Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:20:
Zelfde kan ik aan jou ook vragen. Waarom beweer jij dat je wel een verschil kan zien?
Ik beweer helemaal niets, maar iemand die dat beweert zal dat wel gezien hebben, niet? 8)7

Dat jij iets niet kunt onderscheiden maakt het geen universele waarheid, hoe graag je dat ook zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Brad Pitt schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:32:
[...]

Wat een belachelijke redenering weer. Omdat jij het niet kan zien kan dús hij, of een ander, het ook niet zien?
Ik beredeneer niks, ik stel een vraag. Het internationale leesteken van een vraag is nog altijd ?
Dat weet jij helemaal niet en vind ik dus een zeer kortzichtige reactie.

Maar goed, alle S3-eigenaren zullen hun kindje hier toch met man en macht blijven verdedigen. Wee je gebeente als je ook maar iets van commentaar geeft. Snap dat niet, het is een friggin' telefoon fcol. Ach ja.
Dat mag jij vinden maar de waarheid is wel zo.

Achja... S3 Primary. 4S, backup en nog een hoop HOX'jes hier in de kast. Tja, blijkbaar heb ik een "kindje" om te verdedigen. Over absurde aannamen gesproken. Ik begrijp even ook niet waarom je S3 eigenaar beschuldigd van defensief gedrag, misschien zijn het wel eigenaren van concurrerende producten die aan het zeiken. Weer zo'n aanname waar je niks mee kan.

Maar kom gewoon even langs joh, heb ik al vaker tegen je gezegd. Je mag zelf laten zien wat er allemaal fout is. Maken we er een videotje van, Youtube. Kan iedereen zien wat er aan de hand is. Misschien kan je me nog iets leren ook.
Anoniem: 172410 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:38:
[...]

Ik beweer helemaal niets, maar iemand die dat beweert zal dat wel gezien hebben, niet? 8)7
Waarom vraag je dat dan aan mij, vraag dat aan hun. Maaruh met miljoenen eenheden wereldwijd heb je blijkbaar een fractie mensen die beweren dat ze betere zichtbeeld hebben en zeggen dat er iets mis is. De rest vindt het wel goed zo. Waar is het probleem dan?
Dat jij iets niet kunt onderscheiden maakt het geen universele waarheid, hoe graag je dat ook zou willen.
Tja, sorry dat mijn oog 83um meter niet kan zien, kan geen enkel oog trouwens, op een moleculair niveau zal er een verschil zijn maar dagelijks gebruik zijn ze hetzelfde.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 18-06-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:42:
Maar kom gewoon even langs joh, heb ik al vaker tegen je gezegd. Je mag zelf laten zien wat er allemaal fout is. Maken we er een videotje van, Youtube. Kan iedereen zien wat er aan de hand is. Misschien kan je me nog iets leren ook.
Je realiseert je dat jouw mening geen universele waarheid is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:45:
[...]

Je realiseert je dat jouw mening geen universele waarheid is, toch?
Mijn menig is gebaseerd op extensieve praktijk ervaring. Blijkbaar doe ik iets verkeerd of kijk ik niet goed. Iemand zal mij even moeten laten zien of uit moeten wijzen wat er aan de hand is. Kom langs, krijg je een bakje koffie van me en hebben we het er over. Video -> Youtube, klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:47:
Mijn menig is gebaseerd op extensieve praktijk ervaring. Blijkbaar doe ik iets verkeerd of kijk ik niet goed. Iemand zal mij even moeten laten zien of uit moeten wijzen wat er aan de hand is. Kom langs, krijg je een bakje koffie van me en hebben we het er over.
Sommigen delen jouw mening gewoon niet, punt. Dan kan jij met de beste wil van de wereld geen verschil zien, sommige anderen doen dat blijkbaar wel. Aangezien die schermen ook daadwerkelijk twee verschillende schermen zijn is dat niet onmogelijk.

Prima dat jij geen verschil ziet, maar simpelweg beweren dat niemand enig verschil kan zien is wel heel erg zelfgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik kan het verschil tussen pentile en niet pentile ook zien hoor. Maar ik moet zeggen dat ik het niet 'bagger' vind, zoals anderen. Liever een hogere resolutie met pentile, dan een lage resolutie.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:51:
[...]

Sommigen delen jouw mening gewoon niet, punt. Dan kan jij met de beste wil van de wereld geen verschil zien, sommige anderen doen dat blijkbaar wel. Aangezien die schermen ook daadwerkelijk twee verschillende schermen zijn is dat niet onmogelijk.

Prima dat jij geen verschil ziet, maar simpelweg beweren dat niemand enig verschil kan zien is wel heel erg zelfgericht.
Het gaat hier niet om een mening. Het gaat hier om wat beter is, het is meetbaar. Je kan het blijkbaar (volgens jullie) zien. Je hebt meetapparatuur om dat objectief te kunnen beoordelen.

