Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Voor de mensen die het leuk vinden, ik heb een review geschreven over mijn exemplaar. Als je nog tips hebt hoor ik het graag onder de review :)

productreview: Qnix QX2710 Evolution II Zwart review door -Bas
Vergeet niet even een +1/+2 te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bas: Nice, ben het op veel punten van je review wel eens. Ik ga zelf ook nog een review schrijven binnenkort :D Wel jammer dat je de variant met hdmi poorten hebt, die clockt niet over naar bijv. 110hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
@stin00
Tja achteraf vind ik het ook best jammer, aangezien ik maar 1 poort gebruik momenteel. Misschien ooit nog een keer verkopen en een DVI-only kopen, maar voor nu ben ik er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
-Bas schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:55:
@stin00
Tja achteraf vind ik het ook best jammer, aangezien ik maar 1 poort gebruik momenteel. Misschien ooit nog een keer verkopen en een DVI-only kopen, maar voor nu ben ik er erg tevreden over.
Nog een voordeel van de DVI-DL: Doordat je deze kan overclocken word de ghosting ook minder. De reactiesnelheid word namelijk sneller naarmate je meer overclockt! :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
ChojinZ schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:53:
[...]

Nog een voordeel van de DVI-DL: Doordat je deze kan overclocken word de ghosting ook minder. De reactiesnelheid word namelijk sneller naarmate je meer overclockt! :)
Uh nee dat komt afaik niet door het overclocken.
De schermen met OSD en multi-input hebben gewoon hogere respons-tijd doordat ze meer te verwerken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stin00 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:07:
Heeft er iemand hier ervaring met het demonteren van de Qnix 27", om vervolgens met behulp van tape om t frame de backlight bleeding symptomen te verminderen?

Heb hier al wel youtube filmpjes over gevonden maar was benieuwd of iemand hier al succes met heeft behaald :D M'n bleeding is niet heel erg, maar ik ga toch de voet van de monitor omwisselen met een verstelbare, dus kan net zo goed direct de bleeding fixen!
Nou het is me vandaag gelukt om de monitor helemaal open te schroeven en het frame af te plakken met tape, ik zie zeker verbetering; bleeding is afgenomen :D Grappig trouwens dat er achterop het IPS paneel gewoon 2 Samsung stickers, hetgeen nog maar eens bewijst dat er inderdaad een authentiek Samsung paneel in zit.

Zal binnenkort even review schrijven met foto's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:24
Gister m'n QNIX QX2710 LED Evolution ll [Matte] binnen gekregen. Geweldig scherm, groot verschil met m'n 1080P LG TN paneel!
Geen dode pixels gelukkig, wat backlight bleed maar niet hinderlijk en heb hem tot nu toe tot 110hz gekregen zonder artifacts. Binnenkort zal ik ook een review schrijven.

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Cool stin, zou leuk zijn als je ook wat foto's e.d. hebt van je backlight fix, info daarover blijft wat gefragmenteerd. Iedereen lijkt daar toch de before en after shots te vergeten en/of de fix zelf. Houdt voor zover ik gezien heb vaak op bij het uit elkaar halen van de bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kipkruide schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:48:
Cool stin, zou leuk zijn als je ook wat foto's e.d. hebt van je backlight fix, info daarover blijft wat gefragmenteerd. Iedereen lijkt daar toch de before en after shots te vergeten en/of de fix zelf. Houdt voor zover ik gezien heb vaak op bij het uit elkaar halen van de bezel.
Ja inderdaad, ik heb het zelf gedaan aan de hand van youtube filmpjes. Een gast heeft een hele guide waarin je stap voor stap duidelijk ziet wat er moet gebeuren.

Maar inderdaad, er is verder weinig info over de daadwerkelijke fix. Ik heb een aantal foto's genomen van het paneel, de stickers op het paneel en een foto van de tape die nu om het frame zit. Ik heb ook 2 foto's die een duidelijke verbetering laten zien van debacklight bleeding voor én na. Zal de review deze week wel schrijven, ik laat het hier weten zodra hij af is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
unfor schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:08:
[...]

Uh nee dat komt afaik niet door het overclocken.
De schermen met OSD en multi-input hebben gewoon hogere respons-tijd doordat ze meer te verwerken hebben.
http://www.blurbusters.com/faq/60vs120vsLB/
:)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
Hij had het mijns inziens over de reactietijd. Deze verandert niet bij het overclocken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:55:
[...]

Hij had het mijns inziens over de reactietijd. Deze verandert niet bij het overclocken.
Maar wat zorgt dan voor de mindere ghosting/motion blur?

Overigens was de snellere respons time door overclocking een eigen conclusie. Ik kan er naast zitten, maar het zou wel de afname in motion blur goed kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ChojinZ schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:13:
Maar wat zorgt dan voor de mindere ghosting/motion blur?
De content 2x zo vaak per seconde op het paneel tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:26:
[...]

De content 2x zo vaak per seconde op het paneel tonen?
Op 120 Hz krijg je elke 8ms een nieuw frame te zien. Als de responstijd hoger is dan 8ms (en dat is het geval bij Qnix als je kijkt naar de bwb responstijd) dan krijg je dus de situatie dat de refreshrate sneller is dat de responstijd van de pixel. In het ergste geval heb je dan niets aan een 120Hz scherm omdat de 2 frame altijd de pixelwaarde van de eerste frame laat zien.

Ik vermoed dat er iets is wat dus toch dee responstijd van de pixel sneller maakt. Wat dat is, dat weet ik echter niet.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ChojinZ schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:33:
Ik vermoed dat er iets is wat dus toch dee responstijd van de pixel sneller maakt. Wat dat is, dat weet ik echter niet.... :X
Hij bedoelde response-tijd als in: beweeg poppetje naar links. Wacht. Wacht. Poppetje op het scherm gaat daadwerkelijk naar links. Op schermen met OSD en Multi-input zit daar een veel hogere vertraging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:00:
[...]

Hij bedoelde response-tijd als in: beweeg poppetje naar links. Wacht. Wacht. Poppetje op het scherm gaat daadwerkelijk naar links. Op schermen met OSD en Multi-input zit daar een veel hogere vertraging in.
Bedoel je soms inputlag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mag aannemen dat 'ie dat bedoelde ja. Geen idee, vraag het hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:03
-Bas schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:55:
@stin00
Er staat er 1 in V&A van een Tweaker, die wil juist een multi input. Misschien kun je ruilen? :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na dik 1,5 uur typen is m'n allereerste review af: productreview: Qnix QX2710 Evolution II Zwart review door stin00

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Opmerkingen en suggesties zijn altijd welkom, vergeet niet een score te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
stin00 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:51:
Na dik 1,5 uur typen is m'n allereerste review af: productreview: Qnix QX2710 Evolution II Zwart review door stin00

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Opmerkingen en suggesties zijn altijd welkom, vergeet niet een score te geven :)
opmerking:
Vind het wel netjes op mij dan even bij de credits te zetten voor de foto...

of gewoon zelf even een foto maken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -Bas op 13-05-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Bas schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:39:
[...]

opmerking:
Vind het wel netjes op mij dan even bij de credits te zetten voor de foto...

of gewoon zelf even een foto maken ;)
Slordig, totaal vergeten Bas!
Onder de foto sta je nu als bron, mijn excuses _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Hmm, probeer zo'n ding te bestellen maar paypal zit me te verneuken :(, duister, maar geeft steeds een foutmelding na het inloggen voor ebay, naja morgen weer een dag.

Geloof alleen niet dat die seller CC accepteerd, was wel zo makkelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kipkruide schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:47:
Hmm, probeer zo'n ding te bestellen maar paypal zit me te verneuken :(, duister, maar geeft steeds een foutmelding na het inloggen voor ebay, naja morgen weer een dag.

Geloof alleen niet dat die seller CC accepteerd, was wel zo makkelijk geweest.
Klopt, ze willen allemaal Paypal gebruiken vanwege de dekking en betrouwbaarheid. Je kan wel je CC aan je Paypal linken natuurlijk, dat heb ik ook gedaan. Is het je wel gelukt je PayPal aan je Ebay account te linken? Dat kostte mij wat moeite, was een vrij omslachtig gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Nee, dat ging allemaal prima, moest het paypal ff uit het dodenrijk doen heropstaan, maar dat is als echte tweaker natuurlijk geen probleem :), is gelinked, staat geld op en kan desnoods van mijn bankrekening af.

Volgens mij een gevalletje, ik had het beter zelf kunnen programmeren. :).

Update..

Nou nog weinig sjoege, alles wat aan elkaar kan hangen tussen paypal en ebay hangt nu aan elkaar, bank is gekoppeld en er staat zowiezo zat geld op mijn paypal saldo. Maar betalen Ho maar.
Maar ff een ticket bij paypal ingeschoten.
Zou leuk zijn als de foutmelding wat verhelderender was dan: We kunnnen op dit moment uw betaling niet overmaken.

Kan vanavond nog wel ff proberen ook mijn CC aan paypal te hangen maar of dat veel uitmaakt betwijfel ik ernstig.

-----------

Nou, uiteindelijk gelukt dus we zullen zien of ie heelhuids aankomt.

[ Voor 50% gewijzigd door kipkruide op 15-05-2014 21:44 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:23
http://cgi.ebay.com/ws/eB...5&ssPageName=STRK:MESE:IT

Deze is net binnengekomen, ik hoefde verder niks te betalen aan de deur. En de bon met de waarde zat gewoon nog nieuw op de doos (200 usd). (hier is dus niet na gekeken)

heb ik dan geluk of kan er nog een naheffing komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Komt waarschijnlijk nog wel.. De mijne kwam via UPS en kreeg de rekening 2 maanden later..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
hoeveel dan? die van mij is duitsland, frankrijk, nederland (roden) gegaan... en toen naar mij.

-edit-

ik heb het model met 1 dvi poort, deze is deze beter als je alleen 1 ding eropaansluit?
met 1 dvi poort is beter te overklokken?

[ Voor 42% gewijzigd door Aggressor op 16-05-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Nou de rekensom is vrij makkelijk ipc 21% over de koopsom, + 10 euro importheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Aggressor schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:05:
hoeveel dan? die van mij is duitsland, frankrijk, nederland (roden) gegaan... en toen naar mij.

-edit-

ik heb het model met 1 dvi poort, deze is deze beter als je alleen 1 ding eropaansluit?
Hoe had je dat in gedachten? Meer dan 1 apparaat op 1 poort aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Aggressor schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:05:

-edit-

Als je dit topic rustig terug leest kom je verschillende bedragen tegen.. De grote jongens zoals fedex, Ups, enz. verdienen aan dit soort verzendingen. Kan me weinig verhalen herinneren van dit soort schermen die er door heen glippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen!

Ik ben aan het denken om een Koreaanse monitor te kopen (QNIX QX2710), maar ik ben niet zeker over het kopen via ebay. Welke extra kosten kan ik verwachten bovenop de prijs op youtube (importtaxen, ..)? En hoelang duurt het ongeveer tot het pakketje geleverd is tot in België?

Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ga uit van een euro of 60, levertijden meestal een week. Afhankelijk van de transporteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Nou ik heb die van mij aangesloten.
Overclocken lukt prima .... (heb ik even snel getest)

135 hertz lukt ook nog ... daarna krijg ik strepen. (nu heb ik hem gewoon weer op 60hz staan)

maar is overlocken schadelijk? en tot hoeveel hertz is veilig, zonder enige schade voor de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
unfor schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:21:
Ga uit van een euro of 60, levertijden meestal een week. Afhankelijk van de transporteur.
Ik kreeg zeventig euro... klacht ingediend bij FedEx, dure verwijzen mij weer door naar de douane. Kastje muur verhaal....

Belasting gaat over het product en de verzendkosten. Maar ja, als je iets koopt met "gratis" verzendkosten, dan verwacht je dat daar op wat voor manier dan ook rekening mee wordt gehouden. Maar schijnbaar niet dus.
Was van verkoper dream-seller op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:48:
Hallo iedereen!

Ik ben aan het denken om een Koreaanse monitor te kopen (QNIX QX2710), maar ik ben niet zeker over het kopen via ebay. Welke extra kosten kan ik verwachten bovenop de prijs op youtube (importtaxen, ..)? En hoelang duurt het ongeveer tot het pakketje geleverd is tot in België?

Alvast hartelijk bedankt!
Als je even dit topic doorneemt dan heb je zo je antwoorden gevonden, kleine moeite en je komt direct kleine dingen tegen waarmee je misschien rekening mee moet houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
tsja heb al geprobeerd te zoeken ... maar kon niet echt veel vinden.
en om nou 64 pagina's door te lezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Aggressor schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:52:
tsja heb al geprobeerd te zoeken ... maar kon niet echt veel vinden.
en om nou 64 pagina's door te lezen ...
Had ook iemand anders gequote ;) Maar om even in te haken op jouw post. Er zijn op internet niet veel meldingen te lezen over het uitvallen van schermen, omdat er mee overgeclockt is. Soms zeggen mensen dat het daar door komt, maar dat hoeft niet alleen de oorzaak te zijn.

Ikzelf zou 120Hz als maximum aanhouden en niet hoger willen/gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ossi schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 19:37:
[...]

Ik kreeg zeventig euro... klacht ingediend bij FedEx, dure verwijzen mij weer door naar de douane. Kastje muur verhaal....

Belasting gaat over het product en de verzendkosten. Maar ja, als je iets koopt met "gratis" verzendkosten, dan verwacht je dat daar op wat voor manier dan ook rekening mee wordt gehouden. Maar schijnbaar niet dus.
Was van verkoper dream-seller op eBay.
Waarom een klacht indienen? Je weet dat als je iets van buiten europa importeert dat je die heffing krijgt.
Daar ontkom je niet aan, en iedereen houd daar rekening mee bij aanschaf.

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 18-05-2014 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
-Bas schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:17:
[...]

Had ook iemand anders gequote ;) Maar om even in te haken op jouw post. Er zijn op internet niet veel meldingen te lezen over het uitvallen van schermen, omdat er mee overgeclockt is. Soms zeggen mensen dat het daar door komt, maar dat hoeft niet alleen de oorzaak te zijn.

Ikzelf zou 120Hz als maximum aanhouden en niet hoger willen/gaan. :)
Oké bedankt! maar 120hz is dus niet schadelijk?
en is het niet veiliger om bv 100 of 90 hz te doen? of maakt dat niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hogere clocks veroorzaken meer warmteontwikkeling in de elektronica, met name in de ic's en elco's en daarmee dus hogere temperaturen. Energieverbruik neemt toe, levensduur neemt af.

Het feit dat tweakers hun gebruikte CPU's en systemen soms op V&A aanbieden met als tekst "nooit overclockt geweest" spreekt al boekdelen.

Dat is voor de besturing van het panel niet anders dan voor het mainboard van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:12
Zo slim als ik ben kwam ik erachter in het verkeerde topic mijn bericht te hebben gepost (2 tabs open...)
Alsnog inhakend op mijn bericht in dat topic: BlackMonkey in "''Goedkope'' 4K monitoren. Gaan jullie ze kopen?"
Zijn er goede Koreaanse monitoren die gebruik maken van DisplayPort voor een fatsoenlijke prijs? Zelf heb ik 1 model kunnen vinden maar deze voldeed niet aan mijn eisen (alleen de prijs was al wat te in vergelijking met andere monitoren).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in combinatie met een macbook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
je hebt ze wel met multi input, maar die kan je niet overklokken en je krijgt er gratis 20 ms input lag bij.

Die van mij is net aangekomen, geen pixel defects en backlight bleed lijkt niet al te ernstig, maar ik zal nog eens checken als ik hem op gekalibreerd heb, nu nog een goede nieuwe dvi-d kabel van 2 meter vinden.

Die ips glow moet je wel ff aan wennen trouwens.

[ Voor 57% gewijzigd door kipkruide op 20-05-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Hoezo 20ms input lag? Ik heb een multi input model (QNix 2710). Merk totaal niet dat het sloom aanvoelt, heb hiervoor een TN paneel 2ms gehad en merk geen verschil tijdens gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
-Bas schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:35:
Hoezo 20ms input lag? Ik heb een multi input model (QNix 2710). Merk totaal niet dat het sloom aanvoelt, heb hiervoor een TN paneel 2ms gehad en merk geen verschil tijdens gamen...
Dat jij er geen last van hebt wil nog niet zeggen dat het er niet is. ;)
Het is algemeen bekend dat de multi input monitoren wat meer inputlag hebben. De vraag is echter: Merk je daar wat van?
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/qnix_qx2710.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Even een vraagje, ik zie hier een Ultimate Pixel Perfect modelletje van de Qnix met DVI, en deze kost 398$ + 30$ shipping, dus 310 euro en dan nog inklaring á 60 euro is 370 euro, is het het dan nog waard om er een uit korea te laten komen of pak ik liever een pricewatch: Philips 272C4QPJKAB Zwart ???

Deze lijkt hetzelfde Samsung paneel te hebben...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Dan zou ik voor de Philips gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
kuusj98 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:05:
Even een vraagje, ik zie hier een Ultimate Pixel Perfect modelletje van de Qnix met DVI, en deze kost 398$ + 30$ shipping, dus 310 euro en dan nog inklaring á 60 euro is 370 euro, is het het dan nog waard om er een uit korea te laten komen of pak ik liever een pricewatch: Philips 272C4QPJKAB Zwart ???

Deze lijkt hetzelfde Samsung paneel te hebben...
Dan heb je een duur model te pakken. 300euro incl. inklaringskosten is meer de richtprijs voor een Qnix.

Maar wil je overclocken? Zoja, dan blijft enkel de Qnix over. Wil je vooral een mooi model, dan zou ik voor de Phillips gaan.
Wel een klein puntje: De reactie snelheid van de Phillips vind ik wel aan de hoge kant. Ik ga er vanuit dat dit G2G waardes zijn en dan is 12ms wel veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ossi schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:09:
Dan zou ik voor de Philips gaan.
Toch wel grappig, al die moeite doen om een scherm op gok over te laten uit Korea met alle risico's van dien terwijl voor een paar 10'tjes meer je een scherm kunt halen met zelfde paneel en wel enigszins fatsoenlijk merk en garantie die er wel echt is :P

T is in ieder geval een tip voor de rest die twijfelt, ik denk dat ik de Philips over een maand of 1-2 haal.
ChojinZ schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:21:
[...]

Dan heb je een duur model te pakken. 300euro incl. inklaringskosten is meer de richtprijs voor een Qnix.

Maar wil je overclocken? Zoja, dan blijft enkel de Qnix over. Wil je vooral een mooi model, dan zou ik voor de Phillips gaan.
Wel een klein puntje: De reactie snelheid van de Phillips vind ik wel aan de hoge kant. Ik ga er vanuit dat dit G2G waardes zijn en dan is 12ms wel veel...
Mijn huidige el-cheapo Philips 21,5" 1080p TN doet ook al 85Hz, en mijn TV, doet gewoon 120Hz, zonder al te veel fratsen, met 75Hz ben ik tevreden!

Ook heb ik nog nooit last gehad van reactiesnelheid op welk scherm dan ook, mijn pa heeft dan wel weer bij 9/10 schermen hoofpijn van de lag bij gamen, zal voor iedereen verschillen denk ik...

[ Voor 45% gewijzigd door Kuusj op 20-05-2014 17:24 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
kuusj98 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:21:
[...]

Toch wel grappig, al die moeite doen om een scherm op gok over te laten uit Korea met alle risico's van dien terwijl voor een paar 10'tjes meer je een scherm kunt halen met zelfde paneel en wel enigszins fatsoenlijk merk en garantie die er wel echt is :P

T is in ieder geval een tip voor de rest die twijfelt, ik denk dat ik de Philips over een maand of 1-2 haal.
De enige reden om dat te doen is de overclock functie. Zodra je die gebruikt heb je een monitor die rete goedkoop is en ook nauwelijks verkrijgbaar. 120hz IPS, 27" 2560*1440 zie je nauwelijks voorbij komen (zijn ze er uberhaubt wel?) Zie ook de opmerking van mijn vorige post.
[...]

Mijn huidige el-cheapo Philips 21,5" 1080p TN doet ook al 85Hz, en mijn TV, doet gewoon 120Hz, zonder al te veel fratsen, met 75Hz ben ik tevreden!
Is dat met of zonder frameskipping? ;)
Mijn tv haalt ook 90hz maar skipped als een malluh
[...]

Ook heb ik nog nooit last gehad van reactiesnelheid op welk scherm dan ook, mijn pa heeft dan wel weer bij 9/10 schermen hoofpijn van de lag bij gamen, zal voor iedereen verschillen denk ik...
Misschien omdat je nog geen monitor hebt gehad die zo langzaam was? Ghosting is een serieus probleem en iets waar je wel rekening mee hoort te houden.

Maar ik krijg het idee dat je dat allemaal niet zo belangrijk vind (nofi :) ) . In dat geval zou ik lekker wat in Nederland kopen. Zit je in iedergeval een stuk beter met de garantie. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door ChojinZ op 20-05-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
ik wil graag het qnix multiinput model kopen van de aanbieder accessoireswhole. iemand al ervaring met deze verkoper? wordt 1 jaar garantie en gratis verzending beweert.

http://www.ebay.nl/itm/QN...nch-Monitor-/121311445122

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aminam schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:02:
ik wil graag het qnix multiinput model kopen van de aanbieder accessoireswhole. iemand al ervaring met deze verkoper? wordt 1 jaar garantie en gratis verzending beweert.

http://www.ebay.nl/itm/QN...nch-Monitor-/121311445122
Gratis verzending is ook inderdaad gratis verzending, gaat gewoon via Ebay ze kunnen je niet achteraf nog eens extra verzendkosten rekenen! Daarnaast willen ze dat je met Paypal betaalt wat ook veilig is :)

Ik geloof dat meerdere mensen bij Accessoireswhole hebben besteld en dat het een prima verkoper is. Ik heb zelf bij 'Storewithstory' besteld en had het scherm 3 dagen later ofzo in huis. Eigenlijk zijn alle verkopers met goede Ebay recensies betrouwbaar!

Edit: Je weet dat de 'multi input' versie niet te overclocken is qua refreshrate?

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 20-05-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
stin00 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:50:
[...]

Gratis verzending is ook inderdaad gratis verzending, gaat gewoon via Ebay ze kunnen je niet achteraf nog eens extra verzendkosten rekenen! Daarnaast willen ze dat je met Paypal betaalt wat ook veilig is :)

Ik geloof dat meerdere mensen bij Accessoireswhole hebben besteld en dat het een prima verkoper is. Ik heb zelf bij 'Storewithstory' besteld en had het scherm 3 dagen later ofzo in huis. Eigenlijk zijn alle verkopers met goede Ebay recensies betrouwbaar!

Edit: Je weet dat de 'multi input' versie niet te overclocken is qua refreshrate?
Verzendkosten zijn misschien wel gratis, betekend nog niet dat kosten van inklaring ook gedekt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
stin00 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:50:
[...]

ja dat weet ik maar ik zie ook niet veel nut in overclocken, en ik wil met mn laptop dat scherm ook kunnen gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aminam schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:20:
[...]

ja dat weet ik maar ik zie ook niet veel nut in overclocken, en ik wil met mn laptop dat scherm ook kunnen gebruiken :P
Compatibility
Macbook, Laptops and On-Board graphics cards could NOT be compatible.
Please check display port of graphic card for compatibility with Monitor,
Because monitor be unable to support all display ports of your PC.

Wel even goed nagaan of het gaat lukken op je laptop! Onboard werkt dus miss niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
heb een gtx560m erin kan me niet voorstellen dat het niet wil. maar bah had nog geen paypal dus nou kan ik paar dagen wachten tot ik er geld op heb staan -_- ideal was wel zo makkelijk geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
aminam schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:58:
heb een gtx560m erin kan me niet voorstellen dat het niet wil. maar bah had nog geen paypal dus nou kan ik paar dagen wachten tot ik er geld op heb staan -_- ideal was wel zo makkelijk geweest
Gebruik https://www.money2.nl/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
ah kak, heb al opdracht gegeven :(
naja paar dagen geduld dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Ik denk binnenkort maar een verkoper te gaan mailen, die weten er immers het meeste van. Is er een specifieke verkoper die jullie aanraden om contact mee op te nemen, denk dat ze bij 2 ook wel een mooie afspraak kunnen maken namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 22:28
Ok mensen, dit móet ik toch echt even melden, wat ik zojuist meemaak :P

Ik dacht ineens een beestje over mijn QNIX te zien lopen, een heel klein soort spinnetje leek het.
Toen ik dichterbij kwam zag ik dat hij ACHTER m'n scherm liep! Ik kon 'm dus niet aanraken, want hij zat in m'n scherm. Dus VOOR de backlight. Ik weet niet precies waar hij dan precies tussenin zat?

Ik zag 'm allereerst in het midden van het scherm ineens. Hij liep naar links en even later verdween hij linksboven ergens.

Dat de bouwkwaliteit slecht was wist ik al, maar dat het mogelijk is dat er ongedierte de monitor binnen kunnen wandelen. En dan nog ergens tussen de lagen van het paneel nog wel...

Ok, nu op het moment van schrijven is hij weer een kijkje komen nemen. En nu is hij weer verdwenen in de hoek rechtsonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
snsgn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:34:
Ok mensen, dit móet ik toch echt even melden, wat ik zojuist meemaak :P

Ik dacht ineens een beestje over mijn QNIX te zien lopen, een heel klein soort spinnetje leek het.
Toen ik dichterbij kwam zag ik dat hij ACHTER m'n scherm liep! Ik kon 'm dus niet aanraken, want hij zat in m'n scherm. Dus VOOR de backlight. Ik weet niet precies waar hij dan precies tussenin zat?

Ik zag 'm allereerst in het midden van het scherm ineens. Hij liep naar links en even later verdween hij linksboven ergens.

Dat de bouwkwaliteit slecht was wist ik al, maar dat het mogelijk is dat er ongedierte de monitor binnen kunnen wandelen. En dan nog ergens tussen de lagen van het paneel nog wel...

Ok, nu op het moment van schrijven is hij weer een kijkje komen nemen. En nu is hij weer verdwenen in de hoek rechtsonder.
das gestoord! heb je hem toevallig als een open gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Ik heb alleen de behuizing een keer open gehaald. Dit was zelfs nodig, omdat ik een desk mount wilde gebruiken i.p.v. de originele lelijke voet en daarvoor moet je per se de behuizing eraf halen om de voet te demonteren. Dat kan namelijk niet anders. Maargoed, dit kan het probleem niet zijn, want in de behuizing zit ook gewoon een rooster voor ventilatie en daar zou hij ook naar binnen kunnen.

Het beestje zit echter tussen de coating en de backlight denk ik dan? Ik heb sowieso niks open gehaald waardoor hij daar naar binnen zou kunnen gaan.

Heb 'm in de afgelopen 25 minuten de helft van de tijd zien rondlopen. Dit begint nu al ergerlijk te worden. :(

[ Voor 9% gewijzigd door snsgn op 20-05-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dit heb ik al eerder gehoord, gebeurd nou eenmaal bij sommige schermen, zeker bij die van lagere kwaliteit. Dit soort beestjes houden van licht en warmte en kleine ruimtes. Drie dingen die een monitorpaneel biedt.

Vervelendste zou zijn als ze doodgaan, midden in je scherm.

Een echte oplossing zou er niet zijn, naast of het paneel helemaal uitelkaar halen. Je paneel helemaal dichttapen kan opzich wel, maar dan kunnen de beestjes ook niet meer weg.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het googled dan zijn er veel meer mensen die het in hun tv/monitor hebben, wel aardig bizar. De beste hoop is het scherm uitzetten en laten afkoelen, hopend dat de spinnetje je monitor verlaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Heb 'm een half uurtje uit gehad, maar hij loopt nog vrolijk rond.
Het enige waar ik op hoop, is inderdaad dat hij niet dood gaat waar ik het kan zien :')
Voor de rest vind ik alles prima. Hij zal toch niet over een paar dagen nog leven, lijkt mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Misschien leeft hij wel van dode pixels? :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
snsgn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:50:
Heb 'm een half uurtje uit gehad, maar hij loopt nog vrolijk rond.
Het enige waar ik op hoop, is inderdaad dat hij niet dood gaat waar ik het kan zien :')
Voor de rest vind ik alles prima. Hij zal toch niet over een paar dagen nog leven, lijkt mij :p
Even nakijken wat de minimum temperatuur moet zijn. Anders kun je er ook voor kiezen om de monitor even in een vriezer te zetten op het moment dat je het beestje niet ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
-Bas schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:53:
[...]

Even nakijken wat de minimum temperatuur moet zijn. Anders kun je er ook voor kiezen om de monitor even in een vriezer te zetten op het moment dat je het beestje niet ziet. :)
Wel een goed idee opzich, maar ik heb hier slechts een koelkast met een vriesvak, dus die is niet zo groot :P
Bovendien zie ik 'm momenteel continu lopen. Als hij even weg is, dan kan hij zo weer terug zijn terwijl je de backlight uit hebt, en dan zie je 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
snsgn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:56:
[...]

Wel een goed idee opzich, maar ik heb hier slechts een koelkast met een vriesvak, dus die is niet zo groot :P
Bovendien zie ik 'm momenteel continu lopen. Als hij even weg is, dan kan hij zo weer terug zijn terwijl je de backlight uit hebt, en dan zie je 'm niet.
Het was maar een idee dat er zomaar uit floepte. Denk niet dat het goed voor de elektronica is. Houd je ons op de hoogte wanneer het arme beestje dood is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
-Bas schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:11:
[...]

Het was maar een idee dat er zomaar uit floepte. Denk niet dat het goed voor de elektronica is. Houd je ons op de hoogte wanneer het arme beestje dood is?
Ja, zal ik doen. Hij loopt nu nog lekker rond.

Ik zit nu te denken dat ik zo'n beestje eerder in een hoekje kruipt dan dat ie op enorm open veld sterft, dus laat ik daar maar op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Als ik zie hoelang sommige spinnen leven in huis, zonder ooit maar wat te vangen, kun je je lol nog op de komende weken :o
Ik zou het scherm uit elkaar halen, daar had je toch al ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrankerik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 13:15

vrankerik

't Leven is van de simpele.

Als dit bij mij zou voorvallen zou ik 's nachts het licht aan te laten zodat het beestje haar weg naar buiten kan vinden. Of dit werkt zal nog moeten blijken.

Off topic mag weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Oh de bekende koreaanse beeldschermspin. Installeer een cursor die er uit ziet als een klein vliegje, en probeer daarmee je beestje te lokken. Of zet een doolhof op je scherm waarin hij kan verdwalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
nou ik heb de multi-input qnix 27" weten te bestellen, als hij aangekomen is zal even kleine kwaliteits review doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Over het spinnetje in m'n beeldscherm:

Heb 'm al een aantal dagen niet meer gezien en zojuist zag ik 'm ineens op de behuizing van het scherm lopen. Het was een miniscuul rood spinnetje. Die komt er niet meer in! (hoop ik)

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
:D

Gelukkig maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Mijn Qnix afgelopen zaterdag opgehangen. Kwamen wel wat dingen bij kijken, had een beugel van Vogels gekocht bij karwei. Schroeven(bouten) bleken te lang. Al met al uiteindelijk de goede bouten gevonden en opgehangen. Hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6nY2km0l.jpg

Erg tevreden over! :+

Edit:
Vinden jullie mijn Tweakers wallpaper ook al zo mooi?

[ Voor 11% gewijzigd door -Bas op 26-05-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice Bas, ziet er straks uit!

Heb je een verstelbare/draaibare mount of een 'vaste'? Ik heb zelf namelijk een mount op m'n tv zitten die ik niet gebruik en waarschijnlijk ga overzetten op m'n Qnix, maar twijfel een beetje omdat deze mount helemaal niet verstelbaar.

Hoor graag van je hoe het bevalt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
stin00 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:59:
Nice Bas, ziet er straks uit!

Heb je een verstelbare/draaibare mount of een 'vaste'? Ik heb zelf namelijk een mount op m'n tv zitten die ik niet gebruik en waarschijnlijk ga overzetten op m'n Qnix, maar twijfel een beetje omdat deze mount helemaal niet verstelbaar.

Hoor graag van je hoe het bevalt :D
Ik heb de variant gekocht met Tilt, echter werkt dit maar op 2 standen. Gewoon recht, of enorm schuin. Zou hem wel 3 meter hoog moeten hangen denk ik voordat ik de tilt stand echt zou gebruiken.

Denk dat je goed af bent met de variant zonder verstelbaarheid, zit hij ook weer wat strakker tegen de muur dan met tilt stand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
-Bas schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:28:
Mijn Qnix afgelopen zaterdag opgehangen. Kwamen wel wat dingen bij kijken, had een beugel van Vogels gekocht bij karwei. Schroeven(bouten) bleken te lang. Al met al uiteindelijk de goede bouten gevonden en opgehangen. Hier het resultaat:

[afbeelding]

Erg tevreden over! :+

Edit:
Vinden jullie mijn Tweakers wallpaper ook al zo mooi?
Die van mij hangt ook. Kwam er bij het monteren inderdaad achter dat er weer een nadeel was aan de bouwkwaliteit van de QNIX, namelijk dat de gaatjes voor de VESA mount inderdaad echt minimaal kort zijn. Dat hoort niet lijkt mij. Een degelijk mount kan je er niet op monteren. Had zelf geen korte schroeven, dus heb er maar wat ringen tussen gedaan zodat hij toch strak vast kan. Zit nu al een paar maanden stevig aan de mount vast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Als je 4 schroeven erin hebt zitten tot 3 mm diep ofzo blijft ie wel hangen hoor, ding weegt maar 6-7 kilo.

Zo'n schroef kan wel wat hebben als er alleen maar zwaartekracht op werkt, zou hoogstens fout gaan als alle 4 je bouten over het vlak afbreken buiten de behuizing, Ik acht de kans groter dat die plastic omlijsting zelf van ellende uit elkaar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
kipkruide schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:20:
Als je 4 schroeven erin hebt zitten tot 3 mm diep ofzo blijft ie wel hangen hoor, ding weegt maar 6-7 kilo.

Zo'n schroef kan wel wat hebben als er alleen maar zwaartekracht op werkt, zou hoogstens fout gaan als alle 4 je bouten over het vlak afbreken buiten de behuizing, Ik acht de kans groter dat die plastic omlijsting zelf van ellende uit elkaar valt.
Metaalbout bij Karwei, 4.0mm diameter. Lengte = 10mm. Bij de Karwei krijg je bij de bouten ook moeren, deze heb ik strak tegen de kop van de bout aangeschroeft en daarna de bout erin gedraait. Werkt prima tot zo ver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:50
Nieuwe uitvinding van China.

Het spionage spinnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Hmm, een tijd geleden mijn QNIX overclocked naar 96 Hz, via Custom Resolution Utility, maar ik merk nu opeens dat ik op 60 Hz draai. Geen idee hoe lang dit nu al zo is.

Nu wil ik dus opnieuw een 96 Hz profiel aanmaken voor mijn beeldscherm, maar na herstarten van mijn PC komt de nieuwe refresh rate niet tevoorschijn bij de geavanceerde scherminstellingen.. Enkel 60 Hz ;/ Iemand idee waardoor dit komt?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:03
Jirachi schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:53:
Hmm, een tijd geleden mijn QNIX overclocked naar 96 Hz, via Custom Resolution Utility, maar ik merk nu opeens dat ik op 60 Hz draai. Geen idee hoe lang dit nu al zo is.

Nu wil ik dus opnieuw een 96 Hz profiel aanmaken voor mijn beeldscherm, maar na herstarten van mijn PC komt de nieuwe refresh rate niet tevoorschijn bij de geavanceerde scherminstellingen.. Enkel 60 Hz ;/ Iemand idee waardoor dit komt?
AMD kaart zeker? Dan heb je je drivers geupdate en mag je de pixel clock weer patchen. :)

http://www.monitortests.c...D-ATI-Pixel-Clock-Patcher

Sinds de laatste 2 nieuwe drivers werkt het niet meer helemaal lekker bij mij. Ik moet na een reboot eerst met restart64.exe mijn video driver herstarten voor ik weer op 110Hz draai. Ook al is dit de enige optie in mijn CRU profiel.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
QNIX QX2710 LED Evolution ll SE Matte 27" heb ik nu een paar weken thuis. (0 dooie/luie pixels)
Vandaag een brief ontvangen van fedex ..41,20 moet ik overmaken. (ze gingen uit van 200 usd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Das niet abnormaal hoog, volgens mij lager dan wat ik moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die hun Qnix refreshrate (Hz) hebben overgeclocked van 60 naar >100 Hz via CRU:

Bij het updaten van Nvidia drivers kan het zijn dat je refreshrate weer gereset is naar het standaard profiel met 60 Hz. Je zal dan weer de overclock patch moeten runnen zodat het overgeclockte profiel weer beschikbaar is in het Nvidia control panel. Ati gebruikers zullen dit waarschijnlijk ook moeten doen!

Ik updatete mijn Nvidia drivers gister en zat ineens vast op 60 FPS in games ipv 105 FPS (Vsync). Zodoende kwam ik ereachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
stin00 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:11:
Voor de mensen die hun Qnix refreshrate (Hz) hebben overgeclocked van 60 naar >100 Hz via CRU:

Bij het updaten van Nvidia drivers kan het zijn dat je refreshrate weer gereset is naar het standaard profiel met 60 Hz. Je zal dan weer de overclock patch moeten runnen zodat het overgeclockte profiel weer beschikbaar is in het Nvidia control panel. Ati gebruikers zullen dit waarschijnlijk ook moeten doen!

Ik updatete mijn Nvidia drivers gister en zat ineens vast op 60 FPS in games ipv 105 FPS (Vsync). Zodoende kwam ik ereachter.
Het mooie van Nvidia is dat je het gewoon kan forceren vanuit de driver en dat je CRU dus niet nodig hebt. Als je de overclock regelt via de driver geeft dat minder problemen met een driverupdate. De instellingen worden namelijk gewoon bewaart. :)
CRU is vooral handig om over te clocken tot het uiterste. Maar in alle andere gevallen voldoet de Nvidia driver prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:21

ronalddus

Buffalo77

Heeft het nut om SquareTrade garantie bij een X-star of Qnix te kopen?
Ik ben van plan volgende week een monitor aan te schaffen namelijk.

Er gaat toch wel is het een en ander kapot als ik ervaringen lees en 3 jaar garantie lijkt me toch de moeite waard, maar is dit dan ook echt 3 jaar garantie?

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
ronalddus schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:53:
Heeft het nut om SquareTrade garantie bij een X-star of Qnix te kopen?
Ik ben van plan volgende week een monitor aan te schaffen namelijk.

Er gaat toch wel is het een en ander kapot als ik ervaringen lees en 3 jaar garantie lijkt me toch de moeite waard, maar is dit dan ook echt 3 jaar garantie?
Hangt er vanaf waar je de monitor hebt besteld en wat de extra garantie kost. Je zit namelijk met de retourkosten. Voor zo'n monitor is dat buiten europa al snel 60 euro.
Als je dan na 2 jaar een monitor moet omruilen voor minimaal 60 euro, dan weet ik niet of dat wel zo voordelig is. Als je rekening houd met de afschrijfwaarde na 2 jaar, dan is de monitor niet meer waar dan 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Extra garantie is onverstandig. Je moet er met Koreaanse of andere geïmporteerd Aziatische apparatuur uit gaan van geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Ging ik ook een beetje vanuit, maar misshien is dat via ebay goed geregeld. Ik weet genoeg. Dank voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Zaterdag deze besteld

http://www.ebay.com/itm/Q...itors&hash=item19e78b0791

Nu duimen op weinig BLB en een hoge refresh rate :)

Bedankt voor alle info op dit forum. Was erg nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_am_rambo1991
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-08 15:33
Beste Medetweakers,

Ik ben zojuist voor het eerst aangeland in dit topic en vindt het nu al interessant. nu vraag ik me alleen een aantal dingen af. ten eerste heeft het wel zin om hem te overclocken naar 105 of meer HZ als je in bezit bent van een MSI GTX 780 met overclock die op 1440P nooit zo veel frames gaat halen? vraag 2: de kosten van de douane wanneer krijg je die binnen en moet hij betaald zijn?

Wat is ongeveer de levertijd?

[ Voor 4% gewijzigd door i_am_rambo1991 op 25-06-2014 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
1) Hangt van de spellen af die je speelt. Oude/lichte spellen halen wel makkelijk +100 FPS op een GTX780
2) Rekening wordt tijdens levering aan de deur gepresenteerd en moet contant afgerekend worden.
3) Hangt van de leverancier af. Over het algemeen, wanneer uit Azie geleverd, duurt het ongeveer een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Die van mij heb ik afgelopen zaterdag besteld en dit is het traject wat het pakketje af heeft gelegd.
Maandag verstuurd en dinsdagavond al bij het 'locale' Fedex depot. Dat is echt heel snel.

24-6-2014 22:47 OUDE MEER, NH 1438, NL At local FedEx facility
24-6-2014 22:46 OUDE MEER, NH 1438, NL International shipment release - Import
24-6-2014 22:46 OUDE MEER, NH 1438, NL At local FedEx facility
24-6-2014 18:30 KOELN, NW 51147, DE In transit
24-6-2014 17:05 KOELN, NW 51147, DE Departed FedEx location
24-6-2014 14:40 KOELN, NW 51147, DE In transit
24-6-2014 12:51 KOELN, NW 51147, DE Arrived at FedEx location
24-6-2014 12:27 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702, FR In transit
24-6-2014 12:04 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702, FR Departed FedEx location
24-6-2014 9:14 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702, FR Arrived at FedEx location
24-6-2014 2:44 DUBAI, DU 20000, AE In transit
23-6-2014 21:43 NEW DELHI, DL 110010, IN In transit
23-6-2014 14:32 GUANGZHOU 510890, CN Departed FedEx location
23-6-2014 14:32 GUANGZHOU 510890, CN In transit
23-6-2014 13:01 GUANGZHOU 510890, CN In transit
23-6-2014 10:10 GUANGZHOU 510890, CN Arrived at FedEx location
23-6-2014 6:33 JUNG-GU INCHEON 400340, KR In transit
23-6-2014 4:29 JUNG-GU INCHEON 400340, KR In transit
23-6-2014 2:25 WONMI-GU BUCHEON 420859, KR Left FedEx origin facility
23-6-2014 2:00 WONMI-GU BUCHEON 420859, KR Picked up
22-6-2014 23:48 Shipment information sent to FedEx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_am_rambo1991
ChojinZ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:15:
1) Hangt van de spellen af die je speelt. Oude/lichte spellen halen wel makkelijk +100 FPS op een GTX780
2) Rekening wordt tijdens levering aan de deur gepresenteerd en moet contant afgerekend worden.
3) Hangt van de leverancier af. Over het algemeen, wanneer uit Azie geleverd, duurt het ongeveer een week.
kun je hier ook games op spelen met 1080P als dit genoodzaakt is bij bijvoorbeeld minder dan 30fps? zo weet ik dat Arma 3 de kaart leeg zuigt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_am_rambo1991
ronalddus schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:30:
Die van mij heb ik afgelopen zaterdag besteld en dit is het traject wat het pakketje af heeft gelegd.
Maandag verstuurd en dinsdagavond al bij het 'locale' Fedex depot. Dat is echt heel snel.

24-6-2014 22:47 OUDE MEER, NH 1438, NL At local FedEx facility
24-6-2014 22:46 OUDE MEER, NH 1438, NL International shipment release - Import
24-6-2014 22:46 OUDE MEER, NH 1438, NL At local FedEx facility
24-6-2014 18:30 KOELN, NW 51147, DE In transit
24-6-2014 17:05 KOELN, NW 51147, DE Departed FedEx location
24-6-2014 14:40 KOELN, NW 51147, DE In transit
24-6-2014 12:51 KOELN, NW 51147, DE Arrived at FedEx location
24-6-2014 12:27 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702, FR In transit
24-6-2014 12:04 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702, FR Departed FedEx location
24-6-2014 9:14 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702, FR Arrived at FedEx location
24-6-2014 2:44 DUBAI, DU 20000, AE In transit
23-6-2014 21:43 NEW DELHI, DL 110010, IN In transit
23-6-2014 14:32 GUANGZHOU 510890, CN Departed FedEx location
23-6-2014 14:32 GUANGZHOU 510890, CN In transit
23-6-2014 13:01 GUANGZHOU 510890, CN In transit
23-6-2014 10:10 GUANGZHOU 510890, CN Arrived at FedEx location
23-6-2014 6:33 JUNG-GU INCHEON 400340, KR In transit
23-6-2014 4:29 JUNG-GU INCHEON 400340, KR In transit
23-6-2014 2:25 WONMI-GU BUCHEON 420859, KR Left FedEx origin facility
23-6-2014 2:00 WONMI-GU BUCHEON 420859, KR Picked up
22-6-2014 23:48 Shipment information sent to FedEx
Dat is behoorlijk snel ja wanneer verwacht je hem aan je deur te hebben? als deze er is zou je voor mij een paar foto's ervan kunnen maken ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Ze geven donderdag aan als verwachte leverdatum.
Als je mij van de week nog even een PM kan sturen zal ik wat foto's maken ervan.

Ik raad ook aan om op de review pagina van tweakers te kijken. Daar staan een aantal reviews met foto's.
Ook is dit forum heel erg handig

http://www.overclock.net/...x-star-1440p-monitor-club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
i_am_rambo1991 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:35:
[...]

kun je hier ook games op spelen met 1080P als dit genoodzaakt is bij bijvoorbeeld minder dan 30fps? zo weet ik dat Arma 3 de kaart leeg zuigt xD
Weet ik niet. Heb ik eerlijk gezegd nooit geprobeerd. Kheb altijd native gedraaid. ;)
Zal het vanavond is voor je testen...

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste