echt te triest voor woorden dat verzekeraars moeilijk gaan doen over een 17 jaar oude rover.
ik probeer er nog 6 en anders terug naar 80eu p/m voor unive.......
Die moet je misschien even overslaan.informeren bij maatschappijen waar bijvoorbeeld je ouders al zitten
Het is niet de Rover waar ze moeilijk over doen, maar de bestuurder.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:12:
echt te triest voor woorden dat verzekeraars moeilijk gaan doen over een 17 jaar oude rover.
Zoals t_captain al zei: Dat het een tolweg is betekend nog niet dat het geen openbare weg is.MadMan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:03:
[...]
Een beetje moeite doen mag ook wel. Het staat overal uitgebreid beschreven dat de ring een tolweg is. Daarbij weet elke simpele ziel dat je daar moet betalen om de baan op te mogen. Hence, niet openbaar.
[ Voor 34% gewijzigd door MadMan op 13-07-2012 00:08 ]
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Oh kak, dan heb ik ook onverzekerd rondgereden op de Péage in FrankrijkMadMan schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:03:
Het is heel simpel, de nurburgring is eigendom van Nürburgring Automotive GmBh, en om toegang tot het circuit, de baan, de tolweg, noem het hoe je het noemen wilt te krijgen dien je te betalen. Ga je op een of andere manier zonder te betalen toch het asfalt op, met of zonder voertuig onder je kont, dan komt de politie je inladen. Er staan ook overal borden dat je het circuit niet op mag rondom de gehele ring.
Geen vrije toegang dus, en al helemaal niet openbaar. Aldus elke verzekeringsmaatschappij die je kunt vinden. Lijkt mij simpel zat.
De definitie van openbaar is een vrij te gebruiken ruimte, weg of voorwerp. De ring is net als mijn oprit en mijn toilet niet vrij te gebruiken, dus niet openbaar.
Verder staat dit al lang en breed besproken in een uitgebreid topic hier op het forum, waar iedereen die in dit topic aannames doet al eerder deze hele discussie had kunnen lezen, of deze had kunnen opzoeken.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nee, verzekeraars doen moeilijk over opgefokte mannetjes die (nog) niet kunnen rijden maar denken dat ze Michael Schumacher zijn met een hoog risico voor zichzelf en anderen doodrijden met hun goedkope barreltjes met teveel PK voor hun hersentjes.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:12:
[ Voor 42% gewijzigd door GaMeOvEr op 13-07-2012 03:40 ]
Aannames zijn fataal.
Weet je wat je doet, bel je verzekeraar en vraag hem hetzelfde. Een Franse snelweg waar toevallig tol moet worden betaald is heel wat anders dan een gesloten circuit in eigendom van een bedrijf dat niet in bezit is of werkt voor de overheid.steveman schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:10:
[...]
Oh kak, dan heb ik ook onverzekerd rondgereden op de Péage in Frankrijk![]()
Of je verhaal klopt niet, dat kan natuurlijk ook nog.
Dat ding klinkt als een diesel. Begin eens met kleppen stellen zou ik zeggen. En als je de onderhoudshistorie niet kent is even olie en filter wisselen ook niet overbodig.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:49:
Ik ben al bij 4 verzekeraars geweigerd
Kan iemand mij vertellen of de auto wel goed loopt?
YouTube: Gezond of niet gezond
Signatures zijn voor boomers.
Naja dat is wel normaal voor deze motor dat diesel geluid..... En welke olie bedoel je precies? Ik ben net door de apk.. Het filter heb ik al schoongemaakt die hoef je niet te wisselen.Maasluip schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:09:
[...]
Dat ding klinkt als een diesel. Begin eens met kleppen stellen zou ik zeggen. En als je de onderhoudshistorie niet kent is even olie en filter wisselen ook niet overbodig.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
ja?Radiant schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:17:
Wait, wut? Je laat dus de motor stationair lopen, koppeling niet ingedrukt, auto in versnelling, geen gas, en je vindt het gek dat hij dat niet zo leuk vind?
Begrijp je het nu echt niet? Het kan die verzekeraar geen bal schelen wat jouw auto kost, die schade hoeft hij immers niet te vergoeden (want het is een WA-verzekering), maar een oud barrel met voor jouw rijervaring teveel pk's per kilo kan wel een dure auto beschadigen of nog erger: iemand blijvend invalide rijden. En zeker dat laatste kan aardig in de papieren lopenVerwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:12:
Dat moet iedere auto probleemloos kunnen: stationair rollen. Zelfs stationair draaiend van de plek komen moet gewoon kunnen, ook met een auto op benzine, al vergt dat enige beheersing van het koppelingspedaal.Radiant schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:17:
Wait, wut? Je laat dus de motor stationair lopen, koppeling niet ingedrukt, auto in versnelling, geen gas, en je vindt het gek dat hij dat niet zo leuk vind?
