Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

polisvoormij

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.973 views

Verwijderd

Topicstarter
( VOOR DE DUIDELIJKHEID IK HEB BESLOTEN EEN AUTO TE HUREN BIJ RENTRACECAR)

Hoi iedereen,

Ik rij minder dan 5000km per jaar want ik wil tijdelijk een scheurijzer kopen daarmee ga ik dan wat rondjes rijden op de nurburgring en daarna wil ik misschien weer van de auto af. Als ik dan een verzekering afsluit bij polisvoormij.nl dan kost mij dit maar 40eu p/m. Dit komt omdat ik mijn rijbewijs maar 0 jaar heb en ik ben 20. Maar goed is dat wel een goede verzekering? En ben ik dan met deze verzekering verzekerd op de nurburgring?

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/28umhit.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 15:29 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Afaik is vrijwel geen enkele auto verzekerd op de ring. Dat sluiten alle "normale" verzekeraars uit.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
U bent niet verzekerd:
- als uw auto schade heeft gekregen tijdens rijden op een circuit en/of ...
Wat is daar niet duidelijk aan? :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

RobIII schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:54:
[...]

Wat is daar niet duidelijk aan? :?
de Nurburgring is officieel geen circuit :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dan nog denk ik dat die eerste zin het wel dekt ;). Geen dekking als ik het zo lees, maar bel ze op en vraag

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Je bent niet verzekerd op de Nürburgring.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
kamstra schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:55:
[...]

de Nurburgring is officieel geen circuit :P
Ja, en als je bij je verzekering komt aankloppen dat je met 160Km/u een flik-flak met je autootje gedaan hebt zal ze dat nog wat interesseren of 't "officieel" geen circuit is :X Volgens de letter van de wet/polis is er misschien wel een gaatje in te prikken, maar ik denk dat je dan een verdomd lange adem moet hebben. Zeker bij zo'n "lekker goedkoop verzekeringetje" tent verwacht ik niet dat ze dit soort zaken zullen dekken. Als 't je om 'die ene keer' te doen is zou ik 't er niet op wagen iig en gewoon een tijdelijke verzekering nemen die 't wél (expliciet) dekt. Kost wa, hedde ook wa ;)

Er is overigens genoeg over te vinden, TS: [google=nurburgring verzekering]. En een beller == sneller. Gewoon, zoals We Are Borg zegt, even bellen.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 03-07-2012 19:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik wil mijn eigen auto niet verzekeren ik wil alleen dat als ik een porsche aanrijd of dergelijke dat ik niet in de schulden terecht kom. En als dat gebeurt met 50kp/u op een tolweg naast de autobahn (wat de nurburgring is). Dan wil ik verzekerd zijn en ik vroeg me af wat voor verzekering ik dan het beste kan hebben.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:26:
En als dat gebeurt met 50kp/u op een tolweg naast de autobahn (wat de nurburgring is).
Je kunt wel gaan kommaneuken met je verzekeraar, maar zoals ik al aangaf: je moet dan denk ik wel een lange adem hebben. Bij een claim is de (ik wil haast zeggen instinctieve) eerste reactie van een verzekeraar: dekken we niet. En dan gaan ze pas kijken of ze misschien wel 'moeten' dokken volgens hun eigen polisvoorwaarden om er vervolgens met wat gestrubbel en schoorvoetend aan toe te geven als ze er écht niet onderuit kunnen. Als het er niet expliciet in staat vermoed ik dat je wel eens een lang gevecht aan kunt moeten gaan (en waarschijnlijk gaat verliezen; ieder gezond denkend mens weet ook wel dat de Nürburgring niet "zomaar een tolweg" is ;) Het feit dat je er een topic voor opent zegt al genoeg lijkt me; dan kun je bij polisvoormij natuurlijk, net als hier, niet ook doen alsof je neus bloedt).

Maar goed, IANAV. Nogmaals: bel ze eens op en laat je adviseren. Hell, bel er meer dan één ;)

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 03-07-2012 19:39 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Maar even voor de zekerheid als ik dus denk dat ik verzekerd ben en ik knap tegen de achterkant van een andere auto aan. Dan moet ik dus diep in de buidel tasten om de schulden te betalen?

Zo offtopic, gaan we dus niet

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 03-07-2012 20:38 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:19:
Maar even voor de zekerheid als ik dus denk dat ik verzekerd ben en ik knap tegen de achterkant van een andere auto aan. Dan moet ik dus diep in de buidel tasten om de schulden te betalen?

even offtopic:
zijn de prijzen hier per set(4) banden of per stuk?
http://link.marktplaats.nl/571385188
per kilo :o

d:)b :henk d:)b

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
Per liter. :) Let wel op dat je geen binnenband neemt, je wil wss buiten op het circuit.

There is no replacement for displacement!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 07:35

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Is het niet iedereen voor zichzelf op de ring? Dus als jij vol gas in een dure porsche klapt is het gewoon vette pech voor de porsche bezitter.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:19:
Maar even voor de zekerheid als ik dus denk dat ik verzekerd ben en ik knap tegen de achterkant van een andere auto aan.
Je moet slim zijn; je moet niet denken maar wéten. En er is er maar één die je hier zekerheid kan geven: je verzekeraar. Neem dan ook contact daarmee op.

NOFI, maar 20, "een scheurijzer", <5k p/jaar, geen racelicentie/ervaring, voor een duppie op de eerste rang willen zitten (ook met banden zo te zien). Dit is, wmb, een "recipe for disaster". Als je slim bent wacht je nog heel even tot je wat meer ervaring hebt, een paar jaartjes verstandiger bent en iets meer te makken hebt. Maar goed, dat is vaderlijk advies. Ik ben ook jong geweest ;)

Over mij

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

blitzkrieg schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:25:
Is het niet iedereen voor zichzelf op de ring? Dus als jij vol gas in een dure porsche klapt is het gewoon vette pech voor de porsche bezitter.
Nope, dan is degene die de tik uitdeelt verantwoordelijk. Het is een open een-richtings tolweg (die verzekeraars altijd uitsluiten). Maar naar de letter van de wet geld nog steeds de wettelijke aansprakelijkheid.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Loona35
  • Laatst online: 18-11 18:02

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:27:
[...]

Je moet slim zijn; je moet niet denken maar wéten. En er is er maar één die je hier zekerheid kan geven: je verzekeraar. Neem dan ook contact daarmee op.

NOFI, maar 20, "een scheurijzer", <5k p/jaar, geen racelicentie/ervaring, voor een duppie op de eerste rang willen zitten (ook met banden zo te zien). Dit is, wmb, een "recipe for disaster". Als je slim bent wacht je nog heel even tot je wat meer ervaring hebt, een paar jaartjes verstandiger bent en iets meer te makken hebt. Maar goed, dat is vaderlijk advies. Ik ben ook jong geweest ;)
Ik heb de volgende mail gestuurt
Beste polisvoormij,

Ben ik met een WA zonder eigen risico autoverzekering, verzekerd op een tolweg naast de Autobahn genaamd de nurburgring?

Groeten *naam hier*
Als iemand mij terugmailt en zegt dat ik verzekerd ben dan heb ik voldoende informatie

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Je verzekering betaald de tegenpartij wel, maar zal alle kosten daarna op jou verhalen. Tot ongeveer een jaar geleden waren er nog een paar verzekeraars die de ring niet expliciet hadden uitgesloten, maar tegenwoordig is het gewoon brokken = dokken daar.

Als je op de ring crasht is de auto van de tegenpartij trouwens niet het enige waar je aan moet denken, de vangrails zijn ook aardig duur, evenals het afslepen. Om over een baansluiting nog maar niet te spreken. En dat alles wordt op de veroorzaker verhaald.
Wat die kosten betreft kun je het topic over de ring eens doorlezen. De informatie over verzekeraars daar is niet meer actueel, de kosten van "ringschade" zijn echter nog goed genoeg en er staan ook enkele voorbeelden bij.

Kort gezegd, als je daar over na moet denken, geen cash "over" hebt ervoor, gewoon niet doen.
Zeker niet met jouw ervaring trouwens, ga eerst eens lekker op zandvoort rijden voor je aan de ring begint. Dan voorkom je meteen dat je zo'n verzekering de eerste keer al nodig gaat hebben...

[ Voor 10% gewijzigd door MadMan op 03-07-2012 20:42 ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik dus deze auto huur ben ik eigenlijk beter verzekerd?
http://www.nuerburgring-s...m-suzuki-swift-sport.html

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kun je niet beter een oud barrel kopen, strippen tot crossauto en bij een lokale crossvereniging wat rondscheuren?

Of een rijvaardigheidstraining (in de volksmond slipcursus genoemd)? Daar kun je ook genoeg spelen, en je leert er nog wat van ook. En foutjes worden iets minder hard afgestraft. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:38:
Ik heb de volgende mail gestuurt
:X Die lui daar zijn ook niet achterlijk ;)
Beste polisvoormij,

Ben ik met een WA zonder eigen risico autoverzekering, verzekerd op een tolweg naast de Autobahn genaamd de nurburgring?

Groeten *naam hier*
Ze weten heus wel wat de Nürburgring is. Maar seriously; je snapt toch zeker zelf ook wel dat zo'n organisatie voor € 40 p/m geen "gastjes" van 20 met 0 ervaring in een "tijdelijk scheurijzer" gaat dekken (in zo'n omgeving)?
Deze verzekering is uitsluitend bedoeld voor deelnemers aan Motorsportevenementen op officiële circuits en vrije trainingen... Indien de verzekerde zich bevind op of in het voertuig en tevens zijn aangesloten bij de volgende bonden: M.O.N., K.N.M.V., N.A.B., F.A.M.E. en licentiehouders van F.I.A., F.I.M. & overige bonden, verenigingen en organisaties.
Waar lees jij dat TS is aangesloten bij een van die bonden? ;)
Mindestalter des Fahrers: 21 Jahre
With all due respect: je bent me, zoals mijn vader 't zou hebben gezegd, "wat te hoastig", je bent wat te "eager" ofwel gretig. Als je een dergelijke pagina, waar duidelijk in een paar punten de voorwaarden staan, al niet de tijd voor neemt om door te nemen, hoe zie je dat straks gaan op 't circuit dan? Ja, het één staat niet (geheel) in verband met 't ander, maar als je straks niet *diep* in de penarie wil zitten (of voor niks naar de Nürburgring wil rijden om er daar achter te komen dat je aan voorwaarde X of Y niet voldoet) zul je dit toch iets doortastender moeten gaan aanpakken ;) Het komt op mij op 't moment gewoon een beetje over alsof je vanmiddag bedacht "cool, ik zou wel eens lekker willen gassen op de Nürburgring; kwestie van effe een afgedankt scheurijzer voor een paar tientjes scoren, beetje verzekeren en gaaaaaan" en er morgen wil staan. Je hebt 't hier echter over flinke bedragen, dure auto's én evt. zelfs mensenleven(s)! Probeer dat even te blijven beseffen ;)

Wat je misschien ook gemist hebt in je enthousiasme:
maximalen Selbstbeteiligung von 2.500,- €
Ofwel: eigen risico: € 2.500. Zorg dat je die kunt ophoesten als 't nodig is ;)

Ik zou dit als ik jou was de algemene voorwaarden eens uitpluizen :)

En, nogmaals, reken maar dat als er iets gebeurt bij alle instanties (verzekeraars en wat er nog meer bij komt kijken) alle rode vlaggetjes omhoog gaan zodra het woord Nürburgring/Nordschleife valt ;)

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 03-07-2012 21:18 ]

Over mij

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Voor zover als ik weet is de Nurburgring gewoon een openbare weg. Zie dan ook niet waarom een WAM verzekering de schade die jij veroorzaakt niet zou betalen. Wat wel kan spelen zijn andere polisuitsluitingen op grond waarvan ze de schade eventueel kunnen verhalen. Schade veroorzaakt terwijl er bijvoorbeeld sprake is van bewuste roekeloosheid zal in de praktijk verhaald kunnen worden. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan vlak achter iemand rijden met hoge snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:58:

Ik zou dit als ik jou was de algemene voorwaarden eens uitpluizen :)

En, nogmaals, reken maar dat als er iets gebeurt bij alle instanties (verzekeraars en wat er nog meer bij komt kijken) alle rode vlaggetjes omhoog gaan zodra het woord Nürburgring/Nordschleife valt ;)
Ik word over 2 maanden 21 maar het lijkt me juist leuk om het in een normale straat auto te doen. Ik hoop dat ik morgen mijn koop afrond voor deze auto.

Dit zijn de engelse voorwaarden trouwens

http://www.nuerburgring.de/fileadmin/RentRaceCar/AGB_GB.PDF

• Loona35
[...]

[...]

[...]

[...]

Waar lees jij dat TS is aangesloten bij een van die bonden? ;)

[...]

[...]

[...]
Lekker bijdehand van je... om even in je eigen woorden te blijven: waar lees jij dat de TS niet lid zou kunnen worden van een bond? ;) Kost geen drol meestal. Heb zelf ook een licentie voor op het circuit á 55 euro per jaar.

...iets met in kansen denken ipv beperkingen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Loona35 op 03-07-2012 23:18 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Loona35 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:16:
Lekker bijdehand van je... om even in je eigen woorden te blijven: waar lees jij dat de TS niet lid zou kunnen worden van een bond? ;)
Ja, maar nu komen er aapjes uit de mouw die niet echt de indruk wekken van een simpliciteit van "problem solved" ;)
Dat geloof ik dan ook meteen; heb er geen flauw benul van. Maar dat zei je er "effe" niet bij ;)
Is dat trouwens een kwestie van geld overmaken en done of komt daar nog meer bij kijken? (Just curious)
Loona35 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:16:
...iets met in kansen denken ipv beperkingen :P
Helemaal goed ;) Ik probeer gewoon een (imho, maar wie ben ik) ietwat overenthousiaste TS gewoon even te behoeden van in 7 sloten tegelijk lopen ;) Realistisch denken i.p.v. wakker worden in 't ziekenhuis met een schuld die je de rest van je leven niet meer afbetaald kunt krijgen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 03-07-2012 23:30 ]

Over mij

• Loona35
RobIII schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:21:
[...]

Ja, maar nu komen er aapjes uit de mouw die niet echt de indruk wekken van een simpliciteit van "problem solved" ;)

[...]

Dat geloof ik dan ook meteen; heb er geen flauw benul van. Maar dat zei je er "effe" niet bij ;)
Is dat trouwens een kwestie van geld overmaken en done of komt daar nog meer bij kijken? (Just curious)

[...]

Helemaal goed ;) Ik probeer gewoon een (imho, maar wie ben ik) ietwat overenthousiaste TS gewoon even te behoeden van in 7 sloten tegelijk lopen ;) Realistisch denken i.p.v. wakker worden in 't ziekenhuis met een schuld die je de rest van je leven niet meer afbetaald kunt krijgen ;)
1) True :P ...maar ik vind het aan de TS om het daarna zelf verder uit te diepen. De richting heeft ie.
2) Het verschilt per discipline. Bij motorcross kan iedereen zich op een lokale crossbaan voor een paar tientjes inschrijven, terwijl je voor bepaalde wegrace volgens mij ook een racecursus moet halen.
3) Ok :)

Als je met de auto wil racen lijkt mij autocross, karten of een budgetcup de goedkoopste oplossing. Weet neit zeker, maar volgens mij hoef je daarvoor je ook geen cursus af te ronden. Een 2e hands kart of een 2e hands oude Volvo 440 voor de zomeravondcompetitie zijn niet duur. Of een oude Swift GTI ofzo... En als je tijdens zo race de auto ergens in parkeert in ten minste alles geregeld.

...maar of dat nog helemaal is wat de TS wil?

[ Voor 7% gewijzigd door Loona35 op 04-07-2012 08:36 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dus even samenvatten:
-Je bent 20
-Je hebt net je rijbewijs
-Je wilt een scheurijzer kopen om te gaan racen in Duitsland
-Je zoekt een goedkope verzekering die dat risico wel wil dekken
?

:X :X

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:21

steveman

Comfortabel ten onder

Dat gaat voor zover ik zie alleen over letsel, niet over het voertuig...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:28

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Dat dus.. te lang gewacht met reply ;)
Dat is een verzekering die uitkeerd bij blijvende (gedeeltelijke) invaliditeit of overlijden ten gevolge van een ongeval. Het is geen schade verzekering.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 04-07-2012 08:52 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Is Grand Turismo 5 of zo niet geschikter voor de TS?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• MrFl0ppY
  • Nu online
Weet ook dat je moet dokken als je de vangrail raakt tijdens het rijden. Je bent dus sowieso nooit helemaal risicovrij.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RemcoDelft schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:45:
Dus even samenvatten:
-Je bent 20
?

Vergeet niet:
- je hebt net voor je je rijbewijs haalde op de openbare weg in NL al je moeders auto tegen een betonnen paal op de snelweg geparkeerd :X

Hoe is dat nog afgelopen? Al stevige rekening gekregen voor schade aan vangrail enzo? In dat topic leek je niet erg vermogend te zijn, ik zou eerst je financiele zooi daar opruimen voor je iets nieuws gaat doen dat geld kost en risicovol is.

Oslik blyat! Oslik!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 15:32

bonzz.netninja

Niente baffi

dion_b schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:45:
[...]

Vergeet niet:
- je hebt net voor je je rijbewijs haalde op de openbare weg in NL al je moeders auto tegen een betonnen paal op de snelweg geparkeerd :X

Hoe is dat nog afgelopen? Al stevige rekening gekregen voor schade aan vangrail enzo? In dat topic leek je niet erg vermogend te zijn, ik zou eerst je financiele zooi daar opruimen voor je iets nieuws gaat doen dat geld kost en risicovol is.
Ik zou gewoon inschrijven voor een dag op een circuit. Dat is a. leuker want je leert veel mer en b. veiliger en c. haalbaarder

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

RemcoDelft schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:45:
Dus even samenvatten:
-Je bent 20
?

- je vraagt je af als je 'racebanden' bekijkt op marktplaats voor 35 euro of dit voor een set van 4 of per band is 8)7

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
[...]

Vergeet niet:
Ik lees dat vaker... Eigenlijk zou rijden-zonder-rijbewijs direct bestraft moeten worden met "wacht maar 10 jaar met het halen van je rijbewijs".

• Loona35
steveman schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:45:
[...]

Dat gaat voor zover ik zie alleen over letsel, niet over het voertuig...
Oops? :P

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05

Player1S

Probably out in the dark

Misschien zijn de volgende stappen verstandiger

- Koop een Xbox + Forza 4 of PS3 met GT5 en rij de baan veel. Je leert niet alles maar krijgt wel beetje feeling voor de baan
- Koop geen barrel maar een goedkope diesel en tuf die kant op
- Eenmaal aangekomen, rij mee met ervaren mensen. Betaal hun rondje. Schijnt heel normaal te zijn. Luister vooral naar hun tips. Alternatief: Ringtaxi.
- Ondertussen leuk crossbarrel erbij en racecursus op Assen of zandvoort volgen. Leer de basistechniek die je met rijles en gewoon rijgedrag nooit leert.

De ring word niet voor niets de Groene Hel genoemd en dat is niet omdat de hel ook zo'n geweldig circuit heeft......
Als je op eigen houtje die kant op gaat en overmoedig gaat doen, wat je huidige trackrecord wel aangeeft, ben ik bang dat we binnenkort niks meer van je horen. Hooguit in het gamegedeelte met de vraag "Hoe een controller bedienen met je ogen"

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 20:52
blitzkrieg schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:25:
Nee 'de ring' is openbare weg, Duitse verkeersregels gelden dan ook evenals de aansprakelijkheid zoals die op de overige Duitse wegen geld.
Alles mag er rijden tijdens de normale dagen; van sportwagens tot autobussen. Voorwaarde is dat het voertuig verzekerd en gekentekend moet zijn, zoals beschreven in de verkeerswetten.
Je bent ook gewoon verzekerd mits je polis dit uitsluit. De eerste verzekeringsboer die de ring expliciet uitsluit moet ik nog tegenkomen...

[ Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 04-07-2012 14:45 ]

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 15:12
SniperGuy schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:44:
[...]
De eerste verzekeringsboer die de ring expliciet uitsluit moet ik nog tegenkomen...
Uit de polisvoorwaarden van Centraal Beheer:

Van de dekking zijn uitgesloten:
a. snelheidsritten
- als met het motorrijtuig wordt getraind of deelgenomen aan ritten of
wedstrijden
waarbij het gaat om snelheid of behendigheid;
- rijden op een circuit (bijvoorbeeld Assen, Zandvoort);
- rijden op de Nurburgring

Lijkt mij voor TS handiger om rond te gaan scheuren in een racesimulator en zich pas over een aantal jaren in het verkeer te gaan begeven.

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:28
Ben zelf een paar keer bij de ring geweest en als je nog geen auto ervaring heb en laat staan race ervaring ga dan lekker eerst in Nederland crossen op zandvoort of Assen bijv.

In zandvoort/assen is de baan veel "makkelijker" en liggen de snelheden veel lager onderling.
Op de Ring rijden ook "pro's" die echt op race tempo rijden en als jij ze net over het hoofd ziet ben je de lul.
Daarbij is de ring ook op sommige stukken onoverzichtelijk en gevaarlijk.

En zoals mensen hier hebben aangegeven de meeste verzekering sluiten de ring uit. Daarbij was het volgens mij zo dat wanneer je in Duitsland boven de 130km/u een ongeluk heb je automatisch al niet meer verzekerd bent. (horen zeggen dus weer niet 100% zeker.)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:04
itsleon schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:22:
Daarbij was het volgens mij zo dat wanneer je in Duitsland boven de 130km/u een ongeluk heb je automatisch al niet meer verzekerd bent. (horen zeggen dus weer niet 100% zeker.)
Zover ik weet (weet het ook niet 100% zeker) ben je wel verzekerd, maar boven de adviessnelheid van 130 wordt je in alle gevallen aansprakelijk gesteld bij een ongeluk, ongeacht het feit of je het ook daadwerkelijk schuld bent.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:35
itsleon schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:22:
Ben zelf een paar keer bij de ring geweest en als je nog geen auto ervaring heb en laat staan race ervaring ga dan lekker eerst in Nederland crossen op zandvoort of Assen bijv.

In zandvoort/assen is de baan veel "makkelijker" en liggen de snelheden veel lager onderling.
Op de Ring rijden ook "pro's" die echt op race tempo rijden en als jij ze net over het hoofd ziet ben je de lul.
Daarbij is de ring ook op sommige stukken onoverzichtelijk en gevaarlijk.
Ik zou sowieso je eerste rondje extreem rustig aan doen, ik heb laatst ook een ronde gedaan en de helft van de tijd zat ik in mijn spiegels te kijken naar M3's en 911 GT3 RS'en die met een rotvaart langs mij heen zoeven. Zolang je maar rechts houdt is er weinig aan de hand, helemaal als je dmv je richtingaanwijzer aangeeft dat ze er langs kunnen.

Ik zou de TS echter willen adviseren om eerst wat rijervaring op te doen voordat je naar de Ring gaat. Als je echt net je rijbewijs hebt kun je het onmogelijk overzien daar. Het is echt een komen en gaan van auto's die vele malen sneller zijn dan jij en die er graag langswillen. Daarnaast moet je de baan ook nog in de gaten houden, en ik vraag me serieus af of dit allemaal lukt als je nog maar net je rijbewijs hebt. Je auto moet gewoon aan de APK voldoen wil je er gaan rijden (rijden, niet racen!), en ik kan je echt afraden om dit met slechte banden te doen.

Mocht je toch willen gaan met je geringe rij-ervaring, lees dan dit even door: Your first lap of the Nurburgring

Oh, en dan gelijk dit, dan ben je direct op de hoogte van de gevaren daar.

• Paul
  • Nu online
SniperGuy schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:44:
Je bent ook gewoon verzekerd mits je polis dit uitsluit.
Je bent verzekerd als je polis dit uitsluit :? Does not compute... Ik denk dat je 'tenzij' bedoelt in plaats van mits...
itsleon schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:22:Daarbij was het volgens mij zo dat wanneer je in Duitsland boven de 130km/u een ongeluk heb je automatisch al niet meer verzekerd bent. (horen zeggen dus weer niet 100% zeker.)
Er wordt gekeken in hoeverre je snelheid (en overige handelen) betrekking heeft gehad op het ongeluk. Als het bij heeft gedragen dan wordt je medeverantwoordelijk gehouden.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
Waarom zou je uberhaupt in een Suzuki Swift op die baan willen? :P Die topsnelheid daarvan haal je ook wel op de 'gewone' autobahn...

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
Awsom schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:40:
Waarom zou je uberhaupt in een Suzuki Swift op die baan willen? :P Die topsnelheid daarvan haal je ook wel op de 'gewone' autobahn...
Ik denk zelfs dat ie op de autobahn harder loopt dan op de Ring :). Het is gewoon een toffe ervaringen om over een circuit te rijden, of in dit geval een openbare weg.

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

[...]

Vergeet niet:

+1

Nederlands is makkelijker als je denkt

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Knul schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:46:
Ik denk zelfs dat ie op de autobahn harder loopt dan op de Ring :). Het is gewoon een toffe ervaringen om over een circuit te rijden, of in dit geval een openbare weg.
Natuurlijk is de ring een stuk wat je ooit moet hebben gereden (als is het maar om het 'in het eggie' te doen, zoals ik het vaak in GT heb gereden), maar een autobahn is wel een stuk veiliger en betere manier om te leren, en natuurlijk geen mogelijkh gezeik met je verzekering :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

*knip nee we gaan hier niet de hele geschiedenis van topicstarter bijslepen*

[ Voor 86% gewijzigd door Rukapul op 04-07-2012 17:07 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Tommzz schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:58:
[...]

a. snelheidsritten
wedstrijden

Lijkt mij voor TS handiger om rond te gaan scheuren in een racesimulator en zich pas over een aantal jaren in het verkeer te gaan begeven.
Dit geldt alleen voor autoverzekeringen van Centraal Beheer afgesloten voor 7 maart 2011.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Ik zou TS adviseren om zich sowieso eens te beraden op een autoverzekering.

Hoewel er geen verzekeringsverleden is, is er wel een schuldschade waarin TS de bestuurder was. Je weet nooit of verzekeraars of een of andere manier de naam van TS wel of niet in hun schade-databases hebben staan.

Dat akkefietje, opgeteld bij leeftijd < 24, rijbewijs 0 jaar en geen schadevrije jaren, kan al best een blokkade zijn voor veel maatschappijen. Goede kans dat maatschappijen zich bij dit klantprofiel beperken tot auto's met weinig vermogen. Zoek dus eerst uit of je geaccepteerd wordt voor een verzekering, voordat je bezig gaat met een auto kiezen voor de Ring.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu verzekerd voor 80eu p/m en dat rijden op de nurburgring stel ik nog een jaartje uit ik denk dat ik gewoon maar een swift huur. Die dingen zijn sneller dan je denkt. Als je op youtube zoekt naar "nurburgring swift" dan zie je dat ze sneller zijn dan de meeste gasten daar die in een porsche rijden.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Het is niet alleen de auto die de snelheid beslist, ook de chauffeur ;)

Hoi!

• t_captain
Aardig verschil, 40 of 80 euro. Was Polisvoormij geen optie?

• dion_b
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

EWK schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:05:
Het is niet alleen de auto die de snelheid beslist, ook de chauffeur ;)
Waarom moet ik denken aan die dame in een bestelbus die op Top Gear op de Ring een paar presentatoren eruit trok? :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:33:
[...]

Waarom moet ik denken aan die dame in een bestelbus die op Top Gear op de Ring een paar presentatoren eruit trok? :z
Een volledig gestripte bus met 136pk die elke bocht afsneed!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:40:
[...]

Emphasis mine :z Kun je lang en breed lullen, die dame kan rijden en jou, en mij, heel wat leren ;)

Voor de liefhebbers
YouTube: Sabine Schmitz's Nurburgring Van challenge part 1
YouTube: Sabine Schmitz's Nurburgring Van challenge part 2

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 04-07-2012 22:55 ]

Over mij

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

dion_b schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:33:
[...]

Bedoel ik :).

Hoi!

• itsleon
RobIII schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:47:
[...]

Emphasis mine :z Kun je lang en breed lullen, die dame kan rijden en jou, en mij, heel wat leren ;)

Voor de liefhebbers
YouTube: Sabine Schmitz's Nurburgring Van challenge part 1
YouTube: Sabine Schmitz's Nurburgring Van challenge part 2
Overigens kan je met haar nu gewoon meerijden aangezien ze in die "taxi's" daar rijd.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Heb je serieus wel enig idee waar je het over hebt?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:56:
Ik ben nu verzekerd voor 80eu p/m en dat rijden op de nurburgring stel ik nog een jaartje uit ik denk dat ik gewoon maar een swift huur. Die dingen zijn sneller dan je denkt. Als je op youtube zoekt naar "nurburgring swift" dan zie je dat ze sneller zijn dan de meeste gasten daar die in een porsche rijden.
Een swift is niet sneller dan wij denken. Een swift is niet snel. Je gaat dan niet gewoon een swift huren, maar hoogstwaarschijnlijk een Swift Sport, 6 versnellingen (vergeet dus je 6 niet te gebruiken), 136 PK uit een 1.6

Je verwijzing naar de youtube filmpjes...die filmpjes proberen juist aan te geven dat het valt of staat met de rijkunsten van de driver...niet dat een swift sneller is dan een porsche...

Ik kan je nu al op een boterbriefje geven dat als je net je rijbewijs hebt, je swift sport gaat huren en daar mee de ring op wil, jij gelaped gaat worden door ieder ander daar en waarschijnlijk je gehuurde swift de vangrail in bonjoured.

Dus wellicht moet je nog even van je roze blije wolk afstappen en het wat realistischer benaderen...dan wordt de ervaring denk ik ook veel leuker.

Er komt best wat geld ook kijken bij het huren van een auto. Wil je een swift huren voor alleen maar 1 ronde dan kost dit je al iets van 100 euro.
Verder denk ik dat anderen hier genoeg suggesties hebben gegeven over hoe je het racen etc het beste kunt aanvliegen.
[...]

...........heb je Viper gezien die er voor reed voor het slipstream effect...?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 10:47 ]

• Paul
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:45:
...........heb je Viper gezien die er voor reed voor het slipstream effect...?
Heb je de eerste lap gezien waar ze ook zonder Viper maar met passagier en met alle overbodige metaal er nog in alsnog liep te schelden op trage motorrijders / Porches? :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Tja de auto is zo snel als de bestuurder.

Een Trolloos of ikzelf zonder ring ervaring zal nooit sneller zijn in een Porsche dan een ervaren iemand als die Sabine in een tragere auto.

Ik zou het waarschijnlijk nog afleggen als zij een stock kever reed.....

Verwijderd

Paul schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:05:
[...]
Heb je de eerste lap gezien waar ze ook zonder Viper maar met passagier en met alle overbodige metaal er nog in alsnog liep te schelden op trage motorrijders / Porches? :P
:D Yup.. "MOVE!!!"..."Oversteer, understeer, everything at the same time!"
Na die ronde werd de Viper er bijgehaald, Richard Hammond eruit, seatbelt en al dat andere "onnodige" eruit en gaan.. :D

Ik vind haar en vicky butler leuk om naar te kijken. Lekker enthousiast en lekker kletsend achter het stuur....en ondertussen wel plankgas door alles heen.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17
Zo een huur-Swift heeft toch een eigen risico van €2.500,- dacht ik. Hou hier wel rekening mee dat je dit ook wel kan betalen, anders heb je een flink probleem.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Heeft topicstarter dit eigenlijk al gelezen?
Nordschleife openbaar?

• Bobmeister
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:56:
Dat ligt puur aan de chauffeur dan 8)7

• itsleon
Van de website van de ring zelf
DETAILS

The Suzuki Swift Sport is the perfect car for experiencing the legendary Nürburgring for the first time. The Yokohama semi-tires offer incredible grip and the low weight makes the Swift corner like a champion. Very high fun factor, adrenaline rush guaranteed! This is the Nürburgring, driven by you!

Suzuki Swift Sport:

Engine power 130 HP
Monroe suspension
Roll Cage
Sport seats
Manual Gearbox
Yokohama Semi-tires

Dates:

fixed dates by appointment (Mon - Fri) in 2012 (holidays excluded)

Tourist entry Nürburgring-Nordschleife. You pick the car up directly at the Nordschleife track entry. After driving you return it there also, it has never been easier to drive the Nürburgring!

Included services:

A Suzuki Swift Sport incl. lap ticket/s for the legendary Nürburgring-Nordschleife and fuel
Extensive safety briefing: The rules of the Nordschleife, invaluable advice how to drive it and an explanation of the car's features
Fully comprehensive insurance with a maximum insurance excess of 2.500 EUR

Please note:

Driver must be in possession of valid driving license
Minimum age of driver: 21 years
Minimum age for passengers: 12 years
A maximum of 2 drivers / car
Looking for a present? Please choose UPS shipping and you get a Nürburgring-Box!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TheJason schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:27:
Zo een huur-Swift heeft toch een eigen risico van €2.500,- dacht ik. Hou hier wel rekening mee dat je dit ook wel kan betalen, anders heb je een flink probleem.
itsleon schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:40:
Van de website van de ring zelf

[...]
RobIII in "polisvoormij" :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 05-07-2012 16:43 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Je moet borg betalen volgens mij is dat 2.5k. Anders krijg je de auto zoweerzo niet mee. Ik heb vandaag een Rover 200 vi gekocht ik ben er super blij mee. Er zit al een RVS dubbele uitlaat onder met mooi diep geronk, samen met een K&N luchtfilter. Hij blaast als een v-tec ook al is het een Rover. Ik breng hem maandag naar de APK hopen dat het goed zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 23:44 ]

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 20:52
Tommzz schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:58:
[...]

a. snelheidsritten
wedstrijden

Duidelijk, gewoon een andere verzekering zoeken die dergelijke onzin er niet in heeft staan :z
Paul schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:36:
[...]
Je bent verzekerd als je polis dit uitsluit :? Does not compute... Ik denk dat je 'tenzij' bedoelt in plaats van mits...
[...]
Jep moet idd tenzij zijn :P

• Bobmeister
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:42:
Je moet borg betalen volgens mij is dat 2.5k. Anders krijg je de auto zoweerzo niet mee. Ik heb vandaag een Rover 200 vi gekocht ik ben er super blij mee. Er zit al een RVS dubbele uitlaat onder met mooi diep geronk, samen met een K&N luchtfilter. Hij blaast als een v-tec ook al is het een Rover. Ik breng hem maandag naar de APK hopen dat het goed zit.
Dat is een eigen risico, geen borg.

Succes met je Rover.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg mijn rover net terug van de apk dat kostte 250 euro alle remmen waren vastgeroest. En ze zijn losgetrokken maar de remblokjes voor zijn bijna af zeiden ze.... Ook loopt mijn motor onregelmatig de laatste tijd moet even kijken waar het aan licht.

Ik kreeg trouwens net bericht van polisvoormij.

Helaas kunnen wij het type (gewicht / vermogen) auto ROVER, 200, 200Vi (1012 kg, 144 pk) in combinatie met uw leeftijd (20 jr) en uw rijervaring niet accepteren.

Schelden heeft weinig zin

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 12-07-2012 13:49 . Reden: Gescheld verwijderd ]

• ralpje
  • Laatst online: 08:17

ralpje

Deugpopje

Ah, dus je rijdt nu netjes onverzekerd rond? Succes met de acceptgiro uit Leeuwarden die je daar nog voor gaat krijgen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• t_captain
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:20:

Ik kreeg trouwens net bericht van polisvoormij.

Helaas kunnen wij het type (gewicht / vermogen) auto ROVER, 200, 200Vi (1012 kg, 144 pk) in combinatie met uw leeftijd (20 jr) en uw rijervaring niet accepteren.
Ik denk dat je bij veel maatschappijen dezelfde reaktie zou krijgen. Een auto met >100pk is soms lastig te verzekeren als je onder de 24 bent. De omweg is om met een langzamere auto te beginnen en 1 a 2 schadevrije jaren op te bouwen. Dan gaan er meer deuren open. EN is je premie ook een stuk voordeliger.

Verwijderd

Wat vrij lastig is als je net een Rover gekocht hebt en daar ook qua onderhoud al aardig in hebt moeten investeren :)

• itsleon
Had dat probleem ook met mijn auto (280pk) 23 jaar en nog nooit een auto op mijn naam gehad.
Bij heel veel verzekeraars kon ik hem niet verzekeren en wanneer het wel kon was de verzekering zo rond de €160,-

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:26:
Ah, dus je rijdt nu netjes onverzekerd rond? Succes met de acceptgiro uit Leeuwarden die je daar nog voor gaat krijgen.
Waarom denkt iedereen altijd dat als je een auto hebt dat je er ook in rond rijd? Sta je voor mijn huis met een verrekijker ofzo?
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:29:
Wat vrij lastig is als je net een Rover gekocht hebt en daar ook qua onderhoud al aardig in hebt moeten investeren :)
Ik denk dat ik al het onderhoud zelf ga doen ook de remmen, alleen moet er wel apk op en dat was al bijna afgelopen...
itsleon schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:29:
Had dat probleem ook met mijn auto (280pk) 23 jaar en nog nooit een auto op mijn naam gehad.
Bij heel veel verzekeraars kon ik hem niet verzekeren en wanneer het wel kon was de verzekering zo rond de €160,-
Mijn auto was maar 650 euro dus na 4 maanden kun je een nieuwe auto kopen van dat geld

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
[knip]Er is niks mis met mensen die naar het VMBO gaan

Ik stel voor dat je eerst eens wat ervaring op de wegen in Nederland gaat opdoen in een niet bovengemiddeld snelle auto, en het rijden op de Nürburgring voorlopig uit je hoofd zet.

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 13-07-2012 13:15 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:42:
[...]

Mijn auto was maar 650 euro dus na 4 maanden kun je een nieuwe auto kopen van dat geld
Maar je wilde verzekerd zijn voor het geval je een Porsche aanreed toch? Dan kom je er niet met 650 euro, al heb je maar een krasje op het achterspatbord veroorzaakt :X Zo moet je dat dus niet zien. Ik kan me nml goed voorstellen dat een verzekeraar jou met minimale rijervaring niet loslaat op een circuit (want dat is het natuurlijk eigenlijk gewoon wel) met je Rover.

Zo'n verzekeraar kijkt gewoon naar je leeftijd + rijervaring + auto die je wil verzekeren. En dat is een hoog risico in jouw geval. Sommige verzekeraars doen dat wel, maar vragen een hoog verzekeringsbedrag.

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 12-07-2012 13:53 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

mcdronkz schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:48:
Dit topic heeft een hoog VMBO-gehalte. :P

Ik stel voor dat je eerst eens wat ervaring op de wegen in Nederland gaat opdoen in een niet bovengemiddeld snelle auto, en het rijden op de Nürburgring voorlopig uit je hoofd zet.
Beetje beledigend voor het VMBO wat mij betreft.

*O*

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Waarom denkt iedereen altijd dat als je een auto hebt dat je er ook in rond rijd? Sta je voor mijn huis met een verrekijker ofzo?
Je hebt zelf al toegegeven dat je onverzekerd en zonder rijbewijs de auto van je moeder total loss hebt gereden. Je hebt wel je reputatie een beetje tegen je denk je niet?

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

[...]

Ding mag niet eens voor je huis staan als dat openbare weg is 8)7

• t_captain
[...]

Daar is een sluitend antwoord op.

Als je je auto schorst (en dus geen gebruik maakt van de openbare weg), dan vervalt ook de verzekeringsplicht.

Als je de openbare weg wel wilt gebruiken, moet je je auto niet schorsen. Dan mag je parkeren op straat, en je mag ook rijden op straat. En daarom heb je een verzekeringsplicht. De verzekeraar dekt precies dat risico, het rijden met je auto. Een polis voor aan de straat parkeren, met een uitsluiting voor rijden, voldoet niet aan de de eisen voor een verplichte WA verzekering. Vandaar dat verzekeraars die polis ook niet aanbieden.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

^^ Dit.

En tenzij er een hek voor je oprit staat, is je oprit ook nog openbare weg.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

Maar moet het perse op de ring zijn? Ga een keer (als het open is voor auto's) naar spa/assen ofzo, gesloten circuit, asfalt een stuk beter etc etc. Ontwikkel je een beetje ervaring en kunde.

PSN & XBL: Denkoyugo

• ralpje

ralpje

Deugpopje

[...]

Al genoeg geantwoord hierboven, maar inderdaad: ook als dit ding alleen maar geparkeerd staat langs de weg moet 'ie al verzekerd zijn. De enige manier om een auto niet te verzekeren is door hem te schorsen. Dan mag je hem niet meer op de openbare weg plaatsen.

Als je niet schorst én niet verzekert, krijg je vanzelf een acceptgiro in de bus.

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat niet geparkeerd langs de weg hij staat op mijn terrein voor de garage..
De toerenteller bij mij fluctueert een beetje is dit wel gezond? Het blijft toch een raar geluid geven dat ding....
De hele auto trilt ook in zijn neutraal betekend dat dat er iets mee mankeert?

YouTube: Gezond of niet gezond

• ralpje

ralpje

Deugpopje

En heb je hem al geschorst, dan? Dat is de enige manier om hem niet te hoeven verzekeren. Alleen zul je dan wel, als je hem gaat laten herkeuren, op een trailer ofzo moeten vervoeren. Je mag er dan niet mee rijden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb al een nieuwe verzekering aangevraagd....

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49
Gewoon beter afstellen lijkt mij.

This space was intentionally left blank.

• MadMan

MadMan

What the....

Awsom schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:40:
Omdat je zelfs in die Swift heel makkelijk heel erg dood blijft als je denkt het ding op de ring tot zijn uitersten te kunnen drijven. Daarbij, als jij daar net begint te rijden in je dikke GT3 RS/whatever dan word je nog langs alle kanten ingehaald door locals in golfjes 2, hoe goed je je best ook doet.
Baankennis is alles, en aangezien de ring 143 bochten telt en 20,8Km lang is duurt het wel wat langer dan 20 rondjes voor je hem kent.

En voor een aantal hierboven, nee, het is geen gewone openbare weg.

• itsleon
tdw schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:01:
^^ Dit.

En tenzij er een hek voor je oprit staat, is je oprit ook nog openbare weg.
Dus MIJN oprit behoort tot de openbare weg? ik ga dan maar eens de gemeente bellen dat ze het opnieuw mogen bestraten })

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17
MadMan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:12:
[...]

En voor een aantal hierboven, nee, het is geen gewone openbare weg.
Hoezo niet?

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

itsleon schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:59:
[...]

Dus MIJN oprit behoort tot de openbare weg? ik ga dan maar eens de gemeente bellen dat ze het opnieuw mogen bestraten })
Was de regel niet zoiets dat als je kenteken vanaf de openbare weg zichtbaar was?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Maasluip
  • Laatst online: 08:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

itsleon schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:59:
[...]

Het is privebezit maar openbare weg. Dat kan perfect samengaan. Alles wat zonder belemmering bereikbaar is hoort bij de openbare weg.

Signatures zijn voor boomers.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 15:32

bonzz.netninja

Niente baffi

Maasluip schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:09:
[...]

Het is privebezit maar openbare weg. Dat kan perfect samengaan. Alles wat zonder belemmering bereikbaar is hoort bij de openbare weg.
Wat hij zegt. Ook mooi, er zijn best veel wegen in nederland die privebezit zijn maar toch openbaar moeten zijn. Onderhoud daarin moet de eigenaar (particulier) dus zelf bekostigen (verplicht) en je krijgt een boete als je het niet opnieuw laat asfalteren als dat nodig is. Je hebt zorgplicht.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al bij 4 verzekeraars geweigerd

Kan iemand mij vertellen of de auto wel goed loopt?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 17:50 ]

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:49:
Ik ben al bij 4 verzekeraars geweigerd

Kan iemand mij vertellen of de auto wel goed loopt?
Maar als je twijfelt had je hem beter niet gekocht (ik neem aan dat ie zo al klonk toen je 'm vorige week kocht?

Voor een auto met 218.xyz km vind ik 'm niet zo raar klinken. Van wat ik er nu van zie ziet ie er ook netjes uit. Denk dat het al met al gewoon waar voor je geld is. Misschien alleen dat luchtfilter vervangen voor stock (deze dingen schijnen niet zo goed te zijn voor je motor, las ik laatst in Autoweek).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MadMan

MadMan

What the....

Een beetje moeite doen mag ook wel. Het staat overal uitgebreid beschreven dat de ring een tolweg is. Daarbij weet elke simpele ziel dat je daar moet betalen om de baan op te mogen. Hence, niet openbaar.
Maasluip schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:09:
[...]

Wie zegt dat daar geen hek staat? Verder ben ikzelf ook een belemmering voor personen die zonder toestemming op mijn oprit komen :P
Een oprit behoort niet tot de openbare weg, maar kan eventueel wel tot openbaar terrein behoren indien daar duidelijk bedoeling voor is.

[ Voor 43% gewijzigd door MadMan op 12-07-2012 18:07 ]

• t_captain
MadMan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:03:
[...]

Een beetje moeite doen mag ook wel. Het staat overal uitgebreid beschreven dat de ring een tolweg is. Daarbij weet elke simpele ziel dat je daar moet betalen om de baan op te mogen. Hence, niet openbaar.

[...]
Een tolweg valt wel degenlijk onder de openbare weg. Denk aan de N217 Kiltunnel.

Wat betreft de verzekeringsproblematiek: ik vrees dat bij 20 jaar, 0 jaar schadevrij en een hot hatch de meeste maatschappijen een standaard policy hebben, afwijzen.

Er zullen maatschappijen zijn die wel accepteren, maar misschien op bijzondere voorwaarden. De premie zal zeker niet de scherpste zijn en meer dan WA zal het sowieso niet worden. Dat is een beetje de norm in verzekeringsland: de maatschappijen met de schepste premies zijn ook het meest risicomijdend. Uiteindelijk is er Rialto, accepteert nagenoeg iedereen maar schrik niet van de premie.

Bij andere maatchappijen kun je het best via je verzekeringstussenpersoon shoppen en kijken wat je kunt combineren. Als je bijvoorbeeld ook een woonhuis- inboedel- en zorgverzekering hebt lopen op 1 plek en met een gunstig declaratiegedrag dan zal die maatschappij eerder belangstelling hebben in je autopolis.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.