Dat hangt nogal af van het project waar ik aan werk en wat er aan de hand is.
Er zijn weken of zelfs maanden dat ik eigenlijk helemaal niet overwerk, maar er zijn ook periodes dat ik even een zondag doorhaal om iets af te maken of 's avonds nog aan het werk ben.
Dat is inderdaad onbetaald, maar daar staat dus tegenover dat er ook rustigere periodes zijn en dat de baas totaal niet moeilijk doet als je even weg moet of een halve dag wegblijft vanwege een tandartsbezoek etc.
Ik heb ook werkgevers meegemaakt waar het heel anders was, ik standaard 50 uur per week werkte en het nog van mijn vakantieuren werd afgetrokken als ik een keer wat later kwam ivm artsbezoek. Dat mocht dan alleen voor 10:00 of na 16:00 en anders ging het van je vakantietijd af.. lekker handig als de arts op die tijden niet beschikbaar is op korte termijn.
Dat soort gezeik heb ik gelukkig achter mij gelaten

Als ik nu zeg tegen mijn baas "ik ben even een uurtje weg", is dat prima. Als het werk maar af is.
Ik ben trouwens software programmeur. Op de helpdesk kan ik mij voorstellen dat het anders is en de boel bereikbaar moet blijven. Het meeste overwerk doe ik trouwens ook gewoon vanaf thuis via remote desktop. Ik blijf eigenlijk nooit langer op kantoor zitten dan nodig.
[
Voor 20% gewijzigd door
Lethalis op 11-07-2012 13:21
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.