Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog voor de 4e eeuw. Denk aan Brennius, bijvoorbeeld.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

anandus schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:13:
Nog voor de 4e eeuw. Denk aan Brennius, bijvoorbeeld.
Moet echt mijn oudheid op pijl houden. :o
Gelukkig doe ik volgend jaar alleen nog middeleeuwen/VM en modern. :Y)

Oh en weet wel waar de 4de eeuw vandaan kwam. Rond 350 v.C hadden de Galliërs heel Noord Italië veroverd.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:00

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Heeft er iemand misschien nog nieuwe screens of info uit dit blad?

Afbeeldingslocatie: http://media.pcgamer.com/files/2012/07/PCG-issue-242-wallet-610x853.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294338

tweaker2010 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:56:
Een overzicht van de belangrijkste wijzingen in Rome II:

- asynchrone animaties
- eenheden spelen beter in op de omgeving
- minder gestroomlijnde gameplay zorgt voor realisme
- capture points bij stadsgevechten
- grotere campaign map
- fracties beter uitgewerkt
- 3 fracties uit RTW komen niet terug
- beslissen of Rome republiek blijft of keizerrijk wordt
Pleas laat de Germanen en de Guals er nog in zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zitten er nog wel in lijkt me. Denk dat ze eerder voor de wat kleinere of meer afgelegen fracties gaan. Gauls zijn een zeer belangrijke factie en de Germanen zijn te groot om weg te laten. Beiden hebben volgens mij heel wat gevochten tegen de Romeinen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:51
In een duits interview werd er gevraagd hoeveel factions erin zitten. CA reageerde van tussen de 10 en 100. Interviewer zegt van ja dat kan heel weinig zijn. CA reageert van zeg maar ongeveer over de helft. Circa 50 factions dus.

Sowieso zitten de Gauls erin. Die hebben een grote rol gespeeld in de Romeinse geschiedenis. Misschien wel net zoveel als Carthage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294338

Ik hoop het niks mooier dan met barbaren tegen romeinse legioenen vechten met verbeterde grapichs. Niks boven brut geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tsurany schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 20:20:
Die zitten er nog wel in lijkt me. Denk dat ze eerder voor de wat kleinere of meer afgelegen fracties gaan. Gauls zijn een zeer belangrijke factie en de Germanen zijn te groot om weg te laten. Beiden hebben volgens mij heel wat gevochten tegen de Romeinen.
De Germanen en de Galliers zitten er echt wel in. Verder zullen de Grieken, Macedoniërs, Pontus, de seleuciden, de Ptolemaeën (Egypte), Carthago, de Iberiërs, de Britten (waren zeer geliefd als slaven) >:) , Numidiërs en de Parthen zeker van de partij. ;)

De Romeinen hebben namelijk met al deze "volken" flink te doen gehad. Voornamelijk Carthago, de Galliërs, de Parthen, Pontus, de Iberiërs en uiteindelijk ook de Germanen hebben de Romeinen het nog moeilijk gemaakt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:41
DanielWW2 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:11:
[...]

De Germanen en de Galliers zitten er echt wel in. Verder zullen de Grieken, Macedoniërs, Pontus, de seleuciden, de Ptolemaeën (Egypte), Carthago, de Iberiërs, de Britten (waren zeer geliefd als slaven) >:) , Numidiërs en de Parthen zeker van de partij. ;)

De Romeinen hebben namelijk met al deze "volken" flink te doen gehad. Voornamelijk Carthago, de Galliërs, de Parthen, Pontus, de Iberiërs en uiteindelijk ook de Germanen hebben de Romeinen het nog moeilijk gemaakt.
Iets met toverdrank enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Anoniem: 294338 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 20:10:
[...]

Pleas laat de Germanen en de Guals er nog in zitten :(
Het gaat om de 3 romeinse fracties: de julii, brutii en de scipii keren niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Ben benieuwd of het allemaal wat historisch correcter wordt m.b.t. de eenheden. Dus geen arcanii of brandende varkens op het slach(t)veld en een griekse phalanx die bovenhands i.p.v. onderhands hun speren vasthouden. Geen spartanen met eikeldopjes op hun hoofd. Dat soort dingen..scheelt weer een paar mods installeren :p

Daarover gesproken.. is daar nog iets over gezegd? Of kunnen we er eigenlijk net zo goed vanuit gaat dat het net als de voorgaande delen erg modbaar wordt?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Total War: Rome II wordt duisterder dan ooit
We weten allemaal dat oorlog geen lachertje is. Spijtig genoeg weten niet alle games dat gevoel over te brengen. Jamie Russell, hoofddesigner van Total War: Rome II, heeft echter gezegd dat in de nieuwste telg van de reeks veel aandacht wordt besteed aan een realistische weergave van oorlog.

Dat wil hij onder andere doen door zoveel mogelijk emotie brengen in je manschappen. Zo zal een soldaat die zijn strijdmakker ziet neerzijgen zichtbaar aangeslagen zijn. Verder wil hij de gevechten brutaler maken zodat ze trouwer zijn aan hoe het Romeinse leger vroeger zijn vijanden in de pan hakte.

Daarnaast kondigde hij ook aan dat de verschillende volkeren allemaal een andere cultuur, vechtstijl en omgeving zullen hebben. De kaart van Europa wordt uiteraard niet hertekend, maar wel zal je op meer plaatsen halt kunnen houden. Vanzelfsprekend blijft politiek een belangrijke rol spelen en zal je nu kunnen kiezen tussen een republiek of dictatorschap. http://www.9lives.be/game...wordt-duisterder-dan-ooit
en nog een belangrijk nieuwtje:
“This was a time when the personal decisions of Julius Caesar and Cleopatra shaped empires, they forged history with their personal decisions,” said Russell. “[This is] the game our player base really wants us to make, and the game we want to make.”

Total War: Rome II will release for PC next year
http://www.vg247.com/2012...f-war-says-lead-designer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
tweaker2010 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:55:
en nog een belangrijk nieuwtje:

[...]
Wat is het nieuwtje dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kaap schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:10:
[...]

Wat is het nieuwtje dan :?
Het laatste vetgedrukte regeltje (ik neem aan dat Russell dat gezegd heeft). Dus geen 2014, maar 2013 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
tweaker2010 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:12:
[...]

Het laatste vetgedrukte regeltje (ik neem aan dat Russell dat gezegd heeft). Dus geen 2014, maar 2013 ;)
Volgens mij wist iedereen al dat het 2013 was, was ook zo bekend gemaakt. De scans die je zelf postte van dat magazine stond het ook al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plus dat het in het persbericht staat
Total War: Rome II is due for release in 2013.
Volgens mij ben ik ook nergens tegengekomen dat het 2014 zou zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door anandus op 10-07-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kaap schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:19:
[...]

Volgens mij wist iedereen al dat het 2013 was, was ook zo bekend gemaakt. De scans die je zelf postte van dat magazine stond het ook al in.
Iedereen gaat er vanuit dat het 2013 wordt. Maar eind 2013 wordt al snel begin 2014 als er iets tegenzit zeker met zo'n grote titel als Rome II is die kans erg groot. Vergeet niet dat ze net 6 maanden met het spel bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
tweaker2010 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:59:
[...]

Iedereen gaat er vanuit dat het 2013 wordt.
Nee, dat is gewoon al bekend gemaakt toen ze het spel aankondigden.
[...]Maar eind 2013 wordt al snel begin 2014 als er iets tegenzit zeker met zo'n grote titel als Rome II is die kans erg groot.
Dat hou je altijd en daarmee kun je dan ook nog steeds de uitspraak van die developer die jij aangaf als nieuwtje ontkrachten.
[...]Vergeet niet dat ze net 6 maanden met het spel bezig zijn.
Volgens eerdere artikelen waren ze al reeds een jaar bezig.

Sowieso is CA vaak erg betrouwbaar met hun releasedates. Ze geef vaak pas heel laat aan in welke maand het released en is er zelden vertraging, althans, niet waar wij van afweten doordat ze de datum aanpassen.

Al met al maakt het mij niet zo uit, ik speel TW al zolang en het blijft mijn favoriete spel. Nu is het alleen voor mij al zolang geleden daar ik niks met aziatische geschiedenis heb, en dus Shogun 2 links heb laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Rome II is nog maar zes maanden in ontwikkeling. De versie die we te zien krijgen bij The Creative Assembly is een vroege alpha.
[...]
We moeten er dus bij vermelden dat de geprezen ontwikkelaar nog volop aan het experimenteren is en dat het niet zeker is of alle aankondigingen wel degelijk in het spel zullen belanden.
[...]
Het lijdt weinig twijfel dat Total War: Rome II de grootste pc-titel wordt van het jaar waarin het zal verschijnen, want de makers zijn van plan om zichzelf op alle vlakken te overtreffen.
Zo staat het in Gameplay dus vandaar. Ik heb op de website van Sega inmiddels gezien dat er 2013 staat, dus dan hopen we daarop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Pkunk schreef op zondag 08 juli 2012 @ 09:50:
en een griekse phalanx die bovenhands i.p.v. onderhands hun speren vasthouden.
Wat is er mis met bovenhands trouwens :? Macedoniers gebruikten kleine(re) schilden en hanteerden de speer onderlangs. Andere griekse Hoplites gebruikten hun speer bovenhands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 13:55
anandus schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:03:
[...]
verkeerd gequote? Anders begrijp ik niet precies waar je op doelt?

@hierboven: In noord-Italië woonden de Galliërs
Klopt. Toen RTW startte zaten idd de Galliërs in noord Italië, maar er zaten ook rebellen volgens mij.
EDIT:
Even opgestart en screenshotje genomen. Patavium is hier van de Galliërs en Segesta van rebellen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6p6Et.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Wolfos op 13-07-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoelde in het echt :)
De Po-vallei was Keltisch en zelfs aan de andere kant van de Appenijnen van Rome (waar Ariminum ligt, zeg maar) was het Keltisch.
In 390BCE kwamen de Kelten vanuit het gebied rond Ariminum en hebben toen Rome geplunderd (maar een hoop Romeinen konden toen vluchten dankzij waakzame ganzen alsik het me het verhaal goed herinner).
Sindsdien waren de Kelten de schrik van Rome. Tot Kaisar ze asskickte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 13:55
tweaker2010 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:24:
Heeft er iemand misschien nog nieuwe screens of info uit dit blad?

[afbeelding]
Ik heb een abonnement, duurt echter ongeveer 2 eeuwigheden totdat het klaar is met downloaden.
Als je een iDinges hebt kan je hem hier downloaden:
http://itunes.apple.com/a...n-worlds/id451452510?mt=8

EDIT:
Episch artikel. Kan het aanraden.

[ Voor 18% gewijzigd door Wolfos op 14-07-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 08:49
Heb er al zin in! *O*
Ben toevallig een boek aan het lezen over de Punische oorlogen dus ik zit er qua sfeer al helemaal in. :*)

Nu nog maar een jaartje wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124322

superbassie schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:22:
Heb er al zin in! *O*
Ben toevallig een boek aan het lezen over de Punische oorlogen dus ik zit er qua sfeer al helemaal in. :*)

Welke titel van het boek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
superbassie schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:22:
Heb er al zin in! *O*

Ik ben toevallig met de serie Rome van HBO bezig. Net seizoen 2 afl. 3 achter de rug. Aanrader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

NIEUWE INFO!
http://www.gamersglobal.de/angetestet/rome-2?page=0,1
Bits of information I could gather from the German article referenced above (based on Google Translate):

- Time period from 242BC to 50AD(or prehaps 117AD - the time Rome reached its greatest extent under emperor Trajan)
- Article poses a question of how turns will be implemented to include seasons meaningfully - while FOTS had 24 turns a year it says in Rome 2 it will not be possible as the time span is 300 to 400 years which will turn into 7200 turns which is not realistic.
- The importance of regions increased so figting for them is worthwile - raw materials and recruitment possibilities are dispersed among regions.
- Road networks between provinces as main roads and between regions as secondary
- Ships will be able to "intervene strategically" (whatever that means), and of course invade the coastal cities. You will not need to trasport land armies for that, navy can do it.
It also quotes James Russel as saying that they are also experimenting with navigable rivers!(now that's cool - important for trade and troop movement.)

- An officer from every armed force is required, or you will only have a certain number of armies??? Can one of our German friends here confirm this one?
- Over the years each legion will have its own specific characteristics/abilities
- The composition of armies is left to player to decide
- There will be 'attitudes'/'stances' by which you can move your armies - "forced march", "ambush", "defensive". (I didn't get this point well though)
- Some historical figures do not necessarily appear as military leaders, they can also appear as "characters" in chain events where you will have to make decisions
- The events aren't triggered by certain year, but by certain preconditions.
- The political system will be as a separate layer on the campaign map. The Roman Senate will be on that layer, plus the typical topics of ancient Rome, such as slavery and "Bread and Circuses", above all, of course, the family intrigues of the Romans
- No division of Rome to three Roman factions this time (said categorically) "the rivalry will take place within the overall group"
- Some generals will want to become Emperor of Rome, if they rebel, they will not stay in they rebel province but can march on Rome.

NIEUWE SCREENS
http://www.dualshockers.c...carthage-look-impressive/

Afbeeldingslocatie: http://cdn.dualshockers.com/wp-content/uploads/2012/07/TotalWar_RomeII_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.dualshockers.com/wp-content/uploads/2012/07/TotalWar_RomeII_1.jpg
◦The city of Carthage will be rendered in its entirety, from the harbor to the top of the hill.
◦It will be possible to roll invading ships directly into the harbor and disembark troops that will seamlessly go into battle inside the city while the ships offer fire support.
◦Siege towers will be available to scale the walls, troops will actually fight inside and around them.
◦Physics will be implemented. Arrows will actually stick into shields when they hit them.
◦There will be a lot of variation between the outfits of different single soldiers.
◦Elephants will be back.
◦It will be possible to set fire to elements of the environment (Wonder if we’ll be able to scatter salt on the scorched earth too).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:06
Ben nu weer Medieval II: Total War aan het spelen, hoop dat Total War: Rome II met wat meer diplomatieke mogelijkheden komt..! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Diplomatieke mogelijkheden? :o Niks daarna. gewoon op zijn Romeins veroveren
die handel en je wil opleggen. Uren Rome TW gespeeld en ervan genoten. Het spel
is vooral voor tactische spelers een must om je uit te leven. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
new_guy schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:45:
Ben nu weer Medieval II: Total War aan het spelen, hoop dat Total War: Rome II met wat meer diplomatieke mogelijkheden komt..! :)
Inderdaad, het mag van mij wel Ala Crusader Kings 2 zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop ook dat ze de diplomatie een overhaul geven, wat een ramp was dat Rome 1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 09:11

Proximus

100% OC

Mektheb schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:23:
[...]

Inderdaad, het mag van mij wel Ala Crusader Kings 2 zijn :D
Uiteraard met de nodige verbeteringen maar de diplomacy daar is al stukken beter dan in elke RTS die ik gezien heb.

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Artikel van Gamescom op de frontpage: reviews: GC: Total War: Rome 2

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 16-08-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De game staat pas op de agenda voor het einde van 2013, en misschien komt de release ook nog wel wat later. Vergeet immers niet dat de franchise al jaren succesvol is met releasedata in het voorjaar, een release in het voorjaar van 2014 klinkt dus niet onlogisch.
Dus mogelijk wordt het toch 2014 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Er is weer wat info. ;)

Highlights zijn dat er nu al ongeveer 700 units zijn, dat ze een gestoorde hoeveelheid facties in het spel gooien waaronder verschillende Griekse steden en diplomatie word denk ik heel erg diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen faction cap is wel héél erg fijn, ik hoop dat modders daar iets mee kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349829

Laatste tijd weer RTW opgepakt aangezien ik een singleplayer game nodig had, zat vaak zonder inet op mn lappy. IMO nog steeds de beste Total War aangezien ik echt van dit tijdvak hou. Dit wordt inderdaad echt een instabuy!!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 10:15
Potjandikkie. Fullscreenmodus aan, HD aan, geluid hard, klaar zitten om te genieten van 1:44 aan rome2pr0n, blijkt het een magere minuut te zijn met daarna stomme youtubereclame :(
Ook al was het een magere minuut, het smaakt naar meer, naar véél meer :9

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
DanielWW2 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:11:
Er is weer wat info. ;)

[video]

Highlights zijn dat er nu al ongeveer 700 units zijn, dat ze een gestoorde hoeveelheid facties in het spel gooien waaronder verschillende Griekse steden en diplomatie word denk ik heel erg diep.
Zolang het maar niet Shogun units zijn, voornamelijk dezelfde. Ik heb Shogun 2 maar even gespeeld, maar het tijdvak/land boeit me niet zo heel erg. Ook is bijna elke fractie vrijwel hetzelfde qua units, met maar één kenmerkende stat die bij de betreffende clan hoort.

Nu weer met Empire en Napoleon bezig. Napoleon is me wat oppervlakkig, maar daar zitten al wat handige dingen in (automatisch restocken van units bijvoorbeeld).

Rome TW heb ik niet zoveel gespeeld, komt meer omdat je toch ook op de graphics let ;) Ook de ellende met de twee rellende dorpen (Carthage en een andere dacht ik) die standaard om de zoveel turns gekilled moeten worden is irritant.

Maar ik wacht wel een paar maandjes met Rome 2 kopen na release. CA is ook berucht om zijn releasebugs. Ook hoop ik op een goede AI, soms is die echt te knullig voor woorden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Er komt nog meer, dit is een teaser. ;)

Senor Sjon schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:27:
[...]
Maar ik wacht wel een paar maandjes met Rome 2 kopen na release. CA is ook berucht om zijn releasebugs. Ook hoop ik op een goede AI, soms is die echt te knullig voor woorden.
Ik heb al het vertrouwen in Darth ;)

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

En die zegt dat ie er mee stopt.....;
Originally Posted by DARTH VADER
I wish you a Merry Modding Summit,
But I think I must talk now for myself as a modder from 2005 and with mods from ETW era which are the most popular, as I believe and maybe the fans agree with this.
I do not know what behaviour have other modders experienced but I know I have been completely ignored. Not even a reply. Therefore from now on, I express publicly my complete "Transparency" and I will consider a modding retirement (no new mods for new Total War games, only for older mods support) because it seems to me foolish to continue. I am certain that this is what CA wants, so I will not continue until the predetermined checkmate, I will quit/resign.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gave trailer hoor! Al moet ik zeggen dat de beeld kwaliteit me toch tegen valt. Maar misschien komt dat nog. :)

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Creative assembly isd altijd wel sterk geweest in het proberen wegjagen van zijn gebruikers. Ik snap die darth wel. Je kan beter een game modden die modbaar is.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

tweaker2010 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:31:
[...]

Gave trailer hoor! Al moet ik zeggen dat de beeld kwaliteit me toch tegen valt. Maar misschien komt dat nog. :)
Early build hé. Er zit denk ik nog redelijk wat rek in. ;)
Niet elke game is meteen BF3, dus haast goddelijk mooi. We zijn te veel verwent. (ik in ieder geval) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een beetje offtopic, maar Rome: Total War Gold is nu 1 euro op Steam
Als je hem nog niet hebt, dan is het een prachtige deal.
Ook al zijn de graphics wat ouder, het is, imho, nog steeds de beste Total War. Ik speel het nog steeds regelmatig.
Ook is de community zeer levendig en zijn er vreselijk veel mods voor te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 28-09-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

anandus schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:15:
Een beetje offtopic, maar Rome: Total War Gold is nu 1 euro op Steam
Als je hem nog niet hebt, dan is het een prachtige deal.
Thnx voor de tip! Overigens kun je nu ook tijdelijk voor 33 euro alle Total War games kopen (Master Collection).
http://store.steampowered.com/sub/16960/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:46

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Je krijgt 33 euro korting. Pakket kost 85 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaaf :)
Je ziet echt goed hoe groot die map is, vooral in dat stukje tactical view.
Damn :)

[ Voor 86% gewijzigd door anandus op 19-10-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Nice! Ik denk dat je tegen die tijd wel een flinke high-end videokaart nodig hebt om deze game vloeiend te kunnen spelen. Vooral die brandende projectielen die vanaf de katapulten gelanceerd worden zien er bruut uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweaker2010 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:37:
[...]

Nice! Ik denk dat je tegen die tijd wel een flinke high-end videokaart nodig hebt om deze game vloeiend te kunnen spelen. Vooral die brandende projectielen die vanaf de katapulten gelanceerd worden zien er bruut uit.
Hn doelstelling is dat het dezelfde hardware requirements zou moeten hebben als Shogun 2, dus het zal wel meevallen. Hoop ik :P
En die projectielen hadden ze in principe in Rome 1 ook wel (met rook en alles), dus denk dat dat wel mee zal allen. Het zal eerder de grotere hoeveelheid polygonen zijn en grotere textures en dergelijke wat een wissel zal trekken op de videokaart.

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 19-10-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:20

The Chosen One

Zie signature!

Ik hoop juist wel dat je je units (ieg iets) kunt besturen in die tactical view. Met zo'n grote map kan dat enorm handig zijn als je gewoon ff alle units X meter snel verder wilt hebben.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat ze dat niet gaan doen om te voorkomen dat iedereen in die tactical view gaat zitten en vanuit daar het spel gaat spelen. Is volgens mij puur bedoelt als een grote variant van de mini map. Op die manier een strategisch spel maken is niet wat ze met Total War willen doen en zou naar mijn inziens ook te makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Units er van kunnen besturen betekent niet dat het ook goed speelt.
Precieze formatie, abilities, hoogte, units in een squad (totaal levend), etc zou je niet (goed) kunnen zien. Je kunt nooit zo precies zijn.
Lijkt me eerder moeilijker dan makkelijker als je direct in combat zit.

Zou niet moeilijk te modden zijn lijkt me anyway (voor anderen dan).

[ Voor 11% gewijzigd door The Chosen One op 20-10-2012 14:12 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Pre-alpha en dan ziet het er zo uit :9~ Mooi ook die wilhelm scream. Ben benieuwd of ze die in de game laten.

Overigens leek gamespot beetje gaar dus bij dezen de youtube video
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=V0qaj1BDtyM]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pkunk schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:38:
[...]
[video]
Dat is de Gamespotvideo ;)
Je hebt toch wel op 720p geklikt rechtsonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

En in het begin is Rome 1 en niet 2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Pkunk schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:38:
[...]

Pre-alpha en dan ziet het er zo uit :9~ Mooi ook die wilhelm scream. Ben benieuwd of ze die in de game laten.

[video]
Graphics gaan niet meer veel veranderen. Dus weet niet wat je nog er allemaal bij verwacht, maar het zal wel meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Uh, in dat filmpje zeiden ze juist dat de graphics nog WEL veel gingen veranderen.

Ik vind het er nu tbh echt niet uitzien :P Lijkt net op rome 1. Maargoed, het gaat nog veranderen zeggen ze, plus dit zal wel op low quality zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarbij zou ik het ook prima vinden als het eruit ziet als Rome 1 :P
Als er maar toffe gameplay inzit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03 00:39
Geweldig filmpje.
En!!! De big cities zijn weer terug :D die had ik echt gemist bij Empire en in mindere mate bij Shogun 2.

Alleen ik ga het buskruit en line-infantry gevechten wel een beetje missen denk ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
anandus schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

Dat is de Gamespotvideo ;)
Je hebt toch wel op 720p geklikt rechtsonder?
Op gamespot wilde hij voor geen ene meter laden. Vandaar :)
Postius schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:00:
[...]
Graphics gaan niet meer veel veranderen. Dus weet niet wat je nog er allemaal bij verwacht, maar het zal wel meevallen ;)
Nou ik bedoel meer zo van als ik op m'n werk iets pre-alpha heb is het meer een verzameling van aan elkaar geducktapede stukjes code.. :p

Maar damn wat ziet het er toch vet uit. Ik ken geen film waarbij je zo'n sterk gevoel krijgt van hoe het is om tussen de legionairs te zitten. Echt heel knap werk.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Avalaxy schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:32:
Uh, in dat filmpje zeiden ze juist dat de graphics nog WEL veel gingen veranderen.

Ik vind het er nu tbh echt niet uitzien :P Lijkt net op rome 1. Maargoed, het gaat nog veranderen zeggen ze, plus dit zal wel op low quality zijn geweest.
Dan moet je maar eens naar deze ingame screen kijken. De graphics van de soldaten zien er erg goed uit:
http://www.totalwar.com/en_us/media#screenshot-savingprivateryansmall-317669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
tweaker2010 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:35:
[...]

Dan moet je maar eens naar deze ingame screen kijken. De graphics van de soldaten zien er erg goed uit:
http://www.totalwar.com/en_us/media#screenshot-savingprivateryansmall-317669
Dat ziet er idd wel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Heeft iemand een idee wat de systeem eisen gaan worden. Weet dat het vroeg is, maar misschien is het al gezegd en heb ik het gemist.

Ik moet voor dit spel namelijk een nieuwe pc/laptop aanschaffen, en wil zeker weten dat ik het optimaal kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Zelfde als Shogun II werd er gezegd, staat zelfs ergens hierboven nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Avalaxy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:15:
Zelfde als Shogun II werd er gezegd, staat zelfs ergens hierboven nog...
Ja, dat heb ik ook gelezen inderdaad. Maar niet om eigenwijs te zijn, dat gaat er bij mij niet echt in...Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fvanderwijk schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:48:
[...]
Ja, dat heb ik ook gelezen inderdaad. Maar niet om eigenwijs te zijn, dat gaat er bij mij niet echt in...Maar we zullen zien.
Kijk het filmpje anders eens, daarin wordt het gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-07-2023
Fvanderwijk schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:48:
[...]

``We also want to make sure the game is playable on lower end machines too, so our goal is to make sure that the game has the same minimum spec as shogun 2. We´re going to do everything we can to try and achieve that, we can´t guarantee it, but that is what we´re trying to achieve.``

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHas
  • Laatst online: 28-05 13:40
Silv schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:57:
[...]

``We also want to make sure the game is playable on lower end machines too, so our goal is to make sure that the game has the same minimum spec as shogun 2. We´re going to do everything we can to try and achieve that, we can´t guarantee it, but that is what we´re trying to achieve.``
We weten allemaal dat minimum specs waardeloos spelen is. Ik ben ernstig onder de indruk van de preview. Uiterlijk ziet het er zeer goed uit. Waar ik wel bang voor ben is de dumping down trend. ook vrees ik dat dit spel aanzienlijk minder goed modbaar gaat zijn dan zelfs het moeilijk modbare shogun 2.

Al met al zit ik helaas anderhalf jaar te wachten.... Veels te lang.

offtopic: als je twee hd6950 wilt draaien moeten zij dan identiek zijn? Of mogen ze van verschillende producenten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:27
JHas schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:21:
[...]
offtopic: als je twee hd6950 wilt draaien moeten zij dan identiek zijn? Of mogen ze van verschillende producenten zijn?

Kan van verschillende merken. Als de kloksnelheden verschillen dan gaan ze beide op de kloksnelheden van de traagste kaart lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Hansjoh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:47:
Rome I is ondertussen wel gedateerd, maar blijft leuk. Hoop wel dat het Rome II wordt, blijft erg stil tot nu toe!
Het mooiste van ROME TW is en blijft wel dat je best wel onderlegd moet zijn in taktiek om te winnen daar je middelen beperkt zijn en je alles moet verdienen om je doel te bereiken. Geheel in strijd met spellen zoals BF of COD.

Ik zie er naar uit iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popovic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 12:29
Vet! Kan niet wachten.
Speel regelmatig nog de Total war spellen. Ze blijven gewoon boeien. Rouleren tussen Medieval2, Rome en Empire.
Helaas nog een jaar wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Klinkt inderdaad goed! Mischien een van deze dagen ook eens mijn Total Wars terug boven halen.

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Anoniem: 323791 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 04:40:
[...]

Het mooiste van ROME TW is en blijft wel dat je best wel onderlegd moet zijn in taktiek om te winnen daar je middelen beperkt zijn en je alles moet verdienen om je doel te bereiken. Geheel in strijd met spellen zoals BF of COD.

Ik zie er naar uit iig.
Anders vergelijk je een modern arcade schietspel met een strategische game op semi-groote schaal. Echt, dit is de vreemdste vergelijking die ik in tijden op het forum hier heb gezien (en das best knap gezien sommige gebruikers).

Maar, dit bericht. Is echt bizar lol.(daarnaast ook niet echt waar, en raakt kant noch wal maar dat terzijde). En in total war hoef je echt niet strategisch en/of tactisch onderlegd te zijn. Vooral bij rome 1 is die AI lachwekkend slecht. :9

[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 30-10-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Een schreenshot, een huge screenshot.
Ik denk dat eyefinity support confirmed is. :Y)

http://tww-data.s3.amazonaws.com/panorama/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn, da's mooi zeg :9
Jammer dat we nog zo lang moeten wachten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

DanielWW2 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:28:
Een schreenshot, een huge screenshot.
Ik denk dat eyefinity support confirmed is. :Y)

http://tww-data.s3.amazonaws.com/panorama/index.html
Wow! Dat ziet er geweldig uit zeg! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 22:44

Karel V

Een simpele ziel

Prachtige afbeelding, een titel als: ''Delenda est Carthago'' zal niet mistaan. Gezien de onmiskenbaar Carthaagse haven en de Romeinse legioenen in de aanval. Met deze Total War duiken we zo te zien in de echte historie.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Laatst online: 01-06 00:57

ettie1990

PSN:ettiesick

rome total war 1 is de beste uit de complete total war serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Karel V schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 09:55:
Prachtige afbeelding, een titel als: ''Delenda est Carthago'' zal niet mistaan. Gezien de onmiskenbaar Carthaagse haven en de Romeinse legioenen in de aanval. Met deze Total War duiken we zo te zien in de echte historie.
Wut? 8)7 :?

Wat bedoel je daar mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 14-11-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Laatst online: 21-07-2023
Postius schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:17:
[...]

Wat bedoel je daar mee?
Ik denk dat hij bedoelt dat het historisch accurater lijkt te gaan worden dan het eerste deel.

• JeroenNietDoen
ettie1990 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:36:
rome total war 1 is de beste uit de complete total war serie
Vanaf Rome 1 vond ik alle delen behalve Shogun geweldig.

• Postius
Silv schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:09:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat het historisch accurater lijkt te gaan worden dan het eerste deel.
Ik snap het nog steeds niet maar goed.

@Kaap: Zonder shogun geen total war. Het was de allereerste ;)
tweaker2010 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:07:
[...]

In RTW zaten heel wat historische foutjes, zoals het er nu uitziet lijkt dit een correctere game te worden. :)
En dat concludeert men op basis van een half filmpje en een screenshot. Heel erg knap. Er komen hier net zoveel foutjes in als de anderen delen. Al is het alleen maar omdat ze het speelbaar moeten houden.

[ Voor 53% gewijzigd door Postius op 15-11-2012 15:24 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Postius schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:44:
[...]
Ik snap het nog steeds niet maar goed.
In RTW zaten heel wat historische foutjes, zoals het er nu uitziet lijkt dit een correctere game te worden. :)
Wat we tot nu toe hebben gezien is anders ook niet echt historisch correct
Afbeeldingslocatie: http://images.vg247.com/current//2012/07/26752TW-Rome-II_Urban-warfare.jpg
Da's geen standbeeld van Ba'al-Hammon ;)

Okee, het heeft geen ninja's (8)7) zoals in deel 1, maar ze nemen een nogal vrije interpretatie :P

Maar ik heb al het vertrouwen dat modders het een en ander wel zullen fixen :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 15-11-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 22:44

Karel V

Een simpele ziel

Postius schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:17:
[...]

Wat bedoel je daar mee?
Dat de makers van Total War nu de moeite nemen om enigzins een historische stad na te bouwen. Check de onderstaande link naar een afbeelding met een impressie van het oude Carthago en vergelijk de haveningang met de afbeelding uit Total War: Rome II. Zover gingen de makers niet met de vorige Rome.

Link: ''Delenda est Carthago''

De Total War reeks gaat hiermee in de richting van de striptekenaar Jacques Martin die zijn hoofdpersonage Alex allerlei avonturen laat beleven in de Oudheid en enkele historische impressies van de oude wereld aan zijn lezers meegeeft.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ze nemen niet de moeite om de juiste religie en architectuur in de stad te bouwen, het lijkt meer een Griekse stad (standbeeld Zeus, tempels, zuilen) dan een middenoosten-stad (Ba'al-Hammon en dito tempels).

Maar de layout komt wel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483123

Kijk hier zeker naar uit! Rome total war was toch wel mijn favoriet van de reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

http://wiki.totalwar.com/w/Factions

En daar komt langzaam de factielijst. Nu is het nog alleen Rome. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 11:18
ROME CONFIRMED :o

Die filmpjes van Rally Point hebben meestal ook wel leuke informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 09:11

odan

The dark side is within all!

no way Rome zit erin? had ik niet verwacht, rest kan dus alleen nog maar beter worden :P

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Rome is toch een samenvoeging van de 3 vorige facties (julii, scipii en brutii)?

Mooi plaatje trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.totalwar.com/images/thumb/6/6b/FactionRevealRome1.jpg/700px-FactionRevealRome1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hoop dat er gelijk weer een hoop geremod en skint kan worden met de TWcenter community !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mektheb schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:22:
Hoop dat er gelijk weer een hoop geremod en skint kan worden met de TWcenter community !
Als ik zo kijk is het geskin niet echt nodig. ;)
Mods zijn altijd leuk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
DanielWW2 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:20:
[...]

Als ik zo kijk is het geskin niet echt nodig. ;)
Mods zijn altijd leuk. :+
Ach als ik zo keek bij de 1e Rome, waren de Reskin's 3000% beter, echte kleuren echte vlaggen echte outfit's andere animatie's, latijns praten inplaats van engels.

En zo kan ik nog wel doorgaan ;)
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste