TJ's vlog was niet veel aan vandaag...
Als die online updater van SCS nu ook enigszins snel zou zijn...
EDIT:
Pfff, Ritje gemaakt met mijn DAF naar de dichtsbijzijnde Mercedes dealer, DAF ingeruild (XF 106, 460pk met retarder, 4x2 chassis + een klein beetje lampjes, € 148.000,- nieuw, amper 9000km mee gereden). Inruil: € 90.000,-
Kom bij de Mercedes dealert, Actros met op één na sterkste motor (578pk ofzo, de sterkste heb ik nog niet vrij gespeeld), retarder, 4x2 chassis en verder helemaal niets (echt gewoon kaal, niet eens banden of een ander treeplankje). Moest nog bijna € 60.000,- bij leggen. Reed bij de dealer weg in mijn nieuwe truck met nog maar € 1710,- op zak
Mening over de nieuwe Mercedes na een ritje van 400km
- veel en veel en veel te stil, heb m'n geluid echt op het allerhardste gezet en dan hoor je in de cabine dus helemaal niks als je op de CC over de snelweg dendert (ook geen bandenruis, of het rustig snorren van de motor). Je maakt mij niet wijs dat dit in het echt ook zo is (hetzelfde ervaar ik met de XF 106 sinds 1.17.1)
- Weinig opties voor lampenbeugels/andere zonnekleppen etc.
- Display tussen de toerenteller en snelheidsmeter is slecht zichtbaar (als in, heel korrelig), maar dat kan ook komen door mijn relatief kleine beeldscherm
- Spiegels staan erg ver naar achter, waar je bij DAF en Scania zonder de camera te draaien in beide spiegels links kunt kijken, moet je bij de Mercedes dus wel de camera draaien. Heb hiervoor nog niet met de zitpositie en spiegel settings gespeeld, dat zal het misschien nog iets verbeteren.
Verder toch geen verkeerde truck, ziet er mooi uit, hoewel ik nog steeds een hekel heb aan dat gigantisch lange chassis als je voor 6x2 of 6x4 gaat. Interieur vind ik eigenlijk ook niet verkeerd moet ik zeggen. Rijd best lekker ook.
Ik heb voorlopig geen geld voor een ander dus zal hier flink wat km's in af moeten leggen, eens zien hoe dat verder bevalt.
[
Voor 92% gewijzigd door
FastFred op 26-05-2015 21:03
]