Hey, idd vet spel (als je in wereld 2 zit, moet je een magic forest casten vlak bij je townsupply, never-ending-forest!

).
Btw, ik zal ff vertellen wat het spel naar mijn weten al dan niet met ea/inet doet (dit zijn mijn observaties en conclusies, dus ik geef geen fix, crack, of wat dan ook).
1. Als je b&w opstart, pingt hij bwping.bwgame.com. Dit is het beruchte 'connecten met ea'. Daar houden ze een log van alle inkomende pings bij. B&W verstuurd niets van de info van je pc, en ea logged alleen je ip aangezien dat publieke informatie is in die zin. Er was een bericht dat ze alle isp's zouden informeren, en dat ze de ip's van hun multi-player servers zullen bannen. Verder doen ze er niets mee, het is aan de isp ("Wij zijn niet verantwoordelijk voor welke, al dan niet illegale, software onze klanten gebruiken") of hij er wat strafrechtelijks mee doet. EA banned je alleen maar van hun online multiplayer servers... (zonde natuurlijk als je het koopt)!
2. Er is ook het 'online weather' systeem wat standaard uit staat. Dit connect naar weather.bwgame.com, poort 80 (een http request dus). Daar haalt hij de eventuele huidige weeromstandigheden vandaan, leuke feature btw :]
Nu je weet wat het doet, is het btw easy te omzeilen, verschillende methoden zijn er, en ik ga ze hier niet vertellen, want ik neem aan dat iedereen hier een firewall heeft!