Toon posts:

4 videokaarten te veel ontvangen. wat nu te doen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.975 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag lieve mensen,

Ik heb vandaag mijn zending binnengekregen. ik had besteld

- 1 asus gtx560 TI DCII
- razer muis, toetsenbord en muismat.

Nu kwam dit in 2 dozen, en bleek de doos van de videokaart een omdoos te zijn, van 5 videokaarten van Asus.
een foute levering dus.

welnu, ik hoef jullie niet uit te leggen, dat ik direct ben op gaan zoeken wat precies mijn rechten en plichten zijn. uiteraard is het netjes om ze terug te sturen. dat snap ik, maar toch, dit hoef ik in princype niet (dan zou ik niets laten horen, mijn naar zou haas zijn), dus als ik het terug geef, geef ik ze 1000 euro aan goederen terug.

Ik wil in overleg met de verkoper tot een overeenkomst komen, en zou het leuk vinden om aan een dergelijke eerlijkheid iets over te houden. maar hoe ver kan ik gaan. hoe kan ik dit onderhandelen.

Wat zou ik nu rechtmatig kunnen doen.

Ik hoor het graag :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wees een echte vent, en stuur die 4 teveel geleverde goederen gewoon terug.

Toch wel jammer dat mensen overal een slaatje uit willen slaan. Ik hoop dan ook voor je dat als jij een foutje maakt, je dat ook niet door een ander uitgezogen zal gaan worden.

Ey!! Macarena \o/

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 22:12
Stuur gewoon terug man. Als er bij jou een keer teveel wordt afgeschreven en je komt er niet direct achter en de ander laat niets van zich horen of komt met het voorstel om iets in "het midden" af te spreken ben je toch ook kwaad?

Kijk als zij nou zeggen: danku meneer vd berge, omdat u zo eerlijk bent geweest krijgt u 200€ tegoed in onze winkel, prima.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals,
RaZ schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:42:
Wees een echte vent, en stuur die 4 teveel geleverde goederen gewoon terug.

Toch wel jammer dat mensen overal een slaatje uit willen slaan. Ik hoop dan ook voor je dat als jij een foutje maakt, je dat ook niet door een ander uitgezogen zal gaan worden.
en
mccAin schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:43:
Stuur gewoon terug man. Als er bij jou een keer teveel wordt afgeschreven en je komt er niet direct achter en de ander laat niets van zich horen of komt met het voorstel om iets in "het midden" af te spreken ben je toch ook kwaad?

Kijk als zij nou zeggen: danku meneer vd berge, omdat u zo eerlijk bent geweest krijgt u 200€ tegoed in onze winkel, prima.
aangeven. :?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:19

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Idd gewoon even contact opnemen vragen wat je nu moet doen zij zullen de verzendkosten wel vergoeden.
Dus wees een goed mens en niet hebberig zijn.

Si vis pacem, para bellum

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:02

BLACKfm

O_o

[me]*Duck and cover... Moraalridders in aantocht!!!

[ Voor 45% gewijzigd door BLACKfm op 25-07-2012 18:49 ]

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 22:12
BLACKfm schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:47:
met mensen die bukken hoef ik dus verder ook nooit meer zaken mee te doen

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Niks moraalridders! :F Als jij een fout zou maken met bijvoorbeeld geld overmaken en één nulletje teveel zou neer zetten zou je ook over de zeik zijn en je geld terug willen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik mag hopen dat jij eens in een dergelijke situatie zit, maar dan net aan de andere zijde. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:06
Even contact opnemen met de shop, en dan zullen zij het qua verzending wel regelen lijkt mij. En misschien houd je er zelf ook nog wel wat aan over (korting bij volgende bestellingen o.i.d.) ;)

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

My loss zou ik dan zeggen. Als er iets fout gaat ligt het toch echt aan jezelf, of in dit geval aan de geen die de order gepikt heeft.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

BLACKfm schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:50:
My loss zou ik dan zeggen. Als er iets fout gaat ligt het toch echt aan jezelf, of in dit geval aan de geen die de order gepikt heeft.
Dus als de order picker die nu een fout heeft gemaakt misschien wel de kosten zal moeten vergoeden (800,-euro) of ontslag krijgt, daar kan wel mee leven?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Doe gewoon het fatsoenlijke en mail ze dat je 4 GPU's te veel hebt gekregen en dat je ze terugstuurt als de shop de verzendkosten betaald. Het is niet van jou en dat zal het ook nooit worden en het is ronduit asociaal te noemen dat je zelfs maar overweegt er een slag uit te slaan. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-02 12:06
Of gewoon 2 in sli en er 2 terug sturen? Ok, ok gewoon terug sturen.... had ik eigenlijk moeten zeggen...... ;)

Hallo

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

42dpi schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:52:
[...]

Dus als de order picker die nu een fout heeft gemaakt misschien wel de kosten zal moeten vergoeden (800,-euro) of ontslag krijgt, daar kan wel mee leven?
Als je een beetje bedrijf bent doe je daar niet moeilijk over. Medewerker krijgt even een 'goed gesprek' en leert van de fout. Ik ga niet gelijk in een bedrijfsituatie aan lijfstraffen denken...
mach2 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:53:
Of gewoon 2 in sli en er 2 terug sturen? Ok, ok gewoon terug sturen.... had ik eigenlijk moeten zeggen...... ;) Of gewoon de 2 verkopen ;)
Looks, all better now :)

[ Voor 23% gewijzigd door BLACKfm op 25-07-2012 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga contact opnemen met de webshop, en ik kijk wel wat eruit komt.

het lijkt mij vanzelfsprekend dat zij de retour afhandelen, en hopen maar dat ik er nog iets aan over kan houden.

Bedankt voor jullie antwoorden.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:02
DanielWW2 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:53:
Doe gewoon het fatsoenlijke en mail ze dat je 4 GPU's te veel hebt gekregen en dat je ze terugstuurt als de shop de verzendkosten betaald. Het is niet van jou en dat zal het ook nooit worden en het is ronduit asociaal te noemen dat je zelfs maar overweegt er een slag uit te slaan. :/
Wat hij zegt... d:)b

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

BLACKfm schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:53:
[...]

Als je een beetje bedrijf bent doe je daar niet moeilijk over. Medewerker krijgt even een 'goed gesprek' en leert van de fout. Ik ga niet gelijk in een bedrijfsituatie aan lijfstraffen denken...
800.- bam verlies dat is voor een middelshop al dag omzet ajuus, lijf straffen is wel ver ja maar ontslag door dat er even 800,- euro pleite is ja dat is heel mogelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:54:

het lijkt mij vanzelfsprekend dat zij de retour afhandelen, en hopen maar dat ik er nog iets aan over kan houden.

+1

Dat zou ik dus ook doen. Ik wil namelijk geen gezonder met dit soort dingen hebben en je laat zien dat je eerlijk bent, en goed mens.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gewoon netjes melden: als ze een beetje klantvriendelijk zijn ingesteld krijg je vanzelf een tegoed(bon) ofzo.

Tijdje terug ook gehad, 2 ipv. 1 geleverd gekregen. Nu ging het om niet al te duur spul (tientjeswerk) maar desalnietemin.

Toen ik het meldde kreeg ik een antwoordnummer dus hoefde alleen doos weer dicht te doen, nieuw adresstickertje erop en bij postkantoor afgeven.
Als dank tegoed voor gratis verzending bij volgende bestelling gekregen, vond ik prima (en) in verhouding tot de moeite.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:24

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:54:

Kijk dat is een betere insteek dan je eerst had!
End remember; eerlijkheid duurt het langst. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Perkouw op 25-07-2012 18:57 ]

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

42dpi schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:55:
[...]

800.- bam verlies dat is voor een middelshop al dag omzet ajuus, lijf straffen is wel ver ja maar ontslag door dat er even 800,- euro pleite is ja dat is heel mogelijk.
Er gaat blijkbaar toch iets fout tussen het punt order plaatsen en order 'op de bus' doen. Wellicht leer je er als bedrijf van. Misschien is er iets gehackt of is de software niet up to date. Beetje intern onderzoek en je wordt er als bedrijf beter van. Het is ergens fout gegaan, lijkt me niet dat iemand 1 videokaart op een order ziet staan en er vervolgens 4 uitlevert om de baas een hak te zetten ofzo.

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-02 21:00
Complimenten voor TS, geen idee wat ik zou doen in zo'n situatie.

Storm <3

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu wordt het wachten op het volgende topic:

Help, webshop eist 1000 euro, wat zijn mijn rechten!?!?

Wil je dan echt iets eruit halen, zeg dat je er 4 hebt gekregen ipv 5 ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

ThinClientQ schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:00:
Complimenten voor TS, geen idee wat ik zou doen in zo'n situatie.

Storm <3
WHAT DID I TELL YOU? Never use my real name... Now my cover is blown!!!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BLACKfm schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:58:
[...]

Er gaat blijkbaar toch iets fout tussen het punt order plaatsen en order 'op de bus' doen. Wellicht leer je er als bedrijf van. Misschien is er iets gehackt of is de software niet up to date. Beetje intern onderzoek en je wordt er als bedrijf beter van. Het is ergens fout gegaan, lijkt me niet dat iemand 1 videokaart op een order ziet staan en er vervolgens 4 uitlevert om de baas een hak te zetten ofzo.
En dat interne onderzoek gaan ze niet doen als je 't zelf aangeeft?

Sterker nog, misschien leren ze er juist niets van als je ze houdt. Dat is sowieso de initiele insteek van de TS: hopen dat ze er niet achter komen ;)

Verder ben je gewoon een vreselijke lul de behanger als je ze houdt. Echt iets voor van die eikels die éérst een half uur gaan vloeken en tieren en de hele wereld doodwensen omdat hun fiets gejat is, om vervolgens een paar meter verderop zélf een fiets te jatten.. :')

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 25-07-2012 19:02 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BLACKfm schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:01:
[...]

WHAT DID I TELL YOU? Never use my real name... Now my cover is blown!!!
HK is 2 deurtjes verderop :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Osiris schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:01:
[...]

En dat interne onderzoek gaan ze niet doen als je 't zelf aangeeft?

Sterker nog, misschien leren ze er juist niets van als je ze houdt. Dat is sowieso de initiele insteek van de TS: hopen dat ze er niet achter komen ;)
Aan het einde van de maand wordt er denk ik toch ergens een bedrag x gemist... Een keer komt er iemand achter. Tenminste als je als bedrijf je administratie bijhoud...

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Terugsturen. Dat is het beste.

Hoewel ik laats toch echt goed gepakt ben toen ik een paar kaarten wilde bestelen.
Er stond een fout op de site dus ik dacht voor een goede prijs een mooi sli setje te hebben.
Krijg ik daarna een mailtje dat een leverancier een fout in een koppeling had gemaakt.
Ik een mailtje gestuurd wat ze me als compensatie wilde bieden 5 euro korting op de nieuwe prijs (bij andere shops waren ze dan nog goedkoper)
Dus ik mailtje gestuurd dat ik daar niet mee akkoord ging.
Zijden ze dat ze de koop gingen ontbinden dus ik mailtje erachter aangestuurd dat ik dat niet accepteerde.
Krijg ik een mailtje terug dat volgens hun leveringsvoorwaarde ze dat kunnen doen en dat ik opertunist was(ik had 2 kaarten besteld niet 20...)
Ik deze doorgenomen.
En er stond enkel dat als er een typfout was zij niet aansprakelijk waren.
Ik dat alles in een mailtje gezet hebben ze zonder te reageren koop ontbonden.

