Toon posts:

4 videokaarten te veel ontvangen. wat nu te doen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.975 views

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:19

RoofTurkey

PredatorKalkoen

BLACKfm schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:14:
[...]

Vraag me af of de mensen die het hardst roepen wat goed is zelf ook zulke heilige koeien zijn.
Of roepen ze het zo hard dat zelfs mensen zonder geld die een brood stelen aan de hoogste boom moeten.

Al hebben we het maar over het 'proeven van een dropje' in de snoepwinkel, roomser dan de paus, daar houd ik dan weer niet van...
Meestal zouden ze ook niet iemand in nood helpen idd, net zoals in het bericht van de AD te zien was. Dit betekent nog niet dat jij dat dan ook niet hoeft te doen. Ikzelf zou (en heb ook gedaan) mensen in nood direct helpen. Ik heb daar nooit iets voor terug verwacht, maar heb er toch iedere dag plezier van. Net zoals met donor zijn, je doet het gewoon voor het fijne gevoel iemand anders te helpen (wat natuurlijk wel enigszins egoïstisch is als je het zo verwoord :9 ) en niet voor een materiële beloning.

Grillmeister

Verwijderd

Aan de andere kant helpen bedrijven ook niet heel erg mee, heb nu zelf een soortgelijke situatie (kreeg een doos extra bij mijn bestelling van Komplett) en heb ze netjes gebeld.
Je denkt toch niet dat de klantenservice wil weten om welke order het gaat? Welnee, een retourformulier invullen en veel succes, goedenavond.
Heb in mijn geval maar een mailtje naar komplett gestuurd dat ze het mogen komen ophalen en zelf hun administratie mogen doen.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:02

BLACKfm

O_o

themac1983 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:14:
[...]
Als de postbode jouw vraagt om iets aan de buurvrouw te geven neem je het toch ook niet aan om vervolgens zelf te houden.
Gisteren zowaar nog gedaan. Helaas is het wat lastig frauderen als er een briefje bij de buren ligt dat het pakketje bij mij is afgegeven....

Verwijderd

Topicstarter
m_w_mol schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:14:
[...]

Ja, dat is het zeer zeker. Je wilt voor je "barmhartigheid" beloond worden; dan is het dus geen barmhartigheid meer, maar ben je net zo "slecht" als wanneer je ze stilzwijgend zou hebben gehouden.
is dat een grap? voor je barmhartigheid beloont worden is NIET vreemd of raar. had ik het inderdaad stil gehouden waren ze 1000 euro armer in kaarten, en dat wil ik niet zomaar doen, sneaky, wel vind ik absoluut dat eerlijkheid beloont mag worden.

net zo slecht als.. echt niet...

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:52

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:19:
Aan de andere kant helpen bedrijven ook niet heel erg mee, heb nu zelf een soortgelijke situatie (kreeg een doos extra bij mijn bestelling van Komplett) en heb ze netjes gebeld.
Je denkt toch niet dat de klantenservice wil weten om welke order het gaat? Welnee, een retourformulier invullen en veel succes, goedenavond.
Heb in mijn geval maar een mailtje naar komplett gestuurd dat ze het mogen komen ophalen en zelf hun administratie mogen doen.
Goed toch. Jij hebt het zelf opgelost. Jij hebt het niet openbaar gemaakt met de vraag of dat jij nog iets uit Komplett kan trekken voor het terugsturen van de foutieve order. Dat is ook allemaal niet nodig.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• lagefrequentie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-10-2025
Eerlijkheid duurt het langst!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Nu al zo'n 5 pagina's :P .

Grillmeister

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
wel vind ik absoluut dat eerlijkheid beloont mag worden.
DUs jouw eigen eerlijkheid is afhankelijk van de beloning; dat is dus alleen maar het strelen van je ego, zo van: "kijk eens wat ik kan". Pas als je er helemaal niets voor terug zou willen, is het oprechte eerlijkheid.

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

RoofTurkey schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:19:
[...]
Net zoals met donor zijn, je doet het gewoon voor het fijne gevoel iemand anders te helpen (wat natuurlijk wel enigszins egoïstisch is als je het zo verwoord :9 ) en niet voor een materiële beloning.
Donor zijn heb je in vele vormen. Tijdens je leven, na je dood. Alleen bepaalde dingen, niet aan bepaalde mensen of gewoon alles aan iedereen? Doe je het voor jezelf? Een goed gevoel of het afkopen van geweten?

Omdat je voor de buitenwereld voorhoud dat je wat goeds doet wil dat niet zeggen dat je ook goed bezig bent.

Verwijderd

Overweging van TS is inderdaad wat dubieus maar niet heel vreemd in deze tijd; bedrijven maken er af en toe gewoon een potje van.
Dat je geen recht hebt op de artikelen en het ten alle tijde terug moet had hij natuurlijk ook zelf kunnen verzinnen.

• Bever!
  • Laatst online: 07:45

Bever!

3

wat een ontzettende nare instelling heeft de TS. Heb je enig idee hoeveel kaarten ze moeten verkopen om die derving terug te verdienen als ze er niet achter komen? (wat ze zeer waarschijnlijk gewoon wel zullen)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

BLACKfm schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:25:
Donor zijn heb je in vele vormen. Tijdens je leven, na je dood. Alleen bepaalde dingen, niet aan bepaalde mensen of gewoon alles aan iedereen? Doe je het voor jezelf? Een goed gevoel of het afkopen van geweten?

Omdat je voor de buitenwereld voorhoud dat je wat goeds doet wil dat niet zeggen dat je ook goed bezig bent.
Klopt. Als ik dood ben/er niets meer aan heb. Nee, geen voorkeur. Nee, voor de ander, ik heb er tenslotte dan toch niets meer aan. Een goed gevoel, afkopen doen we tegenwoordig alleen met geld hierzo :) .

Daarom ook altijd anoniem donoren :+ .

Grillmeister

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 13:07

Plato112

Da is toch nie normaal!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:21:
[...]

is dat een grap? voor je barmhartigheid beloont worden is NIET vreemd of raar. had ik het inderdaad stil gehouden waren ze 1000 euro armer in kaarten, en dat wil ik niet zomaar doen, sneaky, wel vind ik absoluut dat eerlijkheid beloont mag worden.

net zo slecht als.. echt niet...
Verwachten dat je voor je barmhartigheid beloond wordt is wel raar. Dat je er soms voor beloond wordt betekent nog niet dat je dat maar altijd moet verwachten.

@BlackFM, hou alsjeblief op man. Jouw normen en waarden zijn dezelfde kleur als je gebruikersnaam.

Speed limits are like herpes.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Er zijn best veel van dit soort topics met vergelijkbare gevallen op Tweakers te vinden. Ik kan mij best voorstellen dat het voor de TS verleidelijk is om erover te denken ze te houden of "tot een overeenkomst" te komen met de verkoper komen zoals de TS het noemt. Ik denk dat ik zelf ook wel even zou twijfelen als ik maar liefst vier! extra kaarten zou binnen krijgen, maar ze toch wel terug zou sturen en het bedrijf over de teveel geleverde kaarten zou informeren. Maar goed, dat gaat de TS nu ook doen als ik het goed heb begrepen. Ik kan de boosheid van sommige mensen wel een beetje begrijpen, maar ik vind de toon overigens soms wel een beetje fel eerlijk gezegd.

TS: hou je ons wel op de hoogte hoe dit is opgelost en of de webshop nog met een bedankje oid is gekomen? Want daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Trouwens een tijdje geleden 2 producten bij Wehkamp besteld wat in twee zendingen werd verstuurd. Product1 ontving ik vrij snel, product2 iets van een week daarna mét nog een keer product1 erbij. In totaal had ik dus twee x product1 en had er maar één besteld en voor één betaald. Nu was de waarde van het teveel geleverde product maar iets van 5,--, maar toch maar even uit fatsoen een mailtje naar Wehkamp over het teveel geleverde product gestuurd. Afijn, paar dagen later weer teruggestuurd met op de doos duidelijk de mededeling dat dit product teveel was geleverd en dat ik er maar voor één had betaald. Krijg ik iets van een maand later 5,-- op m'n rekening gestort (de waarde van het teruggestuurde product). Ja daaaaaagg 8)7. Geen contact meer opgenomen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Plato112 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:34:
[...]
@BlackFM, hou alsjeblief op man. Jouw normen en waarden zijn dezelfde kleur als je gebruikersnaam.
Oh, mensen kunnen niet tegen de realiteit. Alleen het goede mag worden vertegenwoordigt op het internet?

Ik weet dondersgoed hoe de wereld in elkaar steekt, en omdat ik hier nu een beetje de zwarte piet toegedeeld krijg omdat ik de andere kant van hersenhelft vertegenwoordig krijg ik gelijk een stempel. Ik zal er geen nacht minder om slapen, ik ben gewoon realistisch.

Het klinkt verwijft, maar het helpt gewoon om de klappen op te vangen als het wel een keer mis gaat.
Shit happens als je er bewust van bent en geen wekenlange stress omdat je er achter komt dat de wereld zo slecht in elkaar zit...

En ik hoor de vooroordelen al door de internetkabel "Meneer is al vaak bedonderd in het leven", nee hoor. Als er een streep tussen goed en kwaad zou zijn sta ik op de streep. Beide kanten genoeg gezien en ik houd me graag in het midden. Vandaag iets goeds en morgen iets slechts.

En dan niet vandaag 1000 euro naar een goed doel en morgen overval ik de lokale supermarkt, maar vandaag een goede tip naar iemand over de mail en morgen pluk ik wat appels bij de boer onderweg naar werk.

[ Voor 65% gewijzigd door BLACKfm op 25-07-2012 20:40 ]

• FrozenToast
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-06-2025
Dat word een dubbele SLI-setup (voor werk en thuis natuurlijk!) en eentje voor €150,- wegdoen ;)

Verwijderd

BLACKfm schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:35:
[...]

Oh, mensen kunnen niet tegen de realiteit. Alleen het goede mag worden vertegenwoordigt op het internet?

Ik weet dondersgoed hoe de wereld in elkaar steekt, en omdat ik hier nu een beetje de zwarte piet toegedeeld krijg omdat ik de andere kant van hersenhelft vertegenwoordig krijg ik gelijk een stempel. Ik zal er geen nacht minder om slapen, ik ben gewoon realistisch.

Het klinkt verwijft, maar het helpt gewoon om de klappen op te vangen als het wel een keer mis gaat.
Shit happens als je er bewust van bent en geen wekenlange stress omdat je er achter komt dat de wereld zo slecht in elkaar zit...

En ik hoor de vooroordelen al door de internetkabel "Meneer is al vaak bedonderd in het leven", nee hoor. Als er een streep tussen goed en kwaad zou zijn sta ik op de streep. Beide kanten genoeg gezien en ik houd me graag in het midden. Vandaag iets goeds en morgen iets slechts.

En dan niet vandaag 1000 euro naar een goed doel en morgen overval ik de lokale supermarkt, maar vandaag een goede tip naar iemand over de mail en morgen pluk ik wat appels bij de boer onderweg naar werk.
Klopt zo gaat het dus wel in de wereld, maar goed dat wee iedereen wel lijkt mij? Het is niet altijd goed en ook niet altijd slecht. Dat moet je ook wel inzien anders houd jij je zelf voor de gek als je denk dat het anders werkt, en alleen maar allemaal goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 20:43 ]

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
Stuur een mail met de vraag of ze ook iets missen.
Je moet het wettelijk gezien volgens mij terugsturen:
http://blog.iusmentis.com...-geleverd-moet-het-terug/

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Gewoon teruggeven, die 1000 euro aan spullen is tegenwoordig een godsvermogen voor de kleinere computerboeren die het al slecht hebben met de slechte computerverkoop. Misschien dat ze je een bosje bloemen of een taart sturen en de verzendkosten uiteraard. Dat vind ik al meer dan genoeg zou ik denken....

De mentaliteit van tegenwoordig, iedereen wil overal maar wat aan verdienen :(

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Peter: al iets terug gekregen van die firma?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
temp00 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:35:
Er zijn best veel van dit soort topics met vergelijkbare gevallen op Tweakers te vinden. Ik kan mij best voorstellen dat het voor de TS verleidelijk is om erover te denken ze te houden of "tot een overeenkomst" te komen met de verkoper komen zoals de TS het noemt. Ik denk dat ik zelf ook wel even zou twijfelen als ik maar liefst vier! extra kaarten zou binnen krijgen, maar ze toch wel terug zou sturen en het bedrijf over de teveel geleverde kaarten zou informeren. Maar goed, dat gaat de TS nu ook doen als ik het goed heb begrepen. Ik kan de boosheid van sommige mensen wel een beetje begrijpen, maar ik vind de toon overigens soms wel een beetje fel eerlijk gezegd.

TS: hou je ons wel op de hoogte hoe dit is opgelost en of de webshop nog met een bedankje oid is gekomen? Want daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Trouwens een tijdje geleden 2 producten bij Wehkamp besteld wat in twee zendingen werd verstuurd. Product1 ontving ik vrij snel, product2 iets van een week daarna mét nog een keer product1 erbij. In had totaal had ik dus twee x product1 en had er maar één besteld en voor betaald. Nu was de waarde van het teveel geleverde product maar iets van 5,--, maar toch even een mailtje gestuurd. Afijn, paar dagen later weer teruggestuurd met op de doos duidelijk de mededeling dat dit product teveel was geleverd en dat ik er maar voor één had betaald. Krijg ik iets van een maand later 5,-- op m'n rekening gestort (de waarde van het teruggestuurde product). Ja daaaaaagg 8)7. Geen contact meer opgenomen.
Ik houd jullie op dit topic op de hoogte :)

Fijn te horen dat iemand zich wel in mijn situatie kan vinden. wellicht dat in de fipo de woordkeus ongunstig uitviel, zo kwaad bedoel ik het echt niet. maar in een groot nationaal bedrijf kan de zwaarwegendheid van de fout wel eens gewoon boekwerk worden, en conform de regels worden weggewerkt. ik wil ze aangeven dat ik in ieder geval ze een flinke hand toe rijk, daar ik dit ook niet had kunnen doen, en dat ik het op prijs zou stellen als mijn toereikende hand met meer als alleen simpel bedankje word weg gewuift.

@melvinie, het is geen klein computerboertje ;) die geef ik je alvast, ik wil geen namen noemen, maar het is landelijk een zeer grote firma, met ik denk wel meer dan 50 vestigingen.

@Damic, ik heb nog niets gehoord van de firma.

• BvZwolle
  • Laatst online: 10-02 21:32
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:12:
Lupp, ja vast xD Of ik vind het niet asociaal om een onderhandelijk te starten over het terugsturen van de kaarten. dat heet kopen en verkopen. onderhandelen. ik vind het een grove fout, en ben benieuwd of dit voor mij positief uit kan pakken. is dat zo super raar?
Wetboek van Strafrecht:

Artikel 321: Verduistering...

Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk(zonder toestemming van de echte eigenaar: webshop) zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

En het bewijs is hier op Tweakers.net te vinden. Dus als ze er achterkomen en ze doen aangufte, zou je theoretisch de sjaak kunnen zijn.

Succes :+

Verwijderd

Maar goed die 3 jaar worden het hem niet. Er gaat altijd nog zo veel van af dat er denk ik hooguit 3 maanden worden. 3jaar komt al eens voor bij moorden hehe.

• FrozenToast
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-06-2025
melvinnie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:43:
De mentaliteit van tegenwoordig, iedereen wil overal maar wat aan verdienen :(
Nee hoor, daar is de hedendaagse economie ook totáál niet op gebouwd. Het is dat het (waarschijnlijk) een klein webshopje is i.p.v. een multinational, maar ik zou een groter bedrijf toch wel even laten zweten (uiteindelijk alsnog wel teruggeven maar toch).

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Woops had de datum niet gezien, fipo is van vandaag :doh:

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
!!Nogmaals!! het is een enorm bedrijf, met meer las 50 vestigingen door nederland heen.

ik heb net een mail terug:

Beste Peter van den Berge,

Bedankt voor het melden!
Graag overige GPU’s retourneren middels het retourformulier op onze website:
https://www.*bedrijfssite voor retourneren*/

U ontvangt per mail een instructie hoe en waar het pakketje verstuurd kan worden.

Mocht u nog vragen hebben horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

*naam medewerker*
*bedrijfsnaam* Salesdesk

Case closed lijkt me :) ik hoopte, ijdele hoop, case closed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:52:
!!Nogmaals!! het is een enorm bedrijf, met meer las 50 vestigingen door nederland heen.

ik heb net een mail terug:

Beste Peter van den Berge,

Bedankt voor het melden!
Graag overige GPU’s retourneren middels het retourformulier op onze website:
https://www.*bedrijfssite voor retourneren*/

U ontvangt per mail een instructie hoe en waar het pakketje verstuurd kan worden.

Mocht u nog vragen hebben horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

*naam medewerker*
*bedrijfsnaam* Salesdesk

Case closed lijkt me :) ik hoopte, ijdele hoop, case closed.
Als je weinig tijd hebt, wat natuurlijk kan vragen of ze hem zelf willen ophalen. Je moet nu namelijk zelf die rommel bij het postkantoor afleveren en een tientje kosten betalen wat je natuurlijk wel weer terug moet krijgen.

En de ts doet het toch wel goed zo waar anderen net nog anders over dachten met rot woorden er bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze laten weten geen tijd te hebben bij het postkantoor langs te gaan, en dat ze ze mogen komen ophalen.

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:59:
ik heb ze laten weten geen tijd te hebben bij het postkantoor langs te gaan, en dat ze ze mogen komen ophalen.
Ze kunnen ook 'pak je gemak' ofzo doen. Dan komt de postbode de boel ophalen. Maargoed, als ze tussen '12:00 en 17:00' een keer langs komen kun je het net zo goed zelf wegbrengen :).

De mentaliteit 'Zoek het lekker zelf uit' (zoals ik het zelf noem) vind ik een prima oplossing.
'Jouw fout, jouw probleem' :).

Verwijderd

Topicstarter
eensch, ik ga er geen tijd/moeite in steken.

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:52:
Ah, Mycom dan? :P

[edit: tijdje geleden ook iets geretourneerd naar Mycom, na een vraag kreeg ik +- hetzelfde standaardmailtje, exclusief de eerste zin ofcourse :)]

[ Voor 24% gewijzigd door ChrissieOne op 25-07-2012 21:11 ]

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 20:40
Of paradigit? Dynabyte? Gewoon allemaal even een mailtje sturen met de link van dit topic :)

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 13:07

Plato112

Da is toch nie normaal!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:03:
eensch, ik ga er geen tijd/moeite in steken.
Dat je dat niet doet snap ik dan wel weer helemaal. Het is hun fout, laat ze het zelf oplossen.

Speed limits are like herpes.

• Bever!
  • Laatst online: 07:45

Bever!

3

Ze kunnen gewoon ups bij je langs laten komen, kost jou niks toch.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
BvZwolle schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:47:
[...]

Wetboek van Strafrecht:

Artikel 321: Verduistering...

Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk(zonder toestemming van de echte eigenaar: webshop) zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

En het bewijs is hier op Tweakers.net te vinden. Dus als ze er achterkomen en ze doen aangufte, zou je theoretisch de sjaak kunnen zijn.

Succes :+
Ja. Leuk.

Ik denk dat je het lastig krijgt aan het loket van je lokale bromsnor. "Ja. Ehm. Ik wil aangifte doen dat ik per ongeluk iets naar iemand heb gestuurd per post, en hij wilt het niet terugsturen". PV misschien. Maar of de OvJ ook echt actie gaat ondernemen...

Ik denk dat de webshop in een civiele procedure heel sterk zou staan maar dat terzijde. De suggestie van de TS om eens met de webshop om tafel te gaan vindt ik nog niet zo heel raar. Zij hebben een fout gemaakt en jij draagt een oplossing aan die voor hun de schade allicht zeer beperkt. In mijn ervaring zijn er toch veel mensen die op een subtiele manier de eigenaar er op wijzen dat die eerlijkheid best beloond mag worden. En daarbij komt: kwaliteit komt pas echt tot zijn recht op de momenten dat het telt. Dit is zo'n moment. Niks dwingends, maar als ik bij de webshop achter de knoppen zat, had ik de beste man zo €50 shop credit gegeven als hij er om zou vragen. Staat nog goed op tweakers ook! Een slimme ondernemer weet dat. En een slimme consument laat zich daar graag voor lenen, zou ik zeggen. Maar, als je het niet vraagt, zal de webwinkelier minder snel over de brug komen op, bijvoorbeeld eigen initiatief.

Er is alleen niets dwingends. De TS zou erg slechte sier maken door te gaan eisen. Persoonlijk zou ik een mail sturen met de strekking "hoi webshop, ik heb bij bestelling [nummer] 4 extra videokaarten gekregen. Graag vraag ik u wat ik het beste kan doen (lekker open). Dan zal de webwinkelier reageren zo van "nou, stuur maar terug". Dat doe je ook gewoon met een reactie per mail zo van "ze onderweg hoor, ik hoop dat ik jullie wat problemen heb bespaard... maar ik vroeg me nog wel af of jullie webshop een beleid heeft om de eerlijkheid van consumenten in deze situatie te belonen?" En dan hoor je het wel.

Wees wel op alles voorbereid. Er kan een aardige snauw terug komen met welk lef je wel niet hebt om het uberhaupt te durven suggereren, jij geldmaniak. Of dat je ineens een spindle stoffige CDR's krijgt toegestuurd. Alles is mogelijk. Maar ja, ik hoop dat de webwinkelier ook begrijpt dat als je een slechte reactie krijgt het wel de laatste keer is dat je zaken met hen doet. Wat dat aangaat lees ik graag wat er gebeurd :)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, ik heb het nooit dwingend bedoeld, maar ik heb ze wel attent willen maken van het gebaar wat ik hiermee maak, en dat ik het niet meer als normaal vind dat hier een tegemoetkominkje op volgt voor eventuele moeite die ik erin zou steken, en uberhaupt voor het feit dat ik de kaarten niet achterover heb proberen te drukken.

Uitwerking: stuur maar op!

dan gaat denk ik aan het volgende: de zon, die gaat voor niets op. kom ze maar halen, jullie fout, jullie extra tijd, jullie extra geld. dit doet mij meer huilen over hoe er met dergelijke eerlijkheden word omgegaan door bedrijven, als dat de vraag bij de eerlijkheid in eerste instantie word gesteld.

Denk wat je denken wilt! uiteindelijk zijn we allemaal mensen, en is voor een ieder toch even stilstaan bij een dergelijke mogelijheid wat nou het beste is om te doen. sommigen vinden dit kennelijk walgelijk, anderen kunnen zich hierin vinden.

als het moment daar is, dan zien we vanzelf wie er allemaal toch zo enorm eerlijk zijn, en wie daar wat vanaf wijkt.

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 20:13
Volgens mij is dit overigens een eenvoudig voorbeeld van een onverschuldigde betaling:
Boek 6. Algemeen gedeelte van het verbintenissenrecht
Titel 4. Verbintenissen uit andere bron dan onrechtmatige daad of overeenkomst
Afdeling 2. Onverschuldigde betaling
Artikel 203
1.

Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zei ik ook al inderdaad. En ik vind het nog steeds walgelijk dat TS hier ook nog voor beloond wil worden. Dat ze je bedanken zou idd netjes zijn, maar het verwachten en er om vragen...?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
wij verschillen van mening. en daar gaat 0 verschil in komen. ik leg het uit op de ene manier, jij op de ander. ik denk dat het niet teveel gevraagt is om om een beloning te vragen, jij wel.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:06:
wij verschillen van mening. en daar gaat 0 verschil in komen. ik leg het uit op de ene manier, jij op de ander. ik denk dat het niet teveel gevraagt is om om een beloning te vragen, jij wel.
Een bedanktje en ophalen zou in mijn geval voldoende zijn.
Ik vind het goed dat je ze terug wil geven tenslote als het niet op de pakbon staat staat het ook niet in hun systeem en zijn ze iets kwijt maar hebben ze geen idee waar dus kunnen ze er niks aan doen.
Kudos voor het terugsturen. :)

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-02 23:33
Vraag ze 5 euro over te maken voor je brandstof om naar het postkantoor te gaan of om het door de post op te laten halen ofzo maar verder gewoon teruggeven... tenzij je financieel aan de grond zit en dat bedrijf een super gigant/klootzak is zou ik zeggen dat je er niet eens over zou moeten nadenken om het te houden. Gewoon terug ermee. Ze kunnen op een bepaalt moment in bepaalde gevallen (geen idee of dat hier ook zo is) gewoon een kort geding tegen je aanspannen en als je niet komt opdagen zelfs een gerechtsdeurwaarder langssturen en die breken gewoon de deur bij je open hoor en halen ze terug + de extra kosten die ze hebben moeten maken.

En ja, moreel gezien... de meningen verschillen hierin nogal zie ik. Maar als ik het vergelijk met iets extremers: Jij ligt dood te bloeden, ik leg je op de achterbank van mijn Ferari en breng je naar het ziekenhuis. Zodra je bijkomt ligt er een rekening van 9000 euro op je bed van mij voor het bloed dat je hebt achtergelaten in mijn auto. Daar bovenop vraag ik dan nog een beloning van je... Nee sorry dat zou ik niet kunnen vragen (eeen rechter zou dit ook afkeuren).

[ Voor 29% gewijzigd door Mr Silver op 25-07-2012 22:17 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Het idee van TS om de leverancier voor het transport te laten zorgen is veel beter. Als TS zelf de goederen opstuurt wordt hij er verantwoordelijk voor. Overige tips over hoe om te gaan met de verzending zijn dan ook niet relevant.

Je geeft de leverancier de gelegenheid de goederen af te halen. Daar dek je jezelf ook mee in. En laat ze iets ondertekenen bij het afhalen.
Dat je eventueel thuis blijft op een afgesproken tijd i.c.m. je eerlijkheid moet voldoende inzet zijn.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Kadett schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:11:
Zo heb ik een keer een muurbeugel teveel binnen gehad, dit netjes in een e-mail duidelijk gemaakt aan de betreffende webshop maar vervolgens nooit reactie op gehad.

TOT!! een 2-3 maanden later ze in ene het kasboek bijgewerkt hadden en erachter kwamen dat ik dus 1 beugel teveel ontvangen had en of ik xx bedrag wou overboeken. Een kopie van de eerder gestuurde mail opnieuw doorgestuurd en puntje bij paaltje een fikse korting gekregen op een volgende aankoop. Natuurlijk wel de extra beugel retour gestuurd.
Als dat extra product niet aangeslagen is, dan weten ze toch ook niet waar die is? Als het nu op het factuur staan dan is het logisch dat ze erachter komen.

Ook in dit geval van de videokaarten er is 1 gefactureerd en de order picker heeft gewoon een collie gepakt ipv een losse doos, dat is ook nergens geregistreerd als ze niet de barcode scannen. Er duikt later pas een verschil op, en volgens mij kunnen ze dat niet nagaan waar het mis is gegaan.

Maar desalniettemin is het wel eerlijker om het terug te doen, alhoewel het wel tempting is.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-02 16:46
In jouw situatie zou ik het bedrijf de optie geven het zelf op te komen halen. Het is tenslotte hun eigen fout, laat hun het maar lekker oplossen. Zelf naar het postkantoor gaan + het gedoe er omheen zorgt toch voor uren gedoe wat jou ook weer geld kost.

Daarnaast heb je kans dat ze geen zin hebben om langs te komen(omdat het zon groot bedrijf is), waardoor je de kaarten kan houden ;p

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02 00:10
Gierig hoor!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Peter ik ben het helemaal met je eens.
Ik vind de mail die je terug ontvangen hebt eerlijk gezegd veel te kort.
Ze hadden op zijn minst even een duidelijke korte mail kunnen sturen hoe ze het waarderen.
Daarbij komt dat al deze moraalridders in dit topic waarschijnlijk ook niet de Belastingdienst hadden gebeld als er door een foutje van hun kant ineens 200.000(voorbeeld) euro bij hun belastingaangifte terug komt.
Dan ga ik ook wel even achter me oren krabben en dit meteen overboeken naar een spaarrekening.

Ik zou er ook niet te veel tijd in steken.
Ze hadden op zijn minst jou tegemoet kunnen komen door te zeggen wij betalen het terug sturen + je krijg op je volgende aankoop 20% korting met kortingscode xxxxxx.
snap je een beetje waar ik heen wil?
Netjes van jouw kant, beetje kort van hun kant. 8)
RolfLobker schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:17:
Het idee van TS om de leverancier voor het transport te laten zorgen is veel beter. Als TS zelf de goederen opstuurt wordt hij er verantwoordelijk voor. Overige tips over hoe om te gaan met de verzending zijn dan ook niet relevant.

Je geeft de leverancier de gelegenheid de goederen af te halen. Daar dek je jezelf ook mee in. En laat ze iets ondertekenen bij het afhalen.
Dat je eventueel thuis blijft op een afgesproken tijd i.c.m. je eerlijkheid moet voldoende inzet zijn.
Deze vind ik ook erg scherp!
vooral het stukje over het versturen en daar verantwoordelijk voor zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door ApC_IcE op 25-07-2012 22:39 ]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:21

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb zelf een klein bedrijfje. Voor mij zou even 1000 euro best pijnlijk zijn. Niet dat ik failliet ga, of dat ik honger ga lijden, maar ik zou meer dan een beetje balen, voor die 1000 euro moet gewoon hard gewerkt worden.
Nu is dit bedrijf in kwestie iets groter, maar nog steeds moet voor 1000 euro zo'n 20 a 25 uur gewerkt worden om terug te verdienen (uitgaande van 40 a 50 euro winst per uur gewerkt, lijkt me netjes).
Ofwel, iemand moet een kleine week gratis werken binnen dat bedrijf ter compensatie, dat is voor niemand leuk.

