Partition table van externe HDD verwijderd

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb zojuist per ongeluk in Windows 7 via "Disk Management" op "delete volume" geklikt voor mijn externe hardeschijf (Ik wilde alle partities van mij USB stick verwijderen maar klikte per ongeluk de verkeerde drive aan...). Het gaat om drive F: in de onderstaande screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/19a6a908.png

De schijf is niet geformatteerd, dus hopelijk kan ik gewoon de partition table terugzetten zodat alles weer werkt. Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Nadat ik de het volume gedelete had heb ik rechtsklik op de schijf geklikt en voor "Create new volume" gekozen. Na een aantal opties doorlopen te hebben dacht ik mijn schijf weer als NTFS ingesteld te hebben, maar als ik de schijf probeer te benaderen via Deze Computer dan krijg ik de melding dat ik de schijf eerst moet formatteren. Dit wil ik dus nadrukkelijk voorkomen, want er staat nog allemaal belangrijke data op de schijf! :P

Ik heb ook al het tooltje easeUS gedownload om te proberen om het probleem te fixen, maar dat lijkt niet te lukken. Of ik weet gewoon niet welke handelingen ik moet verrichten...

Alle hulp is meer dan welkom!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om Q voor te zijn, formateer de hardeschijf en zet je backup terug, dan ben je zo weer op de been en kun je weer verder. Naar ik aan neem heb je een backup van de "belangrijke" data.... etc.

Nu om toch enigszins hulpvaardig te zijn, voor dit soort zaken hebben we een heel leuk sticky topic, namelijk deze: Thematopic: Datarecovery, met andere woorden heb je zelf al eens gezocht hoe dit op te lossen?

Als alles tot een goed einde is gebracht of als je veel pech hebt niet, is het aan te raden dit sticky topic eens ter handen te nemen: Thematopic: Backups.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 21-05-2012 13:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01 09:57

IIsnickerII

Docent Software Dev

De enige manier om de partition table terug te zetten is als je het register van de drive nog in bezit heb. Maar volgens mij heb je die zojuist weggehaald. Dus ik suggereer dat je doen wat Dune je verteld heeft, en als je geen backup hebt dan ben ik bang dat de bestanden verder niet te redden zijn. Mocht dit het geval zijn, laat dit dan een wijze les wezen. Backup ALTIJD je bestanden die extern opgeslagen zijn. :Y

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Verwijderd

doordat je een partitie hebt gemaakt vrees ik dat je ze niet meer kunt recoveren.
maar zoals gezegd, zet gewoon je backup terug en gaan.

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-01 21:07
Je kan Getdataback ntfs proberen. Heb ik bij vergelijkbare problemen in het verleden goede resultaten mee gehad. zie http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Mogelijk kun je je partitie nog terughalen met "testdisk". Zie Thematopic: Datarecovery

En voor je gaat recoveren en met 'tooltjes' experimenteren maak je uiteraard een clone van je te repareren schijf. (Sommige programma's schrijven namelijk ongewild naar je schijf.)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit topic kan volgens mij wel op slot aangezien het alleen maar verwijzen wordt naar de bestaande informatie. In iedergeval lijkt mij dat Testdisk of GetDataBack een goede kans van slagen hebben.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.