Ik weet niet of ik er nou iets mee moet doen want ik heb me geld terug dus ik heb niks behalve met tijd verloren.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
BLACKfm schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:58:
[...]

Er gaat blijkbaar toch iets fout tussen het punt order plaatsen en order 'op de bus' doen.
Wellicht leer je er als bedrijf van. Misschien is er iets gehackt of is de software niet up to date.
Beetje intern onderzoek en je wordt er als bedrijf beter van.
Dus als we die redenatie mbt. "van je fouten leren" even doortrekken naar bijv. motorrijles: de instructeur ziet dat z'n leerlinge te hard op scherpe bocht afgaat, en zegt vervolgens niets met het idee "Laat haar maar lekker vallen anders leert ze het nooit!!!".

Als je zo bezorgd bent met het welzijn van het bedrijf (....), dan kun je toch het voorval toch even melden bij de directie ipv. ze direct te naaien voor 800 euro?

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Iva_Bigone schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:03:
[...]

Dus als we die redenatie mbt. "van je fouten leren" even doortrekken naar bijv. motorrijles: de instructeur ziet dat z'n leerlinge te hard op scherpe bocht afgaat, en zegt vervolgens niets met het idee "Laat haar maar lekker vallen anders leert ze het nooit!!!".
Zo ken ik er nog wel een paar. Zoals ik in me vorige post zeg, het komt ergens aan het licht, en de administratie zegt dan dat er een fout is. Of je het nou vandaag meld of er over 4 weken achter komt.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 03:59
Als terugsturen te veel werk/risico is. Bel ze en zeg dat ze de kaarten op kunnen komen halen en dat je natuurlijk een koppie koffie/thee/fris voor ze hebt. Maak het persoonlijk en maak duidelijk dat de kaarten rechtmatig van hun zijn. En dat je ze ook niet hoeft. Voor hetzelfde geld factureren ze ze gewoon. Vriendelijk zijn kweekt gewoonlijk goodwill en rot doen over het algemeen een negatieve houding. Stel, je eigen kaart gaat kapot. Garantie? Geef je de kaarten terug, doen ze ws nooit meer moeilijk bij je.

Je krijgt vrijwel altijd wat je geeft. Voor wetenschappelijk onderzoek: Tit-for-tat in google :)

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-02 15:12
Ze gaan er achter komen en sturen je een factuur, of een verzoek dat je ze retour stuurt.

En dat recht hebben ze, aangezien de overeenkomst ging om 1 videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaat tricky.
Ik heb wel vaker foute leveringen gehad, met scooterspullen, maar dat was nooit duur. als je dan opeens 900,- voor je neus hebt staan, is het wel damn tempting :P

ik heb ze laten weten dat ik de GPU's terug wil sturen, en dat ze me erover kunnen contacten.

als ze het echt terug willen, zullen ze dit met 7 dagen al lang geregeld hebben, anders beschouw ik het als een gift, dat lijkt me fair enough.

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

bierkwadraat schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:07:
Ze gaan er achter komen en sturen je een factuur, of een verzoek dat je ze retour stuurt.

En dat recht hebben ze, aangezien de overeenkomst ging om 1 videokaart.
Maar dan is de vraag of het duidelijk is binnen het bedrijf dat die 3 extra kaarten naar de bewuste persoon zijn gestuurd. Of er uberhaupt bewijs is dat persoon A die kaarten heeft.

• NMe
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BLACKfm schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:04:
[...]

Zo ken ik er nog wel een paar. Zoals ik in me vorige post zeg, het komt ergens aan het licht, en de administratie zegt dan dat er een fout is. Of je het nou vandaag meld of er over 4 weken achter komt.
Of ze komen erachter en vinden ook uit wáár het dan fout gegaan is. Stel je hebt die 4 extra kaarten al verkocht en benaderen je dan om het terug te sturen. Wat doe je dan? Je hebt geen recht op die dingen, onder geen enkele Nederlandse wet. Je moet ze dus terugsturen. Kun je zelf gaan bijlappen aan nieuwe producten omdat je zelf hebberig bent geweest.

Met die insteek van jou in dit topic hoop ik eigenlijk dat exact dit je ooit een keer overkomt. Volgens je eigen redenatie is dat dan namelijk "your loss". ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
blackfm: het gaat overigens over 4 kaarten EXTRA ik heb er 5 onvangen, - 1 die ik had besteld = 4

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-02 22:34

Silasje

www.Entjes.eu

Strak plan peter!

Gewoon eerlijk zijn, maar ze wel een termijn stellen waarin ze geld over maken voor retour of een andere oplossing, als die termijn niet behaald wordt het als een gift beschouwen. (wel een redelijke termijn van minstens 48u of 2 werkdagen :D)

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:39
Zo heb ik een keer een muurbeugel teveel binnen gehad, dit netjes in een e-mail duidelijk gemaakt aan de betreffende webshop maar vervolgens nooit reactie op gehad.

TOT!! een 2-3 maanden later ze in ene het kasboek bijgewerkt hadden en erachter kwamen dat ik dus 1 beugel teveel ontvangen had en of ik xx bedrag wou overboeken. Een kopie van de eerder gestuurde mail opnieuw doorgestuurd en puntje bij paaltje een fikse korting gekregen op een volgende aankoop. Natuurlijk wel de extra beugel retour gestuurd.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:09:
als ze het echt terug willen, zullen ze dit met 7 dagen al lang geregeld hebben, anders beschouw ik het als een gift, dat lijkt me fair enough.
Daar zou ik niet te snel van uit gaan. Ik weet de precieze wetgeving eromheen niet maar bij mijn weten heeft een verzender best lang de tijd om dit soort dingen terug te draaien bij een foute levering.

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

NMe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:10:
[...]

Of ze komen erachter en vinden ook uit wáár het dan fout gegaan is. Stel je hebt die 4 extra kaarten al verkocht en benaderen je dan om het terug te sturen. Wat doe je dan? Je hebt geen recht op die dingen, onder geen enkele Nederlandse wet. Je moet ze dus terugsturen. Kun je zelf gaan bijlappen aan nieuwe producten omdat je zelf hebberig bent geweest.

Met die insteek van jou in dit topic hoop ik eigenlijk dat exact dit je ooit een keer overkomt. Volgens je eigen redenatie is dat dan namelijk "your loss". ;)
Tja, als je het weer doorverkoopt is dat 'jouw' probleem. Je kan het ook een half jaar op de plank leggen en er dan nog eens naar kijken. Als je dan toch 'fout' bezig bent moet je het wel goed doen.

En ik ben niet bang voor die situatie, zoals gezegd om eerder genoemde reden.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Anders beschouw ik het als een gift?? Waar gaat dit weer over zeg.. Wat is dat met tweakers? Dit is echt het zoveelste topic met de strekking "Ik heb per ongeluk wat gekregen, ik weet dat ik het terug hoor te geven, maar wat is -a de kans dat ze erachter komen en -b kan ik ergens een wetje of regeltje vinden waarmee ik ze kan naaien".
Klinkt misschien oubollig, maar het zou niet eens in me opkomen het bedrijf niet te bellen of mailen omdat het gewoon het juiste is om te doen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:24

Perkouw

Moderator General Chat
MaximusTG schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:12:
Anders beschouw ik het als een gift?? Waar gaat dit weer over zeg.. Wat is dat met tweakers? Dit is echt het zoveelste topic met de strekking "Ik heb per ongeluk wat gekregen, ik weet dat ik het terug hoor te geven, maar wat is -a de kans dat ze erachter komen en -b kan ik ergens een wetje of regeltje vinden waarmee ik ze kan naaien".
Klinkt misschien oubollig, maar het zou niet eens in me opkomen het bedrijf niet te bellen of mailen omdat het gewoon het juiste is om te doen.
+1
Well said.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Volgens mij krijgen ze een maand de tijd om dit met jouw te regelen (vanaf het moment dat je het probleem hebt gemeld geloof ik). Daarna mag het worden beschouwd als een gift, tenzij jij natuurlijk expres aan het blokkeren was dan komt er meestal een advocaat bij kijken.

Wel moet ik zeggen dat je echt een rat bent, alleen al omdat je dit topic durft op te zetten...

Grillmeister

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Silasje schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:10:
Gewoon eerlijk zijn, maar ze wel een termijn stellen waarin ze geld over maken voor retour of een andere oplossing, als die termijn niet behaald wordt het als een gift beschouwen. (wel een redelijke termijn van minstens 48u of 2 werkdagen :D)
Wijs mij de wet eens aan die je het recht geeft om te stelen als degene van wie je steelt niet snel genoeg reageert? ;)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

NMe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:13:
[...]

Wijs mij de wet eens aan die je het recht geeft om te stelen als degene van wie je steelt niet snel genoeg reageert? ;)
Omdat de webshop dan zijn voorraad bij jouw aan het stallen is ;) . Kost ruimte enzo, ruimte is tegenwoordig duur :) .

Grillmeister

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Ter info: http://ictrecht.nl/webwin...erkeerd-geleverd-product/

@hier beneden
Arsenius schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:15:
Is goed dat je het gemeld hebt. Wanneer ze deze fout anders zouden ontdekken dan factureren ze jou lekker 4 kaarten.
Ik heb nergens gelezen dat er melding is gemaakt... geen verkeerde info in het topic pompen a.u.b.

[ Voor 66% gewijzigd door BLACKfm op 25-07-2012 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
met alle respect maximus, maar ik vind waar iemand een fout maakt hoort iemand op de blaren te zitten, in de fipo staat al dat ik het in overleg met de leverancier wil doen, maar als een ezel een fout maakt, en niet van wille lijkt deze fout te herstellen, dan mag deze wel degelijk op de blaren zitten.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Is goed dat je het gemeld hebt. Wanneer ze deze fout anders zouden ontdekken dan factureren ze jou lekker 4 kaarten.

Maar dat jij straks naar het postkantoor moet om die zooi terug te sturen, daar kun je best een compensatie voor vragen. Dus sowieso verzendkosten en een leuke kortingsbon of een euro of 20 extra voor de moeite.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:14:
met alle respect maximus, maar ik vind waar iemand een fout maakt hoort iemand op de blaren te zitten, in de fipo staat al dat ik het in overleg met de leverancier wil doen, maar als een ezel een fout maakt, en niet van wille lijkt deze fout te herstellen, dan mag deze wel degelijk op de blaren zitten.
Je hebt ze nog niet eens geinformeerd over de fout dus wat dat en veel anderen hier betreft mag jij op de blaren zitten als ze er wel zelf achter komen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-02 22:34

Silasje

www.Entjes.eu

Ik wou net zeggen, ze mogen wel op zijn minst laten zien dat het om een grove fout gaat, door snel te handelen, en een goede oplossing te bieden, in dit geval dus de retouneerkosten betalen.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10-2025
redfoxert schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:16:
[...]

