Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364447

Topicstarter
Vorige maandag wou ik mijn eerste mac halen :9~ . Mja omdat ik pas fulltime werk heb ik het nog niet zo breed:P.

Dus hoorde ik dat je een iMac kon financieren. Dit houd in dat je de eerste jaar niets hoeft te betalen(wat ik wel wil doen omdat dit rentevrij is) en vervolgens het jaar daarna wél moet afbetalen maar dan met rente.

Maar vantevoren wordt er een test gedaan(er wordt gekeken naar je inkomen, leeftijd, of je staat geregistreerd staat bij bkr etc). Dus ik dacht dat het goed zou komen omdat ik helemaal geen schulden heb en een vast contract heb sinds kort.
alsnog werd het niet goedgekeurd:(

dus ik als een gier bestellen via apple.com zelf. Maar nergens kan ik vinden waar ik in termijnen kan betalen of iets dergelijks... En ik ben te gierig om te wachten :P .

Hebben jullie hier ervaring mee? En wat zouden jullie doen?

Gr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
Nou wat ik zou doen? Sparen tot je het geld hebt en dan pas je nieuwe macje kopen. Dan zit je niet aan rare rente constructies vast of lig je in een breuk voor een apparaat dat over een jaar weer vervangen is door nieuwer model.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

met Webgome, afbetalen van luxeproducten = nee!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 00:50
Er zal vast een reden zijn waarom de financiering geweigerd is. Die reden is vaak genoeg gegrond en dat zou ook een reden zijn waarom jij het niet op afbetaling moet doen. Wellicht niet het antwoord wat je zocht, maar ik zou het ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
AvanCade schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:16:
Er zal vast een reden zijn waarom de financiering geweigerd is. Die reden is vaak genoeg gegrond en dat zou ook een reden zijn waarom jij het niet op afbetaling moet doen. Wellicht niet het antwoord wat je zocht, maar ik zou het ook niet doen.
Dat.

Verder zou ik gewoon sparen tot ik het benodigde geld had. Lenen, zeker voor luxe items als dit, is gewoon niet zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:24
Dus je hebt helemaal geen spaargeld? Dat is me toch wat.. Wat doe je als je wasmachine kapot gaat? Een wasmachine op afbetaling kopen? Oh God.. Een cursus budgettering zou je niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je al geen geld hebt voor een iMac, wat doe je dan als je plotseling een nieuwe vaatwasser/koelkast/wasmachine oid nodig hebt? Of als je auto kapot gaat? Of bij iedere andere 'grote' tegenvaller? (voor zover je daarover kunt praten bij dit soort bedragen)

Zou je niet eerst eens gezonde buffers opbouwen en ondertussen sparen voor een iMac. Als je zoals je zegt fulltime werkt dan zou dat toch met een aantal maanden moeten gaan lukken? Waar heb je bijv je vakantiegeld voor gebruikt?

Zoals mijn vader altijd zegt: Er is maar 1 ding waar je geld voor leent en dat is een huis.

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 19-07-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Sander schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:21:
Waar heb je bijv je vakantiegeld voor gebruikt?
Vakantie gok ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
ik gok dat hij dat nog niet heeft gehad.

Ga maar gewoon sparen. Hebben je ouders je dat niet geleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Afbetalen no way nadat mijn vriendin ooit primeline aan haar broek heeft gehad. Voorbeeld € 100 per maand waarvan € 70 rente en de rest afbetaling. Je ging wel minder afbetalen maar niet qua rente dus het bedrag wat ze uiteindelijk moest betalen was € 8000 ipv € 4500. Weet je zeker dat je dan nog wil afbetalen?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:51
Volgens mij is het wel puur aflossen met íets aan kosten.

Tot je een betaling mist.

Je moet er gewoon niet aan beginnen. Luxeproducten moet je kopen omdat je het missen kan, never op afbetaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53
418O2 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:29:
Je moet er gewoon niet aan beginnen. Luxeproducten moet je kopen omdat je het missen kan, never op afbetaling
+1

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05 07:37

Nikeo

Jawelles

Ik moet wel een beetje lachen, allemaal tweakers die over die gast heenvallen. Jullie hebben gelijk maar het is wel meteen een hele lawine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eigenlijk moet je voor dit soort vragen ook niet op GoT zijn maar op nibud.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Nikeo schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:32:
Ik moet wel een beetje lachen, allemaal tweakers die over die gast heenvallen. Jullie hebben gelijk maar het is wel meteen een hele lawine :)
Blijkbaar wel noodzakelijk, want deze campagne was niet aan hem besteed. :P ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.hoogenhaak.nl/footage/38955e2afe79d2f639aee488b62f46f4.jpg

Edit:
Ads door Google
Lenen met BKR Toetsing?
Ook evt lening buitenlandse banken Let op! Geld lenen kost geld
Die Google ads gelijk ook. :D

[ Voor 16% gewijzigd door warp op 19-07-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit heeft niets met Mac&Software te maken, maar meer met Werk en Inkomen, dus een move die kant op.

MS > WI

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 22:21
Je bent 21, met het minimumloon zou je al zo'n 1.055,75 moeten verdienen. Maar aangezien je zelf zegt als systeem- netwerkbeheerder te werken kan het best het dubbele zijn.

1055,75 betekend netto 919,59 per maand. Natuurlijk zul je nog wat extra kosten hebben maar dan moet het alsnog mogelijk zijn om binnen een maand of 3 een mooie iMac bij elkaar te sparen?

Houd er rekening mee; mocht je iets op afbetaling kopen en daar gaat het vervolgens iets mee mis... dat je volgens mij iets van 5 jaar lang niet meer in aanmerking komt voor o.a. een hypotheek, creditcard of mobiel telefoonabbonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een vraag die ik nog niet ben tegengekomen is of je die iMac nodig hebt?
Als dat het geval is en je kunt er je werk (beter, sneller, efficiënter) mee doen, dan kan het een zinvolle investering zijn, die zich uiteindelijk zelf terugbetaalt.
Als je hem alleen wil kopen voor de luxe, raad ik het ten sterkste af, zoals vrijwel iedereen in dit topic.
Mijn mening is dat iedereen minimaal 2 netto maandsalarissen als buffer zou moeten aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Pff wat een moraalridders zeg, voor de TS kan het niet anders of dat hij de plaatselijke dorpspastoor op bezoek krijgt omdat hij zijn ega nog niet dik gemaakt heeft....

