Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:13
hoop alleen wel dat de AI wel iets slimmer wordt dan in deel een, je zag dat ze jouw alleen aanvielen als je in de minderheid was maar hielden geen rekening met de omgeving of zoals ik geweldig vond in empire total war units die vanaf de zijkant gingen vuren en niet nadenkend omdraaien zodat de lijn groter was waarvan de vuurde.

weet iemand al of praetorians in rome 2 zitten? anders ga ik hem niet halen >:D (alsof ik mijzelf inhouden, ik haal het spel toch wel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Mektheb schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:22:
Hoop dat er gelijk weer een hoop geremod en skint kan worden met de TWcenter community !
Nope,
CA heeft laten weten steeds minder mod ondersteuning etc te geven. Total war is ook een ramp om voor te modden en CA heeft ongeveer nooit meegewerkt tot het punt waarop ze eigelijk aangaven geen behoefte aan mods te hebben. Ik denk ook niet dat er nog een darth mod komt voor rome 2.
(al hoop ik het wel)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 01:00

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

marineII7 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:21:
[...]
weet iemand al of praetorians in rome 2 zitten? anders ga ik hem niet halen >:D (alsof ik mijzelf inhouden, ik haal het spel toch wel )
Ik denk het wel, er zitten namelijk ook praetorians in de trailer van Rome 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

tweaker2010 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:45:
[...]

Ik denk het wel, er zitten namelijk ook praetorians in de trailer van Rome 2 ;)
Ik zag ze anders niet hoor. Wel officieren maar geen pretorianen.
Niet dat dat ze uitsluit. Het privélegertje van de keizer die redelijk wat rotzooi hebben geschopt in Rome mag niet ontbreken. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Postius schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:59:
Nope,
CA heeft laten weten steeds minder mod ondersteuning etc te geven. Total war is ook een ramp om voor te modden en CA heeft ongeveer nooit meegewerkt tot het punt waarop ze eigelijk aangaven geen behoefte aan mods te hebben. Ik denk ook niet dat er nog een darth mod komt voor rome 2.
(al hoop ik het wel)
De behoefte van mods zal inderdaad ook nooit bij CA hebben gelegen, maar wel bij de spelers. Ik ben in ieder geval wel blij dat zoiets als Third Age bestaat voor Medieval 2. Total conversions waren misschien wel lastig, maar wat simpele mods zijn redelijk eenvoudig in M2, in ieder geval. De nieuwere spellen ken ik verder niet, dus het zou wel goed kunnen dat het daar minder is geworden. We zullen wel zien hoe het gaat zijn met de modbaarheid voor Rome 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
henkie196 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:02:
[...]

De behoefte van mods zal inderdaad ook nooit bij CA hebben gelegen, maar wel bij de spelers. Ik ben in ieder geval wel blij dat zoiets als Third Age bestaat voor Medieval 2. Total conversions waren misschien wel lastig, maar wat simpele mods zijn redelijk eenvoudig in M2, in ieder geval. De nieuwere spellen ken ik verder niet, dus het zou wel goed kunnen dat het daar minder is geworden. We zullen wel zien hoe het gaat zijn met de modbaarheid voor Rome 2.
Mods zijn o.a. de reden dat total war zo populair is geworden en gebleven. Niet die gare buggy zooi die CA aflevert en standaard eerst een half jaar gepatched moet worden voor het eigenlijk speelbaar is. Maar ondertussen over een 9+ vangen als cijfer. BIj empire b.v. kon de AI geen boten gebruiken voor 3/4/5 maanden, maar alle reviewers worden teveel betaald om total war een laag cijfer te geven. Echt zulke onzin.

Ik hoop het beste van ROme 2, ik verwacht het ergste. Als ik naar de lijn kijk die van empire is ingezet naar shogun 2 is het erg dramatisch aan het worden. Ik vraag me af hoeveel simpeler ze het kunnen maken en hoeveel vervelender ze het voor modders kunnen maken. Ze hebben dus al aangegeven eigenlijk niks om mods te geven, dus ik heb er een erg hard hoofd in. Want een total war titel spelen zonder mods is gewoon niet te doen, daarvoor kan CA niet normaal genoeg programmeren dat hebben ze met hun laatste 4 releases wel aangetoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTiuri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05-2023
Nou nou, dat is wel heel overdreven. De total war games zijn vaak inderdaad wat buggy bij release en de AI is op bepaalde vlakken vrij vreemd, maar dramatisch vind ik het zeker niet. Heb me altijd goed vermaakt met vanilla Rome, Shogun en Empire, zeker de eerste paar maanden.

Natuurlijk ga je op een gegeven moment patronen herkennen in de AI en bugs tegenkomen, maar noem eens een spel waar dat niet zo is? Zeker iets zo groots en ambitieus als de TW serie.

[De AI van starcraft II, bijvoorbeeld is nog slechter (altijd dezelfde builds, timings, geen reactiviteit), hetzelfde geldt voor Supcom FA en II en de meeste andere RTS-en / strategy games die ik heb gespeeld)

NB: alle lof voor de darthmods btw, over het algemeen erg gave mods die goed in elkaar zaten en veel fouten uit de vanilla versie haalden en een heel nieuwe speelervaring boden

[ Voor 0% gewijzigd door DTiuri op 07-12-2012 16:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
DTiuri schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:43:
Nou nou, dat is wel heel overdreven. De total war games zijn vaak inderdaad wat buggy bij release en de AI is op bepaalde vlakken vrij vreemd, maar dramatisch vind ik het zeker niet. Heb me altijd goed vermaakt met vanilla Rome, Shogun en Empire, zeker de eerste paar maanden.

Natuurlijk ga je op een gegeven moment patronen herkennen in de AI en bugs tegenkomen, maar noem eens een spel waar dat niet zo is? Zeker iets zo groots en ambitieus als de TW serie.

[De AI van starcraft II, bijvoorbeeld is nog slechter (altijd dezelfde builds, timings, geen reactiviteit), hetzelfde geldt voor Supcom FA en II en de meeste andere RTS-en / strategy games die ik heb gespeeld)

NB: alle lof voor de darthmods btw, over het algemeen erg gave mods die goed in elkaar zaten en veel fouten uit de vanilla versie haalden en een heel nieuwe speelervaring boden
Een AI die geen gebruik kan maken van zijn vloten wel redelijk game-breaking. Maar er zijn hordes mensen die het niet eens merken, dat is zeker waar en voor hun is het vast geweldig spelen. Als je het wel ziet dan is het gewoon niet meer leuk om te doen. Je weet wat je moet doen zodat de AI je eigenlijk niks kan maken. Dus je moet compleet anders spelen om ervoor te zorgen dat de AI nog iets kan doen omdat anders alle uitdaging weg is. Maar zoals gezegd, zijn er zat mensen die het niet merken en vrolijk door spelen en de tijd van hun leven hebben. Maar als ik merk,lees en zie dat de AI b.v. geen gebruik maakt van schepen en geen legers via schepen verplaatst dan is het spel gewoon kapot. En als het vervolgens maanden duurt voordat het gefixt is, tja dan moet ik dus expres geen eilanden gaan veroveren omdat ik weet dat de AI toch niet aanvalt. En zo een paar andere zaken. Dan maakt voor mij dat het spel onspeelbaar en nu is dat gewoon een recentelijk voorbeeld die vrij duidelijk is maar zo zijn er zoveel zaken dat je het spel gewoon niet normaal kan spelen. En laten we het onderwerp "Sieges" maar even liggen want dan zijn we morgen ochtend nog niet klaar. Al moet ik zeggen dat de Shogun 2 release het best werkte van allemaal. Maar dat mocht ook wel het was immers de derde versie van dezelfde engine (empire->Nappie->shogun 2). Nu ze weer zijn overgestapt op een nieuwe versie duurt het weer ongeveer 3 delen voordat ze het werkend hebben. Dat wordt dus bij Rome: Barbarumum DLC: The barbarian invasion part 26 :+

En darth mod met veel plezier gespeeld maar die AI was echt niet zo brilliant. Hij was iets beter maar niet veel. Ik had ook bij de darthmods al snel wereldominatie met een minor nation omdat je bijna iedere battle een herioc victory eruit sleept.

[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 07-12-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTiuri
Nee ik snap je punt ook wel. Ben empire gestart als de Duitsers ofzo dus kwam er redelijk laat pas achter ;).

Laten we hopen dat de AI in Rome II in ieder geval goed zit. Kan niet wachten =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:13
DTiuri schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:49:
Nee ik snap je punt ook wel. Ben empire gestart als de Duitsers ofzo dus kwam er redelijk laat pas achter ;).

Laten we hopen dat de AI in Rome II in ieder geval goed zit. Kan niet wachten =]
You mean prussia? Maar bij empire snappen units wel wat ze moeten doen maar ze reageren laat als ze van de flank worden aangevallen draaien ze niet om maar gaan verticaal schieten :S en moet je ze aansturen voor de juiste formatie bij RTW zag je dat ook maar dan valt het mee want het zijn melee units voornamelijk
En prussia moet je niet spelen in empire total war is wel leuk maar het hele kolonien idee verstoor je dan je bent dan namelijk meer bezig met europa en rusland te veroveren, ook wel leuk maar als engeland of nederland is leuker vind ik wel moeilijker though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

Mooie plaatjes, schitterende filmpjes, eigelijk net als alle andere TW episodes. En daar blijft 't wel bij met de TW serie: het toe leven naar de release. Daarna is er (voor mij) weinig meer aan. De battles zijn ok, maar de campaign map, auch, saai, chaotisch en een diepgang van een zak hooi. Ik blijf wel bij Paradox titels voor nu. Wie weet kan Rome2 daar verandering in brengen, hope so, maar de ervaring leert anders.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
bstard schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:19:
Mooie plaatjes, schitterende filmpjes, eigelijk net als alle andere TW episodes. En daar blijft 't wel bij met de TW serie: het toe leven naar de release. Daarna is er (voor mij) weinig meer aan. De battles zijn ok, maar de campaign map, auch, saai, chaotisch en een diepgang van een zak hooi. Ik blijf wel bij Paradox titels voor nu. Wie weet kan Rome2 daar verandering in brengen, hope so, maar de ervaring leert anders.
Ik was vooral diep teleur gesteld dat ik in empire/napoleon in 4 battles 75% van europa in mn bezit had. En ja ik weet dat je op heel de wereld kon vechten. Maar heel frankrijk veroveren met 1 battle is gewoon een beetje een anti-climax gevoel.Ik hoop vooral op meer regio's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En de tweede factie is, jawel, Carthago. :+

Zag het totaal niet aankomen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 21:28
Je kan wel steeds meer van de map zien. Het lijkt erop dat de provinces hetzelfde formaat zijn als in RTW1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het enige echt relevante is die tactische kaart en dat je nu 40 eenheden kan aansturen en niet 20.
Kunnen we eindelijk een echt legioen aanvoeren qua aantal. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Nog meer plaatjes: :9~
Afbeeldingslocatie: http://wiki.totalwar.com/images/thumb/6/63/Carthage_paradeslise.jpg/400px-Carthage_paradeslise.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wiki.totalwar.com/images/thumb/f/f2/Carthage_sacredband.jpg/800px-Carthage_sacredband.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Beetje jammer dat er overal vogelkak op die schilden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

http://wiki.totalwar.com/...e_II_-_Macedonian_Faction

Macedon. :+

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-01-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Furthermore, the player will choose to conduct the affairs of Rome as the head of one of three great Roman houses: The Julia, The Cornelia, and the Junia, each of which brings further economic, military and cultural benefits.
3 nieuwe families dus, ben benieuwd naar de krachtsverschillen. Dit ziet er iig erg nice uit! :9~

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img526/2563/41441839072761766911198.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Voor de geinteresseerden; dit is een erg leuke stripserie over.. nouja.. meuk omstreeks de tijd van ceasar:
http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=119

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-12-2024
Ben wel benieuwd hoe deze factie (Iceni) zich uitpakt.
Kan me niet aan de indruk ontrekken dat voor deze factie gekozen is
omwille van de locatie van hun studio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf het wel vreemd vinden dat er maar 8 factions zijn.Nu nog 4 over.
Waarschijnlijk zullen alle Keltische tribes in 1 'Gaul'-factie geschaard worden, alle Germaanse volkeren in een 'German'-factie, alle Grieken in een 'Greek-'Faction' en de Seleucids/Ptolemeics/Parthians/Armenians/Pergamon onder de 'Eastern'-faction?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:26
Is het wel zeker dat er maar 8 factions komen, of geven ze slechts info over de 8 belangrijkste? Of zijn die 8 niet gewoon de speelbare factions en komen er ook nog een hoop (kleinere) niet-speelbare factions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk het laatste, maar dat zou ik heel jammer vinden.
Wat is Rome Total War als je niet met Epirus kan spelen? :-( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 22:08
anandus schreef op zondag 03 februari 2013 @ 01:08:
Ik blijf het wel vreemd vinden dat er maar 8 factions zijn.Nu nog 4 over.
Waarschijnlijk zullen alle Keltische tribes in 1 'Gaul'-factie geschaard worden, alle Germaanse volkeren in een 'German'-factie, alle Grieken in een 'Greek-'Faction' en de Seleucids/Ptolemeics/Parthians/Armenians/Pergamon onder de 'Eastern'-faction?
Ik zie dlc's en expansions komen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik gok dat ze ETW/NTW stijl doen en alleen 8 speelbare facties hebben en een hele lading aan non playable facties die dan wel speelbaar gemod zullen worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTiuri
De Iceni had ik niet verwacht eigenlijk, hoop nog wel op een of twee barbarian-factions. Met 8 speelbare facties is er niet zo heel veel ruimte meer over. Hoewel ik vermoed dat een aantal van de facties uit Rome I via DLC beschikbaar komen (zoals Parthia), omdat deze pas later in de historie van Rome belangrijk werden.

Heb er wel enorm zin in ^^.

[ Voor 0% gewijzigd door DTiuri op 06-02-2013 12:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop onwijs op een DLC of Expansion die speelt in de Crisis van de Derde Eeuw.
anandus Restitutor Orbis :P

Er zijn in ieder geval talloze scenario's te bedenken voor DLC of Expansions gelukkig.

Heel vroeg in het Romeinse rijk, bijvoorbeeld de verovering van de Italiaanse Peninsula (tegen de Etruscen, de Senonen en de Samnieten enzo, met als grand finale Pyrrhus).
Of bijvoorbeeld juist heel laat in het keizerrijk, een beetje zoals Barbarian Invasions voor Rome 1 was.

[ Voor 61% gewijzigd door anandus op 06-02-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En daar is Gaul of om precies te zijn de Arverni.
http://wiki.totalwar.com/...Rome_II_-_Arverni_Faction

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, kijk.

Voor de Germanic tribes zal het vast de Cimbri, Teutoni (beide rond Marius' tijd), Chatti of Marcomanni (beide rond Caesars tijd), zijn gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die helmen hadden de Gaul toch niet in RTW? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chosen Swordsmen en Noble Cavalry wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de variatie echt prachtig trouwens :)
De verschillende schilden, de helmen, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wooooow O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ziet er mooi uit zeg! Alleen jammer dat het artwork is en geen ingame screens. Even afwachten dus :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben het toch over screenshots? (of zat ik niet goed op te letten?)
Als het artwork dan is het een stuk minder impressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 22:41
Kunnen screenshots zijn van loading screens... Is iig geen ingame. Vond de geweldige scoop ook wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat soort mooie screenshots zie je wel vaker, maar ingame gaan er echt geen mannetjes zo achter een boom staan met zoveel detail en dat dan een paar honderd maal ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welles :( :'( /me isdisappoint

Ik dacht dat het wel gewone in-game screens waren (en dat denk ik nog steeds). Jammer.

Hier de screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://i7.minus.com/ibkiWM2zqBfYfy.png

Afbeeldingslocatie: http://i6.minus.com/ibhka6ga2r37TH.png

[ Voor 136% gewijzigd door anandus op 13-02-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik vermoed dat het gaat om screens uit een pregame filmpje? :+ (to restore hope)
Dit is volgens mij een pre scripted battle zoals je die ook in Napoleon had. Carthago lijkt me hetzelfde verhaal.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:52
Dat zijn mogelijk in-game screenshots ... maar daarna zijn die nog wel "wat" geretoucheerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, de Sweboz :)

Nog twee facties over. Parthia en de Ptolemaics?

[ Voor 61% gewijzigd door anandus op 15-02-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.totalwar-rome-2.de/bilder/2013/02/total-war-rome-2-screenshot-036.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.totalwar-rome-2.de/bilder/2013/02/total-war-rome-2-screenshot-037.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40
anandus schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:36:

Je kunt er vanuit gaan dat Egypte speelbaar is. Die laatste faction, Parthia of Seleucids denk ik.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:21
Nieuwe trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTiuri
Wardoggies! =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, die brandende vuurballen zien er ook gaaf uit... veroorzaakt flink wat chaos! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Creative Assembly’s Total War: Rome 2 is ticking along nicely. I recently had the chance to sit with the some of the game's lead developers about the campaign and watch one of the game’s historical battles: Teutoburg Forest. We’ll have more on the game shortly, but here’s an overview of what we learned.

http://www.pcgamesn.com/t...preview-rewriting-history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Er worden wel een aantal mooie features besproken. Ik ben zeker benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Idd mooie features, hier kijk ik het meeste naar uit:
  • Regions are now grouped into provinces. Each has a single administration centre, into which the surrounding regions report. The goal is to reduce some of the area micromanagement that occurs in vast empires.
  • When moving armies over water, you no longer need to load them into a separate navy. They will automatically enter transport ships. You will still require a navy to protect them.
  • During battles, units will have true line of sight, the distance of which they can detect changes according to their role. Armies can therefore be hidden behind trees or in valleys, and will require the use of scouts to be spotted.
  • Armies that catch another in ambush will be able to place deployables like burning boulders, and place their forces all over the map. The army caught in the ambush won’t be placed at the other end of the battle map - they’ll arrive in a marching formation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Partia zoals verwacht.
http://wiki.totalwar.com/...Rome_II_-_Parthia_Faction

Nu de laatste nog, vrij zeker dat dit de Ptolemaeën zullen worden. Dan vallen de Seleuciden er dus uit wat wel opvallend is aangezien deze iedereen de grond in trapte totdat Rome hun de grond in trapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel fijn om te zien dat de kaart helemaal tot Afghanistan gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
DanielWW2 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:13:
Partia zoals verwacht.
http://wiki.totalwar.com/...Rome_II_-_Parthia_Faction

Nu de laatste nog, vrij zeker dat dit de Ptolemaeën zullen worden. Dan vallen de Seleuciden er dus uit wat wel opvallend is aangezien deze iedereen de grond in trapte totdat Rome hun de grond in trapte.
Egypte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik denk ook dat het de Ptolemaeërs zullen worden.
Op zich wel jammer, het Seleucidische Rijk zou er prima in passen. Misschien voor een DLC?

Ik vind het ook heel erg jammer dat Pontus geen speelbaar rijk is, Mithradatus was echt een luis in de pels van de Romeinen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

anandus schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:07:
Ja, ik denk ook dat het de Ptolemaeërs zullen worden.
Op zich wel jammer, het Seleucidische Rijk zou er prima in passen. Misschien voor een DLC?

Ik vind het ook heel erg jammer dat Pontus geen speelbaar rijk is, Mithradatus was echt een luis in de pels van de Romeinen :P
Zal wel DLC worden inderdaad of het word gewoon gemod.
Mithridates VI met Pontus lijkt me ook wel leuk ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Kaap schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:03:
[...]

Je kunt er vanuit gaan dat Egypte speelbaar is.
En tis Egypt geworden.

BA DA BUM TSSSS

[ Voor 87% gewijzigd door JeroenNietDoen op 22-03-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jups, zoals verwacht
anandus schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:36:

Nu is er een icootnje van Rally Point eronder verschenen. Weet iemand waarom?
Pre-order Faction? DLC-Faction?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Misschien meer info in de volgende Rally Point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472993

Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwunnik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 22:22
Zojuist op Twitter... niet specifiek Rome II, maar zeker related :)
James Russell
‏@jameshrussell
Very excited that in my #GDC talk tomorrow, I can announce a new @totalwar game in development - and it's like nothing we've done before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intrigerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:44
Dit wordt echt een geniaal spel. Rome Total War helemaal grijs gedraaid. Dit is een instant buy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 12-06-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van Reddit:
[q=http://www.reddit.com/r/totalwar/comments/1b3rw2/new_rome_info_creative_assembly_community_event/]Campaign Map
• 183 territories ,117 factions, 500 different unit types as well as 30 different "city types" and 70 different buildings (Rough Number)
• The Eastern edge of the map MAY extend farther than Bactria. Perhaps I misunderstood but they said that the Eastern edge of the map has not been revealed yet.
• Armies on the campaign map can be set to certain stances. For example, an army set to forced march will be able to go further, but the various drawbacks include a vulnerability to ambush. Other stances include the ambush stance, and there was another that I can't recall.
• Internal conflict and civil war will act as a check to balance gameplay should the player's empire become a rich military juggernaut.
• I asked about sea-regions. They explained that yes, the sea will be divided into several regions, and that a navy in a particular region will have dominance over that region. However, it was mentioned that a zone of control effect would still be in play in some ways, such as raiding trade routes. Like armies, navies can be placed in certain stances (raid, patrol/defend, etc). I think this will make more sense as we get more previews and some campaign map footage.
• The four seasons will be in the game, even though it is one turn per year. How exactly this will be implemented is still up for debate. Battlefields will 100% have different seasons. I think this will be elaborated on later.
• CA is trying to lure players into pitched battles on open terrain - they feel siege battles should not be the focus of combat.
• Characters have more movement points than armies. One example I talked with Mike Simpson about is Scipio Africanus where he gave up command of an army in Spain and was in Sicily in a few months training a new army for the African invasion. In game terms he boarded a ship and sailed to Sicily in the one turn/year.
• Armies can move over rivers without building boats/bridges
• Someone asked about city-view, and they said that if there was enough demand they would put it in. Mike Simpson mentioned that he personally wouldn't use such a mode, but if enough of the player base wanted it then it was doable.
• You will be able to see your cities grow more progressively on the campaign map. As you build individual buildings, you will be able to see them appear on the campaign map.
(I hate to say this as it will cause much vexation) Attrition is out. I got this from Mike Simpson himselfAccording to CA_Thamis : This must have been a misunderstanding at the event. Rest assured, we most certainly have attrition in the game.Het is niet veel, maar het is iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Duurt toch nog zo lang voordat dit spel uitkomt :/

Ik heb sinds N:TW gewoon geen RTS meer gespeeld, snak nu echt naar een nieuw spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508531

De nieuwe gameplay is geupload voor rome 2 total war: ditmaal de slag om het teutobergerwoud.
http://uk.gamespot.com/to...meIi%3BTotalWarRomeIiBatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Het ziet er wel echt heel lelijk uit :X Ik mag hopen dat ze dat nog oppoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Avalaxy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:01:
Volgens mij is de kwaliteit van het filmpje (360p) de boosdoener, dat zegt niets over de graphics van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nee, had hem op 720p staan (rechts onderin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 10:48

BombaAriba

Ondertitel

Avalaxy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:28:
Nee, had hem op 720p staan (rechts onderin).
Ik vind het een stuk mooier dan het vorige deel dus om het nou lelijk te gaan noemen. Voor een RTS zijn graphics sowieso wat minder belangrijk dan voor bijvoorbeeld een shooter omdat het simpelweg zwaarder is voor een GPU om iedere eenheid mooi weer te geven.

We weten ook niet of ze op ultra-max settings speelden of dat ze op een lagere instelling speelden om ervoor te zorgen dat de FPS niet te laag werd. Het is immers nog een game in ontwikkeling.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Ik vind het erg indrukwekkend hoe het er allemaal uitziet. Kan niet wachten!

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:01:
Hebben we naar hetzelfde gekeken? :P
Ik vind het er prachtig uitzien, eigenlijk :)

Kan niet wachten tot het uit is :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 23-04-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Anoniem: 508531 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:58:
De nieuwe gameplay is geupload voor rome 2 total war: ditmaal de slag om het teutobergerwoud.
http://uk.gamespot.com/to...meIi%3BTotalWarRomeIiBatt
Youtube mirror voor de fans

http://www.youtube.com/watch?v=pKSkBEJ_wrM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:11

Koekfabriek

King Billy on the wall

DanielWW2 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:28:
[...]

Zal wel DLC worden inderdaad of het word gewoon gemod.
Mithridates VI met Pontus lijkt me ook wel leuk ja. :P
Vraag mij af of er veel gemod gaat worden aan RTWII, de games worden steeds moeilijker om te programmeren en als er geen mod-tools worden vrijgegeven wordt het steeds lastiger. Als je het verschil ziet tussen het aantal mods van RTW tot aan STWII is het echt een enorm verschil. Eigenlijk belachelijk dat ik nog steeds MTWII speel met mods (Third Age Total War) maar dat er voor de later versies weinig echt uitspringt. Vooral bij Shogun zijn er volgens mij maar 4 of 5 mods te vinden waarvan geen een echte overhaul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tweakers heeft inmiddels hetzelfde filmpje geplaatst: video: Tien minuten gameplay van Total War: Rome 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Free day one DLC?
Dafuq, dafuq? :o

Pontus. _/-\o_
Rome pesten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Ik hoopte op de Seleuciden of Ponten, nice dit! :) Zeker weten na Rome de eerste factie die ik zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
anandus schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:51:
[...]

Hebben we naar hetzelfde gekeken? :P
Ik vind het er prachtig uitzien, eigenlijk :)

Kan niet wachten tot het uit is :)
Ik snap wel wat hij bedoelt. De units zagen er best lelijk uit, alsof je naar Rome 1 keek. De map daarentegen, die was schitterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kaap schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 01:13:
[...]
Ik snap wel wat hij bedoelt. De units zagen er best lelijk uit, alsof je naar Rome 1 keek. De map daarentegen, die was schitterend!
Inderdaad, misschien komt het omdat het nog pre-alfa is. Kan me niet voorstellen dat ze dit zo op de markt brengen. Maar Rome 2 komt pas dit najaar uit, dus er zal nog heel wat werk aan moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
tweaker2010 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:09:
[...]

Inderdaad, misschien komt het omdat het nog pre-alfa is. Kan me niet voorstellen dat ze dit zo op de markt brengen. Maar Rome 2 komt pas dit najaar uit, dus er zal nog heel wat werk aan moeten gebeuren.
Ik ga daar gewoon vanuit :)

Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 10:31

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Kaap schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 01:13:
[...]

Ja hey, overdrijven is ook een vak. Animaties zien er veeeeel beter uit, mooie deukjes op de helmen als bumpmaps, geen mittens als handen. Volgensmij ben jij aan het vergelijken met Roma Surrectum 2 ofzo (en dan nog ziet Rome 2 er veel beter uit). |:( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielWW2 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:32:
Free day one DLC?
Dafuq, dafuq? :o
[video]
Pontus. _/-\o_
Rome pesten. :D
Pontus, jeeej! *O*

Maar inderdaad, waarom een zero day DLC? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

anandus schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:12:
[...]
Pontus, jeeej! *O*

Maar inderdaad, waarom een zero day DLC? :?
Omdat er een periode zit tussen het moment dat een spel "gold" gaat en de release date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
Anoniem: 284985 schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:36:
[...]

Omdat er een periode zit tussen het moment dat een spel "gold" gaat en de release date.
Nee, want ze kunnen ook een day-one patch uitbrengen ipv een DLC. Reden is vaak dat ze het spel aan je willen "binden". Als je het spel vervolgens verkoopt aan een ander mist degene die DLC die hij zelf moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een Steam spel, dat betekent dat doorverkopen sowieso niet gaat en je argument dus niet relevant is.

Daarnaast maak je hier een onjuist onderscheid tussen een patch en DLC. Een patch kan content toevoegen of bugs fixen maar de nadruk ligt eigenlijk altijd op het fixen van bugs, DLC is puur extra content maar hoeft absoluut niet betaald te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 284985 schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:36:
[...]

Ik snap dit niet. Wat heeft dat met een zero-day DLC te maken?
Lijkt me dat Pontus klaar is voordat het spel überhaupt gold gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dus de vraag, is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tsurany schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:40:
Dat is dus de vraag, is dat zo?
"Even though all the factions are in there and locked down, we have the flexibility," said community manager Craig Laycock, "to add some extra content in." He added, "We just thought, 'Hey, we've got the time to do it. Let's chuck it in there, and let's give it free for everyone.'"

Dus de rest van de Factions zijn al klaar, aan Pontus wordt nog gewerkt begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 14:28
Als ze tijd over hebben kunnen ze toch ook de release naar voren schuiven (A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt verschillende teams. Kan best zijn dat het team dat met het ontwikkelen van factions bezig is al klaar is terwijl alle andere teams nog bezig zijn. Bovendien is er altijd een punt dat er een feature freeze is en enkel nog getest wordt en bugs gefixed worden. In die tijd kan je geen extra dingen toevoegen maar wel alvast nieuwe content ontwikkelen die getest wordt zodra de testers klaar zijn met het oorspronkelijke spel. Die krijgen ze dan niet meer op de DVD maar brengen ze uit als day one content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Tsurany schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:08:
Het is een Steam spel, dat betekent dat doorverkopen sowieso niet gaat en je argument dus niet relevant is.

Daarnaast maak je hier een onjuist onderscheid tussen een patch en DLC. Een patch kan content toevoegen of bugs fixen maar de nadruk ligt eigenlijk altijd op het fixen van bugs, DLC is puur extra content maar hoeft absoluut niet betaald te zijn.
Je kan via Steam weldegelijk je spel verkopen aan een ander. De hoge raad heeft hierover zelfs een uitspraak gedaan over het doorverkopen van digitale goederen.

Tevens is een patch traditioneel bug fixes en nieuwe of aangepaste content. De term DLC is pas later gekomen toen bepaalde publishers meer geld per game wilde ontvangen (lees: meer omzet). Ik heb ook niet gezegd dat de DLC geld gaat kosten maar een goede voorspeller van de toekomst is het verleden. En in het verleden is DLC bijna altijd betaalde content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan nog is de rest van je argument niet relevant, als je een Steam spel zou kunnen verkopen (wat volgens mij nog steeds niet kan) zal de DLC ook gewoon mee verkocht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Julios schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:22:
Als ze tijd over hebben kunnen ze toch ook de release naar voren schuiven (A).
Dat zullen ze niet doen. SEGA wil eind dit jaar flink cashen met dit spel, de zomer lijkt me geen slimme zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Tsurany schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:46:
Dan nog is de rest van je argument niet relevant, als je een Steam spel zou kunnen verkopen (wat volgens mij nog steeds niet kan) zal de DLC ook gewoon mee verkocht kunnen worden.
Je zou een DLC mee kunnen verkopen maar de realiteit is dat publishers voelen dat ze veel geld verliezen door 2e-hands verkopen van hun games. Vooral door mensen die na 2 weken het spel hebben uitgespeeld en deze verkopen aan een ander. De 0-day DLC, die initieel gratis wordt meegeleverd, werd gezien als de oplossing omdat dat koper van het 2e-hands spel de DLC moest kopen om een "compleet" spel te kunnen spelen.

Je hebt trouwens gelijk dat je via Steam spellen nog niet kan doorverkopen omdat ze zich niet houden aan de uitspraak van het hoge gerechtshof: nieuws: Valve voor Duitse rechter vanwege tegenhouden tweedehandsverkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Cover RII:TW :)

http://www.amazon.co.uk/Total-War-Rome-II-DVD/dp/B008H1QPEE

http://www.twcenter.net/f...s-pack-Is-this-true/page8

En ook bol.com heeft nu deze cover en een aangepaste releasedatum van midden oktober:
http://www.bol.com/nl/p/t...13126387/?featuredProduct

[ Voor 32% gewijzigd door Phenomania op 08-05-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Awesome! Heel anders dan het artwork wat we tot nu toe gezien hebben... ik vind de cover wel mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Ik dus eigenlijk ook wel! Heel veel mensen om TWC dan weer niet en ik moet toegeven het is heel anders dan alle overige TW's, maar vind het zeker wat hebben!! :)
Pagina: 1 ... 3 ... 27 Laatste