iRacing: Seizoen 3 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste
Acties:
  • 59.817 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:04

Niellie41

[object Object]

Ik denk dat ik de Silverado race van 20:45 mee rijd. Heeft iemand zin om te oefenen?

[ Voor 23% gewijzigd door Niellie41 op 12-08-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49

derx666

mecker ende blaet

congrats met je 3e plaats... Nice race dude :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:56
Thanks, was een leuke race :)
Ik weet niet wat er nou met Rocco gebeurde, maar hij was ineens de snelheid kwijt...

Naja kon hem toen wel mooi inhalen dus prima >:)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Met de setup die ik net reed had ik in de kwalificatie een 47.47x kunnen rijden op Daytona. Het is best een competitieve set denk ik. Zo de race.

@RB, gefeliciteerd met de 3e plek. Nice!

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 12-08-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:40:
Met de setup die ik net reed had ik in de kwalificatie een 47.47x kunnen rijden op Daytona. Het is best een competitieve set denk ik. Zo de race.

gdv gdv mis ik die race op 10sec na .... set ff getest ... is onder in de baan lekker snel ... zal morgen race worden helaas ... ff jou race watchen en dan terrasje pakken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

6e geworden in de Silverado race :-( Er had veel meer ingezeten als ik niet eruit was gereden door een achterligger...

Ik mocht vanaf de 2e plaats starten. Al vanaf het begin werd het duidelijk dat er veel mensen waren die niet hun lijn kunnen houden.
3 keer heb ik wrecks net kunnen ontwijken maar met nog 6 ronden te gaan, reed de lead pack (8 man) langs achterliggers. Ik reed achter in de pack en werd gewoon aangereden door een achterligger die omlaag komt.

Tijdens de caution de required repairs gedaan en als 8e moest ik herstarten. Bij de green flag was er nog één ronde te gaan en kon nog 2 plaatsen winnen door crashende auto's voor me.
En kon uiteindelijk 6e worden.
92 punten voor het kampioenschap en 34 iRating er bij.

Redelijk tevreden, maar er had er veel meer ingezeten als ik een draft partner had voor het einde.
Maar ik vertrouwde bijna niemand omdat ze of schade hadden of niet rechtdoor konden rijden.

Misschien straks nog een keer anders morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Zo, Lotus op brands hatch is heel leuk, totdat je een snel rondje wil zetten dan ga je je alleen maar ergeren op de blinde bochten waar je net even in het gras komt en wijd gaat :p Na een uurtje ofzo zit ik op 1:12.0, optimal 11.6 geloof ik. Ik hoop toch wel nog dik in de 11 te komen. Setup zet ik zo op de site maar ben er nog niet tevreden mee, af en toe wat tricky op het gas en het is geen hoge setup (hoewel ik van de curbs niet veel last heb gehad, die kun je gewoon meepakken hier en die blinde bochten kun je enorm afsnijden!!).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt het nou met SR?
Ik had dus een vreselijke week op Brands met de SM, waar ik meer dan 1.0 SR verloor door allerlei botsingen. Was weer bijna mijn B-license kwijt, ik stond op 1.2.
Nu een aantal SM-races uit de pits gestart, waarvan 1tje met slechts 2 offtracks en daar kreeg ik dan +0.22 voor. Maar ik dacht net, ik gooi er nog even een TTtje tegen aan op Laguna, dat is 4 laps. Outlap, 4 laps, over de lijn stil gezet, exit session.
Zie ik nu net dat ik voor die TT met dus maar liefst 5 incidentvrije laps +0.43 SR erbij heb gekregen!

Ik ben wel blij hoor! Maar waarom 40 minuten racen met 2 offtrackjes maar +0.22 en 5 lapjes TT +0.43?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Oeh, risico genomen met nog een Lotus race samen met robbert. Had al 2 gedaan dus nog een race verprutsen was halvering van m'n punten. Maar ik heb aan het begin gezegd dat ik niet voor de punten rij dus lekker mee gedaan, vanaf lap 1 de leiding gepakt en zonder incs gewonnen met robbert op P2 :D Zo goed als perfecte race, eerste paar rondjes wat foutjes zodat Robbert bij kon blijven, daarna even paar goeie rondjes neergezet en een gat van 3+ seconden vast weten te houden. Flink iR en SR bijgetankt weer, nice 8)

@Racer_D: Als je over een heel punt gaat krijg je +0.40 extra. Of -0.40 als je onder een heel punt duikt. Dat voorkomt dat je tussen 2 licenties heen en weer schommelt als je net op die grens zou zitten. Je had dus eigenlijk maar 0.03 met de TT, dat klopt meestal wel ongeveer want die telt maar weinig mee (35%? of 50% ofzo?).

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 12-08-2012 23:16 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:56

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Nick & Robbert: Goed voor de punten van van beide Teams van Holland, Nice ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Congrats Nick & Robbert. Gelukkig heb jij nog de eer hoog gehouden voor TH2 deze week Nick. Ik kreeg het niet voor elkaar om daar een paar rondjes zonder ellende rond te komen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net weer er uit gereden op Daytona. Maar de auto is wel super snel. Ik kan zeker winnen, maar dan moet ik niet er uit gereden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:27:
Net weer er uit gereden op Daytona. Maar de auto is wel super snel. Ik kan zeker winnen, maar dan moet ik niet er uit gereden worden.
ik ga vanavond nog proberen, deze vm en nm is het vooral kids time, vakantie is voor hen nu begonnen aangezien ik 3 weken thuis ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:27:
Zou je je setup willen sharen (prima als je het niet wilt hoor :))? Gebruik nu de setup die Bert heeft geupload, en hoewel die best snel is vind ik 'm wat raar. Het voelt vreemd dat ik op het rechte stuk naar links moet sturen om de auto in het rechte spoor te houden, in plaats van naar rechts :p Of mijn sutur is ineens enorm gaar, maar dat mag ik toch hopen van niet :p

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 13-08-2012 09:40 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik zal hem op Nick's setup site zetten.

edit: staat er op. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Niellie41 op 13-08-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik ga 'm vanavond eens proberen, thanks :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Gloeiende... ga ik vanavond weer de Lotus training missen. Iets met schoonvader en jarig enzo... grmbl :)
Kan iemand voor mij aub de replay opslaan ? Met geluid zou helemaal makkelijk zijn, maar dat gaat volgens mij niet echt met iracing :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zal de replay opslaan..... als ik er aan denk ;)

Maldonado doet een demo run......... Hij laat zien hoe hij in race bochten neemt ;)

[ Voor 60% gewijzigd door JoepW op 13-08-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Zullen ze blij mee zijn bij Williams......hij heeft nog wat wilde haren zeg maar......haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pff prutser... maar dat wisten we al :) Kreeg net een belletje of ik het van hem wilde overnemen volgende race mja, te druk met afstuderen he :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:49:
Pff prutser... maar dat wisten we al :) Kreeg net een belletje of ik het van hem wilde overnemen volgende race mja, te druk met afstuderen he :+
Nou loop je grote kans dat RB jouw stoeltje krijgt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Haha hij maakt nog wel de meeste kans van allemaal om zich een keer dood te rijden (dat kennen ze bij Williams.. ). En dat heeft dan een race gewonnen.. ach het zal wel aan de ondergrond liggen ofzo

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
JoepW schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:57:
[...]

Nou loop je grote kans dat RB jouw stoeltje krijgt _/-\o_
Z'n afstudeer stoeltje? nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 15:31

DutchDevil79

I race, therfore I am

derx666 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 01:03:
Congrats Nick & Robbert. Gelukkig heb jij nog de eer hoog gehouden voor TH2 deze week Nick. Ik kreeg het niet voor elkaar om daar een paar rondjes zonder ellende rond te komen.
Ik was ook niet heel blij met deze baan. Maar uit eindelijk Zondag toch redelijk onder de knie gekregen. Ik was de hele week ver van Nick zen tijden verwijderd. Maar gister had ik ineens ergens iets gevonden denk ik want ik ree ineens een 1.16.9 in de kwalificatie (ja Jos heb je toch nog verslagen in kwalificatie _/-\o_ _/-\o_ ) en in de race kon ik Nick zelfs redelijk bij houden. Het zal nooit men favoriete baan worden maar het was uit eindelijk wel te doen.

Had gister dus 2 races in de Lotus gedaan. Eerste was met Jos samen en stond ook achter Jos op de grid (had men kwalificatie nog niet verbeterd lol). Echter dacht Jos na de eerste 2 bochten maar ff haaks af te slaan op het rechte stuk. Dus kreeg ik P4 kado. Daarna gaat er voor me nog een af en lig ik 3de. Gast op p2 was alleen net wat sneller, dus maar vrij saai de race uitgereden (Degene achter me was ongeveer seconde per ronde langzamer).
Voor de tweede race had ik dus men kwalificatie verbeterd en startte ik achter Nick op P3. In de eerste ronde maakte Sam Dobie die op Pole stond een grote fout waardoor Nick en ik vrij makkelijk P1 en 2 kado kregen. Daarna dus proberen bij te blijven bij Nick wat dus aardig lukte. Echter door het inhalen van wat achterliggers werd men ritme verstoord en begon ik kleine foutjes te maken. Nick ree daarna echter foutloos door en was niet meer te pakken.
Uit eindelijk 119 puntjes kunnen verzamelen deze week en dat is meer dan ik verwacht had hier. Zelfs genoeg om 2x op rij de best scorende beneluxer te zijn in de Lotus79. >:) Sta zelfs 1ste in divisie 2. Vrees alleen dat ik die plek niet ga vast houden tot het einde van het seizoen. Maar toch leuk even op P1 te hebben gestaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Net de Star Mazda van half 3 meegepakt :)

Ging wel lekker, weinig foutjes en goed constant 1:21 laag en 1:20 hoog
4e, meer had er ook niet ingezeten gezien het tempo voor me.
1 domme offtrack in T2 toen ik de concentratie een momentje verloor.

http://members.iracing.co...onid=6240311&custid=61620

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

DutchDevil79 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:38:
[...]

Ik was ook niet heel blij met deze baan. Maar uit eindelijk Zondag toch redelijk onder de knie gekregen. Ik was de hele week ver van Nick zen tijden verwijderd. Maar gister had ik ineens ergens iets gevonden denk ik want ik ree ineens een 1.16.9 in de kwalificatie (ja Jos heb je toch nog verslagen in kwalificatie _/-\o_ _/-\o_ ) en in de race kon ik Nick zelfs redelijk bij houden. Het zal nooit men favoriete baan worden maar het was uit eindelijk wel te doen.
Juist die klik om de baan te doorgronden heb ik nog niet gehad. Ik had gewoon geen vertrouwen, en was ook bang dat ik in de race alleen maar zou spinnen of nog erger, anderen zou raken. Dan neem ik me liever tegen mezelf in bescherming en laat ik deze week voorbij gaan. Had ook veel te weinig kunnen trainen afgelopen week (hoogstens 1.5 uur) wat er natuurlijk ook mee te maken had. Skip ging wel goed deze week op Brands Hatch, dus ik hoop dat het komende week in de Lotus daar ook wel zal lukken.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Hoogie2004 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:16:
Net de Star Mazda van half 3 meegepakt :)

Ging wel lekker, weinig foutjes en goed constant 1:21 laag en 1:20 hoog
4e, meer had er ook niet ingezeten gezien het tempo voor me.
1 domme offtrack in T2 toen ik de concentratie een momentje verloor.

http://members.iracing.co...onid=6240311&custid=61620
rij er 1.20 laag zal setup op site zetten. maar man wat wordt er dom gereden in die star mazda races. heb maar 1 race van de 3 kunnen uitrijden (en die was dan nog met scheve ophanging), door fouten van een ander. Dan is Grand-am series wel van ander niveau pffff gaan die terug doen denk ik.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

dabelg schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:25:
[...]

rij er 1.20 laag zal setup op site zetten. maar man wat wordt er dom gereden in die star mazda races. heb maar 1 race van de 3 kunnen uitrijden (en die was dan nog met scheve ophanging), door fouten van een ander. Dan is Grand-am series wel van ander niveau pffff gaan die terug doen denk ik.
Ik ga gewoon niet harder als dat, om te voorkomen dat ik eraf ga :+

Setup die ik heb is lekker stabiel en als je hard wilt, kan 1:20.5 ook met volle tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 14:58
Heeft er iemand tips voor de Bristol oval? Hoewel ik de D-class Impala wel min of meer rond krijg in een OK tijd, eindigt het altijd weer in een crashfest...

Als ik reallife races kijk blijven ze heel vaak redelijk hoog rijden in Bristol, maar dat krijg ik niet voor elkaar zonder in te boeten aan snelheid (zeker bij het uitkomen van de bocht plak ik vakaer tegen de muur dan dat me lief is).

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
crowke schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:56:
Heeft er iemand tips voor de Bristol oval? Hoewel ik de D-class Impala wel min of meer rond krijg in een OK tijd, eindigt het altijd weer in een crashfest...

Als ik reallife races kijk blijven ze heel vaak redelijk hoog rijden in Bristol, maar dat krijg ik niet voor elkaar zonder in te boeten aan snelheid (zeker bij het uitkomen van de bocht plak ik vakaer tegen de muur dan dat me lief is).
Een crashfest doordat jezelf spint of doordat er gewoon een crash op de baan gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
Dutch3men schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:00:
[...]

Een crashfest doordat jezelf spint of doordat er gewoon een crash op de baan gebeurt?
Ik spreek enkel over practice, voor races ben ik nog lang niet klaar :-)

Dat anderen crashen is op Bristol niet altijd even makkelijk te overzien door de korte baan, maar daar is weinig aan te doen buiten remmen als de Spotter iets meldt denk ik.

Ik had het eigenlijk over mezelf; ik kan het gas geven uit de bocht moeilijk inschatten waarbij:
- ofwel ik mezelf de muur induw (gemakkelijk te verhelpen)
- ofwel ik net voor ik volledig terug recht rijd (helemaal aan het einde van het uitsturen dus), ik loose uitbreek en ik met mijn neus richting infield verderschuif.

Het is vooral dat laatste waar ik mee worstel. Ik heb enkel StreetStock ervaring en daar kan je dat ook wel voorhebben, maar daar heb je nog een zee van tijd om te corrigeren in vergelijking met de Impala. Het is dus een noob-oval-vraag :-)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
crowke schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:19:
[...]

Ik spreek enkel over practice, voor races ben ik nog lang niet klaar :-)

Dat anderen crashen is op Bristol niet altijd even makkelijk te overzien door de korte baan, maar daar is weinig aan te doen buiten remmen als de Spotter iets meldt denk ik.

Ik had het eigenlijk over mezelf; ik kan het gas geven uit de bocht moeilijk inschatten waarbij:
- ofwel ik mezelf de muur induw (gemakkelijk te verhelpen)
- ofwel ik net voor ik volledig terug recht rijd (helemaal aan het einde van het uitsturen dus), ik loose uitbreek en ik met mijn neus richting infield verderschuif.

Het is vooral dat laatste waar ik mee worstel. Ik heb enkel StreetStock ervaring en daar kan je dat ook wel voorhebben, maar daar heb je nog een zee van tijd om te corrigeren in vergelijking met de Impala. Het is dus een noob-oval-vraag :-)
Doe je RR trackbar eens omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De National Series (/K&N Series) is een fixed serie. Dus hij moet iets aan de rij stijl/lijnen veranderen.

edit:
Ik zie trouwens dat vandaag de laatste dag is dat er op Bristol gereden wordt. Je (Crowke) kan beter al op Martinsville gaan oefenen.

[ Voor 40% gewijzigd door Niellie41 op 13-08-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Laguna Seca een geweldig circuit hoor, maar wat heb ik een grondige hekel aan de Corkscrew. Niet als ik alleen rijd hoor, maar wel in een race.
Ik heb er 3 op zitten, en 2x contact gehad omdat er een auto een seconde of 2 voor me spint, en je komt daar aan, je remt al eerder, je probeert rustig door de bocht te gaan, maar je ziet niks totdat je naar beneden duikt en dan is het veel te laat om te reageren. Je schrikt je dood als er opeens een auto dwars voor je neus staat!
Elke bruuske stuurbeweging of reminput op dat stukje downhill leidt tot tranen... Ik had gruwelijke mazzel dat ik vanmiddag een auto T-bonede zonder ook maar iets van schade - kon de race uitrijden met mijn normale race pace en ben 4e geworden. Maar wat kijk ik uit naar Road America zeg!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:23:
Maar wat kijk ik uit naar Road America zeg!
Dat kan ik me nu echt niet voorstellen _O- Wat een grafbaan is dat zeg :D
[/mening :+ ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:26:
[...]

Dat kan ik me nu echt niet voorstellen _O- Wat een grafbaan is dat zeg :D
\[/mening :+ ]
Al is het maar dat de meeste bochten redelijk mooi overzichtelijk zijn. :) maar ik moet zeggen: sowieso vind ik circuits van meer dan 1:40ish te lang voor SM. Behalve Spa. Maar dat is omdat ik die erg goed ken en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik stap zo maar weer eens in de Lotus voor de wekelijkse training. Deze keer op Brands Hatch.... Zal wel veel incjes worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:29:
[...]

Al is het maar dat de meeste bochten redelijk mooi overzichtelijk zijn. :) maar ik moet zeggen: sowieso vind ik circuits van meer dan 1:40ish te lang voor SM. Behalve Spa. Maar dat is omdat ik die erg goed ken en zo.
Exact mijn mening, maar dan inclusief spa ;) Rondjes tot 1:30 is nog wel leuk, alles daarboven is te lang. Spa, Road America, Suzuka, op de 2e na geweldige banen, maar dan wel voor een F1 wagen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:45:
[...]

Exact mijn mening, maar dan inclusief spa ;) Rondjes tot 1:30 is nog wel leuk, alles daarboven is te lang. Spa, Road America, Suzuka, op de 2e na geweldige banen, maar dan wel voor een F1 wagen :)
Ja het is een giller dat ze Spa nu in het Skippy seizoen geplaatst hebben... Rondje van 2:45 of zo....

Iemand omschreef het treffend als volgt op het iRacing Skippy forum: "Spa is like how I assume warfare to be - long periods of boredom mixed with short periods of near panic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:48:
[...]

Ja het is een giller dat ze Spa nu in het Skippy seizoen geplaatst hebben... Rondje van 2:45 of zo....

Iemand omschreef het treffend als volgt op het iRacing Skippy forum: "Spa is like how I assume warfare to be - long periods of boredom mixed with short periods of near panic."
wtf? Hoe lang doen je over het stuk van la source tot malmedy, 1:30 ofzo? Kolere :D

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 15:31

DutchDevil79

I race, therfore I am

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:23:
Ik vind Laguna Seca een geweldig circuit hoor, maar wat heb ik een grondige hekel aan de Corkscrew. Niet als ik alleen rijd hoor, maar wel in een race.
Ik heb er 3 op zitten, en 2x contact gehad omdat er een auto een seconde of 2 voor me spint, en je komt daar aan, je remt al eerder, je probeert rustig door de bocht te gaan, maar je ziet niks totdat je naar beneden duikt en dan is het veel te laat om te reageren. Je schrikt je dood als er opeens een auto dwars voor je neus staat!
Elke bruuske stuurbeweging of reminput op dat stukje downhill leidt tot tranen... Ik had gruwelijke mazzel dat ik vanmiddag een auto T-bonede zonder ook maar iets van schade - kon de race uitrijden met mijn normale race pace en ben 4e geworden. Maar wat kijk ik uit naar Road America zeg!
Spotter aan zetten. Die geeft bij mij altijd aan of er iemand op de baan voor me stil staat. Werkt soms zelfs iets te goed dan is die auto al lang weer aan gereden. Maar zo kan je wel bij blinde bochten oppassen als die loopt te schreeuwen. Heb zo al paar keer botsing kunnen verkomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchDevil79 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:08:
[...]

Spotter aan zetten. Die geeft bij mij altijd aan of er iemand op de baan voor me stil staat. Werkt soms zelfs iets te goed dan is die auto al lang weer aan gereden. Maar zo kan je wel bij blinde bochten oppassen als die loopt te schreeuwen. Heb zo al paar keer botsing kunnen verkomen.
Spotter stond aan... Maar als je voorganger maar 2-3 seconden voor je ligt en hij besluit midden in de Corkscrew op zijn plaat te gaan, dan heb je niets aan die spottert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:03:
[...]

wtf? Hoe lang doen je over het stuk van la source tot malmedy, 1:30 ofzo? Kolere :D
45 seconden. En dan nog eens 40 seconden over Blanchimont...
Dus da's al 80 van de 180 seconden... En alles wat daartussen zit, is even lang als een rondje Brands Hatch :)

Gelukkig rij je door de Ardennen, mooie omgeving :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:40:

Ik kwam niet veel verder dan 47.6x, die 2 tiende zal wel een stukje ervaring zijn denk ik :) Ga 'm zo in de race eens proberen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Op de SS's moet je de eerste 3 ronden hoog rijden en dan de laatste ronde aan de gele lijn plakken.

Vanavond kan ik niet meer racen. Komende week is Michigan aan de beurt. Dat is een heel leuke baan met meerdere lijnen, waardoor side by side racing heel goed mogelijk is. :D
Ik zal meer informatie over de baan en morgen even opzoeken en testen uiteraard.

[ Voor 56% gewijzigd door Niellie41 op 13-08-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoezo 3 ronden hoog als ik vragen mag? Om banden te sparen natuurlijk, maar waarom kun je niet gewoon het tweede rondje aan de lijn plakken dan heb je toch koudere banden nog? Of heb je 3 rondjes nodig om op topsnelheid te komen?!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:43:
Hoezo 3 ronden hoog als ik vragen mag? Om banden te sparen natuurlijk, maar waarom kun je niet gewoon het tweede rondje aan de lijn plakken dan heb je toch koudere banden nog? Of heb je 3 rondjes nodig om op topsnelheid te komen?!
Sowieso 2 ronden om op snelheid te komen, maar mss bovenin blijven om in ronde 4 maximaal 'naar beneden te vallen' in de bochten? Dunno. Als dit de taktiek is verklaard het wel waar ik die 2 tiende deels laat liggen, ik rijd 'gewoon' racelijnen.

Race van net was wel leuk, maar wel erg lang, teveel cautions. Ik moet 1 ding nog wel leren, of beter gezegt, ik moet het gaan durven.... bump draften. Vlak achter iemand rijden? Gaat prima. Heel dicht achter iemand rijden? Ook prima. Bumpen? Mja, een voorzichtig tikje gaat wel. Pushen? No friggin way, ik ben als de dood dat ik degene voor me scheef druk :X Het zal vast niet gebeuren, maar toch. Als ik ze raak zie ik ze af en toe al allerlei kanten op springen, laat staan als ik dat in een bocht zou doen :p

Anyway, wel 3e geworden, maar dat is meer omdat er een boel uitgevallen waren. Bij de 1-na-laatste caution wel wat schade opgelopen, ontweek een crash voor me, en schampte lichtjes de muur. Moest daarna toch pitten, en zag dat ik 25 seconde optional repairs had. Aangezien we onder yellow reden leek me dat tijd genoeg. Kennelijk had mijn pitcrew ook vandaag geen zin, want na de volle tank besloten ze dat het tijd was voor een hamburger met cola, en gingen ze d'r vandoor. Geen idee wat ik fout doe met repairs, maar dit is al de 2e keer in 3 races dat ze schade niet repareren. Moet je auto soms in neutral staan voor ze wat doen? Ik houd 'm altijd in 1 namelijk....

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Mooi verhaal, leuke nieuwtjes, maar het zal wel weer neerkomen op "soon".

[ Voor 4% gewijzigd door Red Baron op 13-08-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:22:
Gloeiende... ga ik vanavond weer de Lotus training missen. Iets met schoonvader en jarig enzo... grmbl :)
Kan iemand voor mij aub de replay opslaan ? Met geluid zou helemaal makkelijk zijn, maar dat gaat volgens mij niet echt met iracing :)
Hier de replay (is nu nog aan het uploaden):
https://dl.dropbox.com/u/...120813_practice_lotus.zip (22:45 klaar denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Poeh poeh wat een track... Hele avond zitten oefenen, m'n optimal van 11.8 naar 11.2 gekregen, maar m'n PB slechts van 12.0 naar 11.9... Frustrerend, ik maak elk rondje ergens wel weer een klein foutje en kom steeds weer op die 11.9 uit, terwijl ik precies weet hoe ik die 11.2 moet rijden, maar het lukt gewoon niet. Gaat erg moeilijke race worden, kleinste momentje onoplettendheid is dodelijk, beetje gras raken is dodelijk, etc. Ben benieuwd... Ik ga in ieder geval niet tot zondag wachten, veel teveel kans om 2 races te verkloten en dan 0 punten te hebben, liever 4 races doen met nog wat ruimte om een keer te crashen...

[ Voor 16% gewijzigd door NickThissen op 13-08-2012 22:42 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou. Ga ik een keer voor de leiding, gebeurt er 1 of ander freak accident.
Sorry voor de razend slechte screen capture. De persoon in de blauw-gele wagen gaat onverklaarbaar langzaam door de Rainey bocht (hij maakt geen duidelijke fout of glijdt weg of zo) en vervolgens flickt die auto naar rechts op het moment dat ik ernaast zit. Maar - we raken elkaar niet echt volgens de beelden. En hij stuurt ook niet naar rechts, volgens zijn onboard. De auto gaat gewoon opeens scherp naar rechts op een rare plek.

YouTube: Weird iRacing Incident

Is toch raarrrr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:42:
Poeh poeh wat een track... Hele avond zitten oefenen...
Idem. Handjes vol.
Ik deed uiteindelijk een 1:13,4 met een optimal van 1:12,5.
Morgenavond Oulton met de Lotus ;)
Donderdag ga ik eerst maar eens even mijn rig verbouwen. Want het stuur zit nu op navelhoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:46:
Nou. Ga ik een keer voor de leiding, gebeurt er 1 of ander freak accident.
Sorry voor de razend slechte screen capture. De persoon in de blauw-gele wagen gaat onverklaarbaar langzaam door de Rainey bocht (hij maakt geen duidelijke fout of glijdt weg of zo) en vervolgens flickt die auto naar rechts op het moment dat ik ernaast zit. Maar - we raken elkaar niet echt volgens de beelden. En hij stuurt ook niet naar rechts, volgens zijn onboard. De auto gaat gewoon opeens scherp naar rechts op een rare plek.

YouTube: Weird iRacing Incident

Is toch raarrrr?
Ik denk dat je met je linker voorband tegen zijn rechter achterband tikt zodra je er langs komt (je stuurt een beetje naar links daar) waardoor je zijn achterkant naar links duwt en dus zijn voorkant naar rechts. Je raakte hem in de replay niet maar dat is een ghost contact, komt door onzekerheid in bepalen van posities van de andere auto's. Gebeurt af en toe, helaas niks aan te doen :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat lijkt me een standaard lag-contact inderdaad.
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:46:
Sorry voor de razend slechte screen capture.
Geen probleem, puur uit interesse, waarmee heb je deze zo gemaakt dan? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Baron schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:55:
Dat lijkt me een standaard lag-contact inderdaad.

[...]

Geen probleem, puur uit interesse, waarmee heb je deze zo gemaakt dan? :>
CamStudio :)

Maarreh... standaard lag-contact... aan wie ligt dat dan? Ik weet wel dat deze kerel onverklaarbaar vaak langzaam door bochten ging, dat ik dacht: "hij probeert er een raceje van te maken". Hij was eigenlijk sneller dan ik. Ook die Rainey bocht neemt hij gek langzaam maar ongeschijnlijk zonder rijfout of balansissue - op een manier die ik ken als ik zelf een FPS drop heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Finish van 0.017 tussen P1 en P3 met mijn teammaten Joey Schmidt en Joe Thompson:)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/279818_312328612196792_757695542_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Leuk verhaal dat wat inzicht geeft in wat ze allemaal aan het doen zijn daar.

Ik lees daar dat Montréal ook gemaakt wordt aan tracks, die wordt in de tekst genoemd samen met interlagos. Dat wist ik niet en vindt ik een erg leuk feitje, aangezien ik Montréal echt een gave baan vind.

@dutch3men gave finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

*O* Montreal & Interlagos *O*

Erg leuk stukje. Ook dat ze bezig zijn met x64 en DX11, en de nieuwe soundengine, en N5TM waarbij koude banden eindelijk eens niet snel zijn, en en en en .... !! :)
Ik zie een gouden toekomst voor de verlengingen van mijn subscription :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
hebben jullie ook af en toe een tijdverschil in laptimes op de resultaten pagina van een track

mijn gereden tijd is 25.289 op Homestead Miami (Fixed Indy) maar op time trial results is deze hoger

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/1215/timedifference.jpg

groter plaatje: http://img254.imageshack.us/img254/1215/timedifference.jpg

ah nvm... is de average laptime van de 10 rondes.... :p

[ Voor 19% gewijzigd door DJrDJ666 op 14-08-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:43:
Op SS zijn warmere banden sneller en als je 3 rondjes gebruikt om op snelheid te komen, door hoog te rijden, dan houd je in de 4e ronde de meeste snelheid.

Hoe en waarom dat is? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond onze derde wedstrijd in de Dinsdag League. We gaan racen met de Lotus @ Oulton!
Om 8 uur start de server! Komt allen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:31:
[...]

Leuk verhaal dat wat inzicht geeft in wat ze allemaal aan het doen zijn daar.

Ik lees daar dat Montréal ook gemaakt wordt aan tracks, die wordt in de tekst genoemd samen met interlagos. Dat wist ik niet en vindt ik een erg leuk feitje, aangezien ik Montréal echt een gave baan vind.

@dutch3men gave finish!
Leuk stuk inderdaad. Moeten ze vaker doen, geeft wat inzicht in waar ze mee bezig zijn, en houd het eeuwige geklaag op de forums ook wat in de hand :) En goed om te zien dat ook iRacing doorheeft dat het collision/damage model niet meer van deze tijd is, en daar ook tijd in gaat stoppen nu d:)b

Ohja, Interlagos en Montreal *O*
JoepW schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 05:45:
Vanavond onze derde wedstrijd in de Dinsdag League. We gaan racen met de Lotus @ Oulton!
Ik hoop er vanavond voor de verandering eens wél bij te zijn :p

[ Voor 16% gewijzigd door BM op 14-08-2012 08:29 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

moet wel echt goed geconcentreerd blijven tijdens dit spel. pff lastig voor me :+ maar wel vermakelijk als het dan toch lukt; voutloos(achtig) rondje :+ achja, blijven oefenen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
himlims_ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:59:
moet wel echt goed geconcentreerd blijven tijdens dit spel. pff lastig voor me :+ maar wel vermakelijk als het dan toch lukt; voutloos(achtig) rondje :+ achja, blijven oefenen
Tja, himlims_ ;)
Tis ff wat anders dan GT5 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seriously? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
;(

Geen tijd .... etentje voor verjaardag van m'n moeder.

Morgen (feestdag) heel de dag werken en 's avonds even BBQ.
Donderdagavond training
vrijdagavond werken.
zaterdag heel de dag werken...
zondag heel de dag werken....

als ik dit nog even volhoud zit ik wel een paar maanden thuis vanwege een burnout en kan ik hele dagen aan een stuk racen :+

M'n logitech stuur nog steeds niet getest... deze nacht nog wel m'n DFGT al netjes terug in de doos gestopt. Als ik deze avond redelijk vroeg thuis ben kan'k misschien m'n oude G27 ook al opzij zetten en bureau eens opkuisen... dan heb ik later in de week misschien wel tijd om de nieuwe eens aan te sluiten 8)7

Die blogpost is wel leuk! beetje jammer dat er niet over de Japanse Super GT serie gesproken wordt of eventuele tracks die ze daar nog gaan bijscannen.
Vind het wel leuk dat ze zowel een rwd als awd versie willen maken van die RuF... en dat bmw komt... en een boel leuke tracks *O* .... oh ja .... zal wel duren tot 2014 of later .... en dan loopt net m'n subscription af -O-

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
Dutch3men schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:21:
Finish van 0.017 tussen P1 en P3 met mijn teammaten Joey Schmidt en Joe Thompson:)
[afbeelding]
wow knap!!!

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dan vernieuw je dan toch weer die subscription?

BMW was ook wel leuk nieuws, maar eigenlijk ook non-nieuws, tegen de tijd dat we die wagens hebben zijn we minstens 3 jaar verder als ik zo lees wat ze op de plank hebben liggen.

Interlagos gaat ook nog wel even duren, want die moeten ze nog scannen, en Montreal is de eerste keer dat ik erover hoor, dus dat gaat ook nog wel even duren ben ik bang.

Damage-model vind ik momenteel 1 van de zwakste dingen in iRacing, dus dat ze daaraan gaan werken, helemaal top _/-\o_ Zelfs een aparte engineer daarvoor aannemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoogie2004 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:44:

BMW was ook wel leuk nieuws, maar eigenlijk ook non-nieuws, tegen de tijd dat we die wagens hebben zijn we minstens 3 jaar verder als ik zo lees wat ze op de plank hebben liggen.

Interlagos gaat ook nog wel even duren, want die moeten ze nog scannen, en Montreal is de eerste keer dat ik erover hoor, dus dat gaat ook nog wel even duren ben ik bang.

Damage-model vind ik momenteel 1 van de zwakste dingen in iRacing, dus dat ze daaraan gaan werken, helemaal top _/-\o_ Zelfs een aparte engineer daarvoor aannemen :)
Heb gelezen dat ze dit weekend naar Montreal gaan om te scannen. NASCAR Nationwide Series rijdt daar dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb gelezen dat ze de scan data van Interlagos gekocht hebben / gaan kopen van iemand... Williams dacht ik? Zou dat kunnen? Geen idee... maar dat zou wel mooi zijn, scheelt flink wat tijd en moeite.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:48:
[...]

Heb gelezen dat ze dit weekend naar Montreal gaan om te scannen. NASCAR Nationwide Series rijdt daar dit weekend.
Sow, dat is snel. Dan kan de track over een goed jaar of iets meer af zijn ofzo?

@Nick, dan vraag ik me wel af of die scandata dezelfde kwaliteit heeft als hun eigen scan-team kan leveren.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-08-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga moeten passen, om 19u30 tennistraining tot 21u, douche dus ik ga het net niet halen :( ... gisteren ook ff met de lotus op brands aan het klieven geweest ... pff dacht dat ik de baan een beetje door had maar dat viel grondig tegen .... reed op een gegeven moment nog eens een dikke seconde van mijn tijd af tot dat er eentje voor mij er af ging, hingen er ook 2 kinderen aan mijn kop te zeuren dus boeken toe gedaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
Hoogie2004 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:44:

sub vernieuwen was eerder sarcasme naar mezelf toe en een beetje een steek naar de duurtijd van al die projecten. Ben nu al lid tot halverwege 2014 en elke actie dat er 50% korting wordt wordt dit waarschijnlijk verlengd :+ Neemt niet weg dat we idd wel een jaar of 3 verder zijn voordat alles wat nu in de pijplijn zit daadwerkelijk gebruikt (gekocht) kan worden.

Voor Montreal vrees ik dat het een beetje zoals Long Beach gaat worden. Vrij veel rond de track dat ook allemaal mee gemodelled moet worden en als ze de precisie willen houden zoals bij de andere tracks wordt dit een hele kluif om op het scherm te toveren.

Ik kan de jobfunctie "Damage Engineer" alleen maar toejuichen >:)

@Nick : Interlagos konden ze vorige keer niet scannen omdat hun apparatuur niet door de douane geraakte of zo. Denk niet dat ze deze data van een andere partij gaan kopen. Hebben ze misschien nog meer werk mee dan dat ze het zelf inscannen.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ze hebben het in die blogpost toch echt specifiek over de scan data, niet over het feit dat ze zelf een nieuwe scan poging gaan wagen.
In the “I thought it was dead and buried and it came back to life” category, I am happy to announce that we have worked-out a deal for the scan data for Interlagos. I don’t have it physically in my hands yet but I would not be writing this if I did not feel confident that it was happening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Inderdaad. Ik dacht ook dat ze zelf nog niks gescand hadden, en hij lijkt nu te zeggen dat ze de scan data gaan krijgen, dus van iemand anders lijkt me. Lijkt me ook niet heel lastig om met iemand anders z'n data te werken, het zijn toch allemaal point clouds dus eigenlijk niet meer dan heel veel (x,y,z) coordinaten. Ik kan me goed voorstellen dat F1 teams die data ook hebben.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
In principe niet, maar een F1 team zal zo'n scan puur en alleen voor de track surface etc doen. Waar ik me kan voorstellen dat ze bij iRacing wat extra scans maken om ook de omgeving goed "in beeld" te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hm ik kan me herinneren dat ik wel eens gehoord heb dat ze voor die simulators ook zelf de tracks scannen en dan ook de trackside objects voor referentie punten enzo, dat die zelfs belangrijker waren dan elk bultje in de track omdat je die in de auto toch compleet anders voelt dan in zo'n sim. Lang geleden dat ik dat gehoord heb, youtube filmpje dacht ik... weet niet of het klopt :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat ook goed is, en ik hier nog niet heb gelezen, dat de Ford Fusion en Mustang (Sprint Cup en Nationwide auto's) ook naar iRacing komen. En dat hij het heeft dat er volgend jaar Chevy, Ford en heel misschien Toyota in één serie zitten. Dus meerdere fabrikanten in een serie!
Nu lijken alle auto's in NASCAR wel heel erg op elkaar qua performance maar dat is bijvoorbeeld bij GT3 (balancing performance), V8 en DTM ook.

Dat opent hopelijk de deuren voor bijv. V8 serie en GT series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:24:
Wat ook goed is, en ik hier nog niet heb gelezen, dat de Ford Fusion en Mustang (Sprint Cup en Nationwide auto's) ook naar iRacing komen. En dat hij het heeft dat er volgend jaar Chevy, Ford en heel misschien Toyota in één serie zitten. Dus meerdere fabrikanten in een serie!
Nu lijken alle auto's in NASCAR wel heel erg op elkaar qua performance maar dat is bijvoorbeeld bij GT3 (balancing performance), V8 en DTM ook.

Dat opent hopelijk de deuren voor bijv. V8 serie en GT series.
Ja, maar daar verwacht ik eerlijk gezegd niet veel van. Ze hebben twee opties: of exact dezelfde physics in andere merken en puur en alleen ander uiterlijk, of ze maken de auto's echt verschillend. Als ze ze verschillend maken gaat 90% naar de beste auto (zie MX5) en gaat er gegarandeerd gebitched worden dat ze een nieuwe auto moeten kopen omdat de oude niet meer goed genoeg is. Als ze ze hetzelfde maken vind ik het verspilde tijd.

Met meerdere merken moet er ook iets zijn om mensen te mengen tussen de merken. In het echt kun je natuurlijk niet zeggen "vandaag rij ik in een Ford" maar in de sim staat niks in de weg om elke sessie van auto te wisselen, en dat slaat natuurlijk nergens op.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Echt andere physics op zo'n auto gebruiken heeft ook niet zoveel zin natuurlijk om ze nagenoeg identiek zijn lijkt me. Dus in principe zou het dan wel een koud kunstje moeten zijn om alleen het model van die auto te maken en zo in de game te proppen toch? ;)
Dan zijn die oval boys ook weer even blij en gaan ze wat minder bitchen als er weer road content bij komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Als de auto's qua performance precies het zelfde zijn maakt het niet uit in welke auto je rijdt en bij NASCAR heb je heel veel fans met een sterke voorkeur voor een bepaald merk.
Zie je nu ook al in iRacing, omdat mensen Ford of Toyota skins maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nja ik heb er zelf geen verstand van maar wat ik zo snel las is dat ze dat vooral leuk vinden omdat (in het echt) sommige auto's beter zijn op een oval en dan weer slechter op een andere oval, dus dat maakt het wel gebalanceerd. Dat is leuk in het echt, in de sim werkt dat niet omdat je elke week een andere auto kan pakken. Of je moet de auto's in andere classes doen (dan zijn het aparte kampioenschappen) maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Qua "elders verkregen" scan-data ben ik er niet zo bang voor, de simulaties van de F1-teams zijn echt wel geavanceerder dan iRacing volgens mij, dus dat zou nou niet veel slechter moeten zijn dan iRacing's eigen scan-resultaat....maargoed, we wachten het af!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JoepW schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:08:
[...]

Tja, himlims_ ;)
Tis ff wat anders dan GT5 8)
no shit. don't drink and drive (bij gt5 maakt dat wat minder uit) maar met iracing is dat toch wel killing.
maar zie verbetering, minimaal, maar er is progressie.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
himlims_ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:36:
[...]

no shit. don't drink and drive (bij gt5 maakt dat wat minder uit) maar met iracing is dat toch wel killing.
maar zie verbetering, minimaal, maar er is progressie.
Op een gegeven moment valt het kwartje en maak je ineens een flinke stap vooruit. Nadeel daarvan is, is dat je daarna wss weer een tijdje langzaam vooruit gaat :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Even een post gemaakt voor de Silverado rijders

Bij de Trucks is deze week is Michigan International Speedway aan de beurt!
Afbeeldingslocatie: http://www.theautochannel.com/news/2008/05/21/087674.1-lg.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=U2mDOAzVkNM]
Het is een brede baan waar meerdere lijnen mogelijk zijn en waardoor je heel lang naast elkaar kan rijden. De snelheden op de baan liggen ook hoog.
Helaas is er geen Hotlaps aflevering van iRacingTV over Michigan en kan ik geen goede hotlap vinden op YouTube met de huidige NTM.

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-lmrpt9DV7ds/T9fi3ly9MYI/AAAAAAAAAFo/3VeP_JtAH7k/s1600/Michigan+Map.jpg

De baan is 2 mijl lang en de pit speed is 55 mph (88 kph).
Je hoeft in principe niet op de rem te duwen om door de bocht te komen. Alleen liften is genoeg.
Om de banden te sparen tijdens de race, moet je wel proberen om in het midden van de baan te rijden in de bochten. Als je helemaal beneden gaat rijden slijten je banden te veel.

Competitieve tijden zijn (volgens het iRacing forum) 40.4/40.5 in race trim.
Zelf heb ik nog niet geoefend. Ik ben van plan om vanmiddag even te testen.

Heeft iemand nog een setup voor Michigan van seizoen 2? Of was de race van ISR op Michigan fixed setup?

Dit is de informatie die ik tot nu toe heb gevonden. Ik ga nog kijken of ik een hotlap kan vinden of desnoods zelf maken en dan zal ik hier posten. Hetzelfde voor setups :)

Good luck!

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 14-08-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
ISR was fixed inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Misschien werkt mijn setup wel die ik ook tijdens de race van GoT op Michigan gebruikt heb.

Hij staat er inmiddels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Niellie41 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:11:
Even een post gemaakt voor de Silverado rijders

Bij de Trucks is deze week is Michigan International Speedway aan de beurt!
[afbeelding]

[video]
Het is een brede baan waar meerdere lijnen mogelijk zijn en waardoor je heel lang naast elkaar kan rijden. De snelheden op de baan liggen ook hoog.
Helaas is er geen Hotlaps aflevering van iRacingTV over Michigan en kan ik geen goede hotlap vinden op YouTube met de huidige NTM.

De baan is 2 mijl lang en de pit speed is 55 mph (88 kph).
Je hoeft in principe niet op de rem te duwen om door de bocht te komen. Alleen liften is genoeg.
Om de banden te sparen tijdens de race, moet je wel proberen om in het midden van de baan te rijden in de bochten. Als je helemaal beneden gaat rijden slijten je banden te veel.

Competitieve tijden zijn (volgens het iRacing forum) 40.4/40.5 in race trim.
Zelf heb ik nog niet geoefend. Ik ben van plan om vanmiddag even te testen.

Heeft iemand nog een setup voor Michigan van seizoen 2? Of was de race van ISR op Michigan fixed setup?

Dit is de informatie die ik tot nu toe heb gevonden. Ik ga nog kijken of ik een hotlap kan vinden of desnoods zelf maken en dan zal ik hier posten. Hetzelfde voor setups :)

Good luck!
denk dat ik setup ergens heb. was wel en veredelde fixed maar ging goed mee met de lead-pak zal straks thuis eens kijken. ps ik doe zeker wel is sessie mee deze week mich is lekker :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Thanks Dutch3men en dabelg :)
Ik zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Ey deze week rijdt skippie op spa :)
Vorige week op BrandsHatch was geen succes. Me SR is gezakt van 2.3 naar 1.49.

Vanavond met de MX5 even een paar rondjes rijden om de SR & irating (1400 vorige week ,1248 nu) op te krikken, daarna eens rustig SPA verkennen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

*O* Spa *O*

Ik denk wel dat het vrij saai zal worden met de Skip daar, maar ik hou van die baan, dus ik vind het ook rot :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Ik ken de track alleen van de F1 van tv dus t zal eerst een rondje of 10 moeten draaien voordat ik de bochten een beetje ken.
Ik hoop dat ik donderdag / vrijdag mijn eerste race te rijden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
back2basic schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:42:
Ey deze week rijdt skippie op spa :)
Vorige week op BrandsHatch was geen succes. Me SR is gezakt van 2.3 naar 1.49.

Vanavond met de MX5 even een paar rondjes rijden om de SR & irating (1400 vorige week ,1248 nu) op te krikken, daarna eens rustig SPA verkennen...
Ik denk dat de skip deze week mijn irating SR pusher wordt. Een erg lange (en brede baan) waarbij je zonder te pushen kan rondrijden zonder dat je iemand zal tegenkomen.
Er van uitgaande dat de top 2.40 haalt, kan je rustig 16 seconden per ronde trager rijden zonder dat je wordt gedubbeld :-)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Newsflash, als je 16 seconden trager gaat rijden ga je geen iRating winnen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Red Baron op 14-08-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newflash 2, als je niet helemaal achteraan start grote kans dat je bocht 1 niet haalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ook als een derde van het veld daar sterft win je het niet hoor. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
Red Baron schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:40:
Newsflash, als je 16 seconden trager gaat rijden ga je geen iRating winnen ;)
sorry, ik bedoelde SR natuurlijk....

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net even geoefend op Michigan.
Ik heb de setup van Dutch3men vanmiddag gepakt, niets veranderd en ik ben tot een 40.767 gekomen.
Zelf heb ik het idee dat ik de lijn nog niet helemaal goed heb en waarschijnlijk kan er nog wat worden veranderd aan de setup.

Nog 0.2 seconden vinden en dan ben ik heel tevreden.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 14-08-2012 17:05 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.