Het zal voornamelijk om software gaan ja. Maar het gaat enkel om een specbump dus ze zullen er sowieso geen keynote voor inlassen. Het kan zoals wel vaker het geval afgedaan worden in 5min.
Verwijderd
Mijn macbook retina is weer terug na korte week.
gelukkig in een keer nu samsung scherm en geen dead pixels meer:)
gelukkig in een keer nu samsung scherm en geen dead pixels meer:)
De huidige 13 inch Retina zal ik niemand aanraden. Een pauper grafische kaart icm met een te hoge resolutie gaan niet samen.wh00pz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:26:
uys, heb een vraagje..
Ik wil graag een macbook pro kopen (13 inch), maar twijfel tussen de volgende 2 opties:
1) Macbook Pro 13 inch (2,5ghz) met full upgrade --> SSD 256GB en 16GB intern geheugen. Hiermee verwijder ik de optische drive (niet nodig) en heb dus wat betreft geheugen 500GB + 256GB SSD
2) Retina Macbook Pro 13 inch (2,5 ghz) zonder extra toevoegingen (niet mogelijk).
Wat betreft prijs zitten ze beiden rond de 1500 (eerste optie is trouwens 100 euro goedkoper).
Ik ga het voornamelijk gebruiken voor: Fotobewerken (photoshop, lightroom, aperture), internet/office.
Tot slot las ik ergens dat er in de zomer waarschijnlijk nieuwe modellen komen met Haswell processoren waardoor de grafische kracht omhoog gaat..
Dus lang verhaal kort:
Wat is slim, optie 1 of 2, of wachten tot de zomer?
Vermits ze dan beide evenveel kopen vind ik de retina een betere optie.wh00pz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:26:
uys, heb een vraagje..
Ik wil graag een macbook pro kopen (13 inch), maar twijfel tussen de volgende 2 opties:
1) Macbook Pro 13 inch (2,5ghz) met full upgrade --> SSD 256GB en 16GB intern geheugen. Hiermee verwijder ik de optische drive (niet nodig) en heb dus wat betreft geheugen 500GB + 256GB SSD
2) Retina Macbook Pro 13 inch (2,5 ghz) zonder extra toevoegingen (niet mogelijk).
Wat betreft prijs zitten ze beiden rond de 1500 (eerste optie is trouwens 100 euro goedkoper).
Ik ga het voornamelijk gebruiken voor: Fotobewerken (photoshop, lightroom, aperture), internet/office.
Tot slot las ik ergens dat er in de zomer waarschijnlijk nieuwe modellen komen met Haswell processoren waardoor de grafische kracht omhoog gaat..
Dus lang verhaal kort:
Wat is slim, optie 1 of 2, of wachten tot de zomer?
Zelf heb ik de gewone 15" MBP gekozen. (om mezelf niet te herhalen, mijn reden voor mijn keuze heb ik hier Daemon Angel's webblog: Mac keuzehulp guide en hier productreview: Apple MacBook Pro 2012 15" review door DaemonAngel uitgeschreven).
Ik zou wel zeker wachten tot haswell er is. Zeker nu we zo dichtbij zijn. Release van Haswell was juni gepland. Dus integratie ervan kan augustus, september zijn.
Je zit dan niet alleen met een pas geupdate laptop, die dus meer waard is, maar ook een versie die het retina scherm misschien beter kan aansturen. De huidige chip is echt niet voldoende voor de retina schermen.
Ook is voor fotobewerking de snellere chip wel handig altijd.
Je zegt het zelf, waarom zou de 13 inch retina beter zijn dan de pro? Over 15 inch geef ik je gelijk maar 13 inch retina is gewoon een slecht product.DaemonAngel schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:36:
[...]
Vermits ze dan beide evenveel kopen vind ik de retina een betere optie.
Zelf heb ik de gewone 15" MBP gekozen. (om mezelf niet te herhalen, mijn reden voor mijn keuze heb ik hier Daemon Angel's webblog: Mac keuzehulp guide en hier productreview: Apple MacBook Pro 2012 15" review door DaemonAngel uitgeschreven).
Ik zou wel zeker wachten tot haswell er is. Zeker nu we zo dichtbij zijn. Release van Haswell was juni gepland. Dus integratie ervan kan augustus, september zijn.
Je zit dan niet alleen met een pas geupdate laptop, die dus meer waard is, maar ook een versie die het retina scherm misschien beter kan aansturen. De huidige chip is echt niet voldoende voor de retina schermen.
Ook is voor fotobewerking de snellere chip wel handig altijd.
Daarmee doe je de 13" wel een beetje tekort vind ik. Natuurlijk, hij heeft wat zwakkere punten en het scrollen van pagina's met veel afbeeldingen is daar één van. En ja ik zou er nu geen meer kopen zo aan de vooravond van Haswell. Maar dat geldt voor elk Ivy Bridge model.magnifor schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:52:
[...]
Je zegt het zelf, waarom zou de 13 inch retina beter zijn dan de pro? Over 15 inch geef ik je gelijk maar 13 inch retina is gewoon een slecht product.
Maar er is prima met de 13" te werken als je er gewoon op werkt en niet met een stopwatch in de hand de FPS gaat zitten tellen. De 15" draait net zo goed op de HD4000 als je op accu werkt en niets met OpenGL of video aanspreekt, en die moet nog meer pixels aansturen. En je hebt wel de voordelen van het retina scherm zoals de schaalbare resolutie en mooie kleuren. Ik vind hem zelf heerlijk om op te werken en ik zou voor geen goud terug willen naar de non retina pro. Ik merk zelfs dat als ik hem op mijn werk gebruik, hem niet meer op het externe scherm zet omdat het interne zo prettig werkt.
Trouwens vraag ik me af of Haswell wel zo veel verbetering gaat brengen, aangezien er verschillende GPU varianten zijn en de beste variant (GT3e) alleen in de duurdere quadcores zit, die de 13" niet gaat krijgen. Ik zou niet meer verwachten dan een 20-30% verbetering in GPU op de 13". Verder heeft AnandTech ook al vastgesteld dat het schokkerige scrollen meer te maken heeft met de single-core rendering engine van Safari dan met de GPU.
Het is gewoon een afweging die je moet maken als je er een koopt. Maar zoals ik al zei: Op dit moment zou ik geen enkele Mac kopen want Haswell staat nu echt voor de deur en zal waarschijnlijk ook wat verbetering op andere punten zoals accuduur bieden.
Heb sinds gisteren weer een rMBP 13'', (Nadat ik mijn 15 inch retina had verkocht en daarna een MBA tijdelijk had). Ik zou ook nooit meer terugwillen naar een non Retina. Merkte al meteen dat ik de Air qua design wel super vond, maar na een half jaar Retina ik toch 'verwend' was en terug wilde. Ik moet zeggen, dat ik inderdaad soms even wat snelheid mis als ik naar beneden scroll, maar dat is ook wel het enige. Qua accu is het zelf nog meer een vooruitgang op de 13 Air heb ik het gevoel.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Van 13'' naar een 15'' zou een logischere keus zijn geweest. Maar terug, dan kan ik me alleen indenken dat je het ''sjouwen'' niks vond. Alhoewel dat met de 2kg die de 15'' weegt ook wel meevalt.
Van 13'' naar een 15'' zou een logischere keus zijn geweest. Maar terug, dan kan ik me alleen indenken dat je het ''sjouwen'' niks vond. Alhoewel dat met de 2kg die de 15'' weegt ook wel meevalt.
Verwijderd
heb beide retina in handen gehad maar 15 inch wint het van de 13 alleen al is het de dedicated graphics.
gewicht verschil vind ik wel mee vallen.
gewicht verschil vind ik wel mee vallen.
Ik heb hem inderdaad weggedaan omdat hij te groot was. Daarnaast gebruikte ik hem niet waarvoor hij echt bedoeld was. Ik typt vooral documentjes en af en toe een website in elkaar zetten, Photoshop en Apature.
Ook heb ik nog een iMac hier staan, dus als ik echt even wat zwaar werk moet doen ga ik daar toch liever achter zitten.
Ook heb ik nog een iMac hier staan, dus als ik echt even wat zwaar werk moet doen ga ik daar toch liever achter zitten.
Daar kan ik wel inkomen.
Maar vind je de 13'' dan zoveel kleiner dan de 15'' rMBP? Ik heb ze ook beide in mijn handen gehad en ik vond het grootte verschil marginaal. Dat kan voor jou natuurlijk anders zijn, maar de 13'' heeft toch wel veel nadelen t.o.v. de 15'', zeker als je gewoon het geld ervoor hebt.
Maar vind je de 13'' dan zoveel kleiner dan de 15'' rMBP? Ik heb ze ook beide in mijn handen gehad en ik vond het grootte verschil marginaal. Dat kan voor jou natuurlijk anders zijn, maar de 13'' heeft toch wel veel nadelen t.o.v. de 15'', zeker als je gewoon het geld ervoor hebt.
Denk als je zoals martijn nog een ander desktop systeem hebt staan waar je zware taken op kunt doen hier sowieso sneller achter gaat zitten. Dan maakt het dus ook meteen een stuk minder uit hoe groot je laptop (macbook) is. Op een iMac/desktop heb je dan toch meteen alle beschikbare ruimte die je nodig hebt.RnB schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:08:
Daar kan ik wel inkomen.
Precies. En misschien voelen de verschillen niet groot, in het dagelijks gebruik merk je dat toch echt wel. Hij paste met moeite in mijn (rug)tas.
Ik neem mijn normale MBP 13"ook vaker mee in de trein na school, maar je voelt inderdaad toch wel dattie duidelijk aanwezig is, scheelt dat ik dan amper tot geen boeken verder bij me heb maar anders was het zeker geen pretje geweest.
Ja, dat is waar. Ik gebruik mijn 15'' als primair systeem, dan liggen de factoren toch wel anders. Misschien was ik ook wel naar een 13'' gegaan, als ik een iMac als primair systeem had, ondanks de negatieve kijk dat ik erop heb.Scrtz schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:37:
[...]
Denk als je zoals martijn nog een ander desktop systeem hebt staan waar je zware taken op kunt doen hier sowieso sneller achter gaat zitten. Dan maakt het dus ook meteen een stuk minder uit hoe groot je laptop (macbook) is. Op een iMac/desktop heb je dan toch meteen alle beschikbare ruimte die je nodig hebt.
Ik sleep overigens mijn MBP ook overal naartoe en ik heb er weinig last van. Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk.
Verwijderd
Een vraagje voor de rMBP bezitters: ik zou graag wat gebruikerservaringen willen wat betreft de kijkervaring voor je ogen na verloop van tijd. Raken deze ook minder snel vermoeid door het retinascherm? Ik kijk zelf vaak voor mijn werk hele dagen lang naar een MBP scherm, en dat merken mijn ogen behoorlijk. Ik vraag me af of ik daar bij de rMBP minder last van zou hebben, maar recensies hoor je hier helaas niet over.
Krijg er geen last van in ieder geval. Maar heb de schermhelderheid ook nooit helemaal op z'n hoogst.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
In principe is het zo dat hoe meer pixels-per-inch hoe rustiger het is voor je ogen. Als je naar buiten kijkt, zien je ogen beeld op "volledige resolutie," daar worden je ogen ook niet vermoeid van. Hoe dichter je daarbij in de buurt komt, hoe beter het is voor je ogen. Het rMBP scherm is een aangename verbetering ten opzichte van het scherm van de MBP. Vooral de scherpere tekst is een uitkomst, maakt het lezen van lappen tekst veel prettiger.Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:35:
Een vraagje voor de rMBP bezitters: ik zou graag wat gebruikerservaringen willen wat betreft de kijkervaring voor je ogen na verloop van tijd. Raken deze ook minder snel vermoeid door het retinascherm? Ik kijk zelf vaak voor mijn werk hele dagen lang naar een MBP scherm, en dat merken mijn ogen behoorlijk. Ik vraag me af of ik daar bij de rMBP minder last van zou hebben, maar recensies hoor je hier helaas niet over.
Wat ik zelf vaak doe als ik veel moet werken met programma's met veel wit, zoals Word, Excel, Pages, etc. is de kleuren negatief instellen (Control-Alt-Command + 8, moet soms wel eerst vikje aanzetten bij Toetsenbord snelkoppelingen). Dan wordt al het wit zwart, rood word blauw, etc., en vice-versa. Ik merk dat dat veel rustiger is voor m'n ogen. Maar dat kan ook gewoon aan mijn ogen liggen natuurlijk! Ik denk dat het komt doordat het scherm soms nog wel eens licht wil reflecteren, wat met veel wit irritant kan zijn.
Trouwens, als je ook 's avonds veel gebruikt maakt van de laptop is F.lux een echte aanrader. In het begin een beetje wennen, maar daarna wil je niet meer zonder. Past als de zon onder gaat de warmte van je scherm aan (beetje oranje gloed, maar valt na een paar dagen niet meer op). Maakt het kijken naar je scherm 's avonds en 's nachts veel aangenamer en rustiger voor je ogen.
Kortom: Ja, het rMBP scherm is rustiger voor de ogen dan het MBP scherm. Ik weet niet of je het verschil tussen een non-retina iPhone en retina iPhone hebt gezien, dat is ook een stuk rustiger voor je ogen. Het is bij een rMBP en MBP iets minder duidelijk, maar wel aanwezig.
Ja je merkt het absoluut, stukken rustiger!
Ik zit overigens met een vraag, welke tas is aan te raden voor het dagelijks vervoer van een macbook pro 15" retina? Ik kan niet echt wat vinden en wat ik wel vind is me net iets te duur
Iemand goede suggesties?
Ik zit overigens met een vraag, welke tas is aan te raden voor het dagelijks vervoer van een macbook pro 15" retina? Ik kan niet echt wat vinden en wat ik wel vind is me net iets te duur
Iemand goede suggesties?
I am the great Cornholio!
Is geen tas maar wel echt handig... de BookBookMetaFrame schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:45:
Iemand goede suggesties?
Ik vind de retina inderdaad rustiger kijken, bovendien vind ik ook de reflecties duidelijk minder en dat geeft veel extra rust aan de ogen (al gaat die vergelijking niet op ten opzichte van de matte 15" want die reflecteert natuurlijk nog minder). Qua verlichting heb ik er ook geen last van, ik merk wel dat de retina sowieso wat minder fel op de hoogste stand is dan de gewone MBP.
Het belangrijkste punt vind ik nog wel dat je de resolutie zo makkelijk kan scalen. Als ik met tekst werk of moe ben dan knal ik hem omlaag en leest het prettig, en werk ik met Xcode dan zet ik hem juist hoger (dus minder te scrollen). Ik vind het heerlijk om nu niet meer bij aankoop een resolutie te kiezen (goedkoop of high-res) en daar dan aan vast te zitten.
Ik moet wel zeggen dat ik nooit hele dagen op het ding werk, omdat het nou eenmaal niet mijn enige computer is.
Het belangrijkste punt vind ik nog wel dat je de resolutie zo makkelijk kan scalen. Als ik met tekst werk of moe ben dan knal ik hem omlaag en leest het prettig, en werk ik met Xcode dan zet ik hem juist hoger (dus minder te scrollen). Ik vind het heerlijk om nu niet meer bij aankoop een resolutie te kiezen (goedkoop of high-res) en daar dan aan vast te zitten.
Ik moet wel zeggen dat ik nooit hele dagen op het ding werk, omdat het nou eenmaal niet mijn enige computer is.
Ja precies, scheelt dat jij nog de retina variant hebt en die dus alweer een stukje lichter is als een normale MBP. Zou inderdaad nooit mijn 13" als primair systeem willen hebben, iig zou i kdan een externe monitor oid aansluiten.RnB schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:01:
[...]
Ja, dat is waar. Ik gebruik mijn 15'' als primair systeem, dan liggen de factoren toch wel anders. Misschien was ik ook wel naar een 13'' gegaan, als ik een iMac als primair systeem had, ondanks de negatieve kijk dat ik erop heb.
Ik sleep overigens mijn MBP ook overal naartoe en ik heb er weinig last van. Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk.
Dat kan ik je wel verzekeren ja. Je zou ook kunnen overwegen om een extern beeldscherm te pakken als dit tot de mogelijkheid behoort binnen je werk. De hele dag op een normale MBP 13/15" werken lijkt me verschrikkelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:35:
Hier staat een hoop tussen, misschien zit er wat bijMetaFrame schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:45:
Iemand goede suggesties?
Ik zit zelf ook vaak de hele dag achter m'n 15" rMBP en heb nog nooit last van m'n ogen gehad. Behalve als ik lange tijd op Windows werk waar het toch soms lastig is de goede instellingen te vinden voor verschillende programma's qua resolutie/DPI.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Super bedankt voor de reacties! Het lijkt erop dat ik ga beginnen met sparen. Een extern beeldscherm is niet echt een optie omdat ik regelmatig op reis ben en soms moet verhuizen voor mijn werk (zit nu ook in het buitenland), en dus geen grote spullen mee kan slepen. De rMBP zou dus ideaal zijn.
Dat F.lux werkt ook erg prettig. Ook erg handig dat hij zichzelf uitschakelt zodra je een video oid afspeelt. Want op die momenten wil je natuurlijk geen veranderde kleurweergave.
Dat F.lux werkt ook erg prettig. Ook erg handig dat hij zichzelf uitschakelt zodra je een video oid afspeelt. Want op die momenten wil je natuurlijk geen veranderde kleurweergave.
Thanks! Heb een aantal mooie tassen gevonden!fsfikke schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:45:
[...]
Hier staat een hoop tussen, misschien zit er wat bijhttp://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1391592
Vandaag kreeg ik te horen van de apple man dat vanaf volgende week de prijzen van de huidige macbooks gaan sterk dalen.
Prijzen van MacBooks dalen niet (of zelden) en zeker niet vlak vóor een Apple Event. Tel daarbij op dat ze 2 maanden geleden nog in prijs gedaald zijn lijkt het me sterk waar jou 'apple man' deze info vandaan heeft.
[ Voor 128% gewijzigd door RobbieB op 21-05-2013 19:47 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Dan wacht ik dit nog even af kan tot 1/6 via mijn werk mijn geliefde 15" retina bestellen maar als op de WDCC de nieuwe worden getoond dan houdt ik mijn geld nog wel even in mijn portemonneekardox schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:50:
Vandaag kreeg ik te horen van de apple man dat vanaf volgende week de prijzen van de huidige macbooks gaan sterk dalen.
Sterker nog hij zei neem maar een kijkje vanaf zondag met een knipoog erbij en meer mocht hij niet vertellen.RobbieB schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:44:
Prijzen van MacBooks dalen niet (of zelden) en zeker niet vlak vóor een Apple Event. Tel daarbij op dat ze 2 maanden geleden nog in prijs gedaald zijn lijkt het me sterk waar jou 'apple man' deze info vandaan heeft.
ik zal zondag kijkje nemenWingie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:08:
[...]
