Toon posts:

iRacing: Seizoen 3 - 2012 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste
Acties:
  • 57.297 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08
Ik ben al een tijdje bezig met een Ipad Button Box voor Iracing.
Het is een speciaal profiel voor de HippoRemote app en ik hem em afgelopen vrijdag uitgebracht

'

De Button Box bestaat uit 3 verschillende tabs, waarvan 2 met buttons en 1 met quick-chat berichten.

Hier 2 video's van de button box in werking:

Je kunt em downloaden op het Iracing forum in de Hardware section: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2021433.page

Laat daar ook even weten on wat je ervan vind :)

[Voor 9% gewijzigd door Henkus op 29-07-2012 22:02]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweaker682
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01-2019
Maar hoe werkt het dan als je een tijd in de top 50 rijd en bij de wereldrecords terecht wilt komen??
Moet je je hotlap dan opslaan en ergens heen sturen, of doet iracing dit automatisch??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:31

BM

Moderator Spielerij
iRacing houd dat soort dingen allemaal automatisch bij. Wereldrecords kun je dus ook niet offline rijden.

Xbox
Even the dark has a silver lining

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:53
racer005 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:33:
Maar hoe werkt het dan als je een tijd in de top 50 rijd en bij de wereldrecords terecht wilt komen??
Moet je je hotlap dan opslaan en ergens heen sturen, of doet iracing dit automatisch??
Alles wordt opgeslagen. Als het maar niet een 'test' sessie is. Dus in Practice, Quali en Race wordt het allemaal geregistreerd.
Hosted sessie gegevens komen niet bij de WR te staan maar onder hosted sessie en daar wordt dus ook geen ranking van bijgehouden.

[Voor 13% gewijzigd door JoepW op 29-07-2012 22:04]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:04
Goedemorgen deze maandag,
Even lekker wakker worden hoor (ja, het is al middag).

iRacing Profiel

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:29
Vanmorgen om 09:00 stond UPS aan de deur met mn CSR elite pedalen!

Net ff wat gereden maar het is wel ff wennen maar het voelt nu al zoveel beter! Ik rij met sokken en heb gevoeligheid op 10 staan.

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:12
Dat is naar wakker worden ;)
Voor ik mezelf een nieuwe set pedalen aanmeet ga ik het eerst nog maar even proberen met een bodnar cable.
Die verwacht ik ook binnen te hebben een deze dagen. Eens zien of het ook echt een merkbaar verschilt maakt.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 19:35
Red Baron schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:03:
Dat is naar wakker worden ;)
Voor ik mezelf een nieuwe set pedalen aanmeet ga ik het eerst nog maar even proberen met een bodnar cable.
Die verwacht ik ook binnen te hebben een deze dagen. Eens zien of het ook echt een merkbaar verschilt maakt.
Je bedoelt hogere resolutie (8bit vs 10bit)? Ik kan niet zeggen dat ik dat merk. Kan aan mij liggen want anderen zweren erbij maar ik vind het maar onzin, je kan je voet echt niet zo nauwkeurig plaatsen dat je een pedaal in 256 verschillende stappen kan indrukken, laat staan dat je verschil merkt als je nu 1024 stappen kunt maken :')

Stel dat je je gaspedaal 10 cm indrukt van geen gas naar 100% gas (volgens mij klopt dat wel ongeveer), dat is 256 stappen van 0.4 mm. Ik geloof niet dat je je voet zo nauwkeurig kan bewegen, laat staan 0.01 mm met 1024 stappen.

Een loadcell rem daarentegen is wel een enorm verschil, stuk beter.

[Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 30-07-2012 14:09]

Mijn iRacing profiel

• Remco Tr
Loadcell is is geniaal!! Maar met blote voeten of sokken is het bijna niet te doen. Hoe doen jullie dat? Toch maar mn oude Sparco schoentjes opzoeken :P

• Red Baron
NickThissen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:07:
[...]

Je bedoelt hogere resolutie (8bit vs 10bit)? Ik kan niet zeggen dat ik dat merk. Kan aan mij liggen want anderen zweren erbij maar ik vind het maar onzin, je kan je voet echt niet zo nauwkeurig plaatsen dat je een pedaal in 256 verschillende stappen kan indrukken, laat staan dat je verschil merkt als je nu 1024 stappen kunt maken :')

Stel dat je je gaspedaal 10 cm indrukt van geen gas naar 100% gas (volgens mij klopt dat wel ongeveer), dat is 256 stappen van 0.4 mm. Ik geloof niet dat je je voet zo nauwkeurig kan bewegen, laat staan 0.01 mm met 1024 stappen.

Een loadcell rem daarentegen is wel een enorm verschil, stuk beter.
Tja ik verwacht er ook niet al te veel van, maar ik zat vorige week een beetje te mijmeren of ik uberhaupt wel een kans maak op een plek in de top 10 van de F1 dit seizoen met m'n standaard G27.
Omdat ik op het moment nog twijfel om een set fanatec pedalen o.i.d. aan te schaffen zat ik even op de site van Leo te kijken en heb ik maar in een impuls met een paar klikken zo'n kabeltje besteld.