[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 13-07-2012 13:25 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Toerenteller die fluctueert zonder dat de snelheid verandert is meer een probleem van de aansturing van de toerenteller. Als de auto stationair niet lekker rijdt zou ik de benzineinjecteurs verdenken.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:11:
Omdat als hij in zijn idle zit en ik ben aan het rijden dan trilt de hele auto. En de toerenteller fluctueerd dan ook best wel.
Openbaar is openbaar, of je het nu terrein of weg noemtMadMan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:03:
Wie zegt dat daar geen hek staat? Verder ben ikzelf ook een belemmering voor personen die zonder toestemming op mijn oprit komen![]()
Een oprit behoort niet tot de openbare weg, maar kan eventueel wel tot openbaar terrein behoren indien daar duidelijk bedoeling voor is.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dat zegt iedereen voordat hij iemand invalide rijdtVerwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:29:
Ik rij echt niet zomaar iemand invalide dan rij ik hem wel dood dat is veel goedkoper.
Sorry Maasluip maar ik heb geen geld voor een groote beurt. En buiten dat om is het veel leuker om iets zelf te doen. Ik ga ook geen benzineinjecteurs weggooien om erachter te komen wat het probleem is. Het kan ook de bougies zijn of wat bubbles in de koelvloeistof.Maasluip schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:31:
[...]
Toerenteller die fluctueert zonder dat de snelheid verandert is meer een probleem van de aansturing van de toerenteller. Als de auto stationair niet lekker rijdt zou ik de benzineinjecteurs verdenken.
Al met al: laat een grote beurt doen.
[ Voor 43% gewijzigd door max op 13-07-2012 14:27 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Autorijden is duur. Als je geen geld hebt voor een grote beurt, heb je geen geld om auto te rijden. En dan heb je al helemáál geen geld om te gaan racen. Sorry, maar daar ben ik zo klaar mee.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:38:
[...]
Sorry Maasluip maar ik heb geen geld voor een groote beurt. En buiten dat om is het veel leuker om iets zelf te doen. Ik ga ook geen benzineinjecteurs weggooien om erachter te komen wat het probleem is. Het kan ook de bougies zijn of wat bubbles in de koelvloeistof.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Auto begint met "au".DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:05:
[...]
Autorijden is duur. Als je geen geld hebt voor een grote beurt, heb je geen geld om auto te rijden. En dan heb je al helemáál geen geld om te gaan racen. Sorry, maar daar ben ik zo klaar mee.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
Tja, je koopt een oude trapbak voor een prikkie, waarvan de APK zo'n beetje verlopen is.... Dan moet je natuurlijk wel wat geld achter de hand houden voor wat onderhoud en reparatie.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:38:
[...]
Sorry Maasluip maar ik heb geen geld voor een groote beurt. En buiten dat om is het veel leuker om iets zelf te doen. Ik ga ook geen benzineinjecteurs weggooien om erachter te komen wat het probleem is. Het kan ook de bougies zijn of wat bubbles in de koelvloeistof.
Verwijderd
Ahhhhhh....je bent me net voor!Tarkin schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:58:
zou ofwel een cursusje "auto's repareren voor dummies" ofwel even doorsparen aanraden.
Dit soort berichten alleen al....SERIOUS?????Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:29:
Ik rij echt niet zomaar iemand invalide dan rij ik hem wel dood dat is veel goedkoper. Maar goed ik ben ondertussen verzekerd voor 58 euro p/m en dat is geaccepteerd. Maar als ik me verzeker bij "zij rijdt beter" autoverzekeringen dan is het maar 45 euro p/m!!! Misschien moet ik dan eerst mijn lul erafhakken maar dan nog dat scheelt wel!
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 13-07-2012 15:18 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Als ze bij de toegangscontrole dit topic lezen wordt ie linea recta weg gestuurd.McGryphon schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:26:
Wat ik uit de posts van de TS meen op te maken is dat rustig een rondje over de ring rijden niet echt zijn doel is. Ik gok zo dat hij daar op het begin even aan zal denken, maar dat al snel de neiging om net wat harder te gaan en mensen in te halen alles zal overnemen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ach, je kan ook best een hoop zelf, zolang je maar afblijft van alles wat ervoor zorgt dat je kan sturen/remmen/je op de weg blijft. Vervang je olie en oliefilter, koelvloeistof (let op ontluchten), gooi er wat nieuwe bougies, bougiekabels en een luchtfilter in, stel je kleppen (indien mogelijk), reinig je gasklep/inlaat etc en dan heb je al een redelijk uitgebreide beurt gedaan. Als je een beetje handig bent kan dat allemaal makkelijk, je kan er weinig aan verprutsen qua veiligheid en het scheelt een hoop geld met een garage. Zou het linksom of rechtsom wel doen als je net zo'n auto hebt gekocht en niet echt weet wat de staat ervan is.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:38:
[...]
Zelfs met voorbereidingen en ervaring blijft het een tricky baan.McGryphon schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:43:
Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook graag eens over de ring knallen, het zit er echter goed in dat ik dan wel eerst enkele jaren rijervaring wil hebben, mezelf goed wil verzekeren, en er een betrouwbare auto voor wil gebruiken. Het risico is zelfs als je die voorzorgsmaatregelen hebt genomen echter nog steeds vrij groot dat je iets of iemand sloopt, laat staan als je die maatregelen negeert of afdoet als flauwekul.
[ Voor 4% gewijzigd door Player1S op 13-07-2012 15:51 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
[ Voor 77% gewijzigd door MegaTronics op 13-07-2012 17:41 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Geen directe ervaring met de ring maar als je auto zichtbaar olie lekt kom je er niet op lijkt me.Grrrrrene schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:12:
Ongetwijfeld, maar dat circuit heeft dan ook een slecht wegdek en er rijdt echt van alles rond, van gloednieuwe 911 turbo's tot olie lekkende barrels die amper door de apk komen. Wordt er eigenlijk gecontroleerd of je auto olie lekt?
Karweitje van niks inderdaad, kun je makkelijk zelf doen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:51:
Misschien vervang ik zelf toch wel het vliegwiel en de koppeling....
Nederlands is makkelijker als je denkt
Natuurlijk, dat is vrij normaal dat wanneer de auto net gestart is en dus nog koud is dat het toerental hoger is. In mijn geval in een koude motor zo'n 1400 toeren en met warme motor 600-700 toeren. Dat "stotteren" waar je het overigens over hebt bij het stationair in een (lage) versnelling rijden hebben erg veel (oudere) auto's last van, hoort er gewoon bij. Zeker in de 1e versnelling, die is er enkel om weg te komen, meer niet. Verder is het natuurlijk ook een beetje wennen aan de auto en de rijervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:51:
Hmm beetje apart maar ik heb in de handleiding gelezen dat als de motor koud is dat hij dan meer toeren maakt en dat klopt ook wel want hij blijft nu op 900 staan. Het probleem lost zichzelf gewoon op! trouwens het stotteren valt opzich wel mee maar blijft hinderlijk. Misschien vervang ik zelf toch wel het vliegwiel en de koppeling....
[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 13-07-2012 22:21 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ik denk dat-ie bedoelt dat de auto een beetje bokt als je in de lage toeren rijdwesleytjuh schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:18:
[...]
Natuurlijk, dat is vrij normaal dat wanneer de auto net gestart is en dus nog koud is dat het toerental hoger is. In mijn geval in een koude motor zo'n 1400 toeren en met warme motor 600-700 toeren. Dat "stotteren" waar je het overigens over hebt bij het stationair in een (lage) versnelling rijden hebben erg veel (oudere) auto's last van, hoort er gewoon bij. Zeker in de 1e versnelling, die is er enkel om weg te komen, meer niet. Verder is het natuurlijk ook een beetje wennen aan de auto en de rijervaring.
Succes met het vervangen van je koppeling en vliegwiel
Edit:
Hoe stottert een koppeling eigenlijk? Bedoel je niet slipt?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2012 01:15 ]
Gewoon mee door blijven rijden dan dus!Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:54:
klopt hij bokt nogal, ik had ergens gelezen dat dit een probleem met het vliegwiel of de koppeling kon zijn.
Ik was net op een feesje, veel bier gedronken wat gerookt etc etc... Toen kwam ik de jongen tegen die mijn apk heeft gedaan en hij zij dat hij helemaal doorgeroest was en dat hij eigenlijk niet door de apk mocht.... Maar goed ik snap niet goed wat hij bedoelde want ik zie helemaal geen roest aan het chassis. En toen zij hij van het zit ook op de wielkasten voor maar toen zei ik dat dat eigenlijk niks uit maakt en dat hij nogal zeurt...
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Verwijderd
*falls of chair laughing her ass off*Daniel36 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:51:
elke meter die hij rijdt is een destruction derby?
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq