Seroo schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:08:
[...]
Dat wilde ik je net gaan vertellen. Die IKEA platen zijn alleen zo stevig doordat dat karton erin zit. Zonder dat
karton zijn het echt prutplaatjes want je mist zo'n 80% van de stijfheid van de plank. Je had beter gewoon hout kunnen kopen en dat dan uiteindelijk fineren zodat het eruit ziet als een IKEA kastje.
Verder wel echt een heel leuk idee.
Dankje Seroo! Ik weet dat dat beter is, maar vond dit zo leuk dat ik het gewoon móest proberen! Dat ze gevuld met karton waren is wel logisch, ze gaan geen massieve platen maken daar in sweden, veel te duur

Dit is correct en tevens juist

Dat is (nog) niet het geval, het verband is er nu uit, maar doordat de overspan maar 24-25cm bedraagt valt het reuze mee. Mocht de stevigheid echt in het geding komen, dan ga ik voor een plaat aluminium die geheel over de bodem valt.
henri8096 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:26:
[...]
Die plexi zorgt alleen voor stevigheid in het gebied waar je het toch al niet nodig had nl. aan de randen.
Ik weet niet hoe dik de fineerlaag + het eventuele spaanplaat en/of hardboard (als dat er al zit) is?
Maar met een beetje pech monteer je het hele zooitje op een laagje hout van een paar mm's dik.
Oftewel middenin de plaat is het vrij flexwiebel.
Dus wellicht zijn wat dwars "balkjes" een goed idee.
Verder ziet het er goed uit
Ben wel benieuwd hoe je de gezaagde kant gaat afwerken BTW.
En ben ook wel benieuwd naar het koelend vermogen van het geheel, maar dat zul je zelf ook wel zijn

Het flexwiebel gehalte van het geheel valt echt mee. doordat het een sandwich wordt met 2 korte zijden valt het best te doen, eenmaal aan de muur gemonteerd merk je er zeer waarschijnlijk niets meer van.
De randen wil ik opschuren, plamuren/fillen, schuren, plumeautje/fillen, schuren en verven, hierna zal het zeer waarschijnlijk mooi egaal en strak zijn. (plan van aanpak is nog onderhevig aan veranderingen

)
Het koelend vermogen is dus iets wat meer mijn aandacht trekt, maar ik heb nog wel wat tricks op mijn sleeve mocht het niet gaan

novalite schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:04:
[...]
Kan me vergissen maar denk dat dit bedoeld is voor wat extra stevigheid of niet?
Zie hier 4 blokjes en balkmateriaal die naar mijn inzien gebruikt kunnen worden voor 2 dwarsbalken voor stevigheid in het geheel.
Check, dwarsbalken gaan anders worden dan jij je voorstelt geloof ik, maar dat ga je zien

Krijgt de case eindelijk zijn verband.
MBgek schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:45:
[...]
Ik zou er niet te bang voor zijn, de zijkanten zijn goed sterk, plus dat de overspanning maar smal is.
Met de kwaliteit van het hout ben ik het met je eens, ik zou eventueel een 1 of 2mm staalplaat op de bodem lijmen aan de binnenkant, ben je 100% zeker.
Heb jij dezelfde gedachten als mij? Creepy dit

Maar dat is exact wat ik ga doen mocht het niet genoeg zijn.

Super bedankt voor het compliment SpatieBalkToets!! Dat is ook mijn mening

Nope frosten en ledjes inwerken is niet het goede antwoord, check novalite zijn answer. dat gezegd te hebben komt er wel een SMD Ledstrip in. levertijd 4 a 5 weken

hardwarejunk schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:28:
zou je niet zo'n plat Dell voedinkje nemen ipv. zo'n bakbeest (bakbeest voor zo'n mod danwel eh

)
of zoals _ferry_ al beschreef, een PicoPSU oid.
Die dell voedingen hebben iig een hele goede efficientie en zijn ook nog eens lekker compact&goed weg te werken

Pico PSU van 350+ watt heb ik nog niet gezien, daarbij komt dat je zo het dubbele neerlegt voor een Pico vs SFX. En bakbeest is wel ietwat overdreven, het is een redelijk handzaam dingetje; 125 x 100 x 63,5mm. ik ben er blij mee iig

Haha dankje Tr4il! Dat had ook de naam kunnen zijn, helaas staan sketches uit een film mij nooit lang bij

Dankje Daywalk3r, je moet tegenwoordig wel iets speciaals doen om iets leuks te creëren. Nu is het een meubel en pc ineen

Gizzy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:29:
[...]
Natuurlijk. Hoop dat het allemaal gaat werken zoals je voor ogen hebt, maar denk het wel. Het ziet er allemaal goed uit. Ik gaf alleen nog de 2hands optie aan omdat het vereiste aankoop bedrag als arguement aandroeg om het niet te doen. Nu er ook andere redenen zijn, go ahead! Ik blijf deze mod gewoon volgen. Ben zelf ook altijd op zoek naar de kleinere optie met toch precies genoeg performance. Succes.
Ja klopt, eerste instantie niet bij 2ehands nagedacht, maar aangezien ik het nu toch al heb liggen wil ik er gebruik van maken ook! Toch bedankt voor je inbreng, alles wordt overwogen

Dank!
Ik hoop dat je oplet in de update hieronder

anoniem1 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:12:
Mooi idee! Maar wat ik vraag me eigenlijk af als die airflow zoal je nu van plan bent om het te doen wel zo slim is. Die input wel, maar warme lucht stijgt op, dus is de output op deze manier niet de slimste manier

Maar de 'kast' is natuurlijk niet zo dik, dus zo heel veel zal het ook weer niet schelen.
Nou qua warmte ben ik wel bang dat eea aangepast zal moeten worden om het geheel echt goed werkend en operationeel te krijgen, maar das meer de warmte zelf dan de afvoer ervan, net als wat jezelf zegt het is een dunne case, de warme lucht heeft weinig ruimte om "op te stijgen". Wat ik bedoel is dat lucht zich het liefst niet 90° laat sturen, maar de praktijk zal dat uitwijzen.
Tsja, zoals eerder gezegd, deze voeding heb ik nu liggen, hier wil ik het mee proberen, lekker eigenwijs
Vandaag ben ik even met de muur beugel aan de slag gegaan. Doordat de constructie niet meer is zoals hij was moeten er wat aanpassinkjes gedaan worden. Hier volgen een rits foto's met een semiere beschrijving (waar ik erg goed in ben

). Ik hoop dat het aanspreekt, veel kijk en een beetje lees plezier gewenst!

Hier de beugel himself. De originele "houder" is sinds het doormidden zagen van de case niet meer te gebruiken

Er zal dus een nieuw ophangsysteem bedacht moeten worden...

Na even denken kwam ik met een idee, direct uitvoeren maar en kijken wat het wordt

Maten controleren en aan de slag dan maar

Zagen

Houd zomaar een ¼ over, gaat snel zo

Een andere hoek, gewoon voor de mooi

I got wooooood

Mijn trouwe herder die alles vanuit de hoogte gade slaat, bleef trouwens gewoon zitten tijdens het zagen

Doorboren, tsja het zal wel weer niet zo wezen boor te kort!

Dan zal ik maar moeten doen waar ik een hekel aan heb, vanaf beide kanten doorboren, dat wordt meten

Hier een kolomboortje die zijn werk niet kan verrichten, gewoon omdat de balkjes te groot zijn, of de boor te klein. (Excuses voor de layout

)

Dan maar een oud toestelletje van de bank gehaald, waar een stoeptegel stukken houd en een lijmklem al niet goed voor zijn

(Excuses voor de layout

)

En eindelijk aan het boren geslagen..

Meten, meten en nog eens meten

Boor in actie. (Excuses voor de layout

)

Boor in actie. (Excuses voor de layout

)

Zie hier het resultaat van meten en van twee kanten boren, het bewijs dat het kan

En er was licht aan het einde van de tunnel.

Even passen, en dan direct door met de tweede.

Done, and done...

Vanuit een andere hoek vallen de gaten mooi te zien.

Een gaatje boren voor een gleuf die de voeding van kabel moet voorzien.

Gleuf gemaakt.

Hier vallen de geluf en gat mooi te zien, hier loopt dus binnenkort de voedingskabel doorheen naar buiten.

No comments...

Ik bedacht met net dat ik geheel geen maten heb gegeven of laten zien.. Hier dus de (buiten) lengte maat, grofweg 110cm.

En hier de breedte, of liever gezegd diepte ± 26cm.
Hierbinnen moet het allemaal afspelen qua harde waren. Zo ver is het natuurlijk nog lang niet. Morgen misschien meer tijd voor het plexiglas te boren en tappen, de voorbereidingen zijn al gedaan maar daar gaat erg veel tijd in zitten, ik zal kijken of ik mooie detail foto's van het tappen kan maken, aangezien ik dat nog niet op dit forum tegen ben gekomen
Nogmaals bedankt voor alle support, vragen en complimentjes!
Cheers!