Achja we zien het wel :)

• JoepW
Hmffff. Is het qua werk komkommer-tijd wil een klant van me morgenavond wat punten doorspreken.
Dus ik ga de eerste race van het S3 toernooi missen ;(

• NickThissen
Prioriteiten stellen Joep, kom op ;) Ik ga er vast ook een aantal missen, deadline van m'n thesis komt nu wel erg dichtbij (zeg maar "nu")...

[Voor 59% gewijzigd door NickThissen op 30-07-2012 14:57]

Mijn iRacing profiel

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 11:42

DutchDevil79

I race, therfore I am

Alweer al die smoesjes. ;)

Maar jammer Joep, is net zo'n leuke combinatie. Ik ga nu ff een 2 uur practise sessie hostem. Ben deze week een weekje vrij en aangezien ik vandaag niks gepland heb ga ik lekker ff Iracen.

Sessie up now.

2 uur practise Mustang op NHMS with south oval.

iRacing Profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
Staat er voor vanavond nog wat geplanned eigenlijk, of kan ik op tijd naar bed? :P

Xbox

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niks gepland. Alleen de standaard Lotus practise op Spa die een aantal van ons gaan doen dit seizoen.

iRacing Profiel

• JoepW
DutchDevil79 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:13:
Alweer al die smoesjes. ;)

Maar jammer Joep, is net zo'n leuke combinatie. Ik ga nu ff een 2 uur practise sessie hostem. Ben deze week een weekje vrij en aangezien ik vandaag niks gepland heb ga ik lekker ff Iracen.

Sessie up now.

2 uur practise Mustang op NHMS with south oval.
Ik kom in ieder geval zo ff langs. Rij ik tenminste nog ff met die leuke combi....

• aaikman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07-2017
NHMS heb ik niet dus ik skip zowiezo morgen ... wilde met die mustang wel is lekker knallen ... bwa zal het thuis quality time worden :)

MyIracingProfile / TwitchTV

• JoepW
Die baan moet je kopen. Echt onwijs fun en lekker moeilijk....

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niet nadenken gewoon kopen. Is ook nog een goedkope baan ook. :)

Sessie heeft wat opstart problemen al 10 minuten pending. Mogen ze ook wel is aanpassen. Iritant dit.

Pfff handig zeg ik nu hosten zet die hem op 2 augustus na creeren. 8)7

[Voor 17% gewijzigd door DutchDevil79 op 30-07-2012 15:28]

iRacing Profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Server is eindelijk up.

iRacing Profiel

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:23:
Die baan moet je kopen. Echt onwijs fun en lekker moeilijk....
Eens, New Hampshire is 1 van de leukste banen in iRacing, en dan heb ik alleen nog maar de variant met South Oval gereden :)

Xbox

• NickThissen
iRacing gaat dinsdag tot 19h down, hopelijk dat ze niet uitlopen want dan missen we de race...

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
UTC 1500 Service Up
Dat is dus tot 17:00 voor ons, ik neem aan dat het niet 3 uur uitloopt.

• JoepW
NickThissen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:02:
iRacing gaat dinsdag tot 19h down, hopelijk dat ze niet uitlopen want dan missen we de race...
Tijdzones is niet jouw sterkste punt hè? ;)

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:27

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

Remco Tr schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:12:
Loadcell is is geniaal!! Maar met blote voeten of sokken is het bijna niet te doen. Hoe doen jullie dat? Toch maar mn oude Sparco schoentjes opzoeken :P
Ik rij gewoon op sokken. (ik heb de CSP)

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 09:47
Is het nou de bedoeling bij die league sessions dat ik de races van GoT zou moeten zien staan, of is dat enkel voor de beheerder van de league?

klik ik op een individuele race of op de datum van de volgende race, dan komt er "You have no scheduled league sessions at this time. Schedule a league session by clicking "Add a Race" from the Race Seasons tab." te staan... maar dit is volgens mij enkel voor de league admins want ik heb geen Add a Race ding...

anyway... ik ga stoppen met werken .... om te gaan werken .... :|

edit : stuur ik in online ticket alle gegevens door naar logitech met documentjes erbij ivm die crappy G27, krijg ik doodleuk een mail terug waarin ze vragen om de mail te beantwoorden met ... de documentjes die ik in het ticket bijgevoegd heb... 8)7

[Voor 19% gewijzigd door Fragbeestje op 30-07-2012 17:58]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• Red Baron
Fragbeestje schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:57:
edit : stuur ik in online ticket alle gegevens door naar logitech met documentjes erbij ivm die crappy G27, krijg ik doodleuk een mail terug waarin ze vragen om de mail te beantwoorden met ... de documentjes die ik in het ticket bijgevoegd heb... 8)7
Niet moeilijk doen en alsnog ff sturen he ;) (had ik ook)
En ik neem aan dat je ook nog foto's moet sturen met je product en het handgeschreven support case nummer ding toch?

• NickThissen
Oeps, ik las 17:00 UTC maar er staat inderdaad 15:00 :+

Mijn iRacing profiel

• JoepW
Fragbeestje schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:57:
Is het nou de bedoeling bij die league sessions dat ik de races van GoT zou moeten zien staan, of is dat enkel voor de beheerder van de league?

klik ik op een individuele race of op de datum van de volgende race, dan komt er "You have no scheduled league sessions at this time. Schedule a league session by clicking "Add a Race" from the Race Seasons tab." te staan... maar dit is volgens mij enkel voor de league admins want ik heb geen Add a Race ding...
Als admin kan je idd races toevoegen. Niet als deelnemer.
En het overzicht van de races beperkt zich dus tot dit povere overzichtje:

Net even bij Robbert in de hosted sessie wat geoefend voor morgenavond (al doe ik niet mee) en wel tot een lekkere setup gekomen en Robbert en ik dachten dat we de sterren van de hemel reden. Totdat er Jady Baumgardner joinde die ff nog een paar tikjes sneller ging.
Hier de setup waar ik uiteindelijk een 1:10.648 mee reed. Jady deed een 1:09. hoog ermee:
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=204

[Voor 21% gewijzigd door JoepW op 30-07-2012 18:53]

• JoepW
Nog even snel een kopje koffie en dan maar eens naar de Lotus practice ;)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heerlijke baan hebben ze uitgekozen voor mijn 1e race in de Silverado hoor, Pocono.... wat een 7(8)7 baan zeg :D

Xbox

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-05 11:05
pfff kan morgen niet meedoen wou deze baan kopen samen met zolder en dan motegi maarja zolder is er niet :p

dus zal een drop zijn voor me

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 14:22
Ik heb zojuist alle auto's en banen voor S3 GoT seizoen gekocht :)

met de setup die hierboven gepost is zit ik op dit moment op 1.12.774

(klopt dat deze met aanremmen erg slingert ? in vergelijking met base setup? )

morgen nog even flink oefenen zodat ik de race goed mee kan komen morgenavond

• Fragbeestje
Red Baron schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:05:
[...]

Niet moeilijk doen en alsnog ff sturen he ;) (had ik ook)
En ik neem aan dat je ook nog foto's moet sturen met je product en het handgeschreven support case nummer ding toch?
Zo, da's allemaal onderweg. Had al foto's gestuurd met product en PID, maar had nog geen case nummer dus die kon ik moeilijk gokken 8)

Eindelijk gedaan met werken. Wordt er nog wat gereden deze avond? :+

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-05 11:05
BM schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:52:
Heerlijke baan hebben ze uitgekozen voor mijn 1e race in de Silverado hoor, Pocono.... wat een 7(8)7 baan zeg :D
idd is inderdaad mijn slechtse baan vorig seizoen :p die silverado is daar verdomd los als je snel wilt gaan

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• BM

BM

Moderator Spielerij
dabelg schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:32:
[...]

idd is inderdaad mijn slechtse baan vorig seizoen :p die silverado is daar verdomd los als je snel wilt gaan
Heb maar een paar rondjes geoefend, maar idd, hij is knap loose. Lijkt ook in niks op enig andere baan, en de bochten zijn ook nog eens alle 3 volledig anders. Vooral T2 is een klap sneller dan ik in 1e instantie dacht. Kwam in een rondje of 6 tot 58,5 met de fixed setup, maar zag van vorige seizoenen al lage 57'ers staan.

Xbox

• JoepW
DJrDJ666 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:31:
met de setup die hierboven gepost is zit ik op dit moment op 1.12.774

(klopt dat deze met aanremmen erg slingert ? in vergelijking met base setup? )
Van die tijd moet nog veel af.
Truck met deze auto is vroeg remmen en vooral niet te hard, echt rustig de bocht in en eventueel bijremmen om wat stuur te creëren. En rustig het gas opbouwen.
Ik rij met deze auto met de brake balance (BB) vrij ver naar achter om maximaal remvermogen te hebben zonder dat ie TE listig wordt en door BB kan ik ook beetje remmen om meer stuur te krijgen.
Fragbeestje schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:32:
....Wordt er nog wat gereden deze avond? :+
We hebben als GoT voor de maandag geen programma momenteel.
6 van ons rijden vanaf vandaag de Lotus en doen op maandagen de community practice en oefen races. Erg luxe georganiseerd allemaal.
6 uur durende practice en parallel een aantal korte hosted races.
En in de practice worden veel setups geshared en wordt ook nog een aantal rondes voor gereden door de organisator.
Mijn oefenraceje ging best aardig. 40 rijders, 17de op het grid en 7de gefinished. Was fun. En wat is het toch een handje vol die auto ;)

• NickThissen
Leuk die korte races ja, wel chaos zeg :+ Hoop dat het in de race beter gaat...

Mijn iRacing profiel

• JoepW
Ja de start en eerste ronde was echt een bende. Ik kon gelukkig alles ontwijken, maar dat was wel mazzel ;)

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 15:49

derx666

mecker ende blaet

Chaos indeed. En dan ben je eindelijk vrij goed door de chaos heen, lig je 4e, dan komt DD van Team Holland 1 (de concurrenten) je van de baan rossen :) sjonge jonge jonge :P

My iRacing | My Simrig

• NickThissen
Laatste race weer chaos zelfs nog voor eau rouge, kon net rond Robbert komen en ging zo van 18e naar 3e in een rondje :p Laatste rondje flink zitten pushen om die andere Nick nog te pakken, 0.8 op hem gewonnen in busstop en la source, niet genoeg maar daardoor reed ik wel even een 2:01.7 :D En dat was gewoon door extreem laat te remmen, daar zit dus gewoon nog veel tijd...

[Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 30-07-2012 22:23]

Mijn iRacing profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Inderdaad. Volgens mij remmen die gasten allemaal ook extreem op de motor af.

My iRacing | My Simrig

• JoepW
2.01.7!!! Whow.

Ik heb als ik laat rem dat ik te veel gas bij geef om te stabiliseren en dus niks win. Daar moet ik nog ff op oefenen.

En ja ik denk dat de motor flink mishandeld wordt door ze. Ik ga morgen in de loop van de dag nog ff oefenen als ik tijd heb.

• NickThissen
Je moet gewoon niet sturen in zo'n remzone, pas sturen als je genoeg afgeremd bent en niet meer 150 rijdt in de 1 ;) Het gaat ook niet altijd goed hoor, is niks voor in de race, maar als je even goed concentreert rem je gewoon een stuk later dan je denkt dat mogelijk is en haal je de bocht nog. Gas bijgeven doe ik ook bijna niet als ik zo hard rem, misschien onbewust een klein beetje, maar het helpt niet om snel te stoppen inderdaad...

En brake balance heb ik op 42.5, dat vind ik wel een fijne waarde waarmee ik niet meteen dwars ga als ik verkeerd naar de rem kijk maar toch hard mee kan remmen.

[Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 30-07-2012 22:54]

Mijn iRacing profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Blippen jullie ook niet met terugschakelen?

My iRacing | My Simrig

• NickThissen
Ik heb autoblip aan, maar ik blip wel een klein beetje omdat ik het inmiddels gewend ben. Weet eigenlijk niet waarom ik met autoblip rij, schakelt hij ook zonder koppeling met autoclutch als je blipt?

Mijn iRacing profiel

• JoepW
Ik heb auto blib aan. ;)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hmmm moet ik ook maar eens gaan proberen dan :) Ik heb nu alles uit staan, maar dat lijkt dus niet zoveel uit te maken in deze auto.

My iRacing | My Simrig

• Tweaker682
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01-2019
Ik heb nog even wat aanpassingen gemaakt in de profiler.
Ik heb het G27 stuurtje op 900 graden gezet.
En ik heb de centreerveer toch maar weer aangezet.

Vooral de 900 graden heeft enorm geholpen nu stuurt het veel preciezer terwijl anders de auto onverwachts kan uitbreken zonder dat je het kan corigeren.

Rijden jullie ook met het stuurtje op 900 graden?

En gelijk even een 1:02.684 gereden met de mx5 op lime rock park

[Voor 8% gewijzigd door Tweaker682 op 31-07-2012 01:05]

• Niellie41

Niellie41

BM schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:45:
[...]

Heb maar een paar rondjes geoefend, maar idd, hij is knap loose. Lijkt ook in niks op enig andere baan, en de bochten zijn ook nog eens alle 3 volledig anders. Vooral T2 is een klap sneller dan ik in 1e instantie dacht. Kwam in een rondje of 6 tot 58,5 met de fixed setup, maar zag van vorige seizoenen al lage 57'ers staan.
Voor de mensen die Silverado gaan doen.

http://members.iracing.co...list/2021830.page#4679192
Hier is een setup. Ze zeggen dat die niet super snel is, maar stabiel.

Pocono is inderdaad een uitdagende baan! Vooral T3 is lastig. iRacing heeft een filmpje van een hotlap van Pocono beschikbaar. Het is wel met de Impala A, maar het principe blijft het zelfde. Al zal je waarschijnlijk iets minder hard te hoeven remmen.

[Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 31-07-2012 03:27]

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• derx666

derx666

mecker ende blaet

racer005 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:03:
Ik heb nog even wat aanpassingen gemaakt in de profiler.
Ik heb het G27 stuurtje op 900 graden gezet.
En ik heb de centreerveer toch maar weer aangezet.

