Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Uit de activiteit in dit forum blijkt dat de goedkopere tablets die je tegenwoordig bij Intertoys en Kruidvat kan kopen behoorlijk populair zijn. We hebben recentelijk al de Yarvik 465 besproken en het leek ons interessant om binnenkort nog een aantal van deze tablets in een roundup tegenover elkaar te zetten :)

Nu is de vraag natuurlijk: welke moeten dit zijn? Daar zouden we graag jullie input over horen :) de enige 'vereiste' die we hebben is de aanwezigheid van de Play Store, aangezien bij de Yarvik 465 bleek dat dit toch behoorlijk belangrijk is. Daarnaast zou het wenselijk zijn als we wat verschillende hardwareplatformen in de groep hebben; vijf keer een tablet met de Allwinner A10 benchen heeft natuurlijk weinig zin ;)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Kruidvat tablet

Deze heb ik laatst in m'n handen gehad. Best een leuk ding. Met play store. En naar ik begreep ook een partij extra modtools van de fabrikant.

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Cube U9GT2 of de Cube U30GT

[ Voor 46% gewijzigd door Rerder op 31-05-2012 16:45 ]

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:00
Archos Elements die over een maandje aangekondigd worden.

nieuws: Archos onthult tabletplannen voor 2012

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Craven schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:40:
Kruidvat tablet

Deze heb ik laatst in m'n handen gehad. Best een leuk ding. Met play store. En naar ik begreep ook een partij extra modtools van de fabrikant.
Ik zet 'em op de lijst.
Dualcore! zeker interessant.
Nog een beetje onzeker qua release en beschikbaarheid, maar zien er zeker interessant uit :)

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-11 09:23
RAmos W17 Pro, Ainol Elf II, Ainol Aurora II (wanneer die uitkomt).
Dit zijn dualcores, anders nog de RAmos W17, en de Ainol Elf; Mars; Tornado; en Aurora (single core Allwinners).
Lijkt me een leuke lijst voor de 7 inch tablets.

Van wat ik heb gezien op o.a. Aliexpress zijn dit en de eerder genoemde Cube de grotere en betere China merken. Misschien nog de Aoson M11 (ook een RK3066 dual core) 9.7".

Bij bv. deze store is er wel het een en ander te bestellen; http://www.aliexpress.com/store/100712, de zoekfunctie op aliexpress doet het ook prima... Er zijn zoveel van die handelaren te vinden daar...

Daarnaast heb je natuurlijk de Kruidvat 9.7", Intertoys 9,7", en andere "pro" tablets, die bijna allemaal terug te herleiden zijn naar de Ployer Momo 11 Bird uit China.

[ Voor 47% gewijzigd door eBait op 01-06-2012 15:42 ]

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Ramos w17 Pro heeft af-fabriek geen play store geïnstalleerd (toch?).

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Archos G9 80 (en dan voornamelijk de 1,5 Ghz versie). Ik heb hem zelf en vind hem echt goed. Als je voorbij het plastieken uiterlijk (silicone skin errond :9 ) en de matige kijkhoeken kan kijken is het echt een super tablet.

[ Voor 15% gewijzigd door Mavamaarten op 01-06-2012 19:47 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
Als referentie van de A10 tablets de Singularity van Top Notch, een stel android enthousiastellingen die claimen het A10 platform maximaal in te zetten met hun 1.2 baseband firmware etc....Ik ben wel eens benieuwd of er verschil inzit

http://www.topnotchtablets.com/

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

eBait schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:33:
[....]
Misschien nog de Aoson M11 (ook een RK3066 dual core) 9.7".
[....]
Deze tablet of een variant daarop met een RK3066 dual core erin lijkt me een interessante kandidaat.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:38
Vind dat de HTC flyer er ook wel bij mag met zijn 200 euro, ook al is deze al eens los getest (kijken of HTC zijn GB is opgewassen tegen de relatief kale ICS van andere fabrikanten. Daarbij inderdaad de Archos en de Kruidvat Tablet.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
eBait schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:33:
RAmos W17 Pro, Ainol Elf II, Ainol Aurora II (wanneer die uitkomt).
Dit zijn dualcores, anders nog de RAmos W17, en de Ainol Elf; Mars; Tornado; en Aurora (single core Allwinners).
Lijkt me een leuke lijst voor de 7 inch tablets.

Van wat ik heb gezien op o.a. Aliexpress zijn dit en de eerder genoemde Cube de grotere en betere China merken. Misschien nog de Aoson M11 (ook een RK3066 dual core) 9.7".

Bij bv. deze store is er wel het een en ander te bestellen; http://www.aliexpress.com/store/100712, de zoekfunctie op aliexpress doet het ook prima... Er zijn zoveel van die handelaren te vinden daar...

Daarnaast heb je natuurlijk de Kruidvat 9.7", Intertoys 9,7", en andere "pro" tablets, die bijna allemaal terug te herleiden zijn naar de Ployer Momo 11 Bird uit China.
Thanks. Ik zie wel echter dat heel veel suggesties alleen in het buitenland te koop zijn. Dat maakt het voor ons wat moeilijker omdat we dan geen lokale distributeur kunnen benaderen voor een reviewsample. Dan moeten we of eerst proberen dat contact op te zetten, of alle exemplaren kopen. Dat eerste kost tijd, dat tweede geld. Ik zal het er op de redactie eens over hebben,

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
peugeot206gt schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:08:
Vind dat de HTC flyer er ook wel bij mag met zijn 200 euro, ook al is deze al eens los getest (kijken of HTC zijn GB is opgewassen tegen de relatief kale ICS van andere fabrikanten. Daarbij inderdaad de Archos en de Kruidvat Tablet.
In de Pricewatch is de laagste prijs die ik tegenkom 260 euro, da's fors meer dan 200 euro.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hij staat er niet meer tussen, maar er is een topic over volgeschreven :)
HTC Flyer aanbieding bij Hi

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:38
shameete schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:26:
hij staat er niet meer tussen, maar er is een topic over volgeschreven :)
HTC Flyer aanbieding bij Hi
Dit dus, via Hi voor 199,95 (32gb en 3G). Zijn volgens mij tientallen tweakers (zoniet over de honderd) welke voor deze prijs dus een Flyer gekocht hebben. Vind daarom dat deze er best tussen mag.

Mede om een wat 'ouder' HC device (welke uitgebreide software meekrijgt) eens te vergelijken tegen een 'nieuwere' budgettablet.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:24
arnova childpad twv 99 euro
vanaf heden te koop in België, zie bvb recente makrofolder : http://proxy-publitas.met..._1212_NL/#/spreadview/54/

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Samsung Galaxy Tab 2 7.0
225 euro ongeveer, Officiele toegang tot de Play Store, mooi klein beeldscherm!

• exelletor
lukadad schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:00:
arnova childpad twv 99 euro
vanaf heden te koop in België, zie bvb recente makrofolder : http://proxy-publitas.met..._1212_NL/#/spreadview/54/
Resistief scherm die maar een vingeraanraking kan registreren? En een buggy firmware? Een vereiste was trouwens de aanwezigheid van Google Play, dat is hier dus niet.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:25
Neem voor de gein de HP TouchPad met Android ICS mee in een eventuele test.

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:24
exelletor schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 01:09:
[...]

Resistief scherm die maar een vingeraanraking kan registreren? En een buggy firmware? Een vereiste was trouwens de aanwezigheid van Google Play, dat is hier dus niet.
Ah ja, Exelletor, jij hebt deze al in handen gehad zie ik : http://www.arctablet.com/...view-part-1-introduction/

Dus die is echt zo bagger?

Foei Archos, dat je dat onze kinderen durft aandoen.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou overigens wel mooi zijn als het goed verkrijgbare tablets zijn. Sommige van de goedkopere tablets moeten met wat moeite en risico uit China gehaald worden...

• exelletor
lukadad schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 07:47:
[...]

Ah ja, Exelletor, jij hebt deze al in handen gehad zie ik : http://www.arctablet.com/...view-part-1-introduction/

Dus die is echt zo bagger?

Foei Archos, dat je dat onze kinderen durft aandoen.
Ja klopt, ik heb hem. :)

Dat ding heeft zeker potentie en is zeker zo slecht nog niet. Ik hoop alleen dat het wat beter wordt. Er zijn namelijk twee versies - eentje met resistief scherm die nu in de winkels ligt en eentje met capacitief scherm dat over een paar weken(paar weken is een rekbaar begrip :P) verkrijgbaar wordt. Het resistief scherm is op mijn tablet het grootste bezwaar(dat is bij het capacitieve dus verholpen). Ik weet nog niet eens of er Dual-Touch op mogelijk is, het kan altijd dat Archos het geblokkeerd heeft. Wordt even nakijken. :P
Maar ja, eerst even Google Play custom firmware uitbrengen. Root heb ik opgekregen, dus dat is in ieder geval iets. Daarna wordt het proberen om die Gingerbread multimedia apps(ik vind vooral die muziek app echt bagger) te vervangen door degene die erop horen te zitten. Dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde met buggy firmware - ik heb nog geen een fc gehad, maar een paar dingen konden beter.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

Ik zou voor de budget zaken gaan die je kunt kopen bij Kruidvat/Intertoys zeg maar de yarviks, cherrys en de tomtecs.
Je hebt de 10" en een 9,7" 7" en een 8".
Plus straks krijg je goedkope tegra 2 tablets :-).

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 05-06-2012 15:58 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Deze zou ik graag getest zien:
Tomtec Excellent 7 inch Android 4.0 tablet
http://www.bartsmit.com/t...lent-7-android-4-0-tablet

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 07:49:
Zou overigens wel mooi zijn als het goed verkrijgbare tablets zijn. Sommige van de goedkopere tablets moeten met wat moeite en risico uit China gehaald worden...
Dat is ook het probleem dat ik voorzie. Ik zou met alle liefde een test doen van verschillende obscure tablets die via internet in het buitenland besteld moeten worden, maar dat is logistiek heel erg moeilijk om rond te krijgen. Daarnaast zit je mensen dan misschien lekker te maken voor modellen die daarna erg moeilijk verkrijgbaar blijken te zijn.
Quad schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:58:
Ik zou voor de budget zaken gaan die je kunt kopen bij Kruidvat/Intertoys zeg maar de yarviks, cherrys en de tomtecs.
Je hebt de 10" en een 9,7" 7" en een 8".
Plus straks krijg je goedkope tegra 2 tablets :-).
Dat lijkt me inderdaad een realistischere optie. Ik twijfel zelf tussen een categorisering op prijs of op schermformaat. Wat zouden jullie liever zien?

Verwijderd

Ik zou dan voor categorisering gaan op prijs; we hebben het over budget-tablets, dat is toch erg prijsgebonden.

De gemiddelde budget-koper kijkt in eerste instantie naar bang-for-the-buck, vandaar deze keuze.

• Quad

Quad

Doof

Inderdaad, op prijs.
Verder wel leuk dat er aan de GoTters om input wordt gevraagd voor een test, wil ik wel eens vaker zien! ;-).

Maar zou het ook op schermgrootte doen, een combinatie dus.

Categorie 7" (+- 100,-), 9,7" (+- 150,- - 200,-) en 10" (+- 100,- - 150,-).
En daar pak je elk de budgetsprijzen van.

[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 09-06-2012 13:37 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Ik ben even de websites afgegaan van de verschillende speelgoedwinkels en heb nu het volgende lijstje samengesteld.

Android 4.0 Tablet PC 10 inch - €139,99 (Kruidvat)
https://online.kruidvat.n...letPC10inch.html?token=-1

Xiron Tablet 9,7"- €189,- (Blokker)
http://www.blokker.nl/web...egoryId=&productId=125342

Qware Tablet Wit 7 Inch Pro3 - €99,- (Intertoys)
http://www.intertoys.nl/g...t-7-inch-pro3-585926.html

Qware Tablet 10 Inch Pro3 - €179,99 (Intertoys)
http://www.intertoys.nl/g...-10-inch-pro3-583976.html

Qware Tablet Pro 9.7inch 4.0 - 199,99 (Intertoys)
http://www.intertoys.nl/g...o-9-7inch-4-0-586723.html

Dan heeft Bart Smit nog een lijstje TomTec's waarbij echter niet vermeld wordt of ze toegang hebben tot de Play Store. Kan iemand daar uitsluitsel over geven? Hetzelfde geldt voor de Xiron.

• Quad

Quad

Doof

Xiron wordt geleverd met een eigen appstore, angry birds facebook heb je dan wel maar niet de tienduizenden populaire apps in de Google Play store.

Er is echter wel genoeg info te vinden om er met een simpel tooltje een andere ROM erop te zetten met een signed Play store.
Van de Info die ik heb kunnen vinden uit de tomtec topics heeft die wel toegang tot de Play store.

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 13-06-2012 09:45 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• hcQd
  • Laatst online: 01:06
De 10" Xiron en TomTec zijn varianten van hetzelfde apparaat (PiPO DS970). Play Store staat standaard uit, maar kun je aanzetten in de instellingen.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
hcQd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:28:
De 10" Xiron en TomTec zijn varianten van hetzelfde apparaat (PiPO DS970). Play Store staat standaard uit, maar kun je aanzetten in de instellingen.
Daarvoor hoef je dus geen custom rom te flashen? Ik ben natuurlijk niet vies van een beetje tweaken, maar de apparaten moet natuurlijk grotendeels beoordeeld worden op wat ze out-of-the-box te bieden hebben :)

• hcQd
  • Laatst online: 01:06
Werkt gewoon met de standaard rom. BS zet het ook in de omschrijving: Duizenden apps te downloaden via internet, bijvoorbeeld online via Google Play (Android Market).

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zou het leuk vinden om als alternatief ook de Blackberry Playbook mee te nemen. De 16Gb is <€200, en de 32Gb zit daar net boven. Ik denk dat de hardware wat beter is dan de meeste goedkope tablets, maar je moet wel tegen BBOS en de daarbij behorende beperkte android-apps ondersteuning kunnen. Als je puur kijkt naar functies en beschikbare apps kan je er praktisch hetzelfde mee als met Android-tablets. De browser is super, en ook dingen als twitter, facebook, document viewer (office, pdf, ebook) zitten er al op.

Een goedkope android-tablet waar ik op zit te wachten is de Nexus-tablet, die waarschijnlijk ook onder de 200 duikt met een Tegra 3 chipset. Dat zal een geduchte tegenstander worden voor de huidige goedkope tablets, al is de schermgrootte waarschijnlijk wel 7" ipv 10"

Ik zou het liefst twee groepen zien, ongeveer 7" en ongeveer 10". Ook al speelt het budget in deze klasse een grote rol, portabiliteit doet dat ook. Mensen die veel onderweg zijn zullen eerder een 7" overwegen als alternatief voor een e-reader, diegenen die de tablet vooral thuis gebruiken zullen eerder een 10" overwegen.
Handig testcriterium (al is het lastig te definieren): child-proof? Goedkope tablets kunnen ook aangeschaft worden naast al aanwezige apparatuur (laptop/ipad/computer) 'voor erbij' voor de kids, zodat ze die dure apparatuur niet slopen >:). Kleine kinderen zullen zaken als document viewers en beeldkwaliteit niet zo boeiend vinden, maar Angry Birds moet bijvoorbeeld wel gespeeld kunnen worden....

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:58

StrongArmLance

Endless flow

HTC Flyer, A merk, 200 euro icm hi actie, zelfde prijs segment, zal hem erbij doen, ook leuk om dan bouwkwaliteit te vergelijken :)

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

WoutF schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:16:
[...]

Daarvoor hoef je dus geen custom rom te flashen? Ik ben natuurlijk niet vies van een beetje tweaken, maar de apparaten moet natuurlijk grotendeels beoordeeld worden op wat ze out-of-the-box te bieden hebben :)
Tomtec van mijn broertje had bijvoorbeeld wel de play store, maar heel veel apps stonden er gewoon niet in.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Even een update: ik ben de laatste weken druk geweest met verschillende beurzen, maar dit artikel staat nog steeds op de planning :)

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 15:32
WoutF schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:18:
Even een update: ik ben de laatste weken druk geweest met verschillende beurzen, maar dit artikel staat nog steeds op de planning :)
Ik zou deze Kruitvat tablet ook wel getest willen zien:
Android 4.0 pro-line tablet pc 7 inch, met IPS display

De 9.7 inch variant is helaas uitverkocht, maar dat kan zo volgende week weer anders zijn...

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

• Shuriken

Shuriken

WoutF schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:16:
[...]

Zowel Tomtec als Xiron kan je de Google apps via instellingen aanzetten. Dan heb je gelijk Google Marketplace/Play. Geen custom rom of losse apk nodig om dit werkend te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Shuriken op 03-07-2012 17:44 ]

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 12:32
WoutF schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:41:
Ik ben even de websites afgegaan van de verschillende speelgoedwinkels en heb nu het volgende lijstje samengesteld.

Android 4.0 Tablet PC 10 inch - €139,99 (Kruidvat)
https://online.kruidvat.n...letPC10inch.html?token=-1

Xiron Tablet 9,7"- €189,- (Blokker)
http://www.blokker.nl/web...egoryId=&productId=125342

Qware Tablet Wit 7 Inch Pro3 - €99,- (Intertoys)
http://www.intertoys.nl/g...t-7-inch-pro3-585926.html

Qware Tablet 10 Inch Pro3 - €179,99 (Intertoys)
http://www.intertoys.nl/g...-10-inch-pro3-583976.html

Qware Tablet Pro 9.7inch 4.0 - 199,99 (Intertoys)
http://www.intertoys.nl/g...o-9-7inch-4-0-586723.html

Dan heeft Bart Smit nog een lijstje TomTec's waarbij echter niet vermeld wordt of ze toegang hebben tot de Play Store. Kan iemand daar uitsluitsel over geven? Hetzelfde geldt voor de Xiron.
Uiteindelijk komen ook deze tablets allemaal uit China... Alleen hebben deze winkels (Intertoys, Kruidvat, Bart Smit) in Europese resellers als Qware een 'betrouwbaar' distributie kanaal gevonden. Die doen niets anders dan 'rebrand'-en. Als een tablet stuk is, dan ruilen deze winkels je tablet in voor een nieuwe, of je tablet wordt teruggestuurd en dan kan je soms weken (of langer) je tablet kwijt zijn (gaat immers ook terug naar China...). Consequentie is wel dat al de tablets die je in je lijstje hebt opgenomen achterlopen op het nieuwste van het nieuwste uit China.

Eén van de voorbeelden van het nieuwste uit China is de Aoson M11 met de Rockchip 3066. Een degelijke tablet, mooie styling, en van een betrouwbare Chinese fabrikant. Bestellen uit China is tegenwoordig erg betrouwbaar, je kan op een website als http://www.aliexpress.com tablets bestellen bij gerenommeerde suppliers, daar ze werken met een ratings systeem. En bij klachten treedt Alibaba.com actief op. En als een product niet binnen een bepaalde termijn wordt verzonden, krijg je je geld terug. Wellicht kan hier nog een keer een apart artikel over geschreven worden. Met do's en don't's en tips.

Overigens zullen er vast wel tweakers zijn die één van de nieuwste tablets uit China heeft laten overkomen en deze voor een review wil afstaan. Dit kan je dan als referentie gebruiken in je review. Dit puur als suggestie. :)

Succes met de reviews.

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieAnanas op 06-07-2012 15:11 ]

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Maar ook letten op de dingen die je wil met zo'n tablet, echt gamen lijkt me vrij onmogelijk met die Qware's. Op zo'n rebranded tomtec deed angry birds het niet eens.

Films, boeken (en of je ze buiten kan lezen) ed zijn veel belangrijker, en de algemene respons van de homescreen natuurlijk.

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 12:32
kristan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:15:
Maar ook letten op de dingen die je wil met zo'n tablet, echt gamen lijkt me vrij onmogelijk met die Qware's. Op zo'n rebranded tomtec deed angry birds het niet eens.

Films, boeken (en of je ze buiten kan lezen) ed zijn veel belangrijker, en de algemene respons van de homescreen natuurlijk.
Mijn vrouw heeft de Qware 9.7" Pro van de Intertoys en dit is een prima tablet. Angry birds wordt platgespeeld door haar... Gamen gaat dus prima. Mooi scherm ook, te vergelijken met iPad2. De hardware doet niet echt onder voor mijn paar jaar oude SGS 1 telefoon (die destijds top of the bill was in Android land...).

Maar wel een interessante vraag inderdaad. Waar zal op gelet worden tijdens de review? Wat wordt er getest, wat willen de tweakers weten van dit soort tablets? Persoonlijk vind ik de aansluitingen een pluspunt van dit soort tablets; ze hebben bijna allemaal standaard usb (+ host), hdmi en sd card optie. Dan doen sommige dure tablets van Samsung en Asus ze niet na...

Ik verwacht dat de conclusie vooral zal zijn dat de tablets prima meekunnen met de nieuwste dure tablets, op processorkracht en grafische prestaties na. Dit komt door de wat verouderde chipsets in de Qware / Cherry tablets. Met de nieuwste tablets uit China is dit nadeel weggenomen, de Rockchip 3066 kan grafisch mee met de Tegra 3 en op cpu vlak loopt deze niet ver meer achter. Pluspunten zijn toch wel de prijs, de aansluit/uitbreid mogelijkheden, makkelijk te rooten of zelfs standaard geroot en een kale Android 4 installatie. En je kan een discussie verwachten over resolutie (pixeldichtheid). Maar ja, ik loop nu vooruit, en ik ben erg benieuwd naar de reviews van WoutF... :+

• Shuriken

Shuriken

Het zou leuk zijn als de nieuwe Yarvik TAB9-200 Xenta 9.7" Tablet Zwart gereviewed ging worden. Dit is een tablet op basis van de Rockchip 3066 (Dual Core A9 met Quad Core Mali400 GPU) en Google Play.

Deze zou zeer binnenkort beschikbaar moeten zijn in NL webshops.

[ Voor 14% gewijzigd door Shuriken op 13-08-2012 20:28 ]

Verwijderd

Ik zou de PiPo U1 erg graag getest willen zien, maar ja daar blijft het al eerder aangekaarte logistieke probleem mee bestaan..

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
Dit lijstje komt veel te laat. De RK3066's die rondjes rennen om Tegra 2 em zelfs 3 devices zijn al uit. De M11, de N101, de Pipo Max M11 etc voor een prijs van rond de €200 incl verzenden, komt nog wat bij natuurlijk maar je hebt gewoon een retekrachtige tablet met een prima scherm (9,7 4:3 of 10.2 19:9) Doe er nog een el cheapo 7 inch AmLogic Dual-Core, Ainol Novo 7 Aurora bij (130 eu uit en thuis) en een referentie model uit het lijstje om het enorme verschil voor die paar tientjes te laten zien

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Misschien ook leuk om een van de allergoedkoopste 7" mee te nemen zoals polaroid van de kijkschop(77 euro). Google play is voorgeïnstalleerd en heeft, en de specificaties kloppen van geen meter in de advertentie en doos. Lijkt bij de goedkope vaker voor te komen dat specificaties niet altijd helemaal kloppen.

-Andere hobby- -

• Shuriken

Shuriken

DaBuzzzzz schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:51:
Dit lijstje komt veel te laat. De RK3066's die rondjes rennen om Tegra 2 em zelfs 3 devices zijn al uit. De M11, de N101, de Pipo Max M11 etc voor een prijs van rond de €200 incl verzenden, komt nog wat bij natuurlijk maar je hebt gewoon een retekrachtige tablet met een prima scherm (9,7 4:3 of 10.2 19:9) Doe er nog een el cheapo 7 inch AmLogic Dual-Core, Ainol Novo 7 Aurora bij (130 eu uit en thuis) en een referentie model uit het lijstje om het enorme verschil voor die paar tientjes te laten zien
Het idee is, misschien helaas, dat het tablets zijn die in NL te koop zijn. Het schrikt veel mensen toch af om bij een (obscure) chineze webshop iets te moeten kopen.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Even een update, het blijkt moeilijker om toko's als de Kruidvat, Blokker etc.. te contacteren dan ik dacht. Die hebben natuurlijk geen persafdeling die regelmatig samples uitstuurt, en de helpdesk kan er ook niks mee. Alternatief is natuurlijk alles los kopen, maar we hebben op de redactie jammer genoeg geen gedeelde pinpas ;)

Daarnaast komen er continu tablets uit van grotere namen die we ook willen meepakken, de agenda zit dus steeds behoorlijk vol.

Het artikel staat zeker nog steeds op de planning, maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het nog wel even op zich kan laten wachten, zeker met de IFA-elektronicabeurs in het vooruitzicht eind deze maand.

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 16:38
Ik heb een shop gevonden die de ainol elf II dualcore met 2x mali 400gpu 7 inch tablet verkoopt.
http://www.zeelandict.nl/
Misschien kan je hier wat mee.
Ik heb `m zelf ook en ben zeer tevreden met de ainol.

[ Voor 15% gewijzigd door R3P4 op 29-08-2012 09:01 ]

• Peetz0r
  • Laatst online: 13-11 18:02
mad_max234 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:09:
Misschien ook leuk om een van de allergoedkoopste 7" mee te nemen zoals polaroid van de kijkschop(77 euro). Google play is voorgeïnstalleerd en heeft, en de specificaties kloppen van geen meter in de advertentie en doos. Lijkt bij de goedkope vaker voor te komen dat specificaties niet altijd helemaal kloppen.
Dat is inderdaad de goedkoopste van de ICS-tablets die in nederlandse winkels te krijgen is, inclusief Play Store. Ook is deze tablet te rooten, zie Polaroid White Line tablet, nu met extra gratis ROOT!

Ikzelf zou best in een review willen zien hoe deze zich verhoudt tot andere goedkope tablets, en zelfs de duurdere waar jullie ongetwijfeld mooie benchmarks op gaan draaien ;)
Misschien kan ik inderdaad m'n tablet wel even uitlenen, als dat zo uitkomt...

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
pricewatch: Yarvik GoTab Zania 10ic Aluminium
Dit keer met Google Play en een beter scherm, qua resolutie dan de vraag is hoe het met de helderheid zit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-11 06:35
inderdaad als je Qware 9.7" doet op de A10 is dat vergelijkbaar met een Kruidvat 9.7"

graag ook de Yarvik Xenta meenemen o.b.v. RK3066 dus Dual Core

• Quad

Quad

Doof

De nieuwe Pro-Line van Kruidvat mag ook wel getest worden.
Snelle dual core Cortex A9 met quadCore Mali400 GPU. En volgens diverse tests heeft deze RK3066 processor enorm goede I/O.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 12:18
Met name de nieuwe Rockchip 3066 tablets kunnen volgens mij wel aardig mee met het Tegra3 geweld. Ook lijkt Jelly bean al op een aantal zeer goed te werken en wordt de quality check bij de no-name fabrikanten steeds hoger! Daarbij de ligt de prijs voor een 10" inclusief verzendkosten exclusief importtax op ongeveer 150 euro en dat is ongeveer de helft van een vergelijkbare van grote merken.

[ Voor 27% gewijzigd door dangerousp op 05-09-2012 14:52 ]

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
Wat ik zelf erg interessante tablets vind zijn onder meer de tablets van ainol. En daarmee doel ik op de nieuwere varianten.
Zo hebben ze op dit moment een dual-core 10 inch aluminium tablet voor 200 dollar.
Ziet er uit als een erg mooie tablet.
Daarnaast komen binnen geringe tijd nog een aantal quad-cores uit waarvan er 1 een resolutie van maarliefst 1920*1200 heeft.

Naar mijn idee is het het kijken waart naar deze tablets

Hier nog een filmpje van de 10 inch dual core
YouTube: Ainol Novo 10 Hero Tablet PC unboxing World Premiere @ dealsprime

• Quad

Quad

Doof

Wout, al wat nieuws hierover?

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Voor mensen die een berg benchmarks willen zien van de RK3066: http://bbs.1pad.cn/thread-45666-1-1.html

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Nee :/
Het was de bedoeling om dit in de zomer te doen tijdens 'komkommertijd' omdat er dan minder producten geïntroduceerd worden en we er tijd voor zouden hebben. Ik heb echter onderschat hoe moeilijk het is om die dingen te verkrijgen - normaal kunnen we een fabrikant bellen en hebben we met een paar dagen een sample.

We hebben nu het 'window' een beetje gemist. Want eind van de zomer hadden we de IFA-beurs en sindsdien stroomt de redactie vol met nieuwe hardware die getest moet worden. Ik ben de afgelopen week bijvoorbeeld bezig geweest met de nieuwe iPad en iPad mini, en er liggen alweer een heleboel Windows 8-tablets te wachten.

Ik wil de goedkopere tablets nog steeds een keer behandelen, maar ik zie daar binnenkort gewoon even geen tijd voor. De modellen van grote fabrikanten spreken nou eenmaal een groter publiek aan, en daarom krijgen ze voorrang.
Pagina: 1