Je hebt ze nog niet eens geinformeerd over de fout dus wat dat en veel anderen hier betreft mag jij op de blaren zitten als ze er wel zelf achter komen.
Oh nee?
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:09:
Het is inderdaat tricky.
Ik heb wel vaker foute leveringen gehad, met scooterspullen, maar dat was nooit duur. als je dan opeens 900,- voor je neus hebt staan, is het wel damn tempting :P

ik heb ze laten weten dat ik de GPU's terug wil sturen, en dat ze me erover kunnen contacten.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u Sagaris :)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:14:
Respect terug krijg je niet van mij; Wat een onaangename wereld zou het zijn als iedereen zo dacht.. Zou je het zelf dan niet prettig vinden, stel dat je een rekening van een paar honderd euro betaalt, maar naar de verkeerde rekening, dat je het dan terugkrijgt? Dat is nl. precies hetzelfde. Iemand maakt een simpel foutje, kan zo stom zijn als een verkeerde sticker op een doos, dus moeten ze maar bloeden? Daar hebben we gewoon een wet voor, dat noemen ze nl. een onverschuldigde betaling. En wanneer verjaart deze vordering?:

"Een rechtsvordering uit onverschuldigde betaling verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de schuldeiser zowel met het bestaan van zijn vordering als met de persoon van de ontvanger is bekend geworden en in ieder geval twintig jaren nadat de vordering is ontstaan."

Dus die termijn gaat zelfs pas in als ze weten dat je die videokaarten ontvangen hebt.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:21

GeeBee

Oddball

TS is leerling Krav maga, dus bij deze wat ze de Kidz al leren:
Discipline, respect en sociale vaardigheden staan hoog in het vaandel !!!
Kids Krav maga hecht verder aan strenge eisen ten aanzien van hygiëne en gedragsnormen.
Afbeeldingslocatie: http://www.nexttonothing.co/image/cache/data/tv-t-shirts/monty-python-t-shirt-nudge-250x250.jpg

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat wil de TS eigenlijk met dit topic bereiken? Lijkt me dat er al genoeg topics over dit onderwerp zijn :?

Lijkt mij dat er 2 opties zijn:
- terugsturen
- niet terugsturen

TS heeft zo te zien voor optie 1 gekozen, dus wat is de discussie?

[ Voor 39% gewijzigd door spone op 25-07-2012 19:21 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-02 14:56
NMe schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:11:
[...]

Daar zou ik niet te snel van uit gaan. Ik weet de precieze wetgeving eromheen niet maar bij mijn weten heeft een verzender best lang de tijd om dit soort dingen terug te draaien bij een foute levering.
Volgens mij heb je dan met dezelfde wetgeving te maken als met het storneren van overschrijvingen... 56 dagen maximaal, 30 werkdagen wordt ook vaak gehanteerd bij banken/bedrijven.

Dat had ik mis, dat is alleen als het storneren betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 25-07-2012 19:44 ]

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-02 12:22
De TS hoopt genoeg moed te kunnen verzamelen om zo toch de videokaarten te houden, kijken of er ergens niet een kansje is.. Want eigenlijk zou hij ze dolgraag willen hebben, maar ervoor betalen.. Nee.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:19:
[...]

Respect terug krijg je niet van mij; Wat een onaangename wereld zou het zijn als iedereen zo dacht.. Zou je het zelf dan niet prettig vinden, stel dat je een rekening van een paar honderd euro betaalt, maar naar de verkeerde rekening, dat je het dan terugkrijgt? Dat is nl. precies hetzelfde. Iemand maakt een simpel foutje, kan zo stom zijn als een verkeerde sticker op een doos, dus moeten ze maar bloeden? Daar hebben we gewoon een wet voor, dat noemen ze nl. een onverschuldigde betaling. En wanneer verjaart deze vordering?:

"Een rechtsvordering uit onverschuldigde betaling verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de schuldeiser zowel met het bestaan van zijn vordering als met de persoon van de ontvanger is bekend geworden en in ieder geval twintig jaren nadat de vordering is ontstaan."

Dus die termijn gaat zelfs pas in als ze weten dat je die videokaarten ontvangen hebt.
Update: De wereld is al zo? Dat iemand een fout maakt word men nog wel eens vergeven, en dat niet altijd al. maar als degene die de fout maakt niets ervan leert, of arrogantie (negeren) vertoond, dan kunnen ze het schudden. lijkt me niet meer als eerlijk. als jij bij je baas 900 euro aan schade aanricht, en achteraf zegt: " meh, foutje bedankt" , dan denk je toch niet dat die baas jouw nog wil houden?! helaas, ik vind het niet raar, en ik denk in de wereld is het niet raar, om iemand een 3e kans te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Freaky Maus schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:24:
De TS hoopt genoeg moed te kunnen verzamelen om zo toch de videokaarten te houden, kijken of er ergens niet een kansje is.. Want eigenlijk zou hij ze dolgraag willen hebben, maar ervoor betalen.. Nee.
Een perfecte omschrijving :)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dus als jij je antivirus niet up-to-date houdt vindt je het ook terecht dat iemand lekker gaat zitten vissen op jouw pc? Komt bij mij op hetzelfde neer: NEIN!!!

Grillmeister

Verwijderd

RoofTurkey schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:13:
Volgens mij krijgen ze een maand de tijd om dit met jouw te regelen (vanaf het moment dat je het probleem hebt gemeld geloof ik). Daarna mag het worden beschouwd als een gift, tenzij jij natuurlijk expres aan het blokkeren was dan komt er meestal een advocaat bij kijken.

Wel moet ik zeggen dat je echt een rat bent, alleen al omdat je dit topic durft op te zetten...
Nog niets gedaan en dan al vooroordelen. 8)7

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:26:
[...]
Een perfecte omschrijving :)
Kort samengevat: Nederland vindt dat je gewoon contact op moet nemen en vragen of ze de boel op komen halen, desnoods verstuur je de boel aangetekend en vraag je de onkosten hiervoor terug (vooraf betalen natuurlijk, want dat moest jij ook bij de aankoop).

Een ander antwoord is (moreel gezien) niet mogelijk.

Edit: Dat is mijn antwoord en daar moet u het mee doen.

p.s. Volgende keer gewoon mondje dicht en even 2 maandjes op een schap leggen. The internetz onthoud alles dus ook dit topic. Bewijs is er dus in geval dat...

[ Voor 16% gewijzigd door BLACKfm op 25-07-2012 19:37 ]

• maarten12100
RoofTurkey schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:31:
Dus als jij je antivirus niet up-to-date houdt vindt je het ook terecht dat iemand lekker gaat zitten vissen op jouw pc? Komt bij mij op hetzelfde neer: NEIN!!!
gedeeltelijk wel ja maar die gene is fout en jij bent dom dat je je er niet tegen beschermt (dit had de webshop moeten voorkomen)

Alsnog lekker terugsturen.

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

RoofTurkey schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:31:
Ja, als ik mijn zaken niet op orde heb en ik door een up to date systeem deze 'aanval' had kunnen voorkomen is dat 100% me eigen schuld.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Waar trek jij de grens dan wel @BLACKfm?
Vind jij dit bijvoorbeeld nog kunnen (van de omstanders dan): http://www.ad.nl/ad/nl/10...en-thuis-nog-veilig.dhtml
Eigen schuld zeker, had ze maar beter moeten leren vragen om hulp 8)7

Grillmeister

• maarten12100
RoofTurkey schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:39:
Vind jij dit bijvoorbeeld nog kunnen (van de omstanders dan): http://www.ad.nl/ad/nl/10...en-thuis-nog-veilig.dhtml
Dat is geweld en daar kan je je niet echt tegen beschermen in dit geval.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

maarten12100 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:41:
[...]

Dat is geweld en daar kan je je niet echt tegen beschermen in dit geval.
Zelfverdediging, maar mijn vraag was dan ook waar die grens zit volgens BLACKfm.

Grillmeister

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Hoeveel van die zogenaamde 'precies het zelfde maar eigenlijk compleet anders' vergelijkingen krijgen we nog?

We hebben het over een hoogstwaarschijnlijk administratieve fout en ik word gevraagd even een oordeel te geven op een overval (om het maar netjes te noemen)?

[ Voor 13% gewijzigd door BLACKfm op 25-07-2012 19:48 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Why don't you tell me?

Edit: Ja, een telefoon + eerste hulp kost tegenwoordig ook ongeveer 900 euro vandaar ;) .

[ Voor 67% gewijzigd door RoofTurkey op 25-07-2012 19:49 ]

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
heren heren! geen ruzie maken!

Ik stelde een vraag, ik heb adviezen en reacties gekregen, en daaruit een voor mij aanvaardbare oplossing kunnen maken. verder discussieeren lijkt me niet nodig.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

O, dus nou draait het weer allemaal om Peter. Peter dit, Peter dat, we mogen nooit eens zelf een discussie voeren :P . Nee, je hebt idd gelijk we gaan wel een tikkeltje offtopic nu.

Grillmeister

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Als je het zo graag wilt weten
Ik kan me voorstellen dat ik daar wel bij zou ingrijpen. De omschreven situatie geeft geen indicatie van wapens wat mij enig voordeel geeft, ik hoef tenslotte niet bang te zijn op steekwonden ofzo. Ik ben zelf geen iel mannetje dus had de bewuste persoon wel geholpen.

Nou tevreden? Of moet ik oordelen over al die mensen die niks gedaan hebben en alleen maar hebben toegekeken? Als ik daar had gezeten had ik dan moeten zeggen "Hey mensen, ga eens helpen. Wat jullie doen is moreel onverantwoord, denken alleen maar aan jezelf"... beetje hoe het hier in het topic gaat?

Welkom op de wereld...

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
@BLACKfm: door mensen als jij gaat deze hele wereld naar de kl##e; gewoon eens een keertje onbaatzuchtig iets voor een ander doen, of een foutje van een ander herstellen ... probeer het eens ... krijg je een heeel goed gevoel van en wellicht doet iemand anders het in de toekomst het ook eens voor jou.

Heb je de film "Pay It Forward" al eens gezien? Nee? Doe het eens en leer ervan ...

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

BLACKfm schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:34:
[...]

Ja, als ik mijn zaken niet op orde heb en ik door een up to date systeem deze 'aanval' had kunnen voorkomen is dat 100% me eigen schuld.
+1
Ik ga niet zeggen dat die vrouw maar karate of iets dergelijks had moeten leren, maar dit is iets totaal anders. Degene die zich in dit geval vergist had, had waarschijnlijk geen omstaanders bij zich gehad, die hebben gezien dat hij fout was. Bij die vrouw stonden een heleboel ramptoeristen. Het is hun schuld dat zij schade heeft geleden.
Als er bij die mens die 5 GPU's inplaats van 1 heeft verzonden iemand stond die de fout heeft gezien zou dat ook de spectator zijn schuld geweest zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door witeken op 25-07-2012 20:03 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• H.Boss
  • Laatst online: 07:52

H.Boss

Hugo Boss

Jij hebt met dit topic totaal niet de intentie om ze terug te sturen. Lijkt meer op chantage. Voordat jij ze terug wilt geven wil je er wat voor hebben. Ik hoop dat hun deze topic hebben gezien. En jou een factuur sturen en je niet eens de kans geven om ze terug te sturen.

Vies hebberig en gierig mens ben je. Als jij ze echt wou terugsturen had je niet eens de topic hoeven te openen.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

m_w_mol schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:52:
@BLACKfm: door mensen als jij gaat deze hele wereld naar de kl##e; gewoon eens een keertje onbaatzuchtig iets voor een ander doen, of een foutje van een ander herstellen ... probeer het eens ... krijg je een heeel goed gevoel van en wellicht doet iemand anders het in de toekomst het ook eens voor jou.

Heb je de film "Pay It Forward" al eens gezien? Nee? Doe het eens en leer ervan ...
Mensen die denken zoals ik weten wat ik bedoel als ik zeg "Het kan niet alleen maar van 1 kant komen"...

Ik help al genoeg in de wereld, is het niet op de ene dan wel op de andere manier.

De TS naait nu misschien een keer het bedrijf, het bedrijf heeft een keer iemand anders genaaid en die daarbij genaaid is en daarna en daarna etc. etc.

Je zorgt gewoon dat je het zelf goed regelt en als iemand anders het niet voor elkaar heeft dan kijk je eerst even naar een oplossing. En daarna ga je denken "een ezel stoot zich toch niet 2x aan de zelfde steen??" en daarna wordt je gewoon bikkelhard.

Het spelletje DayZ, om maar helemaal offtopic te gaan, vind ik een leuk voorbeeldje van de realiteit. Iedereen probeert te overleven en je kunt niemand vertrouwen. Mensen denken daar niet dat het een spelletje is en je leven gewoon opnieuw begint, in het echte leven wordt je net zo hard genaaid.\

Een feel-good filmpje helpt daarbij niet. En ik kan het einde al voorspellen van die film, het leven gaat gewoon verder zoals daarvoor en het al eeuwen zo gaat.

Verwijderd

MrJoker1985 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:58:
Jij hebt met dit topic totaal niet de intentie om ze terug te sturen. Lijkt meer op chantage. Voordat jij ze terug wilt geven wil je er wat voor hebben. Ik hoop dat hun deze topic hebben gezien. En jou een factuur sturen en je niet eens de kans geven om ze terug te sturen.

Vies hebberig en gierig mens ben je. Als jij ze echt wou terugsturen had je niet eens de topic hoeven te openen.
Zo dan, nog meer vooroordelen en nog schelden ook. Ik vind het frapant dat iemand kan weten wat de TS wil doen.

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:01:
[...]

Zo dan, nog meer vooroordelen. Ik vind het frapant dat iemand kan weten wat de TS wil doen.
Mensen kijken te veel CSI. Die maken van aanwijzingen een één conclusie.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 13:38
Ik heb toestraks 2 euro teveel wisselgeld gekregen, zal ik een apart topic voor openen? :)

Verder, als je geen intentie heb ze terug te sturen, dan had je ook geen topic moeten openen, maar je eigen stil houden. Webcare teams van allerhande webwinkels kijken her en der mee, zodat ze je nu doorhebben en de kaarten terug gaan eisen :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• m_w_mol
De TS naait nu misschien een keer het bedrijf, het bedrijf heeft een keer iemand anders genaaid en die daarbij genaaid is en daarna en daarna etc. etc.
My point exactly. En wat nu als de TS ze onbaatzuchtig terugstuurt? Misschien zou degene die in het bedrijf deze fout heeft gemaakt dat gebaar dusdanig weten te waarderen dat hij het, in een volledig andere situatie, "doorgeeft" aan iemand anders en iemand anders onbaatzuchtig helpt.

Dat heet dus "een vicieuze cirkel doorbreken". Het is flink ontwijkend gedrag om je erachter te verschuilen "dat het al eeuwen zo gaat". IEMAND moet de eerste zijn: zou net zo goed jou kunnen zijn ...

Weet je nog: een betere maatschappij begint bij jezelf ...

[ Voor 4% gewijzigd door m_w_mol op 25-07-2012 20:03 ]

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:01:
[...]

Zo dan, nog meer vooroordelen. Ik vind het frapant dat iemand kan weten wat de TS wil doen.
Heeft niks met vooroodelen te maken. Waarom zou hij dan een topic openen? Hij had gewoon zelf kunnen nadenken en prima alles kunnen terugsturen. Of is hij zo debiel dat iemand dat voor hem moet bedenken.

en hij zegt het zelf in de OP:

quote:

"Ik wil in overleg met de verkoper tot een overeenkomst komen, en zou het leuk vinden om aan een dergelijke eerlijkheid iets over te houden. maar hoe ver kan ik gaan. hoe kan ik dit onderhandelen."

• maarten12100
Stop maar weer de TS heeft zijn antwoord geen reden voor een "Rage discussie"

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

m_w_mol schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:02:
[...]
Weet je nog: een betere maatschappij begint bij jezelf ...
Nee, die uitspraak ken ik niet. Wel iets over vuilnis op straat. Maar laat ik verstandig doen en begrijpen wat je bedoelt :).

Edit: 'De maatschappij dat ben jij' ;).

[ Voor 15% gewijzigd door BLACKfm op 25-07-2012 20:07 ]

Verwijderd

MrJoker1985 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:03:
[...]

Heeft niks met vooroodelen te maken. Waarom zou hij dan een topic openen? Hij had gewoon zelf kunnen nadenken en prima alles kunnen terugsturen. Of is hij zo debiel dat iemand dat voor hem moet bedenken.

en hij zegt het zelf in de OP:

quote:

"Ik wil in overleg met de verkoper tot een overeenkomst komen, en zou het leuk vinden om aan een dergelijke eerlijkheid iets over te houden. maar hoe ver kan ik gaan. hoe kan ik dit onderhandelen."
Veel mensen beginnen juist zo'n topic om te laten zien wat hem is overkomen. Als je de boel toch wil houden dan post je het niet zo maar open en blood op een forum. Ik weet haast wel zeker dat de TS ze terug gaat sturen om genonder te voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 20:07 ]

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-02 19:23
Zo gek vind ik het niet om topic te openen.
Misschien gaat de winkel er automatisch vanuit dat het nooit terug gestuurd word, en word alles dus in de prijs verwerkt.
Misschien zijn ze er tegen verzekert oid. Misschien is eigenaar een grote maffia baas waar je het dus niet voor liefdadigheid hoeft te doen :+ .

Alhoewel ik zelf wel zonder twijfel het zou laten ophalen.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-02 09:24
Mijn water zegt dat bij bedrijf in kwestie over enkele weken zo niet dagen een stagiaire verdwijnt. xD

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:06:
[...]

Veel mensen beginnen juist zo'n topic om te laten zien wat hem is overkomen.
Oh. Dus als ik een telefoon bestel en ik krijg er 3 dan ga ik een topic openen ? Dan kan ik zelf wel bedenken om overige 2 netjes in de doos terug te doen en af te geven bij het postkantoor nadat je contact hebt gehad met de betreffende webshop.

• m_w_mol
'De maatschappij dat ben jij'
En de mening die daar wordt geventileerd deel je? Of verafschuw je die? Indien het laatste, DOE er dan wat aan in plaats van het te kopiëren ...

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

.

[ Voor 99% gewijzigd door H.Boss op 25-07-2012 20:10 ]

Verwijderd

MrJoker1985 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:08:
[...]

Oh. Dus als ik een telefoon bestel en ik krijg er 3 dan ga ik een topic openen ? Dan kan ik zelf wel bedenken om overige 2 netjes in de doos terug te doen en af te geven bij het postkantoor nadat je contact hebt gehad met de betreffende webshop.
Ja ze willen reacties, jo kijk mij wat me is ovrkomen ik ben benieuwd wat anderen er van vinden.
Interessant zijn zeg maar.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 20:11 ]

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:10:
[...]

Ja ze willen reacties, jo kijk mij wat me is ovrkomen ik ben benieuwd wat anderen er van vinden.
Interessant zijn zeg maar.
Nou mooi. Dan zitten we toch op een lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Lupp, ja vast xD Of ik vind het niet asociaal om een onderhandelijk te starten over het terugsturen van de kaarten. dat heet kopen en verkopen. onderhandelen. ik vind het een grove fout, en ben benieuwd of dit voor mij positief uit kan pakken. is dat zo super raar?

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Onderhandelen doe je met spullen die jou eigendom zijn. Maar helaas is dit niet jouw eigendom.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Absoluut niet raar, maar met een beetje moreel had je zelf binnen een seconde het juiste antwoord al moeten weten.

Grillmeister

• Saxsymbol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-10-2025
Volgensmij is het onnodig dit topic nog open te houden. Er zijn 2 keuzes voor hem. Houden en strafbaar zijn. Of terugsturen.

• m_w_mol
is dat zo super raar?
Ja, dat is het zeer zeker. Je wilt voor je "barmhartigheid" beloond worden; dan is het dus geen barmhartigheid meer, maar ben je net zo "slecht" als wanneer je ze stilzwijgend zou hebben gehouden.

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

m_w_mol schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:09:
[...]

En de mening die daar wordt geventileerd deel je? Of verafschuw je die? Indien het laatste, DOE er dan wat aan in plaats van het te kopiëren ...
Vraag me af of de mensen die het hardst roepen wat goed is zelf ook zulke heilige koeien zijn.
Of roepen ze het zo hard dat zelfs mensen zonder geld die een brood stelen aan de hoogste boom moeten.

Al hebben we het maar over het 'proeven van een dropje' in de snoepwinkel, roomser dan de paus, daar houd ik dan weer niet van...

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02-2025
BLACKfm schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:59:
[...]

Mensen die denken zoals ik weten wat ik bedoel als ik zeg "Het kan niet alleen maar van 1 kant komen"...

Ik help al genoeg in de wereld, is het niet op de ene dan wel op de andere manier.

Je zorgt gewoon dat je het zelf goed regelt en als iemand anders het niet voor elkaar heeft dan kijk je eerst even naar een oplossing. En daarna ga je denken "een ezel stoot zich toch niet 2x aan de zelfde steen??" en daarna wordt je gewoon bikkelhard.

Het spelletje DayZ, om maar helemaal offtopic te gaan, vind ik een leuk voorbeeldje van de realiteit. Iedereen probeert te overleven en je kunt niemand vertrouwen. Mensen denken daar niet dat het een spelletje is en je leven gewoon opnieuw begint, in het echte leven wordt je net zo hard genaaid.\

Een feel-good filmpje helpt daarbij niet. En ik kan het einde al voorspellen van die film, het leven gaat gewoon verder zoals daarvoor en het al eeuwen zo gaat.
Niet verkeerd opvatten hoor, maar wat voor nut heeft het leven als je zo denk? Ik geloof dat ik binnen een paar dagen van het dichtbijzijnde dak af zou gaan.

Dat je niet verantwoordelijk bent voor een ander zijn fout OK.
Dat je niet verplicht bent om iemand te helpen OK.

Maar op het moment dat je spullen houdt die je niet besteld hebt en het overduidelijk om een fout gaat ben je volgens mij gewoon een misdaad aan het plegen hoor. Als de postbode jouw vraagt om iets aan de buurvrouw te geven neem je het toch ook niet aan om vervolgens zelf te houden.

I-racing Profile

• m_w_mol
@themac1983
Niet verkeerd opvatten hoor, maar wat voor nut heeft het leven als je zo denk?
Amen ... Ik zorg liever voor plezier en een goed gevoel bij anderen, dan dat ik misbruik maak van hun fouten; we zijn per slot van rekening allemaal mensen en maken allemaal fouten. MOET je er dan per se voor gestraft worden?

[ Voor 51% gewijzigd door m_w_mol op 25-07-2012 20:16 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.