Welk moederbord? En welke processor? Systeemkast?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick1986
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-07-2020
Hallo...

Dit zijn de onderdelen volgende onderdelen die ik zoiezo ga kopen zaterdag voor mijn aanstaande pc.

Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9

Crucial m4 258 GB SSD

1x Asus HD7850-DC2-2GD5

Scythe Mugen 2 Rev. B koeler

700 Watt ModXStream Pro Voeding

Nu zit ik te twijvelen tussen de 3550 en 3570k ivy bridge >> ga ik overclocken? misschien ooit in de toekomst...
Waarschijnlijk niet ,maar ik zie dat er bij de 3550 2500 graphics chip in zit en bij de ander 4000 wat is het verschil?

Welke antec systeem kast zou de betere keus zijn? Antec twelve hundred V3 of de DF85 van darkfleet?
Kwa airflow en gebruiksgemak naar uiterlijk kijk ik niet zien er allebei prima uit in mijn ogen.

Uiteraard moet ik ook weten wat voor moederbord ik nodig heb voor de evt 3570k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de processoren betreft, gebruik Google eens, zoek reviews en specs op en ga vergelijken. Dit kan je prima zelf doen, daar heb je ons niet voor nodig en eerlijk gezegd, dat ga ik ook niet voor je doen, jij wilt iets hebben, doe zelf dan ook moeite.

Over de kast kan ik alleen het volgende zeggen. JIJ weet wat je wilt, dus weet jij welke kast het beste geschikt is. Ook hier is eigen inzet gewenst, dat gaan wij niet voor je doen, aangezien we hier geen helpdesk zijn, waar je gewoon even je vragen kan neerplempen en dan achterover kan gaan zitten en wachten op antwoorden.

Wat moederbord betreft, kom ik op een gemengd antwoord van de vorige 2 vragen.
Gebruik Google of de PriceWatch hier om ZELF onderzoek te doen, dus reviews en specs opzoeken en aan de hand daarvan een keuze te maken. Nogmaals, JIJ weet welke eisen je hebt, dus jij kan die vraag beter beantwoorden dan wij dat hier kunnen. Ook omdat je niet aangeeft wat je met het systeem wil doen en aangezien onze glazen bollen tijdelijk buiten werking zijn, kunnen wij dat niet weten.

Conclusie, je stelt hier vragen welke je zelf met enige eigen inzet kan beantwoorden, dus probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kleine vergissing? Dit hoort niet echt in OM thuis aangezien dit niet met opslagmedia of I/O controllers van doen heeft, daarom een kleine verhuziing naar CAA. :) en net wat KeDeShCh aangeeft verdiep je eens in de matterie, dat is best leuk. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Je bent niet erg goed in keuzes maken he? Dit is het 2e of 3e topic al over de aankoop van je pc... Plus een flink aantal pagina's in de Best Buy Guide Videokaarten voordat deze werd gesloten.

Anyway, verschil tussen de 3550 en de 3570 kan je zo opzoeken via google. Of het verschil het geld waard is? Up to you.

Welk moederbord? Om te beginnen eentje met de juiste socket, kan je ook zo vinden. Vervolgens bepaal je je budget, en desnoods zoek je reviews op van de overgebleven kandidaten.

Welke kast je wil? Daar heb ik in je vorige topic ook al op gereageerd. Wij kunnen geen keuze maken voor jou.
Solictice schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:19:
Behuizing is grotendeels smaak.

Boven de 100 euro, zoals die twee die jij linkte, hebben ze allemaal wel decent mogelijkheden voor bekabeling.

Zelf vind ik die twee kasten ontzettend lelijk, maar zoals ik al zei, kwestie van smaak
Mijn voorkeur gaat toch uit naar bijv. CM 690 Advanced , Corsair 500R of de Corsair 600T

In mijn opzicht hebben Coolermaster, Corsair en Silverstone erg mooie behuizingen
En ik ben het met KeDeShCh eens :
Conclusie, je stelt hier vragen welke je zelf met enige eigen inzet kan beantwoorden, dus probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick1986
Ok na zelf onderzoek te hebben gedaan ben ik tot hier gekomen:

I5 3570K Dit niet vanwege het overclocken maar vanwege de 4000 HD Graphics wat bij de 3550 2500 is

Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9

Crucial m4 258 GB SSD

1x Asus HD7850-DC2-2GD5

Scythe Mugen 2 Rev. B koeler

700 Watt ModXStream Pro Voeding

DF85 Darkfleet systeemkast

Nou heb ik geen idee wat voor moederbord zoveel keuze en wil geen foute keuze maken er hoeven voor mij ook weer toetsers en bellen op wat ik niet ga gebruiken.

Nou zie ik Z77 of p67 staan maar ik heb geen idee

Maar wil natuurlijk wel optimale performance hebben iemand suggesties?
Ben nogal een leek betreft een moederbord...

Nogmaals overclocken ben ik binnen de garantie niet van plan en als dat ooit tot zo ver komt zou ik het niet veel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je hebt toch vast wel een shortlist kunnen maken van moederborden? Het verschil zit 'm voornamelijk in features, zet alle borden naast elkaar en ga dan strepen, dan houdt je er vanzelf niet zoveel meer over. Waarom je nu nog voor een P67 zou gaan zou ik niet weten, dat ding is al weer een jaar oud. Pak liever een Z77.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick1986
ok als ik naar de vergelijking van de 6 ivy bridge moederborden kijk komt de Gigabyte GA-Z77X-D3H er het beste uit voor een betaalbare prijs lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan lijkt me dat een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick1986
Wil geen nieuwe topic openen vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

7850 of de 7870?

Is de 7870 de extra 90 euro waard?
Wel een flink gat vind ik

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het prijsverschil het waard is, dat is helemaal aan jou en kunnen wij weinig over zeggen. Zal het toch nog eens herhalen, jij weet wat je wilt en jij weet wat je budget wel of niet toelaat. Zoek eens specs en reviews en beslis dan of de verschillen die € 90,- waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick1986
Meningen zijn nogal verschillend daarom vraag ik het aan jullie.

Mijn budget laat het iig toe,vraag me alleen af of je 7870 heel wat meer beter is?

Ik zal op een hogere resolutie draaien aangezien ik op een 40 inch LED tv speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Nick1986 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 01:42:
Meningen zijn nogal verschillend daarom vraag ik het aan jullie.

Mijn budget laat het iig toe,vraag me alleen af of je 7870 heel wat meer beter is?

Ik zal op een hogere resolutie draaien aangezien ik op een 40 inch LED tv speel.
En waarom zijn de meningen verschillend? Net omdat het voor iedereen afhankelijk is van de eigen situatie. Wat is je budget, wat is de _exacte_ resolutie (groot scherm != hoge resolutie), waarvoor wil je je grafische kaart vooral gebruiken...

Wees wat minder vaag, meer concreet, en toon aan dat je er zelf ook al over nagedacht hebt (wat zijn volgens jou de pro's, wat de contra's?). Alleen dan ga je op tweakers.net een goed antwoord krijgen op je vragen. Indien je dit niet doet, is een HD7870 gemiddeld 90 euro beter dan een 7850, anders had de fabrikant hem niet zo geprijsd.

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick1986
Dooievriend schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 02:02:
[...]

En waarom zijn de meningen verschillend? Net omdat het voor iedereen afhankelijk is van de eigen situatie. Wat is je budget, wat is de _exacte_ resolutie (groot scherm != hoge resolutie), waarvoor wil je je grafische kaart vooral gebruiken...

Wees wat minder vaag, meer concreet, en toon aan dat je er zelf ook al over nagedacht hebt (wat zijn volgens jou de pro's, wat de contra's?). Alleen dan ga je op tweakers.net een goed antwoord krijgen op je vragen. Indien je dit niet doet, is een HD7870 gemiddeld 90 euro beter dan een 7850, anders had de fabrikant hem niet zo geprijsd.
Waarvoor wil ik hem gaan gebruiken:

Speel voornamelijk Cod black ops en af en toe nieuwe games die uit komen zoals bijv max payne 3 F1 11 / 12 nu aankomend en dan Re6.
(ik speel geen battlefield)
Het hoeft van mij niet persee op ultra allemaal maar wil het wel goed speelbaar hebben!
Heb nu zware frame drop bij cod black ops daar zie ik uiteraard liever vanaf.
En aan de andere kant wil ik ook een pc hebben die nog een beetje mee kan draaien aankomende 3/4/ jaar zonder upgrades.

Maximale wat ik zou willen uit geven zit zou de 7870 hoger is voor mij echt weg gegooid geld
Resolutie...

Ben ik dus duidelijk niet bekend mee
Speel nu op 1360 x 768 Dat schijnt erg laag te zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Nick1986 op 05-06-2012 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

1360*768 is heel laag, dat is ietsje hoger dan HDready, dat is niet zo heel spannend voor je videokaart.
Maar kijk gewoon naar de prestaties van die kaarten op de resolutie waar jij op wilt gaan draaien in de games die je erop wilt gaan draaien. Als daar te weinig verschil inzit om het extra geld te rechtvaardigen, dan kun je gewoon een eenvoudigere kaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick1986
Net ff Cod bo op 1920 x 1080 gezet

Beeld word een stukje kleiner netzoals de vormgeving,letters worden zo klein dat het bijna onleesbaar voor mij is.

Zal dit zo ook zijn met mijn nieuwe videokaart?
Op dit moment gebruik ik een 3870

Kheb getracht benchmarks te zoeken maar die kan ik niet vinden van 1360 - 768

Op sommige sites zeggen ze dat het overkill is die resolutie maar op andere ook weer niet.
Om dat je toch in een bepaalde zin klaar bent voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nu zit ik te twijvelen tussen de 3550 en 3570k ivy bridge >> ga ik overclocken? misschien ooit in de toekomst...
Waarschijnlijk niet ,maar ik zie dat er bij de 3550 2500 graphics chip in zit en bij de ander 4000 wat is het verschil?
De onboard videochip is niet zo relevant aangezien je toch een videokaart toevoegt voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nick1986 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:09:
Net ff Cod bo op 1920 x 1080 gezet

Beeld word een stukje kleiner netzoals de vormgeving,letters worden zo klein dat het bijna onleesbaar voor mij is.

Zal dit zo ook zijn met mijn nieuwe videokaart?
Uiteraard. De grootte van een pixel wordt altidj nog door je monitor bepaald, niet door de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassjur
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 11:03
Als je een grafische kaart neemt dan kan je de HD4000 wel vergeten: die gebruik je niet. Net zoals Han1BaL zei. Neem gewoon een 3550 of desnoods een 3450 en clock die ietsje hoger.
Moederbord: Gewoon naar de pricewatch en kijken wat je erop wilt hebben (USB 3.0, SLI/Crossfire, FireWire) en dan eindeloos reviews kijken totdat je iets gevonden hebt wat goed is voor je.
Case: Een mooie uitzoeken ook via de pricewatch in je prijsklasse en specificaties (Cable management, USB 3.0, Kleur, raam)en weer reviews kijken.

Eigenlijk is een PC bouwen reviews kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick1986
Hebben jullie enig idee welk moederbord ik het beste kan nemen?

Ik hoef verder niet echt over te klokken en Sli ben ik al helemaal niet van plan...

Zijn een hoop moederborden die hier genoemd worden op het forum die ze bij mycom "niet" hebben.

Aangezien dat heel vlakbij mij is waar ik woon wil ik het het liefste daar kopen.

Dit zijn de huidige onderdelen waar het op/in moet:

Antec DF-85 Dark Fleet

Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600 CL9 kit

Crucial m4 256GB

Intel Core i5 3570K

EVGA GeForce GTX 670 2GB

Scythe Mugen Rev 2.B

EDIT:

Deze misschien?
Asus P8H77-M LE,s1155 87, 99
Of deze
Asus P8H77-I,s1155 94, 99

De rest ligt of op 99.99 of erboven....
Lijkt mij overkill voor mijn eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door. Je kunt natuurlijk ooka ltijd online bestellen, dan maakt het niet uit waar je wat koopt, en kun je een stuk voordeliger uit zijn.
Het is anders een kwestie van wegstrepen uit hun assortiment en kijken wat je overhoudt, en welke plank het beste aan je eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick1986
Ja sorry hoor had ik er verstand van gehad dan zat ik niet op tweakers

majaa thnx anyway...
Pagina: 1