Dan wacht ik dit nog even af kan tot 1/6 via mijn werk mijn geliefde 15" retina bestellen maar als op de WDCC de nieuwe worden getoond dan houdt ik mijn geld nog wel even in mijn portemonnee
Verwijderd
Yep, heb dit ook vernomen vaneen Apple insiderkardox schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:50:
En is dit tijdelijk tot nieuwe versies of nieuwe standaard prijzen? Ik vind 2000+ te veel geld voor laptop. Het is niet te verkopen aan mijn vriendin
Ik teken nergens meer voor
Nou ik ben benieuwd. Wie is de "Apple man" eigenlijk?
Wat ik nog meer herriner is dat de prijs van de Pro retina 13 inch vervangen worden en komt ongeveer op de zelfde prijs van Air 13 inch. Een verlaging van ong 300 euro. En dat gaat bij alle modellen gebeuren.
Geen prijsverlagingen, maar iDays van 25 mei t/m 1 juni. 150 euro korting op alle macs.
[ Voor 6% gewijzigd door RobbieB op 22-05-2013 10:08 ]
Idd, apple insiders weten zelf ook niets van prijzen af. Al een aantal keer gehad dat de verkopers bij een Apple store minder goed op de hoogte zijn dan ik (dankzij tweakers en macrumors :-) ).RobbieB schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:58:
Geen prijsverlagingen, maar iDays van 25 mei t/m 1 juni. 150 euro korting op alle macs.
Wat je wel hebt is dat als eenmaal de nieuwe lijn er is ze de oude verkopen aan korting. Maar dit is zelden meer dan 150 euro. Dus dan kan je nu al even goed je slag slaan. Als je 150 euro korting kan combineren met onderwijskorting zit je aan een mooie deal. Zelfde als ik gedaan heb met mijn MBP en de enige manier dat ik het ooit zou kopen (zoals ik aangaf in men review vind ik het ding te duur voor wat het is aan de volle prijs.)
De store is momenteel in ieder geval niet bereikbaar (we'll be back..).
Prijsverlaging zou leuk zijn, maakt de 13' retina voor mij ineens een stuk interessanter.
Prijsverlaging zou leuk zijn, maakt de 13' retina voor mij ineens een stuk interessanter.
[ Voor 45% gewijzigd door RDMA op 22-05-2013 10:47 ]
Grote kans dus dat er nieuwe modellen worden aangekondigd als ze nu met kortingen komen
Niet echt hoor. Vorige keer hebben ze ook op voorhand geen prijsverlaging gedaan.Scrtz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:48:
Grote kans dus dat er nieuwe modellen worden aangekondigd als ze nu met kortingen komen
De zomer komt eraan dus dan komt apple al wel eens met een back to school aan. (of is dit pas later? Ik dacht dat het al ergens rond juni begon)
Agree, ik heb net ook gekeken.RDMA schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:15:
Voor zover ik het kan beoordelen lijkt het alleen op wat aanpassingen op de site voor vaderdag.
Ik zie in de store zelf ook wel wat aanpassingen. Maar allemaal design style aanpassingen. Andere buttons en andere menu's enzo.
Ziet er wel beter uit xD
shit .. net een iMac gekochtRobbieB schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:58:

Ben benieuwd of het waar is. De jongen bij de Xando keek een beetje verbaast toen ik het vroeg, maar zei meteen dat hij van niets wist. Heb net de Retina gekocht + een Airport Extreme. Zou me erg lullig voelen als het daadwerkelijk waar is.
Ben bang voor je dat 't waar is:martijnmartijn schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:02:
Ben benieuwd of het waar is. De jongen bij de Xando keek een beetje verbaast toen ik het vroeg, maar zei meteen dat hij van niets wist. Heb net de Retina gekocht + een Airport Extreme. Zou me erg lullig voelen als het daadwerkelijk waar is.
http://www.icentre.nl/idays#.UZ0snJVf7R0
Erg jammer dat het vanmiddag glashard werd ontkent.. Nouja ik zit nog in de 2 weken van het ruilen. Dus mocht de winkel echt lastig gaan doen, ruil ik ze gewoon om.
Goed plan, heb ik ook ooit gedaan :-).martijnmartijn schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:58:
Erg jammer dat het vanmiddag glashard werd ontkent.. Nouja ik zit nog in de 2 weken van het ruilen. Dus mocht de winkel echt lastig gaan doen, ruil ik ze gewoon om.
Ze zeiden dat ze de korting niet meer konden fixen. Teruggegeven en een nieuwe gekocht. LOOL xD
Verkoper zei dat hij er niets aan kon doen om de korting te geven, maar dat het op die manier ook werkte.
Bij welke reseller was dit het geval? De link hieronder (iCenter) geeft aan dat het niet icm met de studentenkorting is.DaemonAngel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:25:
[...]
Idd, apple insiders weten zelf ook niets van prijzen af. Al een aantal keer gehad dat de verkopers bij een Apple store minder goed op de hoogte zijn dan ik (dankzij tweakers en macrumors :-) ).
Wat je wel hebt is dat als eenmaal de nieuwe lijn er is ze de oude verkopen aan korting. Maar dit is zelden meer dan 150 euro. Dus dan kan je nu al even goed je slag slaan. Als je 150 euro korting kan combineren met onderwijskorting zit je aan een mooie deal. Zelfde als ik gedaan heb met mijn MBP en de enige manier dat ik het ooit zou kopen (zoals ik aangaf in men review vind ik het ding te duur voor wat het is aan de volle prijs.)
Let op: Saturn geeft vanaf maandag BTW-korting. Dat is dus al snel meer dan de € 150 korting bij iCenter vanaf morgen. Ik kreeg vandaag mijn iMac al mee met de kortingFZ6 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:38:
[...]
Ben bang voor je dat 't waar is:
http://www.icentre.nl/idays#.UZ0snJVf7R0
Heb een cadeaubon gekregen van de APR. Netjes afgehandeld. Weleens waar geen 150 euro vanwege de studentenkorting, maar toch prima opgelost.
Hmm een paar dagen geleden de Beta van OSX geïnstalleerd op mn retina 15", deze update concentreert zich op safari en grafische drivers. Blij om te melden dat de haperingen in Safari opgelost zijn (grotendeels!).
Overigens introduceerde de 12E52 wel een klein bugje met windows share`s, maar die schijnt nu opgelost te zijn in 12E55. Alleen kan ik die nog nergens vinden
Overigens introduceerde de 12E52 wel een klein bugje met windows share`s, maar die schijnt nu opgelost te zijn in 12E55. Alleen kan ik die nog nergens vinden
Dank voor de info, ik stond op het punt vandaag een rmbp te kopen.DouKoe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:33:
[...]
