Combinatie van factoren.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:26:
[...]
Hier ben ik het volkomen mee eens, ik krijg bij geen enkele MMO zo erg het gevoel dat je character bij het spel hoort als bij WoW. Ik heb in de afgelopen jaren ook nog LoTRO, GW, SWTOR & Cabal gespeeld, maar nergens krijg ik echt het gevoel dat je er echt thuis hoort. Zou zo ook niet kunnen zeggen waar dat aan ligt..
Meeste mensen spelen WOW hier al lang en dat schept een soort band. Je komt weer terug in gebieden waar je vroeger ook al gespeeld hebt, je doet oude instances. Je komt weer terug op plekken waar je vroeger enorm moeite mee had.
De verhaallijnen van wow zijn redelijk goed. Persoonlijk lees ik vaak de quest wel door en heb ik ook een idee wat er in de wereld aan de hand is. (andere MMO's klik ik na een tijdje alleen maar op next zo snel mogelijk)
Wow is beter gebalanceerd qua classes dan andere MMO's, serieus ik ben er nog geen eentje tegengekomen die deze mate van balans weet vast te houden.
Wow heeft een goede balans tussen PVE en PVP, die ik ook niet ergens anders gezien heb.
Er is heel veel te doen qua kwantiteit en kwaliteit.
Voordat iemand hier hard op gaat reageren: Ja er zijn MMO's die het beter doen op deze aspecten, maar niet op alle. Ik vind WOW 1 van de weinigste die dit allemaal heeft. Daarnaast heeft het spel een goede kwaliteit en stabiliteit en het speelt gewoon soepel en gepolijst.
Al deze dingen maakt dat het spel gewoon verslavend blijft.