Nou doe ik iets verkeerd, blijkbaar. Ik zie het gewoon niet. Dat is geen mening dat is iets wat ik fout doe, volgens jou. Kom gewoon even langs, stuur mij een PM dan maken we een afspraak en dan kan je persoonlijk laten zien wat er nou precies aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:54:
Het gaat hier niet om een mening. Het gaat hier om wat beter is, het is meetbaar. Je kan het blijkbaar (volgens jullie) zien. Je hebt meetapparatuur om dat objectief te kunnen beoordelen.

Nou doe ik iets verkeerd, blijkbaar. Ik zie het gewoon niet. Dat is geen mening dat is iets wat ik fout doe, volgens jou. Kom gewoon even langs, stuur mij een PM dan maken we een afspraak en dan kan je persoonlijk laten zien wat er nou precies aan de hand is.
Feit: de twee schermen zijn niet hetzelfde.
Feit: verschillende mensen hebben verschillende voorkeuren.

Daaruit volgt dat de ene persoon een voorkeur voor het ene kan hebben en hij dat scherm dus beter vindt, terwijl de andere persoon het andere scherm beter vindt. Ik weet niet wat jij daaraan wilt meten, maar dat komt toch echt op meningen neer. Je kan allerlei mooie metingen op een scherm loslaten en dat kan ook wel degelijk relevant zijn, maar zonder iemands voorkeuren om dat te duiden en dat te interpreteren zeggen die cijfers bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:58:
[...]

Feit: de twee schermen zijn niet hetzelfde.
Feit: verschillende mensen hebben verschillende voorkeuren.

Daaruit volgt dat de ene persoon een voorkeur voor het ene kan hebben en hij dat scherm dus beter vindt, terwijl de andere persoon het andere scherm beter vindt. Ik weet niet wat jij daaraan wilt meten, maar dat komt toch echt op meningen neer. Je kan allerlei mooie metingen op een scherm loslaten en dat kan ook wel degelijk relevant zijn, maar zonder iemands voorkeuren om dat te duiden en dat te interpreteren zeggen die cijfers bar weinig.
Waarom ga je dan over de zeik als ik reageer op iemand die zegt:
Gedaan, One X, S2, S3 en iPhone 4. Blijft ruimschoots het slechtste scherm
Voor de gemiddelde gebruiker is er dus niks aan het handje zoals jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:03:
Waarom ga je dan over de zeik als ik reageer op iemand die zegt:
[...]
Voor de gemiddelde gebruiker is er dus niks aan het handje zoals jij zegt.
Ik ga niet over de zeik en ik zeg niet dat er voor de gemiddelde gebruiker niets aan het handje is. Ik zeg slechts dat verschillende gebruikers verschillende voorkeuren hebben en dat als jij geen verschil ziet, dan nog niet voor iedereen geldt. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:06:
[...]

Ik ga niet over de zeik en ik zeg niet dat er voor de gemiddelde gebruiker niets aan het handje is. Ik zeg slechts dat verschillende gebruikers verschillende voorkeuren hebben en dat als jij geen verschil ziet, dan nog niet voor iedereen geldt. That's all.
Je zegt dat het een mening is... Er zitten geheid verschillen in kleurtemperatuur en andere technische aspecten maar daar ga je alleen op letten als je specifiek opzoek bent. Een gemiddelde gebruiker let daar niet op, dus er is niks aan het handje voor de gemiddelde gebruiker.

Waarom ga je dan over de zeik als ik iemand erop aanspreek die beweert dat het slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:09:
Je zegt dat het een mening is... Er zitten geheid verschillen in kleurtemperatuur en andere technische aspecten maar daar ga je alleen op letten als je echt opzoek bent naar zoiets. Een gemiddelde gebruiker let daar niet op, dus er is niks aan het handje voor de gemiddelde gebruiker.
Voor sommigen is het scherm nu eenmaal een belangrijker punt dan voor anderen en de één zal dan ook kritischer zijn dan de ander.
Waarom ga je dan over de zeik als ik iemand erop aanspreek die beweert dat het slecht is?
Nogmaals, ik ga niet 'over de zeik', zoals jij het pleegt te noemen :) Jij probeerde te beweren dat iemands mening niet zou kloppen omdat jij geen onderscheid kunt maken en dat is natuurlijk pertinente onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:13:
[...]

Voor sommigen is het scherm nu eenmaal een belangrijker punt dan voor anderen en de één zal dan ook kritischer zijn dan de ander.
Maar voor de gemiddelde gebruiker maakt het niks uit?
Nogmaals, ik ga niet 'over de zeik', zoals jij het pleegt te noemen :) Jij probeerde te beweren dat iemands mening niet zou kloppen omdat jij geen onderscheid kunt maken en dat is natuurlijk pertinente onzin.
Tja, makkelijk. Jij bent aan het zeiken... nee jij bent aan het zeiken. Je zult toch wel met betere argumenten moeten komen.

Er bestaat niks als een mening over beeldweergave, het is geen kunst. Er bestaat iets als het verschil tussen het beeld wat bedoelt is en wat weer wordt gegeven. Iemand die opzoek is naar technische aspecten zal het scherm beoordelen op dat kritische puntje en dat is meetbaar.

je mag van mij zelf vinden dat jij als "kunstenaar" opzoek bent naar iets wat mooier lijkt (waarom zou ik ook niet weten) maar dat is iets wat jij persoonlijk vindt en persoonlijk doet, begrijp ook niet waarom je je eigen eisen verward met waar een scherm daadwerkelijk op wordt beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 10:35
Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:19:
De gemiddelde gebruiker is dol enthousiast over zijn Samsung LCD tv. Ik wil daar nog niet voor 1000 Euro per jaar toé naar kijken. Dus? Ik vind het niks, drie honderd druizend mensen vinden het perféct. Is het daardoor ook een perfect beeld, nou nee. Het scherm van de S3 had veel beter en veel scherper kunnen zijn, wat is het probleem?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 19:01

Melkaz

Melkazar

Wat wel 'grappig' is. Hier op het werk(IT'ers) vind eigenlijk iedereen mijn scherm helemaal geweldig. De meeste hebben Iphones 4(s) en HTC Androids. Slechts eentje zei 'hmm dat scherm valt tegen' en dat is toevallig iemand die een HOX heeft en weet van het Pentile scherm ;). Dan vraag ik me af of hij het ook echt daadwerkelijk ziet of gewoon biased is dankzij internet artikelen.

Persoonlijk vind ik het scherm prima en stoor ik me er niet aan. Dat is toch het belangrijkste imo :)

[ Voor 3% gewijzigd door Melkaz op 18-06-2012 09:23 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:20:
[...]

De gemiddelde gebruiker is dol enthousiast over zijn Samsung LCD tv. Ik wil daar nog niet voor 1000 Euro per jaar toé naar kijken. Dus? Ik vind het niks, drie honderd druizend mensen vinden het perféct. Is het daardoor ook een perfect beeld, nou nee. Het scherm van de S3 had veel beter en veel scherper kunnen zijn, wat is het probleem?
Doet het er dan ook aan toe wat jij vindt? Ik weet verder ook niet wat er mis is met jou dat jij niet kan kijken naar een TV wat andere mensen goed zat vinden, maar ja sommige mensen kunnen overal over zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:24:
maar ja sommige mensen kunnen overal over zeiken.
Oh ok dus gefundeerde kritiek geven is meteen zeiken? Als iemand roept mijn plasma tv is geheel zwart en ik zeg nee hoor het is donkergrijs: zeikerd! Als je zegt Pentile is minder scherp dan een RGB-paneel: zeikerd! Niet iedereen heeft dezelfde eisen dan wel standaarden blijkbaar. Jij vindt het scherm helemaal geweldig: mooi. Een ander vindt het scherm jammer omdat het beter had gekund: zeikerd! Moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:19:
Dat hangt van de specifieke gebruiker af, want gemiddelden zeggen in dit geval niets. Heb jij iets aan kleding in een gemiddelde maat als die jou niet past?
Er bestaat niks als een mening over beeldweergave, het is geen kunst. Er bestaat iets als het verschil tussen het beeld wat bedoelt is en wat weer wordt gegeven. Iemand die opzoek is naar technische aspecten zal het scherm beoordelen op dat kritische puntje en dat is meetbaar.
Kan je even aangeven in welke eenheid deze beeldweergave precies volgens jou gemeten wordt? Percepticons? Kleuritas? Als er zo'n universele beeldkwaliteitstest is waar simpelweg een cijfertje uit komt rollen kan je vast wel aangeven welke dat dan is, niet? Of desnoods zonder cijfertjes. Welke is dat?

Let wel, individuele componenten kan je prima meten, maar of dat pakketje samen beter is dan een ander pakketje is niet objectief te zeggen. Hooguit dat de meeste mensen X of Y vinden, maar dat zegt nog niets over wat meneer Z vindt.
je mag van mij zelf vinden dat jij als "kunstenaar" opzoek bent naar iets wat mooier lijkt (waarom zou ik ook niet weten) maar dat is iets wat jij persoonlijk vindt en persoonlijk doet, begrijp ook niet waarom je je eigen eisen verward met waar een scherm daadwerkelijk op wordt beoordeeld.
Ik heb het liefst een zo kleurecht mogelijk scherm, maar de ervaring leert dat veel mensen een oververzadigd scherm prettiger vinden. Ik heb liever een kleurecht scherm, Pietje juist een verzadigd scherm. Is een kleurecht scherm dan beter of minder goed dan een verzadigd scherm? Juist, beter voor mij, voor Pietje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14
Afgelopen weekend met 5 personen een HOX, 4S en mijn S3 onder de loep genomen.
Conclussie is dat de 4S uit de bus kwam met het predikaat "scherpste" scherm. feit!!
Tussen de HOX en S3 was een persoon die een "groot" verschil kon waarnemen, zag het zelf helemaal niet met mij 4 anderen.
Door de vele "anti" aanhangers op GoT begon ik aan mijzelf te twijfelen of ik in aanmerking kom voor Hans Anders. Gelukkig stond de meerderheid aan mijn kant.

Conclussie: Prima scherm op de S3 ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silitek schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:31:
Waarom zou je een meerderheid nodig hebben als jij er tevreden mee bent? ;) Jij bent er blij mee, dat is toch het belangrijkste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gelukkig stond de meerdeheid aan mijn kant.
Want dat is belangrijk hè? Boeit jou het nou wat een ander er van vindt?!
Jawel hoor, had alleen veel beter gekund als dat brakke Pentile er niet op had gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 19:01

Melkaz

Melkazar

Brad Pitt schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:32:
[...]

[...]
Ja dat is belangrijk want nu wist hij dat er niks met zijn ogen mis was ;)

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Brad Pitt schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:32:
[...]

[...]

Jawel hoor, had alleen veel beter gekund als dat brakke Pentile er niet op had gezeten.
;) ..Kon het alleen niet bevatten wat een ander wel kon waarnemen en ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:27:
[...]

Dat hangt van de specifieke gebruiker af, want gemiddelden zeggen in dit geval niets. Heb jij iets aan kleding in een gemiddelde maat als die jou niet past?
Kleding in gemiddelde maat bestaat niet... sorry.
Kan je even aangeven in welke eenheid deze beeldweergave precies volgens jou gemeten wordt? Percepticons? Kleuritas? Als er zo'n universele beeldkwaliteitstest is waar simpelweg een cijfertje uit komt rollen kan je vast wel aangeven welke dat dan is, niet? Of desnoods zonder cijfertjes. Welke is dat?
Gelukkig bestaat er iets als de VESA Uniformity Test.
Let wel, individuele componenten kan je prima meten, maar of dat pakketje samen beter is dan een ander pakketje is niet objectief te zeggen. Hooguit dat de meeste mensen X of Y vinden, maar dat zegt nog niets over wat meneer Z vindt.

Ik heb het liefst een zo kleurecht mogelijk scherm, maar de ervaring leert dat veel mensen een oververzadigd scherm prettiger vinden. Ik heb liever een kleurecht scherm, Pietje juist een verzadigd scherm. Is een kleurecht scherm dan beter of minder goed dan een verzadigd scherm? Juist, beter voor mij, voor Pietje niet.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat deze hele discussie er niet aan toe doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 11:28
Conclussie is dat de 4S uit de bus kwam met het predikaat "scherpste" scherm. feit!!
Tussen de HOX en S3 was een persoon die een "groot" verschil kon waarnemen, zag het zelf helemaal niet met mij 4 anderen.
Door de vele "anti" aanhangers op GoT begon ik aan mijzelf te twijfelen of ik in aanmerking kom voor Hans Anders. Gelukkig stond de meerderheid aan mijn kant.

Omdat we allemaal weten dat het scherper kan en samsung daar niet voor heeft gekozen, zorgt ervoor dat we extra kritisch naar het schem van de S3 kijken. Eigenlijk is 4.8 inch pentile HD ook retescherp alleen het kan nog scherper...Uiteindelijk zal het voor een gemiddelde consument super scherp zijn. Het zal hem worst wezen of het pentile is of RGB. Tegenwoordig zijn er mensen die smartphones kopen om er alleen maar mee te bellen. Er zijn immers weinig gewone telefoons over...

[ Voor 3% gewijzigd door Empo op 18-06-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:36:
Uiteraard doet die er geheel niet toe. Het is een prima scherm, het is scherp zat voor 99.9% van de (gemiddelde) gebruikers, het had voor die 0.1% veel beter geweest als het een RGB-paneel was geweest. So be it toch.
Empo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:37:
[...]
Tegenwoordig kopen mensen een smartphone om er allen maar mee te bellen :)
Dat denk ik juist niet :P

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 18-06-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:36:
Ik zeg dat jouw mening er voor de rest van de wereld niet toe doet. Maak je keuze en wees er blij mee, maar dring hem niet op aan de rest van de wereld. Die maakt namelijk ook zijn eigen keuze en is er blij mee.

Voor de rest: I'm going home.

Afbeeldingslocatie: http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/50272_137718819604391_9644_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07

Ik heb een soortgelijke test uitgevoerd met een behoorlijk grotere testgroep (13 mensen) waarin zowel Apple, HTC, Samsung en Sony minded mensen zatten. Daar kwam uit dat de Xperia S (unaniem) als scherpste is, de HOX en iPhone 4S kwamen nagenoeg gelijk uit en maar net onder de Xperia S, de Galaxy S3, Galaxy Nexus, en Galaxy Note kwamen als zichtbaar minder scherp uit de bus. In de 2AFC tests kwam de GSG3 geen enkele keer als winnaar uit de bus tegen de SXS, HOX en IP4S. 3 van de 13 mensen vonden het verschil heel groot, 5 groot, slechts 2 vonden het niet zichtbaar.

Maar zoals ik al eerder zei, het enige dat telt is dat je er zelf blij mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
Empo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:37:
[...]

Omdat we allemaal weten dat het scherper kan en samsung daar niet voor heeft gekozen, zorgt ervoor dat we extra kritisch naar het schem van de S3 kijken. Eigenlijk is 4.8 inch pentile HD ook retescherp alleen het kan nog scherper...Uiteindelijk zal het voor een gemiddelde consument super scherp zijn. Het zal hem worst wezen of het pentile is of RGB.
Precies, maar het kan altijd beter, ik denk dat alles wel gezegd is nu over het scherm.
Kijk in de winkel of je de kwaliteit genoeg vindt en besluit dan wat je ervan vindt.
Maar basseer je keuze niet op een paar foto-tjes of specs.
Het gaat toch om de beleving bij een scherm die je krijgt als je ernaar kijkt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 13:18
Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 07:36:
[...]

Dan is er iets mis met je ogen. Eigenaar van een GSM Shop, ik zie ze elke dag naast elkaar en ik kan geen verschil ontdekken. Je mag anders wel even langskomen om te laten zien waarom de jouwe anders zijn dan de mijne.
Nee, er is niets mis met je ogen, maar iets met jouw acceptatie van andermans meningen. Ik heb een mening klaar. Ik ga andere niet overtuigen dat mijn mening de juiste is, daar moet een ander mee doen wat hij of zij wil. Meer niet. Als jij daar niet mee kunt leven, dan is dat niet mijn probleem. Ik hoef ook niet naar jouw GSM-shop te komen om mijn eigen mening te verdedigen. Ik zie het en dat gaat niet om µm, maar om het totaalplaatje. Of er nu één of andere uniformiteitstest is wat betreft temperatuur en dat alles, daar gaat het bij mij niet om. Om het nog eens duidelijk voor je neer te zetten, zodat je nog eens goed kunt opmerken dat het om mijn persoonlijke mening gaat en niet anders;

Ik vind in een vergelijk met de One X, iPhone 4 en de Galaxy S2 het scherm van de S3 het minst scherp. Daar heb ik, naar mijn mening, genoeg tijd aan besteedt om te vergelijken en om daar een gefundeerde mening van te kunnen maken, in plaats van dom relschoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:24

Laguna

Connaisseur

me_mrtn schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:58:
[...]

Nee, er is niets mis met je ogen, maar iets met jouw acceptatie van andermans meningen. Ik heb een mening klaar. Ik ga andere niet overtuigen dat mijn mening de juiste is, daar moet een ander mee doen wat hij of zij wil. Meer niet. Als jij daar niet mee kunt leven, dan is dat niet mijn probleem. Ik hoef ook niet naar jouw GSM-shop te komen om mijn eigen mening te verdedigen. Ik zie het en dat gaat niet om µm, maar om het totaalplaatje. Of er nu één of andere uniformiteitstest is wat betreft temperatuur en dat alles, daar gaat het bij mij niet om. Om het nog eens duidelijk voor je neer te zetten, zodat je nog eens goed kunt opmerken dat het om mijn persoonlijke mening gaat en niet anders;

Ik vind in een vergelijk met de One X, iPhone 4 en de Galaxy S2 het scherm van de S3 het minst scherp. Daar heb ik, naar mijn mening, genoeg tijd aan besteedt om te vergelijken en om daar een gefundeerde mening van te kunnen maken, in plaats van dom relschoppen.
De schermen in de One X en iPhone 4 zijn inderdaad scherper, maar als je het scherm van de S2 scherper vind dan dat van de S3 dan mankeert er wel degelijk wat aan je ogen. In het volgende filmpje is het tegendeel ook duidelijk te zien:

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 21:51
Laguna schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:02:
[...]

De schermen in de One X en iPhone 4 zijn inderdaad scherper, maar als je het scherm van de S2 scherper vind dan dat van de S3 dan mankeert er wel degelijk wat aan je ogen. In het volgende filmpje is het tegendeel ook duidelijk te zien:

[video]
De specs die ze in dat filmpje geven zijn wel verkeerd. De S3 heeft juist GEEN Super Amoled + HD.En de S2 wordt aangegeven als "OLED", terwijl dat dus Super Amoled + is...

Voor de rest wel duidelijk te zien ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Laguna schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:02:
[...]

[video]
De S2 heeft geen vage karteling bij kleine letters ten opzichte van de S3. Fijner om te lezen. Het is niet alleen maar DPI wat voor mij telt, want het aantal subpixels ligt bij de S3 weer gewoon stukken lager.

[ Voor 9% gewijzigd door me_mrtn op 19-06-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 20:44
Ik had zelf een S2 en stond in de startblokken om een S3 te halen. Toen bleek dat de S3 een pentile scherm zou krijgen heb ik eerst gewacht, (gezien de slechte ervaring met het pentile scherm van de S1), totdat ik het scherm in levende lijve kon aanschouwen.

Na het kunnen vergelijken van het scherm van de S3 en de HOX wist ik in ieder geval zeker dat het de S3 zeker niet zou worden gezien het scherm wat mij totaal niet kon bekoren. Ik was dus van plan om mijn S2 nog maar een tijdje te houden maar kon uiteindelijk de verleiding niet weerstaan en heb de HOX aangeschaft ondanks dat dit in eerste instantie niet mijn eerste keus was.

Nu moet ik zeggen dat het scherm van de HOX ook niet zaligmakend is. In situaties met weinig omgevingslicht zie je dat zwart niet echt zwart is door de achtergrondverlichting, iets waar je bij een amoled scherm uiteraard geen last van zult hebben.

Ik moet wel zeggen dat ik behoorlijk bijziend ben dus misschien zijn mijn ogen standaard wel geoptimaliseerd voor de ideale kijkafstand van een mobiele telefoon en zie ik op korte afstand dingen misschien gewoon beter dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

me_mrtn schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:49:
[...]

De S2 heeft geen vage karteling bij kleine letters ten opzichte van de S3. Fijner om te lezen. Het is niet alleen maar DPI wat voor mij telt, want het aantal subpixels ligt bij de S3 weer gewoon stukken lager.
Fout, het aantal subpixels ligt bij de S2 juist stukken lager, namelijk 1.152.000 tov 1.843.200 van de S3. Misschien wordt het tijd voor een lees B)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Laguna schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:48:
[...]

Fout, het aantal subpixels ligt bij de S2 juist stukken lager, namelijk 1.152.000 tov 1.843.200 van de S3. Misschien wordt het tijd voor een lees B)
Dat mag best zo wezen, maar ik vind zelf ook het scherm van de s3 slechter dan mijn samsung note...maar euh, ieder zijn meug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Laguna schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:48:
[...]

Ja, maar elke pixel bij de S2 heeft drie subpixels in vergelijking met de S3 waar elke pixel er slechts twee heeft. Get the point? Want drie is gewoon het minimale wat je moet hebben voor een scherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
me_mrtn schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:14:
[...]

Ja, maar elke pixel bij de S2 heeft drie subpixels in vergelijking met de S3 waar elke pixel er slechts twee heeft. Get the point? Want drie is gewoon het minimale wat je moet hebben voor een scherp beeld.
SGS2 heeft een hogere sppi ratio.
SGS3 heeft een hogere sppsi ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

me_mrtn schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:14:
[...]

Het is simpelweg een feit dat het scherm van de S3 scherper is dan dat van de S2, ondanks dat de S3 slechts twee subpixels per pixel heeft. De resolutie is zodanig hoger dat dat geen rol meer speelt en het filmpje is onweerlegbaar bewijs dat het scherm van de S3 gewoonweg scherper is dan dat van de S2, ongeacht de gebruikte techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Laguna schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 01:39:
[...]

Het is simpelweg een feit dat het scherm van de S3 scherper is dan dat van de S2, ondanks dat de S3 slechts twee subpixels per pixel heeft. De resolutie is zodanig hoger dat dat geen rol meer speelt en het filmpje is onweerlegbaar bewijs dat het scherm van de S3 gewoonweg scherper is dan dat van de S2, ongeacht de gebruikte techniek.
Bewijs voor jou, niet voor mij. Tijd om ook dit topic uit mijn lijst te halen, ik heb mijn mening gegeven. Kunnen de gefrustreerde liefhebbers een feestje vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
me_mrtn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 07:26:
[...]

Bewijs voor jou, niet voor mij. Tijd om ook dit topic uit mijn lijst te halen, ik heb mijn mening gegeven. Kunnen de gefrustreerde liefhebbers een feestje vieren.
Vindt dat jullie het nog lang volhouden met z,n allen. :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 13:10
Probeer toch maar wat inhoudelijks bij te dragen.

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 23-06-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 18:49
Als eerst zat ik erg te twijfelen als ik de S3 zou kopen, inderdaad vanwege de Pentile scherm en als ik de S1 met mijn S2 vergelijk ziet S2 gewoon stuk beter uit. Terwijl PPI bij de S1 groter is.

Maar goed ik zag van de week een witte S3 bij een collega, ik was eigenlijk verbaast hoe de kleuren eruit zagen. Het was veel beter dan de S1.

Ik heb de Galaxy S3 gekocht gister, moet zeggen dat kleuren er zeker wel mooi uit ziet. Browsen om bijv. nu.nl te lezen gaat ook echt prima. Ga ik de telefoon echt voor mn gok houden dan zie ik idd pixels. Ik draag lenzen waarbij scherpte van zulke details wat minder is maar ik zie het wel. Maar goed dan moet ik de telefoon op belachelijke afstand houden dat ik dit niet bijzonder vind om te vergelijk, bij mn S2 waren de pixels gewoon overduidelijk te zien.

Heb even foto gemaakt van mn S2 en S3 naast elkaar, excuses voor mn vingerafdrukken op de S2. Om daar ook gelijk over te beginnen de S3 vind ik minder gevoelig voor vinger afdrukken dan de S2. Voor mij zeker belangrijk.

Afbeeldingslocatie: http://pornokoekjes.nl/image/34337b021adf28bc6d270d23ae4cec2a.jpg

Niet zo scherp maar om beetje gevoel te geven hoe het voor mij overkomt. Ik vind de S3 mooier qua scherpte maar de S2 zijn de kleuren iets beter voor mijn gevoel.

Maar mensen zoals andere aangaven zo erg is de Pentile niet omdat de pixels zo klein zijn. Dit is totaal niet vervelend en ik vind wit behoorlijk wit uit zien hoewel soms gevoel beetje heb dat groenig is als helderheid op zn laagst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 17:21
Ben inmiddels al een paar weken in het bezit van een S3. Geweldig toestel, alleen gister avond viel me wat op.
Was even het scherm aan het testen, met de kleuren in een donkere kamer. Gedaan met de app Screen Test (Doet er eigenlijk niet toe). Maar toen hij het geheel zwart scherm liet zien ("zwart-licht" als het ware) zag ik een aantal donkere puntjes en vertekeningen in het beeld. Alsof het dode pixels waren. Verder getest met andere kleuren en daarbij was het niet te zien.
Om het een beeld te geven zal ik vanavond even een foto's proberen te maken.
Mijn vraag aan jullie, zouden jullie dit voor mij ook even willen uitproberen en zien of jullie hier misschien ook last van hebben.

Het is absoluut niet storend, ben gewoon nieuwsgierig.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Hunter23 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:40:
Ben inmiddels al een paar weken in het bezit van een S3. Geweldig toestel, alleen gister avond viel me wat op.
Was even het scherm aan het testen, met de kleuren in een donkere kamer. Gedaan met de app Screen Test (Doet er eigenlijk niet toe). Maar toen hij het geheel zwart scherm liet zien ("zwart-licht" als het ware) zag ik een aantal donkere puntjes en vertekeningen in het beeld. Alsof het dode pixels waren. Verder getest met andere kleuren en daarbij was het niet te zien.
Om het een beeld te geven zal ik vanavond even een foto's proberen te maken.
Mijn vraag aan jullie, zouden jullie dit voor mij ook even willen uitproberen en zien of jullie hier misschien ook last van hebben.

Amoled black spots...foto's plaatsen hoef niet. Bekend fenomeen met Amoled.
Zie je "normaal"niks van.

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 11-07-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Hunter23 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:40:
Zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 17:21
silitek schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:45:
[...]

Bedankt, voor de info
Nee niet echt, het scherm is als het ware zo goed als zwart, alleen sommige plaatsen nog zwarter, alsof er geen licht vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458437

Nee niet echt, het scherm is als het ware zo goed als zwart, alleen sommige plaatsen nog zwarter, alsof er geen licht vanaf komt.
Heb ik ook op mijn Lumia, zag het laatst toen ik in het donker aan het sms'en was. Ik had een bakkie op dus dacht eerst dat het aan mij lag :) .

Schijnt dus een Amoled-effect te zijn, maar je hebt er normaal gesproken alleen in het aardedonker last van.

Anoniem: 465299

Noem 1 hardwarematig onderdeel waar de Samsung galaxy S2 op achteruit is gegaan vergeleken met de Samsung Galaxy S1.
Juist, he-le-maal niets.

En noem nu eens 1 hardwarematig onderdeel waar de Samsung Galaxy S3 erop achteruit is gegaan in vergelijking tot de Samsung Galaxy S2.
Juist, de keuze voor de inferieure Pentile layout voor de Samsung Galaxy S3 in plaats van de superieure RGB layout die in de Samsung Galaxy S2 gebruikt is.

Devolutie ofzo.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En daar had je 6 weken voor nodig om achter te komen? :P

Anoniem: 304087

Al zal het scherm iets minder zijn. Ik heb hem gezien en zou gewoon de S3 willen omdat het gewoon scherp genoeg is.

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 18:49
Anoniem: 465299 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:11:
Noem 1 hardwarematig onderdeel waar de Samsung galaxy S2 op achteruit is gegaan vergeleken met de Samsung Galaxy S1.
Juist, he-le-maal niets.

En noem nu eens 1 hardwarematig onderdeel waar de Samsung Galaxy S3 erop achteruit is gegaan in vergelijking tot de Samsung Galaxy S2.
Juist, de keuze voor de inferieure Pentile layout voor de Samsung Galaxy S3 in plaats van de superieure RGB layout die in de Samsung Galaxy S2 gebruikt is.

Devolutie ofzo.
Eenmaal raden, je hebt de Galaxy S2 en de S3 kan je niet kopen?

Want wat is inferieur aan Pentile? Technische gezien is RGB het makkelijkst om te bedenken, waarbij Pentile juist bedacht is om bepaalde redenen. Alleen vergeet je weer dat de S3 zo hoge resolutie heeft waarbij de Pentile effect niet op te merken is. Ik heb elke Galaxy S telefoon gehad en kan je zeggen S1 en S3 is wel een heel groot verschil. De scherm gaat langer mee dan die van de S2. Mensen hadden na één jaar al van dat de scherm stuk minder goed blauw konden weergeven als ze het vergeleken met een nieuwe S2. Veel mensen dachten dat het een excuus was omdat ze het gewoon niet konden maken, het ligt eraan hoe je het bekijkt. Samsung heeft gewoon gelijk dat Pentile langer mee gaat, denk ook dat ze op dat moment niet RGB konden maken die ook nog eens lang genoeg mee ging en daarom Pentile kozen. Resolutie is toch erg hoog je merkt het eigenlijk bijna niet.

Inderdaad Lupp, het is echt een fantastische ding. Ik heb aantal posts boven foto gemaakt van mn S2 en S3 naast elkaar. Zelfs op zo'n slechte foto zie je het verschil.

Anoniem: 412731

silitek schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:45:
[...]

Dat is het mura-effect. In principe is er nog geen perfecte manier om de pixels zo te printen dat er op eenzelfde voltage stroom erdoorheen gaat waardoor dit dus ontstaat. Denk niet echt dat dit voorlopig opgelost zal worden.

@topictitel: RGBG is bagger vergeleken met RGB maar een kekke AMOLEDje met RGBW pixel arrangement zou wel een stuk beter zijn dan eentje met RGB indeling qua witwaarde etc.

• Brad Pitt
linkkrw schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:00:
Veel mensen dachten dat het een excuus was omdat ze het gewoon niet konden maken, het ligt eraan hoe je het bekijkt.
Dat is dan ook de enige reden. Te lastig, te duur, geen idee. Dus dan maar Pentile, tijdelijk.
Samsung heeft gewoon gelijk dat Pentile langer mee gaat.
Dat zegt de marketingmachine uiteraard, om die brakke keuze te kunnen verantwoorden. Als de S4 weer uiteindelijk een RGB paneel heeft, en die kans is heel groot, moet je dan maar kijken wat ze dan zeggen.
denk ook dat ze op dat moment niet RGB konden maken die ook nog eens lang genoeg mee ging en daarom Pentile kozen.
Indeed.
Resolutie is toch erg hoog je merkt het eigenlijk bijna niet.
Da's precies hetzelfde qua goedpraten als iemand die een S2 heeft en geen S3 wil.
Inderdaad Lupp, het is echt een fantastische ding.
Oh maar daar is geen woord aan gelogen natuurlijk :)

• Sigis
En aangezien Pentile zo goed is zetten ze in de Note 2 een RGB scherm. Weliswaar geen Super Amoled plus, maar wel RGB. Daarnaast is het scherm van de S3 gewoon merkbaar minder scherp en kleurecht dan dat van sommige concurrenten. Het blijft het enige echte nadeel van de S3 wat mij betreft en de reden dat ik mijn One X naast mijn S3 blijf gebruiken.Straks maar eens naar een Note 2 gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 15:16

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/famoldenburger/Foto/IMG_3180.JPG

Damn :( ;w :X :/ Hier ook nog maar even posten, aangezien hier nog wat meer mensen zitten die nog wat meer van schermen afweten...

dit is over de laatste 2 weken erin gekomen, maar nu is de hele rij pixels uitgevallen!

Afgelopen af en toe al een vage streep in het scherm soms gezien, dus een subpixel die niet meer lekker werkt. Maar met opnieuw opstarten was dat weer op te lossen. Maar vandeweek lag ie snachts aan de lader en toen ik wakker werd was dit het gevolg; de hele pixel rij wordt niet meer (goed) aangestuurd...

Morgen naar de winkel, inleveren, paar weken missen :( ik gok op een nieuw scherm.

Hij is van 13 juli trouwens, dus 4.5 maand oud(!!)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is hier nogal offtopic, maar laat hem gewoon repareren bij een erkend servicepunt. Ben je hem volgens mij geen drie weken kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-06-2024
Dit is hier offtopic en daarnaast is GoT geen helpdesk.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 13-01-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505178

Hallo ik heb even een vraagje over het scherm van de Samsung galaxy s3.

Het scherm doet het wel maar reageert niet op aanraking. .

Weet iemand hoe dit mogelijk is en of hoe dit opgelost kan worden? ?!!

Vergelijkbaar met dit filmpje:

Alvast bedankt!

http://www.youtube.com/wa...ture=youtube_gdata_player

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 505178 op 10-03-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Anoniem: 505178 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:35:
Hallo ik heb even een vraagje over het scherm van de Samsung galaxy s3.

Het scherm doet het wel maar reageert niet op aanraking. .

Weet iemand hoe dit mogelijk is en of hoe dit opgelost kan worden? ?!!

Vergelijkbaar met dit filmpje:

Alvast bedankt!

http://www.youtube.com/wa...ture=youtube_gdata_player
Heb je heel toevallig een Note 2 firmware geflashed ? Dan is de boel doorgebrand namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515502

thomasv93 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:30:
Heb je heel toevallig een Note 2 firmware geflashed ? Dan is de boel doorgebrand namelijk.
En de telefoon start dan wel gewoon op? Wonderlijk lijkt mij dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Anoniem: 515502 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:43:
[...]

En de telefoon start dan wel gewoon op? Wonderlijk lijkt mij dat :)
Assumption is the mother of all...

Afijn.

Erica van XDA-developpers.com heeft een Note 2 kernel geflashed. Deze zorgt ervoor dat de touchscreen controler in een undervolt stadium komt waardoor deze kapot gaat.

bron:
YouTube: Bricked Galaxy SIII "I KILLED and BURIED HER! *Literally*"

(Ik had inderdaad kernel moeten zeggen in plaats van rom)
Pagina: 1 2 3 Laatste