Frank Martin schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:28:
[...]
Dus?
[...]
Gelukkig staat daar een stuk meer op dan 3400 euro per maand. Met 3400 euro kun je niet met kids lin uxe (wat is daar nu weer de definitie van) leven. Althans, vanuit mijn eigen referentiekader.
[...]
verdien
t. Waarom zou ik wakker moeten worden? Ik reageer slechts vanuit mijn eigen referentiekader. Ik besef me overigens best dat ik (+vrouw) erg goed hebben overigens. Maar daar werken we hard voor.
[...]
Aan dure huizen doe ik godzijdank niet. Alhoewel, in jouw ogen zal mijn huis van 300k wel een enorme, veel te dure villa zijn.
toon volledige bericht
Of je bent aan het trollen of je bent jezelf er gewoon écht niet van bewust hoe ontzettend verwend je nu overkomt.
- Je verdient elke maand 1000 euro meer dan modaal en modaal verdient niet eens iedereen, genoeg mensen die daar ruim onder zitten.
- Er zijn niet heel veel mensen die boven je zitten, dat moet toch al een indicatie zijn?
En dan die opmerking met: je kan niet in luxe leven met minder slaat natuurlijk helemaal nergens op. Natuurlijk kan dat, als je niet in een huis van 3 ton woont (wat ook inderdaad behoorlijk duur is) gaat dat prima.
Jouw referentiekader is dat van die van iemand met een hoog inkomen. Daar hoort dus bv een behoorlijk duur huis bij en waarschijnlijk ook alle bijkomende dure kosten (snelle internetverbinding, dure mobiele abonnementen, meerdere auto's voor de deur etc) waardoor je denkt : met minder kan ik echt niet uitkomen dus ik verdien helemaal niet veel.
Maar er zijn genoeg mensen die het van een kwart van jouw inkomen moeten doen.
Ik denk dat het referentiepunt het modale inkomen moet zijn, alles wat daar (ruim) boven zit kan worden beschouwd als een hoog inkomen. Modaal is iets meer dan 30k geloof ik? Dus ik beschouw alles > 60k als een hoog inkomen.
Apache schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:28:
Sowieso vind ik dat hoge inkomens moeten lage inkomens helpen bullshit, er is een reden waarom je inkomen hoog is, nl dat je ervoor werkt, als ik uiteindelijk een gemiddeld inkomen krijg doordat er iemand niet werkt en ik hard werk, dan ga ik liever bij de andere kant staan en mag de andere in mijn plaats komen werken.
Verder weet ik dat ik het niet slecht heb, mijn maandelijkse hypotheek ligt hoger dan het minimum loon, maar netto hou ik daarna niet veel meer over dan waar mensen met een modaal loon mee moeten rondkomen.
Er werken wel meer mensen hard, en ik weet zeker dat veel mensen met een laag salaris harder werken dan mensen met een exorbitant hoog salaris. Dus wat je nu zegt is echt flauwekul.
Bovendien kan niet iedereen werken, moet je die mensen dan maar laten creperen of in een kartonnen doos laten wonen?
Ik heb zelf een hekel aan klaplopers maar er zijn ook genoeg mensen die hard genoeg werken voor hun inkomen maar door bv minder kansen , minder hoog IQ of domweg pecht gewoon minder verdienen.
timag schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:32:
Om het om te draaien: in de discussie hier wordt overschat hoeveel beter iemand het heeft die €70K-€80K het heeft dan de gemiddelde GoT'er. Je kan daar echt geen 2 kinderen, een 5 serie, elke drie maanden een nieuwe smartphone en een vrijstaande villa in de Randstad van betalen.
80k is bijna 7000 euro bruto per maand. , dat is ruim 4000 euro netto. Jij wilt met droge ogen beweren dat je daar niet een behoorlijk vrijstaand huis van kan kopen, 2 kinderen kan hebben en een 5 serie kan rijden
dude serieus. Dat kan elke financieel gehandicapte nog met 2 vingers in zijn neus.
[
Voor 32% gewijzigd door
Metro2002 op 02-07-2012 11:43
]