Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Komt denk ik vooral omdat er uiteindelijk geen grote fans van de stijl zijn geweest. Ondanks dat alles mooi is uitgewerkt zijn de werelden van b.v. Thief veel mysterieuzer en spannender, ook bioshock titels doen net even iets meer "immersive" net als voor velen de TES games.

De gameplay is prima in orde, de graphics zijn aardig, kwa duur zou het iets langer mogen, maar niet overdreven kort. Het is alleen na 1 of 2 playthroughs gewoon afgelopen. Omdat het mij b.v. wel pakte, heb ik het in twee weken tweemaal uitgespeeld, maar inmiddels ben ik ook erg veel wel weer kwijt van dit spel.

Toch lonkt het niet om nog weer eens terug te komen. En die combinatie is toch niet heel goed voor de mond tot mond reclame.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Zo, ook eens aan deze game begonnen na te kopen in een mooie sale :P
En ik neem altijd m'n tijd bij games. Ik las hier dat mensen de game op circa 10 uur hebben uitgespeeld soms... Wel, ik zit nu aan die Campbell missie en zit al aan 9.8 hrs volgens Steam. Ik bekijk altijd wel elke inch van de map. :)

Maar ik lijk wel een bug te hebben bij die Campbell missie: ik heb zonet beide glazen vernietigd en nu wacht ik op het belsignaal waarna beide heren zouden moeten binnenkomen in de zaal.
Maar dat belsignaal komt maar niet?! Ik zit hier al redelijk lang in de kamer rond te lopen voor niets, en slaan met je knife tegen de deur helpt ook niet. :P
Mis ik iets of?

Voor de rest echt fantastische game: unieke sfeer, mooie art, alles voelt zo vloeiend, ... echt chic!

edit: Meh, even op Youtube gekeken. Het is duidelijk een bug... En probleem is dat eerdere saves al relatief veel ouder zijn. Achja.

[ Voor 10% gewijzigd door Asgaro op 28-09-2013 01:04 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Coole game en ik speel ook zo. Echt genieten vd sfeer. Moet hem binnenkort maar eens verder afspelen. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Zonde van die Campbell missie. Dit is wat ik zie als ik door het sleutelgat kijk:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/Dishonored/2013-09-28_00003.jpg

Deze mannen (die normaal naar de zaal moeten komen van waaruit ik kijk) staan daar beiden als een standbeeld en ze zeggen niets.
Steam cache verifieren hielp niet. Vannacht heb ik de game verwijderd en gans opnieuw gedownload... straks is testen of dat hielp. Zoniet, wordt het gans die missie volledig opnieuw doen wat toch wel 3 uur duurt... :')

Et voila, tis opgelost na het level opnieuw te spelen. Was nu wel in speedrun modus. :P
Toch heb ik nog 2 kamertjes met loot ontdekt die ik over het hoofd had gezien vorige keer!

[ Voor 15% gewijzigd door Asgaro op 28-09-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dishonored is nu gratis met Games for Xbox Live Gold, een pareltje dat je echt niet mag missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
In augustus komt de remaster naar de PS4 en X1. Goed nieuws, want ik heb hem nog steeds niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Gisteren begonnen met de PS4 versie. Speelt erg lekker weg, moet ik zeggen. Het is wel nogal overwhelming allemaal en bepaalde mechanieken begrijp ik nog niet helemaal? Iemand tips op het gebied van gameplay? Enkele vragen die zo bij me zijn opgekomen:

* Runes en Bone Charms: het liefst pak ik deze allemaal op, maar dat is volgens mij schier onmogelijk indien je undetected wilt blijven en geen kills wilt maken. Klopt dat?
* Twee of meer guards die bij elkaar staan non-lethal uitschakelen. Hoe doen jullie dat? Kan dat überhaupt?
* Granny Rags vraagt je op het begin 3 thugs uit te schakelen die voor de deur staan. Hoe doe je dit zonder ze te doden?
* Als je door guards gespot wordt, komen ze achter je aan. Wat is de juiste manier om ze af te schudden? Ergens hogerop blinken ofzo?

Meer tips zijn uiteraard van harte welkom. :)

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

bram1984 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:55:
Gisteren begonnen met de PS4 versie. Speelt erg lekker weg, moet ik zeggen. Het is wel nogal overwhelming allemaal en bepaalde mechanieken begrijp ik nog niet helemaal? Iemand tips op het gebied van gameplay? Enkele vragen die zo bij me zijn opgekomen:

* Runes en Bone Charms: het liefst pak ik deze allemaal op, maar dat is volgens mij schier onmogelijk indien je undetected wilt blijven en geen kills wilt maken. Klopt dat?
Ja, alles kan undetected zonder kills te maken.
* Twee of meer guards die bij elkaar staan non-lethal uitschakelen. Hoe doen jullie dat? Kan dat überhaupt?
Dat kan, is in het begin wat tricky maar je krijgt later skills waarmee dat makkelijker wordt. Vaak goed kijken naar patronen en zo. Meestal passeer ik ze gewoon.
* Granny Rags vraagt je op het begin 3 thugs uit te schakelen die voor de deur staan. Hoe doe je dit zonder ze te doden?
Voordeur van het slot halen, naar boven gaan, de achterste kun je knock out wurgen zonder dat de rest je ziet, de andere 2 gaan het huis van Granny in en daar kun je ze ongezien te grazen nemen.
* Als je door guards gespot wordt, komen ze achter je aan. Wat is de juiste manier om ze af te schudden? Ergens hogerop blinken ofzo?
Jep.
Meer tips zijn uiteraard van harte welkom. :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• bram1984
Thanks. Ben inmiddels maar gewoon iedereen aan het slachten. Als je non-lethal wilt gaan, kun je de meeste van je abilities en wapens sowieso niet gebruiken. Dus maar besloten daar niet al teveel op te letten.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het is beter om later nog eens een playtrough te doen als je hem op non-lethal wil uitspelen. Heb er zelf 2 keer doorheen gespeeld, hele fijne game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Lang geleden dat ik 'm heb uitgespeeld. Had er weer eens zin in dus vandaag een nieuwe playthrough gestart (op PC). Ik vond de beeldkwaliteit wat tegenvallen dus eens gekeken of er een SweetFX voor te vinden was. Ik vond er wel een paar, maar die vond ik te donker. Ik heb geprobeerd om redelijk in de buurt te blijven van de originele graphics w.b. kleuren en schaduwen. Uiteindelijk een tijd bezig geweest, en al zeg ik het zelf, ik vind het er nu toch wel erg strak uitzien:

SweetFX_MaTr1x
Links is default / rechts mijn instellingen.
Klik de picture voor full screen
.

Ik heb als bron de SweetFX settings van Jim2pointo gebruikt en die dus weer zelf aangepast. Daarnaast heb ik ook de Nvidia Inspector settings gebruikt zoals hij aangaf in zijn bijgesloten screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4wy7H2FVII8ONRwFFoh5aGAg/thumb.png.

Voor de liefhebbers:
Ik host zowel de SweetFX 1.5.1 download inclusief mijn aangepaste SweetFX_settings en tevens de laatste Nvidia Inspector inclusief het in te laden Inspector profiel van bovenstaande screenshot hier.

Voor installatie de volledige inhoud uit de map SweetFX_1_5-23364 (dus alle losse bestanden inclusief de map SweetFX) kopiëren naar de map waarin de .exe zit van Dishonored.

Dat zal voor de meesten hier zijn:
code:
1
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Dishonored\Binaries\Win32

Ingame kun je SweetFX in- en uitschakelen dmv de Scroll-Lock-toets.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 15:11
Net weer begonnen met spelen! Dit is voor mij oprecht het beste spel wat er is. Veel plezier aan beleefd, leuk verhaal goede gameplay. Ondanks dat het oud is, nog steeds leuk. Nu ik het voor de tweede keer speel merk ik dat sneaken makkelijker is dan alles uitmoorden( op very hard). Ik kom 2 honden tegen en ik ben zonder ranged bijna gelijk dood. Als je alles doodsneakt is het minder leuk. Kan er ook aan liggen dat ik het nu voor de 2de keer speel, en het herspeel plezier is minder leuk dan de eerste keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vraagje. Ik zit nu in The Boyle Estate en hoewel de game meerdere keren aangeeft dat je in een neutrale zone zit en gewoon vrij rond kan lopen, trigger ik op een of andere manier iedere keer vijanden en NPC's waardoor ik overlopen wordt. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

bram1984 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:18:
Vraagje. Ik zit nu in The Boyle Estate en hoewel de game meerdere keren aangeeft dat je in een neutrale zone zit en gewoon vrij rond kan lopen, trigger ik op een of andere manier iedere keer vijanden en NPC's waardoor ik overlopen wordt. Mis ik iets?
Je mag niet overal komen, maar dat wordt meestal wel aangegeven op een bordje. Dat is het enige dat ik kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Thomas schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:21:
[...]

Je mag niet overal komen, maar dat wordt meestal wel aangegeven op een bordje. Dat is het enige dat ik kan bedenken.
Ja ik ben in de tuin mansion naar boven gegaan. Dat mocht niet. Maar niemand heeft me daar gezien. Als ik dan weer beneden kom, gaat die gast met die music box helemaal uit zijn plaat, terwijl ik eerst nog gewoon rustig rond kan lopen. Ook in de tuin zelf schrikt iedereen ineens van me.

Edit: net via de sewers weer naar buiten gegaan en vervolgens weer naar binnen. Niks aan de hand, iedereen buiten groet me. Maar zodra ik de mansion in ga, gaat er groot alarm af. Zou haast denken dat dit een bug is.

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 07-01-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het is een tijdje geleden, maar misschien heb je je wapens getrokken? Zou kunnen dat dat ook niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat mag gewoon. Zolang je niemand aanvalt, is er niks aan de hand. Wellicht komt het omdat ik in het verboden gedeelte een aantal guard heb omgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

bram1984 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:35:
Dat mag gewoon. Zolang je niemand aanvalt, is er niks aan de hand. Wellicht komt het omdat ik in het verboden gedeelte een aantal guard heb omgelegd.
Dat zou kunnen i.d.d. Wel erg apart, heb dat probleem zelf geloof ik nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Blijkbaar houden sommige mensen het toch bij een bug en sommigen zeggen dat het door teveel stelen of het trespassen komt. Ik ga de missie dus opnieuw starten en niet trespassen en niks stelen. Kijken of dat werkt.
Pagina: 1 2 3 Laatste