Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 13:40
Hallo mensen,

Heeft iemand een idee waar ik goed plexiglas (liefst op maat) kan halen? En welke dikte het beste is voor een mod?

Ik wil de complete zijkant clear transparant plexiglas maken dat is 430mm bij 450mm (ruw gegokt) en de drive bays aan de voorkant in rood transparant plexiglas dat is 150mm bij 200mm.

Alle hulp is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:42
Bouwplastics.nl kan je een en ander leveren. Ze zagen op maar maar dat is nooit zo precies.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Je kan natuurlijk best eerst zelf een zoek poging doen, zat te vinden binnen en buiten Tweakers

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
ik had eerst ook wel gezocht, maar hier zijn mensen met ervaring met deze dingen. Ik dacht kan ik beter ook even hier vragen misschien hebben mensen goed advies voor mij.

bedankt voor de info.

en voor de dikte, want ik kan wel plexiglas vinden van minder dan 3mm maar de meeste casemod sites verkopen 3mm. Maakt dit nog echt iets uit? Naast het gewicht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Hier is 3mm en 5mm te koop. Je dikte is afhankelijk van je doel, wat wil je ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
tjah de grote plaat van 450 bij 430 moet dienen als sidepanel, geen window, nee een compleet sidepanel en het kleine stukje van 200 bij 150 komt voorin de kast in plaats van de optical bay covers. Het is dus niet echt belangrijk dat het ultra stevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Je kan beide diktes gebruiken, net wat je mooier vind. Zelf heb ik 3mm gebruikt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:34

l3p

www.^.nl

Je kan hier ook nog een kijkje nemen:
http://www.plexiglas-shop.com/NL/en/index.htm
Of als je het panel gelijk in de exacte maten gesneden wilt hebben met of zonder logo:
http://www.graveco.nl/cas...sergraveren-lasersnijden/

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
De hubo in denekamp :D
ja, of die in lutjebroek. Beetje een zinloze toevoeging aan dit topic, bijna elke bouwmarkt heeft namelijk plexiglas, alleen is de keuze daar erg beperkt

[ Voor 78% gewijzigd door _ferry_ op 16-07-2012 17:45 ]

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
valt wel mee hoe zinloos, hij kent mij namelijk en weet dat ik zelf uit Denekamp komt. Daarom is het voor mij dus wel interessant om te weten.

Maar volgens mij doet de hubo niet meer aan op maat leveren. En ik heb geen materiaal om het fatsoenlijk zelf te zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Heb je speciale maten nodig dan(welke afmetingen)?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 16:39
@geen apparatuur hebben, ik heb eergisteren mijn eerste casemod gedaan en heb een oud stukje plexiglas gebruikt.
gewoon met de decoupeer zaag (niet te snel dan smelt je het)
als je alles netjes aftekent en een (niet al te oude) ijzerzaag gebruikt werkt dat prima, rechte lijnen geen probleem!

hoewel het natuurlijk altijd makkelijker is al doet iemand anders het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
LED-Maniak schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:42:
Heb je speciale maten nodig dan(welke afmetingen)?
maten staan in eerste post

maar ik denk dat het bouwplastics.nl gaat worden, die zijn best goedkoop en leveren precies wat ik wil.

[ Voor 22% gewijzigd door noudi93 op 16-07-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
ga je zelf plexiglas gebruiken om een kast te bouwen?? ik lees ook nooit :F

plexiglas moet je zelf geen gaten oid in gaan boren, dan gaat het breken.
Moet je even laten doen bij een gewoon glasbedrijf die ook plexiglas levert, dan heb je iets wat niet kapot gaat :)(en nu komt het reclame maken ;) )

Mijn pa heeft z'n eigen glazzet/onderhouds bedrijf, en hij besteld via het bedrijf waar hij eerst werkte zijn glas (en dus tevens plexi)

Dus als ik iets moet regelen dan moet je het even zeggen ;)

[ Voor 81% gewijzigd door w4v3g0d op 16-07-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
nee alleen één zijkant gaat waarschijnlijk plexiglas worden, en de voorkant waar normaal de 5,25 inch bay covers zitten. Maar ik moet nog even kijken of ik dat met mijn huidige kast ga doen. (staat nu in v&a aangeboden)

Ik wou eigenlijk een scratch build gaan doen, maar omdat ik eigenlijk niet echt ervaring heb met modden lijkt me een scratch build niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
druk eens op F5 en kijk dan nog eens naar mijn eerste post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
hehe lol ik was sowieso niet van plan om met schroefjes te werken, gewoon goeie ouwe secondelijm.

Wat kan hij allemaal leveren dan? Want ik zoek dus 3mm helder plexiglas en 3mm donker rood transparant plexiglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
ik zal morgen even het een en ander aan hem vragen (dikte, kleur, afmeting en niet te vergeten de prijs ;) )
heb je trouwens een bepaald budget/wil je niet boven een bepaald bedrag uit gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
ik heb niet echt een bepaald budget nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Plexiglas kan je prima boren. Goede voorbereiding is belangrijk. Met secondelijm zou ik ook niet werken, dit geeft damp vlekken op de plek waar je het aan elkaar lijmt. Erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboticPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 11:34
Als je gaat boren gewoon netjes afplakken met Schilderstape een hoge snelheid en niet te veel druk zetten
de boor het werk laten doen.
Wat betreft het lijmen ik ben al enkele keren de optie chloroform tegen gekomen dat schijnt goed te
werken ik zou er gewoon even naar googlen maar zoiezo 1 tip zorg dat je het lijmen buiten doet

Forum Lurker, Reageer weinig, lees veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
een andere vraag, je ziet wel eens van die special graphite 600t sidepanels die volledig uit plexi bestaan. Nou hebben die gewoon zo'n standaard systeem van de 600t om hem vast te zetten.

Maar zoiets lijkt me op zich ook wel vet, om het hele sidepanel van plexi te maken, maar hoe zet ik het dan vast zodat hij wel weer los kan als ik hardware ofzo moet vervangen? Ik zie tot nu toe 2 opties en dat zijn schroefjes of magneetstrip (weet niet of dit wel goed blijft zitten) Wat denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Het hangt erg af van het geen je wilt doen met schroeven kun je een dikkere (zwaardere plaat) op zijn plaats houden. Met magneet strips heb je vaak niet genoeg kracht om een wat zwaardere plaat op zijn plaatst the houden.

Het hangt heel erg van je kast af wat het beste past, een magneet strip zal waarschijnlijk betekenen dat de plaat wat los van de kast komt te liggen door de dikte van de magneet strip zeker als de plaat wat zwaarder is zul je een beste strip nodig hebben. Met schroefjes kan de plaat vlak tegen de kast aan komen maar heb je waarschijnlijk de schroefjes die door de plaat heen komen wat soms niet echt mooi is.

Persoonlijk ben ik geen fan van plexi glas maar als ik het zou gebruiken zou ik toch echt mijn side panel gebruiken voor de ophanging van het geheel. Dat scheelt een heleboel passen en meten en maakt het een stuk simpeler. Je kunt dan immers de plexi plaat aan de side panel bevestigen, lijm is een goede optie zo lang deze transparant is en blijft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
nou hier heb ik bij mijn huidige kast 2 grote problemen mee.

1. Ik heb alleen een dremel en een decoupeerzaag. Beide niet echt geweldig om een groot gat in een sidepanel te zagen.

2. De kast is vrij dun (enermax clipeus) Mijn koeler zit nu al bijna tegen de rand aan. Als er dus plexiglas aan de binnenkant van de sidepanel komt gaat dat waarschijnlijk niet passen. Dus zou het plexiglas aan de buitenkant moeten en dat ziet er niet mooi uit.

maar ik denk dat ik toch nog een andere kast ga halen, of ik moet het cable management in de kast zelf fixen (geen ruimte achter mobo tray voor kabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
geloof me, plexi breekt echt heel erg snel als je ook maar 1 verkeerde beweging maakt bij het boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Het is een verhouding van boordiameter en plexiglas dikte. Heb je dun plexiglas(zoals 3mm) en moet je een groot gat boren, dan kan je er voor kiezen het plexiglas tussen een of twee plaatjes dun hout te klemmen. Dan kan het niet meer veel bewegen en zal het ook niet breken.

Chloroform smelt plexiglas. Helaas is het niet echt mainstream verkrijgbaar. Er zijn wel speciale plexiglas lijmen in de handel die 2 platen plexiglas onzichtbaar kunnen lijmen. Gaat het tegen metaal zou ik gewoon dat deel opschuren/primen en dan met epoxy lijm vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:22

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

noudi93 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:28:
nou hier heb ik bij mijn huidige kast 2 grote problemen mee.

1. Ik heb alleen een dremel en een decoupeerzaag. Beide niet echt geweldig om een groot gat in een sidepanel te zagen.

2. De kast is vrij dun (enermax clipeus) Mijn koeler zit nu al bijna tegen de rand aan. Als er dus plexiglas aan de binnenkant van de sidepanel komt gaat dat waarschijnlijk niet passen. Dus zou het plexiglas aan de buitenkant moeten en dat ziet er niet mooi uit.

maar ik denk dat ik toch nog een andere kast ga halen, of ik moet het cable management in de kast zelf fixen (geen ruimte achter mobo tray voor kabels)
Zowel een Dremel als een decoupeerzaag kan je prima gebruiken om een gat in je sidepannel te maken. Gat aftekenen en goed binnen de lijnen blijven met het dremelen/zagen. Randen daarna afwerken met een vijl.

Als het plexi aan de buitenkant zou komen, kan je ervoor kiezen om de randen van het plexi schuin te (laten) maken, staat vaak een stuk beter :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 16:39
@hardwarejunk dan had ik denk ik wel heel erg bijzonder plexi...
ik heb er mee gegooid, gezaagd en perongeluk geboord met een klopboor :P
geen krasje of scheurtje te bekennen
Pagina: 1