HDD ineens niet meer leesbaar

Pagina: 1
Acties:

• msterren
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05-2023
vandaag kwam ik er achter dat een HDD ( WD 1TB SATA 16 Cashe ) ineens niet meer gezien werd in de computer..

nagekeken in schijfbeheer daar staat hij wel aangegeven maar als dynamisch maar niet geladen kan worden. ik kan mij niet herinneren dat ik deze schijf ooit dynamisch gemaakt heb.

ik heb ook geprobeerd de schijf in andere SATA sloten aan te sluiten maar tervergeefs..

de schijf kan wel geformateerd worden naar normaal, maar dat doe ik lever niet aangezien ik dan alle gegevens kwijt ben.

is er nog een andere optie?

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-01 17:26
Waarschijnlijk partitie corrupt geraakt. De data staat er dan wel op, alleen is nergens aangegeven waar welk bestand staat (om het even zeer simplistisch aan te geven).

Ik heb dit ook ooit gehad. Toentertijd volgens mij opgelost dmv: easus partition master (of iets wat er op lijkt). mocht dit niet werken, moet je meer kijken richting datarecovery. Dit is ook prima te doen, alleen duurt veel langer dan een corrupt geraakte partitie te herstellen..

succes in ieder geval;)

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-01 14:41
krijgt je schijf wel een letter toegewezen dan?

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

Verwijderd

OM FAQ

Thematopic: Datarecovery

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 22:42 ]

• msterren
uitslag van test HDD

Test Option: QUICK TEST
Model Number: WDC WD10EACS-07D6B0
Unit Serial Number: WD-WCAU46091965
Firmware Number: 01.01A01
Capacity: 1000.20 GB
SMART Status: PASS
Test Result: PASS
Test Time: 21:03:22, June 22, 2012

verder ziet windows 7 wel de schijf maar geeft hem geen schijf letter

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Quick test zegt weinig. Je zal een volledige test moeten draaien om zeker te weten of de schijf goed is. Data zou je terug kunnen halen met een programma als GetDataBack, hoewel je eigenlijk natuurlijk een recente backup moet hebben liggen.

• msterren
er staat bij eigenschappen schijf:

Schijf : schijf0
Type : Dynamisch
Status: importeren mislukt
Partitie styl : MBR
Capaciteit : 0 MB
Niet toegeweze ruimte : 0 MB
Gereserveerde ruimte : 0 MB

• msterren
opgelost !

nadat ik ik de schijf voledig gecontroleerd had met Date Lifeguard kreeg de schijf nog steeds een PASS.
hierna de schijf maar laten controleren door GetDataBack, van hieruit 1 TB aan gegevens gekopieerd naar een andere schijf.

Foute schijf geformateerd, deze werkt nu weer naar behoren.

bedankt voor de reacties en sugesties

Verwijderd

Stel voortaan eerst de SMART data veilig voordat je gaat schrijven of andere dingen proberen. Nu weet je niet wat de oorzaak geweest is, al vermoed ik pending sectors. Je doet er goed aan de SMART in de gaten te houden van de betreffende schijf, en met name Current Pending Sector.
Pagina: 1