Gast als jij vindt dat je die macbook wilt financieren doe dat lekker joh, geniet van het leven, pluk de dag, betaal later. En ga niet alleen af op die zogenaamde ervaringsdeskundige met hun geleasde skoda's en tophypotheken, doe gewoon je eigen ding.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
simons schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:04:
Pff wat een moraalridders zeg, voor de TS kan het niet anders of dat hij de plaatselijke dorpspastoor op bezoek krijgt omdat hij zijn ega nog niet dik gemaakt heeft....

Gast als jij vindt dat je die macbook wilt financieren doe dat lekker joh, geniet van het leven, pluk de dag, betaal later. En ga niet alleen af op die zogenaamde ervaringsdeskundige met hun geleasde skoda's en tophypotheken, doe gewoon je eigen ding.
Nee.

Want als meneertje het niet kan afbetalen en op lange termijn in de schuldsanering zit en shit, dan mogen de belastingbetalers voor de kosten opdraaien.

Nee, ik ga niet mensen sponsoren die boven hun stand leven om vervolgens bij vadertje staat hun hand op te houden.

Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Als je dan toch wil gaan lenen, klop dan gewoon bij je bank aan.
Alle andere partijen die je producten laten financieren zijn zo goed als zeker duurder.
Bij de meeste banken kun je zonder problemen de benodigde 1000 euro rood staan als je een vast inkomen op die rekening krijgt. als je die 1000 al rood staat, moet je je inderdaad afvragen of je wel een nieuwe imac moet gaan kopen... Rente op rood staan is ook niet mals overigens..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38
LOL. Of zijn sommige ervaringsdeskundigen?

Aan de andere kant: TS komt hier vragen wat we er van vinden. We geven onze mening, en dan zijn *WIJ* moraalridders? :?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Je kunt je afvragen of het hoofd van de bananenrepubliek zo'n goeie raadgever is.
(En van een Afdelingshoofd Financiële Administratie zou ik ook beter advies hebben verwacht)

Doe verstandig en spaar voor die machine, sowieso niet handig om nu een nieuwe iMac te kopen aangezien dit nog een model uit mid 2011 zal zijn. Beter wachten op t volgende model/ de volgende upgrade

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Toen ik een keer echt geld nodig had en niemand het me wilde lenen, ben ik naar een andere bank gegaan en heb daar een nieuwe rekening geopend waarmee ik 1000 rood kon staan. Dit heeft mij toen goed uit de brand geholpen maar als je het niet echt nodig hebt zou ik gewoon wachten en sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahaha kijk ik waardeer het dat jullie mij goede raad geven. Maar laat mij even mijn situatie duidelijk maken.

Ik woon nog thuis.
Heb maandelijkse vaste inkomen van 1400 netto.
Enige wat ik betaal is:
- 350 (mams helpen in huis)
- 50 (telefoon kosten)
- 120 ( zorg verz)
- 120 (ov kosten)

dus met geld omgaan kan ik zeker. Ik heb op het moment 800 euro spaar maar dat ga ik gebruiken voor mijn vakantie..
vakantiegeld heb ik niet ontvangen omdat ik pas in juli in dienst kwam.(volgend jaar krijg ik die dus).
Ik zou het makkelijk in 3a4 maanden kunnen afbetalen na mijn vakantie. Maar ik ben er gewoon ZO weg van!

En nogmaals ik waardeer echt jullie goede raad! Maar ik weet hoe mijn situatie is;)
Alleen erg tactvol is het niet:P. Maar kan wel tegen een stootje!

Anyways... nogmaals jullie advies qua "financieren" (zonder rente)...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
itsme schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:12:
[...]

Je kunt je afvragen of het hoofd van de bananenrepubliek zo'n goeie raadgever is.
(En van een Afdelingshoofd Financiële Administratie zou ik ook beter advies hebben verwacht)

Doe verstandig en spaar voor die machine, sowieso niet handig om nu een nieuwe iMac te kopen aangezien dit nog een model uit mid 2011 zal zijn. Beter wachten op t volgende model/ de volgende upgrade
Weet je ongv wanneer het nieuwe model uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Blijft verstandig te wachten, nu koop je een oude machine, kijk hier:

http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Wanneer blijft afwachten ik had de upgrade veel eerder al verwacht, nu eerst zal Mountain Lion wel uitkomen deze maand. Echt lang kan het niet meer duren denk ik (meer een hoop ik eigenlijk :P )

[ Voor 47% gewijzigd door itsme op 19-07-2012 14:21 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:45
Anoniem: 364447 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:18:
Anyways... nogmaals jullie advies qua "financieren" (zonder rente)...?
financieren zonder rente lukt niet ... Dus gewoon even wachten.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:47
Zoals jij zegt kun je theoretisch per maand €760 sparen.
Je hebt momenteel €800 spaargeld.
Je zegt dat je met geld om kunt gaan maar waar is al dat andere spaargeld dan heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 364447 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:06:
Vorige maandag wou ik mijn eerste mac halen :9~ . Mja omdat ik pas fulltime werk heb ik het nog niet zo breed:P.

Dus hoorde ik dat je een iMac kon financieren. Dit houd in dat je de eerste jaar niets hoeft te betalen(wat ik wel wil doen omdat dit rentevrij is) en vervolgens het jaar daarna wél moet afbetalen maar dan met rente.

Maar vantevoren wordt er een test gedaan(er wordt gekeken naar je inkomen, leeftijd, of je staat geregistreerd staat bij bkr etc). Dus ik dacht dat het goed zou komen omdat ik helemaal geen schulden heb en een vast contract heb sinds kort.
alsnog werd het niet goedgekeurd:(

dus ik als een gier bestellen via apple.com zelf. Maar nergens kan ik vinden waar ik in termijnen kan betalen of iets dergelijks... En ik ben te gierig om te wachten :P .

Hebben jullie hier ervaring mee? En wat zouden jullie doen?

Gr!
toon volledige bericht
Ten eerste: gierig betekent dat je (te) zuinig bent met geld. Zo te lezen ben je gewoon inhalig en/of ongeduldig.

Ten tweede: lenen is bijna nooit aan te raden, en al _helemaal_nooit_ voor luxegoederen als laptops, TV's, auto's en noem het maar op. Hell, zelfs de mogelijkheid om rood te staan bij je/een bank zou je al niet moeten ambiëren.

Je haalt netto aardig wat geld binnen per maand. Spaar even. Maakt het wachten de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:41
Als je dan echt wilt lenen zou ik het gewoon bij de bank doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Naranya schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:22:
Je zegt dat je met geld om kunt gaan maar waar is al dat andere spaargeld dan heen?
Hiervoor zat ik op school en kreeg ik maar 95 eu studiefinanc. Dus betaalde alles uit eigen zak. Vandaar geen spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-04 21:53
Ik vind dat de moraalridders weer lekker actief zijn vandaag.

Ik heb zelf mijn alienware desktop met zo een constructie gekocht en afbetaald. het enige verschil is dat mijn aanvraag direct goedgekeurd was.

Jullie vergeten 1 ding, deze constructie is bedacht om meer geld de economie in te pompen. het is nu kopen, en in 2013 betalen. je bestaald hier inderdaad GEEN rente over als je dit binnen de 12 maanden afbetaald, wat dus minder dat 100 euro per maand is. De construcie is veilig naar mijn eigen ervaring, en je betaald alleen 24 euro administratiekosten wat ik voor lief heb genomen.

Alleen in jou geval zal ik persoon niet verder zoeken naar zo een financieringsplan aangezien ze je niet voor niets geweigerd hebben. Hier is een reden voor. Wel zou ik ze bellen waarom dit gebeurd is (het zou een fout kunnen zijn in hun systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
writser schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:21:
[...]

financieren zonder rente lukt niet ... Dus gewoon even wachten.
Zoals ik zei het eerste jaar heof je niets te betalen... Als je wilt. Alles wat je wel in dat jaar betaald is rentevrij.
En ik kan het makkelijk in dat jaar afbetalen. Pas het jaar erna moet ik rente betalen.. Maar dan ben ik al klaar natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

lagonas schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:24:

Ik heb zelf mijn alienware desktop met zo een constructie gekocht en afbetaald. het enige verschil is dat mijn aanvraag direct goedgekeurd was.

Jullie vergeten 1 ding, deze constructie is bedacht om meer geld de economie in te pompen. het is nu kopen, en in 2013 betalen. je bestaald hier inderdaad GEEN rente over als je dit binnen de 12 maanden afbetaald, wat dus minder dat 100 euro per maand is. De construcie is veilig naar mijn eigen ervaring, en je betaald alleen 24 euro administratiekosten wat ik voor lief heb genomen.

Alleen in jou geval zal ik persoon niet verder zoeken naar zo een financieringsplan aangezien ze je niet voor niets geweigerd hebben. Hier is een reden voor. Wel zou ik ze bellen waarom dit gebeurd is (het zou een fout kunnen zijn in hun systeem)
Mooi (doch niet foutloos) relaas, om het voor jezelf en voor de TS goed te praten geld te lenen. Leuk dat je je PC op afbetaling gekocht hebt, blijkbaar had je hem écht direct nodig.

Vooral als je net van school komt is het aanpraten/goedpraten van een lening bij zo'n persoon af te raden. De tweede keer zal dan een minder hoge drempel zijn. De derde keer eveneens. De vierde keer zit je met hogere schulden.

Doe het gewoon niet. Klaar. Niks te moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
Exorcist schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:27:
[...]

Mooi (doch niet foutloos) relaas, om het voor jezelf en voor de TS goed te praten geld te lenen. Leuk dat je je PC op afbetaling gekocht hebt, blijkbaar had je hem écht direct nodig.

Vooral als je net van school komt is het aanpraten/goedpraten van een lening bij zo'n persoon af te raden. De tweede keer zal dan een minder hoge drempel zijn. De derde keer eveneens. De vierde keer zit je met hogere schulden.

volgens mij heb je mijn zin gemist waarin ik zeg dat ik het niet zou doen als ik hem was, omdat die niet voor niets is geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lagonas schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:24:

Het is geweigerd omdat ik sinds kort uitgeschreven sta (als student). Ze weigeren 9/10 x studenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:41
Exorcist schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:27:
[...]

Je zegt precies wat ik ook wilde zeggen. Inderdaad gewoon niet doen voor luxe producten. Je maakt me trouwens ook niet wijs dat je notabene een Alienware desktop (dus gamebak) per direct nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

lagonas schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:29:
[...]

volgens mij heb je mijn zin gemist waarin ik zeg dat ik het niet zou doen als ik hem was, omdat die niet voor niets is geweigerd.
En als hij niet was geweigerd had je het aangemoedigd. Dit staat los van het feit dat voor dit soort zaken geld lenen nimmer goed is. En iedereen weet het, alleen de mensen die zelf lenen schermen gelijk met "moraalridder". Gaan mijn nekharen van overeind staan..maar gelukkig heb ik een tondeuse die afbetaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Lenen begint voor een simpel luxe product....waar ga je hierna voor lenen? Een BMW 5? En daarna? Brgin hier niet aan want je gaat zo gemakkelijk over lenen denken dat je de waarde van geld niet meer kent. En dan is het einde zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
itsme schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:20:
Blijft verstandig te wachten, nu koop je een oude machine, kijk hier:

http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Wanneer blijft afwachten ik had de upgrade veel eerder al verwacht, nu eerst zal Mountain Lion wel uitkomen deze maand. Echt lang kan het niet meer duren denk ik (meer een hoop ik eigenlijk :P )
In oktober komt naar alle waarschijnlijkheid ook de nieuwe Ipad Mini. De introductie zal waarschijnlijk met veel tamtam gebeuren,
en ik vermoed dat overige producten dan ook een opfrisbeurtje krijgen en de 'oudere' modellen iets lager geprijsd zullen worden.

Gewoon even geduld opbrengen en in oktober een heroverweging maken. Moet een beetje geluk is de prijsdaling zo groot dat je daarnaast nog een mini kunt aanschaffen zonder meerkosten. Het geld is op dat moment zeker geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lol het komt erop neer dat ik het binnen 3 maandjes na mn vakantie heb afbetaald ZONDER rente:P.
Ik ben er gewoon hyped over:P!

maar enige reden waarom ik het niet zou willen halen is omdat er een nieuwe uit komt.
Maar zonder op te scheppen zou ik het easy kunnen payen.. met OF zonder rente.

Voordeel van thuiswonen;)

Ik ben immers nooit in de problemen gekomen wat geld betreft. Ik werk gewoon hard en betaal alles netjes op tijd.

Maar ik zie het alweer:P. Jullie raden het dus zwaaaar af!:P Ik zal denk ik gewoon sparen na mijn vakantie. Ookal ben ik dan +- 2 maanden verder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XeNeRgY schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:33:
Lenen begint voor een simpel luxe product....waar ga je hierna voor lenen? Een BMW 5? En daarna? Brgin hier niet aan want je gaat zo gemakkelijk over lenen denken dat je de waarde van geld niet meer kent. En dan is het einde zoek.
Hahaha grappig dat je over bmw begint..Ik had een 3serie.(van 95 hoor:P) maar uiteraard NIET geleend.. gwn hard gespaard;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

DropjesLover

Dit dus ->

Naranya schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:22:
Dit viel mij ook op, je zou hem dus gewoon in 2 tot 4 maanden kunnen kopen omdat je er voor gespaard hebt.

Je zou natuurlijk nogmaals die nu kopen, over 1 jaar betalen constructie aan kunnen vragen, maar dan nu ook ff je arbeidscontract en meest recente loonstrook mee kunnen sturen. Je bent immers geen student meer. Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat ze daar op kunnen controleren, hoogstens op je cashflow en type bankrekening dat je hebt ofzo.

Maargoed, ik zou gewoon een fatsoenlijke desktop + beeldscherm kopen, dan ben je ongeveer de helft kwijt :P
Apple = evil enzo :+

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Anoniem: 364447 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:26:
[...]

Zoals ik zei het eerste jaar heof je niets te betalen... Als je wilt. Alles wat je wel in dat jaar betaald is rentevrij.
En ik kan het makkelijk in dat jaar afbetalen. Pas het jaar erna moet ik rente betalen.. Maar dan ben ik al klaar natuurlijk!
Dat is allemaal prima, maar pas op met de extra verzekeringen e.d. waar je ongemerkt toch nog langer aan vast zit. Bij dit soort acties zitten er meestal addertjes onder het gras. De boel even goed doorlichten kan zeker geen kwaad.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
InZane schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:31:
[...]

Je zegt precies wat ik ook wilde zeggen. Inderdaad gewoon niet doen voor luxe producten. Je maakt me trouwens ook niet wijs dat je notabene een Alienware desktop (dus gamebak) per direct nodig hebt.
Mijn eigen vorige machine is inderdaad kapot gegaan waarna ik per direct een nieuwe nodig had voor mijn werk terwijl mijn buffer op was vanwege ook een vaatwasser die defect was. En aangezien ik in mijn vrije uurtjes veel game heb ik inderdaad voor een Alienware gekozen. Ik kon inderdaad een andere machine nemen, waardoor ik nu een goedkope had gekocht en over 2 maanden een dure omdat ik niet naar mijn verwachtingen kan gamen. Dus ik kan inderdaad stellen dat ik hem voor mijn eisen nodig had.

En lenen doe ik ook niet omdat het kan, maar omdat mijn buffer op was en ik niet meer goed kon werken. En ik moedig hem ook nergens aan om te lenen, aangezien je eigenlijk nooit moet lenen. Ik leg alleen uit voor de mensen die meteen zeggen dat lenen ontzettend veel geld kost, dat er hier alleen 24 euro administratiekosten MITS je je aan je eigen betaalplan houd. Doe je dit niet, dan raak je inderdaad in de nesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
Anoniem: 364447 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:34:
Lol het komt erop neer dat ik het binnen 3 maandjes na mn vakantie heb afbetaald ZONDER rente:P.
Ik ben er gewoon hyped over:P!

maar enige reden waarom ik het niet zou willen halen is omdat er een nieuwe uit komt.

Voordeel van thuiswonen;)

Ik ben immers nooit in de problemen gekomen wat geld betreft. Ik werk gewoon hard en betaal alles netjes op tijd.

Maar ik zie het alweer:P. Jullie raden het dus zwaaaar af!:P Ik zal denk ik gewoon sparen na mijn vakantie. Ookal ben ik dan +- 2 maanden verder :(
En wat is precies 2 maanden op een mensenleven? Als je nou ging sparen om te trouwen ofzo ( wat gemiddeld 10k kost..) ja dan hebben we het ergens over..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
sjaool schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:40:
[...]

Dat is allemaal prima, maar pas op met de extra verzekeringen e.d. waar je ongemerkt toch nog langer aan vast zit. Bij dit soort acties zitten er meestal addertjes onder het gras. De boel even goed doorlichten kan zeker geen kwaad.
Wat jij zegt klopt inderdaad. Je krijgt er een extra vrijblijvende offerte bij om over te stappen van verzekering (dat was bij santander iedergeval) Let hier altijd goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Anoniem: 364447 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:34:

Dat kan je dus niet, anders had je dit topic niet aangemaakt.

Beetje epic fail mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DropjesLover schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:39:
[...]

Dit viel mij ook op, je zou hem dus gewoon in 2 tot 4 maanden kunnen kopen omdat je er voor gespaard hebt.

Je zou natuurlijk nogmaals die nu kopen, over 1 jaar betalen constructie aan kunnen vragen, maar dan nu ook ff je arbeidscontract en meest recente loonstrook mee kunnen sturen. Je bent immers geen student meer. Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat ze daar op kunnen controleren, hoogstens op je cashflow en type bankrekening dat je hebt ofzo.

Maargoed, ik zou gewoon een fatsoenlijke desktop + beeldscherm kopen, dan ben je ongeveer de helft kwijt :P
Apple = evil enzo :+
Hahaha ja ik was ook eerst anti apple mr ...tjah wat zal ik zeggen:P?
Ik had btw ook mijn loonstrook meegenomen etc. maar het gaat via een ander bedrijf waar mediamarkt "niets mee te maken heeft ofz"(vage verkoop praatjes ofzo). Ze vullen gewoon je gegevens in en dan komt er een positief of negatief resultaat uit.

Maar bij de tijd dat de wijziging door is gevoerd heb ik het al!
beeldscherm heb ik al(desktop is alleen stuk). Maar ik red het nog met mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59
Als je zonder risico wilt kopen, gebruik je nu toch gewoon je 1e loonstrookje en je spaargeld en regel je even met je ouders dat je de maanden kostgeld later terugbetaald... Van je nieuwe loonstrookje betaal je dan je vakantie

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GioStyle schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:43:
[...]

Dat kan je dus niet, anders had je dit topic niet aangemaakt.

Beetje epic fail mijn inziens.
Neehoor. Het kan gewoon bij apple zelf. Maar bij mediamarkt niet. En bij mediamarkt komt het voordeliger uit(geen rente).

het doel van deze topic was hoe jullie erover dachten. Maar erg aardig zijn een paar van jullie niet XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05 16:47
Ik vind dit alL
Anoniem: 364447 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:44:
[...]
Maar bij de tijd dat de wijziging door is gevoerd heb ik het al!
beeldscherm heb ik al(desktop is alleen stuk). Maar ik red het nog met mijn laptop.
Als je NU een Mac wilt hebben, waarom koop je dan geen Mac Mini? Kan je gelijk kijken of OS-X wat voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
merauder schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:48:
Ik vind dit alL
[...]

Als je NU een Mac wilt hebben, waarom koop je dan geen Mac Mini? Kan je gelijk kijken of OS-X wat voor je is.
Ik weet al zeker dat ik een iMac wil en geen mac mini. Dus dat zou geldverspilling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
macciez schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:45:
Als je zonder risico wilt kopen, gebruik je nu toch gewoon je 1e loonstrookje en je spaargeld en regel je even met je ouders dat je de maanden kostgeld later terugbetaald... Van je nieuwe loonstrookje betaal je dan je vakantie
Met mijn 1e loonstrookje haal ik het niet. Als ik mijn hele loon gebruik voor een mac zit ik zonder geld(hou ik niet van). En dat spaargeld is voor mijn vakantie. Dus dat aanraken is een no go.

Mijn ouders geld vragen is al helemaaaal out of the question :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38
Anoniem: 364447 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:47:
[...]

Maar erg aardig zijn een paar van jullie niet XD.
Nogmaals: Wat wil je nu eigenlijk? We geven je een welgemeend advies, en vervolgens zijn we niet aardig?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
Als het niet belangrijk is om te kopen raad ik het sowieso af om te doen. Waarom?

een uitgestelde betaling (ook als de betaling en rente nog niet zijn ingegaan) is gewoon geregistreerd als lening bij het BKR. En dat kan je flink dwarszitten als je bijvoorbeeld een hypotheek wilt afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lagonas schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:56:
Als het niet belangrijk is om te kopen raad ik het sowieso af om te doen. Waarom?

een uitgestelde betaling (ook als de betaling en rente nog niet zijn ingegaan) is gewoon geregistreerd als lening bij het BKR. En dat kan je flink dwarszitten als je bijvoorbeeld een hypotheek wilt afsluiten.
ook als je het op tijd afbetaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
Klopt als een bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok dan:P!

Ik ga gewoon wachten tot na mijn vakantie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05 16:47
lagonas schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:56:

Dat ligt er aan. Zodra je keurig betaald wordt krijg je hier geen last mee. Sterker nog, je toont een bepaalde kredietwaardigheid aan.

BKR registraties zijn een probleem voor de mensen die 3 auto's, 5 computers en een flatscreen op afbetaling hebben gekocht, en nu met betalingsregelingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05 13:50
Even los van al die reacties hier boven wat uiteindelijk niet jou vraag was.
In jou geval kunnen 2 dingen aan de hand zijn.
1. je staat negatief in BKR en daarom werd het afgewezen.
2. Je staat helemaal niet bekend bij BKR.

In geval 1, kan je altijd bij een bank een bkr check laten doen, het kost geloof ik 5 euro. Dan weet je zeker of op jou naam iets staat(negatief).

Geval 2, heb ik ooit van een bankmedewerker gehoord dat ze liever geld lenen aan iemand die in bkr bekend is maar als zijn schulden afgelost dan aan iemand die nooit in bkr is gekomen.

Ik zou die check doen om te kijken of er iets aan de hand is.

Vraag: had MM de aanvraag bij Primeline gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
xamirz schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:59:
Even los van al die reacties hier boven wat uiteindelijk niet jou vraag was.
In jou geval kunnen 2 dingen aan de hand zijn.
1. je staat negatief in BKR en daarom werd het afgewezen.
2. Je staat helemaal niet bekend bij BKR.

In geval 1, kan je altijd bij een bank een bkr check laten doen, het kost geloof ik 5 euro. Dan weet je zeker of op jou naam iets staat(negatief).

Geval 2, heb ik ooit van een bankmedewerker gehoord dat ze liever geld lenen aan iemand die in bkr bekend is maar als zijn schulden afgelost dan aan iemand die nooit in bkr is gekomen.

Ik zou die check doen om te kijken of er iets aan de hand is.

Vraag: had MM de aanvraag bij Primeline gedaan?
Het was geen primeline nee. Maar ik heb totaal geen schulden dus het zal wel het 2e zijn. Klinkt eigenlijk wel logisch.

Die check ga ik dan zeker doen.

Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik weet niet bij welke bank je zit maar relatief het allergoedkoopste is rood staan bij je bank (vaak betaal je elders minimaal administratiekosten). Als je rood staat betaal je zo 9% rente (hoe meer je rood mag staan hoe goedkoper het wordt echt waar spreek uit ervaring) Voordeel is dat je meer gepusht om af te betalen en zuinig te doen de valkuil is natuurlijk dat je eraan went. Ik snap je wel maar als je nu al een computer hebt die het doet zouik even wachten en er voor sparen en je verder verlekkeren en verdiepen.
Soms is de reis lekkerder dan de bestemming.
Overigens proef ik ook uit je reactie dat je ouders er niet echt achter staan, luister naar ze, hoe moeilijk dat ook is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04 14:06

ken-dj

Life is short break the rules

XeNeRgY schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:33:
hier ben ik het helemaal mee eens!! :)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Maar goed, even resumerend. Waar hebben we het eigenlijk over? De goedkoopste iMac kost 1000 euro, de duurste 2000. Met jouw inkomsten is dat 2 a 3 maanden sparen. En dat komt nog goed uit ook, want dan kun je gelijk het nieuwste model halen. Lijkt me een win-win situatie dus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 23:34
En dan kun je in je vakantie nog ergens naar uitkijken ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Frogmen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:02:
Ik weet niet bij welke bank je zit maar relatief het allergoedkoopste is rood staan bij je bank (vaak betaal je elders minimaal administratiekosten). Als je rood staat betaal je zo 9% rente (hoe meer je rood mag staan hoe goedkoper het wordt echt waar spreek uit ervaring) Voordeel is dat je meer gepusht om af te betalen en zuinig te doen de valkuil is natuurlijk dat je eraan went. Ik snap je wel maar als je nu al een computer hebt die het doet zouik even wachten en er voor sparen en je verder verlekkeren en verdiepen.
Soms is de reis lekkerder dan de bestemming.
Overigens proef ik ook uit je reactie dat je ouders er niet echt achter staan, luister naar ze, hoe moeilijk dat ook is.
Thanks! Mijn ouders staan er wel achter, maar ik help hun juist. Dus kan ik echt niet van hun vragen.
En rood staan is ook een no go voor mij:P.

Maar je hebt wel gelijk. Gewoon wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
warp schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:05:
Maar goed, even resumerend. Waar hebben we het eigenlijk over? De goedkoopste iMac kost 1000 euro, de duurste 2000. Met jouw inkomsten is dat 2 a 3 maanden sparen. En dat komt nog goed uit ook, want dan kun je gelijk het nieuwste model halen. Lijkt me een win-win situatie dus. 8)
:o DOENNN!!! :P
rinkel schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:06:
En dan kun je in je vakantie nog ergens naar uitkijken ook ;)
Jullie hebben helemaal gelijk!
Wat moet ik zonder jullie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heel goed en tot die tijd regelmatig de apple store in om je zelf helemaal te verlekkeren aan het produkt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Frogmen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:11:
Heel goed en tot die tijd regelmatig de apple store in om je zelf helemaal te verlekkeren aan het produkt.
Hahaha dat heb ik de komende 3 maanden gedaan:P! Vandaar dat ik helemaal hyped ben!
Maar over 3 weken ga ik lekker genieten op mn vakantie en dan komt het helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:00

CeesKees

I rest my Kees

Sluit als een bus. Klopt als een......

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
GioStyle schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:09:
[...]
Want als meneertje het niet kan afbetalen en op lange termijn in de schuldsanering zit en shit, dan mogen de belastingbetalers voor de kosten opdraaien.
Eens met het hele verhaal behalve dat het een hardnekkig misverstand is dat de belastingbetaler de schulden betaald bij schuldsanering.
Dat is dus nadrukkelijk NIET zo. Schuldsanering dwingt de oorspronkelijke schuldenaar de schuld fors te verlagen. De oorspronkelijke schuldeiser draait dus op voor de kosten.

EDIT: Typo. Bedoelde uiteraard schuldeiser ipv schuldenaar.

[ Voor 5% gewijzigd door xahmol op 19-07-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
xahmol schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:20:
Eens met het hele verhaal behalve dat het een hardnekkig misverstand is dat de belastingbetaler de schulden betaald bij schuldsanering.
Dat is dus nadrukkelijk NIET zo. Schuldsanering dwingt de oorspronkelijke schuldenaar de schuld fors te verlagen. De oorspronkelijke schuldenaar draait dus op voor de kosten.
Mja, uiteindelijk gooit de schuldenaar de prijzen van zijn producten omhoog om deze verliezen te compenseren (of heeft ze al bij de prijs ingecalculeerd), dus indirect betaal je er wel voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Waardoor er minder verkocht wordt, het bedrijf op de fles gaat en de bank niet meer kan betalen waardoor deze staatssteun nodig heeft. Betaald door.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

warp schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:31:
[...]

Mja, uiteindelijk gooit de schuldenaar de prijzen van zijn producten omhoog om deze verliezen te compenseren (of heeft ze al bij de prijs ingecalculeerd), dus indirect betaal je er wel voor. ;)
Volgens mij weten jullie beide niet wat een schuldenaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Doordat iedereen een betweter wilt spelen is NIEMAND meer ontopic...

triest dit XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:44:
Volgens mij weten jullie beide niet wat een schuldenaar is?
Jawel, maar ik schreef schuldenaar terwijl ik schuldeiser bedoelde. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
XeNeRgY schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:35:
Waardoor er minder verkocht wordt, het bedrijf op de fles gaat en de bank niet meer kan betalen waardoor deze staatssteun nodig heeft. Betaald door.... ;)
Mwah... dergelijke kredieten worden zelden tot nooit door de bedrijven zelf gegeven maar vrijwel zonder uitzonderingen door bedrijven als Primeline. En die nemen ook het kredietrisico op zich.
Voor dat soort bedragen is wanbetaling inschatten natuurlijk core business. Dat deze business winstgevend is (uitermate zelfs) zegt al genoeg.... nooit doen dus.
Ook één jaar 'renteloos' uitgesteld betalen: Primeline haalt de marge uit die mensen die net een dag te laat betalen en waar dan meteen 21% rente gaat tikken met terugwerkende kracht.

Primeline is overigens van BNP Paribas, dus zal niet (direct althans) gered gaan worden met Nederlands belastinggeld, hooguit indirect via het ESM. Maar meestal hebben dergelijke toko's nog aardig wat vet op de botten omdat dergelijke financieringen altijd idioot lucratief waren.
De andere grote in NL is Comfort Card, en dat is Santander, een Spaanse bank....

Reden dat geen enkele normale Nederlandse bank er meer in wil is ook niet dat het geen geld oplevert. De Nederlandse banken zijn alleen te bang geworden door de negatieve exposure die dergelijke bedrijven bijna automatisch met zich mee brengt.

Maar on topic: nooit, maar dan ook nooit, meedoen aan zo'n renteloos uitgesteld betalen actie. Daar wordt niemand wijzer van behalve de kredietmaatschappij. Dan kun je inderdaad nog beter bij je bank rood gaan staan.

[ Voor 10% gewijzigd door xahmol op 19-07-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Anoniem: 364447 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:48:
Doordat iedereen een betweter wilt spelen is NIEMAND meer ontopic...

triest dit XD
Mensen die XD gebruiken kunnen ook als triest bestempeld worden, schiet je verder ook weinig mee op.
Je hebt toch je antwoorden en een keuze gemaakt? Lenen voor luxe producten wordt over het algemeen als not done beschouwd hier, heb je kunnen lezen, dus wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:59:
[...]

Mensen die XD gebruiken kunnen ook als triest bestempeld worden, schiet je verder ook weinig mee op.
Je hebt toch je antwoorden en een keuze gemaakt? Lenen voor luxe producten wordt over het algemeen als not done beschouwd hier, heb je kunnen lezen, dus wat wil je nog meer?
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
warp schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:49:
[...]

Jawel, maar ik schreef schuldenaar terwijl ik schuldeiser bedoelde. :$
Idem, typo. Aangepast inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:24
Wat denk je dat het kost als je straks uit huis wil? 20000 euro sparen is wel het minste wat je nodig hebt als je een huis gaat kopen. Ik lees dat je de Mac puur uit luxe wil, je bent niet wijs als je dat doet. Als je straks vrienden hebt die een eigen huis hebben ben je echt niet blij bij je ouders met je Mac. Dan maar op een Windows bak voor 300 euro, kan je ook alles zo niet meer mee.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ph4ge schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:56:
Wat denk je dat het kost als je straks uit huis wil? 20000 euro sparen is wel het minste wat je nodig hebt als je een huis gaat kopen. Ik lees dat je de Mac puur uit luxe wil, je bent niet wijs als je dat doet. Als je straks vrienden hebt die een eigen huis hebben ben je echt niet blij bij je ouders met je Mac. Dan maar op een Windows bak voor 300 euro, kan je ook alles zo niet meer mee.
Komt goed dat heb ik al uitegvogeld ;). Maak je daar maar niet druk om. Dat zijn mijn zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-12-2024
Gun je om een zestal maanden een kadootje en zet er wat geld voor opzij. Betaal verder je rekeningen en profiteer van het feit dat je thuis zit en "grote" bedragen kunt sparen.

Luxe producten kopen op afbetaling terwijl je nog thuis zit is jezelf al financieel achterstellen, voor dat je zelf al begonnen bent met een kapitaal te bouwen. Ik weet dat het brandt en zo'n gloednieuwe mac is allemaal heel leuk... maar op lange termijn ga je het geheid jezelf beklagen én je gaat hier een engagement aan waarbij allerlei risico's aan verbonden zijn die je op lange termijn serieus het zuur kan opbreken.

Je gaat jezelf érg dankbaar zijn als je een kapitaaltje hebt, dat niet onder druk staat door nare lange termijns afbetalingen, als je eens begint aan je eigen leventje.

Alleen gok ik dat je erg gebrand bent om die mac in huis te halen en dat dit je wat verblindt bij het afwegen van pro en contra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MonoKid schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:07:
Gun je om een zestal maanden een kadootje en zet er wat geld voor opzij. Betaal verder je rekeningen en profiteer van het feit dat je thuis zit en "grote" bedragen kunt sparen.

Luxe producten kopen op afbetaling terwijl je nog thuis zit is jezelf al financieel achterstellen, voor dat je zelf al begonnen bent met een kapitaal te bouwen. Ik weet dat het brandt en zo'n gloednieuwe mac is allemaal heel leuk... maar op lange termijn ga je het geheid jezelf beklagen én je gaat hier een engagement aan waarbij allerlei risico's aan verbonden zijn die je op lange termijn serieus het zuur kan opbreken.

Je gaat jezelf érg dankbaar zijn als je een kapitaaltje hebt, dat niet onder druk staat door nare lange termijns afbetalingen, als je eens begint aan je eigen leventje.

Alleen gok ik dat je erg gebrand bent om die mac in huis te halen en dat dit je wat verblindt bij het afwegen van pro en contra.
Precies wat monokid zegt. Ik ga niet elke maand wat leuks doen maar om de 6 maanden iets kopen kan geen kwaad. En zoals ik al eerder heb vermeld ga ik ervoor sparen ipv op afbetaling kopen(ookal zou ik het renteloos en binnen 4 maanden kunnen afbetalen).
Maar idd ik wil het huis verlaten met aardig wat zakcentjes. Dus dat gaat goedkomen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Als je zo graag een Apple wilt dan kun je beter sparen, zo duur is zo'n iMac niet, als je twee maanden spaart kun je er eentje kopen.

Als je geld gaat lenen loop je onnodig risico, ik heb ondertussen zoveel spaargeld vast staan dat ik van die rente iedere jaar wel een nieuwe iPad bij wijze van spreken kan kopen. Dus je kunt beter sparen en heb je genoeg dan koop je pas.

Overigens is een hypotheek voor mij ook net zo goed een lening, maar die schijnt nodig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:11:
Overigens is een hypotheek voor mij ook net zo goed een lening, maar die schijnt nodig te zijn.
Twee grote verschillen:
- een huis is geen consumptiegoed maar (afgezien van wat pieken en dalen) een goed met een duurzame waarde. Een PC is eerder waardeloos dan de lening is afgelopen. Een auto idem;
- sparen voor een huis duurt wat te lang terwijl je ondertussen moet huren waarmee je waarschijnlijk minstens zo veel kwijt bent (verhoudingsgewijs tov woonruimte natuurlijk). Dus tenzij je tot je 40e bij je ouders wilt en kunt wonen is sparen voor een huis wat lastig. Al ben ik helemaal voor het méér sparen voor je huis dan nu gebruikelijk is om tot een wat gezondere verhouding lening/onderpandwaarde te komen.

Naar mijn mening is het maar om twee redenen verstanding om te lenen:
- huis, zie hiervoor;
- investering in toekomstige verdiencapaciteit. Lenen voor studie kan dus nadrukkelijk wel een verstandige optie zijn.

Dus idd tenzij TS niet zonder nieuwe iMac kan vanwege werk of het krijgen van werk.....

[ Voor 15% gewijzigd door xahmol op 19-07-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:11:
Als je zo graag een Apple wilt dan kun je beter sparen, zo duur is zo'n iMac niet, als je twee maanden spaart kun je er eentje kopen.

Als je geld gaat lenen loop je onnodig risico, ik heb ondertussen zoveel spaargeld vast staan dat ik van die rente iedere jaar wel een nieuwe iPad bij wijze van spreken kan kopen. Dus je kunt beter sparen en heb je genoeg dan koop je pas.

Ik ben al tot die conclusie gekomen:P. Maar je hebt idd gelijk. Dat wordt eff wachten tot na m'n vakantie! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

xahmol schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:20:
[...]

Twee grote verschillen:
- een huis is geen consumptiegoed maar (afgezien van wat pieken en dalen) een goed met een duurzame waarde. Een PC is eerder waardeloos dan de lening is afgelopen. Een auto idem;
Veel mensen komen nu van de koffie terug, de baby boomers hebben zo geld kunnen verdienen, maar nu moeten mensen hun huizen met verlies verkopen.

Mauw eigelijk vind ik dat beetje vreemd, lenen is fout maar zodra het voor een huis is dan is het plots okay 8)7 Ik snap best dat veel mensen dan geen huis zouden kunnen kopen, maar die hypotheek is net zo goed een risico als een gewone lening, alleen de rente is lager.

Maar ik weet niet hoe men in andere landen een huis doet kopen, in Nederland kun je zelfs beter een hypotheek nemen i.v.m. met fiscale voordelen van de belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:25:
[...]

Veel mensen komen nu van de koffie terug, de baby boomers hebben zo geld kunnen verdienen, maar nu moeten mensen hun huizen met verlies verkopen.
Klopt, maar dat komt omdat iedereen hutjemutje tot 6,5x jaarsalaris op twee inkomens en op 125% executiewaarde gefinancierd heeft.
Als je op 70% nieuwwaarde financiert, zoals in bijna alle buitenlanden gebruikelijk is, is er niets aan de hand. Je kunt dan 30% prijsval koppen voor je in problemen komt. Restwaarde van onroerend goed zal in normale gevallen nooit 0 zijn (en tegen veel van de niet normale gevallen ben je als het goed is verzekerd).

[ Voor 5% gewijzigd door xahmol op 19-07-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 23:44
Je zit nog in je proeftijd. Het lijkt me heel aannemelijk dat het daarom niet is goedgekeurd. Dat is ook meteen de reden dat je het niet moet doen, want in je proeftijd kun je zonder opgaaf van reden op straat staan.

Sta je daar met je imac op afbetaling zonder inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
xahmol schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:20:
[...]

Dat is dus nadrukkelijk NIET zo. Schuldsanering dwingt de oorspronkelijke schuldenaar de schuld fors te verlagen. De oorspronkelijke schuldeiser draait dus op voor de kosten.

EDIT: Typo. Bedoelde uiteraard schuldeiser ipv schuldenaar.
Direct niet, maar indirect wel door middel van hogere belasting op rechtbank, instanties etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SlaadjeBla schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:57:
Je zit nog in je proeftijd. Het lijkt me heel aannemelijk dat het daarom niet is goedgekeurd. Dat is ook meteen de reden dat je het niet moet doen, want in je proeftijd kun je zonder opgaaf van reden op straat staan.

Sta je daar met je imac op afbetaling zonder inkomsten.
Zoals k al zei heb k al een vast contract(hiervoor al 2x verlengd dus ben verrrree van proeftijd:p)
Maar k snap je punt. Maar ik doe niet zomaar iets zonder na te denken. Ik HAAT risico's mr heb hier wel het gevoel dat het waterdicht zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:13
Je hebt geen vakantiegeld gekregen want je bent deze maand pas in dienst gekomen. Maar je hebt al wel een vast contract en je tijdelijke contract hiervoor is al twee keer verlengd geweest.

Right..

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Laatst online: 05-05 21:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik heb me altijd afgevraagd wat voor mensen vallen voor die 'nu kopen, later afbetalen' slogans......maar nu is het me wel duidelijk.

Lenen voor huis en studie is ok, das het enige wat ik geleerd heb en ook daarvan zelf zoveel mogelijk proberen in te leggen.

Maar goed, ik ben hier waarschijnlijk de moraalridder.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:37
Anoniem: 364447 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 01:21:
[...]

Zoals k al zei heb k al een vast contract(hiervoor al 2x verlengd dus ben verrrree van proeftijd:p)
Maar k snap je punt. Maar ik doe niet zomaar iets zonder na te denken. Ik HAAT risico's mr heb hier wel het gevoel dat het waterdicht zit!
je haat risico's en toch wil je een laptop op afbetaling kopen :*)
je hebt geen vakantiegeld gekregen dit jaar, maar toch ben je al meer als een jaar in dienst (2x verlengd)

Als je al een jaar werkt, heb je dan nog niks gespaard om eens iets te kopen? of is je inkomen gelijk aan je uitgaven?

NOFI, maar je lijkt me iemand die perse een apple wilt omdat het "cool" staat, en omdat je er dan mee kan patsen naar je kameraden. Als je daarvoor een laptop koopt, have fun zou ik zo zeggen! Weet wel dat je (qua specs, misschien niet qua patserigheid, afgewerktheid) voor hetzelfde geld een betere laptop kan kopen, waar je misschien nog langer mee kan doen.

Kheb heel h et topic doorgelezen, en je stjil van berichten posten zegt wel iets over jou vind ik. Het komt op me over alsof iemand je gezegd heeft: joh die mac moet je kopen, dat is de shit!!!!!1111 en dat je dan direct springt omdat je mee wil zijn.

Anyway, verhalen van lenen voor luxeproducten zijn hierboven al uitvoerig uitgelegd, en ze hebben eigenlijk altijd gelijk. Stel dat je binnen 2 maand je laptop laat vallen, je kat pist op je laptop,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 19:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Tarkin schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 07:22:
[...]

je haat risico's en toch wil je een laptop op afbetaling kopen :*)
je hebt geen vakantiegeld gekregen dit jaar, maar toch ben je al meer als een jaar in dienst (2x verlengd)

Als je al een jaar werkt, heb je dan nog niks gespaard om eens iets te kopen? of is je inkomen gelijk aan je uitgaven?

NOFI, maar je lijkt me iemand die perse een apple wilt omdat het "cool" staat, en omdat je er dan mee kan patsen naar je kameraden. Als je daarvoor een laptop koopt, have fun zou ik zo zeggen! Weet wel dat je (qua specs, misschien niet qua patserigheid, afgewerktheid) voor hetzelfde geld een betere laptop kan kopen, waar je misschien nog langer mee kan doen.

Kheb heel h et topic doorgelezen, en je stjil van berichten posten zegt wel iets over jou vind ik. Het komt op me over alsof iemand je gezegd heeft: joh die mac moet je kopen, dat is de shit!!!!!1111 en dat je dan direct springt omdat je mee wil zijn.

Anyway, verhalen van lenen voor luxeproducten zijn hierboven al uitvoerig uitgelegd, en ze hebben eigenlijk altijd gelijk. Stel dat je binnen 2 maand je laptop laat vallen, je kat pist op je laptop,...
toon volledige bericht
Koop je er toch nog een op afbetaling? Als je hem van je spaargeld had gekocht had je dat niet kunnen doen ;)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 23:44
Bart schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 03:18:
Je hebt geen vakantiegeld gekregen want je bent deze maand pas in dienst gekomen. Maar je hebt al wel een vast contract en je tijdelijke contract hiervoor is al twee keer verlengd geweest.

Right..
Ik snap het ook niet meer (en TS ook niet, denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:37
DGTL_Magician schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:36:
[...]

Koop je er toch nog een op afbetaling? Als je hem van je spaargeld had gekocht had je dat niet kunnen doen ;)
jij snapt het ;)

en dan kijken we raar als er zoveel mensen problemen hebben met uit het rood te komen!
Pagina: 1 2 Laatste