrees dat ik ook spijt ga krijgen van een overstap naar Android. Ik denk dat de iPhone maar weer uit de verkoop haal... (tenzij een gek er 400 euro voor geeft). :P

Maar het is maar net wat je fijn vind werken.... iedereen heeft zo zijn eisen en wensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:05:
[...]

Je vindt meerdere handelingen vervelend en toch vind je het geen probleem dat je al je toggles (Data, 3G, Roaming, Bluetooth, Wifi, GPS etc.) met veel handelingen uit moet voeren op je iPhone, in tegenstelling tot Android, waar dit vanaf het homescreen kan? Of bijvoorbeeld voetbaluitslagen, nieuws, het weer en andere dingen via apps moet bedienen, terwijl je in Android direct deze info op je homescreen ziet :? Of dat je (weet niet of dat nu nog steeds niet kan) niet direct foto's kunt sharen vanuit Gallery in Whatsapp maar dit via whatsapp zelf moet doen (geldt ook voor Twitter/Dropbox/Picasa etc.).

Anyway, het heeft geen zin om weer deze discussie aan te gaan. Iedereen vindt hetgeen hij/zij gekozen heeft de beste oplossing. Logisch ook, maar je argumenten zijn ongefundeerd.
Mwa, veel handelingen... Je laat het nu echt klinken alsof je 5 minuten bezig bent om één toggle om te zetten. Relatief gezien valt het nog wel mee, iPhone reageert snel genoeg en zo gigantisch lastig zijn die menu's niet. Daarnaast, ik zet die toggles toch niet vaak om (een ander misschien wel, maar dat verschilt per persoon).
Over het andere feit: Inderdaad! Daar heb je echt gelijk in, dat vind ik een gemis. Ik zou heel graag mijn agenda of bijvoorbeeld het nieuws willen zien in mijn Homescreen.

Als je twijfelt tussen de 3GS en 4S, ik zou niet kiezen voor een 3GS. Ding was bij mij al traag, en zal alleen maar trager en meer 'begrensd' worden.

En over het andere feit, tja, ik heb nu 3 jaar een iPhone (2 jaar 3GS, 1 jaar 4S) en twijfel voor de verandering om eens te gaan kijken naar een Android. Ik vind iOS vrij saai aan het worden, en aangezien ik nog nooit een Android heb gehad (en altijd gigantisch afgezeken word vanwege mijn iPhone, waar ik ondertussen een bloedhekel aan heb, want ik vind dat het een keuze is op smaak en wensen), ben ik toch benieuwd naar Android.

Edit: Okee, topicstarter wordt ook niet duidelijker van ons, we sluiten alledrie af met het feit 'Het is voor iedereen anders'.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruubster op 07-08-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Aghanim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:05:
[...]

Om nog maar te zwijgen van de hoeveelheid extra handelingen als je muziek op je telefoon wilt zetten. Itunes vs copy/paste :9

Waarom wakker je deze discussie dan zelf aan? Anyway Android is niet slechter, zeker niet, maar voor mij zijn er kleine irritaties die ik persoonlijk vervelend vind. Bijvoorbeeld als ik ergens probeer in te loggen dan wilt de S2 T9 gaan toepassen op mijn wachtwoord waardoor ik vervolgens niet kan inloggen (hoe verzinnen ze het?!). Over Whatsapp btw, dat gaat dus weer niet zo lekker bij Android (tenminste op de S2).

Met een jailbreak kan ik in mijn berichtencentrum meer zaken in en uitschakelen dan op een Android toestel met 1 klik, dus....

Ik moet ook toegeven dat ik het OS ook saai begin te vinden, een uitdaging, leuke vernieuwing zit er niet in.

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-08-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:15:
Bijvoorbeeld als ik ergens probeer in te loggen dan wilt de S2 T9 gaan toepassen op mijn wachtwoord waardoor ik vervolgens niet kan inloggen (hoe verzinnen ze het?!).
Nog nooit meegemaakt, heb drie Android devices (w.o. een SGS2) maar werkelijk geen idee wat je bedoelt.
Met een jailbreak kan ik in mijn berichtencentrum meer zaken in en uitschakelen dan op een Android toestel met 1 klik, dus....
Doubt that, maar goed, een Apple user "converten" is uiteraard ook erg lastig. Andersom wellicht ook hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 07-08-2012 11:18 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je toch wilt wachten kun je ook nog even wachten op WP8. Hoewel je nog niks zeker over WP8 kunt zeggen gebruik ik zelf WP7.5 (Lumia 710) en ik vind dat MS het zeer goed voor elkaar heeft. Het werkt net zo soepel en snel als iOS (ervaring met iPad) maar dan voor een stuk minder geld. En het werkt net zo goed op een top-toestel als op een budget-toestel.

Ik wou ook graag een soepele, gebruiksvriendelijke ervaring maar heb geen €500+ voor een telefoon over. iPhone 3GS vond ik het geld niet waard voor een dergelijke oude telefoon en kost nog steeds veel geld. Android heb je wel veel goedkopere toestellen in maar die draaien naar mijn ervaring (ervaring tot aan 2.3) niet soepel aangezien die lagere versies van Android gebruiken. Vanaf 4.0 is het een stuk beter geworden maar je vind relatief weinig goedkope (<€250,-) smartphones met android 4.0 alhoewel er gelukkig steeds meer bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor Jan met de pet misschien wel ja, die begrijpt blijkbaar niet wat 'automatisch helderheid' en 'silent hours' betekenen.
Zit Silent Hours standaard in Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik gebruik een Macbook Pro, iPad en iPhone en toch voel ik de drang om mijn telefoon te vervangen door een Android. De iPhone 4s heeft een prachtige camera en de fotostream optie bevalt me erg goed. Eigenlijk zijn dat de enige redenen die me weerhouden van de overstap naar Android.

Ik ben iOS gewoon zat. De 4s ziet er inmiddels erg gedateerd uit en ik stoor me steeds meer aan het kleine scherm. Daarnaast is iOS qua interface gewoon bijna niet veranderd. Het leukste van Android vond ik altijd het custimizen van de homescreens. Dat mis ik echt.

Ik verwacht ook dat een nieuwe iPhone mijn ergenissen niet gaat wegnemen. Ik ben nu aan het kijken naar een Xperia P. Persoonlijk vind ik de S III en Htc One X weer een stap te groot. Ik ben inmiddels dus ook een twijfelaar :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:19:
Als je toch wilt wachten kun je ook nog even wachten op WP8. Hoewel je nog niks zeker over WP8 kunt zeggen gebruik ik zelf WP7.5 (Lumia 710) en ik vind dat MS het zeer goed voor elkaar heeft. Het werkt net zo soepel en snel als iOS (ervaring met iPad) maar dan voor een stuk minder geld. En het werkt net zo goed op een top-toestel als op een budget-toestel.

Ik wou ook graag een soepele, gebruiksvriendelijke ervaring maar heb geen €500+ voor een telefoon over. iPhone 3GS vond ik het geld niet waard voor een dergelijke oude telefoon en kost nog steeds veel geld. Android heb je wel veel goedkopere toestellen in maar die draaien naar mijn ervaring (ervaring tot aan 2.3) niet soepel aangezien die lagere versies van Android gebruiken. Vanaf 4.0 is het een stuk beter geworden maar je vind relatief weinig goedkope (<€250,-) smartphones met android 4.0 alhoewel er gelukkig steeds meer bijkomen.
Daar ben ik het niet mee eens. Heb gisteren een WP7 toestel moeten installeren (Lumnia 610), eerste half uur zitten klooien omdat het Exchange-certificaat niet 'geldig' was (geen officieel certificaat via een SSL-boer), heb uiteindelijk een certificaat via een ander mailadres moeten mailen en openen, daarna erachter gekomen dat Whatsapp uit de Market gehaald is (opnieuw kwamen er wat vloekwoorden langs gevlogen), en ik vind facebook, nu.nl en zo nog wat meer apps echt traaaaaag reageren. Scrollen gaat traag, binnenhalen duurt lang... In vergelijking met WP7.5, geef mij maar een iPhone. Dan betaal ik wel meer, maar dan is het iig soepel. Want dit is verre van soepel en eenvoudig te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 13:56
@TS

Ik denk dat de vraag is of voor jou de "Apple experience" het geld waard is. Wat anderen wel en niet van iOS tegenover Android vinden gaat je weinig verder helpen denk ik.
Wil je de 4S dan ben je al snel meer geld kwijt voor een hardwarematig gelijk Android toestel.
Android is zeker anders, maar de voor- en nadelen zijn voor een ieder persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Smultie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:20:
[...]