Vooral de 900 graden heeft enorm geholpen nu stuurt het veel preciezer terwijl anders de auto onverwachts kan uitbreken zonder dat je het kan corigeren.

Rijden jullie ook met het stuurtje op 900 graden?

En gelijk even een 1:02.684 gereden met de mx5 op lime rock park
Ik rij met de volgende settings:

Overall Effects Strength : 107%.
Spring Effect Strength : 100%.
Damper Effect Strength : 100%.
Centering Spring : unchecked.
Report Combined Pedals : unchecked.
Rotation : 900°.
Allow Game To Adjust : checked.

In apps.ini heb ik de alleen de nieuwe setting: steeringFFBLinearForce op 1 gezet, de rest default gelaten (na uitvoerig testen).
Ik vind het vreemd dat je niet al veel eerder met 900 graden hebt gereden. Als je stuur dit toch kan, dan gebruik je het toch ook? Zeker omdat anders iRacing raar gaat lopen doen met niet lineair gedrag van je stuuruitslag.

My iRacing | My Simrig

• aaikman
derx666 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:26:
[...]

In apps.ini heb ik de alleen de nieuwe setting: steeringFFBLinearForce op 1 gezet, de rest default gelaten (na uitvoerig testen).
Ik vind het vreemd dat je niet al veel eerder met 900 graden hebt gereden. Als je stuur dit toch kan, dan gebruik je het toch ook? Zeker omdat anders iRacing raar gaat lopen doen met niet lineair gedrag van je stuuruitslag.
heb jij de FFB in iracing zelf ook hoger moeten gooien wanneer je steeringFFBLinearForce op 1 zet ?

• BM

BM

Moderator Spielerij
aaikman schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:06:
[...]

heb jij de FFB in iracing zelf ook hoger moeten gooien wanneer je steeringFFBLinearForce op 1 zet ?
Ik heb de FF *2 gedaan zo'n beetje, dat ging prima :)

Xbox

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ja, maar hoeveel ligt aan de auto. Precies weet ik het ook niet meer. De Skip ben ik volgens mij van 9.6 naar 15 gegaan (of iets in die orde). Ik ga gewoon een aantal rondes rijden, en kijk hoe het voelt. Daarna pas ik aan, en kijk weer hoe het dan voelt. Eventueel rij ik daarna nog een keer met de wheel clipping monitor: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1613166.page
Niet zozeer dat ik zijn richtlijnen volg (zeker nu met de Lineaire ffb heb je eerder clipping in de hoge krachten, omdat ik anders kracht in de kleine forces mis met mn G25), maar ik kijk nadat ik een paar rondes (netjes) gereden heb naar de grafiek die het programma uitpoept, en controleer dat de meeste grote krachten nog net binnen de 100% vallen. Soms zet ik het daarna nog iets lichter, gewoon om iets minder last van mn polsen te krijgen na een lange sessie.
Zie dit voorbeeld plaatje:
(Blauwe lijn is de kracht op de stuuras, de rode lijn het percentage FFB dat naar het stuur gestuurd wordt.)

[Voor 16% gewijzigd door derx666 op 31-07-2012 10:23]

My iRacing | My Simrig

• aaikman
derx666 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:20:
.....Soms zet ik het daarna nog iets lichter, gewoon om iets minder last van mn polsen te krijgen na een lange sessie.
OK thnx guy's ....daar ga ik deze week ook eens met aan de slag, aangezien ik nu vaak dingen te laat voel hoop ik met dit een iets wat betere oplossing te hebben, trial on error :)

• Niellie41

Niellie41

Overall strength kan je weer op 100% zetten in Windows. de nieuwe opties van iRacing verhelpen het deadzone probleem ook.

Meer info op t iRacing forum.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dat heb ik geprobeerd, maar ik vind de 107% setting in de profiler prettiger aanvoelen. Die deadzoneffbboost heb ik hierdoor op 0 staan, omdat die 2 elkaar gaan tegenwerken :)

My iRacing | My Simrig

• NickThissen
Oh, zonder dat ik het doorhad inmiddels class B bereikt op oval :+

Gaat er nog iemand wat rijden zometeen? Ben wel even toe aan pauze...

Mijn iRacing profiel

• JoepW
Ik wil nog wat trainen op Suzuka. Ik moet om ca. 15 uur weg.....

• NickThissen
JoepW schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:48:
Ik wil nog wat trainen op Suzuka. Ik moet om ca. 15 uur weg.....
Suzuka..?

Mijn iRacing profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik heb even lopen spelen met de Spec Racer Ford en die is dit seizoen best leuk geworden. Watkins is wel een iets te grote baan voor deze auto maar hij voelt echt super aan nu. Heb ook geen last meer van onverklaarbare spins of zo. Denk dat ik nog wel wat racejes ga doen in de nieuwe Spec Race Ford serie.

En Joep je bedoelt Spa neem ik aan. ;)

iRacing Profiel

• JoepW
Oeps Spa ;)

Ik heb nog ff met de FFB enzo zitten klooien.
Heb de FFB in iRacing voor de Lotus verlaagd (ik had te veel clipping op snelheid) en ik heb die app.ini parameter voor wat meer gevoel rond de middenstand op 0.02 gezet. Meer is te zwaar voor deze oude man ;)

• Red Baron
Heeft iemand al een beetje een fatsoenlijke tijd neergezet met de F1 op Mid Ohio?
Ik dacht even dat Nick een 1:02.0 gereden had, maar dat bleek een tijd van een ouder seizoen te zijn :P

Ik ben zelf nog niet verder gekomen dan een 1:02.6 met low fuel met een setup van Troy Schulz van Philip Island van vorig seizoen:
https://dl.dropbox.com/u/...0.51%5EPaul%20Ilbrink.sto

Dat moet dus eigenlijk nog een seconde sneller om enigzins competatief te zijn vrees ik. :/

• NickThissen
Nee, ik zit pas rond de 03.5 ofzo... Heb dan wel alleen met de baseline high df gereden met paar kleine aanpassingen, elke setup die ik heb werkt niet meer door die bug (maar dat zou vanavond verholpen moeten zijn). Maar als ik zo het forum lees dan lijkt het alsof de meeste toch wel rond de 2 laag zitten, dus een 2.6 is zo heel slecht nog niet denk ik...

Ik ga zometeen nog even met de lotus rijden, doet iemand mee?

Mijn iRacing profiel

• JoepW
Ik ben ff lunchen, maar binnen 1.2 uurtje ben ik er ook.

• NickThissen
Nou, fijn... Gaspedaal doet niks meer :S Iemand dat al eens gehad? Pedalen zullen toch niet nu al kapot zijn kom op zeg...

Mijn iRacing profiel

• JoepW
Huh ;( ?

Ik ff practice spa en op TS..

• Red Baron
NickThissen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:00:
Maar als ik zo het forum lees dan lijkt het alsof de meeste toch wel rond de 2 laag zitten, dus een 2.6 is zo heel slecht nog niet denk ik...
Nou ik wil eigenlijk wel eens een keertje redelijk competitief zijn in de top split(s) op zondag.
En als er nu al vele mensen 2:02.0 rijden op het moment zie ik me met zo'n tijd weer ergens rond de 20e plek starten en dat heb ik eigenlijk wel gezien na afgelopen seizoen :/

• NickThissen
NickThissen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:16:
Nou, fijn... Gaspedaal doet niks meer :S Iemand dat al eens gehad? Pedalen zullen toch niet nu al kapot zijn kom op zeg...
Nou, hij werkt weer... even losgekoppeld, met stofzuigertje wat stof eruit gezogen en met een doekje tussen de pedalen in geveegd (dat kan moeilijk geholpen hebben als er stof in de potmeter zat ofzo, die zit overdekt), en nu werkt het weer. Maar wie weet voor hoelang...

Hoe houden jullie de pedalen een beetje stof vrij? Bij mij staan ze maar wat onder m'n bureau (gewoon beetje naar achter geschoven vergeleken met wanneer ik ze gebruik) en daar vangen ze toch wel behoorlijk wat stof...

Wel nog even een 2:01.634 neergezet in de Lotus, zonder tow en helemaal clean :) Verloor nog 0.1 in la source en weet ik veel hoeveel in fagnes (te wijd in beide bochten). Ook een 2:01.600 neergezet maar met grote offtracks :p Als ik dit haal in Q ben ik blij, dan sta ik toch wel redelijk vooraan, in ieder geval niet achteraan en dat helpt wel bij de start op spa denk ik...

[Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 31-07-2012 14:22]

Mijn iRacing profiel

• JoepW
ikkuh beetje langzamer: 2:04.038 ;)
Het lukt me niet een clean rondje te rijden. Zonder inc's lukt wel, maar er zijn altijd wel 1 à 2 bochten waar ik een fout maak.
En als ik ga pushen dan crash ik om de haverklap.
Dus ik ga voor safe mid 2:03. Of zo denk ik..

[Voor 77% gewijzigd door JoepW op 31-07-2012 14:29]

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:19:
[...]
Hoe houden jullie de pedalen een beetje stof vrij? Bij mij staan ze maar wat onder m'n bureau (gewoon beetje naar achter geschoven vergeleken met wanneer ik ze gebruik) en daar vangen ze toch wel behoorlijk wat stof...
Niets bijzonders eigenlijk. Ze staan continu onder mijn bureau, en eerlijkheid gebied me te zeggen dat daar zelden tot nooit een stofzuiger in de buurt komt :X

Xbox

• JoepW
Mijn zolder is niet afgewerkt en dus een stofbende. Eens in de paar maanden pak ik de stofzuiger en doe dan ook de pedalen en PC's.
En ik heb nu 2x in 1 jaar tijd mijn pedalen uit elkaar gehaald, schoongemaakt en opnieuw gesmeerd.

Bericht van Tony Gardner:
I don't want to start changing this and that other than opening up the Rookie Road to all again. We just did that by the way. If we find a problem, we can always add something, lot easier than changing things right now in the 11th hour.

Good Racing

Tony

MX-5 cup dus weer toegankelijk voor iedereen. ;)

[Voor 43% gewijzigd door JoepW op 31-07-2012 14:53]

• back2basic
  • Laatst online: 10-12-2021
Down for maintenance ...

code:
1
2
 Infrastructure and web site updates. 
We plan to be back in a couple of hours. (11am EDT)-(3pm UTC)-(11pm AEDT)

[Voor 5% gewijzigd door back2basic op 31-07-2012 15:02]

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
He bah, nu kan ik niet in de MX5 racen grr ;)

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 23:12

Speedy55

www.jpl-racing.nl

@ Nick, heel af en toe haal ik een swiffer langs mijn pedalen, maar voor de rest doe ik er niks mee. Oh ja ze gingen een keer piepen, heb er toen wat olie tussen gedaan.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• aaikman
ik ga mij csp's aanschaffen ... ik hoop de bestelling deze week nog te plaatsen zodat ik die zeker voor het begin van mijn verlof heb.

• Red Baron
Vanochtend lag ook mijn bodnar cable in de brievenbus, dus vanavond ga ik extra hard winnen :+

• Remco Tr
Waneer hopen ze weer online te zijn? 15:00 UTC?

• JoepW
15:00 UTC = 15:00 GMT = 17:00 bij ons ;)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:39

Fuelke

Forza Ferrari

Mijn pedalen happen ook gewoon stof in een hoek van de kamer. Stuur gaat wel nog steeds in en uit de doos om te racen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• NickThissen
Mijn stuur schuif ik alleen naar links toe waar ik er geen last van heb (breed bureau). Maar ik denk dat de pedalen het zwaarder hebben op de grond qua stof, vooral onder het bureau waar inderdaad niet heel vaak een stofzuiger komt :p

Mijn iRacing profiel

• Fragbeestje
JoepW schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:32:

...
MX-5 cup dus weer toegankelijk voor iedereen. ;)
Wat was er veranderd (of fout) aan de MX-5 cup?

@Nick : G27 pedalen heb ik onlangs open gehaald en er met de stofzuiger door en de hoekjes die zo nog vuil bleven met een swiffer doekje. Zal blijkbaar minstens 1x per jaar moeten gebeuren.
Kamer is heel netjes maar toch hoopt zich altijd stof op in een computerkamer... vraag me dikwijls af waar dat allemaal vandaan blijft komen :+

Hoop dat ik deze avond nog mee kan doen.

baai de weej : al bericht gehad van Logitech dat ik een UPS mail kan verwachten want ze gaan een nieuwe G27 opsturen. *O*

• Red Baron
En de GoT scam continues >:)

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik haal het zaakje eens in de zoveel tijd uitelkaar, dan met een busje perslucht ff het stof eraf (en daarna stofzuigen natuurlijk), en een dot contactspray door de pots er achteraan. Evt. wat vet of olie om te smeren en hij kan er weer een tijd tegenaan...

My iRacing | My Simrig

• NickThissen
Fragbeestje schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:14:
[...]

@Nick : G27 pedalen heb ik onlangs open gehaald en er met de stofzuiger door en de hoekjes die zo nog vuil bleven met een swiffer doekje. Zal blijkbaar minstens 1x per jaar moeten gebeuren.
Kamer is heel netjes maar toch hoopt zich altijd stof op in een computerkamer... vraag me dikwijls af waar dat allemaal vandaan blijft komen :+

baai de weej : al bericht gehad van Logitech dat ik een UPS mail kan verwachten want ze gaan een nieuwe G27 opsturen. *O*
De rookie series zouden vanaf dit seizoen niet meer toegankelijk worden voor mensen boven D class. Dat hebben ze voor de road kant nu terug gedraaid.

En dat stof tsja... Je vraagt het je inderdaad af. Ik kom regelmatig in de clean room in eindhoven (een van de beste van europa dacht ik) waar je speciale kleding, schoenen, haarnetjes etc op moet, daar zitten een paar miljoen keer minder stofdeeltjes in de lucht dan normaal (als je een stuk papier doormidden scheurt gaat het alarm) en zelfs daar vind je af en toe nog wel wat stof in een hoekje als je goed zoekt, dus het is niet zo gek dat er onder je bureau wel hier en daar wat rond dwarrelt :+

Mijn iRacing profiel

• back2basic
  • Laatst online: 10-12-2021
So ik ga vanavond beginnen aan mijn eerste training in de skip :)
Heel misschien een raceje meepakken maar ik denk dat het bij practise blijft de eerste paar dagen.

BTW.. hij is weer up ;)

Mijn iRacing profiel

• Fragbeestje
Indien ik die kapotte gefixt krijg wel ... >:)

Staat wel in de mail bij dat ik het kapotte toestel 1 maand moet bijhouden omdat het kan zijn dat ze deze nadien nog opvragen... ach ja, als ze het opvragen is het natuurlijk ook goed, moet ik me niet bezighouden met het te fixen.

Net nog even gecheck en UPS mail is er ook al 8)

• JoepW
NickThissen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:19:
En dat stof tsja... Je vraagt het je inderdaad af.
Maar een fanatec setje heeft geen potmeters. Dus daar kan het niet veel kwaad. Enige wat ik af en toe had was dat de 'scharnierpunten' gingen piepen. Ik heb er nu metalen bussen ipv kunststof in zitten en nu blijft ie stil.

• aaikman
Fragbeestje schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:14:
[...]

nu je het zegt die van mij doet ook zo raar :+

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Mijn G25 is ook niet meer zo tof :) Ook maar eens een mailtje sturen :)

My iRacing | My Simrig

• NickThissen
Fragbeestje schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:22:
[...]

Indien ik die kapotte gefixt krijg wel ... >:)

Staat wel in de mail bij dat ik het kapotte toestel 1 maand moet bijhouden omdat het kan zijn dat ze deze nadien nog opvragen... ach ja, als ze het opvragen is het natuurlijk ook goed, moet ik me niet bezighouden met het te fixen.

Net nog even gecheck en UPS mail is er ook al 8)
Zelfde geldt voor jou, als je je G27 stuur nog kwijt moet over een maand mag je het me laten weten :)
JoepW schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:22:
[...]

Maar een fanatec setje heeft geen potmeters. Dus daar kan het niet veel kwaad. Enige wat ik af en toe had was dat de 'scharnierpunten' gingen piepen. Ik heb er nu metalen bussen ipv kunststof in zitten en nu blijft ie stil.
Gas en koppeling hebben toch wel gewoon pot meters? Hoe anders?
derx666 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:26:
G25 wordt niet meer verkocht dus dan krijg je geen nieuwe, enkel 50% korting dacht ik. :-(

[Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 31-07-2012 17:27]

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
derx666 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:26:
Alleen vermoed ik dat je je G25 niet in de afgelopen 2 jaar hebt aangeschaft en je zal dus naast het net vissen wat betreft een een gratis hagelnieuwe G27 :>

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik zou het trouwens redelijk triest vinden als mensen nu Logitech gaan benaderen omdat ze een nieuw stuurtje willen terwijl er niks aan de hand is met hun eigen stuur. Dat soort gedrag zorgt er alleen maar voor dat Logitech stopt met dit soort geweldige support....

Xbox

• JoepW
NickThissen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:26:
Gas en koppeling hebben toch wel gewoon pot meters? Hoe anders?
Nope.
Koppeling en gas hebben een electronische opnemer en een magneetje / plakje staal. De hoek tov de opnemer geeft de signaalsterkte.

• Fragbeestje
BM schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:34:
Ik zou het trouwens redelijk triest vinden als mensen nu Logitech gaan benaderen omdat ze een nieuw stuurtje willen terwijl er niks aan de hand is met hun eigen stuur. Dat soort gedrag zorgt er alleen maar voor dat Logitech stopt met dit soort geweldige support....
Dat zou idd wel zonde zijn. Ze zullen volgens mij wel een heleboel steekproeven nemen om te kijken of er niet teveel misbruik van gemaakt wordt.

Ik ben alleszins blij dat ik mijn DFGT niet verkocht kreeg, kan ik toch nog een beetje rondsjeezen... maar ga m'n kapotte G27 ook maar terug aansluiten, enkel en alleen voor de pedalen. Rempedaal van die DFGT geeft evenveel tegendruk als de vlieg die deze morgen tegen m'n raam vloog toen ik tegen 90 naar het werk reed...

• Remco Tr
Nog niet veel nieuws kunnen ontdekken behalve dat de Formula Fun pleite is.. :'(

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Formule Fun is terecht pleite , niemand deed daar ooit aan mee.

How do you save a random generator ?

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
btw als iemand nog G25 pedalen over heeft heb ik wel interesse, aangenomen dat ik dat aan de gang krijg met een DFP. (anders met een bodnar kabeltje toch)

How do you save a random generator ?

• NickThissen
enchion schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:26:
btw als iemand nog G25 pedalen over heeft heb ik wel interesse, aangenomen dat ik dat aan de gang krijg met een DFP. (anders met een bodnar kabeltje toch)
Je zou die van mij mogen overkopen maar nu mijn nieuwe pedalen al kuren hebben hou ik ze liever toch nog even voor het geval dat...

Mijn iRacing profiel

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
Hall sensors zijn ongevoelig voor stof dus dat zal het niet zijn.

Je zou eerder denken aan een slecht kontakt.
Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee