Advies CPU + Mobo

Pagina: 1
Acties:

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:49

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Tweakers,

Laatste weken ben ik erg geinteresseerd geraakt in het overclocken van mijn CPU.
Op dit moment heb ik een AMD 1055T en die heb ik licht overgeklokt op 3,3Ghz en wordt onder prime95 70 graden. Dat is veelste warm.

Heb geprobeerd om mijn H100 opnieuw te mounten met nieuw koelpasta maar krijg nog steeds dezelfde temps onder prime95. Kan dus mijn 1055T niet verder overclocken.

Nu wil ik dus overgaan naar de buren, Intel en denk ik dat het beste is om naar de Sandy Bridge te gaan om dat die beste overclocken dan de Ivy Bridge.

Nu had ik in gedachten om te gaan voor een 2500K of een 2600K en daarbij zoek ik ook een leuk goed moederbord die is te overclocken.

Hierbij vraag ik jullie wat advies.

Welk CPU en Moederbord kan ik het beste aanschaffen?

Qua moederbord had ik even gekeken en viel mijn oog op de pricewatch: Asus ROG Maximus IV GENE-Z

Maar als het goedkoper en beter kan is het altijd meegenomen!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ja die heb ik doorgenomen en heb zelf ook wel research gedaan. Qua CPU kwam ik uit op een 2500K of een 2600K en qua moederbord de Asus ROG Maximus IV Gene-Z.

Maar ik kom hier graag advies inwinnen omdat ik graag wil weten of dat een goeie keuze is of niet. Want er zijn hier op Tweakers meer mensen die er net wat meer vanaf weten dan ik en misschien komen die wel met een beter advies voor ik iets aanschaf! :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tja, ik zou geen Z68 meer nemen, maar een Z77. Maar waarom heb je voor een Z68 gekozen dan?

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Oh foutje! Ik bedoelde deze pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus V GENE de Z77 versie. :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is al logischer, al vind ik het nog steeds een heel duur moederbord, er zijn goedkopere µATXen te vinden die in principe hetzelfde kunnen .Waarom per se zo'n duur bord als deze?

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Omdat ik in reviews had gelezen dat dit moederbord erg goed overklokt! :)

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 15:50
Heb je al andere koeling geprobeerd, ipv alleen je koeler opnieuw te plaatsen?

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
En met andere koeling bedoel je een andere cpu koeler? Zoja.. nee.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 00:13
Wow, wat een felle reacties, het is net alsof de TS zijn vraag moet verdedigen alvorens hij antwoord mag verwachten.

Wat je keuze betreft, het mobo staat inderdaad bekend als een goeie overklokker. Nadeel van dit "soort" Asus borden is dat ik de ervaring heb dat ze vaak stuk gaan, ik ben altijd meer fan van een bord wat gewoon degelijk is en lekker lang mee gaat. Ik moet wel toegeven dat ik dit baseer op de voorlopers van Z77 Maximus.

Tip die ik je kan geven, kijk wel na of je koeling überhaupt wel goed functioneert, het kan zijn dat je anders een compleet nieuwe set koopt, om vervolgens weer teleurgesteld te raken omdat je WC niet goed werkt/aangesloten zit.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Hoe kan ik dan nu goed te weten te komen of mijn H100 goed werkt?

Want in mijn Corsair 600T behuizing heb 2x 120mm fans bovenin zitten die lucht naar buiten blazen, omdat het weinig zin heeft om lucht naar de radiator te blazen omdat warme lucht stijgt. En dan zou ik alsnog de warme lucht in mijn kast blazen. dus kan ik beter de lucht wat naar bovengaat pullen.

Edit: Heb maar even contact met Corsair opgenomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Grudgie op 01-08-2012 18:53 ]

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ik heb contact opgenomen met corsair en ze willen best een RMA doen en een nieuwe opsturen. Is dat een verstandige keuze om te doen? of..

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Welk CPU kan ik het best nu aanschaffen icm met een pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus V GENE?

2500k of 3570k?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:11
Hangt een beetje van de prijs af imo.
Als het verschil maar een tientje is zou ik de 3570k nemen, is de 2500k aanmerkelijk goedkoper (>€20) zou ik die nemen.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Verschil tussen de 3570K en 2500K is 20 euro ongeveer.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:11
De 3570k is stock net iets sneller, de 2500k kan meestal wat hoger overgeklokt worden, onder de streep maakt het dus niet zoveel.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Zie alleen net dat als ik op het Asus moederbord mijn CFX 6950 plaats ik mijn geluidskaart niet meer kan plaatsen. En de ATX versie vind ik net weer wat te duur.

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Waarom neem je niet gewoon ATX?

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ja. Dan spreekt mij de asus sabertooth erg aan!

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ik heb voor de Asus Sabertooth Z77 gekozen! :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:36

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je hier nog een speciale reden voor? Het is een behoorlijk duur moederbord welke features meebrengt die eigenlijk voor slechts een heel select groepje computergebruikers nuttig is..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Heb veel reviews en filmpjes bekeken en het moederbord is qua uiterlijk erg mooi.
Is goed overclockbaar. Het bios is erg makkelijk en overzichterlijk. Kan hier makkelijk nog andere kaarten bijsteken en kan goed crossfire draaien.
Het moederbord heeft handige features zoals temp. sensors en die kan je makkelijk bekijken binnen in windows.
Kan via het moederbord ook goed koeling regelen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:36

D4NG3R

kiwi

:)

Dat is leuk en aardig, maar hoe veel van die features zie jij constant en maak jij constant gebruik van? Een Overzichtelijke bios is leuk, maar zit je hier nou echt veel in als je overklok klaar is..?
Temp sensoren hebben elk moederbord wel.
Heb je een case window in je behuizing? Zo nee -> Uiterlijk gaat ook al weer niet op.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1