Let op: Saturn geeft vanaf maandag BTW-korting. Dat is dus al snel meer dan de € 150 korting bij iCenter vanaf morgen. Ik kreeg vandaag mijn iMac al mee met de korting
Edit: Gevonden, de actie voorwaarden zijn reeds beschikbaar: topic
[ Voor 19% gewijzigd door Goodfellas op 25-05-2013 13:02 ]
Mooie timing! Morgen eens kijken voor een 13 inch retina danGoodfellas schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:03:
[...]
Dank voor de info, ik stond op het punt vandaag een rmbp te kopen.
Edit: Gevonden, de actie voorwaarden zijn reeds beschikbaar: topic
(actie begint morgen al zoals te lezen is op de pagina van de Saturn)
Reactie Saturn Tilburg:
Nu nog een lange dag wachten tot morgenwij hebben hiervan 2 types staan. De MACBOOKPRO RETINA15 2.4GI7NL/QWERTY, voor €1842,93 (dit is de actieprijs) en de MACBOOKPRO RETINA15 2.7GI7NL/QWERTY voor €2333,01 (dit is de actieprijs). Beiden zijn op voorraad. Van het eerste type hebben we er nog 8 op voorraad, het tweede type nog 3. Helaas is het niet mogelijk om 1 van beiden voor u te reserveren via de website.
Deze prijzen zijn morgen pas van toepassing.
Ze hebben toch niet alleen de 15 inch op voorraad hoop ik?Goodfellas schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:12:
Reactie Saturn Tilburg:
[...]
Nu nog een lange dag wachten tot morgen
Je kan ook bestellen dacht ik.D-Ed schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:30:
[...]
Ze hebben toch niet alleen de 15 inch op voorraad hoop ik?
Ik kreeg mijn iMac dus al wel mee gister, maar zal per vestiging verschillen...Goodfellas schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:12:
Reactie Saturn Tilburg:
[...]
Nu nog een lange dag wachten tot morgen
[ Voor 95% gewijzigd door DouKoe op 25-05-2013 15:49 ]
Nou ik kon dus niet reserveren/bestellen vandaag voor de actie prijs, zie ook de reactie van Saturn. Maar als ik er morgen heen ga dan informeer ik wel even naar de beschikbaarheid van de 13" als je wilt.
Ik fiets er zelf wel even langsGoodfellas schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:00:
Nou ik kon dus niet reserveren/bestellen vandaag voor de actie prijs, zie ook de reactie van Saturn. Maar als ik er morgen heen ga dan informeer ik wel even naar de beschikbaarheid van de 13" als je wilt.
Komende maandag wil ik ook een Macbook pro ophalen, wel de 15 inch gezien het videokaartje in de 13 inch een beetje onderdoet voor dat mooie stukje techniek.
Nu heb ik vandaag alvast gekeken naar zowel de Retina variant en de normale variant.
Ik ben op dit moment nog steeds een afweging aan het maken.
De bekende vraag, waar ga ik de macbook wel voor gebruiken? Nou voor mij moet het een volwaardige computer zijn, games speel ik niet veel (Diablo 3 of Starcraft 2) een beetje op internet rondkijken en soms een filmpje, belangrijk vind ik wel dat het geen stofzuiger is zoals mijn vorige laptop.
De punten die ik zo kan opstellen.
- Macbook non Retina kan geupgrade worden. (SSD en ram.)
- Scherm Retina en non Retina. Granted er zit een verschil in, echter gezien ik geen video's bewerk of photoshop gebruik? Zal het zo enorm veel uitmaken? Het scherm van de Macbook non Retina vind ik ook prima om aan te zien.
- Dvd drive Macbook non Retina. Tja ik heb het toch altijd liever wel, dit wil niet zeggen dat ik dit enorm veel gebruik, maar dat het erop zit is toch altijd fijn.
- Prijsverschil, tja ik weet het ik geef toch al veel geld uit dus waarom niet 400 euro extra. Ik blijf nou eenmaal een Nederlander en vraag me dus wel af of het die 400 euro extra waard is.
Iemand die dezelfde keuze heeft moeten maken en eventueel advies heeft voor mijn wensen?
Nu heb ik vandaag alvast gekeken naar zowel de Retina variant en de normale variant.
De bekende vraag, waar ga ik de macbook wel voor gebruiken? Nou voor mij moet het een volwaardige computer zijn, games speel ik niet veel (Diablo 3 of Starcraft 2) een beetje op internet rondkijken en soms een filmpje, belangrijk vind ik wel dat het geen stofzuiger is zoals mijn vorige laptop.
- Scherm Retina en non Retina. Granted er zit een verschil in, echter gezien ik geen video's bewerk of photoshop gebruik? Zal het zo enorm veel uitmaken? Het scherm van de Macbook non Retina vind ik ook prima om aan te zien.
- Dvd drive Macbook non Retina. Tja ik heb het toch altijd liever wel, dit wil niet zeggen dat ik dit enorm veel gebruik, maar dat het erop zit is toch altijd fijn.
- Prijsverschil, tja ik weet het ik geef toch al veel geld uit dus waarom niet 400 euro extra. Ik blijf nou eenmaal een Nederlander en vraag me dus wel af of het die 400 euro extra waard is.
Iemand die dezelfde keuze heeft moeten maken en eventueel advies heeft voor mijn wensen?
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Zolang je geen voordelen in het scherm ziet zijn de verschillen erg klein.
4GB ipv 8GB geheugen.
500GB hdd ipv 256GB SSD
512MB geheugen ipv 1GB geheugen in je grafische kaart...
Echter zijn bovenstaande dingen wel dingen die je Macbook merkbaar sneller maken... Tel daar het retina scherm bij op, tsja voor mij is deze keuze makkelijk.
4GB ipv 8GB geheugen.
500GB hdd ipv 256GB SSD
512MB geheugen ipv 1GB geheugen in je grafische kaart...
Echter zijn bovenstaande dingen wel dingen die je Macbook merkbaar sneller maken... Tel daar het retina scherm bij op, tsja voor mij is deze keuze makkelijk.
BinnenGoodfellas schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:00:
Nice ik ook maar damn wat een rij stond daar! Ik was er om 12.15 en om 13.15 was ik pas buiten, daartussen in de rij staan bij de apple desk, in de rij staan voor de factuur, in de rij staan voor de kassa.... Maar voor 1843 mag ik daar eigenlijk niet over zeuren
Lol, die rij was inderdaad niet normaal! Bij de Apple desk was ik zo klaar, ik wist direct wat ik wilde en die Apple medewerker vond het wel grappig denk ik dat hij zo snel iemand blij kon maken 
Heeft iemand nog advies wat ik het beste kan doen ivm het overzetten van mijn data. Vanaf 2007/8 installeer ik mijn nieuwe Macs altijd met een backup via Time Machine (van de laatste generatie 'niet unibody macbook Pro naar een Macbook - Air weer Macbook en nu dan de retina
) Op zich wil ik dat nu weer doen maar twijfel toch om hem eens helemaal 'fris' klaar te zetten...
Heeft iemand nog advies wat ik het beste kan doen ivm het overzetten van mijn data. Vanaf 2007/8 installeer ik mijn nieuwe Macs altijd met een backup via Time Machine (van de laatste generatie 'niet unibody macbook Pro naar een Macbook - Air weer Macbook en nu dan de retina
Ik stond vandaag in de Saturn en heb toch bijna de MacBook Retina 13" gekocht, uiteindelijk niet gedaan vanwege de lagere garantie bepaling.
Mycom en Dixons geven allebei 3 jaar volle garantie en dat voelt toch veel prettiger als ik ook zo de verhalen hoor over de Saturn dat ze je van kastje naar muur sturen.
Ik weet wel waar ik hem ga halen.
Mycom en Dixons geven allebei 3 jaar volle garantie en dat voelt toch veel prettiger als ik ook zo de verhalen hoor over de Saturn dat ze je van kastje naar muur sturen.
Ik weet wel waar ik hem ga halen.
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Wij zijn deze week naar de Apple Store geweest met een mid 2010 MacBook pro waarvan het scherm random op zwart ging en na een herstart een rapport liet zien met een kernel panic. Via het rapport kwam ik op de volgende link uit: http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US
Het blijkt dus een bekent probleem te zijn met de 330m grafische kaart die in sommige mid 2010 modellen zit. Bij de Applestore hebben ze hem aan twee testen gehangen en daaruit bleek dat onze inderdaad niet goed was en onder deze regeling wordt gerepareerd! We konden hem meteen achterlaten, helaas duurt het wel 5-7 werkdagen ivm drukte.
Hopelijk is het hiermee opgelost! Toch netjes voor een machine van 3 jaar oud, die uiteraard nog wel even mee hoort te gaan.
Het blijkt dus een bekent probleem te zijn met de 330m grafische kaart die in sommige mid 2010 modellen zit. Bij de Applestore hebben ze hem aan twee testen gehangen en daaruit bleek dat onze inderdaad niet goed was en onder deze regeling wordt gerepareerd! We konden hem meteen achterlaten, helaas duurt het wel 5-7 werkdagen ivm drukte.
Hopelijk is het hiermee opgelost! Toch netjes voor een machine van 3 jaar oud, die uiteraard nog wel even mee hoort te gaan.
Als je kijkt naar de prijs voor een 256gb SSD en voor de 4gb extra ram dan zit je op de verschilprijs al tussen de 2 modellen.Dark Master schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:11:
Komende maandag wil ik ook een Macbook pro ophalen, wel de 15 inch gezien het videokaartje in de 13 inch een beetje onderdoet voor dat mooie stukje techniek.
Zie mijn blog en review met een uitgebreide uitleg moest je meer info willen:
productreview: Apple MacBook Pro 2012 15" review door DaemonAngel
Daemon Angel's webblog: Mac keuzehulp guide
Woop woop, sluikreclame voor mijn reviews
Hij bedoelt waarschijnlijk de iDays; http://www.icentre.nl/idays#.UZ0snJVf7R0Wingie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:05:
[...]
Enlighten ons, ik zie nog geen info op bijv. 9t5mac.com of macrumors staan?
Die had ik gelezen en gezien maar dat is specifiek voor 1 winkelketen en niet algemeen voor Apple. De melding deed mij voorkomen dat het ging om iets Apple breedtumke schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:50:
[...]
Hij bedoelt waarschijnlijk de iDays; http://www.icentre.nl/idays#.UZ0snJVf7R0
En Xando en iVizi en Amac, alle APR's doen er aan mee. Dat is dus Apple breed. Alleen de officiele Apple store en authorized resellers niet, maar binnen een straal van ~30km in heel NL kun je een winkel vinden met deze actie.Wingie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:03:
[...]
Die had ik gelezen en gezien maar dat is specifiek voor 1 winkelketen en niet algemeen voor Apple. De melding deed mij voorkomen dat het ging om iets Apple breed
nee ik bedoel Saturn, het was dus geen btw korting die de Apple man bedoelde !!tumke schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:50:
[...]
Hij bedoelt waarschijnlijk de iDays; http://www.icentre.nl/idays#.UZ0snJVf7R0
Hebben ze bij de Saturn ook 16Gb en/of 512Mb SSD versies?
Edit: alleen std versies gok ik:
http://www.saturn.nl/mcs/...page=&filter=1059%3AAPPLE
Edit: alleen std versies gok ik:
http://www.saturn.nl/mcs/...page=&filter=1059%3AAPPLE
[ Voor 63% gewijzigd door NiGeLaToR op 27-05-2013 19:46 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Sinds vandaag in het bezit van een macbook pro non retina.
Geweldig systeem tot nu toe, nog nooit ervaring gehad met OSX. Maar het went vrij snel moet ik zeggen.
Het valt me wel op hoe ontzettend stabiel het werkt!
Reden van non retina was toch wel de upgrade mogelijkheid. Binnenkort maar even een SSD en meer geheugen erin zetten. Ik had de macbook trouwens bij Saturn voor 1483€.
Direct ook maar een ipad 4 gekocht voor mijn vriendin, ze keek er al zo lang naar uit.
Nu maar even verder prutsen.
Geweldig systeem tot nu toe, nog nooit ervaring gehad met OSX. Maar het went vrij snel moet ik zeggen.
Reden van non retina was toch wel de upgrade mogelijkheid. Binnenkort maar even een SSD en meer geheugen erin zetten. Ik had de macbook trouwens bij Saturn voor 1483€.
Direct ook maar een ipad 4 gekocht voor mijn vriendin, ze keek er al zo lang naar uit.
Alleen standaard versies werd mij zondag verteld.
Iemand ervaring met de afhandeling van gescheurde magsafe kabels binnen een jaar na aankoop (Apple online store)?
Heb vlak bij de connector een scheurtje, adapter van een mbpr 15"

Kabel heeft niet klem gezeten, neem de voeding bijna nooit mee en kabel hang alleen maar vrij in de lucht..
Het begon met een spontaan knikje, en zoals elk ander Apple kabeltje van hetzelfde spul, is het nu dus een scheurtje

Kabel heeft niet klem gezeten, neem de voeding bijna nooit mee en kabel hang alleen maar vrij in de lucht..
Het begon met een spontaan knikje, en zoals elk ander Apple kabeltje van hetzelfde spul, is het nu dus een scheurtje
Kan door warmte zijn. Ik heb het nog al gezien bij laders dat deze kabels gaan oprollen precies. Apple eens contacteren?BreeeZe schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:41:
Iemand ervaring met de afhandeling van gescheurde magsafe kabels binnen een jaar na aankoop (Apple online store)?
[afbeelding]
Niet naar kijken is een optie misschien!BreeeZe schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:41:
[afbeelding]
Zou ik niet doen, het zal niet de eerste zijn die in de fik vliegt.
Ze hebben niet voor niets die afscherming al een stuk langer gemaakt. Ik zou er gelijk mee teruggaan. Over het algemeen is Apple coulant met dit soort dingen als de veiligheid in het geding is, bovendien is hij vast nog binnen de garantie want de retina's zijn nog geen jaar uit toch?
Zelf ook normale mbp gekozen ivm upgrade mogelijkheden en prijs toendertijd ( bleef maar een laptopje voor erbij )Dark Master schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:44:
Sinds vandaag in het bezit van een macbook pro non retina.
Direct ook maar een ipad 4 gekocht voor mijn vriendin, ze keek er al zo lang naar uit.![]()
Maar het enige waarvan ik toch wel baal bij de mbp is de resolutie, 1280x800 kan echt niet meer in 2012. Laatste de 3 jaar oude 13" air van mijn vriendin erlangs gezet en dat scherm was gewoon al stukken beter..
Ik vind zelf het scherm van de Air nog al flets overkomen. Die 1280x800 reso is wel echt balen idd, ik heb zelf vorig jaar ook nog voor de non retina gekozen en er zelf een SSD en extra RAM in gezet. Beestje kan weer een paar jaar vooruit. Ik hoop dat ik me kan inhouden en hem pas zal vervangen over 2,5 jaar. Kan niks beloven nu ik die retina schermen wat vaker van dichtbij heb gezien. (kwijl).
Ja ik heb hetzelfde gedaan :-).-TheNose- schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 07:30:
Ik vind zelf het scherm van de Air nog al flets overkomen. Die 1280x800 reso is wel echt balen idd, ik heb zelf vorig jaar ook nog voor de non retina gekozen en er zelf een SSD en extra RAM in gezet. Beestje kan weer een paar jaar vooruit. Ik hoop dat ik me kan inhouden en hem pas zal vervangen over 2,5 jaar. Kan niks beloven nu ik die retina schermen wat vaker van dichtbij heb gezien. (kwijl).
Als je de retina schermen van dichtbij ziet en de behuizing is het echt wel moeilijk om je in te houden. Toen ik hem kocht heb ik ze naast elkaar staan vergelijken.
Maar als je dan iets doet en je hebt de jaren 90 lag terug in je systeem wist ik wel wat te kiezen :-)
Die 'lag' is toch allang opgelost?
Edit; probeer de Saturn in Heerhugowaard te bereiken om te vragen of ze nog een mbp retina hebben liggen, maar kom er niet doorheen. Beetje zonde als ik er voor niets heen moet.
Edit; probeer de Saturn in Heerhugowaard te bereiken om te vragen of ze nog een mbp retina hebben liggen, maar kom er niet doorheen. Beetje zonde als ik er voor niets heen moet.
[ Voor 72% gewijzigd door NiGeLaToR op 28-05-2013 10:37 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Nee, die lag is niet opgelost. Zeker niet allang.
Maar er zit zeker wel verbetering in. Eerst waren alle animaties in OS X één grote lag, maar inmiddels heeft alleen Safari nog last van lag bij het scrollen.
Ik heb ergens gelezen dat in 10.8.4 weer verbeteringen mbt deze lag zijn ingevoerd, dus ik ben benieuwd!
Maar er zit zeker wel verbetering in. Eerst waren alle animaties in OS X één grote lag, maar inmiddels heeft alleen Safari nog last van lag bij het scrollen.
Ik heb ergens gelezen dat in 10.8.4 weer verbeteringen mbt deze lag zijn ingevoerd, dus ik ben benieuwd!
Ah, dacht zoiets te lezen net, maargoed, Safari gebruik ik toch niet
Wel storend voor zo'n duur apparaat, ben ik met je eens.
Toen ik voor de keuze stond waren de oplossingen waar RnB over spreekt nog niet aan de orde.NiGeLaToR schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:53:
Ah, dacht zoiets te lezen net, maargoed, Safari gebruik ik toch niet![]()
Ik had toen ook schrik dat het een hardwarebeperking was en geen software. Het is uiteindelijk gebleken dat het deels hardware en deels software beperking is.
Maar toen vond ik het een te groot risico om voor de retina te kiezen, zeker omdat ik toch voornamelijk met een extern scherm werk.
Ook al de problemen met de schermen schrokken me af. Ok, je krijgt een nieuwe, maar mijn laptop was toen kapot, dus zat ik altijd zonder.
Voordelen vs nadelen opwegen. Zoals ik aangaf in mijn review vond ik de retina nog niet volwassen genoeg gewoon.
Nu zijn de meeste schermproblemen van de baan in de nieuwere batch en andere kleine problemen ook. Lag is voor een deel opgelost, dus nu zou de keuze al iets moeilijker zijn. Al zou ik op dit moment op Haswell wachten. De betere interne GPU gaat een groot verschil geven in dagelijkse prestaties
Hopelijk blijft het verbeteren voor de retina bezitters :-)
Gek genoeg vind ik de resolutie / scherm niet storend, het is volgens mij ook 1440x900? Ik heb hiervoor een Alienware M14x gehad, die jammergenoeg is overleden door een glas bier......Scrtz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:36:
[...]
Zelf ook normale mbp gekozen ivm upgrade mogelijkheden en prijs toendertijd ( bleef maar een laptopje voor erbij )
Maar het enige waarvan ik toch wel baal bij de mbp is de resolutie, 1280x800 kan echt niet meer in 2012. Laatste de 3 jaar oude 13" air van mijn vriendin erlangs gezet en dat scherm was gewoon al stukken beter..
Ondanks dat de M14x een top laptop is heeft het echt een belabberd scherm! Wel 1600x900, maar wat betreft contrast en kleurechtheid steekt de Macbook er wel bovenuit.
Ik heb daarbij ook nog gedacht ik kan wel even wachten op de Hasswell reeks, echter kon ik het niet laten om de 21%btw weg ermee actie te laten schieten, daardoor was de Macbook toch wel verassend meer betaalbaar.
Ach ja, ik had nu momentum met die btw-actie. Als ik ga zitten wachten waait het wel weer over. Misschien dan m'n iMac maar opfluffen met een SSD ofzo. Vind de normale prijs van die notebooks te hoog, zelfs met btw actie blijf ik wat twijfelen. Zo is het maar net natuurlijk.DaemonAngel schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:11:
Nu zijn de meeste schermproblemen van de baan in de nieuwere batch en andere kleine problemen ook. Lag is voor een deel opgelost, dus nu zou de keuze al iets moeilijker zijn. Al zou ik op dit moment op Haswell wachten. De betere interne GPU gaat een groot verschil geven in dagelijkse prestaties
Hopelijk blijft het verbeteren voor de retina bezitters :-)
True dat was mijn conclusie ook. Met die actie waardoor ik er 1.5k voor betaald heb (cMPB) vond ik het net acceptabel. Voor meer zou ik hem zelf na gebruik en review ook niet gekocht hebben.NiGeLaToR schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:01:
[...]
Ach ja, ik had nu momentum met die btw-actie. Als ik ga zitten wachten waait het wel weer over. Misschien dan m'n iMac maar opfluffen met een SSD ofzo. Vind de normale prijs van die notebooks te hoog, zelfs met btw actie blijf ik wat twijfelen. Zo is het maar net natuurlijk.
Klopt, ik draai hier op het moment de laatste beta en loop er niet meer tegenaan iigRnB schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:41:
Nee, die lag is niet opgelost. Zeker niet allang.
(overigens wel het top model 15")
Verwijderd
Kwaliteit van de kabels vallen tegen. Heb hetzelfde probleem gehad met mijn MBA lader.BreeeZe schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:41:
[afbeelding]
Netjes omgewisseld in de Apple Store. Echter mijn nieuwe lader begint hetzelfde probleem te vertonen, terwijl ik er echt niks geks mee doe.
Sterker nog, De eerste MBP die ik had, heb ik nog nooit last van kabelbreuken gehad. Quality issue lijkt mij.
Lijkt idd dat het plastic omhulsel stugger is, daardoor eerder poreus word en dus kapot gaat 
Die van mn macbook mid 09 krult een beetje maar gaat niet kapot!
Die van mn macbook mid 09 krult een beetje maar gaat niet kapot!
Ja precies hetzelfde dus hier, ik probeer me ook in te houden en het scheelt dat ik nog een desktop heb met 2x 1680x1050 dus in feite is het ook niet echt nodig..-TheNose- schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 07:30:
Maar als ik dan dat prachtige scherm zie van de rmbp 15" van mijn schoonvader...
Misschien wat verwarrend dat ik het over een pro en air had maar de pro heeft een 1280x800 resolutie en de air inderdaad 1440x900.Dark Master schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:56:
[...]
Gek genoeg vind ik de resolutie / scherm niet storend, het is volgens mij ook 1440x900? Ik heb hiervoor een Alienware M14x gehad, die jammergenoeg is overleden door een glas bier......
Ondanks dat de M14x een top laptop is heeft het echt een belabberd scherm! Wel 1600x900, maar wat betreft contrast en kleurechtheid steekt de Macbook er wel bovenuit.
Ik heb daarbij ook nog gedacht ik kan wel even wachten op de Hasswell reeks, echter kon ik het niet laten om de 21%btw weg ermee actie te laten schieten, daardoor was de Macbook toch wel verassend meer betaalbaar.
Verwijderd
hopen dat ze met de volgende refresh eindelijk de 13 inch air en de pro gelijk gaan trekken. Dan haal ik meteen een 13 inch pro. Weet iemand trouwens of programmas als photoshop, indesign en illustrator cs6 een beetje goed werken op de 13 inch pro. processor is wel snel genoeg lijkt me maar ik maak me een beetje zorgen over de hd 4000
Wat wil je met dat pakket gaan doen?
Ik weet uit ervaring dat 2D bewerking prima gaat op de 13'' MBP, mits je dat ding even upgrade naar 16GB ram en SSD, maar ik heb geen ervaring met 3D bewerkingen.
Overigens wel aangesloten op een extern scherm, want op 1280x800 kan je weinig doen natuurlijk.
Ik weet uit ervaring dat 2D bewerking prima gaat op de 13'' MBP, mits je dat ding even upgrade naar 16GB ram en SSD, maar ik heb geen ervaring met 3D bewerkingen.
Overigens wel aangesloten op een extern scherm, want op 1280x800 kan je weinig doen natuurlijk.
Ik zet ook maar even mijn ervaringen hier neer (bedankt MetaFrame voor de link!).MetaFrame schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:16:
[...]
Klopt, ik draai hier op het moment de laatste beta en loop er niet meer tegenaan iigDaar waar ik soms nog wel eens een hapering had is dat nu verdwenen.
(overigens wel het top model 15")
Ik heb welgeteld 1 dag de bèta gedraaid, omdat het probleem met het scrollen binnen Safari voor mij niet is opgelost. Bij lange pagina's heeft Safari een hakkelend scrollgedrag, alsof ie niet genoeg kan bufferen.
OS X draait overigens wel net weer even wat smoother dan 10.8.3, maar jammer dat Safari dus achter blijft...
Sorry voor de dubbelpost...

[ Voor 3% gewijzigd door RnB op 29-05-2013 15:32 ]
Dit is denk ik wel een nuttig filmpje om even te kijken.Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:07:
hopen dat ze met de volgende refresh eindelijk de 13 inch air en de pro gelijk gaan trekken. Dan haal ik meteen een 13 inch pro. Weet iemand trouwens of programmas als photoshop, indesign en illustrator cs6 een beetje goed werken op de 13 inch pro. processor is wel snel genoeg lijkt me maar ik maak me een beetje zorgen over de hd 4000
edit: Ik zie net dat we het hier over de 13" Pro hebben en niet over de Air. Nou ja, misschien heb je er als nog wat aan.
[ Voor 10% gewijzigd door Tjoekie op 29-05-2013 16:08 ]
Verwijderd
toch bedankt! de pro''s hebben een betere processor dus hij is op z''n minst even goed(ssd even daargelaten). Nu wordt de keuze nog moeilijker. is de resolutie op de 13 inch pro storend voor de mensen die met de cs6 suite werken?