Zit Silent Hours standaard in Android?
In ICS voor zover ik weet.

@TS: gezien je topictitel 'of toch maar Android' denk ik dat je beter bij iOS kunt blijven. Onbewust geef je in je titel namelijk al aan iOS te prefereren boven Android voor zover ik op maak. Misschien is je onderbewustzijn een goede raadgever in dit dit geval :)

[ Voor 41% gewijzigd door Aghanim op 07-08-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
TEAMIKKE schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:19:

Mee eens, onlangs een WP toetstel in mijn handen gehad. Voelt er soepel en snel aan. Zit ook logisch in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 00:22

Bob

Als je wat wil uitsparen en toch een high performance smartphone wil hebben: Galaxy Nexus. De andere high end Androids zijn uiteindelijk niet zo enorm veel goedkoper dan een iPhone en dan ga je eventueel zitten mokken omdat voor 'maar' 100 euro minder met een niet-Apple product zit.

Bij de Nexus heb je dan ook ineens Jelly Bean, wat met voorsprong de meest smooth implementatie van Android ooit is.

Galaxy Nexus: +-390
One X: +- 490
Galaxy S III: +-540
iPhone 4S: +-600

[ Voor 14% gewijzigd door Bob op 07-08-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:30:
[...]

In ICS voor zover ik weet.
Helaas... hebben ze er dan schijnbaar in Jelly Bean weer uitgegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is gewoon puur je eigen mening.

Mijn eerst smartphone was een S2 en ik vind dit nog steeds een uistekend toestel.
Op het werk werken we allemaal met een Iphone 4.

Ik erger me altijd vreselijk aan die telefoons. Meerdere handige zaken zijn er gewoon niet of zitten ver weg.
Daarnaast gebruik ik de telefoon ook als USB stick, iets wat niet gaat bij apple.
En het gebrek aan homescreens vind ik nog het ergste. een raster mete icoontjes zonder informatie, wat heb ik daaraan?
Of een notificatiecentrum, die geen direct zichtbare notificatie geeft, vind ik niet erg handig.

Plus het feit dat ik het scherm veel te klein vind of de telefoon te groot, er is teveel ongebruikte ruimte. Verder ben ik ook wel eens langer van een stopcontact verwijderd. Een 2de accu en een draagbaar opladertje doen het dan voor mij prima.

(En ik vind het design vreselijk, het is echt een blok, vierkant, dik, zwaar en breekbaar)

echter ben ik (als anti-apple persoon) wel van mening dat als je 100% over gegaan bent op apple, je met een android telefoon een vreemde eend in de bijt koopt.
Ik heb iemand in mijn vriendenkring die alles van appe had. Imac, macbook, ipad, iphone, ipod, airplay, apple router. daarna kocht hij een galaxy S2.
Ongeveer 2 maanden later ergerde hij zich aan zijn Ipad, want hij kon een hoop dingen niet die hij op de telefoon wel kon. Ook dat de S2 zijn €150,- kostende airplay apparaat links liet liggen en direct met de tv communiceerde vond hij niet leuk, hij had het ding immers al gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Het zit zo :
ik heb al verschillende smartphones gehad : Nokia C6 (capacitive, niet goed en traag), Nokia E5 (gaat wel) en nu een Blackberry 8820 (ouder toestel dat ik gratis gekregen heb van iemand die een iphone gekocht heeft maar dat ik nu gebruik omdat het keyboard beter is dan dat van de E5).

Ik wil nu eens een degelijke smartphone kopen, zoals gezegd, dus hogere prijsklasse, rond de 500 euro, of er net iets boven.
Wil geen foon kopen op contract, heb al een data abo bij Proximus (250Mb per maand, nog nooit overschreden) dat ik hoofdzakelijk gebruik voor mail en sporadisch wat surfen.
Ben een grote fan van Google dus gebruik ik Gmail, Google calendar, enz.

Integratie met andere Apple producten, daar lig ik niet wakker van (heb een iMac en een iPad 2, maar iCloud nog niet gebruikt). Voor mij hoeft het niet allemaal automatisch te gaan, ik ben totaal geen computeranalfabeet.

Ik wil nu gewoon een foon met groot scherm en wat power : belangrijk is responsive (vloeiende animaties en swipes), snelheid van het toestel, en dat de updates snel worden doorgevoerd.
Hou niet zo van Samsung's shells, wel van die van HTC, of nog beter, native Google (zoals de Nexus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:06:

Ik wil nu gewoon een foon met groot scherm en wat power : belangrijk is responsive (vloeiende animaties en swipes), snelheid van het toestel, en dat de updates snel worden doorgevoerd.
Deze eis alleen heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu een Galaxy Nexus heb, en geen iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Brad Pitt schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:39:
[...]

Gelukkig niet héél erg generaliserend ook d:)b Er zijn dus nul tevreden iOS --> Android mensen? Verrassend.
Ik zeg ook niet dat het er 0 zijn, maar ik denk dat er minder dan 50% van de overstappers naar Anroid tevreden zijn. Dwz dat de meerderheid ontevreden is. Daarom verwacht ik dat, wanneer de ts Android neemt, het gaat tegenvallen.

Uiteraard is dit mijn mening en jij mag een andere mening hebben. Ik probeer de TS alleen van informatie te zijn vanuit ervaringen van mij en de mensen om mij heen.

Overigens blijkt vaak wel dat de eerste smartphone bepalend is (dan heb ik het over iOS/Android en niet over Symbian). In mijn omgeving is iedereen die een iOS telefoon had uiteindelijk ook weer terug gekomen naar iOS. Zo is dat ook met Android. Iedereen die als eerste smartphone een Android had vind iOS te beperkend en gaat terug naar Android.

Dan zou je kunnen zeggen; koop wat je wilt, alles is goed. Dat klopt waarschijnlijk ook. Maar hij is Apple gebruiker en de naadloze aansluiting tussen OSX/iOS valt niet te ontkennen. Daarnaast Apple is waarde vaster. Een tweedehands Android toestel is bij gelijke leeftijd altijd minder waard dan een vergelijkbaar iPhone toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Bob schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:33:
Als je wat wil uitsparen en toch een high performance smartphone wil hebben: Galaxy Nexus. De andere high end Androids zijn uiteindelijk niet zo enorm veel goedkoper dan een iPhone en dan ga je eventueel zitten mokken omdat voor 'maar' 100 euro minder met een niet-Apple product zit.

Bij de Nexus heb je dan ook ineens Jelly Bean, wat met voorsprong de meest smooth implementatie van Android ooit is.

Galaxy Nexus: +-390
One X: +- 490
Galaxy S III: +-540
iPhone 4S: +-600
De Nexus is bv. bij Coolblue al niet meer beschikbaar, en da's lang niet de enige site waar ie niet meer op voorraad is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wha
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 08:46

wha

Gewoon een nexus of Galaxy S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:02
Zullen we gewoon dit gedoe stoppen?

Het ene platform is niet beter dan het andere, zo simpel als dat. Beide platformen(Android en iOS) zijn met een geheel andere visie op gebruik opgebouwd en verschillen daardoor van elkaar en zijn daarom ook niet met elkaar te vergelijken. Beide platformen hebben dan ook hun eigen specifieke sterke en minder sterke punten. Daarbij komt er ook nog eens sausje persoonlijke mening incl. fanboy geneuzel overheen. Eindeloos hierover zeveren heeft geen zin, omdat "we" er toch niet uitkomen.

Mijn advies aan de TS is dan ook om gewoon een winkel(MM, Saturn, BC, enz) binnen te stappen en persoonlijk uit te proberen wat hem het prettigst lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Mensen, mensen, geen ruzie maken hè.

Zoals ik al zei, ben jarenlange apple-gebruiker, maar eigenlijk maak ik geen gebruik van al dat iGedoe. Heb net voor de release van de iPad 3 een refurbished iPad 2 gekocht, dus ik ken iOS al grondig. Heb ook een galaxy tab geprobeerd, en afgezien van het feit dat Android niet zo smooth was (denk niet dat het al ICS was), heb ik niet echt een voorkeur voor iOS of Android.
Aan de computerzijde : OS X vind ik super (nog versie X.6), maar heb een dualboot config op m'n iMac met Ubuntu 12.04 en ik moet zeggen, ik ben onder de indruk van Ubuntu dat tenslotte gratis is.

Dus de 'Apple experience', hoewel ik die wel op prijs stel, is geen 'deal maker' of 'deal breaker'. Ik sta open voor iets anders.

Wat mij hoofdzakelijk tegenhoudt bij Android is dat je moet wachten op updates omdat je afhankelijk bent van een bepaald merk (Samsung, HTC, LG...). Bij iOS kan je meteen je updates installeren en genieten van de nieuwste snufjes/verbeteringen.
Tenzij bij de Google Nexus. Naar zo'n toestel zou dus mijn voorkeur uitgaan, maar is het wel een goed toestel in vergelijking met een One X of een S3 ? 't Is geloof ik ook een ouder toestel dan de One X of S3, of heb ik het mis ?
En het is volgens mij bovendien moeilijk verkrijgbaar. Is er een nieuwe versie op komst ?

Ik stel veel vragen, kweethet, maar ken niet veel van Android toestellen. Heb goeie dingen gehoord over HTC, maar blijkbaar zijn er nogal wat issues met de One X. Reviews op internet zijn één ding (en spreken elkaar soms compleet tegen) maar user experience is voor mij belangrijker. Hoe een toestel dagdagelijks werkt (en of het niet voor al teveel frustraties zorgt...)

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.McKay op 07-08-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd nogal een berg verschillende toestellen gehad en het valt me op dat anderen (die dus dezelfde toestellen hebben) soms meer moeite hebben om het toestel te gebruiken. Dus het ligt ook sterk aan wat voor type gebruiker je bent.

Waar ik het niet erg vind om af en toe een uurtje te puzzelen met een toestel en ook bijvoorbeeld een goed houdertje in mijn auto plaats zijn anderen altijd aan het kloten met kabeltjes, zuignap houdertjes etc. etc. Als je batterij een beetje minder is en je vergeet je kabeltje aan te sluiten ben je weer aan het vloeken, terwijl ik het ding automatisch in zijn houder schuif. Iemand anders zal dus vloeken op het toestel, ik probeer het ding zo goed mogelijk in mijn eigen 'proces' te passen, ongeacht of dat een iPhone/Android/Symbian is.

Het grote voordeel van een iPhone is dat je niet hoeft na te denken over kloten met je toestel. Met mijn 3GS kon ik tijden niet tetheren, omdat T-mobile dat vond. Jailbreaken betekent dat je ineens super kwetsbaar bent voor Mallware en dat je allerlei rare dingen op je telefoon aan het installeren bent. Je krijgt een beetje een 'alles of niets' stand. Of je moet niks extra's willen, of je moet ineens toch wel goed weten wat je doet en loop je het risico op gedonder. Bijvoorbeeld een goede weekkalender heeft er jaren niet in gezeten behalve betaald, pas sinds ~jaar zit het erin. Als je van 'iets' last krijgt heb je wel een probleem, want een oplossing er is soms gewoon niet.

Android zit hier wat meer tussen in. Android is out of the box net iets vriendelijker voor mensen die wat knutselen of rommelen. Geeft net wat meer vrijheid en elke versie heeft vaak weer een nieuwe gimmick om een keer mee te spelen. Rooten is vaak niet nodig, want je kunt als gebruiker alles wel.
Daarna kom je bij de custom-roms, en dan moet je wel weten wat je doet. Hoewel ik persoonlijk een custom-rom minder gevaarlijk vind dan een jailbreak, aangezien je van custom roms wel kunt achterhalen of het een beetje safe is en daarna een gewoon Android Toestel is, terwijl bij jailbreaken houd je Cydia en andere rare dingen op je telefoon.

Even ter illustratie:
Ik gebruikte op mijn iPhone altijd alle Google producten, zodat ik al mijn nr's/agenda etc. direct had.
Ik zou wel 2x nadenken over iCloud, want daarmee zit je 100% vast aan Apple.

Persoonlijk vind ik het wel aardig dat je bij Android wel keuze hebt tussen modellen, bij iPhone heb je vooral keuze in hoesjes (en dat is voor Android weer iets minder). Zoals hierboven al gezegd, hoe 'eigen' wil je het zelf maken? Is een roze iPhone hoesje genoeg of hang je je arduino eraan :+?

[ Voor 3% gewijzigd door TheGhostInc op 07-08-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:00:
Mensen, mensen, geen ruzie maken hè.

Zoals ik al zei, ben jarenlange apple-gebruiker, maar eigenlijk maak ik geen gebruik van al dat iGedoe. Heb net voor de release van de iPad 3 een refurbished iPad 2 gekocht, dus ik ken iOS al grondig. Heb ook een galaxy tab geprobeerd, en afgezien van het feit dat Android niet zo smooth was (denk niet dat het al ICS was), heb ik niet echt een voorkeur voor iOS of Android.
Aan de computerzijde : OS X vind ik super (nog versie X.6), maar heb een dualboot config op m'n iMac met Ubuntu 12.04 en ik moet zeggen, ik ben onder de indruk van Ubuntu dat tenslotte gratis is.

Dus de 'Apple experience', hoewel ik die wel op prijs stel, is geen 'deal maker' of 'deal breaker'. Ik sta open voor iets anders.

Wat mij hoofdzakelijk tegenhoudt bij Android is dat je moet wachten op updates omdat je afhankelijk bent van een bepaald merk (Samsung, HTC, LG...). Bij iOS kan je meteen je updates installeren en genieten van de nieuwste snufjes/verbeteringen.
Tenzij bij de Google Nexus. Naar zo'n toestel zou dus mijn voorkeur uitgaan, maar is het wel een goed toestel in vergelijking met een One X of een S3 ? 't Is geloof ik ook een ouder toestel dan de One X of S3, of heb ik het mis ?
En het is volgens mij bovendien moeilijk verkrijgbaar. Is er een nieuwe versie op komst ?

Ik stel veel vragen, kweethet, maar ken niet veel van Android toestellen. Heb goeie dingen gehoord over HTC, maar blijkbaar zijn er nogal wat issues met de One X. Reviews op internet zijn één ding (en spreken elkaar soms compleet tegen) maar user experience is voor mij belangrijker. Hoe een toestel dagdagelijks werkt (en of het niet voor al teveel frustraties zorgt...)
Waarom houden de updates je tegen?

Als je telefoon prima werkt, waarom wil je dan toch de nieuwste 4.1.1 update hebben?
Het kan inderdaad maanden duren voordat een update naar een bepaald type telefoon komt.

Of je download een andere rom, dan heb je hem meteen.
Ik vind het persoonlijk echt niet de moeite om te wachten op een update of om zo snel mogelijk de update te hebben.
de ICS update voegde veel toe, maar heeft ook veel veranderd en anders gemaakt.

Ook wel een beetje vreemd, je geeft aan dat je overweegt een 3gs te kopen welke zwaar verouderd is, maar een 2 maandjes wachten op een update vind je erg lang?

Als je een ICS telefoon hebt ben je al ver genoeg, dan zie je wel of je nieuwere versies krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
[b][message=38709808,noline]
Ook wel een beetje vreemd, je geeft aan dat je overweegt een 3gs te kopen welke zwaar verouderd is, maar een 2 maandjes wachten op een update vind je erg lang?
Misschien verkeerd uitgedrukt. Ik weet dat een 3GS niet meer up to speed is, gewoon de prijs had me kunnen overtuigen (wat eigenlijk ook best nog veel is). Had trouwens totaal niet verwacht dat iOS 6 nog op de 3GS zou draaien (Apple's logica is eigenlijk ver te zoeken want op de iPad 1 zal het niet lukken met iOS6).
Wat updates betreft, ik hoef niet meteen de nieuwste updates te krijgen, maar blijkbaar duurt het bij sommige foonmakers enorm lang vooraleer ze updates doorvoeren. Dan ben je eigenlijk ook weer afhankelijk van hen. Ik wil zelf beslissen of ik nu een update installeer of niet én wanneer ik dat doe. Als een update beschikbaar is, wil ik de mogelijkheid hebben die meteen te installeren.
Wat eigenlijk enkel de google Nexus nog als optie laat, zeker ? Of is HTC snel met het doorvoeren van updates ?
En over die Nexus : waarom moeilijk verkrijgbaar ? Is er een opvolger op komst ? Iemand ?

[ Voor 7% gewijzigd door Dr.McKay op 07-08-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:06:
Het zit zo :
ik heb al verschillende smartphones gehad : Nokia C6 (capacitive, niet goed en traag), Nokia E5 (gaat wel) en nu een Blackberry 8820 (ouder toestel dat ik gratis gekregen heb van iemand die een iphone gekocht heeft maar dat ik nu gebruik omdat het keyboard beter is dan dat van de E5).

Ik wil nu eens een degelijke smartphone kopen, zoals gezegd, dus hogere prijsklasse, rond de 500 euro, of er net iets boven.
Wil geen foon kopen op contract, heb al een data abo bij Proximus (250Mb per maand, nog nooit overschreden) dat ik hoofdzakelijk gebruik voor mail en sporadisch wat surfen.
Ben een grote fan van Google dus gebruik ik Gmail, Google calendar, enz.

Integratie met andere Apple producten, daar lig ik niet wakker van (heb een iMac en een iPad 2, maar iCloud nog niet gebruikt). Voor mij hoeft het niet allemaal automatisch te gaan, ik ben totaal geen computeranalfabeet.

Hou niet zo van Samsung's shells, wel van die van HTC, of nog beter, native Google (zoals de Nexus).
Heb gisteren in de winkel de SGS3 voor het eerst geprobeerd. Daarna even de overige topmodellen op Android gebied (HTC One X, LG e.d.). Moet zeggen dat de SGS3 het snelst en meest snappy aanvoelt en reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:00:
Dit is puur en alleen marketing.

Iedereen weet al maanden van tevoren dat er een nieuwe iOS/Android aan komt. Het verschil is echter wanneer valt het op. Bij iOS hoor je alleen wat geruchten en 'ineens' is het er. Bij Android heb je al 3 pre-releases gezien, demo's op andere toestellen etc. etc.

Andersom heb ik weken mijn 3GS in de kast kunnen laten liggen omdat er een bug inzat, die pas bij de volgende firmware eruit ging. Ding bleef rebooten en was een 'known issue'. heel fijn dat je dan geen opties meer hebt dan te wachten en waarop? Je hebt geen enkele indicatie wanneer het opgelost gaat zijn.

Als je moet kiezen:
3GS <-> Android
Altijd voor de Android gaan, gewoon meer 'bang for the bucks' en je hebt een nieuwer toestel. 3GS is gewoon echt end-of-life.
4S <-> Android
Hangt van het budget af, €529 voor een telefoon is veel geld, dan zou ik niet het 'oude' model willen, dan wil ik het nieuwste hebben, maar dat is persoonlijk. €300-350 voor een android is een mooi bedrag voor een mooi toestel.
5/new iPhone <-> Android
Je betaalt de hoofdprijs, maar je hebt gewoon de beste/hipste telefoon. Een Ferrari koop je ook niet alleen vanwege de specs, dan wil je ook dat mensen je rond zien rijden. Dus iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 13:36

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Tja, hoe snel HTC gaat zijn kun je niet zeggen. Zal bij elke update anders zijn aangezien het ligt aan wat er verandert moet worden en hoevel er getest moet worden.

Mocht je per se snel updates hebben in het Android landschap is het of een Nexus, of een custom rom gebruiken op een andere telefoon.

Jelly Bean heeft ervoor gezorgt dat de UI in menus etc. verdomde vloeiend is. Ik heb hiermee gespeeld op de Nexus van een vriend van mij, en moet zeggen dat het erg goed werkt. De iets verouderde dual core in de telefoon is meer dan goed genoeg hiervoor.

Zelf heb ik de HTC One S, met een nieuwere dual core. Ook een snel beestje, nog geen Jelly Bean, en dat duurt ook nog wel even denk ik. HTC zal wel bezig zijn met de update, maar pas uitrollen als alles volledig doorgetest is op elke carrier, en dat duurt gewoon even. Toch zeer tevreden met de telefoon. Ook snel en vloeiend in gebruik, als merk je dat de Jelly Bean dat wel nog een stukje zal verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
TheGhostInc schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:16:
[...]

Als je moet kiezen:
4S <-> Android
Hangt van het budget af, €529 voor een telefoon is veel geld, dan zou ik niet het 'oude' model willen, dan wil ik het nieuwste hebben, maar dat is persoonlijk. €300-350 voor een android is een mooi bedrag voor een mooi toestel.
529 euro voor de 4S is veel geld, maar 659 voor de iPhone 5 is véél te veel geld. Mijn budget reikt echt niet verder dan 529 euro.
Dus de prijs van een S3 is eigenlijk dan ook te hoog. De One X heb ik gevonden voor 529. De Galaxy Nexus is nog goedkoper blijkbaar, maar waar te krijgen ? En wat als er een opvolger op komst is (hint, heb de vraag al meermaals gesteld, iemand die hier iets over weet ?) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:10

skoozie

SCSI

[b]TheGhostInc schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:16:

...
5/new iPhone <-> Android
Je betaalt de hoofdprijs, maar je hebt gewoon de beste/hipste telefoon. Een Ferrari koop je ook niet alleen vanwege de specs, dan wil je ook dat mensen je rond zien rijden. Dus iPhone :)
Met als tegenstelling dat niet binnen 3 maanden de helft van je vriendenkring ook een Ferrari rijdt.
Zat ook te dubben tussen bij Iphone blijven of voor Android gaan maar vind de prijzen toch veel te gortig worden.
Ga nu met mijn Iphone 4 lekker een simonly abo afnemen.
Waarom wordt de Iphone 4 niet in de vergelijking meegenomen? ik verwacht namelijk dat die de Iphone 3GS afzal ossen als "budget-toestel"

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:23:
[...]

De Galaxy Nexus is nog goedkoper blijkbaar, maar waar te krijgen ? En wat als er een opvolger op komst is (hint, heb de vraag al meermaals gesteld, iemand die hier iets over weet ?) ?
De Galaxy Nexus is gewoon al een hele tijd op de markt. Qua hardware is het toestel iets verouderd, maar qua user experience is het gewoon nog bij de tijd. De camera presteert overigens onder de maat. Als ik moest kiezen tussen de Galaxy Nexus of de S III dan zou de Nexus het winnen puur op prijs en de directe updates van Google.

Het is zover ik weet niet bekend of er een nieuw model aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Daaraan toegevoegd dat de Nexus vloeiender/sneller reageert dan de S3 (Jelly Bean vs ICS). De S3 is natuurlijk sneller in apps en dergelijke, maar wat merk je daar nu werkelijk van? Of je bij de NU app nu 0.5 sec of 0.7 sec moet wachten tot hij opgestart is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
Als ik zo vrij mag zijn, waarom probeer je geen One S (MET S4 processor!) op de kop te tikken. Kost je 430-440 euro en klopt vaak ook nog de One X. Het is ook niet een overdreven groot mobieltje (4,3 inch is perfect, mijn mening) en aluminium behuizing :D

[ Voor 4% gewijzigd door HesRuud op 07-08-2012 14:08 ]

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De ppi van de One S is wel wat lager dan van de One X of S3. Weet niet hoe groot het verschil is maar dat kan wel een afweging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:23

3DDude

I void warranty's

3gs niet doen, dat is te traag voor ios5 en 6 dadelijk zeker.

Gewoon een iphone 4 of 4s halen.
Als je echt alles al van apple hebt is dat de beste keus.

Wil je wat anders moet je gaan nadenken wat je nou precies wilt en waarom natuurlijk...
Er is genoeg keuze met android devices...

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
Ik heb een maand of vier een Galaxy Ace gehad - leuke telefoon, maar:
1) Android is enorm configureerbaar, en je kan er dus ook een zootje van maken (ervaring...)
2) Interface van een iPhone is soepeler en net wat beter geintegreerd, een duidelijk single-UI ervaring. Mogelijk dat dat in Android 4 beter is geworden.
3) Tja, m'n Ace is een paar keer vastgelopen, had wat geheugenbeperkingen;

Overstap naar iPhone: mooi ding, werkt erg lekker, maar:
1) Verdraaid hard dichtgetimmerd. Agenda op je lockscreen of homescreen? Automatisch stil tussen 23:00 en 07:00? Apps starten vanaf je lockscreen met verschillende swipe bewegingen? Vergeet het maar...

Ofwel, beide hebben zo hun eigen karakteristieken, je kan niet makkelijk voor een ander bepalen wat goed is. En ook van even in de winkel uitproberen wordt je niet veel wijzer, denk ik.

(en als ik nu zelf een nieuwe telefoon moest uitkiezen? Ik weet echt niet wat het dan zou worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mjah, zullen we de Galaxy Ace even buiten beschouwing laten. Dat was/is gewoon een knakentoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
soulfighta schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:08:
Als ik zo vrij mag zijn, waarom probeer je geen One S (MET S4 processor!) op de kop te tikken. Kost je 430-440 euro en klopt vaak ook nog de One X. Het is ook niet een overdreven groot mobieltje (4,3 inch is perfect, mijn mening) en aluminium behuizing :D
Nadeel van de One S is alleen dat je er bijna niet verstaanbaar mee kan bellen. Wat overigens weer op alle HTC toestellen van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

Ik ben sinds de eerste iBook (Clambook) Apple gebruiker. Vwb telefoons kom ik ook van Nokia af.
Android is vwb configuratie veel beter doordacht dan een Nokia, dus als je je Nokia aankan lukt het zeker goed met een android.
Ik gebruik een simpele Samsung Gio (knakentoestel heb ik net geleerd) en die bevalt mij al prima, dus voor een paar honderd euro kan je iets goed kopen, en voor EUR500 zeker, maar ik zou zelf nooit zoveel uitgeven een een telefoon. Of je moet er de hele dag spelletjes op spelen en film kijken, dan is zo'n groot scherm handig.

Ik zou dus lekker voor een medium android gaan, hou je geld over om over een jaar of twee weer iets nieuws te kopen of kan je doorsparen naar een iPhone zou je dat alsnog willen.

iPhone is mij verder ook veel te gesloten, kan er te weinig mee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 06:22
Ik heb totaal geen voorkeur, en zal jou ook niet pushen richting de iPhone ;) Wat ik wel wil zeggen is dat ik nog een 3GS dagelijks gebruik maar het kan eigenlijk niet meer.. Hij is net ietsje te traag bij alles.. Ik zelf haal bij de launch wel een 5 of 4s..
Wat betreft de keuze, als je niet wil rommelen gewoon iPhone nemen, als je graag dingen wilt kunnen instellen android nemen. Die keuze is helemaal aan jezelf, maar zoals gezegd ik ken weinig mensen die van iOS -> Android gegaan zijn en daarna niet weer terug gaan naar iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Ivm opvolger van Galaxy Nexus: release van de nieuwe Nexus is meestal rond de jaarwisseling.

Kijk hier eens voor beschikbare Nexus telefoons:
pricewatch: Samsung Galaxy Nexus i9250 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Ook net gelezen dat de Nexus geen SD-cardslot heeft (kan ik mee leven) maar ook geen USB-connectiemogelijkheden...

En de Galaxy S2 ? Is dat nog een future proof toestel ? Heeft deze al de upgrade naar ICS of Jelly Bean gekregen ? Mogen we ervan uitgaan dat een toekomstige Android 5 versie nog op de S2 zal draaien maw hoe ver gaat de ondersteuning van Android voor 'oudere' toestellen (zie bv. iOS 6 nog op 3GS, leuk maar teveel van het goeie) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:16:
Ook net gelezen dat de Nexus geen SD-cardslot heeft (kan ik mee leven) maar ook geen USB-connectiemogelijkheden...

En de Galaxy S2 ? Is dat nog een future proof toestel ? Heeft deze al de upgrade naar ICS of Jelly Bean gekregen ? Mogen we ervan uitgaan dat een toekomstige Android 5 versie nog op de S2 zal draaien maw hoe ver gaat de ondersteuning van Android voor 'oudere' toestellen (zie bv. iOS 6 nog op 3GS, leuk maar teveel van het goeie) ?
De S2 loop al op ICS, Jelly bean zit nu in de test.

Of samsung deze android 5 gaat geven is de vraag, de community zeker nog wel.
En met de S2 kun je echt nog wel even vooruit, alleen zullen de updates uiteindelijk gewoon stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

Vanuit de community(custom roms) zul je nog voldoende support kunnen vinden. Vanuit leverancier Samsung of je provider(branded toestel) is het maar net of ze er in hebben, voor de wat oudere toestellen(+1j) is het vaak pech hebben en blijft het bij 1 major update.

Bij iOS is het ietsjes beter geregeld maar ook daar is niet alles rozegeur en manenschijn. De support is langdurig, maar dan vind wel differentiatie op iPhone generatie lees: iOS 6 Full(4s), Medium(4) en Light(3gs). Met andere woorden, je krijgt op je 3GS wel iOS6 maar niet alle mogelijkheden die daar bij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

De Nexus gebruikt een ander soort protocol via USB (MTP) dan de meeste telefoons om bestanden over te zetten, maar dat het de mogelijkheid niet heeft, waar haal je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Zo, m'n iPhone is niet meer te koop. :P
Ik blijf toch bij iOS. Het is wel saai, maar het werkt gewoon goed.
Never change a winning team zeggen ze toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Bob schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:48:
[...]

De Nexus gebruikt een ander soort protocol via USB (MTP) dan de meeste telefoons om bestanden over te zetten, maar dat het de mogelijkheid niet heeft, waar haal je dat?
http://www.t3.com/reviews/samsung-galaxy-nexus-review

"What it doesn't have though is support for a micro SD card, or any storage card for that matter, and it can't be used a mass storage device either. That means you can't plug it straight in to your PC and download media on to it - shame because Android 4.0 natively supports hooking up mobile devices to your PC via USB. A strange absence from Samsung."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:52:
[...]

http://www.t3.com/reviews/samsung-galaxy-nexus-review

"What it doesn't have though is support for a micro SD card, or any storage card for that matter, and it can't be used a mass storage device either. That means you can't plug it straight in to your PC and download media on to it - shame because Android 4.0 natively supports hooking up mobile devices to your PC via USB. A strange absence from Samsung."
Dit werkte op mijn Nexus gewoon wel altijd. Wat mij betreft onzin. Kan natuurlijk wel zijn dat het in de 4.0.1 versie niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

3GS zou ik niet meer kopen. Voordeel van iPhone: voor velen beter begrijpbaar dan Android en de App Store vind ik nog steeds beter dan Google Play. Ander voordeel zijn de vele software updates die je krijgt (zoals je aangeeft: iPhone 3GS krijgt iOS 6 en is ooit begonnen met iOS 3). Android is weer meer customizable en er zijn meer variaties toestellen beschikbaar.

Als je voor de iPhone gaat, dan zou ik voor een 'iPhone 5' gaan. Die zal €599 (in Nederland) gaan kosten en dan heb je nog zeker tot 2014, misschien wel 2015, software ondersteuning (en dankzij die iOS software ondersteuning, dus ook altijd de mogelijkheid om de nieuwste apps te installeren).

Als je toch voor een iPhone wilt gaan, maar niet €599 wilt uitgeven, dan zou ik voor de iPhone 4S gaan (die €100 goedkoper zal zijn over ietsjes meer dan een maand (zodra de 'iPhone 5' wordt aangekondigd)). Dan kost je dat in Nederland nog 'maar' €499.

Als je voor Android gaat zou ik voor de HTC One X gaan of de Galaxy Nexus. Als je voor de Nexus kiest zou je eventueel ook nog kunnen wachten op een opvolger (met het oog op toekomstige software updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Uniciteit schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:33:
Ander voordeel zijn de vele software updates die je krijgt (zoals je aangeeft: iPhone 3GS krijgt iOS 6 en is ooit begonnen met iOS 3). Android is weer meer customizable en er zijn meer variaties toestellen beschikbaar.
Ik weet alleen niet of je hier blij mee moet zijn. Mijn iPod heeft een update gehad naar iOS5 en sindsdien heb ik alleen maar zin om het ding uit het raam te pleuren. Het unlocken van het device duurt gemiddeld zo'n 4 seconden. Ook na factory reset. Kan me niet voorstellen dat dat bij de 3GS anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:59:
[...]

Dit werkte op mijn Nexus gewoon wel altijd. Wat mij betreft onzin. Kan natuurlijk wel zijn dat het in de 4.0.1 versie niet werkte.
Inderdaad onzin. Gebruik het dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay

Als je toch voor een iPhone wilt gaan, maar niet €599 wilt uitgeven, dan zou ik voor de iPhone 4S gaan (die €100 goedkoper zal zijn over ietsjes meer dan een maand (zodra de 'iPhone 5' wordt aangekondigd)). Dan kost je dat in Nederland nog 'maar' €499.
iPhone 5 zal 649 euro kosten in België (huidige prijs van de 4S, de 4 kost hier nu 529 euro, 3GS 379 euro).

De 4S zou me dus evenveel kosten als een top-of-the-line Android phone, vandaar de twijfel. Ook heb ik al een iPad 2 met iOS, dus een Android phone zou me dus een beetje 'the best of both worlds' bieden.
Maar door het ongelooflijke aanbod aan Android foons zie ik door de bomen het bos niet meer.
De One X sprak me wel aan (reviews spreken van supersnel toestel, heel stevig en kwalitatief) maar hier hoor ik dat HTC onder meer problemen heeft met gewoon bellen, alsook de Wifi issues. De S3 is in feite ook iets te duur (kost hier meer dan 600 euro), de Nexus lijkt me super, maar ook al wat verouderd, net zoals de S2.
Moeilijk, moeilijk.
Ik wil gewoon een future proof toestel voor een redelijke prijs, al is dit misschien een utopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Tja, in de Android wereld is het: 'you get what you pay for'.
In geval van de Nexus is dat een smartphone die op dit moment perfect mee kan. Misschien komen er binnen een half jaar apps uit die meer vereisen dan wat er in de Nexus zit, misschien ook niet. Ik heb geen glazen bol, maar mijn verwachting is dat dat niet binnen het half jaar zal gebeuren, aangezien zelfs de recente games nog steeds als boter draaien.

Updates: zo goed als zeker dat de volgende major Android release (4.2 of 5.0, wat eerst komt) uit zal komen voor de Galaxy Nexus. De vorige Nexus heeft namelijk ook heel snel 4.1 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Als prijs de grootste motivator is moet je uiteraard voor Android gaan. Bij Apple betaal je gewoonweg te veel in verhouding met wat je krijgt. Een Galaxy S2 lijkt mij een prima aankoop als het 'budget' moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat doe je precies met jr toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Aghanim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:26:
Wat doe je precies met jr toestel?
Mail, Calendar (Google), wat youtube en wat surfen. Ook wat games zouden dan ook wel gespeeld worden (genre Angry Birds, Where's my water, geen power games)...
Ik wil gewoon zorgen dat ik binnen een jaar nog de nieuwste updates kan installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De Nexus blijft geupdate worden (als enige) en speelt deze games meer dan gemakkelijk af. Meer power heb jij zeer zeker niet nodig. De normale apps draaien ook op langzame telefoons dus ook daar zie ik het komende jaar geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
BillSpaarbank schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:21:
Ik gebruik een Macbook Pro, iPad en iPhone en toch voel ik de drang om mijn telefoon te vervangen door een Android. De iPhone 4s heeft een prachtige camera en de fotostream optie bevalt me erg goed. Eigenlijk zijn dat de enige redenen die me weerhouden van de overstap naar Android.

Ik ben iOS gewoon zat. De 4s ziet er inmiddels erg gedateerd uit en ik stoor me steeds meer aan het kleine scherm. Daarnaast is iOS qua interface gewoon bijna niet veranderd. Het leukste van Android vond ik altijd het custimizen van de homescreens. Dat mis ik echt.

Ik verwacht ook dat een nieuwe iPhone mijn ergenissen niet gaat wegnemen. Ik ben nu aan het kijken naar een Xperia P. Persoonlijk vind ik de S III en Htc One X weer een stap te groot. Ik ben inmiddels dus ook een twijfelaar :)
Precies dit is de rede waarom ik er vanaf gestapt ben, het constant costumizen en aanpassen en veranderen en tweaken van me phone was ik erg zat.

Al is een 3gs niet de nieuwste en de snelste meer, heb ik er toch erg veel plezier mee.
Vooral wat ik er mee doe.

Whatsapp / SMS / Bellen en af en toe wat apps zoals NS / NU etc etc, verder niks belangrijks.
En daarvoor is hij nog prima.
Als ik straks een nieuwe mag uitzoeken ga ik zeker voor de iPhone X ( welke er dan op het moment is ).
Al is het alleen maar vanwege het syncen met de iPad en me iMac.

Denk dat het toch per persoon anders is, en als de Ts een 3gs zou willen koop hem gewoon 2e hands die heb je ook voor een euro of 200 splinternieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Aghanim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:26:
De Nexus blijft geupdate worden (als enige)
Wat bedoel je met 'als enige' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3GS zou ik niet meer kopen. Voordeel van iPhone: voor velen beter begrijpbaar dan Android en de App Store vind ik nog steeds beter dan Google Play. Ander voordeel zijn de vele software updates die je krijgt (zoals je aangeeft: iPhone 3GS krijgt iOS 6 en is ooit begonnen met iOS 3). Android is weer meer customizable en er zijn meer variaties toestellen beschikbaar.

Als je voor de iPhone gaat, dan zou ik voor een 'iPhone 5' gaan. Die zal €599 (in Nederland) gaan kosten en dan heb je nog zeker tot 2014, misschien wel 2015, software ondersteuning (en dankzij die iOS software ondersteuning, dus ook altijd de mogelijkheid om de nieuwste apps te installeren).

Als je voor Android gaat zou ik voor de HTC One X gaan of de Galaxy Nexus. Als je voor de Nexus kiest zou je eventueel ook nog kunnen wachten op een opvolger (met het oog op toekomstige software updates).
huh?

Jij raad nu iemand een telefoon aan die nog niet beschikbaar is, waar niemand specificaties van weet en waarvan niemand weet hoe deze uit gaan zien?

In mijn ogen een erg waardeloos advies. Daarbij wilt de TO graag een groot scherm, iets wat de iphone niet heeft.

@mektheb
voor jou hetzelfde. Jij weet dus nu al dat je een telefoon gaat kopen waarvan je geen specificaties, mogelijkheden of uiterlijk kent?
Je weet nu al zeker dat je een onbekende telefoon gaat kopen, Dat is een beetje als zeggen dat je nu al de blueray van shrek4 gaat kopen. Het apparaat moet nog gemaakt worden?

Ik ben overigens nog steeds van mening dat android meer gratis apps heeft. Ook werkt de play store stukken beter dan de app store. De laatste schijnt niet eens een wachtwoord te kunnen onthouden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:14:
[...]
Ook werkt de play store stukken beter dan de app store. De laatste schijnt niet eens een wachtwoord te kunnen onthouden 8)7
Dat moet ik toch tegenspreken. De App Store werkt op m'n iPad 2 perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:23:
[...]

Dat moet ik toch tegenspreken. De App Store werkt op m'n iPad 2 perfect.
het werkt ook wel, dat is het probleem niet.
Ze doen beide wat ze moeten doen, apps installeren en updaten.

Maar als ik een app installeer doet hij dit gewoon op de achtergrond en kan ik verder in de store kijken.
Bij apple moet je eerst je wachtwoord invullen waarna de store word afgesloten en je naar de laatste pagina gaat.
met updaten hetzelfde. je moet je wachtwoord geven en je word uit de store gegooid.
Klein puntje van irritatie bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:04
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:13:
[...]

het werkt ook wel, dat is het probleem niet.
Ze doen beide wat ze moeten doen, apps installeren en updaten.

Maar als ik een app installeer doet hij dit gewoon op de achtergrond en kan ik verder in de store kijken.
Bij apple moet je eerst je wachtwoord invullen waarna de store word afgesloten en je naar de laatste pagina gaat.
met updaten hetzelfde. je moet je wachtwoord geven en je word uit de store gegooid.
Klein puntje van irritatie bij mij :)
Dit is niet meer het geval in iOS6. Welke nog uit moet komen uiteraard voor de 'gewone sterveling'.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:00:
[...]

Wat bedoel je met 'als enige' ?
Dat enkel de Nexus gegarandeerd toekomstige updates gaat krijgen. De overige telefoons zojn afhankelijk van de leverancier. Zo krijgt de Desire HD geen ICS terwijl de Nexus S, die veel ouder is, dit wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:14:
[...]

Ik ben overigens nog steeds van mening dat android meer gratis apps heeft. Ook werkt de play store stukken beter dan de app store. De laatste schijnt niet eens een wachtwoord te kunnen onthouden 8)7
Gewoon niet doen, eindeloos gebed zonder eind.... :/

Kwantiteit in Google playstore is dan misschien wel okay ic.m. met veel freemium apps, de kwaliteit van de apps in Apple's Appstore is veelvuldig beter. Vaak zijn de Playstore apps slappe aftreksels van de iPhone originelen. Echte kwaliteit apps zoals de Korg music tools ontbreken volledig op het Android platform.
Apple's keyboard i.c.m. knip/plak functie owned Google's keyboard hard. Daarentegen is de text prediction van ICS keyboard eindbaas. Google Chrome op Android heerst, Android faalt gruwelijk met randapparatuur. Notifications in Android zijn 10x beter dan iOS. Apple's update beleid is triljoenmiljard beter dan Google's 18 maanden epic fail.
Ik kan denk ik nog wel 10 punten voor iedere platform bedenken, kortom het heeft geen zin... beide platformen hebben hun sterke kanten en hun minder sterke kanten.

Ps.
iPhone 3G > Nexus One > iPhone 4 > Samsung GS3 > Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik heb zelf jarenlang iPhones gehad, nu sinds een jaartje Android en nu sinds een half jaar de Galaxy Nexus. Sinds Android 4.1 wil ik echt niet meer terug naar een iPhone. De smoothness is ongeëvenaard en qua besturingssysteem kom je gewoon erachter dan Android 4.1 beter in mekaar zit dan IOS 5.

Iets simpels als dingen delen naar social media gaat al makkelijker en zo zijn er nog meer punten. Absoluut de Galaxy Nexus nemen, zelfde prijs als de 3GS(!)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
alwaysleft schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:29:
Absoluut de Galaxy Nexus nemen, zelfde prijs als de 3GS(!)!
Mocht ik die nu nog kunnen vinden in België...
Coolblue.be = niet meer leverbaar. Vandenborre vraagt er nog 499 euro voor, pixmania 429 euro, Expansys 439 euro, toch nog een heel stuk duurder dan een 3GS die 379 euro kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:10:
[...]

Mocht ik die nu nog kunnen vinden in België...
Coolblue.be = niet meer leverbaar. Vandenborre vraagt er nog 499 euro voor, pixmania 429 euro, Expansys 439 euro, toch nog een heel stuk duurder dan een 3GS die 379 euro kost...
3gs kost hier 340 euro, nexus is 380 euro. Dus 40 euro verschil voor een veel beter toestel;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
alwaysleft schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:13:
[...]

3gs kost hier 340 euro, nexus is 380 euro. Dus 40 euro verschil voor een veel beter toestel;)
Waar is 'hier' ? Ik veronderstel Nederland. Ik woon in België en een toestel als een smartphone koop ik liever niet online, liefst in een winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dr.McKay schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:16:
[...]

Waar is 'hier' ? Ik veronderstel Nederland. Ik woon in België en een toestel als een smartphone koop ik liever niet online, liefst in een winkel...
Online nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Bij Expansys.be nu blijkbaar toch beschikbaar.
Ik veronderstel dat het over hetzelfde toestel gaat :
http://www.expansys.be/go...-nexus-16gb-black-224349/
en
http://www.expansys.be/go...b-titanium-silver-234031/

en dat het prijsverschil het dock betreft...

Is 439 euro een correcte prijs voor de Nexus ? Heb geen vergelijk, heb 'm nog nergens anders gevonden in België...

Edit : bij het Samsung model (zonder dock) staat er grade-B stock. Dit zou betekenen dat het niet over nieuwe toestellen gaat ? Lijkt me ook nogal verdacht. Iemand ervaring met Expansys ?

[ Voor 18% gewijzigd door Dr.McKay op 08-08-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Dr.McKay schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:14:
Bij Expansys.be nu blijkbaar toch beschikbaar.
Ik veronderstel dat het over hetzelfde toestel gaat :
http://www.expansys.be/go...-nexus-16gb-black-224349/
en
http://www.expansys.be/go...b-titanium-silver-234031/

en dat het prijsverschil het dock betreft...

Is 439 euro een correcte prijs voor de Nexus ? Heb geen vergelijk, heb 'm nog nergens anders gevonden in België...
Als je hem uit NL geleverd kan krijgen voor +- 10 euro extra dan zou ik zeker dat doen, zonder leverkosten staat hij rond de 390 in NL. Wel eerst even checken met de webshop of ze wel willen leveren in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En deze vraag stel je in het iDevice forum gedeelte? Ik zou gewoon zeggen Android, goedkoper, beter en veel en veel minder restricties.

HTC One X kost nu in pricewatch minder dan € 500, nogal flink minder dan wat iPhone 4S kost, sowieso zijn de huidige generatie Androids beter dan iPhones, maar de iPhone 5 komt natuurlijk ook weer.

Ik zou voor HTC gaan, want die hebben hele gebruiksvriendelijke skin over Android, ik zelf ben echt blij met mijn HTC Evo 3D.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Wat betreft de 4S : het lijkt erop dat Apple de geheugencapaciteit van de iPhone 5 niet zal verhogen, dus dit zal hoogstwaarschijnlijk 16, 32 en 64 blijven (naar analogie met de iPad 3 die ook dezelfde opslagcapaciteit kreeg als de iPad 2).
Het ziet er dus naar uit dat de iPhone 4S de helft van z'n opslagruimte zal verliezen (van 16 naar 8Gb dus), net zoals ze dit met de 4 gedaan hebben.

Vroeger zou dat geen struikelblok geweest zijn, maar nu ik een iPad 2 heb, schrik ik er een beetje van hoe snel die ruimte opgevuld raakt. De 32Gb van m'n iPad is al voor meer dan de helft gevuld met allerhande apps, en er staan nog niet eens foto's of muziek op.
De hypothetische 8Gb van de 'budget' 4S lijkt me dan opeens enorm karig...

Ter vergelijking : de HTC One X heeft ook geen uitbreidbaar geheugen, maar je krijgt tenminste 32Gb ingebouwd.

De prijs van de 4S zal in september/oktober dezelfde zijn als die van de One X, en de 4S heeft nog altijd een 'buy me' effect op mij, maar als ik het rationeel bekijk, dan biedt Android me een foon met de nieuwste technologieën, ook al zeg ik dan een stukje vaarwel aan Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat is er op tegen om het een jaar te proberen? Het is maar een telefoon, zo enorm tegenvallen kan het echt niet hoor. Je weet ook niet waarom BMW betere wegligging heeft dan Dacia, totdat je in een BMW rijdt. Vind je het niks, neem je na de BMW weer een Dacia.

Bovendien is Android zonder homescreens gewoon iOS met een zwarte achtergrond en icoontjes. En laat de homescreens nou juist het positieve verschil maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 08-08-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Nog wat vraagjes :
- is er bij Android een mogelijkheid tot gratis navigatie (voice-guided dus) ? Dit is iets wat bij m'n Nokia E5 wél super was.
- kan je bv. Google Chrome als default browser instellen (bij iOS kan je bv wel chrome installeren maar blijft Safari de default browser)
- een gmail app is er (two way syncing), ik veronderstel dat dit ook met calendar en reader kan (ook two way syncing) ?

Het wordt hoogstwaarschijnlijk de HTC One X ofwel toch de iPhone 4S (na het verschijnen van de 5 dus). Prijs van beide toestellen zal in september dan min of meer dezelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Google Navigatie heeft gesproken navigatie, maakt dus gebruik van Google maps. Ja je kunt Google Chrome als default browser in stellen.

Gmail werkt heel goed op Android hoor, er is volledige synchronisatie tussen de Google apps hoor. Je kunt echt veel meer met een Android telefoon dan een iPhone, costum roms is ook leuk dan kun je nog wat meer uit je telefoon persen.

Ik heb bij mijn HTC Evo 3D de CPU hogere geklokt en de GPU is overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Lees ik nu dat er in oktober al een opvolger komt voor de One X met een 1.7 quad ipv 1.5. Niet dat het zoveel verschil zal maken maar dit betekent dat de One X alweer een 'ouder' model zal zijn... En het was al zo moeilijk om een keuze te maken...

Edit:
wat is het verschil tussen deze 2 ? Een andere processor of zit er nog meer achter ?
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=4572&idPhone2=4320

Die XL is enkel voor de states ? Ik moet toegeven, de keuze aan Android phones is reuze, very confusing...

[ Voor 35% gewijzigd door Dr.McKay op 08-08-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Haha, ben ik weer, ik word nog gek...

Ik dacht zo, de Samsung Galaxy S3 is sowieso te duur, maar wat met de S2 ?
Dat lijkt me ook een topper die z'n diensten al bewezen heeft. De dual-core processor lijkt me meer dan snel genoeg voor wat ik er wil mee doen en bovendien zal de prijs meevallen. Ook de mogelijkheid om SD kaartjes te gebruiken is niet te versmaden.

De ICS update heeft ie al gekregen, ik zou er dan mogen van uitgaan dat Jellybean ook richting de S2 zal gaan ?

Om eerlijk te zijn, de S2 is eigenlijk het android toestel waar ik het minst negatieve punten over gelezen heb, tenzij ik weeral iets heb gemist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je hebt bij Android daadwerkelijk veel keuze, maar als je toch een nieuwe telefoon koopt zou ik een van huidige generatie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dr.McKay schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:56:
Haha, ben ik weer, ik word nog gek...

Ik dacht zo, de Samsung Galaxy S3 is sowieso te duur, maar wat met de S2 ?
Dat lijkt me ook een topper die z'n diensten al bewezen heeft. De dual-core processor lijkt me meer dan snel genoeg voor wat ik er wil mee doen en bovendien zal de prijs meevallen. Ook de mogelijkheid om SD kaartjes te gebruiken is niet te versmaden.

De ICS update heeft ie al gekregen, ik zou er dan mogen van uitgaan dat Jellybean ook richting de S2 zal gaan ?

Om eerlijk te zijn, de S2 is eigenlijk het android toestel waar ik het minst negatieve punten over gelezen heb, tenzij ik weeral iets heb gemist ?
Galaxy S2 is niet zeker van JB. Ik zou de Nexus boven de S2 verkiezen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC doet meestal 1 a 2 grote updates voor hun vlagschip modellen, ik heb nu ICS op mijn HTC Evo 3D, maar JB zal ie vast niet krijgen en lig ik ook echt niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn kleine toevoeging; Ben zelf in het bezit van een 3GS en mijn partner heeft een S2. Mijn ervaringen:
  • De S2 (android) kan gigantisch veel meer dan de iPhone.
  • De S2 voelt lekker snel aan.
  • De iPhone is consequenter, de 'huis stijl' vind ik mooier en logischer.
  • De iPhone is (mede door de eenvoud) makkelijker in het bedienen.
Persoonlijk vind ik de iphone manier prima, wat 'ie doet is ook echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 14:36

World Citizen

FreeReef.nl

xx77qq schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:29:

Persoonlijk vind ik de iphone manier prima, wat 'ie doet is ook echt goed.
Dit is toch wel het belangrijkste...

Ik vind dat je altijd rond moet kijken als je iets koopt, en ook ik koop dus niet blind een Apple product, maar vergelijk dit altijd met andere merken.

Nou ben ik toevallig net een aantal weken naar Frankrijk geweest, en we hadden een flinke variatie aan telefoons bij. Nu moet je me echt geloven dat de iPhone gewoon veel stabieler is dan bv een Android.

Daar voeg ik aan toe dat de Android toestellen leuke functies hebben die ik niet op mijn iPhone heb, maar ik heb liever dat het gewoon werkt. "Wat ie doet is ook echt goed"

We hadden bv 4 GSM's naast elkaar met Navigon software voor de route.
1x iPhone 4s
1x 3gs
1x een S2
1x zo een grote Note.

De iPhone's zijn als enigste geen een keer uitgevallen tijdens de route.
De s2 viel elke dag 3 x uit,
de Note... die viel elk uur uit, of als hij moest herberekenen.

Zo merkte ik gedurende de weken meer van die dingen. De note moest je bv heel de tijd heen en weer schudden na een gesprek omdat de sensor niet goed registreerde dat het toestel niet meer aan je oor zat.
Apps die crashen kwam ook vaak voor.

Ook merkte ik dus dingen die ik op mijn iPhone niet had, maar ik heb dan liever sommige dingen niet, en dat het dus allemaal werkt.

Iedereen moet het zelf weten.. maar voorlopig kies ik voor de stabiliteit van IOS

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sorry maar dat is een enorme fanboy reactie. Mijn 3GS liep vaker vast dan mijn Nexus. Dat, terwijl de Apples zo stabiel zouden moete zijn omdat ze alleen een zwarte achtergrond met een paar vierkantjes morten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Klinkt als een foutief exemplaar.

Sja, ik zou nu zeker geen 4s kopen, met de opvolger die om de deur ligt, dan kan je beter nog 3 maandjes wachten, als je per sé IoS wil.

Als je een android wil, zou ik toch voor een S3 gaan ipv OneX, ook al hou je niet van Samsung meuk, die haal je er binnen 10s af met een andere launcher.

Als je voor budget kiest, zou ik eens toch wat anders doen. Een Xioami MiOne kopen (of de quad). Interface en smoothness vergelijkbaar met IoS, snelle updates en de vrijheid van Android. Je zou ook eens kunnen kijken naar een Meizu MX. Ik vind deze ook een zeer mooie interface hebben.

http://www.engadget.com/2012/08/01/meizu-mx-4-core-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC heeft Sense alleen al vanwege Sense zou ik voor HTC kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En ik juist niet want Sense is log en traag en vreet geheugen.

Maar goed, dit gaat nergens heen. TS kan met deze adviezen een short list maken en dan alle topics over de ervaringen doornemen en in de winkel toestellen proberen om tot een keuze te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij mij is Sense echt niet log en traag, maar goed dat is laatste waar je bij de nieuwe generatie zorgen om moet maken want die hebben genoeg CPU en GPU power.

Inderdaad ervaringen thread doornemen, reviews en etc.
Pagina: 1 2 Laatste