In mijn geval zou ik een waardebon opsturen van 30 euro bij wijze van, een symbolisch maar merkbaar bedrag. En uiteraard zal het pakket via DHL opgehaald worden bij de klant en hoeft de klant niets te doen ervoor.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-02 21:11
Peter trek je niet teveel aan van sommige tweakers die "perfect" zijn. Je hebt keurig gehandeld en zou het zelf ook op zijn plaats vinden om enige vergoeding te geven in de vorm van gratis verzending of korting op een volgende aankoop.

De mail die je ontvangen heb van het desbetreffende bedrijf vind ik ook erg sumier voor een fout in deze vorm nog geen eens excuses voor het ongemak die het met zich mee brengt.

Maar juist gehandeld want anders blijft het toch knagen of krijg je er later problemen mee!

@Nomad hierboven

En zo hoort het, als klant ben je tevreden met de oplossing en zal dan ook zeker terug komen bij het bedrijf :).

[ Voor 11% gewijzigd door ndonkersloot op 25-07-2012 22:48 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02 19:17

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

In principe ben ik het eens met dat deze dingen met zoveel waarde eerlijk geretourneerd moeten worden. Waar ik me wel aan erger is de storm moraal ridders die komen opzetten, dat het asociaal is dat je hier je slaatje uit wilt slaan. Ik ben gewoon eerlijk als ik zeg dat ik hier zelf toch op zijn minst ook over zou nadenken. Hoe vaak komt het niet voor dat je meer wisselgeld terug krijgt in de winkel? Of dat ze wat vergeten af te slaan? Dan zeggen we het niet. Andersom zijn we dan haantje de voorste.

Enfin, wat ik wil zeggen. Wees eerlijk en breng het terug (wat je doet) maar ik vind het niet eerlijk dat het meerendeel doet alsof je achterbaks bent door te kijken of je er nog wat mee kunt, ik had hetzelfde gedaan.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Verwijderd

Mu.siQ schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:57:
In principe ben ik het eens met dat deze dingen met zoveel waarde eerlijk geretourneerd moeten worden. Waar ik me wel aan erger is de storm moraal ridders die komen opzetten, dat het asociaal is dat je hier je slaatje uit wilt slaan. Ik ben gewoon eerlijk als ik zeg dat ik hier zelf toch op zijn minst ook over zou nadenken. Hoe vaak komt het niet voor dat je meer wisselgeld terug krijgt in de winkel? Of dat ze wat vergeten af te slaan? Dan zeggen we het niet. Andersom zijn we dan haantje de voorste.

Enfin, wat ik wil zeggen. Wees eerlijk en breng het terug (wat je doet) maar ik vind het niet eerlijk dat het meerendeel doet alsof je achterbaks bent door te kijken of je er nog wat mee kunt, ik had hetzelfde gedaan.
+3 voor u!

Ontopic:

Geef de winkel op WANNEER ze de gpu's kunnen halen, doen ze dat niet vermeld dan dat je ze houd ;). Anyway suc6 ermee ( met het behouden dan van HUN kaarten ;) )!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik moet bekennen dat als mij dit overkwam de eerste gedachtes in mijn hoofd met SLI en Crossfire te maken zouden hebben...

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01 20:15

deraco96

Altijd.

Eigenlijk zou je dit wel zo moeten kunnen spelen dat je er nog minimaal een tientje korting aan overhoudt. Je blijft er ook thuis voor dus dat is alleen maar eerlijk. Buiten dat, testen met (tri-)SLI is wel eens leuk lijkt me... alleen moet je dan wel de doos open gaan maken.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
beetje hetzelfde als zwartrijden omdat je niet gecontroleerd wordt, je betaald voor het vervoer en niet voor de controle.

Iets eruit slaan? Eerlijkheid en respect tellen niet meer mee in deze wereld he.
Alleen geld blijkbaar. Wereld glijd lekker af en iedereen vind het normaal....

En als de webshop geen hosanna doet voor je eerlijkheid dan ben je het zielige mannetje.

GROW UP PEOPLE

• Miglow
Ik heb de hele avond op m'n handen gezeten, maar ik snap niet dat ieder dubbeltje terugbetaald dient te worden, want anders naai ik jullie voor honderden euro's een oor aan. Natuurlijk gaat het hier over zaken, maar zaken doen gaat ook over elkaar iets gunnen.

Heb wel eens verkeerde ondervloer gehad bij mijn laminaatbestelling, waarde een honderd euro oid. Heb netjes gebeld, joh, ik wil andere ondervloer, die notabene minder kost. Ow meneer, dank je voor het melden, we sturen ups met nieuwe ondervloer. Neemt die dan de oude ondervloer weer mee? Nee, dat kost dusdanig veel dat de kosten niet opwegen tegen de baten, misschien kunt u er iemand een plezier mee doen. Ik heb er iemand anders een plezier mee gedaan die in een nieuwe (goedkopere) woning laminaat ging leggen, maar geen geld had en daar netjes een dankjewel van gehad.

Bartezz geeft aan dat TS een tijd aan moet geven wanneer het opgehaald dient te worden, want anders eigent hij zich de kaarten toe. Jongens, kom op. Een bedrijf kan niet van een transporteur eisen dat die om 9.15 een pakketje ophaalt zonder daar heel veel voor te betalen, omdat een klant zich anders de goederen toe eigent. Wees gewoon eerlijk, stuur het op, vraag je verzendkosten terug, doen ze dat niet, dan laat je een slechte review achter hier en bestel je er nooit meer, ook al zijn ze nog zo goedkoop. Doen ze het wel, prijs je ze ervoor en bestel je er volgende keer weer. Krijg je een waardebon of andere tegemoetkoming is het mooi mee genomen.

Conclusie: wees niet zo'n aasgier en bedenk dat hij die het onderste uit de kan wil hebben, uiteindelijk het deksel op de neus krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Miglow op 25-07-2012 23:47 ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:05

Stewie!

Keen must die!

Miglow schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:45:
Jongens, kom op. Een bedrijf kan niet van een transporteur eisen dat die om 9.15 een pakketje ophaalt zonder daar heel veel voor te betalen, omdat een klant zich anders de goederen toe eigent.
Dat kan wel, kost 10 euro voor het gewicht van die 4 kaartjes, inclusief ophalen en afleveren in heel Nederland, gewoon online te boeken via www.ups.com. Je kan zelfs aangeven tussen welke tijden ze langs mogen komen (ook in de avonduren).

[ Voor 8% gewijzigd door Stewie! op 25-07-2012 23:53 ]

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Miglow
Als dat zo weinig kost, zou ik dat nog wel zelf betalen en later terugvragen. Geloof trouwens dat het een vergelijkbaar bedrag is wat je bij PostNL of DHL zou betalen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:35
'T zal vast olie op het vuur gooien zijn , maar ik had (ten minste) 1 kaart gehouden. lekker SLI'tje draaien of weggeven aan een kennis/familielid die krap bij kas zit en dan toch nog een beetje deftig kan gamen. De gewone man heeft 't al moeilijk genoeg tegenwoordig met de huidige economie, en zo'n webshop kan dat best hebben. Leugentje om bestwil? Wellicht, maar soms moet je jezelf ook ff matsen.

Begrijp ook wel dat de meeste mensen zeggen dat het teruggestuurd moet worden, maar ik denk dat het er toch voor een groot deel vanaf hangt hoe je tegen bepaalde dingen aankijkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Visgek82 op 26-07-2012 00:18 . Reden: typo's everywhere ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik snap alleen niet hoe een firma het voor elkaar krijgt om 4 extra producten toe te voegen, en dan gewoon te verzenden.
een verkeerd procuct: vergissen is menselijk, maar niet de moeite nemen om ff te checken of de inhoud klopt, vind ik toch vreemd

ora et labora

• Miglow
1 colli uitleveren. En als je een onervaren medewerker hebt of een medewerker die je toch uit maatschappij-technische redenen een baan wilt geven, kan het wel eens zijn dat hij of zij niet snapt dat er in 1 omdoos 5 colli zitten.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:49
mrc4nl schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:25:
ik snap alleen niet hoe een firma het voor elkaar krijgt om 4 extra producten toe te voegen, en dan gewoon te verzenden.
een verkeerd procuct: vergissen is menselijk, maar niet de moeite nemen om ff te checken of de inhoud klopt, vind ik toch vreemd
Dat is ook grappig, trouwens.

Ik bestel regelmatig bij MyCom, en altijd krijg ik er een kleine notification erbij met daarop 'Your box has been inspected!", met de naam van de inpakker en de checker. Dus ergens is het ook administratief fout zijn gegaan bij MyCom.

Wat betreft de vergoeding; grote bedrijven zijn horken wat dat betreft. Ze kunnen niks missen, maar ze trekken je zo voor de rechter als je iets niet goed hebt gedaan. Maar of je het nou nu, of dan terugstuurt, een dergelijk bedrijf moet (volgens mij zelfs wettelijk) eens per jaar een magazijncheck doen, en dat mag vaker gedaan worden. Dus als je één en één bij elkaar optelt, weet je dat ze uiteindelijk wel bij jou uitgekwamen waren. De beloning is dat je niet bij de volgende magazijncheck de sigaar bent. Dat is misschien wat abstract, maar ook wel een hoop waard.

[ Voor 31% gewijzigd door naarden 4ever op 26-07-2012 00:38 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 23:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wie heeft jullie verteld dat ik een avondje naar de bioscoop was? Ice Age 4 trouwens, het was weer lachen :D

Genoeg geroddeld, move along, these are not the GPUs you're looking for en ze gaan netjes terug naar de leverancier. Verhaaltje posten hoe dat gebeurd kan beter in de HK of in een blogje :)

[ Voor 68% gewijzigd door Ultraman op 26-07-2012 00:41 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.