Het nut/gebruik van een dakkoffer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 16:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

dfrenner schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:15:
[...]

Ik heb een vrouw en een kind, zelfs voor de kleine krijgt mijn vrouw het voor elkaar een grote koffer vol te pakken!

Ken je die reclame van die man die de auto wel even inpakt, helemaal nokvol en dan komt de vrouw nog eens met twee koffers aanzetten? Dat is mijn vrouw :+
Nee hoor, dat is standaard. Heeft mijn vrouw ook en mijn buurvrouw heeft dat ook.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

dfrenner schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:15:
[...]

Ik heb een vrouw en een kind, zelfs voor de kleine krijgt mijn vrouw het voor elkaar een grote koffer vol te pakken!

Ken je die reclame van die man die de auto wel even inpakt, helemaal nokvol en dan komt de vrouw nog eens met twee koffers aanzetten? Dat is mijn vrouw :+
Janoz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:18:
[...]

Nee hoor, dat is standaard. Heeft mijn vrouw ook en mijn buurvrouw heeft dat ook.
Ik denk dan dat mijn moeder geen vrouw is :'( Die kan het prima....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:11:
Dat kan, ik nam aan dat je kampeerde vanwege kostenbesparing.
:D

Ik ken werkelijk niemand die kampeert vanwege de kosten, iedereen die ik ken doet het omdat het gewoon lekker is. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Jammer dat juist de mooie dakkoffers niet tweedehands verkrijgbaar zijn en erg duur zijn :(

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:37:
[...]

:D

Ik ken werkelijk niemand die kampeert vanwege de kosten, iedereen die ik ken doet het omdat het gewoon lekker is. ;)
Is het gebrek aan privacy, een fijn bed, een bank, een keuken, de bescherming van de elementen en een veilig deurslot niet een groot nadeel van kamperen? Dat los je op door een appartement of bungalow te huren, maar ik snap dat dat niet in ieders budget ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:26:
Is het gebrek aan privacy, een fijn bed, een bank, een keuken, de bescherming van de elementen en een veilig deurslot niet een groot nadeel van kamperen? Dat los je op door een appartement of bungalow te huren, maar ik snap dat dat niet in ieders budget ligt.
Erg off-topic maar nee, dat is het niet voor iemand die van kamperen houdt. Een appartement heeft niet het slapen in de frisse buitenlucht, leven in de natuur, de charme van de tweepitter en het ontbijten in het gras. Dat is echter zo'n persoonlijke overweging dat het geen discussie waard is, de een houdt ervan de ander niet. Die ligt liever op de bank voor de TV terwijl de pizza in de oven zit. Ieder z'n meug. :)
dfrenner schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:19:
Jammer dat juist de mooie dakkoffers niet tweedehands verkrijgbaar zijn en erg duur zijn :(
Die krengen zijn nog best prijzig inderdaad, maar het scheelt je ook een grotere auto kopen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Touchdomex schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:04:
Wij gaan straks met 8 man(vriendengroep) op vakantie en hebben ook een dakkoffer omdat wij die zelf nog hadden liggen van vroeger toen wij nog een kleine auto hadden konden de tenten en de matjes achterin + nog wat overige meuk en alle slaapspullen kunnen lekker rustig in de dakkoffer. Wij zijn met zijn 5en thuis dus dan gaat een auto al snel vol zitten.

Zo gaan wij dat ook doen straks. Slaapzakken en alles wat maar echt goed vormbaar is in de dakkoffer en de rest in een aanhangertje en in de achterbak :+ Kun je met 4 volwassen mensen tenminste normaal in de auto zitten naar Frankrijk vanaf Groningen. wij gaan met 4 mensen per auto en 2 auto's. De zuinige diesel uit het jaar kruik mag alles trekken en die andere is standaard al zo onzuinig die moet je niet te zwaar beladen
Anders neem je je APE kar toch, ruimte zat voor bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 26-09 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Dit jaar voor het eerst met dakkoffer op vakantie.
Tot nu toe niet nodig gehad. Hoewel de octavia behoorlijk ruim is. Gaan we dit jaar weer sinds lange tijd kamperen. En met 2 kinderen en de spullen voor de hond gaat het behoorlijk rap met de ruimte.
Om niet alles tot aan het dak vol te stouwen heb ik dus een dak koffer gekocht.
Een van zo'n 430 liter. Samen met de 580 die in de octavia past moet dat ruim voldoende zijn.
Omdat het eigenlijk alleen voor die drie weken frankrijk per jaar is. Gewoon even op markplaats gezocht.
En voor 140,- klaar voor zowel de dak koffer als de dak dragers.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:34:
Die krengen zijn nog best prijzig inderdaad, maar het scheelt je ook een grotere auto kopen. :+
Hahaha, Zou dit te groot zijn voor mijn Fabia combi?

http://www.dakkofferstore.com/thule-pacific-600-antraciet
DarkSide schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:42:
Dit jaar voor het eerst met dakkoffer op vakantie.
Tot nu toe niet nodig gehad. Hoewel de octavia behoorlijk ruim is. Gaan we dit jaar weer sinds lange tijd kamperen. En met 2 kinderen en de spullen voor de hond gaat het behoorlijk rap met de ruimte.
Om niet alles tot aan het dak vol te stouwen heb ik dus een dak koffer gekocht.
Een van zo'n 430 liter. Samen met de 580 die in de octavia past moet dat ruim voldoende zijn.
Omdat het eigenlijk alleen voor die drie weken frankrijk per jaar is. Gewoon even op markplaats gezocht.
En voor 140,- klaar voor zowel de dak koffer als de dak dragers.
Maar heb je dan een oud model, wat er ook echt oud uit ziet?

[ Voor 54% gewijzigd door BlakHawk op 21-06-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:10

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:26:
[...]
Is het gebrek aan privacy, een fijn bed, een bank, een keuken, de bescherming van de elementen en een veilig deurslot niet een groot nadeel van kamperen? [...]
Nee, daar doe je het juist voor, dan waardeer je na drie weken je eigen huis en bed des te meer!

Ik denk dat het een soort oerdrift is die sommige mensen nog hebben, Indiaantje spelen, hutten bouwen, vuurtjes stoken, vissen vangen, etc. Het ultieme vrijheidsgevoel zeg maar... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

dfrenner schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:45:
[...]

Hahaha, Zou dit te groot zijn voor mijn Fabia combi?

http://www.dakkofferstore.com/thule-pacific-600-antraciet

[...]

die van mij is van vergelijkbare grote.
Iets hoger dacht ik. Maar ook 1m90 lang.
En dat is behoorlijk op een Octavia.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
DarkSide schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:48:
die van mij is van vergelijkbare grote.
Iets hoger dacht ik. Maar ook 1m90 lang.
En dat is behoorlijk op een Octavia.
Hmmm, Fabia is toch stukje kleiner...
Maar ik wilde sowieso deze tassenset erbij dan, dat lijkt me ideaal!

http://www.kefpro.com/Web...et-1x8001T-+-3x8002T.html

Afbeeldingslocatie: http://www.thule-car-roof-boxes.co.uk/accessory-images/thule-go-packs-loaded-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:27

Coach4All

I'm a Coach 4 All

(jarig!)
Fiber schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:46:
[...]

Nee, daar doe je het juist voor, dan waardeer je na drie weken je eigen huis en bed des te meer!

Ik denk dat het een soort oerdrift is die sommige mensen nog hebben, Indiaantje spelen, hutten bouwen, vuurtjes stoken, vissen vangen, etc. Het ultieme vrijheidsgevoel zeg maar... :)
Yep, elkaar elke dag de tent uit klieren, maar wel samen dagelijks in de rij bij de snackbar..... :+

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat is inderdaad een mooie tassenset. Zal wel wat kosten.
Ik zelf heg vergelijkbare sporttassen. Zijn vel oranje. niet om aan te zien. Maar passen ook goed.
Staat geen thule op. Maar zullen veel goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
DarkSide schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:52:
Dat is inderdaad een mooie tassenset. Zal wel wat kosten.
Ik zelf heg vergelijkbare sporttassen. Zijn vel oranje. niet om aan te zien. Maar passen ook goed.
Staat geen thule op. Maar zullen veel goedkoper zijn.
115 euro voor 4 tassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Valt me nog mee 28,75 per tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Touchdomex schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:58:
[...]

No offence maar ik heb altijd 1 backpack (50 liter) waar ik alles instop en dan nog los een stoeltje en een matje en als je dat 4x doet + een redelijke tent voor alles heb ik een normale auto al vol. Makkelijk zelfs. Zeker voor 2 weken. Daarbij nog wat kleine extra's zoals bordjes en bestek en dat soort standaard dingen en ik krijg een hatchback wel vol met 4 man.
Wij hebben afgelopen weekend nog 4 75 liter backpacks + matjes en slaapzakken + eigenaren van die spullen in een Astra gekregen :)
dfrenner schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:45:
Wat maakt dat nou weer uit, je ziet het ding toch niet 90% van de tijd, want jij zit in de auto :) De enigsten die er continue tegen aan kijken zijn de mensen met sleurhutten die door jou ingehaald worden. Die denken "god wat een lelijk ding, dat ziet er toch niet uit" wat kan jou dat verrekken, jij bent sneller op de bestemming als zij :)

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 21-06-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
excuses moi ofzo iets

[ Voor 91% gewijzigd door FastFred op 21-06-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou hem niet nemen omdat de achterbank anders vol ligt in elk geval. Je brandstofverbruik gaat ook omhoog en je moet rekening houden met de maximum snelheid van de constructie (bij mijn vader is zo'n ding wel eens opengesprongen op de duitse autobahn waarna de inhoud over de snelweg lag, gelukkig heeft het geen andere weggebruikers schade of letsel opgeleverd).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bied je vijf euro voor je dak.
Kon het niet laten, heb em al te vaak in de at voorbij zien komen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Marzman schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 07:57:
Ik zou hem niet nemen omdat de achterbank anders vol ligt in elk geval. Je brandstofverbruik gaat ook omhoog en je moet rekening houden met de maximum snelheid van de constructie (bij mijn vader is zo'n ding wel eens opengesprongen op de duitse autobahn waarna de inhoud over de snelweg lag, gelukkig heeft het geen andere weggebruikers schade of letsel opgeleverd).
Hmmmm, mij lijkt toch dat die dingen daarop getest worden!?
Ik ga naar Frankrijk, dus 170 rijden gaat sowieso niet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dfrenner schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:31:
Die dingen hebben gewoon een specificatie, daar moet je dus even op letten. De duurdere mogen vast harder. Daarbij inderdaad bij elke stop even controleren.

Er zijn zelf mensen die er nog een extra spanbandje o.i.d. omheen doen voor de zekerheid.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 16:40

ST10©DE

Dus.............

Voor de verandering is het misschien handig om bij een dakkoffer wel de handleiding te lezen. Als je de koffer volgens de regels bevestigd, belaad en je je aan de opgegeven snelheid houdt, is er niks aan de hand. Alle horror verhalen van openspringende en afvallende koffers komen mijns insziens danwel door contructiefouten (nihil aandeel), danwel door gebruikersfouten.

De enige nadelen zijn het brandstofverbruik, maar die is ook hoger met een aanhanger, en het hogere windgeruis. Alhoewel dat met de betere modellen ook meevalt.

Gewoon tassen met daarin kleding, slaapzakken etc. in de box stoppen en gaan!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
dfrenner schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:19:
Niet als spam bedoelt maar, er zijn ook bedrijven die ze verhuren.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Bovendien zit je dan niet het hele jaar met zo'n joekel van een koffer in je huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Je hebt ook boxen voor op de trekhaak.
Afbeeldingslocatie: http://3092.static.securearea.eu/Files/3/3000/3092/CategoryPhotos/DescriptionPhotos/540/118734.jpg

Al zou ik zelf voor een dakkoffer gaan. Als er iets niet klopt merk je dat sneller met koffer op je dak dan achter op de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Steefph schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:54:
Niet als spam bedoelt maar, er zijn ook bedrijven die ze verhuren.
Tja dat kost 50 euro en dan heb je na twee weken niets...
Huren spreek me niet zo aan...

We gaan in augustus ook een weekendje weg met de familie, zou heel goed weer van pas kunnen komen.
Kuhlie schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:04:
Bovendien zit je dan niet het hele jaar met zo'n joekel van een koffer in je huis :)
Daar hebben we een schuur voor ;)
Iblies schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:18:
Je hebt ook boxen voor op de trekhaak.
[afbeelding]

Al zou ik zelf voor een dakkoffer gaan. Als er iets niet klopt merk je dat sneller met koffer op je dak dan achter op de trekhaak.
Daar heb je wel een trekhaak voor nodig...

Dakdragers koop ik zeer binnenkort in mijn eigen stadje via marktplaats.

De dakkoffer is nog even de vraag, eigenlijk wil ik de Thule motion 200 of 600 (nieuw model en aan beide kanten te openen).

Deze is erg mooi, maar misschien te lang...

http://dakkofferstore.com/thule-motion-600-zwart
Afbeeldingslocatie: http://dakkofferstore.com/sites/dakkofferstore.com/files/styles/large/public/field/image/Schermafbeelding%202012-01-04%20om%2014.07.09.png
389 euro

Er is een kortere, die is hoger en wel gelijk een stukje duurder:
http://dakkofferstore.com/thule-motion-200-zwart
Afbeeldingslocatie: http://dakkofferstore.com/sites/dakkofferstore.com/files/styles/large/public/field/image/thule_motion_200_zwart_links.jpg
449 euro

Dan een pacific 600 variant... Wat is het verschil precies?
http://dakkofferstore.com/thule-pacific-600-antraciet
Afbeeldingslocatie: http://dakkofferstore.com/sites/dakkofferstore.com/files/styles/large/public/field/image/Schermafbeelding-2011-12-30-om-11.22_0.jpg
299 euro

Dan ook van de pacific serie een 200 variant:
http://dakkofferstore.com/thule-pacific-200-antraciet
Afbeeldingslocatie: http://dakkofferstore.com/sites/dakkofferstore.com/files/styles/large/public/field/image/Schermafbeelding%202011-12-30%20om%2011.32.36.png
339 euro

Eventueel nog een antraciet van Hapro als "budget oplossing"
http://dakkofferstore.com/hapro-carver-55-mf-antraciet
Afbeeldingslocatie: http://dakkofferstore.com/sites/dakkofferstore.com/files/styles/large/public/field/image/Schermafbeelding%202012-01-06%20om%2014.53.42.png
229 euro

Maten:
Motion 600: 190 x 67 x 42 cm
Motion 200: 175 x 86 x 46 cm
Pacific 600: 190 x 63 x 39 cm
Pacific 200: 175 x 82 x 45 cm
Hapro Carver 5.5: 178 x 78 x 42 cm

Ik moet het dak van de fabia nog eens nameten, misschien dat 190 bij voorbaat al veel te lang is ;)

Ik vind de Motion 200 echt het mooist, maar 449 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Qua lengte zou ik me geen zorgen maken. Een aantal keer met een oude (15jaar+) Thule dakkoffer van ruim 200x60cm op een Clio III naar Frankrijk gereden. Steekt wat uit aan de voorkant, maar de achterklep ging nog helemaal open :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dfrenner schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:31:
[...]

Ik denk dat hij tussen de 140 en de 150 reed en hij was dat ding op het dak ook even vergeten. Daarna heeft hij een smallere (en duurdere) gekocht en altijd twee spanbandjes erom gedaan en dat is nooit meer fout gegaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nog even ter informatie, de motion vind ik absoluut het mooiste, maar 449 is toch net iets te duur...
Ik denk dat het tussen de Hapro carver 5.5 (229 euro) en de Thule Pacific 200 (339 euro) gaat.

Hapro is goedkoop, maar ziet er airodynamisch niet super uit.
Voordeel van de Pacific is dat hij ook in het zwart leverbaar is (zwarte auto), maar wel 100 euro duurder.

Zou het in verbruik veel schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:49
Zou zoiets na een paar jaar gebruik nog steeds waterdicht zijn? Ik zou zelf toch liever iets meer investeren en voor een echte koffer gaan denk ik.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Sabelhout schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:48:
Zou zoiets na een paar jaar gebruik nog steeds waterdicht zijn? Ik zou zelf toch liever iets meer investeren en voor een echte koffer gaan denk ik.
Inderdaad, dat wil ik ook...

Ik zie nog wel een exclusieve ANWB Hapro dakkoffer voor leden 206 euro:
http://www.anwb.nl/webwin...ffer-hapro-anwb-z1-3.html

In vergelijking met de Hapro Carver 5.5 (178*78*42) is ze ANWB versie Z1.3 (185*80*42) Meer ruimte dus, paar cm, maar toch...

Prijs valt dus erg mee...

Kost totaal 229 euro inclusief dakkofferlift...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Als wij de dakkoffer meenemen stoppen we kleding altijd in vacuümzakken, scheelt echt bakken ruimte. Je kunt op deze manier gigantisch veel kleding in een dakkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Rubenr3 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:35:
Als wij de dakkoffer meenemen stoppen we kleding altijd in vacuümzakken, scheelt echt bakken ruimte. Je kunt op deze manier gigantisch veel kleding in een dakkoffer.
Maar daar heb je toch een stofzuiger voor nodig? Neem je die dan ook mee? ;)
Waar koop je die dingen goedkoop? Alles bij elkaar wordt het toch altijd een dure grap he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:51

RvL

Blokker wil ze nog wel eens goedkoop hebben. Maar inderdaad een stofzuiger wil nog wel eens een probleem zijn. In een gemiddeld vakantiehuis is een stofzuiger echter niet zo'n probleem.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 11:31
dfrenner schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:56:
[...]

Prijs valt dus erg mee...

Kost totaal 229 euro inclusief dakkofferlift...
Ik heb het even niet onthouden uit het topic, maar hou ook in de gaten hoeveel de dwarsstangen moeten kosten, bij Thule zitten die iig niet in het pakket. Wij hebben uiteindelijk een Thule-dakkoffer kunnen lenen, dat is natuurlijk nog de goedkoopste oplossing - ik heb enkel de dwarsstangen moeten kopen.

Het merk Hapro ken ik niet, ik heb vorig jaar alleen even die Thule vergeleken met wat budgetmerken. Dat verschil merk je wel: stevigere koffer, degelijk aanvoelende sluiting, ... . Aan de andere kant rijden er ook genoeg mensen met zo 'n budgetkoffer rond en je hoort toch zelden over een dakkoffer die onverwacht opengegaan is. :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
RvL schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:42:
Blokker wil ze nog wel eens goedkoop hebben. Maar inderdaad een stofzuiger wil nog wel eens een probleem zijn. In een gemiddeld vakantiehuis is een stofzuiger echter niet zo'n probleem.
Bij Blokker of dat soort winkels kosten ze inderdaad niet de hoofdprijs. Volgens mij hebben mijn ouders ook nog wel eens zo'n pompje voor een luchtbed gebruikt om hem vacuüm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wegens ruimtegebrek ook dakrails gekocht en het brandstofverbruik is explosief toegenomen.

Normaal 800 km op een tank van 55 liter, met bagage op het dak erbij slechts 650...1:15 tegenover 1:12, vind dat toch noemenswaardig. De ervaring heeft ons reeds geleerd dat een aanhangertje waar je VEEL meer in kunt doen de actieradius niet noemenswaardig verkleint, we moeten nu bij 750 gaan tanken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:47:
Wegens ruimtegebrek ook dakrails gekocht en het brandstofverbruik is explosief toegenomen.

Normaal 800 km op een tank van 55 liter, met bagage op het dak erbij slechts 650...1:15 tegenover 1:12, vind dat toch noemenswaardig. De ervaring heeft ons reeds geleerd dat een aanhangertje waar je VEEL meer in kunt doen de actieradius niet noemenswaardig verkleint, we moeten nu bij 750 gaan tanken...
Maar kost een aanhanger niet veel meer, daarnaast heb ik helaas geen trekhaak...

En de tankbonnetjes kan ik inleveren bij mijn baas, dus ik hoef het enkel voor te schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
En met een aanhanger gaat je Vmax naar beneden waardoor je langer onderweg bent. Omdat je met een aanhanger minder hard rijdt verbruik je ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En dan kan de fietsendrager er niet meer op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Met een aanhanger betaal je wel meer tol in Frankrijk. Je mag tegenwoordig wel 130. Voor mij is een dakkoffer toch de betere optie. Dit jaar huur ik er eentje van een mede-Tweaker :)

[ Voor 75% gewijzigd door havana op 13-08-2012 13:05 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:47:

Bij 1:15 in plaats van 1:12 kost een vakantie naar Zuid-Frankrijk nog geen 5 tientjes extra aan benzine. Het gros daarvan ben je al weer kwijt aan extra TOL met een aanhanger. Kortom, vanwege de (variabele) kosten hoef je een aanhanger niet te prefereren boven een dakkoffer.
HellPunk schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:03:
[...]

Ik heb het even niet onthouden uit het topic, maar hou ook in de gaten hoeveel de dwarsstangen moeten kosten, bij Thule zitten die iig niet in het pakket.
Kijk voor dwarsdragers ook eens op Marktplaats. Zeker wanneer je een auto hebt met dakrails, en je dus gebruik kunt maken van universele dwarsdragers, dan is het aanbod enorm. Ik heb 3 jaar geleden voor volgens mij 2 tientjes een paar dwarsdragers gekocht (en voor in totaal 4 tientjes 4 fietsendragers voor op het dak). (Verbruik met vier fietsen op het dak was trouwens 1:8 in plaats van 1:12,5 wat het normaal is)

[ Voor 30% gewijzigd door argro op 26-06-2012 09:30 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
argro schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:24:
Kijk voor dwarsdragers ook eens op Marktplaats.
Ben ik inderdaad aan het doen... Ik kwam totaal nu bij een webshop op ruim 450 euro uit :X

Dakdragers 100 euro
Dakkoffer inclusief dakkofferlift voor in de schuur 238 euro
Tassen set van Thule (gopack) 125 euro

Dus misschien de dakdragers maar via Marktplaats kopen, al scheelt dat maximaal 60 euro op het totaal...

Slijten die dingen, moet ik nog ergens op letten? Mijn voorkeur gaat wel uit naar Thule of Hapro dakdragers, geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

dfrenner schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:46:
[...]

Ben ik inderdaad aan het doen... Ik kwam totaal nu bij een webshop op ruim 450 euro uit :X

Dakdragers 100 euro
Dakkoffer inclusief dakkofferlift voor in de schuur 238 euro
Tassen set van Thule (gopack) 125 euro

Dus misschien de dakdragers maar via Marktplaats kopen, al scheelt dat maximaal 60 euro op het totaal...

Slijten die dingen, moet ik nog ergens op letten? Mijn voorkeur gaat wel uit naar Thule of Hapro dakdragers, geen idee waarom.
Dakdragers slijten niet enorm veel. Meestal worden ze niet eens veel gebruikt dus als ze al oud zijn dan is het prima. Gewoon uitproberen op je auto als je ze haalt en als ze goed passen en vast blijven zitten dan is het goed.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat zijn inderdaad bij uitstek apparaten die je op MP moet kopen. Heb de mijne (originele Peugeot-dragers) gekocht voor 25 euro (nieuwprijs 75 euro).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou het is gelukt...

- Thule dakdragers voor 50 euro op MP gekocht.
- De Hapro Carver 5.5 inclsief dakkofferift voor in de schuur, voor 238 euro
- Thule Gopack 8006 sporttassen set voor in de dakkoffer, voor 125 euro.

Totaal 413 euro...

Klaar voor de vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:49
dfrenner schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:21:
Nou het is gelukt...

Totaal 413 euro...

Feli!

Test van te voren even of de beugels van de dakkoffer om je dakdragers passen: ik heb 4 gaatjes in mijn dakdragers moeten boren omdat de beugels niet groot genoeg waren om om de dakdragers heen te passen.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Sabelhout schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:51:
Feli!

Test van te voren even of de beugels van de dakkoffer om je dakdragers passen: ik heb 4 gaatjes in mijn dakdragers moeten boren omdat de beugels niet groot genoeg waren om om de dakdragers heen te passen.
Past allemaal prima!
Vanochtend naar werk gereden en ondanks de dakkoffer toch nog 1 op 20 gehaald :*)

Zowel verbruik als geluid vallen me 100% mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 11:31
dfrenner schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:21:
Nou het is gelukt...

Totaal 413 euro...

Mooi! Nu alleen nog een waarschuwingssticker met 'Onthouden: dakkoffer, dus opletten bij ondergrondse parkings' :-). Vorig jaar was er bij ons in de stad een Brit die dat vergeten was, echt ongelooflijk wat je met zo 'n dakkoffer kan aanrichten :-).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Of een dakdrager met fietsen. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

dfrenner schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:54:
Vanochtend naar werk gereden en ondanks de dakkoffer toch nog 1 op 20 gehaald :*)
Ja dus? Jij denkt met volle belading dit ook te redden?

[ Voor 31% gewijzigd door Slasher op 02-07-2012 13:29 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Slasher schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:16:
Voor de aerodynamica maakt het natuurlijk niet zo veel uit... Het gewicht komt daarna erbij ja, maar of je dat nu in de dakkoffer of de achterbak gooit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 11:50
Een vriend van me was ook op zoek naar een dakkoffer, die rijdt een S-max en krijgt toch zijn hele auto zo vol met zooi voor 2 weken vakantie, dat het er niet meer bij in past.

Mijn doel is altijd om alleen de achterbak te gebruiken en lekker het hoedeplankje te laten zitten (A3), vorig jaar ging dat prima en dit jaar gaat het weer lukken. Tussen de kinderen op de achterbank hebben we wel de koelbox staan (met zo'n stekker), dat is er om gemakkelijk bij het eten en drinken te kunnen EN om er voor te zorgen dat ze niet de hele tijd op de achterbank gaan zitten klieren.

Wat mensen toch allemaal meenemen naar zuid frankrijk, snap ik niet. T-shirts, zwembroeken en ondergoed, ik denk dat ik mijn kleren in een plastic tasje kwijt zou kunnen. Wij hoeven gelukkig geen tent mee te nemen, huren daar gewoon zo'n caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
Ben ook door de bocht. Speelde al met het idee van een dakkoffer, maar toen eergisteren de nieuwe tent was opgehaald wisten we het zeker: dakkoffer nodig.

Al weken MP in de gaten gehouden voor dwarsdragers, maar dat is schier onmogelijk gebleken. Mijn type auto is met 3 verschillende dakrails geleverd door de jaren heen en de aanbiedingen op marktplaats waren op z'n best vaag welk type men aanbood. Eenmaal zelfs bij iemand langsgegaan om te proberen, maar bleek toch het verkeerde type. Gisteren daarom maar een set originele besteld bij de dealer a 159 euro :/

Nu nog op zoek naar een koffer :)

Dat van parkeergarages heb ik ooit ook eens gehoord. Vrouwlief had een dag nadat de koffer gemonteerd was het ding aan gort gereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Sinds vandaag zit de Thule Ocean 780 (470l 195x78x40) erop, maar wat een bak met herrie geeft dat zeg :P Naja, duur was hij in elk geval niet echt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 14-07-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dubz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 16:05
Afgelopen 2 weken ook aan het speuren geweest op internet en voor €100,- een dakkoffer (Jetbag 350 liter) en originele dakdragers gescoord. Koopje al zeg ik het zelf.

Dakdragers heb ik vanavond gemonteerd, dakkoffer komt donderdag. Moet nog 2 dagen werken en heb geen zin om mijn radio niet meer te kunnen horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Ben nu zelf ook in het bezit van een dakkoffer. Bij het uitkiezen van een nieuwe leasert (508sw) kreeg ik een waardecheque van EUR 1000, dus een setje allesdragers en een dakkoffer.

Bij het ophalen van de auto zei de dealer "we hebben de dakkoffer er nog maar niet opgezet", maar hij pas ook niet in de achterbak, ook niet met needgeklapte banken".

Heel aardig heeft de dealer de koffer even thuis afgezet, sjees wat een appataat. leeg weegt dat ding al een kilo of 15. er gaat in totaal iets van 75 kilo in, tis er een van 370 liter geloof ik.

Ik ga hier wel blij mee zijn trouwens. Zelf zijn we ook campeerders en met 2 jonge kinderen gaat er ongemerkt toch een hoop mee.
dit jaar een stacaravan gehuurd, maar we hebben ook een vouwwagen. Als we met de vouwwagen gaan, dan kan daar toch best redelijk wat in en toch krijgen we het voor elkaar om ruimte tekort te hebben. En ja, ik neem veel spullen mee, en nee geen aardappels enzo. Maar met een skottelbraai (eurdeuppelweukker), 2 gasflessen, 2 grote en 2 kleine stoelen, tafeltje, en een flinke haspel zit je kofferbakje snel vol....

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Even spammen hier:
*knip iets wat in v&a of sig hoort*

[ Voor 70% gewijzigd door Rukapul op 16-07-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:20

kraats

Ik rol

Ik ben nu ook 'lekker' aan het kamperen.. had m'n geleende dakkoffer echt wel nodig. Kon er allemaal net in zo:
Dakkoffer

[ Voor 14% gewijzigd door kraats op 17-07-2012 16:46 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Slasher schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:16:
Om hier even op terug te komen...
De heenweg hebben we netjes 110km/u gereden en heb ik de hele rit (1000 km) met dakkoffer gered en ter plekke nog een kilometertje of 100 zonder dakkoffer, dus dat maakt samen 1100km in mijn Fabia, op één tank.

Terug 130 gereden en tja dan redde ik maar 850km...

Helaas (of gelukkig) heeft de Fabia het op vakantie weer begeven en stopte er onderweg opeens mee, waardoor ik 1,5 week lekker in een IX35 heb rondgereden, wat een lekkere bak is dat! Met een top dieselblok, wat een koppel!

Maar wat slecht, voor een auto van nog geen jaar oud. 2 x airco kapot, niet meer willen starten bij de dealer en nu onderweg uitgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dat is wel erg zuinig :P

Maar waarom heb je 110 gereden? Ik heb niet geraced maar wel 120 a 130 gereden. Ter plekke uit gemak de dakkoffer er op laten zitten. Ook handig om zooi ready to use mee te hebben bij een uitstapje. Je komt alleen geen parkeergarage meer in bijna (~2m). Mijn verbruik schoot naar >8l/100km ipv 5.5l/100km :X

Op de terugweg op de autobahn nog wel een agent gezien die een dakkoffer op de vluchtstrook aan het trekken was met de dwarsdragers/dakrails er nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Rukapul schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:56:
Dat is wel erg zuinig :P

Maar waarom heb je 110 gereden? Ik heb niet geraced maar wel 120 a 130 gereden. Ter plekke uit gemak de dakkoffer er op laten zitten. Ook handig om zooi ready to use mee te hebben bij een uitstapje. Je komt alleen geen parkeergarage meer in bijna (~2m). Mijn verbruik schoot naar >8l/100km ipv 5.5l/100km :X

Op de terugweg op de autobahn nog wel een agent gezien die een dakkoffer op de vluchtstrook aan het trekken was met de dwarsdragers/dakrails er nog aan.
Ik heb de dakkoffer er daar afgehaald, huisje had voldoende ruimte en vooral met parkeergarages, die in Frankrijk erg klein zijn was het maar goed ook.

We waren met vrienden op vakantie en hij rijdt benzine en eigen auto. 100 vond hij een lekkere snelheid en ik reed achter hem aan.

Ik vond 110 ook wel lekker rustig op een lege snelweg :)

Ik heb het gemak dat ik al mijn tankbonnetjes gewoon kan declareren, dus mij maakt het weinig uit. Terug reed ik voorop en tja dan dus wel 130 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 14-08-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verbruik viel mij ook niks mee. Met: 8.5 liter/100 km. Zonder: 6 liter/100 km. Beide gemeten met 120 km/uur op cruise control in dezelfde windrichting.

Afijn, ding zelf heeft 't prima gedaan. Ding gedurende de vakantie gewoon laten zitten, wij hoefden geen parkeergarages in. En met 580 liter hadden we echt een bak extra bagageruimte, zeer welkom met een De Waard tent en een baby.

[ Voor 49% gewijzigd door havana op 14-08-2012 14:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dfrenner schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:50:
Om hier even op terug te komen...
De heenweg hebben we netjes 110km/u gereden en heb ik de hele rit (1000 km) met dakkoffer gered en ter plekke nog een kilometertje of 100 zonder dakkoffer, dus dat maakt samen 1100km in mijn Fabia, op één tank.
Om er nog maar eens op terug te komen. :+

Heb je hem nog vaak gebruikt? En hoe vol deed je hem?

Ik wil er nu zelf ook één maar twijfel over het formaat. Aan de ene kant lijkt het mij logisch om een zo lang mogelijke die nog goed past te nemen. Als je dat toch al wat op je dak hebt dan maar met zoveel mogelijk ruimte.
Aan de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat het nadelig is, bijvoorbeeld als hij niet helemaal vol zit of zo.
Maar ik heb er nul ervaring mee. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:16:
[...]

Om er nog maar eens op terug te komen. :+

Heb je hem nog vaak gebruikt? En hoe vol deed je hem?

Ik wil er nu zelf ook één maar twijfel over het formaat. Aan de ene kant lijkt het mij logisch om een zo lang mogelijke die nog goed past te nemen. Als je dat toch al wat op je dak hebt dan maar met zoveel mogelijk ruimte.
Aan de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat het nadelig is, bijvoorbeeld als hij niet helemaal vol zit of zo.
Maar ik heb er nul ervaring mee. :)
Ik heb nu een grote gekocht en de kleine die ik al had (nou ja gemiddeld) verhuur ik.

Ik had al een Hapro carver 5.5 van 178*78*43, die ik nu dus verhuur (interesse?) ;)
Ik heb nu een Hapro tracer 8.6 erbij gekocht voor deze vakantie. Deze is 215*90*43.

In de 5.5 paste precies de thule tassenset 8002 van 4 sporttassen. Daar heb ik voor de 8.6 een extra sporttas bijgekocht, maar hij is echt een stuk groter en breder.

[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 29-06-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aha, dus hij hebt altijd alles in tassen zitten. Bij mij zal het voornamelijk gaan om de kinderwagen en kampeerspullen zoals klapstoelen, matjes, slaapzakken, binnentent, etc. Veel losse meuk dus.

En ik ben ook niet geïnteresseerd in huren om exact dezelfde reden dat jij ook wilde kopen. ;)

Ik overweeg de Thule Motion XL, 205x84x45 of zo. Past mooi op het dak en moet een hoop in kunnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:41:
Aha, dus hij hebt altijd alles in tassen zitten. Bij mij zal het voornamelijk gaan om de kinderwagen en kampeerspullen zoals klapstoelen, matjes, slaapzakken, binnentent, etc. Veel losse meuk dus.

En ik ben ook niet geïnteresseerd in huren om exact dezelfde reden dat jij ook wilde kopen. ;)

Ik overweeg de Thule Motion XL, 205x84x45 of zo. Past mooi op het dak en moet een hoop in kunnen.
Snap ik...
Als je hem vaker gaat gebruiken (zoals ik) kun je beter kopen (al vraag ik voor een tweaker niet veel ;) Ik houd erover op)

Ik stond voor exact dezelfde keuze. Thule motion XL of Hapro Traxer 8.6.

Hapro is echt een stukje ruimer en een stuk goedkoper. Ik heb voor een Brilliant black 399 betaald en de Thule XL was bijna 500.

Verder vond ik het nadeel van de thule dat de grijpers niet uit de box verwijderd kunnen worden. Bij het op het dak leggen van de koffer zitten die dingen onwijs in de weg.

Verder zijn ze nagenoeg identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:41:

Dit is de Hapro:
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7215/27705719070_48857785e7_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ziet er goed uit, maar ga je auto eens wassen joh. :+

Mijn ANWB krantje gaf juist aan dat de Thule de beste keuze was, met de Hapro als goede tweede. Het prijsverschil is wel flink inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik vind ze sowieso flink aan de prijs. Met de budget serie van Thule (Ocean?) heb je al wat voor de helft van het geld. Zijn wel iets kleiner: 430 vs 460 liter.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 29-06-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja, ik heb het verschil wel over voor de extra's die je krijgt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:43:

Mijn ANWB krantje gaf juist aan dat de Thule de beste keuze was, met de Hapro als goede tweede. Het prijsverschil is wel flink inderdaad.
Autovisie won de Hapro juist weer, dus ik dacht dat het om het even was...
Heb ze beide op het dak gehad.

Thule is echt diep zwart, waar bij de Hapro een soort van metallic iets erin lijkt te zitten.
Rukapul schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:45:
Ik vind ze sowieso flink aan de prijs. Met de budget serie van Thule (Ocean?) heb je al wat voor de helft van het geld. Zijn wel iets kleiner: 430 vs 460 liter.
Let op dat je vaak bij goedkopere series maar 50kg belading mag hebben.
Deze lijnen (Traxer en Motion) mogen 75kg belading.

Ook al haal je dat niet, ze zijn dus veel steviger.
Gonadan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:02:
Tja, ik heb het verschil wel over voor de extra's die je krijgt. :)
Welke extra's krijg je eigenlijk?
Tweezijdig openen en 75kg belading toch? Of mis ik iets?

Ik heb dus deze set voor in mijn dakkoffer:
Afbeeldingslocatie: https://www.roofbox.co.uk/gal/acc/TU8006_01G.jpg
Ondanks dat het merk van de tassen van Thule is, passen ze perfect in de Hapro dakkoffer. De 8006 set past perfect in 178*78*43

Ik heb er een extra sporttas bijgekocht.
Waar ik dus achterkwam is dat in de Hapro 8.6 de tassen zelfs twee naast elkaar in de lengte kunnen staan. Ik ga dus naast de 5 sporttassen, deze zomer nog een berg aan ruimte overhouden in de dakkoffer.

In de tassensets gaat alle kleding, lakens, luiers etc.
Dan is de kofferbak vrij voor kratjes eten, koelbox, speelgoed en een buggy.

Dat is hoe ik het "altijd" indeel. Werkt prima voor mij, maar ik ga dan ook niet kamperen.
Vandaag auto opgehaald, schade aan de voorkant op de foto is gerapareerd en afgelopen weekend ben ik met een carclean.nl bestelling aan de fang geweest, dus hij is gewassen, chemisch gepolijst en in een sealant achtig iets gezet.

[ Voor 30% gewijzigd door BlakHawk op 30-06-2016 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dfrenner schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:08:
Autovisie won de Hapro juist weer, dus ik dacht dat het om het even was...
Heb ze beide op het dak gehad.

Thule is echt diep zwart, waar bij de Hapro een soort van metallic iets erin lijkt te zitten.
Met dat soort tests hangt het er ook vaak van af of ze de prijs ook meenemen. Doe je dat niet wint de Thule op kwaliteit, doe je dat wel dan wint de Hapro op prijs/kwaliteit.. Uiteindelijk komen ze in alle tests die ik heb gezien als één en twee naar boven dus welke je ook kiest, je zit niet verkeerd. :)
Let op dat je vaak bij goedkopere series maar 50kg belading mag hebben.
Deze lijnen (Traxer en Motion) mogen 75kg belading.
Waarbij veel daken maar 50 of 75 kg mogen hebben, dus kan je die stevige koffers niet helemaal volledig belasten. Moet je wel even op letten.
Ook al haal je dat niet, ze zijn dus veel steviger.

Welke extra's krijg je eigenlijk?
Tweezijdig openen en 75kg belading toch? Of mis ik iets?
Dat is het belangrijkste inderdaad, tweezijdig openen, meer belading en steviger.
Daarnaast wat secundaire voordelen zoals een nieuw draai/klik systeem waarbij de grijpers helemaal wegdraaien en makkelijk vast klikken. En hij ziet er gewoon mooier uit. :+
Ik heb dus deze set voor in mijn dakkoffer:
[afbeelding]
Ondanks dat het merk van de tassen van Thule is, passen ze perfect in de Hapro dakkoffer. De 8006 set past perfect in 178*78*43

Ik heb er een extra sporttas bijgekocht.
Waar ik dus achterkwam is dat in de Hapro 8.6 de tassen zelfs twee naast elkaar in de lengte kunnen staan. Ik ga dus naast de 5 sporttassen, deze zomer nog een berg aan ruimte overhouden in de dakkoffer.

In de tassensets gaat alle kleding, lakens, luiers etc.
Dan is de kofferbak vrij voor kratjes eten, koelbox, speelgoed en een buggy.

Dat is hoe ik het "altijd" indeel. Werkt prima voor mij, maar ik ga dan ook niet kamperen.
Zoiets zou ik ook doen als ik niet van die lompe spullen had. De kinderwagen kan je helemaal uit elkaar halen, maar het zijn toch constructies die veel meer volume innemen dan ze daadwerkelijk hebben. Daarnaast moet voor mijn klapstoelen (een deel) van mijn bank plat, dat wil ik nu niet meer omdat ik het bagagenet omhoog wil hebben zodat ik flink kan stapelen. Die stoelen gaan dus lekker in de koffer, scheelt ook veel ruimte.
Vandaag auto opgehaald, schade aan de voorkant op de foto is gerapareerd en afgelopen weekend ben ik met een carclean.nl bestelling aan de fang geweest, dus hij is gewassen, chemisch gepolijst en in een sealant achtig iets gezet.
d:)b

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:39:
Met dat soort tests hangt het er ook vaak van af of ze de prijs ook meenemen. Doe je dat niet wint de Thule op kwaliteit, doe je dat wel dan wint de Hapro op prijs/kwaliteit.. Uiteindelijk komen ze in alle tests die ik heb gezien als één en twee naar boven dus welke je ook kiest, je zit niet verkeerd. :)
Klopt, maar ga eens naar een winkel waar ze ze beiden hebben liggen.
Ik voelde eigenlijk geen verschil tussen de Hapro en de Thule...
Waarbij veel daken maar 50 of 75 kg mogen hebben, dus kan je die stevige koffers niet helemaal volledig belasten. Moet je wel even op letten.
Ik dacht dat de meeste daken rond de 100kg zaten.
De mijne volgens mij wel, dus hier geen probleem ;)
Dat is het belangrijkste inderdaad, tweezijdig openen, meer belading en steviger.
Daarnaast wat secundaire voordelen zoals een nieuw draai/klik systeem waarbij de grijpers helemaal wegdraaien en makkelijk vast klikken. En hij ziet er gewoon mooier uit. :+
Ja dat vond ik eerst ook, totdat ik ze beide op het dak had liggen, die ietwat metallic tint in de Hapro sprak mij ook wel aan.

Vastklikken gaat bij beide echt hetzelfde, geen verschil in. Ze geven beide een klik als hij vastzit.
Maar ik vind een groot voordeel van de hapro, dat de "grijpers" helemaal eruit kunnen. De Thule moet je precies op de dakrails leggen, dan moet die onderlinge afstand ook maar net kloppen.
Hapro leg je gewoon op je dak en daarna doe je ter hoogte van je dakdragers je "grijpers" erin. Geen gepas en gemeet bij het erop leggen.

De grijpers van Thule zijn wat kleiner en hoger, de grijpers van Hapro breeder en lager.

Tweezijdig openen is bij beide.

Tja ik vond de Thule in eerste instantie ook net wat mooier, maar mijn vrouw weer niet, die vond de Hapro mooier. Ze zei ook, voor iets wat je één keer per jaar gebruikt, boeit het veel?
Zoiets zou ik ook doen als ik niet van die lompe spullen had. De kinderwagen kan je helemaal uit elkaar halen, maar het zijn toch constructies die veel meer volume innemen dan ze daadwerkelijk hebben. Daarnaast moet voor mijn klapstoelen (een deel) van mijn bank plat, dat wil ik nu niet meer omdat ik het bagagenet omhoog wil hebben zodat ik flink kan stapelen. Die stoelen gaan dus lekker in de koffer, scheelt ook veel ruimte.
Ja ik snap hem...
Ik weet niet of Rijswijk een beetje aan te rijden is voor je, maar ik heb ze hier beide kunnen bekijken en mocht ze ook even op mijn dak leggen om te kijken hoe het stond:
https://www.autovoordeelshop.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 11:24

Wassen? Begin eens met het ontdeuken >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dfrenner schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:58:
Klopt, maar ga eens naar een winkel waar ze ze beiden hebben liggen.
Ik voelde eigenlijk geen verschil tussen de Hapro en de Thule...
Die bestaan niet (meer). Althans, niet op 'ik rijd er ff langs'-afstand.
Ik dacht dat de meeste daken rond de 100kg zaten.
De mijne volgens mij wel, dus hier geen probleem ;)
Nee juist niet, dat zijn voornamelijk de wat nieuwere, grotere stations of SUV's. Die van mij is 'maar' 75. Een tijdje terug had ik er eens naar zitten zoeken, maar vond relatief weinig met 100.
Ja dat vond ik eerst ook, totdat ik ze beide op het dak had liggen, die ietwat metallic tint in de Hapro sprak mij ook wel aan.

Vastklikken gaat bij beide echt hetzelfde, geen verschil in. Ze geven beide een klik als hij vastzit.
Maar ik vind een groot voordeel van de hapro, dat de "grijpers" helemaal eruit kunnen. De Thule moet je precies op de dakrails leggen, dan moet die onderlinge afstand ook maar net kloppen.
Hapro leg je gewoon op je dak en daarna doe je ter hoogte van je dakdragers je "grijpers" erin. Geen gepas en gemeet bij het erop leggen.

De grijpers van Thule zijn wat kleiner en hoger, de grijpers van Hapro breeder en lager.

Tweezijdig openen is bij beide.

Tja ik vond de Thule in eerste instantie ook net wat mooier, maar mijn vrouw weer niet, die vond de Hapro mooier. Ze zei ook, voor iets wat je één keer per jaar gebruikt, boeit het veel?
Ik vergeleek de budget variant waar Rukapul het over had met de Motion, beide van Thule. De vergelijking tussen de Thule en de Hapro levert weinig verschillen op.

Overigens kan je de grijpers van de Thule bij mijn weten helemaal opdraaien en gewoon verstellen, wat is dan precies het probleem? :?
Ja ik snap hem...
Ik weet niet of Rijswijk een beetje aan te rijden is voor je, maar ik heb ze hier beide kunnen bekijken en mocht ze ook even op mijn dak leggen om te kijken hoe het stond:
https://www.autovoordeelshop.nl/
Dik een uur rijden, vind ik nogal wat. Toevallig ben ik van het weekend in de buurt, maar heb op zaterdag andere plannen. Nog eens over nadenken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:45:
Ik vergeleek de budget variant waar Rukapul het over had met de Motion, beide van Thule. De vergelijking tussen de Thule en de Hapro levert weinig verschillen op.
Oh okee
Overigens kan je de grijpers van de Thule bij mijn weten helemaal opdraaien en gewoon verstellen, wat is dan precies het probleem? :?
Oh dat had die man niet laten zien, we moesten de grijpers precies op de dakdragers leggen, maar ik heb zelf niet aan de knoppen gezeten. Bij helemaal opdraaien is dat "probleem" niet aan de orde inderdaad.
Dik een uur rijden, vind ik nogal wat. Toevallig ben ik van het weekend in de buurt, maar heb op zaterdag andere plannen. Nog eens over nadenken.
A12 bij Moerkapelle (aan de snelweg, wel iets omrijden via afslag Waddinxveen) heb je Autovoordeelwinkel, daar heb ik uiteindelijk gekocht. Die heeft ze ook beide liggen. Zij hebben de laagste prijs garantie en aangezien Autoshop de Eend in Utrecht de Hapro aanbiedt voor 399, heb ik hem daar ook voor 399 meegekregen.

Vooral de breedte van de Hapro komt echt over als een bak meer ruimte. Terwijl het absoluut niet eens super veel scheelt. (84cm vs 90cm) Maar naast elkaar, lijkt het een wereld van verschil. 460 vs 530 liter is het overigens. Of het echt een wereld van verschil is ga ik volgende week vrijdag met inpakken merken.

Verder kun je er geen miskoop aan doen lijkt me...

Het is gewoon verstand vs. gevoel... Was bij mij ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dfrenner schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:09:
Oh dat had die man niet laten zien, we moesten de grijpers precies op de dakdragers leggen, maar ik heb zelf niet aan de knoppen gezeten. Bij helemaal opdraaien is dat "probleem" niet aan de orde inderdaad.
Dat zag ik op filmpjes op de website. Wel duidelijk wat de verkoper wilde verkopen overigens. :+
A12 bij Moerkapelle (aan de snelweg, wel iets omrijden via afslag Waddinxveen) heb je Autovoordeelwinkel, daar heb ik uiteindelijk gekocht. Die heeft ze ook beide liggen. Zij hebben de laagste prijs garantie en aangezien Autoshop de Eend in Utrecht de Hapro aanbiedt voor 399, heb ik hem daar ook voor 399 meegekregen.
Da's net zo ver.
Vooral de breedte van de Hapro komt echt over als een bak meer ruimte. Terwijl het absoluut niet eens super veel scheelt. (84cm vs 90cm) Maar naast elkaar, lijkt het een wereld van verschil. 460 vs 530 liter is het overigens. Of het echt een wereld van verschil is ga ik volgende week vrijdag met inpakken merken.
Uit de tests kwam dat de inhoud van de Hapro's iets overdreven wordt, maar dat terzijde. ;)

De 8.6 zou je eigenlijk misschien weer moeten vergelijken met de XXL, dat is het grootste model van Thule. Alleen ook weer een grotere prijs. :')
Verder kun je er geen miskoop aan doen lijkt me...

Het is gewoon verstand vs. gevoel... Was bij mij ook...
Probeer je mij aan en Hapro te krijgen of zo? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:59:
Probeer je mij aan en Hapro te krijgen of zo? :P
Nee hoor, ik heb de Thule ook serieus overwogen.
Ik lees even terug en het lijkt er idd wel een beetje op...

Verstand is: Meer ruimte, minder geld, functioneel.
Gevoel is: Mooier, de naam.

Omwille van de prijs heb ik de xxl niet meegenomen in de overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ruimte is een kwestie van welke box je kiest, dat vind ik persoonlijk niet meewegen. De 8.6 zou ik namelijk net te groot vinden en dan dus op de 6.6 uitkomen. ;)

Verstand zegt mij:
• Hapro: prijs, prima beoordelingen
• Thule: goede naam, afwerking, uiterlijk

Gevoel zegt mij:
• Hapro: scheelt toch geld, wordt alleen aangeprezen door mensen die prijs erg belangrijk vinden.
• Thule: bewezen merk, ik heb al spullen van Thule, past mooier om dragers.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Thule heeft ook geen witte dakkoffers, dat gaf voor mij (samen met de prijs) toch wel een beetje de doorslag :P

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/KjM5ASap8cUOIk8DzY6TCP9e/full.jpg
Al was een modder-grijsbruine dakkoffer misschien beter geweest :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik heb een zwart glanzende auto, dus dat komt dan juist goed uit. Al heb ik ook wel eens last van wat pasteltinten op de flank tijdens vakantie. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:17:
Ruimte is een kwestie van welke box je kiest, dat vind ik persoonlijk niet meewegen. De 8.6 zou ik namelijk net te groot vinden en dan dus op de 6.6 uitkomen. ;)

Verstand zegt mij:
• Hapro: prijs, prima beoordelingen
• Thule: goede naam, afwerking, uiterlijk

Gevoel zegt mij:
• Hapro: scheelt toch geld, wordt alleen aangeprezen door mensen die prijs erg belangrijk vinden.
• Thule: bewezen merk, ik heb al spullen van Thule, past mooier om dragers.
Alleen deze begrijp ik niet helemaal.
Ik heb verder ook alles van Thule, maar wat past er beter dan?
Orion84 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:24:
Thule heeft ook geen witte dakkoffers, dat gaf voor mij (samen met de prijs) toch wel een beetje de doorslag :P

[afbeelding]
Al was een modder-grijsbruine dakkoffer misschien beter geweest :+
Met het oog op de toekomst toch besloten voor zwart te gaan ipv wit. Ondanks dat ik ook een witte auto heb, weet ik niet wat de volgende wordt en ik hoef nog maar een klein jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dfrenner schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:30:
Alleen deze begrijp ik niet helemaal.
Ik heb verder ook alles van Thule, maar wat past er beter dan?
Je negeert nu de komma in de opsomming. :P

Het ene punt is dat ik al veel van Thule heb wat ik met zeer goed gevoel gebruik, dat geeft dus extra aantrekkingskracht van het merk.

Het laatste punt is dat de Thule Motion de plek voor de dragers iets verzonken heeft in de kist waardoor het geheel wat lager komt te hangen. Het smoel dan minder als een kist die echt óp de dragers ligt. De Hapro heeft dat ook wel een beetje, maar met veel grotere delen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou ik heb wat zitten oefenen maar het is nog niet allemaal even handig wat ik er in wil. Ook jammer dat ze die draaiknoppen niet verzonken hebben gemaakt. :P

Hoe strak draai je dakdragers eigenlijk? Ik was lekker stevig aan het aandraaien maar zag achteraf dat daardoor de achterkant van de klauw van de drager begon te wijken. Dat lijkt mij dan ook weer niet de bedoeling. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat bedoel je met hoe strak je de dakdragers aandraait? De bevestiging van de dragers zelf, of de bevestiging van de koffer op de dragers?

Bij Hapro zit daar gewoon een kliksysteem in de draaiknop. Dus vastdraaien tot ie klikt en dan kan je de draaiknop vergrendelen zodat ie niet per ongeluk losraakt. Hoe dat bij Thule zit zou ik niet weten, alleen ervaring met een thule koffer van een jaar of 20 oud :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Orion84 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:28:
Wat bedoel je met hoe strak je de dakdragers aandraait? De bevestiging van de dragers zelf, of de bevestiging van de koffer op de dragers?

Bij Hapro zit daar gewoon een kliksysteem in de draaiknop. Dus vastdraaien tot ie klikt en dan kan je de draaiknop vergrendelen zodat ie niet per ongeluk losraakt. Hoe dat bij Thule zit zou ik niet weten, alleen ervaring met een thule koffer van een jaar of 20 oud :P
Dragers op de rails. De koffer klikt inderdaad, maar de dragers zijn heel oude krijgertjes die dat niet hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:43:
[...]

Dragers op de rails. De koffer klikt inderdaad, maar de dragers zijn heel oude krijgertjes die dat niet hebben.
Dat is iedere keer weer de vraag inderdaad, oud of nieuw maakt niet uit. Ik heb ervaring met de thule 755, 757 in combinatie met de square bar, maar nu op mijn auto de Thule 753 met kit 4024 en de wingbars. Die wingbars buigen verder door, als je de voet vaster draait.

In de handleiding van Thule staat iedere keer max 4kn. Tja... Hoeveel handkracht is 4kn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 06:38:
Dat is iedere keer weer de vraag inderdaad, oud of nieuw maakt niet uit. Ik heb ervaring met de thule 755, 757 in combinatie met de square bar, maar nu op mijn auto de Thule 753 met kit 4024 en de wingbars. Die wingbars buigen verder door, als je de voet vaster draait.

In de handleiding van Thule staat iedere keer max 4kn. Tja... Hoeveel handkracht is 4kn!?
4kn??? :?
Je bedoelt waarschijnlijk 4Nm (Newtonmeter). :+

Dat is met een ronde draaiknop ter grootte van een deurknop zeg maar "handvast".
Niet overdreven draaien dus.
Heb zelf ook de neiging verder te gaan dan de specs je voorhouden, dus heb ik er maar eens een momentsleutel voor dat zeer bescheiden bereik bijgepakt om een idee te krijgen hoeveel handkracht dat is.

Ik kom er op de Thule site niet echt uit om welke parts het bij jou gaat, het zoekt daar niet bepaald lekker.
Zit de voet langs de dakrand geklemd, of op rails, voetjes??

Ik kan mij nog dakdragertesten herinneren voor fietsen en daar werd je niet echt vrolijk van.
Bij abrupte stops vloog menig fietsendrager op, of over de motorkap heen, je wens strakker te draaien dan aangegeven kan ik dus wel volgen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:08:
[...]

4kn??? :?
Je bedoelt waarschijnlijk 4Nm (Newtonmeter). :+

Dat is met een ronde draaiknop ter grootte van een deurknop zeg maar "handvast".
Niet overdreven draaien dus.
Heb zelf ook de neiging verder te gaan dan de specs je voorhouden, dus heb ik er maar eens een momentsleutel voor dat zeer bescheiden bereik bijgepakt om een idee te krijgen hoeveel handkracht dat is.

Ik kom er op de Thule site niet echt uit om welke parts het bij jou gaat, het zoekt daar niet bepaald lekker.
Zit de voet langs de dakrand geklemd, of op rails, voetjes??

Ik kan mij nog dakdragertesten herinneren voor fietsen en daar werd je niet echt vrolijk van.
Bij abrupte stops vloog menig fietsendrager op, of over de motorkap heen, je wens strakker te draaien dan aangegeven kan ik dus wel volgen. 8)
Dat zou best kunnen ;-)

Ik heb van die zilveren strips op mijn auto zitten. Volgens mij heet dat geïntegreerde dakrails (geen open dakrails dus) en vervolgens draai ik iedere voet met 2 inbussen vast.

De eerder genoemde 755 en 757 zijn voor open dakrails en daar zit een geïntegreerd draaisysteem in de dakdragers.

Hier staat het van die 4nm inderdaad:
https://cdn1.static-tgdp....and=Thule&market=US&att=1

Ik lees in die handleiding trouwens nog een derde inbus van 6nm...

Als die er al zit gebruik ik die nooit, toch maar eens checken...

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 20-07-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat raar? Mijn post is weg. Zal het wel verprutst hebben.

Ik heb deze dragers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KuxiWyRe0IVgGgPrQyAU2HZw/medium.jpg

Wat is dan handvast? Ik heb niet de geijkte tweakergamerfysiek dus kan wel een tijdje door blijven draaien met zo'n ding. Uiteindelijk ben ik maar gestopt toen die klauwen los bogen van de stang. :P

Initieel had ik ze 'gewoon vast' gedraaid, maar dan kon ik met stevig tegen de stang duwen hem nog heel langzaam verschuiven. Toen maar een tandje erbij gedaan dus.

Aan de andere kant kan je je afvragen of dat hele licht schuiven nog gebeurt als hij vol zit. Daarnaast is een klein stukje schuiven bij een noodstop wellicht weer lekker omdat je dan een mindere ruk aan je dak krijgt. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:15:
Wat raar? Mijn post is weg. Zal het wel verprutst hebben.

Ik heb deze dragers:
[afbeelding]

Wat is dan handvast? Ik heb niet de geijkte tweakergamerfysiek dus kan wel een tijdje door blijven draaien met zo'n ding. Uiteindelijk ben ik maar gestopt toen die klauwen los bogen van de stang. :P

Initieel had ik ze 'gewoon vast' gedraaid, maar dan kon ik met stevig tegen de stang duwen hem nog heel langzaam verschuiven. Toen maar een tandje erbij gedaan dus.

Aan de andere kant kan je je afvragen of dat hele licht schuiven nog gebeurt als hij vol zit. Daarnaast is een klein stukje schuiven bij een noodstop wellicht weer lekker omdat je dan een mindere ruk aan je dak krijgt. :+
Dat is de 755 voetenset, die draai je via de stangen aan. De opvolger is de 757, die draai je via de voeten zelf aan. Waarschijnlijk de 761 squarebar (120cm) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja de drager is ongeveer 120 cm inderdaad. Dan snap ik overigens de opvolging wel, als je aan de voeten draait kan je makkelijker strak zonder dat de boel gaat verbuigen.

Nou ja, dit waren krijgertjes. Ik heb niet zo'n zin om meer knaken uit te geven voor iets meer gemak met monteren of mogelijk wat minder geruis. Zo vaak gebruik ik ze ook weer niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:30:
Ja de drager is ongeveer 120 cm inderdaad. Dan snap ik overigens de opvolging wel, als je aan de voeten draait kan je makkelijker strak zonder dat de boel gaat verbuigen.

Nou ja, dit waren krijgertjes. Ik heb niet zo'n zin om meer knaken uit te geven voor iets meer gemak met monteren of mogelijk wat minder geruis. Zo vaak gebruik ik ze ook weer niet. :P
En dan nog valt de winst m.b.t. Geluid mee.
Ik heb de wingbars nu, maar de voeten maken volgens mij de meeste herrie, het is leuk dat de stangen aerodynamisch zijn, maar de voeten zijn dat niet. Het ziet er wat gelikter uit, maar verder merk ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sowieso is mijn insteek in deze een beetje dat je hem toch wel gaat horen. Irritant is het dus sowieso, dan hoef ik daar ook niet exorbitant veel geld voor neer te gaan leggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:01:
Sowieso is mijn insteek in deze een beetje dat je hem toch wel gaat horen. Irritant is het dus sowieso, dan hoef ik daar ook niet exorbitant veel geld voor neer te gaan leggen.
Heb je je keuze eigenlijk al gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jep :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou de vakantie met dakkoffer zit er weer op en wat mij dit keer echt heel erg is meegevallen is verbruik van brandstof.

Mijn vrouw wist zelfs 5,2l/100km over de hele rit te rijden, terwijl ik dat zonder dakkoffer niet eens red!

Pagina: 1 2 Laatste