• Jesh
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 25-04-2021

Omdat ik een topic miste over deze game, wil ik bij deze een poging wagen. Aangezien andere mensen meer verstand hebben van opmaak wil misschien iemand helpen om dit topic wat beter in te delen/op te maken etc.

Anyways... om meteen met de deur in huis te vallen:

Platforms:

Xbox 360
PS3
PC (Steamworks)

Releasedatum: 12 Oktober 2012
Website: www.dishonored.com

Overview:

Dishonored is een game die ontwikkeld wordt door Arkane Studios en wordt uitgegeven door Bethesda Softworks. Aan deze titel werken onder andere oud developers en designers van Deus Ex (Harvey Smith), Dark Messiah of Might and Magic (Raf Colantonio) en Half-Life 2 (Viktor Antonov) mee plus nog een hoop andere mensen die in het verleden aan bekende titels hebben gewerkt.

De game wordt een mission-based stealth spel met sandbox feel, wat wil zeggen dat alhoewel de missies gefixeerd zijn men wordt uitgenodigd om de wereld actief te verkennen en je krachten en vaardigheden hiervoor ook in te zetten.

Alhoewel het een game is die gaat over een assassin, is het net zoals in bijvoorbeeld Deus Ex: Human Revolution mogelijk om de game helemaal in stealth te spelen en dus geen actieve deelname te hebben in het uitschakelen van doelwitten. Zie hiervoor sommige video's.

Voor de PC mensen, de game krijgt een speciaal voor de PC ontworpen UI en UI opties. Ook FOV slider e.d. zullen niet ontbreken. (bron: http://www.bethblog.com/2...honoreds-many-ui-options/)

Plot:

De protagonist in Dishonored is Corvo Attano. Ooit een bodyguard van de keizerin, maar door een complot wordt zij dood in zijn armen aangetroffen en wordt Corvo voor de moordenaar aangezien. Lord Regent is degene die verantwoordelijk is voor dit complot, en het is aan de speler om wraak te nemen door middel van Corvo's unieke kwaliteiten.

Een aantal van deze kwaliteiten worden aan Corvo verleend door een entiteit genaamd "The Outsider". Dit wezen wordt beschreven als een combinatie van engel en duivel en is verantwoordelijk voor alle bovennatuurlijke krachten in de wereld van Dishonored.

Eenmaal in de gevangenis maakt The Outsider contact met Corvo en geeft hem de mogelijkheid om wraak te nemen door hem een merkteken te geven waardoor Corvo bovennatuurlijke gaven krijgt.

Gameplay:

Zoals gezegd is Dishonored een mission-based game, maar met een sandbox feeling en met meerdere wegen die beschikbaar zijn om je doel te bereiken. Het spel speelt zich in first-person af.

Door middel van de unieke vaardigheden die Corvo gaandeweg tot zijn beschikking krijgt kan hij zich door de wereld verplaatsen en eventueel tegenstanders en/of doelwitten uitschakelen, hieronder een opsomming van een aantal van deze vaardigheden:
  • Freeze time: Corvo kan tijdelijk de tijd bevriezen om tegenstanders uit te schakelen en/of weg te komen
  • Possession: Corvo kan iemand letterlijk overnemen, ook dieren en tegenstanders
  • Blink: Corvo kan dit gebruiken als een soort teleport om op andere plaatsen te komen
  • Summons: Corvo kan bijvoorbeeld ratten oproepen die bezeten kunnen worden of tegenstanders aanvallen
Bekijk de video's om te zien welke vaardigheden er allemaal zijn en hoe ze in de praktijk werken.

Uiteraard zou Corvo geen goede assassin zijn als hij ook niet een arsenaal aan wapens tot zijn beschikking heeft, hieronder vallen onder andere: steekwapens, vuurwapens, kruisbogen en vallen.

Previews:

reviews: Preview: Dishonored

http://www.gameinformer.com/p/dishonored.aspx

http://www.rockpapershotg.../26/dishonored-preview-3/

http://www.rockpapershotg...hands-on-with-dishonored/

Videos:

Dishonored debut trailer:

Golden Cat Stealth video:

Golden Cat Murder video:

Dishonored: Daring escapes video

Dishonored: Creative kills video

Dishonored: The study of stealth

Ik kijk in ieder geval zeer uit naar deze game die een combinatie van Thief, Assassin's Creed en Deus Ex belooft te worden. >:)

[Voor 15% gewijzigd door Jesh op 23-08-2012 18:19]

• tombola
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 12:10
Ik neem aan dat je Release date Oktober 2012 bedoeld?

Maar zit er heel vet uit, deze hou ik in de gaten!

• Jesh
tombola schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:38:
Ik neem aan dat je Release date Oktober 2012 bedoeld?

Maar zit er heel vet uit, deze hou ik in de gaten!
LOL!

Excuses, aangepast.

• Jesh
No love for Dishonored? Damn...

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-01 22:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Oh vast wel, maar er valt niet enorm veel over te zeggen :P Ik lurk gewoon door :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jesh schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:56:
No love for Dishonored? Damn...
Ik haak eerlijk gezegd een beetje af bij dat posession gebeuren. Ik vind het wat ongeloofwaardig dat je jezelf kan transporteren in een vis, en gebouw naar binnen kan zwemmen en dan vervolgens weer "uit" de vis springt en binnen bent. Ik weet het, het is een (fantasie) game, maar daarnaast zijn er wel weer toffe dingen die een stuk geloofwaardiger zijn.

edit: Het zelfde geldt voor dat transporteren. Dat is het nét niet voor mij.

[Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 31-07-2012 11:40]

• Jesh
Ik vind dat juist erg cool gedaan, alleen denk ik dat in de game zelf je wel zorgvuldiger met je krachten om moet springen dan in de videos wordt getoond.

Plus het laat je toch nadenken over andere manieren om je doel te bereiken. Maar goed, we gaan zien hoe het straks in de praktijk uitpakt als 'ie eenmaal gereleased is.

• Den Deze
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08-08-2021
Dit spel kan me precies wel bekoren :)
Trailers zien er toch ook al knap uit.

• hardcoresmurf
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11-12-2021

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Gaat er ook een boxed pc versie uitkomen (het liefst met steam activatie :P)?

edit:
ik zie op bol.com dat ie ook boxed te koop is

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

dit gaat echt zo geweldig worden

[Voor 12% gewijzigd door hardcoresmurf op 18-08-2012 12:02]

• Jesh
De game maakt gebruik van Steamworks dus ook retail dien je via Steam te activeren.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik kijk al een tijdje uit naar dit spel. Ben normaal niet zo'n fan van first person games, maar deze heeft wel een erg mooie setting en een verhaal dat ik kan waarderen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• arjen9551
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16:26
Ook ik hou deze game in de gaten.. Vind vooral ook de sfeer die neergezet in de game erg gaaf overkomen. Gaan weer dure (game)maanden aankomen voor mij ;)

B.net

• Jesh
YouTube: Dishonored Developer Documentary Part 1 - Inception

[Voor 36% gewijzigd door Jesh op 08-09-2012 19:14]

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bookmarked.

Ik kijk uit naar deze game op de pc en ga hem gelijk kopen als hij uit is. :)

Vooral de sfeer spreekt me erg aan. _/-\o_

Dat transporteren in een dier vind ik minder maar wie weet is het in de praktijk best leuk. :?

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Jesh
Tales from Dunwall - Part 1

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-01 03:37

djunicron

*click-swoosh-thud*

Leuk dat hier nu ook een draadje voor is! Fijn zo met alle filmpjes erbij ook.

Zodra ik geen zin meer heb in Borderlands 2 en TF: Fall of Cybertron niet in prijs zakt, ga ik deze eens oppikken. Ze zijn met de release net niet helemaal op een goed moment vind ik. Waarschijnlijk wordt dit een December titel voor mij.

Hoe dan ook een must-buy. Vraag me alleen af of de replay waarde er een beetje is. Natuurlijk kan je kiezen tussen allerlei oplossingen, maar of je die ook wil gaan uitpluizen weet ik nog niet zo.

Meestal moet je in games zoals deze uiteindelijk settlen voor de optie die je tegen het lijf liep, of moet je gewoon alles op alles zetten om uberhaubt te overleven wat later in het spel. Je speelstijl komt toch vaak op "grijs" uit en niet op puur stealth / puur alles afslachten, ook al was dat de intentie aan het begin.

Dit spel bekijkende, realiseer ik me eigenlijk dat ik nu toch wel echt Thief 4 wil hebben ook. :)

• Jesh
Tales from Dunwall - Part 2

[Voor 28% gewijzigd door Jesh op 26-09-2012 21:58]

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Ik kijk ook erg uit naar deze game en vooruitlopend op de officiële aankondiging hadden we deze titel al gedoopt als game van de beurs tijdens de afgelopen GamesCom. Heb ook een korte hands-on preview geschreven toen en kan niet wachten op de full om mijn review te schrijven.

Vind het vreemd dat hier in dit topic zo weinig activiteit is.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• Jesh
Dishonored - Path to revenge

[Voor 21% gewijzigd door Jesh op 07-10-2012 11:11]

• punisher007
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22-01 19:17
Ik kijk ook uit naar deze game. Maar ik vind dat er nog relatief weinig reclame voor wordt gemaakt. Wellicht dat er daarom ook zo weinig activiteit is in dit topic. Zeker aangezien het niet deel x van een bestaande formule is :)

http://blog.bjornhouben.com

• voxxel
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik vraag me vooral af hoe de wereld er uit gaat zien. En dan bedoel ik vooral de grootte van de wereld. Zijn het levels met een klein gebied waarin je je missie kan uitvoeren. Zoals in hitman of thief. Of zijn het vooral grote quest hubs zoals in deus ex en vampire of zelfs hele steden zoals in AC. Ik gok dat de wereld net als bij deus ex zal bestaan uit grotere quest hubs met ook kleinere levels voor de missies zelf.

Zonnepanelen

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

voxxel schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:45:
Ik vraag me vooral af hoe de wereld er uit gaat zien. En dan bedoel ik vooral de grootte van de wereld.
De standaard verhaallijn speelt zich af in één stad: Dunwall. De developers hebben echter al aangekondigd dat ze aan het nadenken zijn om extra verhaallijnen (DLC!) t.b.v. immersion toe te voegen die zich niet expliciet in Dunwall hoeven af te spelen.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• wouterhehe
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 01-08-2015
YouTube: ► WTF Is... - Dishonored ?

[Voor 46% gewijzigd door wouterhehe op 08-10-2012 12:17]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Iemand nog een goede pre-order tip qua prijs en pre-order ingame extra's :?
Wil hem vanavond wel even gaan bestellen namelijk :)

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• SMD007
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:40
Via budgetgaming de game gekocht voor 32 euro. Ben benieuwd hopelijk weinig storende bugs met release

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Rivandu
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22-01 16:49
Het lijkt me toch ook wel een leuk spel, mits je die Objective Markers uitzet. Wat is dat een debiel ding zeg. Ik kan het nog begrijpen bij een shooter waar mensen elke seconde dat ze niet hun wapen aan het legen zijn verspilde tijd vinden, maar bij dit soort spellen is het toch juist een kwestie van uitzoeken en onderzoeken?
Een beetje een pijltje achterna lopen kan iedereen, je hoeft niet eens te kijken waar je nu eigenlijk bent. Het zou verboden moeten worden! :)

Maar ik wacht nog even tot ie in de budgetbak ligt denk ik (wat ik tegenwoordig altijd doe bij spellen; ben nu net aan LA Noire begonnen :p)

• icegodd
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03-11-2020
GAME is geweldig +

Anoniem: 91868

Tof spel, maar vergeet niet vaak te saven!
Nu kan ik weer opnieuw beginnen aan het begin van het level :')

• Phusebox
  • Nu online
Hmmz, en waar hebben jullie hem allemaal al vandaan?

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:33
Sinds vandaag begonnen met het spel. inderdaad super :D
Heb een kleine video gemaakt, zeer kleine spoilers zitten erin.

• Phusebox
  • Nu online
Kan iemand ook vertellen waar de game dan al te koop is. Of patsen we hier met illegale waar?

• Alien B.O.B.
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Gewoon via vpn unlocken en dan spelen.

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Mja ik heb idd een minder legale versie, nog niet echt gespeeld want heb geen geluidsysteem paraat staan.
Maar ik vind juist de game best lelijk, hoop dat dat ligt aan dat ie illigaal is, want hoop aliasing enz.
En heb hem op zn max staan, en draai hem 60fps met een gpu die op 50% draait en cpu die niets doet, dus zwaar is het ook niet.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ook heel even gespeeld. Game ziet er grafisch niet fraai uit tozv de huidige "standaard", binnenkort eens even wat mee verder om te kijken of het me wat lijkt.

[Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 09-10-2012 22:41]

i9 9900k @ 5,0Ghz | Synology DS1821+ | 22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• ExquisiteSteez
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08:54
Het spel is grafisch idd niet hoogstaand

Maar goed, wat hebben jullie liever.

Een topgame met wat mindere graphics, of een willekeurige dertien-in-een-dozijn shooter met topgraphics.

Deze game heeft wel wat weg van Bioshock en Deus Ex, maar toch heeft het imo ook wat unieks. En dat trekt mij wel aan.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot mijn exemplaar binnenkomt

• voxxel
Jwells schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 01:30:
Het spel is grafisch idd niet hoogstaand

Maar goed, wat hebben jullie liever.

Een topgame met wat mindere graphics, of een willekeurige dertien-in-een-dozijn shooter met topgraphics.

Deze game heeft wel wat weg van Bioshock en Deus Ex, maar toch heeft het imo ook wat unieks. En dat trekt mij wel aan.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot mijn exemplaar binnenkomt
Volledig mee eens. Dit weekend was ik weer begonnen aan de eerste deus ex. Qua gfx stelt het natuurlijk niks voor, maar de gameplay kent geen gelijke. Na 5 min zat ik er weer helemaal in en dan zie ik echt niet meer dat de game al 10 jaar oud is. Sfeer heeft mijn inziens ook niks te maken met de scherpte of details in de gfx. Ik kijk in elk geval enorm uit naar deze game. Ik hoop echter wel dat ik er niet te snel doorheen ben. Spellen direct een 2e keer uitspelen vind ik niks aan.

Zonnepanelen

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Zou Bethesda de 'exclusieve' preorder unlocks binnenkort ook als DLC op Steam zetten? IMHO zagen ze er namelijk wel heel erg 'pay to win' uit...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Phusebox
  • Nu online
Hmm hopelijk is ie morgen in de winkels te krijgen, kan vandaag in ieder geval beginnen aan XCom, dus heb wel wat afleiding.

• voxxel
Phusebox schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:06:
Hmm hopelijk is ie morgen in de winkels te krijgen, kan vandaag in ieder geval beginnen aan XCom, dus heb wel wat afleiding.
Xcom komt toch ook pas vrijdag uit? In elk geval wel op steam. Op de pc kan je dishonored ook pas legaal vrijdag spelen, omdat die alleen via steam gaat.
mindcrash schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:03:
Zou Bethesda de 'exclusieve' preorder unlocks binnenkort ook als DLC op Steam zetten? IMHO zagen ze er namelijk wel heel erg 'pay to win' uit...
De term pay to win is niet echt toepasselijk op single player spellen. Iets is pay to win als het je een voordeel geeft ten opzichte van je tegenspelers in multi player.

[Voor 31% gewijzigd door voxxel op 10-10-2012 13:29]

Zonnepanelen

• Phusebox
  • Nu online
voxxel schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:24:
[...]

Xcom komt toch ook pas vrijdag uit? In elk geval wel op steam. Op de pc kan je dishonored ook pas legaal vrijdag spelen, omdat die alleen via steam gaat.
Heb een review exemplaar voor Xcom binnen, en collega van mij heeft Dishonored als review exemplaar binnen. Zelf moet ik die laatste dus in de winkel halen en wachten tot ie daar beschikbaar is. De officiele release is inderdaad vrijdag pas.

• voxxel
Ik ben jaloers :)

Zonnepanelen

• Phusebox
  • Nu online
Hmm mijn order bij een winkel is ook binnen, maar ze mogen nog niet verkopen. Helaasch, hopelijk gaat een andere winkel wel over tot verkoop.

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

voxxel schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:24:
De term pay to win is niet echt toepasselijk op single player spellen. Iets is pay to win als het je een voordeel geeft ten opzichte van je tegenspelers in multi player.
En dat geld hier niet? De unlocks geven je bepaalde voordelen zodat het spel een stuk eenvoudiger wordt dan voor iemand de DLC niet heeft (dus niet betaald). (Witte) ratten die je bijvoorbeeld niet aanvallen en na consumptie ervoor zorgen dat je mana ontvangt bijvoorbeeld of diegene die stealthy rondsluipen sterk vereenvoudigd zodat je de daarvoor bestemde achievements een stuk eenvoudiger scoort (want die zullen er vast wel inzitten).

Iets wat ze trouwens ook hadden gedaan met de preorder DLC voor New Vegas, waardoor je met betere wapens en gear de omgeving van Goodsprings kon verkennen dan iemand die deze items niet had (even later zijn deze packs als Courier Stash op Steam uitgebracht, geloof ik).

Misschien was de term dus een beetje ongelukkig gekozen maar het geeft je wel degelijk voordelen in de main game t.o.v. iemand die deze DLC niet heeft dus ;)

• Phusebox
  • Nu online
Mocht iemand hem bij Gamemania kopen, daar schijnt ie nu al te koop zijn, hoop ik dat diegene even een betaalbewijs wil posten. Dan kan de rest hem ook verkopen.

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:33

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Voor iedereen die een wat goedkopere versie wil,
http://www.dlcompare.com/...y-download-dishonored-315

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-01 04:09

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Ik heb de game ook gekocht en kan niet wachten tot ik hem eindelijk kan spelen via Steam. Ik kon de verleiding gisteren niet weerstaan en heb toch ook even een minder legale versie gespeeld van dit spel. De graphics zijn misschien niet top-notch maar alles is wel heel mooi uitgewerkt en het ziet er fantastisch uit. De sfeer in het spel zit er goed in en het doet me denken aan Bioshock 1. Die game had ook niet de beste graphics maar dankzij de goed uitgewerkte stijl en sfeer toch een grafische topper.

• Willybubba
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-01 15:38

Willybubba

Nut up or shut up.

Gistermiddag ook gehaald, en gisteravond even gespeeld... Tot nog toe dik tevreden. Precies het soort spel wat ik geniaal vind. Kruising tussen Deus Ex, Thief en Bioshock.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Phusebox
  • Nu online
Willybubba schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:11:
Gistermiddag ook gehaald, en gisteravond even gespeeld... Tot nog toe dik tevreden. Precies het soort spel wat ik geniaal vind. Kruising tussen Deus Ex, Thief en Bioshock.
Gehaald, hoe wat waar?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

_O_ Wat een game!

Ik ben in dit soort type games zelden van het uitzoek/speurwerk in de levels, maar ik heb tot nu toe alle geheime objecten gevonden en iets van 80% van alle coins. Soms heb ik een hele area uitgekamd en dan blijkt dat ik toch wat gemist heb ergens. :P Gelukkig maakt een bepaalde skill het nu enorm makkelijk om loot te vinden :+

De relatieve vrijheid die je krijgt, en de volledig vrije speelstijl is echt gaaf. Ik speel zelf redelijk stealthy. Ik schakel alle guards uit, maar dood er zo min mogelijk. Heel af en toe maak ik een fout en moet ik er een paar afmaken, maar over het algemeen doe ik non-lethal takedowns (soms met tranq darts). Erg gaaf om een gast te kelen, zijn lijk op te pakken en met Blink een dak op te duiken om daar het lichaam te dumpen :P

Maar je kunt er ook voor kiezen om volledig undetected een level uit te spelen, zonder ook maar 1 guard uit te schakelen. Dat is wel enorm veel uitdagender en tijdrovender, maar misschien daardoor ook wel weer leuker als het dan lukt. Als je eenmaal alle guards hebt uitgeschakeld is het een eitje om het level door te rennen. :P

Ook het zelf kiezen van je upgrades en powers is fijn, zo kun je kiezen wat je zelf wilt, ipv dat je geforceerd bepaalde skills opgelegd krijgt, die je speelstijl anders zouden maken. Je kunt met alleen Blink in principe het hele spel al door, dus alles wat je meer kan is alleen maar extra, en niet noodzakelijk om verder te komen of alles te ontdekken, al helpt het natuurlijk wel.

De stijl is wel gaaf, het ziet er in eerste instantie misschien een klein beetje koddig of cartoony uit, maar zodra je de eerste vijand opgegeten ziet worden door ratten, of je je eerste hoofd er af hakt is het ineens heel anders en een stuk volwassener. Ook de thema's in het spel zijn wat volwassener dan ik verwacht had. Kan dit alleen maar toejuichen d:)b

Vanavond weer verder, weer een paar uur helemaal opgezogen worden! :)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Goeie tip. Heb hem alleen al gekocht bij Mycom voor 39.95 incl. verzenden wat imho niet verkeerd is.
Helaas gaat ie m activeren en preloaden op steam en kan ik pas op 12 oktober spelen.... ;(

PC Specs

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:01
Help!!!! schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:12:
[...]
kan ik pas op 12 oktober spelen.... ;(
Wat morgen is.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat niet helpt als je vandaag tijd en zin had. :)

PC Specs

• Willybubba
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-01 15:38

Willybubba

Nut up or shut up.

Lag bij de FRS onderweg naar huis. Sloterdijk. Wel raar want was eigenlijk op zoek naar XCOM die ool nog niet uit hoorde te zijn (en die krijg ik morgen, drukdrukdruk...).

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zit nog in de sewers maar ben tot nu toe erg enthusiast over de game. Ziet er top uit en mooi verhaal, je wordt er echt een beetje ingezogen. Vette graphics, misschien niet in een BF3 sort of way met de laatste DX11 snufjes maar super sfeervol en overtuigend dat je daar echt rondloopt.

Echt tof. Toch wel bijzonder dat dit topic wat stil blijft. Eindelijk weer eens een game die me behoorlijk grijpt :)

PC Specs

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Morgen spelen! Heb er zin in. Ben benieuwd!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Phusebox
  • Nu online
Ik heb gisteren de eerste missie gedaan, maar kan weer opnieuw beginnen. Ik snap niet waar ik 600 coins gemist heb. Tevens zou ik een kill hebben maar ik heb niemand gedood... fijn zo'n bug.

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Phusebox schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 07:17:
Ik heb gisteren de eerste missie gedaan, maar kan weer opnieuw beginnen. Ik snap niet waar ik 600 coins gemist heb. Tevens zou ik een kill hebben maar ik heb niemand gedood... fijn zo'n bug.
Ik heb precies hetzelfde probleem. :S

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik volgensmij ook. :( Maar ga de missie daarvoor niet overspelen. Heb ook runes gemist volgensmij.

Maar hoe vinden jullie de game :? !

[Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 13-10-2012 10:30]

PC Specs

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Guards dragen vaak ook coins bij zich, als je ze dus niet allemaal uitschakelt of beroofd mis je die coins al.

En kills: een lijk achterlaten waar ratten bij kunnen is een risico, of lijken in het water gooien e.d. Dan kun je al snel een kill krijgen.

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Angeloonie schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

Guards dragen vaak ook coins bij zich, als je ze dus niet allemaal uitschakelt of beroofd mis je die coins al.

En kills: een lijk achterlaten waar ratten bij kunnen is een risico, of lijken in het water gooien e.d. Dan kun je al snel een kill krijgen.
Ah natuurlijk dat is het, ik had een bewusteloos iemand bij de ratten gegooid. (Ik denk tenminste dat ie dat was.)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Weet iemand hoe je door sleutelgaten kunt kijken (op de pc)? Okay F ingedrukt houden dus.

[Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 13-10-2012 12:30]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

MrVegeta schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:27:
Weet iemand hoe je door sleutelgaten kunt kijken (op de pc)? Okay F ingedrukt houden dus.
F ingedrukt houden als je voor een deur staat. (staat zelfs in beeld?)

[Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 13-10-2012 13:16]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Myea, ik heb de meeste aanwijzingen uitgezet. Dan staat het niet meer in beeld en het staat ook niet ergens in een tutorial of in de keyboard layout.

• photomorti
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 26-11-2016
Vergeet ook niet regelmatig te autosaven :) gisteren kon ik een heel stuk overnieuw doen omdat ik zo'n 15 minuten vergeten te saven was

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-01 08:42
Ben net begonnen op de PC. Lijkt wel vermakelijk te zijn...

Iemand al de .ini getweakt voor de PC versie? :)

Idle @ 23.6C, load @ 4850MHz -all core- 58C

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vanmiddag uitgespeeld. Ben er denk ik zo'n 20 uur mee bezig geweest. Heb 90% van al het gold verzameld en op 1 rune na alle verzamelitems. :)

• wouterhehe
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 01-08-2015
Voor ini tweaks bekijk de pc gaming wiki: http://pcgamingwiki.com/wiki/Dishonored

Ik ben zelf ook erg benieuwd maar kan pas morgenavond beginnen :(

• Phusebox
  • Nu online
Angeloonie schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:45:
Vanmiddag uitgespeeld. Ben er denk ik zo'n 20 uur mee bezig geweest. Heb 90% van al het gold verzameld en op 1 rune na alle verzamelitems. :)
Pfoe jij hebt echt tijd teveel. ;)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

wouterhehe schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:01:
Voor ini tweaks bekijk de pc gaming wiki: http://pcgamingwiki.com/wiki/Dishonored

Ik ben zelf ook erg benieuwd maar kan pas morgenavond beginnen :(
Goed tip. M.n. dat je Anisotrophic filtering van 4 naar 16 kunt zetten want dat scheelt voor mijn gevoel behoorlijk.

AF kost niet echt veel FPS en dit is sowieso geen heel zware game qua fps en toch zo sfeervol qua graphics. :)

Herken toch wel een hoop HalfLife 2 zaken trouwens.

PC Specs

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-01 08:42
Ik gebruik nu SweetFX injector (mooiere kleuren) icm 2xSGSSAA (Sparse Grid Super Sampling) + geforceerd 16xAF in nV Inspector, wat imho tot nu toe een redelijk resultaat geeft. :)

Edit (KLIK!):

[Voor 53% gewijzigd door Format-C op 14-10-2012 13:43]

Idle @ 23.6C, load @ 4850MHz -all core- 58C

• Neophyte808
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22-01 13:02

Neophyte808

Gadget inspector

Ik ben nu bezig met de vierde missie en er is iets wat ik niet zo goed snap:
spoiler:
Als je naar de slaapkamers gaat kun je erachter komen wat voornaam is van elk van de Lady Boyle's en welke kleur ze dragen, maar hoe leggen ze in het verhaal de link tussen de voornaam en de schuldige? Ik pak een note op en uit die note blijkt dat ik Esma Boyle in de zwarte jurk om moet leggen (de naam en kleur van je target randomiseren elke keer, maargoed) want ik krijg een journal update, maar het enige dat in die note staat is dat ze al heel lang droog staat en met veel mannen naar bed wil gaan die avond. In de slaapkamer van Lydia ligt ook een note die niets verhult en de slaapkamer van Wavery kom ik niet binnen want die is op slot. In heel je journal is ook al niets te vinden over een link tussen de voornaam en je target. Overigens heb ik op verscheidene fora gelezen dat er, nadat je de 3 Lady's gesproken hebt, word benaderd door een persoon die je vertelt wie je target is, wat dit hele verhaal wel kloppend maakt. Ik ben die persoon alleen nog niet tegen gekomen.

Dit soort dingen maakt dat ik het verhaal niet erg sterk vind. De gameplay vind ik wel goed, als je tenminste niet voor non-lethal gaat.

• Winst
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-01 10:12
Heb deze zalige game ook net uitgespeeld na ongeveer 15 uur.

Vette gameplay + een mooie storyline, wat wil je nog meer? Dit vraagt nu al om een uitbreiding, wat mij betreft.

Winst = Papie = ZeroT0ne

• Neophyte808
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22-01 13:02

Neophyte808

Gadget inspector

Dit lijkt me niet echt een game voor een uitbreiding. Dit spel doet me erg sterk denken aan Deus Ex: Human Revolution en "The Missing Link" was echt een bagger uitbreiding omdat al je augmentations uitgeschakeld waren omdat de makers de uitbreiding en de vanilla game niet goed "aan elkaar geprogrammeerd" hadden. Ik denk dat je bij Dishonored tegen hetzelfde probleem aan loopt. Verder denk ik dat zo'n uitbreiding (gezien het huidige aantal missies) dan ook maar één of twee missies bevat en dat ze er dan weer de hoofdprijs voor vragen, maar dit alles blijft natuurlijk speculatie.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik mis de aanwezigheid van een goede ingame map wel wat :/

• Winst
Neophyte808 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:57:
Dit lijkt me niet echt een game voor een uitbreiding.
Of voor vervolg, in een andere setting. Ik doel meer op het verhaal en de wereld eromheen. Ik hou wel van een beetje 'lore'.

[Voor 47% gewijzigd door Winst op 14-10-2012 22:24]

Winst = Papie = ZeroT0ne

• Phusebox
  • Nu online
Winst schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:59:
Heb deze zalige game ook net uitgespeeld na ongeveer 15 uur.

Vette gameplay + een mooie storyline, wat wil je nog meer? Dit vraagt nu al om een uitbreiding, wat mij betreft.
Ik vind het wel grappig om te lezen hoe sommige mensen er doorheen rushen. Ik geniet van het rondlopen en op zoek gaan naar alle mogelijkheden. Heb er nu een uur of 5 inzitten, ben pas bij de 2e missie en heb nog geen kill gemaakt. Denk dat ik wel snel richting de 30 uur ga.

• Winst
Phusebox schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:24:
[...]

Ik vind het wel grappig om te lezen hoe sommige mensen er doorheen rushen. Ik geniet van het rondlopen en op zoek gaan naar alle mogelijkheden. Heb er nu een uur of 5 inzitten, ben pas bij de 2e missie en heb nog geen kill gemaakt. Denk dat ik wel snel richting de 30 uur ga.
Ja, als je geen kill maakt/wil maken dan gaat het wat langer duren. Heb absoluut niet het gevoel dat ik er doorheen ben gerushed. Als ik wil kan alles nog een keer overdoen, want er zijn meerdere paden naar Rome :)

Winst = Papie = ZeroT0ne

• evilpin0
  • Laatst online: 22-01 12:59
Terwijl de meeste hier sneaky spelen ga ik vol in de aanval, zwaard vechten gaat heerlijk. Doet me meteen denken aan TES serie, was het ook altijd eerst klappen van het zwaard krijgen dan je zegje doen was.

Heerlijk om vijanden eens te one hitten en ze gek maken met blink

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• checkout10
  • Laatst online: 13-10-2014
photomorti schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:30:
Vergeet ook niet regelmatig te autosaven :) gisteren kon ik een heel stuk overnieuw doen omdat ik zo'n 15 minuten vergeten te saven was
Ja autosave/quicksave is iets wat je echt moet doen. In het begin bij dat gevangenis stuk liep ik zo een 45 min rond en werd gekilled. Waardoor ik weer helemaal terug belande in die cel... oef niet leuk. Enja ik speel het heel rustig :P
Format-C schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:42:
Ben net begonnen op de PC. Lijkt wel vermakelijk te zijn...

Iemand al de .ini getweakt voor de PC versie? :)
Ik heb wel die beginfilmpjes eruit gehaald, lastig dat je die niet kunt skippen.

Overigens heb ik gelezen dat als je de game uit speelt je daarna niet meer met je talent opnieuw kan beginnen. Je moet dan alles compleet opnieuw doen. Een beetje een gemiste kans imo.

D3 account

• evilpin0
checkout10 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:11:
[...]

Ja autosave/quicksave is iets wat je echt moet doen. In het begin bij dat gevangenis stuk liep ik zo een 45 min rond en werd gekilled. Waardoor ik weer helemaal terug belande in die cel... oef niet leuk. Enja ik speel het heel rustig :P

[...]
Juist, speel op de pc vanaf de bank met een xbox 360 controller, echter ligt er wel een toetsenbord naast me om op f5 te rammen om de 3 min. Slechte auto save functie.

• voxxel
Ik ben dit weekend ook begonnen. Mijn tempo ligt wel een stuk lager dan de meeste gamers merk ik. Na ongeveer 10 uur te hebben geklokt op steam ben ik bijna bij het eind van de eerste missie. Ik ben wel een keer overnieuw begonnen na een paar uur. Wel cool hoe je problemen echt op verschillende manier kan oplossen. In tegenstelling tot veel games, is het echt meer dan een claim.

Ik speel trouwens op hard met alle markers uit. Dat zorgt er wel voor dat je vaak wat langer moet zoeken dan nodig. Verder speel ik volledige non lethal, maar ik probeer wel elke guard bewusteloos te krijgen. Niet nodig, maar wel leuk :P

Zonnepanelen

• Rubman
  • Laatst online: 16:24

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ben net als meerdere hier dit weekend ook begonnen met Dishonored. Al staat er bij reviews vaak dat het verhaal wat slap is vind ik dat wel mee vallen, afgezien van het feit dat de hoofdpersoon blijkbaar heel snel een assassin word/is.
Ben net voorbij het meisje redden en heb er al behoorlijk wat tijd inzitten, vooral het sneaken en proberen niemand om te leggen werkt een soort van verslavend. Toch had ik last dat ik toch een paar kills had na een level, waarschijnlijk iemand in het water gelazerd ofzo.
De auto save functie kan inderdaad wat beter, vergeet nog wel eens op F5 te rossen waardoor ik meer over moet doen dan ik eigenlijk wil als het misgaat.

Dit is ook een spel wat voor mij wel een replay waarde heeft omdat je op zoveel manieren door de levels kan gaan. Leg nu nog vaak bewakers bewusteloos neer, maar ga het zeker proberen om niks te laten merken van mijzelf en alles en iedereen te laten leven.
spoiler:
Word er nu ook een kill gerekend als je de Wall's of Light omkeerdt en er bewakers doorheen lopen?

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Corvo was natuurlijk al een getrainde bodyguard. Nu gebruikt hij zijn talenten om een assassin te worden. Lijkt me niet heel raar toch.

• voxxel
Rubman schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:24:
spoiler:
Word er nu ook een kill gerekend als je de Wall's of Light omkeerdt en er bewakers doorheen lopen?
Lijkt me wel ja, aangezien je dan door jouw schuld iemand omlegt. Lijkt me overigens geen spoiler ;)

Zonnepanelen

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

voxxel schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:55:
Ik ben dit weekend ook begonnen. Mijn tempo ligt wel een stuk lager dan de meeste gamers merk ik. Na ongeveer 10 uur te hebben geklokt op steam ben ik bijna bij het eind van de eerste missie. Ik ben wel een keer overnieuw begonnen na een paar uur. Wel cool hoe je problemen echt op verschillende manier kan oplossen. In tegenstelling tot veel games, is het echt meer dan een claim.

Ik speel trouwens op hard met alle markers uit. Dat zorgt er wel voor dat je vaak wat langer moet zoeken dan nodig. Verder speel ik volledige non lethal, maar ik probeer wel elke guard bewusteloos te krijgen. Niet nodig, maar wel leuk :P
Heb ongeveer 11 a 12 uur geklokt en zit nog ergens bij missie 2 (overseeer Campbell).

Maar speel op Hard en probeer elke crook of guard stealth bewusteloos te krijgen. Tevens heb ik objective markers meestal uit staan.

Dus ik verwacht wel heel wat uurtjes nog zoet te zijn. Het is zo'n mooie omgeving om in rond te lopen. Alle details etc. Verhaal vind ik tot nog toe prima. Niet super bijzonder maar wel door de manier waarop info tot je komt en ondersteund wordt door de graphics/sfeer, heel goed uitgewerkt.

Vind het een topgame, echt immersive. Denk wel dat je het meeste eruit haalt door ook veel te stealthen en rond te lopen. Hopelijk kopen veel mensen het spel want dat is dik verdiend imho. :)

PC Specs

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik speel het op de hoogste moeilijkheidsgraad en heb tot nu toe nog niemand bewusteloos moeten maken. (behalve Campbell). Behoorlijk moeilijk maar goed de omgeving bespeuren op short cuts etc.

Erg leuke game maar ik vind het gebrek van een map wel jammer. Was bijvoorbeeld wel leuk geweest dat je een foto kon maken (oid) van de maps die er her en der zijn dat je die kon raadplegen.

Ik speel ook zonder objective markers maar soms moet ik het toch aanzetten omdat dingen niet echt logisch zijn.

Ik heb er ook een uur of 10 inzitten en ben net terug van de tweede missie.

[Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 15-10-2012 12:46]

• Phusebox
  • Nu online
MrVegeta schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:46:
Ik speel het op de hoogste moeilijkheidsgraad en heb tot nu toe nog niemand bewusteloos moeten maken. (behalve Campbell). Behoorlijk moeilijk maar goed de omgeving bespeuren op short cuts etc.

Erg leuke game maar ik vind het gebrek van een map wel jammer. Was bijvoorbeeld wel leuk geweest dat je een foto kon maken (oid) van de maps die er her en der zijn dat je die kon raadplegen.

Ik speel ook zonder objective markers maar soms moet ik het toch aanzetten omdat dingen niet echt logisch zijn.

Ik heb er ook een uur of 10 inzitten en ben net terug van de tweede missie.
*kuch*, hoe kom je dan voorbij de eerste guard als je de gevangis uit moet?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die kan je gewoon voorbij sneaken.

• Phusebox
  • Nu online
MrVegeta schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:59:
Die kan je gewoon voorbij sneaken.
Ehm, die staat toch IN de deuropening?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tenzij je hem afleidt ;)

• tsjarlie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:51
nog iemand die misselijk wordt na een halfuurtje Dishonored spelen ?
Had ik ook bij Halflife 2, en Bioschock.
Bij de crysis serie en de call of duty serie geen last van ...

• evilpin0
Head bobbing uit zetten?

• checkout10
  • Laatst online: 13-10-2014
tsjarlie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:27:
Nee geen last van. De enige game waar ik ooit last van heb gehad is Borderlands 1 (kreeg na een half uur hoofdpijn). Bij BL2 dan toevallig weer niet..

D3 account

• Phusebox
  • Nu online
Kan niet wachten om straks weer verder te gaan... zeker een kanshebber voor Game of the Year, al is het maar omdat ze het aandurven met iets nieuws te komen i.p.v. alleen maar sequels uitbrengen.

(Al denk ik stiekem dat Halo 4 voor mij dé game van het jaar wordt...)

[Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 15-10-2012 14:59]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

tsjarlie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:27:
Had ik ook bij Halflife 2, en Bioschock.
Bij de crysis serie en de call of duty serie geen last van ...
Heb ik soms ook. Dat heeft bij mij meestal met de FOV en/of headbobbing te maken.

FOV staat bij mij op 85 wat voor mij eigenlijk iets te laag is en headbobbing staat zo laag mogelijk.

PC Specs

Pagina: 1 2 3 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee