Ik ben een van de weinigen denk ik die Seats and Sofas wel een leuke winkel vind.
Vooral die opdringerige verkopers, is toch geweldig leuk om daar mee om te gaan, lekker laten praten en toch je eigen beslissing erdoor drukken of gewoon niets kopen, zo moeilijk is dat toch niet?
Ik heb zelf ook zo'n communicatieve cursus gevolgd en weet ongeveer hoe de vork in de steel zit en wat hun methode is en zal me er ook niet door laten inpakken.
1x geweest, verkoper maakte een praatje met mij, en vervolgens alleen maar gericht op m'n vrouw, alle voordelen en verkooptechniek geprojecteerd op m'n vrouw, waarom niet op mij weet ik ook niet, uiteraard niets gekocht, hetzelfde wel vaker meegemaakt, ook stofzuigerverkopers of abonnementen verkopers, alleen maar gericht op m'n vrouw en mij kijken ze niet meer aan na een korte introductie.
Later nog een keer geweest, toen hadden we een verkoper die wel aardig was, niet zo opdringerig, ons zelf keuzes laten maken, uiteindelijk wilden we voor een bank gaan maar ik wist niet zeker of deze zou passen in de woonkamer, dus ik wilde niets tekenen, uiteindelijk wel getekend met als voorwaarde dat de koop ongedaan gemaakt kan worden als het niet zou passen.
Thuis paste het gewoon goed, en heb er nog steeds geen spijt van.
Maar ook de andere kant gezien, een stel in de winkel die niet zo goed NL sprak allerlei trucs toepassen en uiteindelijk een bank toch verkopen.
Hetzelfde geld voor stofzuigerverkopers (Delphin, Curby etc) en (energie)verkopers aan de deur, het lijkt wel of Nederlanders het moeilijk of niet durven om nee tegen zo iemand te zeggen, wat is er zo moeilijk aan, gewoon NEE, succes verder.
Wat ik altijd doe, ook een tip aan de TS, voor grote uitgaven wat dan ook, ALTIJD een nachtje over slapen, dan pas tekenen, een "speciale" aanbieding is er morgen ook heus nog wel.
[
Voor 10% gewijzigd door
Ora et Labora op 30-05-2012 12:44
]