Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
Met dank aan AndyK, eerste nieuwe prototype :)
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2gydlrb.jpg

Dit is een plaatje wat tussen het achterste paneel en de quickrelease gemonteerd wordt. Functie hiervan is dat hij de schakelflippers een stabiel platform geeft en iets voor de veren om tegen aan te drukken en druk op te bouwen via een groter oppervlak, dan wanneer er alleen moertje bovenop de flipper zou komen.

De schakelflipper zelf, koppelingsflipper en zijn beugel en as komen ook nog de komende weken. Dan wordt heel de zooi op mijn prototype stuur geschroeft, en eens zien of het dan lekker werkt. Positie, werking, veersterkte, zijn allemaal nog spannend :P

edit:
Kreeg net nog een mailtje, de shift flipper is ook klaar :)
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1t4oph.jpg

edit:
Gaat lekker, met dank aan Martijn :)

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/4kchnk.jpg

edit3:
Werd net aangenaam verrast! Het prototype voor de clutch is gemaakt! :)
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/a337l5.jpg

edit4:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/33mweup.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 15-11-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:45
Hoe gaan de zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Vrij stroef, vooralsnog is het wachten op de display controller, welke de complete electronica gaat aansturen. Wanneer die uitgebracht wordt is nog steeds niet bekend helaas..

Als dat ding echter uitkomt heb ik viavia toegang gekregen tot maten van de gelicenseerde Amalgam replica van het stuur (kost maar liefst 1800 engelse ponden...) en daarmee ga ik mijn volledige bestand aan tekeningen dubbelchecken. De huidige mal die ik he gemaakt is niet helemaal lekker kwam ik achter, hij is namelik wat te smal. Voor de volgende ga ik zeker weten dat alles klopt als ik letterlijk de maten kan overnemen :)

Bovenstaande mechanische prototypes, ze werkten bij de eerste installatie perfect. Enigzins tot mijn verbazing ook wel, maar meteen kon ik alles in elkaar zetten en op het prototype schroeven. De enigste variabele die straks nog rest zijn de veren die ik even moet uitzoeken en welke opties er zijn.

Zodra dus dat display er eindelijk is, vermoedelijk februarie/maart, ga ik die gelijk bestellen, en gaat mijn broertje programmeren en testen. Hiervoor hebben we al een testpaneel gemaakt met electronica, waar dan alleen dat display op geïnstalleerd moet worden en we kunnen aan de slag. Terwijl dat proces bezig is kan ik mijn tekeningen dubbelchecken en de mal voor het voorste paneel opnieuw laten maken. Wat daarna heel erg spannend zal worden is het maken van de contra-mal voor het leggen van het carbon fibre. Dat zal nog een hele klus worden om dat netjes te krijgen, maar als dat eenmaal netjes is, dan zal ik in eerste instantie een eerste kopie maken van glassfibre om te kijken hoe die eruit komt.

Al met al, heb dat bedrijf van het display (Bodnar) al zo vaak vervloekt, maar het helpt geen zier, geduld hebben dan maar vrees ik... Als er nieuws is, zal ik het posten :)

edit:
in dit stadium overigens is het wel leuk om naar andere dingen te kijken, zo heb ik bijvoorbeeld uitgevlooid hoe ik makkelijk een koppeling kan maken tussen stuur en g27 zonder dure quick release, en heb ook al wel een idee of 2 voor de handgrepen. Dit alles kan ik straks gelijk doorvoeren als ik de nieuwe, accurate, maten heb :)

edit2:
Even als bonus, een uiteenzetting van de functionaliteit die ik voor ogen heb, zoals het echte stuur ook werkt:
- the three tumble switches, BO, START, WET, those are actually preset switches. Meaning, whatever settings you do on the wheel, when you flick one of those switches, you can load up any setting you want. For example for warming up the tires i can activate the burnout switch and I can do burnouts easily to heat up the tires before the start of hotlap. Same goes for the start preset, where for example I set my maximum revs to be lower than the max revs, and have less torque put on the rear wheels, as well as change the throttle map to a less steep curve. These changes will allow me to drive off with the least chance of wheelspin while keeping enough torque on the wheels to gain lots of speed, if setup correctly that is ;) A pitstop would be a nice time to flick that switch as well. As for WET, we will probably do much of the same as with start to be honest. In real life though, the wet tires have slightly different measurements, so they adjust much more settings to make sure everything functions like it should after fitting those (even correct measurement of speed on track is involved).

- Aside from the switches, there is one button that is sort of a preset as well, or more of an override button. This is the Ov button, or overtake. I haven't decided if this will be a push and hold type of button, or a toggle. What this button will do, is take whatever setting we can do on the steering wheel, and max it out. Full revs, full rich fuel mixture, full torque, full kerbs boost.

- Whenever one of the presets or oV button is switched off, the settings will revert to the settings made on the steering wheel, this can probably still give issues along the way.

- The main large knob (mf) of course is something we use to select functions. Now how we are going to use that I don't know exactly, basically we just need to find uses for it really :p One function for example could be the clutch bitepoint curve, where we can make that curve steep or shallow depending on the current clutch pedal input. If you actually can tell the difference between the curves when starting, well, that's another question.

- Hopefully we can make diff adjustments as well to use the left encoder, the right will be for the kers harvesting setting, hopefully we can use that as well in the way it is meant to.

- The rest of the buttons will do what they say really, except for pump and drink, and the second rf (rear flap) button. We will find uses for that probably, or not ;)

I know it is recommended using two encoders to change the displays and a switch for the brightness on the display. Personally I think that is a bit silly, because how many times during a session or race to you actively adjust the brightness, or the displays? Unless you are showing off the display on a video, I really don't think you change the display more than two or three times during a session. Therefore, I'm assigning the tumble switches at the back of the wheel to the displays. I'm only interested in a couple of things really.. Speed, delta times, position, overall tire temps, and more I can't even think of right now.. The types of switches for that will be of the ON-OFF-ON kind, where only the first and last position will send out a signal. The middle position will be the off position where the display reverts to it's standard setting. Whatever each position on the switch does we can obviously change. It would be cool to be able to change that with the use of the main knob so it can all be done in the car :)

How this all basically should work, and we can not test this out yet, is have the functions divided in different states. This means there is a 'normal' state, where all the switches and encoders have their functions, but for each preset switch the wheel will be in a different state following other rules. For example, in the normal state of operation we can fiddle with everything single switch and make it look like we know what the hell we are doing... When we feel like it, we can flick the burnout switch to get more heat in the tires for whatever reason, and a different set of rules and settings will be loaded. Per preset switch, we're actually loading a seperate file where we can store settings, base on the standard state of the wheel. The switches on the wheel are now disabled, since we are using the burnout settings right now. The display switches still function like they should, and other buttons not used in the preset as well probably, but all values influenced by the preset are frozen, until you flick the switch off again. This applies to the overtake button as well for example.

Can you do without all of these presets? Of course, everything that is pre-set on the wheel can be altered using the switches, but why bother when you can use a preset. Especially the Ov button sounds cool to be using. For example when you are doing a long practise run, you can change the settings a bit to where you can still keep up a good racepace without too much effort, but keeping fuel consumption and tire wear low. If in the race you find you just can't keep up, for example you can turn up the KERS boost and probably the fuel mixture a bit. Now you still have room left in terms of performace, so if you use the Ov switch as a toggle, you can do 3 laps on full power for example and overtake that guy in front of you, and after that settle back into the pace you were before consuming less fuel an burning up less rubber. Provided you're quicker than that guy ofcourse ;) The possibilities are really nice when I think about them and with all these buttons and settings we can do, we almost need to think of excuses and uses to actually have those switches do something :p

[ Voor 65% gewijzigd door Schuey op 10-01-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Schuey schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:07:
Vrij stroef, vooralsnog is het wachten op de display controller, welke de complete electronica gaat aansturen. Wanneer die uitgebracht wordt is nog steeds niet bekend helaas..

Zodra dus dat display er eindelijk is, vermoedelijk februarie/maart, ga ik die gelijk bestellen, en gaat mijn broertje programmeren en testen.

Al met al, heb dat bedrijf van het display (Bodnar) al zo vaak vervloekt, maar het helpt geen zier, geduld hebben dan maar vrees ik... Als er nieuws is, zal ik het posten :)
Ter indicatie : Na het bestellen van mijn SLI-Pro heeft het iets van 6 maanden geduurt, totdat ik het pakketje binnen had :X

Nou heb ik wel in een hele slechte periode besteld, maar toch... bereid je maar voor op een flinke wachttijd ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Goeiemorgen, dat is wel schofterig zeg...

Vandaar dat ze me bij Bodnar hebben toegezegd dat ze eerst zoveel mogelijk productie hebben gedraaid om aan de vraag te kunnen voldoen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 20:07
Mwoa schofterig is dat ze je niets laten weten.....

Leo heeft zich verkeken in de animo voor zijn producten. ik heb wat bij hem besteld in zn goede tijd en had het dan ook binnen 3 weken binnen. NU is hij overspannen geweest etc etc dus dan kun je inderdaad lang wachten

[ Voor 54% gewijzigd door WeeDzi op 11-01-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik ga het zien, meer dan afwachten zit er voorlopig helaas even niet in, hoe frustrerend ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Je hebt al besteld of nog niet?

Anders is dit misschien wat voor je?
http://www.symprojects.com/shop/dlc-247/
Hier kun je het zelf in elkaar freubelen, dan heb je ook nog een beetje zeggenschap over wat waar komt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat gaat dan weer te ver, teveel variabelen die in de soep kunnen lopen. Ook zal het display van Bodnar alle andere electronica aansturen en is dus een mooie totaal oplossing, enig geduld is dus wel geboden ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
ze hebben daar ook andere oplossingen als je verder kijkt op de pagina. ook een zelfde soort displaytje zoals Leo die aanbied met dezelfde soort functionaliteit http://www.symprojects.com/shop/pro-race/

dat van die variabelen die in de soep lopen snap ik niet helemaal

Wilde het gewoon als optie aanbieden dat je niet onnodig zou moeten wachten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat displaytje is weer niet compatible met de looks van het orginele onderdeel wat gebruikt wordt ;)

Een knopje aan een draadje solderen zal me prima lukken. Zelf aan de gang met losse displays en een controller en dat nog eens combineren met alle knoppen switches en encoders zie ik dan echt niet zitten. Bodnar heeft zijn nieuwe displays gemaakt naar het officiele display van McLaren electronics, en fungeert gelijk als controller voor alle electronica.

Ik snap het, maar ik heb mijn redenen om te kiezen voor de Bodnar optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
ok was just a heads up :-)

die van Symproject fungeert btw ook als controller. alleen die 3 LED aan de zij kant zijn anders...

Ben straks wel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Yep, dat klopt onder andere niet.

Ik kan zelf ook niet wachten dat is het probleem, maar geen ander product komt dichtbij genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Weer een update :)

Viavia heb ik zeer waardevolle data bemachtigd, die van een Amalgam replica, ala 3700 engelse ponden..
Hiermee heb ik mijn ontwerptekeningen helemaal ge-update en nu weet ik zeker, dichterbij dan dit ga ik niet komen :)
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/do9jwx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/5wlceq.jpg

Een mede-gotter heeft zich bereid gevonden te gaan frezen voor, en moeten nog even kijken hoe we dat precies in het vat gaan gieten en wat er precies mogelijk is, ronde vormen zijn bijvoorbeeld nog even een issue, dat gaat veel schuren van mijn kant worden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 03-03-2013 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dat begint echt wel een vet stuurtje te worden zeg!
Ronde vormen + freesmachine = does not compute, dat wordt schuren ja ;) Of je moet de resolutie superklein zetten, maar dan ben je weer 2 weken bezig...
Het lijken in ieder geval geen dure schakelaars die erop zitten. Zo'n drukknopje heb ik vorige week toevallig gekocht voor 6 euro (wel een heavy-duty, vergrendelbare versie, dit hoeft maar een pulsdrukkertje te zijn), en die wipschakelaars moet je ook ergens in bulk kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
De ronde vormen worden allemaal trapjes ja, dat wordt denk ik 2 weken lang schuren.. Mgoed, dan voel je wel het beste of alles smooth is, en vooral bij de handgrepen is dat een must :)

Het zijn kwalitatief goede schakelaars, en duur is relatief. Zo heb ik schakelaars van Honeywell in mijn handen gehad, die op Conrad 80 euro per stuk kosten......... De drukschakelaars zijn van NKK en hebben echt een lekkere weerstand en voelen zeer stevig aan :) Die wipschakelaars is even zoeken idd, want daar is zoveel keuze in dat ik niet goed weet welke te kiezen :P

Ben al lang blij dat ik weer lekker bezig kan nu het even stil heeft gelegen ^^

edit:
Wat voor schuurpapier zou ik daar het beste voor pakken trouwens, grof, of juist niet grof? Of grof beginnen en fijn afmaken?

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 03-03-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo51
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:13
Ik geloof dat je de ronde vormen wel kunt bereiken door een frees met een balhoofd te gebruiken. Dan kan de machine mooie afrondingen maken. Scheelt een hoop schuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bedankt ik zal het doorgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Ik weet niet wat voor frees diegene heeft? is dat echt een profi ding of een thuismachine? in principe hoeft het namelijk niet veel geschuurt te worden. maar hangt natuurlijk ook af van het materiaal af..... en hout schuurt dan nog vrij gemakkelijk :D

Zou je de bestanden willen vrijgeven? ik ben namelijk wel geinteresserd in de vorm om hem misschien te gaan 3d printen...... wat voor programma heb je gebruikt voor het modelleren ?

in ieder geval mooi dat er weer schot zit in je project ben zeer benieuwd naar de verdere ontwikkelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zelfbouw frees thuis gemaakt, in stappen van 0,1mm kon de machine frezen in de hoogte, maar dan nog moet ik wel wat schuren vrees ik. Dat is verder niet echt een probleem, aangezien dat toch niet het eindproduct is, dus werk moet er toch aan gedaan worden.

3Dprinten lijkt me nogal een duur grapje als je dit helemaal wil doen :X Als hij af is kun je rustig een versie krijgen hoor, alles is gemaakt in autodesk inventor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
ik print het dan op mn eigen printer dus de kosten vallen wel mee.... :D
En anders evt bij ons op het bedrijf, dan valt het ook nog wel mee.

inventor gebruikt toch ook gewoon step files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dan is het misschien nog te overzien ;)

Exporteren als step file is geen probleem, als je over een tijdje nog interesse hebt moet je het maar laten weten, voorlopig ben ik nog aan het doorontwikkelen op een aantal vlakken. Mechanisch moet ik nog een en ander controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
topic staat in mn favorieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat een gaaf project, ziet er echt heel profi uit!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Professioneel is maar relatief! ;)

Heb intussen ook opnieuw heel de achterkant gedaan, het frame opnieuw gemaakt, en een extra frame voor de handgrepen gemaakt voor een extra verbinding tussen het voorste paneel en het frame. Dit extra frame zal 'zweven' in de handgrepen maar dat zal ik wel opvullen met epoxy ofzo, moet ik nog even zien.

Liefst is het volgende plaatje dat ik post een foto van de nieuwe mal, want met het visuele gebeuren heb ik het wel een beetje gehad, het moet eindelijk (weer) tastbaar worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
De adapter is binnen :)
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/orm3jc.jpg

Deze kan dus zowel standaard aansluiting stuurtjes als een spline aan, eerst morgen eens schroeven scoren voor de sparco op mijn werk hopelijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha zit jij hier ook :D eventjes bookmarken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Blijkbaar ;)

Ik heb besloten voor de koppeling te switchen naar potmeters, aangezien ze dat op de echte versie helaas ook gebruiken. Dit betekend dat ik mechanisch weer moet uitzoeken hoe dit werkt. In theorie moet er dus iets zijn wat de flipper met het asje verbind, of indirect dus de flipper met de potmeter, die aan de dikke kant moet komen van het bevestigings onderdeeltje:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/hsovnc.jpg

Als nu de flipper massief was dan was het niet zo een probleem maar dit zal niet het geval zijn. Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik dit moet fabriceren :)

Dit is overigens het laatste onderdeel wat ong een update moet ondergaan, de rest zal allemaal nog een beetje getweaked worden. Frezen van de uiteindelijke mallen komt nu echt dichtbij :)

[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 13-03-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Vandaag binnengekomen de quick release, fijn ding, geen speling en super stevig :)
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2zhjti9.jpg

Vanavond de laatste onderdelen afwerken en dan de lijst met maten doorlopen die ik moet dubbelchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Eindelijk weer een update, met heel veel dank aan Tom Bakker _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2r7wv2q.jpg

edit:
achterkant is ook al gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/28gxo4x.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 03-05-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:32

Harrie

NederVlaming

Nice werk! CNC frees machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thanks, credits gaan naar Tom Bakker, die zelf een complete machine in elkaar geknutseld heeft.

Helaas moet bijna alles opnieuw door uiteenlopende omstandigheden :X :X :X Maarja... aangezien hier mallen van gemaakt worden ga je alles nog 20 keer terugzien en als er dan iets tegenstaat weet ik het wel weer... dan zit je er maar mooi mee.. dus nu maar even tekeningen checken, doorlopen met hem, en dan weer het process doorlopen. De voorkant is het meest frustrerend, daar heb ik de dikte van een randje verkeerd ingeschat, en met schuren is dat compleet weggevallen, vol in het zicht. Daar ga ik me dus groen en geel aan ergeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Inderdaad, defecten ga je zeker terug zien in de mal, en dan later ook in je stuurtje. Beter om het nu helemaal goed te doen. Het is nu frustrerend, maar nadien wel een intressant leer traject. En gelukkig hoef je nu niet elke keer dure 3D prints te maken als er een foutje in het model zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Helemaal juist. Ik vind het eel erg zonde van het geld, maar dat hoort er een beetje bij als je dit gaat doen met een fors gebrek aan ervaring. De machine ondergaat naar ik vernomen heb nog wat onderhoud en verbeteringen, dus dat is alleen maar goed. Overigens zijn de prijzen zeer schappelijk te noemen, ik kan alleem mijn geld maar 1 keer uitgeven. Als ik alles van tevoren wist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:03:
Helemaal juist. Ik vind het eel erg zonde van het geld, maar dat hoort er een beetje bij als je dit gaat doen met een fors gebrek aan ervaring. De machine ondergaat naar ik vernomen heb nog wat onderhoud en verbeteringen, dus dat is alleen maar goed. Overigens zijn de prijzen zeer schappelijk te noemen, ik kan alleem mijn geld maar 1 keer uitgeven. Als ik alles van tevoren wist ;)
Het is wel een beetje het verhaal als je dingen maakt die nog niet echt bestaan. Bijna niemand realiseert het zich, maar zelfs van de meest simpele dingen die je ziet zijn er 20 varianten geprobeerd totdat er iets wat goed werkte en klopte. Juist als iets simpel als wat lijkt is dat meestal een indicatie dat iemand zijn huiswerk heeft gedaan en het in realiteit helemaal niet zo simpel is. Dat zie je bijvoorbeeld ook terug bij goedkope Chinese klonen; die zitten allemaal wat minder mooi in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja idd, ik heb dit allemaal moeten doen vanaf foto's en maten die iemand van een dure Amalgam replica had opgeschreven en zijn foto's. Alles backwards engineren is ook nog niet zo simpel, maar alleen maar gaver als het lukt.

Ik had zelf niet verwacht idd dat alles wat ik vastpak wel 1 a 2 keer opnieuw moet als ik eerlijk ben. Komt wel goed als ik er straks een paar kan verkopen, als dat al gaat lukken. Dan zorg ik iig dat ik mijn r&d kosten eruit krijg en dan ben ik al behoorlijk tevreden. Als ik echt alles moet gaan berekenen kom ik makkelijk over de 2000 euro uit per stuur, als het niet meer is. Dat gaat richting gekkenwerk ;) Ik hoop rond de 700 euro uit te komen ofzo, nog steeds erg veel, maar je krijgt waar je voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Al verder met de buttons? Ik zoek ze namelijk ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Welke buttons zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo, alles zit in de poriënvuller. En inderdaad, MDF zuigt als een malle :P
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/wbf9lj.jpg

Er zitten nu 2 lagen op, morgenavond mogen er nog wel 2 lagen op. Waarschijnlijk gaat er dan zaterdag of zondag nog een laagje epoxy op om het geheel echt te sealen zeg maar. Dan, afhankelijk van de droogtijd daarna de eerste test met het maken van een mal, spannend! :)

edit:
Als iemand betere ideeën heeft voor het netjes maken van het MDF hoor ik het graag :)

[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 14-06-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Ziet er goed uit! Ik ben zeer benieuwd, iknblijf dit topic dus zeker volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey

Vandaag de eerste testmal gemaakt, en verbazingwekkend genoeg is dat nog gelukt ook! Wel al een aantal dingen die ik anders ga doen volgende keer voor een beter resultaat. 2 lagen losmiddel ipv 1, 2 lagen epoxy voor de eerste glasvezel mat. Zo komt alles wat beter los en ben ik meer verzekerd van een wat strakker oppervlak straks. Ik kan altijd nog wat schuren natuurlijk, maar liever niet. Volgende week zondag gaat de achterkant de vuurdoop krijgen :)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/j7qpnb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat is dus uitgelopen op een fiasco, ik heb na mijn poging de mal voor de achterkant te gaan maken alles weg kunnen gooien... De hele achterkant moet dus ook nog eens opnieuw gefreesd worden, op dit soort momenten heb je zoiets van waar ben ik in hemelsnaam mee bezig...

Anyway, dit weekend kan ik het hopelijk over een andere boeg gooien met de voorkant, er is al ander materiaal uit de UK onderweg, ben benieuwd...

Mocht er iemand met glasvezel en carbon ervaring dit lezen uit de buurt van beverwijk, ik kan wel wat advies gebruiken ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 14:33
Dit is toch enkel om een mal te maken van je MDF plug?
Ik zou dan toch eens gaan denken aan vacuformen. Ik had het een paar pagina's terug volgens mij ook al eens voorgesteld. Polyester/glasvezel ed. is een stuk moeilijker om een mal mee te maken, en zoals je gemerkt hebt vaak fataal als het fout gaat.
Vacuform vond ik erg makkelijk onder de knie te krijgen, en als het fout gaat heeft het je hooguit 30 minuten en styreen plaatje (á €9 voor 1000x600cm) gekost
Hoe groot is je plug? Misschien past t wel op mijn vacuform apparaatje. Dit staat nu toch in de schuur te verstoffen. Beverwijk <-> Heerhugowaard is nog redelijk te doen ook volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Er is nu een pakket onderweg met een speciale gelcoat, dat moet al veel beter gaan :)

Thanks voor het aanbod, dat is zeker interessant als het in dat apparaatje past! Een a4tje is het grootste object ongeveer. Als dat past vind ik dat wel erg interessant :)

Sterker nog, als je tijd hebt en qua grootte zou het kunnen, kom ik graag eens langs. Dat pakket gebruiken kan ik altijd nog, zie maar even wat je ervoor wilt hebben ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 25-06-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
Ik meet hem vanavond wel even op, ik dacht dat 'ie wel zon 30x30 was oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Cool, dat gaat erom spannen dan, bedankt alvast :)

edit:
Zelf even gechecked, mijn grootste onderdeel valt aan alle kanten ongeveer een centimeter binnen een A4tje :)

[ Voor 54% gewijzigd door Schuey op 25-06-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
Hmm, het werkbare oppervlakte is zo'n 28,5 x 28,5cm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Oei, daar kom ik misschien net aan, ik ga even meten vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Omdat we binnenkort tegen een luxe probleem aan gaan lopen, prototype met quickrelease van F1 stuur, moet het normale stuur ook met een quick release uitgerust. DIt betekened dat de standaard G27 flippers niet meer bereikbaar zijn. Vandaar, dat ik dit zelf ga bouwen :)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/egd9aa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/egpsa8.jpg

Overigens is er materiaal om de vacuuform uit te proberen onderweg, zodra daar de mogelijkheid toe is gaan we dat eens uitproberen! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 29-06-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ik ben echt benieuwd hoe het eruit gaat zien na het vacuumformen. Hopelijk lukt dit goed. Je modellen/prototypes zien er in ieder geval fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat vind ik ook erg spannend ja, misschien dit wel het ei van columbus voor dit project. Beetje jammer dat ik dan eerst iets anders compleet vernaggeld heb, maar dat wist ik natuurlijk ook niet van te voren. Ga het hopelijk binnen een weekje of 2 zien. Is dat niks, heb ik altijd nog de speciale gelcoat van carbonmods.co.uk binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat is iets groter dan ik had verwacht :X Hakkow, kom er maar in :P
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2liwl1v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
Ziet er goed uit!

We zullen hier platen van +/- 30cm uit gaan snijden, dus we hebben een aantal pogingen!
Ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat uitwerken. Ik heb er vertrouwen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Genoeg marge om te klooien dus! :)

edit:
Dit kwam ook nog! :)
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/jrp2xu.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Schuey op 02-07-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Lijkt net of je bij mij thuis was :

- G25 met groter stuur : Check!
- SLI-Pro : Check!

:P

Maar ehh ... lekker bezig en zo d:)b Ik ben echt benieuwd naar het resultaat straks !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakkow schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:18:
Vacuform vond ik erg makkelijk onder de knie te krijgen, en als het fout gaat heeft het je hooguit 30 minuten en styreen plaatje (á €9 voor 1000x600cm) gekost
Pfoei, vacuümvormen is juist iets waarbij je alles een keer fout moet doen voordat het goed gaat. Onregelmatige vormen zijn helemaal een ramp, die krijg je soms nauwelijks meer uit het plastic en dan sowieso door het plastic totaal te vernielen. Het is een prachtige techniek voor de gevallen waarbij het goed werkt, maar daarbuiten is het een goede manier om de hartslag omhoog te krijgen :p

Maar goed, ik ben benieuwd, misschien dat het hier juist wel goed kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb niks te verliezen als ik eerlijk ben. Met mijn vorige methode, van glasvezel een mal maken, is finaal misgegaan, dit is volledig 'veilig' om het zo te zeggen. Is het resultaat niet naar mijn zin, is al mijn materiaal voor Hakkow, is het wel naar mijn zin, dan ga ik er gelijk mee aan de slag :)
nero355 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:51:
Lijkt net of je bij mij thuis was :

- G25 met groter stuur : Check!
- SLI-Pro : Check!

:P

Maar ehh ... lekker bezig en zo d:)b Ik ben echt benieuwd naar het resultaat straks !!
Dat speelgoedstuurtje ging er als eerste af :P
Fingers crossed voor het vacuuformen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Schuey op 03-07-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:59
Wow, ziet er gaaf uit. Zojuist het hele topic doorgelezen en nu gebookmarked. Even volgen de komende tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Wilde het prototype voor de clutch gaan solderen vanavond, maar dat viel even tegen :P Dacht dat ik nog 2 potmeters had liggen, en ik heb er dus maar 1... Dat is dan knap lastig bij een dubbele uitvoering :+

Intussen is het prototype voor de schakelunit van het normale stuur geproduceerd. Er was wel een foutje in geslopen en dat is dat we vergeten dat er aan de binnenkant van het U-profiel een radius zat... Dat moet dus nog even aangepast worden :P
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1ongqg.jpg

En ja -> :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dankzij Haiko een mooie mal van de voorkant weten te maken, de rest was helaas niet gelukt. Het blijven lastige vormen, zelfs voor een vaccuform machine!
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/rgyts0.jpg
Wonder boven wonder, ik had er een hard hoofd in, maar na veel geploeter is het toch gelukt. Voornamelijk het gedeelte rond de handgrepen baarde me nogal zorgen dus daar heb ik iets voor moeten verzinnen, en dat werkte nog in 1 keer ook, dat is nog niet vaak gebeurd!

Er zitten nog wat luchtbellen in maar dat wijt ik aan techniek en te weinig geduld, hier moet ik nog even naar kijken wat ik hier aan kan doen. Waarschijnlijk ook langer bij het werkstuk blijven en het glassfibre netjes in de mal blijven 'masseren' tot het allemaal wat opstijft aangezien het wat trekt tijdens het uitharden waardoor je op een gegeven moment die airpockets erbij krijgt. Moet ik nog iets op vinden. Als je dat echter wegdenkt ben ik al erg tevreden, dit resultaat had ik niet verwacht als ik eerlijk ben, zeker niet voor de allereerste keer een glassfibre onderdeel!
Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/34rcff9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat klopt, maar daar heb ik de spullen en centen niet voor helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Dat is een mooi resultaat!
Jammer dat het met de achterkant niet gelukt is. Waar ligt dat aan?

Ik zou anders eens proberen of er in het topic van 3D printers geen tweaker is die voor jou een mal wilt printen? Je moet hem misschien splitsen in 2 stukken vanwege de printsize van de de meeste DIY printers, maar ik denk dat je daar nog best goede mallen mee kan krijgen.

(Ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met 3D printers en met composieten)

[ Voor 10% gewijzigd door Harrie op 29-07-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thx dat vond ik ook, zeker voor een eerste keer zo een groot en lastig onderdeel! :)

Er zaten concave stukjes in die niet goed vaccuum gezogen werden en het plastic was waarschijnlijk nog net niet warm genoeg. De handgreepjes hadden wat lastige rondingen waardoor we grote vouwen kregen in het plastic. Op een gegeven moment was het materiaal ook op. Helaas, maar heb me er geen buil aan gevallen, uiteindelijk heeft het me 6 euro en wat benzine gekost, en het was wel gezellig ook om een beetje te prutsen :)

Ik heb nog een pakket liggen met speciale gelcoat en versteviger van carbonmods.co.uk dus die ga ik binnenkort gebruiken voor de achterkant. Nu weet ik zeker dat ik deze ga gebruiken aangezien vaccuformen gewoonweg niet voldoet, het is niet sterk genoeg. Moet dus nog wel de achterkant voorbereiden met epoxy en een paar keer schuren, de voorkant mag ook nog wel een schuurpapiertje gebruiken voor de uiteindelijke mal.

De nu gemaakte voorkant gaat dienst doen als eerste werkende prototype :)

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 29-07-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OqYYtu1G09Y]

Hier een paar mensen die dat inderdaad gedaan hebben.
Maar als ik de kwaliteit zie wat de TS gehaald heeft door de doek met de hand in of op de mal aan te brengen, denk ik dat ook zonder vacuum infusion al een mooi resultaat bekomen kan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Harrie op 03-08-2013 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Vaccuum Resin Infusuion zal idd altijd beter zijn dan met de hand staan klooien. De grootste voordelen zijn dus geen airpockets meer, maar voor echt gebruik is ook belangrijk dat het materiaal zo sterk mogelijk is. Als je de boel goed afsteld heb je de ideale verhouding tussen materiaal en hars, hoe minder hars je gebruikt hoe sterker het eindresultaat is, als het goed is.

Deze week ga ik de mal voor de achterkant voorbereiden en als die af is dan ga ik wel eens rondkijken of er niet toevallig iemand in de buurt iets zelf gebouwd heeft in een schuurtje. Tijdens heel dit project ben ik al mensen tegengekomen die zelf dingen gebouwd hebben en het leuk vinden om te helpen. Wie weet geld dat voor dit process ook wel, of er is een manier om zelf iets soortgelijks te doen met bhv een vuilniszak en een stofzuiger, wie weet ;)

Al met al was ik best wel tevreden met het resultaat wat ik nu behaald heb en met simpele verbeteringen aan mijn 'techniek' moeten de grootste problemen zo op te lossen zijn. Voornamelijk een kwestie van wat langzamer werken en erbij blijven. Het zet me wel aan het denken. Wat nu als ik de hele boel vaccuum trek als ik al het materiaal en hars verwerkt heb, misschien eens meer onderzoeken wat daar mee te bereiken is.

First things first, de mal voor de achterkant, met het dure spul uit Engeland... ben benieuwd!

edit:
Dankzij de afgelopen reacties dit tegengekomen, ik zou gek zijn niet niet uit te proberen :) (Nog geen infusion maar wel een mooie tussenweg) Bedankt Damic en harrie ^^
http://www.webbikeworld.c...n-fiber-motorcycle-parts/
Afbeeldingslocatie: http://www.webbikeworld.com/t2/carbon-fiber-motorcycle-parts/carbon-fiber-vacuum-bagging.jpg

Als iemand weet waar ik mooi grote doorzichtige zakken kan krijgen zou dat lekker zijn, ik weet niet of de gemiddelde pedalenemmer zak stevig genoeg is :P

[ Voor 32% gewijzigd door Schuey op 05-08-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Inderdaad, vacuum bagging is een techniek die tussen de twee ligt. De fabric gaat dan stevig tegen de mal gedrukt worden, en qua complexiteit is het een stuk eenvoudiger dan de resin infusion. Altijd het proberen waard, hoewel ik je resultaat met manueel opleggen al zeer geslaagd vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo had ik het ook begrepen ja, en ik heb er alleen maar mee te winnen :) Moet alleen nog wel een geschikt medium vinden dat niet kapot gaat door het vacuum zuigen :P Het zou niet slim zijn dit niet te proberen als het nagenoeg geen geld en uiteindelijk minder moeite kost voor een netter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
Let op dat als je het zoals op de afbeelding wilt gaan doen, je beter een buffer/trap tussen je object en de stofzuiger kan plaatsen. Op de manier van het plaatje zuigt de stofzuiger namelijk het overtollige epoxy op, met alle gevolgen van dien ;)

Heel erg DIY ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://l.yimg.com/ck/image/A1409/1409068/470_1409068.jpg
http://voices.yahoo.com/h....html?image=1409078&cat=6

De overtollige epoxy of hars word dan in de emmer achtergelaten, en je stofzuiger blijft in tact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Misschien wel een goed idee ja :P

Gisteravond heb ik de mal voor de achterkant gemaakt, vanavond dus het grote moment om er met veel beleid dus de plug uit te krijgen. Hoop dat dat zonder kleerscheuren gaat, en dat het enidresultaat is zoals ik hoop dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja... en nu :X
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/k1e81z.jpg

Het materiaal is uitgehard minder flexibel dan gedacht, er is geen beweging in te krijgen.. Mocht iemand nog ideeën hebben om de plug eruit te halen hoor ik het graag want ik heb niet echt een idee nog. De bankpas, dunner gemaakt en al, wil er niet tussen langs de randjes, en die moeten eerst loskomen voordat het geheel eruit kan komen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:59
Andersom leggen en er met een hamer op slaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Ik neem aan dat er wel release agent aan de andere kant van de plug zit, en deze dus niet vast zit? Kan je niet wat extra materiaal aan de achterkant van de plug aanbrengen (wat je dan kan pakken) om hem eruit te krijgen? Wat extra aan de rand wat je eventueel later kan trimmen?

Ah wacht.. ik kan op mn gsm moeilijk zien wat het materiaal van de plug is. Dit is de mdf welke je had gecoat toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Harrie op 21-08-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Idd 3 lagen wax en nog een pva :)

Toen ik eenmaal op bed lag had ik sowieso nog een kleine ingeving. Voor de volgende keer als ik een plug van MDF laat maken, zorg ik dat er een goede flap/flange aan zit, zodat bij dit process met een simpele wig via de zijkant het hele zaakje los komt. Hier op verder bordurent heb ik bedacht dat ik een plaat achter in de plug schroef die groter is dan het geheel. Vervolgens leg ik het hele boeltje op de grond en ga dan beetje bij beetje langs de randjes om zo alles omhoog te trekken. Dus in plaats van de plug uit de mal proberen te trekken, trek ik zo de mal van de plug :)

Waar een uurtje wakker liggen al niet goed voor is...

edit:
Dat werkt dus niet, the saga continues...

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 22-08-2013 09:11 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:22
Schroeven in het MDF draaien, zodat je meer houvast heb, en dan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Heb er al een plaat opgeschroeft en ik trok de schroeven door die plaat heen :X

Gaan straks hier met een compressor aan de gang, ben zeer benieuwd, hoe dan ook, de mal zal er beschadigd uitkomen en de plug heeft een kleine overlevingskans.

Als ik maar eens eerder had bedacht dat mijn pluggen een kraag moeten hebben... en nu is het zo logisch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hij is er uit!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15gql4y.jpg

Dus...

Weer iets geleerd, ik zal echt mijn plug van een kraag moeten voorzien, en volgens mijn collega was hij nog bij lange na niet glad genoeg geschuurd. Dat zal echt polijsten worden omdat de gelcoat anders veel te veel grip krijgt op de pieken en dalen in de plug. Elke keer zit ik zo dichtbij maar ook zo freaking ver weg.

Als iemand nog een goede tip heeft wat betrefd primer, graag. Epoxy als primer misbruiken werkt schijnbaar dus niet... Online kom ik veel het merk Duratec tegen, alleen is dat vooralsnog nergens in NL te vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Schuey op 23-08-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lijkt wel beton :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het is prachtig stevig spul, en keihard! Alleen als je plug niet goed genoeg is voorbereid...

Iig het voornaamste is dat ik nu weet wat er mis gaat. Ik moet echt veel aandacht besteden aan het schuren, Hakkow had hier eerder al naar gehint en hij had het bji het rechte eind. Dit was ook al een beetje terug te voelen in de vacuuform mal, maar ik had niet verwacht dat het zo een 'grip' zou krijgen door de vergrootte oppervlakte.

Sowieso een serieuze oproep, als je iemand kent die een zelfbouw autoclave bijvoorbeeld heeft, geef het even door, dat zou super zijn. Alle hulp of tips mbt voorbereiden van de plugs is nog steeds welkom, ik ben inmiddels al dik een week aan het schuren en ben nog nergens :X

Het is maar goed dat ik zo koppig ben, inmiddels ben ik al meer dan een jaar bezig :+

edit:
Overigens komt deze binnenkort uit, ideaal! :)
http://www.simdisplay.net/
Afbeeldingslocatie: http://www.simdisplay.net/modules/frontPage/images/large_proto_simrf1.png

[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 04-09-2013 09:10 ]

• nero355

nero355

Dat is gewoon een Leo Bodnar reseller die er een leuke behuizing omheen heeft gemaakt of zie ik het verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat zie je idd verkeerd :)

Hoop dit weekend een nieuwe poging te doen tot het maken van een mal met mijn huidige
materialen, ditmaal van een handgreepje zodat ik wat minder materiaal verneuk.. Ben erg benieuwd,
hij is nu al 3 keer zo smooth als dat het was :9

edit:
Oeh de specs zjin vrijgegeven, klinkt zeker lekker, zeker voor minder dan een bodnar f1 display die al 2 jaar uit moet komen!
- 8 digits (14 segment display)
- Gear indicator (7 segment display)
- 15 RPM leds
- 6 warning leds
- 32 buttons/ 16 encoders
- 9 rotary switches
- 2 potentiometers
- 7 external leds
- Mini USB connector
- Alternative USB connector
- Adjustable brightness
- Optional F1 housing
- Free SLIMax Manager software license included
( http://www.eksimracing.com/new-slimax-manager-iii/ )
- More than 40 games and simulations supported

[ Voor 134% gewijzigd door Schuey op 09-09-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
Schuey schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:06:

Sowieso een serieuze oproep, als je iemand kent die een zelfbouw autoclave bijvoorbeeld heeft, geef het even door, dat zou super zijn. Alle hulp of tips mbt voorbereiden van de plugs is nog steeds welkom, ik ben inmiddels al dik een week aan het schuren en ben nog nergens :X
Dat niet, vacuümpomp en wat vacuümbagging spul kan ik je wel aan helpen (en misschien nog een stukje carbon fiber doek), ik heb destijds wat gekloot met polyester/gelcoating enz, daarbij had ik toen het idee te gaan vacuümbaggen, maar dat is nooit van de grond gekomen, maar ik heb wel al het spul liggen (omp/ventiel/slang/afdichtband enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Cool, tezjinertijd zal ik je daar vast even over lastigvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Eindelijk weer wat goed nieuws, na 2 weken vullen en schuren is dit het resultaat, mal vloog er af vanochtend :P Hij moet nog wel schoongemaakt en gepolijst worden maar dat is voor latere zorg. Nu verder met de achterkant aangezien ik nu weet wat er fout ging en hoe het op te lossen :)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/vzhnr7.jpg

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

Misschien interessant voor onderdelen: oud Ferrari stuurtje.

Met flippers, zie pijl op plaatje hieronder (zelf slecht zichtbaar).

offtopic:
reactie op hieronder: ik maak er graag iemand blij mee i.p.v. weg te gooien

[ Voor 35% gewijzigd door Milmoor op 21-09-2013 22:08 . Reden: Aanvulling ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• ESteg
  • Laatst online: 11-09 15:31
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/269/wheel.gif

:')

Moet zeggen dat ik je vraagprijs erg sympathiek vind! :)

[ Voor 8% gewijzigd door ESteg op 21-09-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Weer een slag gemaakt, bij thuiskomst vond ik een pakketje! :)
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ofbm2v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/4q28ti.jpg

Met dank aan simdisplay.net en eksimracing.com kan ik als een van de eersten dit display testen en tot nu ben ik erg positief! Werkt out of the box meteen met rF1 en rF2 zonder iets in te stellen. Nu er op het gemakje mee klooien de komende weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ziet er leuk uit, maar prijzig zeker :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het is goed te doen :P

Ik ben nu bezig om te kijken of ik de productie van de carbon delen kan uitbesteden. Als dit niet doorgaat heb ik echter slecht nieuws, dan ga ik denk ik een punt zetten achter heel het gebeuren.. Het houd een keer op en dan is de lol er ook wel goed van af als ik kijk hoelang ik al bezig ben.. Er ligt al een t500 rim op mijn bureau just in case, wat een speelgoed ding is het ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 10:19
Schuey van harte gefeliciteerd vandaag! Ik zag toevallig dat je jarig was *O*
Ik zat weer eens door mijn bookmarks te bladeren en kwam jouw topic weer tegen. Ik heb je project altijd met grote belangstelling gevolgd, hoe staat het er nu mee vraag ik me nieuwsgierig af?

• EmptyNull
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-08 16:21
Geweldig, maar nu ben ik ook inderdaad benieuwd of je hier nog mee bezig bent of dat het project dood is.

Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.

Pagina: 1 2 Laatste