wesley1980 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:49:
qx2710 led is binnen.
Voor zover ik kan zien geen dode pixels en vrijwel geen backlight bleeding.

Zo meteen eens proberen te overclocken
Ik moest wel 69.95 afreken aan DHL voor de BTW kosten.....
Wel vreemd dat een ieder andere douane kosten krijgt.
Ik had 200 dollar value op de doos staan.
De berekende Btw is te hoog, maar bezwaar maken kost 35euro wat je niet terug krijgt vertelde een DHL medewerker me. Klopt dit wel??
Hier in België moet je naast de BTW ook nog een "handling" fee betalen. Welke integraal gaat naar DHL in uw geval (zogezegd voor de kosten die ze maken voor de inklaring + stockeren/bewaring van je pakket tot de doane het pakket vrij geeft .. )
Natuurlijk zijn deze kosten vaak veel te hoog en hebben ze niet graag dat je daar tegenin wilt gaan...
PS: Eigenlijk laten ze dus de verzending dubbel betalen, eerst door de verzender die internationale shipping kosten mag betalen en dan nog eens de ontvanger.. klinkt verdacht veel op IR rechten op radio en tv signalen
In België heb ik ook de ervaring dat ze direct dollar== euro doen bij de berekening van de btw en minimum waarde drempel van 35 euro (een pakket van 38 dollar werd lekker extra belast + handling fee ..)
Maar in ieder geval lijkt het me dat ze je iets van 25 euro kosten extra gerekend hebben, ik zou gewoon bellen en tenminste 12,50 euro terugvragen, weigeren gewoon dreigen met familiale en een proces. Enkel al het vragen van 35 euro voor een bezwaar is al strafbaar in België en wellicht in NL ook
Wat ze natuurlijk wel kunnen doen is achteraf de werkelijke kosten aanrekenen van het verwerken van je bezwaar maar dan nog enkel indien ze kunnen aantonen dat je bezwaar overtrokken was en/of het de doelstelling had om hun te treffen/ kosten aan te jagen. Zeer zeker niet wanneer er tenminste een twijfel is dat je met rede een bezwaar indiende.
Natuurlijk kan je enkel een bezwaar indienen indien de aangegeven value ook de échte waarde is want bij een bezwaar ligt de bewijslast vooreerst bij jouw. Dé reden waarom ik gewoon nooit vraag om de waarde te wijzigen.
(Eigenlijk zou ik in belgië content zijn moest de doane tax "maar" 60/70 euro zijn, kvrees voor veel meer. Normaal zal ik het je morgen weten te vertellen. zou 97euro moeten zijn op 2 schermen + eventuele fee's .. )
Edit zonet zelf mijn pakket aan de deur gehad: doane kosten: 300 euro. kga die dus niet aanvaarden XD
Blijkbaar durven ze nog 100 euro extra aan te rekenen voor "verzekerd te verzenden" van de doane naar m'n huis .. =__=
Maw is zelf niet de moeite bezwaar te maken (moet je eerst betalen, dan klacht indienen en een jaar later eventueel je geld terugkrijgen .. ) Voor het initiele bedrag kan ik evengoed gewoon in de EU een ander scherm kopen en me de last van bezwaar indienen/ opvolging besparen.
Zo zie je ik zou in België zeker niet klagen over een inport tax van 70 euro