Ik ben gevraagd om te kijken naar een nieuwe computer voor in een stofrijke ruimte. Op dit moment wordt er gebruik gemaakt van:
Mijn idee is nu om een nieuwe fanless computer samen te stellen zodat er geen stof problemen meer zijn. Daarnaast denk ik ook dat een processor zo krachtig als de E5200 niet echt nodig is. Mijn keus kwam dus uit op een (zo goed als) fanless AMD Fusion setup. Daarnaast heb ik gezien dat de HDD ook zijn eerste bad sector begint te vertonen dus die wil ik graag uit voorzorg vervangen.
De belangrijkste vragen die ik heb zijn:
- Intel Pentium Dual Core E5200 2,5GHz,
- Kingston ValueRam DDR2 PC6400 4096MB CL5,
- Samsung SpinPoint F1 640GB
- MSI P43 NEO-F
- Sapphire Radeon HD 4550 512MB GDDR3
- Corsair Powersupply 400W, 120mm Fans
- Antec NSK4000 Mini Tower Case
Mijn idee is nu om een nieuwe fanless computer samen te stellen zodat er geen stof problemen meer zijn. Daarnaast denk ik ook dat een processor zo krachtig als de E5200 niet echt nodig is. Mijn keus kwam dus uit op een (zo goed als) fanless AMD Fusion setup. Daarnaast heb ik gezien dat de HDD ook zijn eerste bad sector begint te vertonen dus die wil ik graag uit voorzorg vervangen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus C60M1-I | € 68,20 | € 68,20 |
| 1 | Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Transcend JM1333KLN-4G | € 18,42 | € 18,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 212,47 | |
De belangrijkste vragen die ik heb zijn:
- Is een hedendaags AMD Fusion/Intel Atom systeem snel genoeg voor het beoogde doel?
- Heeft het zin om een SSD te plaatsen in deze systemen of komen we dan weer of een processor bottleneck uit?
- Zou ik deze computer 100% fanless kunnen gaan draaien door er bijv. later een pico psu in te zetten, zodat er minder stof aangetrokken wordt?
- Weet iemand hoeveel watt de oude computer ongeveer zal gaan gebruiken. Het kan namelijk zijn dat het alleen daarom al loont om het geheel te vervangen?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer