coenox schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:31:
[...]
Ik heb hier in mijn gezin (mijn vrouw en twee dochters van 14 en 18) regelmatig discussie over. Ik ben bijna 50 en ik synchroniseer mijn adressen en agenda al ver voordat het woord 'Cloud' was uitgevonden. Ze hebben nog steeds hun contacten op hun SIM-kaart (zooo 1999) of op het geheugen van hun telefoon. Bij een nieuwe telefoon verwisselen ze de SIM-kaart of typen (!) ze hun contacten opnieuw in. Waarom? Als er iets met je telefoon gebeurt ben je alles kwijt. En het is zo gemakkelijk met je outlook.com/live/hotmail (dit is een basisfunctie van de people hub) of met gmail of desnoods een dienst als memotoo.
Heel herkenbaar, ik heb alle contactadressen via één HMail account en dat is ook de enige waarmee ik dus contacten synchroniseer.
Alle overige synchroniseer ik alleen maar mail.
Ideaal, als je wisselt van toestel of er een toestel bijkrijgt is het alleen maar inloggen en klaar.
Het is even wat werk, maar als je het een keer goed hebt ingevoerd dan verdient zich die moeite vanzelf terug.
Heb het onlangs dus ook bij het vrouwtje gedaan, deze zag het nut er toen ook niet van in.
Totdat ze van alles doorelkaar heen had staan, zowel van de sim als wel van het adresboek van het toestel.
Gelijk alles in een keer rechtgetrokken.
Moet er niet aan denken wat er gebeurt als je je toestel kwijtraakt en je hebt geen backup van je contacten.
Alleen ( of ik zie het over het hoofd ) kan je in Hotmail/outlook of hoe dat tegenwoordig ook heet nog steeds geen afbeeldingen toevoegen voor wat betreft fotobellers.
Dat laatste doe ik dus op mijn tablet, waarna deze dit weer synchroniseert met de overige toestellen.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....