Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

polisvoormij

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.973 views

Verwijderd

Topicstarter
echt te triest voor woorden dat verzekeraars moeilijk gaan doen over een 17 jaar oude rover.
ik probeer er nog 6 en anders terug naar 80eu p/m voor unive.......

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Beetje tactisch rondshoppen en informeren bij maatschappijen waar bijvoorbeeld je ouders al zitten of waar je al een WA-verzekering hebt lopen ofzo. Heb op m'n 22ste een Porsche 924S verzekerd kunnen krijgen en een jaar later een BMW 318i coupe (all-risk). Wel met schadevrije jaren vanaf mn 20ste en een een smetteloos verleden though, afgezien van een claim voor een inbraak en eentje voor vandalisme waar ik beide vrij weinig aan kon doen..

Een Rover is nou ook weer niet zo spannend dat alle alarmbellen zullen gaan rinkelen zoals bij een Porsche, Mercedes, BMW, Golf GTI, etc..

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
informeren bij maatschappijen waar bijvoorbeeld je ouders al zitten
Die moet je misschien even overslaan. :+

Verwijderd

Topicstarter
Chaos schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:41:
[...]

Die moet je misschien even overslaan. :+
Eikel, volgende keer crash ik tegen jouw aan... Ik ben binnekort toch weer verzekerd duss...
:+ :+
Afbeeldingslocatie: http://www.euroncap.com//carimages/44.jpg

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:12:
echt te triest voor woorden dat verzekeraars moeilijk gaan doen over een 17 jaar oude rover.
Het is niet de Rover waar ze moeilijk over doen, maar de bestuurder.

Maar ja, dat is algemeen bekend dat verzekeraars niet dol zijn op mensen die net hun rijbewijs hebben en een auto willen nemen meer meer dan xx pk/kW heeft. Statistiek is a bitch.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17
MadMan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:03:
[...]

Een beetje moeite doen mag ook wel. Het staat overal uitgebreid beschreven dat de ring een tolweg is. Daarbij weet elke simpele ziel dat je daar moet betalen om de baan op te mogen. Hence, niet openbaar.
Zoals t_captain al zei: Dat het een tolweg is betekend nog niet dat het geen openbare weg is.

In plaats mij te verwijten dat ik wat moeite mag doen, vind ik dat je als jij beweert dat anderen fout zijn dat ook gewoon mag onderbouwen. Alleen zeggen dat wat andere mensen hebben gezegd niet klopt, is wel heel erg beknopt. En al helemaal als je dat ook nog eens onterecht claimt. Vandaar dus ook mijn vraag omdat ik zoals veel andere hier dus wel weten dat het een openbare weg is.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Het is heel simpel, de nurburgring is eigendom van Nürburgring Automotive GmBh, en om toegang tot het circuit, de baan, de tolweg, noem het hoe je het noemen wilt te krijgen dien je te betalen. Ga je op een of andere manier zonder te betalen toch het asfalt op, met of zonder voertuig onder je kont, dan komt de politie je inladen. Er staan ook overal borden dat je het circuit niet op mag rondom de gehele ring.

Geen vrije toegang dus, en al helemaal niet openbaar. Aldus elke verzekeringsmaatschappij die je kunt vinden. Lijkt mij simpel zat.

De definitie van openbaar is een vrij te gebruiken ruimte, weg of voorwerp. De ring is net als mijn oprit en mijn toilet niet vrij te gebruiken, dus niet openbaar.

Verder staat dit al lang en breed besproken in een uitgebreid topic hier op het forum, waar iedereen die in dit topic aannames doet al eerder deze hele discussie had kunnen lezen, of deze had kunnen opzoeken.

[ Voor 34% gewijzigd door MadMan op 13-07-2012 00:08 ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:21

steveman

Comfortabel ten onder

MadMan schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:03:
Het is heel simpel, de nurburgring is eigendom van Nürburgring Automotive GmBh, en om toegang tot het circuit, de baan, de tolweg, noem het hoe je het noemen wilt te krijgen dien je te betalen. Ga je op een of andere manier zonder te betalen toch het asfalt op, met of zonder voertuig onder je kont, dan komt de politie je inladen. Er staan ook overal borden dat je het circuit niet op mag rondom de gehele ring.

Geen vrije toegang dus, en al helemaal niet openbaar. Aldus elke verzekeringsmaatschappij die je kunt vinden. Lijkt mij simpel zat.

De definitie van openbaar is een vrij te gebruiken ruimte, weg of voorwerp. De ring is net als mijn oprit en mijn toilet niet vrij te gebruiken, dus niet openbaar.

Verder staat dit al lang en breed besproken in een uitgebreid topic hier op het forum, waar iedereen die in dit topic aannames doet al eerder deze hele discussie had kunnen lezen, of deze had kunnen opzoeken.
Oh kak, dan heb ik ook onverzekerd rondgereden op de Péage in Frankrijk :X

Of je verhaal klopt niet, dat kan natuurlijk ook nog.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Nee, verzekeraars doen moeilijk over opgefokte mannetjes die (nog) niet kunnen rijden maar denken dat ze Michael Schumacher zijn met een hoog risico voor zichzelf en anderen doodrijden met hun goedkope barreltjes met teveel PK voor hun hersentjes.

(En je hebt ook helemaal niet een historie ofzo om aan dit profiel te voldoen en dergelijke.)

Ja, ik ben ook jong geweest en ja ik heb ook wel schade gereden, ook door mijn schuld. Shit happens, of je bent overmoedig, of je let niet goed genoeg op, maakt een inschattingsfout en het is *bonk*. Dat weten verzekeraars ook, dus betaal je er ook voor.

Want je zegt wel 17 jaar oude rover, maar het is natuurlijk een ding met een gewicht van niets en wel flink vermogen, dus daar kun je prima mee uit de bocht vliegen. :+ Het is een ding vergelijkbaar met iets met GTI erop, trekt dus een bepaald publiek aan zeg maar. ;) Het was wat anders geweest als je een Renault Twingo 1.2 had gekocht, die had je zonder problemen verzekerd gekregen. :+

[ Voor 42% gewijzigd door GaMeOvEr op 13-07-2012 03:40 ]

Aannames zijn fataal.

• MadMan

MadMan

What the....

steveman schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:10:
[...]

Oh kak, dan heb ik ook onverzekerd rondgereden op de Péage in Frankrijk :X

Of je verhaal klopt niet, dat kan natuurlijk ook nog.
Weet je wat je doet, bel je verzekeraar en vraag hem hetzelfde. Een Franse snelweg waar toevallig tol moet worden betaald is heel wat anders dan een gesloten circuit in eigendom van een bedrijf dat niet in bezit is of werkt voor de overheid.

Dat je blijkbaar weigert het te snappen is mij wel duidelijk, dit is het laatste dat ik hier meedeel. Doe ermee wat je wil.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:02
Je hebt net je rijbewijs (nja hooguit 2 jaar), je rijdt 5000km per jaar (dat rijdt een beetje automobilist soms per maand....) en je denkt verzekerd te zijn op een racecircuit met een standaard openbare weg verzekering?! Normale autoverzekeringen dekken nooit racen op circuits! Ook geen wa aangezien het geen openbare weg is, en het doel al helemaal niks met normaal weggebruik te maken heeft. Eerlijk gezegd ben ik nogal geschrokken van het feit dat beginnende weggebruikers denken een standaard (openbare weg) verzekering te kunnen gebruiken voor racedoeleinden op een racecircuit. Let even op dat er verzekeringen zijn vooor "normaal" openbare weggebruik en verzekeringen voor racecircuits, zowel hobby als professioneel.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:49:
Ik ben al bij 4 verzekeraars geweigerd

Kan iemand mij vertellen of de auto wel goed loopt?
YouTube: Gezond of niet gezond
Dat ding klinkt als een diesel. Begin eens met kleppen stellen zou ik zeggen. En als je de onderhoudshistorie niet kent is even olie en filter wisselen ook niet overbodig.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:09:
[...]

Dat ding klinkt als een diesel. Begin eens met kleppen stellen zou ik zeggen. En als je de onderhoudshistorie niet kent is even olie en filter wisselen ook niet overbodig.
Naja dat is wel normaal voor deze motor dat diesel geluid..... En welke olie bedoel je precies? Ik ben net door de apk.. Het filter heb ik al schoongemaakt die hoef je niet te wisselen.

YouTube: Rover 200 - 1.8 vvc engine

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

APK is alleen een checklijstje van de overheid of jouw auto wel aan de wettelijke eisen voldoet. Het heeft maar weinig met de technische staat van je auto te maken. Al zit er helemaal geen olie in, dan valt dat bij een APK echt niet op.

Wel is het zo dat veel mensen de onderhoudsbeurten combineren met de APK, maar dan moet je dat wel zelf aangeven. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Ja er zit wel olie in de motor natuurlijk dat heb ik nog nagekeken hij is prima op peil. De olie zelf ziet er nog schoon uit zeg maar. Ik weet niet hoe het met de olie zit in de versnellingsbak het differentieel of dergelijke.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Welke olie bedoel je... Als je een motor hoort lopen en dan over oliewissel begint dan heb je het natuurlijk niet over het differentieel.
En uiteraard heb je het dan ook over het oliefilter. Ik neem niet aan dat je dat hebt schoongemaakt.

En als dat normaal is, waarom vraag je dan of hij goed loopt?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat als hij in zijn idle zit en ik ben aan het rijden dan trilt de hele auto. En de toerenteller fluctueerd dan ook best wel.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Wait, wut? Je laat dus de motor stationair lopen, koppeling niet ingedrukt, auto in versnelling, geen gas, en je vindt het gek dat hij dat niet zo leuk vind?

Verwijderd

Topicstarter
Radiant schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:17:
Wait, wut? Je laat dus de motor stationair lopen, koppeling niet ingedrukt, auto in versnelling, geen gas, en je vindt het gek dat hij dat niet zo leuk vind?
ja?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Begrijp je het nu echt niet? Het kan die verzekeraar geen bal schelen wat jouw auto kost, die schade hoeft hij immers niet te vergoeden (want het is een WA-verzekering), maar een oud barrel met voor jouw rijervaring teveel pk's per kilo kan wel een dure auto beschadigen of nog erger: iemand blijvend invalide rijden. En zeker dat laatste kan aardig in de papieren lopen :X

En als je dan ook nog 's de historie hebt die je schijnbaar hebt (ik weet niet of dat ergens geregistreerd wordt, maar dat zou zomaar kunnen) met het total loss rijden van de auto van je moeder, dan begrijp ik die verzekeraars wel :Y)
Radiant schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:17:
Dat moet iedere auto probleemloos kunnen: stationair rollen. Zelfs stationair draaiend van de plek komen moet gewoon kunnen, ook met een auto op benzine, al vergt dat enige beheersing van het koppelingspedaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 13-07-2012 13:25 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Tuurlijk kán het wel, maar ik heb nog nooit in een auto gereden die dan ook echt lekker liep als je dat deed, zeker niet in de tweede versnelling of hoger.

Verwijderd

Topicstarter
Ik rij echt niet zomaar iemand invalide dan rij ik hem wel dood dat is veel goedkoper. Maar goed ik ben ondertussen verzekerd voor 58 euro p/m en dat is geaccepteerd. Maar als ik me verzeker bij "zij rijdt beter" autoverzekeringen dan is het maar 45 euro p/m!!! Misschien moet ik dan eerst mijn lul erafhakken maar dan nog dat scheelt wel!

@Radiant ok dan hoort dat zo ik ben dat niet zo gewend.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:11:
Omdat als hij in zijn idle zit en ik ben aan het rijden dan trilt de hele auto. En de toerenteller fluctueerd dan ook best wel.
Toerenteller die fluctueert zonder dat de snelheid verandert is meer een probleem van de aansturing van de toerenteller. Als de auto stationair niet lekker rijdt zou ik de benzineinjecteurs verdenken.

Al met al: laat een grote beurt doen.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

MadMan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:03:
Wie zegt dat daar geen hek staat? Verder ben ikzelf ook een belemmering voor personen die zonder toestemming op mijn oprit komen :P
Een oprit behoort niet tot de openbare weg, maar kan eventueel wel tot openbaar terrein behoren indien daar duidelijk bedoeling voor is.
Openbaar is openbaar, of je het nu terrein of weg noemt ;)

Maar simpel op te lossen. Gewoon een afzetlint of een hekje voor zetten, dan is het privé.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:29:
Ik rij echt niet zomaar iemand invalide dan rij ik hem wel dood dat is veel goedkoper.
Dat zegt iedereen voordat hij iemand invalide rijdt 8)7 Het is niet dat je het met opzet doet, je behoort gewoon tot de risicogroep en daarin discrimineert een verzekeraar niet. Al rijd je nog zo netjes, je bent te jong...

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:31:
[...]

Toerenteller die fluctueert zonder dat de snelheid verandert is meer een probleem van de aansturing van de toerenteller. Als de auto stationair niet lekker rijdt zou ik de benzineinjecteurs verdenken.

Al met al: laat een grote beurt doen.
Sorry Maasluip maar ik heb geen geld voor een groote beurt. En buiten dat om is het veel leuker om iets zelf te doen. Ik ga ook geen benzineinjecteurs weggooien om erachter te komen wat het probleem is. Het kan ook de bougies zijn of wat bubbles in de koelvloeistof.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ben je automonteur of zo? Waarom vraag je dan advies? En zeg ik iets over weggooien?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Klinkt als een lek spruitstuk/valse lucht (kapot flexibelkoppelstuk?/zie LMM/lambda hier beneden).

Verder vind ik, maar dat kan vertekening zijn in het filmpje, dat hij erg traag oppakt als je gas geeft. Stationair toerental vind ik aan de hoge kant, dat mag best rond de 750/900 toeren zitten. Kan goed zijn dat er ergens iets mis is met je luchtmassameter/lambda waardoor het mengsel niet goed is. Gevolg daarvan is o.a. uitvallen bij stationair en laat je dat nou kunnen verdoezelen door stationair wat gas bij te geven > stationair toerental omhoog.

Draai de bougies er ook maar even uit en kijk of ze niet compleet verkoold zijn door het, als het inderdaad zo is, te rijk lopen. En of de afstand van de electrode niet te groot is geworden. Dan is je ontsteking ook compleet kut.

En niet om het een of ander, maar ik zou altijd vloeistoffen en filters wisselen als ik een auto had gekocht. Al is het alleen maar de motorolie en het oliefilter.

[ Voor 43% gewijzigd door max op 13-07-2012 14:27 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:57
geen geld voor een auto, geen kennis om het deftig zelf te doen (dat maak ik op uit je vragen hier). Ik zou ofwel een cursusje "auto's repareren voor dummies" ofwel even doorsparen aanraden. Want vroeg of laat gaat dit verkeerd aflopen: gebrekkig onderhoud aan de remmen dat je zuur opbreekt als je op de autosnelweg rijd bv. Dat zijn gewoon levensgevaarlijke toeren

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:38:
[...]

Sorry Maasluip maar ik heb geen geld voor een groote beurt. En buiten dat om is het veel leuker om iets zelf te doen. Ik ga ook geen benzineinjecteurs weggooien om erachter te komen wat het probleem is. Het kan ook de bougies zijn of wat bubbles in de koelvloeistof.
Autorijden is duur. Als je geen geld hebt voor een grote beurt, heb je geen geld om auto te rijden. En dan heb je al helemáál geen geld om te gaan racen. Sorry, maar daar ben ik zo klaar mee.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:05:
[...]

Autorijden is duur. Als je geen geld hebt voor een grote beurt, heb je geen geld om auto te rijden. En dan heb je al helemáál geen geld om te gaan racen. Sorry, maar daar ben ik zo klaar mee.
Auto begint met "au". ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

[...]

Tja, je koopt een oude trapbak voor een prikkie, waarvan de APK zo'n beetje verlopen is.... Dan moet je natuurlijk wel wat geld achter de hand houden voor wat onderhoud en reparatie.

Dat is overigens niet alleen bij auto's zo, maar eigenlijk bij alles met een motor en aandrijflijn.

Krijgen we nog wel de foto's van de Rover op Ring te zien? Gisteren weer eens naar het filmpje van Top Gear (Transit) zitten kijken: meesterlijk!

Verwijderd

Tarkin schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:58:
zou ofwel een cursusje "auto's repareren voor dummies" ofwel even doorsparen aanraden.
Ahhhhhh....je bent me net voor! >:)

Dit topic is echt....als je dit leest....je vraagt je af of je moet lachen...of huilen!
Ik heb me overigens wel bescheurd bij de "volgens mij heb ik een diesel gekocht" quote onder het you tube filmpje...! :D

Weten we ook zeker dat de TS geen troll is...? Misschien minder trol-loos dan we denken?
:D
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:29:
Ik rij echt niet zomaar iemand invalide dan rij ik hem wel dood dat is veel goedkoper. Maar goed ik ben ondertussen verzekerd voor 58 euro p/m en dat is geaccepteerd. Maar als ik me verzeker bij "zij rijdt beter" autoverzekeringen dan is het maar 45 euro p/m!!! Misschien moet ik dan eerst mijn lul erafhakken maar dan nog dat scheelt wel!
Dit soort berichten alleen al....SERIOUS????? :D Ik stik van het lachen hier, moet uitkijken dat ik dit hele bericht niet vol gooi met LMAO smilies!
"dan rij ik hem wel dood dat is veel goedkoper..? "....????????

Maar alsjeblieft zeg, hak je leutertje niet af, vrouwen hebben al zo'n beroerde image opgeplakt gekregen met auto rijden, laten we dat niet nog erger maken door jou aan "onze" kant te krijgen! oOo

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 11:37

McGryphon

Veul vrouwkes!

Het gaat al rap offtopic nu, hoewel de aangehaalde zaken niet irrelevant zijn. Ik zou je echter willen aanraden om niet zelf te gaan lopen prutsen als je geen idee hebt waar je mee bezig bent; daar helpt geen forum tegen. Je kan aan auto's leren sleutelen door te doen, maar FFS, doe dat niet als eerste met een auto waarmee je de Ring op wilt. Zelfs als je het qua verzekering et cetera rond krijgt, zorg dan voor een betrouwbare auto waarmee je daarheen gaat. Dit zijn geen grappen, als je remmen het bijvoorbeeld begeven vlak voor de carrousel zet je meer levens dan alleen je eigen op het spel.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Je weet hopelijk ook dat als je de vangrail in gaat op de ring, jij die kosten betaalt? Van het opruimen, het vervangen en tijd dat hij dicht is? Ditzelfde geldt voor olieverlies of welke andere problemen je krijgt op de ring.

Een rondje ring kan een dure hobby worden als je met een wrak gaat. Los van de vraag wat je in godsnaam gaat doen met zo'n auto tussen de (veeel) snellere jongens op de ring.

Als je gaat huren: Ook het eigen risico van een Swift op de ring is zo €2500,-. Dat komt er dus nog even bij op.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 13-07-2012 15:18 ]

• MadMan

MadMan

What the....

Mwoah, wat dat betreft kom ik ook wel vaker stadsbussen en dergelijke tegen, of oude Suzuki Alto's. Zolang je goed in je spiegels en uit je doppen kijkt, komt het wel goed.
En dan heb ik het over rijden, niet over proberen het hele rondje volgas af te leggen :)

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Wat ik uit de posts van de TS meen op te maken is dat rustig een rondje over de ring rijden niet echt zijn doel is. Ik gok zo dat hij daar op het begin even aan zal denken, maar dat al snel de neiging om net wat harder te gaan en mensen in te halen alles zal overnemen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05

Player1S

Probably out in the dark

McGryphon schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:26:
Wat ik uit de posts van de TS meen op te maken is dat rustig een rondje over de ring rijden niet echt zijn doel is. Ik gok zo dat hij daar op het begin even aan zal denken, maar dat al snel de neiging om net wat harder te gaan en mensen in te halen alles zal overnemen.
Als ze bij de toegangscontrole dit topic lezen wordt ie linea recta weg gestuurd.

Vraag me af of hij zich al geregistreerd heeft op een Ring forum of het ring topic hier heeft doorgenomen. Of komt ie niet verder dan "van horen zeggen" en bedacht dat hij het ook wil doen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

[...]

Ach, je kan ook best een hoop zelf, zolang je maar afblijft van alles wat ervoor zorgt dat je kan sturen/remmen/je op de weg blijft. Vervang je olie en oliefilter, koelvloeistof (let op ontluchten), gooi er wat nieuwe bougies, bougiekabels en een luchtfilter in, stel je kleppen (indien mogelijk), reinig je gasklep/inlaat etc en dan heb je al een redelijk uitgebreide beurt gedaan. Als je een beetje handig bent kan dat allemaal makkelijk, je kan er weinig aan verprutsen qua veiligheid en het scheelt een hoop geld met een garage. Zou het linksom of rechtsom wel doen als je net zo'n auto hebt gekocht en niet echt weet wat de staat ervan is.

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook graag eens over de ring knallen, het zit er echter goed in dat ik dan wel eerst enkele jaren rijervaring wil hebben, mezelf goed wil verzekeren, en er een betrouwbare auto voor wil gebruiken. Het risico is zelfs als je die voorzorgsmaatregelen hebt genomen echter nog steeds vrij groot dat je iets of iemand sloopt, laat staan als je die maatregelen negeert of afdoet als flauwekul.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

McGryphon schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:43:
Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook graag eens over de ring knallen, het zit er echter goed in dat ik dan wel eerst enkele jaren rijervaring wil hebben, mezelf goed wil verzekeren, en er een betrouwbare auto voor wil gebruiken. Het risico is zelfs als je die voorzorgsmaatregelen hebt genomen echter nog steeds vrij groot dat je iets of iemand sloopt, laat staan als je die maatregelen negeert of afdoet als flauwekul.
Zelfs met voorbereidingen en ervaring blijft het een tricky baan.

Kameraad van me komt er nog wel eens. Voornamelijk voor foto's en de 24uurs. Zijn zwager rijdt er echter wel veel (geld als drek) en zelfs hij stond op gegeven moment achterstevoren in een bocht die de tig keren daarvoor wel goed ging.
Reden? Zeg het maar. Olie op de weg? Net paar cm te ver naar rechts/links? Te laat geremd? Kiezeltjes onder de band??

Zelfs die Sabine Schmidt zal af en toe nog scary moments hebben omdat de baan en/of auto net iets anders doet dan die 10.000en keren daarvoor.

Daarom hou ik het voorlopig nog lekker bij Forza 4. Een foutje daar kost me hooguit een mooie tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Player1S op 13-07-2012 15:51 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ongetwijfeld, maar dat circuit heeft dan ook een slecht wegdek en er rijdt echt van alles rond, van gloednieuwe 911 turbo's tot olie lekkende barrels die amper door de apk komen. Wordt er eigenlijk gecontroleerd of je auto olie lekt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet maar mijn auto lekt niet hij loopt echter best wel rijk dus ik ga hem binnekort zelf een beurt geven. De koppeling stottert trouwens wel heel erg bij lage toeren.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:10

Daniel36

vernieuwde formule

je koppeling stottert?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ko-ko-ko-ko-koppeling? :+

* MegaTronics weet niets van auto's, daar heeft die een mannetje voor die het wel weet.

[ Voor 77% gewijzigd door MegaTronics op 13-07-2012 17:41 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Grrrrrene schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:12:
Ongetwijfeld, maar dat circuit heeft dan ook een slecht wegdek en er rijdt echt van alles rond, van gloednieuwe 911 turbo's tot olie lekkende barrels die amper door de apk komen. Wordt er eigenlijk gecontroleerd of je auto olie lekt?
Geen directe ervaring met de ring maar als je auto zichtbaar olie lekt kom je er niet op lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm beetje apart maar ik heb in de handleiding gelezen dat als de motor koud is dat hij dan meer toeren maakt en dat klopt ook wel want hij blijft nu op 900 staan. Het probleem lost zichzelf gewoon op! trouwens het stotteren valt opzich wel mee maar blijft hinderlijk. Misschien vervang ik zelf toch wel het vliegwiel en de koppeling....

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:51:
Misschien vervang ik zelf toch wel het vliegwiel en de koppeling....
Karweitje van niks inderdaad, kun je makkelijk zelf doen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:51:
Hmm beetje apart maar ik heb in de handleiding gelezen dat als de motor koud is dat hij dan meer toeren maakt en dat klopt ook wel want hij blijft nu op 900 staan. Het probleem lost zichzelf gewoon op! trouwens het stotteren valt opzich wel mee maar blijft hinderlijk. Misschien vervang ik zelf toch wel het vliegwiel en de koppeling....
Natuurlijk, dat is vrij normaal dat wanneer de auto net gestart is en dus nog koud is dat het toerental hoger is. In mijn geval in een koude motor zo'n 1400 toeren en met warme motor 600-700 toeren. Dat "stotteren" waar je het overigens over hebt bij het stationair in een (lage) versnelling rijden hebben erg veel (oudere) auto's last van, hoort er gewoon bij. Zeker in de 1e versnelling, die is er enkel om weg te komen, meer niet. Verder is het natuurlijk ook een beetje wennen aan de auto en de rijervaring.

Succes met het vervangen van je koppeling en vliegwiel :7

Edit:
Hoe stottert een koppeling eigenlijk? Bedoel je niet slipt?

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 13-07-2012 22:21 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

wesleytjuh schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:18:
[...]

Natuurlijk, dat is vrij normaal dat wanneer de auto net gestart is en dus nog koud is dat het toerental hoger is. In mijn geval in een koude motor zo'n 1400 toeren en met warme motor 600-700 toeren. Dat "stotteren" waar je het overigens over hebt bij het stationair in een (lage) versnelling rijden hebben erg veel (oudere) auto's last van, hoort er gewoon bij. Zeker in de 1e versnelling, die is er enkel om weg te komen, meer niet. Verder is het natuurlijk ook een beetje wennen aan de auto en de rijervaring.

Succes met het vervangen van je koppeling en vliegwiel :7

Edit:
Hoe stottert een koppeling eigenlijk? Bedoel je niet slipt?
Ik denk dat-ie bedoelt dat de auto een beetje bokt als je in de lage toeren rijd :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Verwijderd

Topicstarter
klopt hij bokt nogal, ik had ergens gelezen dat dit een probleem met het vliegwiel of de koppeling kon zijn.

Ik was net op een feesje, veel bier gedronken wat gerookt etc etc... Toen kwam ik de jongen tegen die mijn apk heeft gedaan en hij zij dat hij helemaal doorgeroest was en dat hij eigenlijk niet door de apk mocht.... Maar goed ik snap niet goed wat hij bedoelde want ik zie helemaal geen roest aan het chassis. En toen zij hij van het zit ook op de wielkasten voor maar toen zei ik dat dat eigenlijk niks uit maakt en dat hij nogal zeurt...

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2012 01:15 ]

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

dude :X
Probeer er eens een coherent verhaal van te maken, misschien staat er dan iets minder doms :X

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:54:
klopt hij bokt nogal, ik had ergens gelezen dat dit een probleem met het vliegwiel of de koppeling kon zijn.

Ik was net op een feesje, veel bier gedronken wat gerookt etc etc... Toen kwam ik de jongen tegen die mijn apk heeft gedaan en hij zij dat hij helemaal doorgeroest was en dat hij eigenlijk niet door de apk mocht.... Maar goed ik snap niet goed wat hij bedoelde want ik zie helemaal geen roest aan het chassis. En toen zij hij van het zit ook op de wielkasten voor maar toen zei ik dat dat eigenlijk niks uit maakt en dat hij nogal zeurt...
Gewoon mee door blijven rijden dan dus!

Als het allemaal toch niet uitmaakt }:O

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Waarom doe je niet mee aan een destruction derby?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:10

Daniel36

vernieuwde formule

elke meter die hij rijdt is een destruction derby?

Verwijderd

Daniel36 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:51:
elke meter die hij rijdt is een destruction derby?
*falls of chair laughing her ass off*

_O-

Sorry...ik weet het...stay on topic etc etc...maar dit is gewoon één grote slapstick.
Ik zie de video game al voor me... degene die de finish haalt met de meeste onderdelen krijgt 10.000 punten en mag als beloning de Nürburgring op waar ie dan vervolgens aan gruzelementen wordt gereden door een blonde chick in een Transit die vervolgens muteert in een ...nevermind.

Echt, ik ben op het punt beland dat ik HOOP dat trolloos gewoon een troll is, anders ziet dit er echt niet goed uit voor zijn mede weggebruikers in zijn nabije omgeving.

-O-

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Dit topic is inmiddels dusdanig ontspoord en onwaarschijnlijk terug op het juiste niveau dat ik het maar dichtgooi. Welhaast suicidaal ondoordachte acties en intenties van de TS maken de levensvatbaarheid van het topic ook niet reëler.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.