Ervaring Netgear R6300, of Asus RT N66U?

Pagina: 1
Acties:

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 17:04
Hallo,

ik wil in huis vanuit huis naar de tuin HD wireless streamen naar de Ipad 3. Mijn huidige Engenius router lukt dit niet schokvrij. IHeeft iemand ervaring met de Netgear R6300?

Of zou de Asus RT N66U het ook net zo goed voor elkaar krijgen?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
De Netgear R6300 is een ac-router. Het is beetje onzinnig om deze router aan te schaffen hiervoor, want de iPad kan maximaal n-snelheden aan. De Asus RT-N66U is een betere keus lijkt me, tenzij je natuurlijk misschien andere devices hebt met een ac-kaartje er in. Lees eens wat tests en ervaringen hier op tweakers of bijv hardwareinfo zou ik zeggen.
Succes in je keuzes.

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

• flopdoc
Dank voor de reactie. Ik weet dat dat n genoeg moet zijn, het gaat me vooral over het bereik cq signaalsterkte. Het signaal hoeft maar 20 meter ver en door 1 muur met een raam en toch is de ontvangst met de huidige router beroerd.

Ik heb inmiddels deze vergelijkstest gevonden, zal het bestuderen:

http://nl.hardware.info/r...te-routers-van-het-moment

[ Voor 28% gewijzigd door flopdoc op 05-07-2012 16:07 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
flopdoc schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:03:
Dank voor de reactie. Ik weet dat dat n genoeg moet zijn, het gaat me vooral over het bereik cq signaalsterkte. Het signaal hoeft maar 20 meter ver en door 1 muur met een raam en toch is de ontvangst met de huidige router beroerd.
Ik heb zelf de Asus. Ben zeer tevree over de draadloze prestaties. Bereik is standaard goed en signaalsterkte is te tweaken zelfs.
(er is trouwens een ervaringen-topic hier op het forum).
Elke routeer heeft zijn plusjes en minnetjes, maar ik heb nooit eerder zo'n goed wifi-bereik gehad als met deze.
De D-link dir-857 schijnt draadloos ook goed te presteren hoorde ik, maar heb er zelf geen ervaring mee.

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

flopdoc schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:03:

Ik heb inmiddels deze vergelijkstest gevonden, zal het bestuderen:

http://nl.hardware.info/r...te-routers-van-het-moment
Kijk ook eens hier : http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view

Persoonlijk zou ik de Asus kiezen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• flopdoc
Ik heb inmiddels de Asus, ik heb nu door het hele huis veel betere WIFI ontvangst en prestaties. HD wireless kijken gaat ook meestal prima nu.

Pagina: 1