Ze hebben wel een slijtage model, maar met de meeste auto's op NTM werkt dat niet helemaal lekker omdat de slijtage gewoon te weinig is (nog 95% over na een uur racen lijkt me niet realistisch).
Koude banden hebben gewoon enorm veel meer grip, en dat is een bug die de programmeur ook bevestigd heeft, hij is er aan het werken maar blijkbaar heeft hij het nog niet helemaal opgelost. Het gedrag van de banden is gewoon precies verkeerd om: doe je een rondje enorm rustig dan heb je het rondje daarna veel meer grip (enkele tienden sneller rondje). Na een spin zijn je banden warm voor een rondje en heb je totaal geen grip meer. Dat laatste zou ik nog kunnen geloven (door slijtage), maar als je dan een rondje rustig doet is het weer prima, volgens mij kunnen banden zichzelf niet repareren

Als je echt op de limiet een qualificatie rondje wil zetten bijvoorbeeld doe je een outlap van enkele minuten om je banden zo koud mogelijk te krijgen. Mocht je een spin hebben in je rondje, dan doe je nog een rondje van enkele minuten en kun je daarna alsnog een snel rondje zetten.