• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 23:28
unfor schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:18:
[...]
Ik merk geen verschil met mijn 1ms TN scherm.
De responsetijd is wel wat anders hè. Die Qnix heeft 6-8ms responsetijd, dus dat is wel weer jammer, maar ik heb nog nooit zo'n groot scherm met zoveel resolutie gezien met minder responsetijd.
joopv schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:25:
[...]

Volgens mij kan die verkoper aardig in de problemen komen bij zowel ebay als paypal als je dit soort mailtjes publiceert. En dan hebben we het nog niet eens over extra aandacht van de douane cq. fiscus.

Tja, en of je belastingontduiking asociaal of grappig is mag je zelf uitzoeken. Wellicht veranderd je mening op het moment dat het een beetje tegenzit en je vadertje staat nodig gaat hebben.
Zal 't ff in een spoiler zetten. Dan wordt het niet ge-indexed denk ik?
Brad Pitt schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:26:
[...]

Had dat ook gedaan. Vond de douane geen enkel probleem. Hoefde slecht 85 Euro aan hen af te tikken d:)b
Slechts?

[ Voor 17% gewijzigd door snsgn op 21-11-2013 12:59 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
snsgn schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:18:
YouTube: Qnix QX2710 Review 2560x1440 96hz+ Matte PLS

Input lag was nauwelijks merkbaar zei deze reviewer volgens mij.
Hij heeft alles tot op de bodem uitgezocht :).
unfor schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:18:
[...]
Ik merk geen verschil met mijn 1ms TN scherm.
Dank! :)
snsgn schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:56:
[...]

De responsetijd is wel wat anders hè. Die Qnix heeft 6-8ms responsetijd, dus dat is wel weer jammer, maar ik heb nog nooit zo'n groot scherm met zoveel resolutie gezien met minder responsetijd.
Inputlag word ook in ms berekend dus 1ms zou theoretisch ook gewoon betrekking op de inputlag kunnen hebben.
Ennuh, 6-8ms.. is dat BWB of Grey to Grey?

[ Voor 31% gewijzigd door ChojinZ op 21-11-2013 14:23 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• snsgn
6-8ms GtoG, staat vaak in de advertenties op ebay.
Maar geen input lag hebben scheelt natuurlijk wel, omdat wat je computer naar je scherm stuurt direct wordt getoond. Een hogere reactietijd van het scherm kan eerder voor meer blurry beelden zorgen. Bij mij staat geen input lag denk ik iets hoger aan het lijstje.

• ChojinZ
snsgn schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:52:
6-8ms GtoG, staat vaak in de advertenties op ebay.
Maar geen input lag hebben scheelt natuurlijk wel, omdat wat je computer naar je scherm stuurt direct wordt getoond. Een hogere reactietijd van het scherm kan eerder voor meer blurry beelden zorgen. Bij mij staat geen input lag denk ik iets hoger aan het lijstje.
8 ms heb ik idd zien staan. Maar nergens kon ik wat vinden over de testmethode (GtG of BWB)

Maar ben met je eens dat ik meer waarde hecht aan een lage inputlag dan lage reactie tijd (mits de reactietijd niet overdreven hoog is natuurlijk).

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Was sarcastisch hè. Uiteraard bezwaar ingediend. Uiteraad nul komma nul op vernomen. Echt top daar.

Nickname does not reflect reality

• snsgn
Brad Pitt schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:07:
[...]

Was sarcastisch hè. Uiteraard bezwaar ingediend. Uiteraad nul komma nul op vernomen. Echt top daar.
Dat vermoeden had ik al, dat het sarcastisch was, maar wat heb je precies op het pakket/invoice/whatever laten zetten?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
snsgn schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:56:
[...]

Waar je het ook over hebt maakt niet zoveel uit, ik zie geen verschil tussen mijn 120 Hz TN scherm en mijn Qnix 2710 die op 120 Hz draait.
Geen lag, ghosting, whatever :)

• snsgn
unfor schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:34:
[...]
Waar je het ook over hebt maakt niet zoveel uit, ik zie geen verschil tussen mijn 120 Hz TN scherm en mijn Qnix 2710 die op 120 Hz draait.
Geen lag, ghosting, whatever :)
d:)b

Ik kan niet wachten... :D

Ik bestel 'm zodra ik reactie heb. Had nog een vraagje namelijk.
Over 7 uur is het daar ochtend. Dan reageren ze tot nu toe meestal :*)

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
snsgn schreef op woensdag 20 november 2013 @ 02:45:
[...]

Met het model met meer aansluitingen dan alleen DVI-D kan je waarschijnlijk niet overclocken naar 120Hz (hij heeft zo'n model, blijkt op pag.2).

Anyway, ik zit ook zeer met de gedachte om de Qnix QX2710 Evolution II aan te schaffen, voor 221,52 nu op Ebay + 14,79 expedited shipping.
Mijn Samsung Syncmaster 305T+ is zojuist voor de 4e keer overleden, na nog 2 jaar er succesvol mee gewerkt te hebben door middel van 4x de 'oven trick'. Hij was namelijk 2 jaar geleden al kapot. De 5e keer is 'm vandaag fataal geworden, want de symptonen waren niet verdwenen zoals voorheen steeds het geval, maar het werd erger. RIP tweedehands 30" PVA scherm :(
Oftewel de DP of zoals ik lees multi-input versies van de QNIX 2710 zijn eigenlijk alleen voor mensen die alleen een DP of HDMI hebben, geen actieve adapters willen enzo.. Bedankt voor de extra info en succes met het maken van je keuze!

• ChojinZ
En besteld!
http://www.ebay.nl/itm/321237616203
:)

Ben erg benieuw naar de monitor. Hij gaat het opnemen tegen mijn oude HP LP2475W IPS scherm. Niet 1 van de minste. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Laatst online: 02-08 20:37
Eigenlijk ben ik ook gigantisch geïntresseerd in deze aanbieding:

http://www.ebay.nl/itm/321237616203
( http://www.ebay.com/itm/M...nel-Monitor-/330932578190) << zou het zelfde scherm moeten zijn met een andere merknaam op ..

Heeft er iemand al ervaring met de doanekosten in België ?

50/60 euro inport kosten klinkt voor mij "too good to be true".
Tot nu toe is m'n ervaring dat ik zelf op een gezelschapspel van 40 dollar soms 20 euro inport en handling mag betalen .. De Belgische staat is altijd je vriend ;w

Ik meen me inderdaad wel iets te herrineren dat ze geen kosten zouden mogen rekenen op computer en hi-tech onderdelen .. maar als ze de BTW rekenen op de "echte 27" schermprijzen in België" dan kom je snel aan 21% van 700 euro (wat dus 147 euro is + handling kosten .. ) en als je niet oplet krijg je nog een boete omdat ze vinden dat de aangegeven 220euro veel te lage prijs is ..

Tweede ervaring is dat je maar uw product krijgt na het betalen van het veel te hoge bedrag en ze daarna niet meer reageren op je klachten tot je een advocaat op hun nek stuurt ..

[ Voor 8% gewijzigd door lightdestroyer op 22-11-2013 10:01 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Heb zojuist de Qnix aangeschaft! http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=321222997974

Ik heb 'm gevraagd of hij mij kan vertellen wat hij op het pakket gaat zetten om al te hoge douanekosten te omzeilen :P. Hij was daar niet helemaal duidelijk in. Ik vraag me af wanneer het voor het douanepersoneel te obvious is qua lage bedragen dat er iets niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
snsgn schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:27:
Heb zojuist de Qnix aangeschaft! http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=321222997974

Ik heb 'm gevraagd of hij mij kan vertellen wat hij op het pakket gaat zetten om al te hoge douanekosten te omzeilen :P. Hij was daar niet helemaal duidelijk in. Ik vraag me af wanneer het voor het douanepersoneel te obvious is qua lage bedragen dat er iets niet klopt...
'gift' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Ja, maar dat heb ik 'm zelf gevraagd, ook over de value op de invoice ofzo, en toen zei hij 'of course, no problem', maar hij heeft niet gezegd welke waarde. Hij heeft niet gereageerd gister :(. Misschien vanacht weer vanaf 1:00 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
snsgn schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:26:
[...]

Ja, maar dat heb ik 'm zelf gevraagd, ook over de value op de invoice ofzo, en toen zei hij 'of course, no problem', maar hij heeft niet gezegd welke waarde. Hij heeft niet gereageerd gister :(. Misschien vanacht weer vanaf 1:00 ongeveer.
Ze maken er meestal zoiets van dat je nog ~60 euro import kosten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
monitor is binnen iets van 50 euro import kosten....
vanavond ff testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
snsgn schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:25:
Dat vermoeden had ik al, dat het sarcastisch was, maar wat heb je precies op het pakket/invoice/whatever laten zetten?
Een waarde van $199.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Aha, ik een waarde van $100, heb ik net te horen gekregen. Ik ben benieuwd.
Maar 85 euro betalen voor die waarde van $199 is wel erg veel :/
killer2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:59:
monitor is binnen iets van 50 euro import kosten....
vanavond ff testen :)
En wat heb jij erop staan qua waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Qnix 2710 is binnen!

Korte conclusie:
-Paneel is top!
-Afwerking is matig

Kleur en kijkhoek zijn goed. Weinig tot geen IPS glow te bekennen, geen enkele dode pixel en ook geen backlight bleeding. Ook geen inputlag te bekennen. Soms zie ik wel iets wat lijkt op Ghosting maar dat is (gelukkig) net niet genoeg om het duidelijk te zien en je er aan te irriteren

De afwerking is (zeer) matig. De naden van de behuizing sluiten niet overal even goed, de poot is gammel en de randen zijn niet overal even glad. Het lijkt wel of de behuizing vanuit de mal niet verder (of heel slordig) is afgewerkt. Het bevestigings systeem van de poot aan het scherm zit met een (te) klein schroefje vast.

Zoek je voor weinig geld een goed paneel dan is de Qnix zeker interessant. Zoek je ook iets wat degelijk is gemaakt en goed afgewerkt is dan moet je de Qnix links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik neem toch aan dat je van tevoren wist dat de bezel en voet slecht waren? Ik heb een andere voet op de vesa mount gemonteerd.

Meteen even oc natuurlijk!

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 26-11-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
unfor schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:21:
Ik neem toch aan dat je van tevoren wist dat de bezel en voet slecht waren? Ik heb een andere voet op de vesa mount gemonteerd.

Meteen even oc natuurlijk!
Uiteraard heb ik mij van te voren ingelezen en ik wist ook dat ik van de bouwkwaliteit niet veel moest verwachten (Wat wil je voor die prijs? ;) ). Maar dit is wel heel erg. Of een 5 jarig chineesje met een bot mes zelf de behuizing heeft uit gesneden en in elkaar heeft gezet. Die kwaliteit zeg maar.

OC-en heb ik inmiddels ook gedaan. Zit nu op 96hz. 120 geeft nog problemen. Maar daar moet ik ff wat dieper in duiken.

[ Voor 9% gewijzigd door ChojinZ op 26-11-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Mijn Crossover ziet er prima afgewerkt uit, makkelijk in elkaar te zetten, overal bescherm plastic op :)
Kortom leuk schermpje met glossy scherm, vanavond ff testen met gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
killer2 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:44:
Mijn Crossover ziet er prima afgewerkt uit, makkelijk in elkaar te zetten, overal bescherm plastic op :)
Tja die is ook wat duurder :P

Bedankt voor je korte conclusie ChojinZ. En wederom, wat heb jij betaald aan douanekosten?

Aan iedereen: Mijn Qnix is gisternacht verstuurd, maar de track&trace werkt nog steeds niet.

No estimate available
&
Shipping carrier: FedEx
Last scanned date: N/A
Package location: N/A

En weet iemand hoe dat zit als hij Nederland binnen komt en na de douane is? Hoe track je 'm dan?

EDIT: Nevermind, verandert naar 'In Transit'. Hij is nu in Guangzhou :)

[ Voor 4% gewijzigd door snsgn op 27-11-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
snsgn schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:46:
[...]

Bedankt voor je korte conclusie ChojinZ. En wederom, wat heb jij betaald aan douanekosten?

Aan iedereen: Mijn Qnix is gisternacht verstuurd, maar de track&trace werkt nog steeds niet.

No estimate available
&

En weet iemand hoe dat zit als hij Nederland binnen komt en na de douane is? Hoe track je 'm dan?

Kheb 57 euro bij moeten betalen.

Overigens had de verkoper, zonder dat ik dat zelf heb gevraagd, een pakketwaarde van 100 euro aangegeven. Ik heb de monitor donderdag avond besteld en maandag ochtend stond hij al op de stoep!
Netjes een tracking nummer gehad en pakket was goed te volgen.
killer2 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:44:
De eerste Crossovers waren niet te overclocken. Is dat inmiddels veranderd?

[ Voor 16% gewijzigd door ChojinZ op 27-11-2013 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 14:55

Silence

Godlike

snsgn schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:46:
[...]

No estimate available
&

Duurd altijd ongeveer een dag voordat die werkt. Nummers zijn om te zetten als die in nederland is via PostNL twitter (zo doe ik het altijd) maar meestal heb ik me pakket al binnen voordat hun hem omgezet hebben.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
tja ik "durf " m'n Crossover eigenlijl niet te OC'en straks doet ie plof....
Is er speciale tooling voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
http://www.monitortests.c...om-Resolution-Utility-CRU

Beschrijving heeft meer betrekking op custom resolutions maar met de tool kan je ook refreshrates aanpassen.
Je moet wel eerst even de Pixel Clock Patcher gebruiken.

Welk model heb je? Ik hoor net dat 2730MD en -P tot 125 Hz te overclocken zijn.

Overigens kan het overclocken (mits in kleine stappen) niet heel veel kwaad. Als de overclock het niet doet merk je dat meteen (artifacts of out-of-scan range).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ik heb de 27qw
http://www.crosslcd.co.kr/main.html?tmp=product&pg=27QW

kan het geen kwaad als ie op een hogere freq blijft werken?

[ Voor 30% gewijzigd door killer2 op 27-11-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
unfor schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:21:
Ik heb nog een VESA voet in V&A staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
killer2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:24:
ik heb de 27qw
http://www.crosslcd.co.kr/main.html?tmp=product&pg=27QW

kan het geen kwaad als ie op een hogere freq blijft werken?
Ik heb me redelijk ingelezen en ik ben tot nu toe geen mensen tegen waarvan de schermen gefrituurd zijn. Maar het is en blijft natuurlijk overclocken. Garantie tot aan de deur. ;)

Op korte termijn kan het denk ik geen kwaad. Op lange termijn zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ok welke refresh rate zou het "veiligiste" zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
killer2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:06:
ok welke refresh rate zou het "veiligiste" zijn?
Ik zou beginnen met stapjes van 5Hz en dan kijken wanneer je tegen problemen loopt. Als je de max bent tegen gekomen moet je daar net onder gaan ziten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
mmm be nu met de CRU applicatie bezig maar wil niet echt lukken, weet niet precies hoe ik de aangepast moet activeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
mm heb idd nieuwe inf gemaakt geladen maar kan geen andere Hz kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
killer2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:17:
mmm be nu met de CRU applicatie bezig maar wil niet echt lukken, weet niet precies hoe ik de aangepast moet activeren...
Heb je eerst je driver wel gepatched ? Zoja, dan pas kan je gaan spelen met CRU.

Over CRU:
To use the utility above: click the stock 60Hz profile, press the copy button, make a new profile and then use the paste button. This has created a mirror image of the stock profile. Next, just edit the refresh rate number at the bottom (should be 60 originally) to something like 96.
http://www.overclock.net/...-monitor-club-qnix-x-star

In princiepe dus een copy maken van het standaard 60Hz profiel en vervolgens de copy editen. In de copy aangeven dat de monitor X-hz moet draaien en vervolgens de tool sluiten. FF een reboot doen en dan zal je zien dat je onder Windows beeldscherm eigenschappen je net aangemaakte refreshrate staat.
killer2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:26:
mm heb idd nieuwe inf gemaakt geladen maar kan geen andere Hz kiezen...
Gepatched en gereboot?

[ Voor 10% gewijzigd door ChojinZ op 27-11-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
nee nog geen reboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ga eea proberen :)

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:25
qx2710 led is binnen.

Voor zover ik kan zien geen dode pixels en vrijwel geen backlight bleeding. :)
Zo meteen eens proberen te overclocken

Ik moest wel 69.95 afreken aan DHL voor de BTW kosten.....
Wel vreemd dat een ieder andere douane kosten krijgt.
Ik had 200 dollar value op de doos staan.

De berekende Btw is te hoog, maar bezwaar maken kost 35euro wat je niet terug krijgt vertelde een DHL medewerker me. Klopt dit wel??

• ChojinZ
wesley1980 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:49:
qx2710 led is binnen.

De berekende Btw is te hoog, maar bezwaar maken kost 35euro wat je niet terug krijgt vertelde een DHL medewerker me. Klopt dit wel??
35 euro betalen voor een bezwaar procedure is wel raar. Zo legt je namelijk een (financiele) drempel op waardoor mensen minder snel een bezwaar in zullen dienen. Vanuit DHL snap ik het wel.... :X

• lightdestroyer
wesley1980 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:49:
qx2710 led is binnen.

Hier in België moet je naast de BTW ook nog een "handling" fee betalen. Welke integraal gaat naar DHL in uw geval (zogezegd voor de kosten die ze maken voor de inklaring + stockeren/bewaring van je pakket tot de doane het pakket vrij geeft .. )
Natuurlijk zijn deze kosten vaak veel te hoog en hebben ze niet graag dat je daar tegenin wilt gaan... ;)
PS: Eigenlijk laten ze dus de verzending dubbel betalen, eerst door de verzender die internationale shipping kosten mag betalen en dan nog eens de ontvanger.. klinkt verdacht veel op IR rechten op radio en tv signalen :>

In België heb ik ook de ervaring dat ze direct dollar== euro doen bij de berekening van de btw en minimum waarde drempel van 35 euro (een pakket van 38 dollar werd lekker extra belast + handling fee ..)

Maar in ieder geval lijkt het me dat ze je iets van 25 euro kosten extra gerekend hebben, ik zou gewoon bellen en tenminste 12,50 euro terugvragen, weigeren gewoon dreigen met familiale en een proces. Enkel al het vragen van 35 euro voor een bezwaar is al strafbaar in België en wellicht in NL ook ;)
Wat ze natuurlijk wel kunnen doen is achteraf de werkelijke kosten aanrekenen van het verwerken van je bezwaar maar dan nog enkel indien ze kunnen aantonen dat je bezwaar overtrokken was en/of het de doelstelling had om hun te treffen/ kosten aan te jagen. Zeer zeker niet wanneer er tenminste een twijfel is dat je met rede een bezwaar indiende.

Natuurlijk kan je enkel een bezwaar indienen indien de aangegeven value ook de échte waarde is want bij een bezwaar ligt de bewijslast vooreerst bij jouw. Dé reden waarom ik gewoon nooit vraag om de waarde te wijzigen.
(Eigenlijk zou ik in belgië content zijn moest de doane tax "maar" 60/70 euro zijn, kvrees voor veel meer. Normaal zal ik het je morgen weten te vertellen. zou 97euro moeten zijn op 2 schermen + eventuele fee's .. )

Edit zonet zelf mijn pakket aan de deur gehad: doane kosten: 300 euro. kga die dus niet aanvaarden XD
Blijkbaar durven ze nog 100 euro extra aan te rekenen voor "verzekerd te verzenden" van de doane naar m'n huis .. =__=
Maw is zelf niet de moeite bezwaar te maken (moet je eerst betalen, dan klacht indienen en een jaar later eventueel je geld terugkrijgen .. ) Voor het initiele bedrag kan ik evengoed gewoon in de EU een ander scherm kopen en me de last van bezwaar indienen/ opvolging besparen.
Zo zie je ik zou in België zeker niet klagen over een inport tax van 70 euro :9

Specs

• wesley1980
Ongelooflijk, dat lijken wel maffia praktijken. Ervoor zorgen dat bezwaar maken heel veel tijd en geld kost...

Krijg me monitor nu op 100hz stabiel, 110hz geeft strepen.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Zodra de doos wordt opengemaakt of gedetailleerd wordt gescand wordt er gewoon een schatting gemaakt van de aanschafprijs. Iedereen begrijpt natuurlijk dat zo'n monitor geen $100 kost. Al laat je $1 op het pakket zetten, niemand gaat dat geloven. Ook de douane niet. Als de prijs redelijk is worden daar gewoon de kosten over gerekend. Zijn ze obvious verzonnen dat wordt er geschat aan de hand van bijvoorbeeld een zoektochtje online, of ze sturen je per post een verzoek om de rekening te tonen. Volgens mij kan het voor de verzender zelfs strafbaar zijn om een verzonnen aanschafprijs op te geven.

• wesley1980
Als er vele male vanuit dezelfde afzender een zelfde soort doos met monitor word verstuurd en er vrijwel altijd rond de 54 voor word gerekend dan is het lastig te begrijpen dat ze alsnog een andere schatting doen.

• lightdestroyer
Oyster schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:20:
Zodra de doos wordt opengemaakt of gedetailleerd wordt gescand wordt er gewoon een schatting gemaakt van de aanschafprijs. Iedereen begrijpt natuurlijk dat zo'n monitor geen $100 kost. Al laat je $1 op het pakket zetten, niemand gaat dat geloven. Ook de douane niet. Als de prijs redelijk is worden daar gewoon de kosten over gerekend. Zijn ze obvious verzonnen dat wordt er geschat aan de hand van bijvoorbeeld een zoektochtje online, of ze sturen je per post een verzoek om de rekening te tonen. Volgens mij kan het voor de verzender zelfs strafbaar zijn om een verzonnen aanschafprijs op te geven.
Spijtig genoeg stond er op mijn verzending wel de correcte prijs :P (sowieso zo'n scherm verzenden met als value 100$ dollar erop is vragen om problemen :p)
Nog speciaal gevraagd in de communicatie om de value van 299dollar expliciet erop te zetten (zodat de verkoper niet uit z'n eigen een lagere value zou gebruiken om mij te helpen)
De correcte doane tax is dan ook 97,30 euro. In geval van twijfel dienen ze contact op te nemen met de verkoper of indien onmogelijk met u als koper om aan te tonen dat de factuur juist is (heb ik nog nooit geweten hoor, ze lappen er wat bij).
In mijn geval is het gewoon duidelijk dat ze een pakket van 2 schermen zagen, 100 euro tax .. "hey 2 pakketten" .. -> 2*100 euro .. :P
+ nog eens 100 euro extra vanwege ups voor de "handling en insurance".
Het is duidelijk waar het fout is gelopen, maar om iets te laten corrigeren .. dat is wat anders diegene die de factuur ging laten betalen wou die zelf niet aan mijn broer afgeven omdat hij ook door had dat deze niet klopte (hij had maar 2 schermen bij zich, niet 4 XD)

Het feit is gewoon dat er vaak verkeerde doane taxen worden gehoffen en dat blijkbaar ups er ook nog eens snel wil aan verdienen. De brave mens die alles stilzwijgend betaald en geen klacht durft in te dienen (of gewoon niet durft te weigeren) hebben ze dan altijd liggen. Het is niet de eerste keer dat ik zoiets voor heb en zal wellicht niet de laatste zijn.
Mijn raad is om gewoon correcte value op de pakketten te zetten en geen schrik hebben om klachten in te dienen.

Specs

• ChojinZ
wesley1980 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:09:

Krijg me monitor nu op 100hz stabiel, 110hz geeft strepen.
LCD reduced al geprobeerd? En indien AMD gebruiker: "Reduce DVI frequency on high-resolution displays" aanvinken in CCC wil ook nog weleens helpen.

• wesley1980
ChojinZ schreef op donderdag 28 november 2013 @ 22:09:
[...]

LCD reduced al geprobeerd? En indien AMD gebruiker: "Reduce DVI frequency on high-resolution displays" aanvinken in CCC wil ook nog weleens helpen.
Geprobeerd, maar helaas tot nog toe niet hoger gekomen dan 105hz met verschillende settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Hij is binnen! Geen dode pixels, lichte backlight bleeding linksonder en rechtsonder. 120Hz zonder problemen, maar wordt dan erg donker. Custom color profiles verhelpen dit. Gebruik nu 100Hz.

Moet nog maar kijken wat ik 't beste vind. Heb 'm net een uurtje aan staan.

Oh, en de voet is redelijk triest te noemen. Een duwtje tegen het scherm en hij blijft 10 seconden schommelen. Bovendien staat hij een klein beetje scheef. Denk wel dat ik 'm misschien aan m'n muur wil hangen, dus dan is het niet zo erg.

[ Voor 30% gewijzigd door snsgn op 03-12-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
snsgn schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:11:
Hij is binnen! Geen dode pixels, lichte backlight bleeding linksonder en rechtsonder. 120Hz zonder problemen, maar wordt dan erg donker. Custom color profiles verhelpen dit. Gebruik nu 100Hz.

Moet nog maar kijken wat ik 't beste vind. Heb 'm net een uurtje aan staan.

Oh, en de voet is redelijk triest te noemen. Een duwtje tegen het scherm en hij blijft 10 seconden schommelen. Bovendien staat hij een klein beetje scheef. Denk wel dat ik 'm misschien aan m'n muur wil hangen, dus dan is het niet zo erg.
En wat hebben we moeten betalen aan de douane/koerier? ;)

De voet is voor mij ook de grootste ergernis. Kheb al gekeken naar leuke VESA voetjes maar alles wat ik leuk vind is weer zo duur... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Afgeleverd met FedEx, dus krijg de rekening later van hun.

Net een voet gekocht van Amazon. Zijn best wel moeilijk te krijgen en weinig keus op ebay. En duur in Nederland.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B005C2914C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Ik zit met een probleempje.
Ik heb een andere standaard met VESA mount kunnen regelen maar ik krijg de poot van mijn Qnix niet los. :| Nergens zie ik een bevestigings mechanisme en hard trekken en duwen heeft ook niet geholpen.

Iemand een idee?
Het gaat dus om de poot. Niet de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ChojinZ schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:19:
Ik zit met een probleempje.
Ik heb een andere standaard met VESA mount kunnen regelen maar ik krijg de poot van mijn Qnix niet los. :| Nergens zie ik een bevestigings mechanisme en hard trekken en duwen heeft ook niet geholpen.

Iemand een idee?
Het gaat dus om de poot. Niet de voet.
Je moet het scherm openen verwijderen om de poot te verwijderen.
YouTube: Dismantling Korean QX2710 PLS - Stand Removal or Tilt Pressure Adjustment

Succes, er zijn genoeg guides te vinden om het scherm te openen :)
Ik heb hem al meerdere keren open gehad, ook om backlight-bleed te fixen.
Goedkope zwarte tape van de action gebruikt, scheelt behoorlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 04-12-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Je moet de hele monitor open halen om bij een paar schroefjes te komen, zodat je de poot eruit kan halen. :P

EDIT: Ho, iemand was me voor, ik zat nog op de vorige pagina die ik refreshde...

[ Voor 29% gewijzigd door snsgn op 04-12-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Duidelijk, tx!

Moet ik em binnenkort ook maar eens open maken. Kan ik ook gelijk de backlight bleed mod proberen.

@ unfor:
Was die mod een beetje te doen? Is de kans op falen groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ChojinZ schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:28:
Duidelijk, tx!

Moet ik em binnenkort ook maar eens open maken. Kan ik ook gelijk de backlight bleed mod proberen.

@ unfor:
Was die mod een beetje te doen? Is de kans op falen groot?
Vrij simpel, de metalen frame los halen en er zwarte tape om plakken, zodat licht er minder makkelijk door kan ontsnappen.
Veel van deze frames zijn ook licht gebogen, ik heb hem iets bijgebogen.
Kans op falen, tja als je een prutser bent kun je het glas kraken bij het terug plaatsen van de bezel :)
Is een aantal keren voorgekomen op OC.net forums, maar gezien daar duizenden posts zijn gemaakt valt het wel wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Jammer dat je voor $279 deze monitor niet kunt bestellen. Komt het weleens voor dat een 2560x1440 monitor beschikbaar is voor $300 incl. verzendkosten naar Nederland?

Ik besef me dat er nog eens €50-60 aan douane-heffingen bovenop zal komen, maar ik vind €270 een mooie prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Welke kunnen jullie aanraden hiervan?
http://www.ebay.com/itm/C...itors&hash=item3cd6d14642
http://www.ebay.com/itm/N...itors&hash=item20cd2d0a95
http://www.ebay.com/itm/T...itors&hash=item4aca921420

http://www.amazon.com/QNI...LED-Monitor/dp/B00BUI44US
Weliswaar €25 duurder, maar spreekt me erg aan! Ervaringen met dit beeldscherm? Ervaringen met retourneren naar Amazon? Deze aankoop veiliger of minder veilig dan via eBay?

PS: Verkoopt niemand zijn Koreaanse monitor? Ik zie ze hier nooit voorbij komen en heb regelmatig gezocht.

[ Voor 25% gewijzigd door chronoz op 09-12-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Als je wilt gaan overclocken (wat zeeeeer de moeite waard is) zal je een DVI-DL scherm moeten nemen.
Nu zie ik bij de X-start de term "DP" staan wat volgens mij duid op Display Port. Is dus een scherm wat niet kan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
http://www.ebay.com/itm/X...-PC-Monitor-/131067589280
Ik wil deze wel kopen voor 189 pond, maar hoe neem ik nu contact op met de seller met de vraag of ze ook een EU-stekker kunnen leveren? Ik gebruik eigenlijk nooit eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Helemaal onderaan staat "ask a question", daarop klikken, dan "other", dan "continue" en dan kun je je verhaal typen naar die beste man.

Wel heb je een eBay account nodig, en als die op nederlands staat, heb je natuurlijk Nederlandse tekst, maar je komt er dan vast nog wel uit.

Het krijgen van een EU stekker is trouwens geen groot probleem, de Action heeft die vast ook wel rondslingeren, en anders de plaatselijke elektro-shop wel. En anders DX.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
chronoz schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:06:
http://www.ebay.com/itm/X...-PC-Monitor-/131067589280
Ik wil deze wel kopen voor 189 pond, maar hoe neem ik nu contact op met de seller met de vraag of ze ook een EU-stekker kunnen leveren? Ik gebruik eigenlijk nooit eBay.
Volgens mij hebben ze in Korea ook dezelfde standaard als hier.
En al komt hij met een US stekker, dan nog maakt het niet zoveel uit..
Wie heeft er niet minstens een tiental van die standaard 3-punts voeding kabels liggen? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.knap-it.com/wp-content/uploads/2013/10/Type-AC-PC-Y-Power-Cord-Cable.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door unfor op 14-12-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
The product include bundle is power plug type F. Je kunt er gratis een converter bij krijgen, maar je hebt gelijk. Er gaat natuurlijk een standaard-kabel in de monitor die te vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Nu pas mijn factuur gekregen van FedEx. Slechts €33,39. Daar kan ik mee leven :)
Waarde van de QNIX was $150, stond er.

Kan trouwens nergens vinden hoe ik dit zou moeten betalen. Beetje vreemd.
Ik bel ze morgen wel even, fijn een 0800 nummer.

[ Voor 8% gewijzigd door snsgn op 20-12-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Waarom zou je een 27 inch met 2560x1440 nemen? :?

Naast dat veel dingen op die resolutie klein lijken te zijn om goed te kunnen aflezen, is de 16:9 ratio een hel als je ook andere dingen mee wilt doen dan alleen films kijken.

Beter neem je 2560x1600, 16:10 ratio. Stukken fijner met browsen, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

wat je dan automatisch naar het 30" segment brengt, wat vaak het dubbele kost (wild educated guess)

maar ik snap je standpunt, daarom zit ik ook al enkele jaren op een LG W3000H..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:46:

In NL betekend dat een scherm van 1000 euro en zelfs met importeren blijft het nog steeds erg duur voor een paar pixels meer.
Naast dat veel dingen op die resolutie klein lijken te zijn om goed te kunnen aflezen, is de 16:9 ratio een hel als je ook andere dingen mee wilt doen dan alleen films kijken.
:z Is totaal niet klein en met hogere resolutie wordt het alleen maar scherper....

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
-The_Mask- schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:42:
[...]

In NL betekend dat een scherm van 1000 euro en zelfs met importeren blijft het nog steeds erg duur voor een paar pixels meer.
Valt mee, ik typ dit vanuit 3 x 3008WFP 2560x1600. Per stuk 2e-hands voor 250 euro gekocht. 4 jaar later doet mn triple monitor setup van 30 inchs totaal 750 euro nog altijd vrolijk, zonder 1 dode pixel of rare effecten. :)

Alleen ik moet wel bij aantekenen dat de videokaart soms zucht en steunt (heb geen high end systeem), wanneer ik films of spellen over 3 monitoren gelijktijdig speel, waardoor je sommige spellen maar op 1 monitor speelt.

[ Voor 34% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-12-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dan heb je ook weel heel veel geluk, want voor 250 euro krijg je meestal niet eens een Dell UltraSharp met een resolutie van 2560x1440.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:46:

Overdrijven is ook een vak...16:9 is niets mis mee mits je in de hoogte maar genoeg pixel en oppervlak hebt. 1440 is wat dat betreft voldoende.
Ik kom zelf van een 16:10 monitor af (1920*1200) en na een week wist ik al niet beter.
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:46:
[...]

Valt mee, ik typ dit vanuit 3 x 3008WFP 2560x1600. Per stuk 2e-hands voor 250 euro gekocht. 4 jaar later doet mn triple monitor setup van 30 inchs totaal 750 euro nog altijd vrolijk, zonder 1 dode pixel of rare effecten. :)
Eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. 120hz icm IPS en Zero inputlag. Is vooral voor gamers errug prettig. Helaas heeft de 3008WFP dat niet. Vooral de inputlag is een drama..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 03:09
Heb vrijdag een Crossover 2735AMG besteld :) Deze is maandag verzonden, en als ik nu kijk op de FedEx tracking, staat dat hij vanochtend al in Keulen is aangekomen. De verwachte afleverdatum is 6-01-14, maar zou het toch nog kunnen dat ik hem vrijdag heb? Morgen werken ze niet i.v.m. nieuwjaar, maar dan hebben ze donderdag nog om hem naar Nederland te verschepen, en kunnen ze hem vrijdag bezorgen. Daarnaast is de afstand tussen Keulen en mijn woonplaats niet zo ver dus het zou kunnen.

Achja anders heb ik hem maandag. Toch snel zat, al helemaal omdat het uit Korea moet komen :)

[ Voor 24% gewijzigd door bjorntju op 31-12-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29
bjorntju schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:53:
Heb vrijdag een Crossover 2735AMG besteld :) Deze is maandag verzonden, en als ik nu kijk op de FedEx tracking, staat dat hij vanochtend al in Keulen is aangekomen. De verwachte afleverdatum is 6-01-14, maar zou het toch nog kunnen dat ik hem vrijdag heb? Morgen werken ze niet i.v.m nieuwjaar, maar dan hebben ze donderdag nog om hem naar nederland te verschepen, en kunnen ze hem vrijdag bezorgen.

Achja anders heb ik hem maandag. Toch snel zat, al helemaal omdat het uit Korea moet komen :)
Laat je aub even weten hoe hij bevalt ! Mij lijkt zo een 27" IPS met 1440p ook wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:02:
[...]

Laat je aub even weten hoe hij bevalt ! Mij lijkt zo een 27" IPS met 1440p ook wel wat ;)
Zal ik doen :) Ben wel erg benieuwd. Heb nu een 24 inch 1080p monitor, het zal dus wel een heel verschil worden :)

De reden dat ik voor die ben gegaan, i.p.v. bijvoorbeeld de Qnix QX2710 is toch omdat ik de behuizing erg mooi vond, en daarnaast is de bouwkwaliteit ook een stuk beter. Hij is gemaakt van aluminium met een glazen plaat, en die plaat heeft ook een speciale coating (plasma nogiets) welke schijnbaar reflecties erg moet verminderen.

Minpuntje is wel dat ik hem niet kan overclocken naar 120Hz, maar ik wil toch de meeste games op ultra spelen, en dan haal ik toch al geen 120fps, en al helemaal niet als ik op 1440p ga spelen :P Ook had ik in een review gelezen dat het paneel wat beter is dan de Quinx.

Schijnbaar is de backlight bleeding wel een beetje hoog, maar ik stoor mij daar niet echt aan. Nu moet je daar ook een beetje geluk mee hebben, net zoals dode pixels.

Je hebt ook nog de 2755AMG trouwens, deze heeft meerdere inputs en is wel nog over te clocken naar 120Hz, maar dan krijg je wel frame skipping heb ik gehoord. Daarnaast heeft die monitor ook een input lag van +20ms, en de 2735AMG maar iets van 6ms heb ik in een review gelezen, en omdat ik toch veel game vind ik dat belangrijker dan 120Hz.

[ Voor 24% gewijzigd door bjorntju op 31-12-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Wtf? Ik kijk dus op mijn FedEx tracking, bleek dus dat hij vandaag al aangekomen is op het lokale depot. Nou mooi denk ik, dan heb ik hem vandaag nog. Even later staat er op de tracking:
Op FedEx-voertuig voor bezorging
en drie minuten later:
Bij de lokale FedEx-vestiging
Pakket hoeft nog niet te worden bezorgd
Wtf?! Waarschijnlijk was het pakketje eerder gekomen dan verwacht, en omdat op de tracking staat dat hij pas 6 januari verwacht wordt, dat ze denken dat hij nog niet bezorgd mag worden ofzo? Ik zal ze even bellen.

[edit]
Even gebeld en schijnbaar ligt het pakketje nog in de container, en die wordt pas maandag open gemaakt? Wtf, nog nooit meegemaakt zoiets... Naja dan maar tot maandag wachten :s

[ Voor 14% gewijzigd door bjorntju op 02-01-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
De behuizing aan de onderkant van mijn monitor zit niet helemaal lekker vast... er zit een paar millimeter ruimte tussen de monitorbehuizing en het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
chronoz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:38:
De behuizing aan de onderkant van mijn monitor zit niet helemaal lekker vast... er zit een paar millimeter ruimte tussen de monitorbehuizing en het scherm.
Is "normaal". De behuizing van Qnix/Xstar is el-cheapo, en dat merk je direct ;)
Maargoed, het gaat mij niet om de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

kun je iets mollen met dat OCen van je panel, of kan hij enkel "out of sync" raken en is een reset voldoende?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultivlaaiTaart
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 14:15
Ik ben van plan om een CROSSOVER 2735AMG te kopen:
http://www.ebay.com/itm/C...itors&hash=item1e7c389683

Nu heb ik begrepen dat het slim is om hem te laten versturen als gift en een lage waarde er op te laten zetten. Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe dit precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lijkt mij niet slim om belastingfraude te plegen, kun je problemen mee krijgen...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
MultivlaaiTaart schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:30:
Ik ben van plan om een CROSSOVER 2735AMG te kopen:
http://www.ebay.com/itm/C...itors&hash=item1e7c389683

Nu heb ik begrepen dat het slim is om hem te laten versturen als gift en een lage waarde er op te laten zetten. Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe dit precies zit?
Stuurt deze hem wel naar Nederland? Volgens mij kun je de seller vragen om er iets op te zetten. Ergens onderaan staat Ask a question..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultivlaaiTaart
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 14:15
Bedankt voor de reacties :),

Heb weinig zin om problemen te krijgen, dus ik laat wel niets op de doos zetten.

Nederland staat inderdaad niet tussen de lijst met landen waar deze naar gestuurd kan worden, gezien de verzendkosten er ook niet bij inbegrepen zijn, heb ik mijn ogen intussen op de goedkopere 27QW laten vallen:
http://www.ebay.com/itm/C...itors&hash=item1e7f318a01
Verdere op- of aanmerkingen hoor ik graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:28

Thomg

Aww yiss

In plaats van doorgaan in mijn topic, doe ik het gewoon hier.

Ik ben op zoek naar een 2560x1440 scherm ( 1600 is beter, maar die bestaan nauwelijks ).
Dan zeggen jullie natuurlijk, ach joh, neem de QX2710, beste prijs/wat je krijgt.
Helaas, er is een "catch", ik heb alleen Displayport en Single-link DVI.

The_Mask wees me op dit scherm.
QNIX QX2710 Evolution ll

Misschien hebben jullie nog wat ideeën?

Of misschien toch een "standaard" scherm kopen en een actieve converter aanschaffen?

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 04-01-2014 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
MultivlaaiTaart schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:51:
Bedankt voor de reacties :),

Heb weinig zin om problemen te krijgen, dus ik laat wel niets op de doos zetten.

Nederland staat inderdaad niet tussen de lijst met landen waar deze naar gestuurd kan worden, gezien de verzendkosten er ook niet bij inbegrepen zijn, heb ik mijn ogen intussen op de goedkopere 27QW laten vallen:
http://www.ebay.com/itm/C...itors&hash=item1e7f318a01
Verdere op- of aanmerkingen hoor ik graag!
De 2735AMG is hier ook te bestellen: http://www.ebay.nl/itm/CR...itors&hash=item1e7b8ba68c

291 euro met verzendkosten. Ik heb hem daar ook besteld en hij komt maandag binnen als het goed is. Eigenlijk had ik hem donderdag al kunnen hebben maar FedEx laat hem nog een paar daagjes op het depot liggen...

De Q27 heeft een A-IPS paneel, en de 2735AMG een H-IPS paneel. Ik had voordat ik de 2735AMG had gekocht ook nog naar die gekeken, maar wat ik zo lees op internet is dat H-IPS schermen wat mooier zijn. Maar echt een heel groot verschil zal het niet zijn. Daarnaast weet ik van de 2735AMG dat hij een lage input lag heeft, van de Q27 kon ik niks vinden, maar waarschijnlijk zal die ook laag zijn omdat die ook maar 1 input heeft. Ook is de 2735AMG volledig van alluminium gemaakt, wat ik ook wel belangrijk vond.

[ Voor 19% gewijzigd door bjorntju op 04-01-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MultivlaaiTaart schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:30:
Dit werkt sowieso niet (meer). De douane is niet geheel achterlijk (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Wat is nou het beste temperd glass of matte... zie bij qnix of x-star geen glossy staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
En ik heb hem binnen! Doos kwam onbeschadigd aan, afgezien van één klein deukje in de doos maar het scherm is in perfecte conditie.

Maar hij ziet er echt super uit! Hele verbetering tegen over mijn 24" Samsung 1080p TN paneel. Net heel even Half Life 2 opgestart om te kijken naar enige input lag, maar ik merk echt totaal niks, ik heb zelfs het gevoel dat hij sneller reageert, maar dat lijkt misschien zo omdat het scherm zo groot is, zowel qua formaat als resolutie :P

Waar ik wel last van heb is toch wel redelijke backlight bleed. Toen ik het beeld voor het eerst aanzette, schrok ik er zelfs van. Maar het scherm stond ook op 100% helderheid, wat ik echt véél te fel vond. Ik heb hem nu ongeveer op 40% staan en de backlight bleed is nog steeds zichtbaar op een zwarte ondergrond, maar wel een stuk minder. Maar ik heb het er wel voor over. Als het beeld iets anders weergeeft dan zwart zie ik er niks van.

Qua afwerking ziet hij er super uit. De gehele behuizing is van aluminium met voorop het scherm een glazen plaat (ik heb geen last van enige reflecties trouwens) Wel kan ik de behuizing op sommige plekken een beetje indrukken, een paar schroefjes extra had geen kwaad gekund.

Ik heb ook geen last van coil whine e.d. Ik had gelezen dat sommige mensen daar last van hebben maar ik hoor niks, zelfs met een bijna totaal witte achtergrond. Ook heb ik zo te zien geen dode pixels! :)

[ Voor 7% gewijzigd door bjorntju op 06-01-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Thomg schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:29:
In plaats van doorgaan in mijn topic, doe ik het gewoon hier.

Ik ben op zoek naar een 2560x1440 scherm ( 1600 is beter, maar die bestaan nauwelijks ).
Dan zeggen jullie natuurlijk, ach joh, neem de QX2710, beste prijs/wat je krijgt.
Helaas, er is een "catch", ik heb alleen Displayport en Single-link DVI.

The_Mask wees me op dit scherm.
QNIX QX2710 Evolution ll

Misschien hebben jullie nog wat ideeën?

Of misschien toch een "standaard" scherm kopen en een actieve converter aanschaffen?
Een grote plus van de Qnix schermen vind ik zelf het feit dat ze overclockbaar zijn en dat 95% van alle gebruikers in ieder geval de 96 Hz halen.
Het overclocken van de Qnix schermen lukt echter alleen met de DVI-DL versie. Alle andere versie's kunnen niet overgeclocked worden

Als jij een non DVI-DL haalt zal je dus niet kunnen overclocken...
bjorntju schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:22:

Waar ik wel last van heb is toch wel redelijke backlight bleed. Toen ik het beeld voor het eerst aanzette, schrok ik er zelfs van. Maar het scherm stond ook op 100% helderheid, wat ik echt véél te fel vond. Ik heb hem nu ongeveer op 40% staan en de backlight bleed is nog steeds zichtbaar op een zwarte ondergrond, maar wel een stuk minder. Maar ik heb het er wel voor over. Als het beeld iets anders weergeeft dan zwart zie ik er niks van.
Er is een vrij makkelijke mod te vinden voor het oplossen van de backlight bleeding. Google ff, moet niet al te lastig zijn. En anders Unfor DM-en. Hij heeft me op de mod gewezen en kan je er waarschijnlijk wel meer over vertellen.

[ Voor 29% gewijzigd door ChojinZ op 13-01-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
jroersma schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:43:
Wat is nou het beste temperd glass of matte... zie bij qnix of x-star geen glossy staan
crossover heeft wel glossy :)
heb meteen 2 monitoren gekoppeld aan het onderwerp

[ Voor 10% gewijzigd door killer2 op 14-01-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik kan een Qnix QX2710 Evolution II "zwart" ( met DisplayPort ! ), en gekocht met PixelPerfect garantie, overnemen van iemand. Hij heeft GEEN luie cq dode ( sub-)pixels ! Wel wat backlight bleeding op zwart en max. helderheid in een donkere kamer. Prijs € 240,--
Twijfel...twijfel.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:11:
Ik kan een Qnix QX2710 Evolution II "zwart" ( met DisplayPort ! ), en gekocht met PixelPerfect garantie, overnemen van iemand. Hij heeft GEEN luie cq dode ( sub-)pixels ! Wel wat backlight bleeding op zwart en max. helderheid in een donkere kamer. Prijs € 240,--
30 euro extra en je hebt een mooie BenQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

230 euro meer en je hebt een mooie dell ultrasharp u2713hm :)
met:
  • 3 jaar garantie en ondersteuning
  • een stevige voet
  • niet het idee alsof hij door een 5 jarig chineesje met een bot mes in elkaar is gezet _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://photos.expertreviews.co.uk/images/front_picture_library_Expert_Reviews/dir_344/er_photo_172048_52.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 14-01-2014 17:30 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
dylanvana schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:15:
[...]

30 euro extra en je hebt een mooie BenQ :)
Die is dan ook 27" IPS en 2560*1440 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:25:
[...]

http://nl.hardware.info/productinfo/196669/benq-bl2710pt

Lijkt me dat die out of range is..

http://nl.hardware.info/p...C6PCzQVjhF2u1OkdeQYYctjE-
omdat de HWI pricewatch me wat ''groter'' lijkt

[ Voor 29% gewijzigd door Frozen op 14-01-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Stef602 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:24:
[...]

230 euro meer en je hebt een mooie dell ultrasharp u2713hm :)
Dat is het dubbele en ik kan zo'n Dell toch moeilijk twee keer beter noemen, ik zou zeggen doen!. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:25:
[...]

Nee, heb je niet al een tv dan? *Kappa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
-The_Mask- schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:33:
[...]

Dat is het dubbele en ik kan zo'n Dell toch moeilijk twee keer beter noemen, ik zou zeggen doen!. :)
Dat denk ik ook.... :)
dylanvana schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:35:
[...]

Nee, heb je niet al een tv dan? *Kappa
Ja die is 42" en maar Full HD ( 1920*1080 ) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Zo lang je maar bewust bent dat de DP modellen niet zijn te overclocken.
Het zijn fijne schermen, maar zonder de 120 Hz OC zou ik zelf toch voor een ander model gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

unfor schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:47:
[...]

Het zijn fijne schermen, maar zonder de 120 Hz OC zou ik zelf toch voor een ander model gaan.
Hmm, daar ben ik het wel mee eens. Koop dan een hele hele nieuwe voor 60 euro meer die op 100 hz kan draaien (na een overclockje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
unfor schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:47:
[...]

Ligt eens toe ? Wat is DP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Laatst online: 19-09 14:55
DisplayPort...

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Displayport :)

@meneer boven mij
Je was net iets sneller, +1 voor jou. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Frozen op 14-01-2014 21:47 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste