Netjes Niel!
Ik had voor mijn doen in een zware GT bak een vrij goeie race.
Gestart op P5, en moest meteen bij green hard in de ankers omdat Wim ergens van schrok, en Nick voor me hierdoor ook vol in de ankers moest. Hierdoor lag ik na L1 op P8. Door verschillende uitvallers en uitstapjes van anderen lag ik een aantal rondes later op P4. Dit was wat hoog gegrepen, en vlak voor de pitstop maakte ik nog een klein foutje waardoor Wim er weer voorbij kon.
Ik dook samen met Wim de pits in, en we kwamen er ook weer tegelijk uit, ik nogsteeds achter hem. Hij had echter een outlap die dik 1.5s sneller was dan de mijne (durfde weinig risico te nemen omdat mijn auto nogal aan het glijden was in mijn outlap), en daarna heb ik hem alleen nog maar in de verte zien verdwijnen. Rudy zat in de rondes voor mijn pitstop vlak achter Wim en mij, en heeft toen waarschijnlijk flink brandstof zitten sparen, en tijdens onze pitstop een paar supersnelle rondes neergezet, want toen de pitstops voorbij waren lag hij ineens dik 7s voor me (nice one Rudy!). Tegelijkertijd had Bert daarentegen een slechte pitstop en hij kwam vlak achter mij de pits uit, waarna hij in de rondes daarna veel tijd verloor, en ik zo in het luchtledige kwam te rijden. Redelijk goed mijn concentratie weten vast te houden, en nog een 1:55.8 eruit weten te persen vlak voor het einde.
Ben erg tevreden met mijn P5, zeker gezien de sterkte van het veld schaam ik me daar zeker niet voor. Goed begin van het toernooi. Op naar de volgende wedstrijd!
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)