Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 21:43

Laguna

Connaisseur

Brad Pitt schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:13:
[...]

Per pixel sharpness is op RGB beter, welke generatie dan ook. Ook op de S3 is Pentile zichtbaar dus bagger.
Klopt en toch is het Super AMOLED HD scherm in alle opzichten beter dan het huidige Super AMOLED Plus scherm, oftewel in jouw oogpunt zijn alle AMOLED schermen bagger.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14
Laguna schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:46:
[...]

Klopt en toch is het Super AMOLED HD scherm in alle opzichten beter dan het huidige Super AMOLED Plus scherm, oftewel in jouw oogpunt zijn alle AMOLED schermen bagger.
Dilemma over het scherm altijd 8)7 ..gelukkig is de S3 meer dan alleen Het Scherm.
Het is heel simpel, bevalt tie je niet, laat je hem liggen..verklaar je wel voor gek, dat is een ander verhaal ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seekwekkeg11
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik vind het een goede discussie. In de winkel heb ik de HTC One X, SIII en Xperia S vergeleken, en mijn conclusie is dat HTC en Sony vergelijkbaar zijn, en dat bij de SIII de pixels duidelijk zichtbaar zijn. Het scherm van de Xperia S is echt waanzinnig scherp, daar kun je je blind op pixel peepen.

De SIII is meer dan het scherm... klopt, het is Samsung, en bij mij geen Samsung meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458437

Hoe je het scherm van de S3 met droge ogen 'bagger' kan noemen begrijp ik echt niet. Dat is Los van de discussie over wat beter is...

Hoe dan ook, voor mij persoonlijk, zal ik altijd bij de AMOLED schermen blijven totdat LCD eenzelfde zwartweergave heeft. HTC One X heeft een mooi scherm, mooiste LCD die ik ken, maar geef mij die S3 maar.

Ook wel grappig dat ik links en rechts lees dat de Desire HD een verademing was voor sommigen van de Desire af, terwijl ik juist die HD weg heb gedaan omdat ik niet kon wennen na m'n Galaxy S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

silitek schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:55:
[...]

Dilemma over het scherm altijd 8)7 ..gelukkig is de S3 meer dan alleen Het Scherm.
Het is heel simpel, bevalt tie je niet, laat je hem liggen..verklaar je wel voor gek, dat is een ander verhaal ;)
Ik weet het niet hoor, maar daar is dit topic juist voor aangemaakt O-)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Het is natuurlijk allemaal heel erg persoonlijk wat je mooi vind, maar los daarvan. Anno 2012 met een vlaggeschip komen waarvan je de pixels kunt tellen vind ik gewoon een gemiste kans. Ik heb echt het vermoeden dat Samsung gewoon hogere winstmarges wilt halen en daarom voor pentile gekozen heeft en niet voor een RGB lay-out. Dat kun je ze kwalijk nemen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Rudios schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:41:
Het is natuurlijk allemaal heel erg persoonlijk wat je mooi vind, maar los daarvan. Anno 2012 met een vlaggeschip komen waarvan je de pixels kunt tellen vind ik gewoon een gemiste kans. Ik heb echt het vermoeden dat Samsung gewoon hogere winstmarges wilt halen en daarom voor pentile gekozen heeft en niet voor een RGB lay-out. Dat kun je ze kwalijk nemen.
Daarom is het zo'n moeilijke materie, net als gehoor is het zintuig "zien" relatief. De een ziet pixels, de ander niet. ik niet b.v. ;)
Ik neem Samsung niets kwalijk, ondanks dat op papier RGB beter is. Neem niet weg dat het idd een betere keuze was geweest. Het is niet anders en ik zit er totaal niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Rudios schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:41:
Dat is natuurlijk gissen, want op dezelfde manier kan je redeneren dat Samsung nog niet in staat is om schermen van dat formaat en hoge resolutie met een RGB layout te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

silitek schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:47:
[...]

Daarom is het zo'n moeilijke materie, net als gehoor is het zintuig "zien" relatief. De een ziet pixels, de ander niet. ik niet b.v. ;)
Ik neem Samsung niets kwalijk, ondanks dat op papier RGB beter is. Neem niet weg dat het idd een betere keuze was geweest. Het is niet anders en ik zit er totaal niet mee.
Klopt, daarom ben ik ook oprecht blij dat er genoeg mensen zijn die het niet zien. Dat lijkt me heerlijk! ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
Hebben jullie de review op Guru3D al gelezen, toch een zeer betrouwbare bron hoor in hardware land.

De laatste zinnen zijn: So whether or not a smart phone is worth that kind of money I'll gladly leave to you to decide. Hardware, specs and feature wise though, the S3 is locked and loaded with everything you could wish for. Combine that with clever software and that razor-sharp and color rich display and yes, you will be a little in heaven if mobile gadgetry is your thing.

link: http://www.guru3d.com/art...9300-galaxy-s-iii-review/

Lijkt me een duidelijk verhaal over het display ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:22
Le_Freak ! schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:27:
Kun je nagaan hoe top het scherm was geweest als ze voor een goede techniek zoals RGB hadden gekozen!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Hebben jullie de review op Guru3D al gelezen, toch een zeer betrouwbare bron hoor in hardware land.

De laatste zinnen zijn: So whether or not a smart phone is worth that kind of money I'll gladly leave to you to decide. Hardware, specs and feature wise though, the S3 is locked and loaded with everything you could wish for. Combine that with clever software and that razor-sharp and color rich display and yes, you will be a little in heaven if mobile gadgetry is your thing.

Ja, volgens mij makeert de reviewer dan toch wat aan zijn ogen. Razorsharp is het dus gewoon niet. Dan denk ik meer aan de new iPad of de Xperia S. Maar ik denk dat de pixelation zeker 90% van de mensen niet zal opvallen in dagelijks gebruik. Het is gewoon een goed scherm, weliswaar met de nodige beperkingen, maar dat hou je. De schermen van de One X en Xperia S zijn objectief gezien misschien beter qua weergave (scherper, helderder, natuurlijkere kleuren, beter kleurbehoud onder hoeken en in zonlicht bijvoorbeeld, aan de andere kant geen echt zwart en lager contrast (hoewel een groot deel van het contrast van Amoled schermen niet waarneembaar is), maar die vreten weer stroom. De SGS3 is gewoon een top toestel en als je er een hebt en je vind het scherm mooi, wees er gewoon blij mee en trek je niks aan van kritiek. Jouw eigen mening is de enige die echt telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Sigis schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:53:
[...]

Ja, volgens mij makeert de reviewer dan toch wat aan zijn ogen. Razorsharp is het dus gewoon niet. Dan denk ik meer aan de new iPad of de Xperia S. Maar ik denk dat de pixelation zeker 90% van de mensen niet zal opvallen in dagelijks gebruik. Het is gewoon een goed scherm, weliswaar met de nodige beperkingen, maar dat hou je. De schermen van de One X en Xperia S zijn objectief gezien misschien beter qua weergave (scherper, helderder, natuurlijkere kleuren, beter kleurbehoud onder hoeken en in zonlicht bijvoorbeeld, aan de andere kant geen echt zwart en lager contrast (hoewel een groot deel van het contrast van Amoled schermen niet waarneembaar is), maar die vreten weer stroom. De SGS3 is gewoon een top toestel en als je er een hebt en je vind het scherm mooi, wees er gewoon blij mee en trek je niks aan van kritiek. Jouw eigen mening is de enige die echt telt.
Kijk dat zijn woorden, ook wel is leuk om te horen dat er niet alleen maar tweakers zijn die zeiken om het zeiken, want dat idee krijg ik bij sommige wel is hier.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:11:
[...]

Kun je nagaan hoe top het scherm was geweest als ze voor een goede techniek zoals RGB hadden gekozen!
Elk type scherm heeft zijn voor en nadelen. Ik vind een AMOLED echt heel mooi vanwege de diepe zwartwaarden en het rijke contrast. Even een quote die je zelf net neerzette:

"Both have roughly the same viewing angles. The HTC One X's display is slightly sharper because it's not arranged in a pentile matrix like the S III's though to be honest, the difference isn't dramatic like it is on lower resolution pentile displays. When it comes to such high resolution displays the difference just isn't as noticeable. Still, it would have been nice if the S III's subpixels had the same layout as the S II's 480x800 display."

Oftewel, het zou zeker een verbetering zijn als er een niet pentile display gekozen had. Maar het is niet een "Bagger scherm" of "ze hadden gewoon een LCD moeten nemen, klaar". AMOLED heeft ook (duidelijke) voordelen. Jij kan kiezen. Jij kiest voor absolute scherpte bij extreem kleine letters (bij normale letters is mijn huidge S2 ook scherp).

Dat biedt dit scherm niet. Niet jouw keus. Niet gelijk een bagger scherm...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
JvS schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:56:
[...]

Elk type scherm heeft zijn voor en nadelen. Ik vind een AMOLED echt heel mooi vanwege de diepe zwartwaarden en het rijke contrast. Even een quote die je zelf net neerzette:

"Both have roughly the same viewing angles. The HTC One X's display is slightly sharper because it's not arranged in a pentile matrix like the S III's though to be honest, the difference isn't dramatic like it is on lower resolution pentile displays. When it comes to such high resolution displays the difference just isn't as noticeable. Still, it would have been nice if the S III's subpixels had the same layout as the S II's 480x800 display."

Oftewel, het zou zeker een verbetering zijn als er een niet pentile display gekozen had. Maar het is niet een "Bagger scherm" of "ze hadden gewoon een LCD moeten nemen, klaar". AMOLED heeft ook (duidelijke) voordelen. Jij kan kiezen. Jij kiest voor absolute scherpte bij extreem kleine letters (bij normale letters is mijn huidge S2 ook scherp).

Helemaal mee eens. Het is een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur en het is zeker geen bagger scherm.
Ik denk overigens dat een behoorlijk deel van de mensen als je een 2AFC doet zonder voorinformatie de voorkeur geeft aan het diepzwart/levendige kleuren Super Amoled HD scherm van de Galaxy S3. Ook al is het scherm van de One X scherper, helderder en kleurechter. Sterker nog, veel mensen zullen vinden dat het Super Amoled scherm qua kleuren en contrast juist zo mooi is omdat de kleuren 'beter dan de werkelijkheid' zijn.

Overigens is het maar goed dat de SGS3 niet op alle punten duidelijk superieur is aan de concurrentie. Dan is er tenminste echte keuze. Overall is de SGS3 op dit moment volgens mij toch de koning van de smartphones.

Ik vind het overigens voor ons als consument goed dat de twee top smartphones van het moment heel verschillende schermen hebben. Overigens ook heel verschillende keuzes qua ontwerp (praktisch vs. design/premium uitstraling) en gebruikersinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JvS schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:56:
[...]
Het scherm is niet bagger maar Pentile wel. Het scherm was béter geweest indien voorzien van een RGB paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:11:
[...]

Ik zal niet ontkennen dat RGB beter is dan pentile, maar als ik moet kiezen tussen de zwartgrijswaarden van een One X (om maar wat te noemen) of de hoge contrasten van een pentile display, dan kies ik voor de pentile amoled. Ik heb echt absoluut geen problemen met het pentile display in mijn Nexus. Alleen bij heel kleine lettertjes (zo klein dat het niet relaxt meer leest, of ze nu scherp zijn of niet) zou ik me storen aan pentile, terwijl ik me iedere keer, ongeacht het formaat van de lettertjes, zou storen aan het slechte contrast van een SLCD.

Ieder zijn ding. Deze discussie heeft echt geen enkele zin. Als pentile zo bagger was, zouden de toestellen die Samsung de laatste maanden lanceert (Nexus, Note, SIII) niet zo'n succes zijn :) Een leek ziet het verschil _echt_ niet. Die bekijkt zijn telefoon ook niet onder een microscoop, dat scheelt al een hoop :+

Edit: Oh, en het is echt de grootst mogelijke onzin dat je niet zou mogen zeggen dat de onscherpte wel meevalt 8)7 Net zoals jij pentile best bagger mag noemen. Ik _vind_ het alleen sterk overdreven.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 07-06-2012 14:19 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:23
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:14:
[...]

Het scherm is niet bagger maar Pentile wel. Het scherm was béter geweest indien voorzien van een RGB paneel.
Daar heb ik dus moeite mee... je noemt een techniek bagger, terwijl het resultaat niet bagger is... dat is toch tegenstrijdig... ?

Met je 2e zin ben ik het overigens wel eens

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Grrrrrene schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:16:
Als pentile zo bagger was, zouden de toestellen die Samsung de laatste maanden lanceert (Nexus, Note, SIII) niet zo'n succes zijn :) Een leek ziet het verschil _echt_ niet. Die bekijkt zijn telefoon ook niet onder een microscoop, dat scheelt al een hoop :+
Men koopt massaal de meest brakke LCD tv's die mogelijk zijn. Men vindt het beeld perféct. Sja...

Dat iemand ergens enorm tevreden over is: geweldig. Er zijn echter ook mensen met blijkbaar wat hogere standaarden dan wel meer letten op pietluttig kleine dingen. Lijkt mij heerlijk om alles super te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:43

Het lijkt mij helemaal geen duidelijk verhaal over het scherm, want het is sowieso een verhaaltje wat de naam "review" nauwelijks waard is. Sowieso merk je dat deze auteur weinig ervaring heeft met schermen, mede ook omdat hij van een X10 afkomt. Ook had hij een One X tot zijn beschikking, maar beeldvergelijking (het schreeuwt erom!) is niet aanwezig.

Wat ik sowieso mis in reviews (die ik ben tegenkomen dan) is het tonen van afbeeldingen met gradients, witte kleuren en dat soort zaken. Dat zijn namelijk zaken waar AMOLED in het algemeen gewoon voor mij tekort in schiet. Oh en PenTile is ook gewoon een achterhaalde techniek. Niet meer van deze tijd. Dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:19:
[...]

Men koopt massaal de meest brakke LCD tv's die mogelijk zijn. Men vindt het beeld perféct. Sja...

Dat iemand ergens enorm tevreden over is: geweldig. Er zijn echter ook mensen met blijkbaar wat hogere standaarden dan wel letten meer op pietluttig kleine dingen. Lijkt mij heerlijk om alles super te vinden.
En dat is dus onzin, wat je hier zegt. Je vergelijkt twee technieken met elk hun eigen sterke en zwakke punten en valt de ene techniek aan op alleen de zwakke punten, zonder reëel te zijn en te erkennen dat de techniek die jij super vindt ook zwakke punten heeft of dat de techniek die je aanvalt naast die zwakke punten ook sterke punten heeft.

Je enige criterium lijkt scherpte te zijn. Ik geef aan dat je daar alleen last van _kunt_ krijgen met zulke kleine lettertjes dat _ik_ het niet fijn lezen meer vind. In het dagelijks gebruik heb ik geen last van de pentile indeling van mijn scherm.

Waar ik heel blij mee ben is de leesbaarheid dankzij het goede contrast. Films zien er "plasma-achtig" uit, met goede contrasten en zwartwaarden, mooie kleuren. Ik _vind_ dat je in het dagelijks gebruik van je telefoon meer hebt aan goed contrast dan hele scherpe piepkleine lettertjes die je onder een microscoop moet fotograferen om ze zichtbaar te maken (ok, ik chargeer).

Het is echt zoeken naar problemen. Theoretische tekortkomingen. En dat is tweaker-eigen, ik ken dat van mezelf ook. Als ik een nieuwe camera uitkies, kies ik de camera met het laagste ruisniveau, terwijl je richting ISO3200 en hoger moet om dat verschil enigszins zichtbaar te maken. Rationeel snap ik ook wel dat ik zelden of nooit zo hoog ga en dat het dus een zeer klein percentage van mijn foto's betreft die beter worden door die camera met een net wat lager ruisniveau. Maarja, het verschil is er en als ik het niet meteen zie, zoek ik het wel. Dat doe ik met mijn pentile-scherm dus niet. Als ik op 2cm van mijn scherm ga kijken (voor zover ik dan kan focussen) zal ik vast onscherpte zien, maar zo gebruik je je telefoon niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 07-06-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Idd plasma-achtige kenmerken zijn prachtig op dit scherm. Zwartwaardes en contras boven scherpte wint het wel. Alhoewel het laatste relatief is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 17:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben het eens met Grrrrene's relaas.

Dat de pentile techniek op papier inferieur is, betekent niet dat je als S3 of Nexus bezitter naar een lelijk scherm zit te kijken.
Je zult het verschil alleen zien als je er met je neus bovenop zit. En dat doe je alleen als je inferieure ogen hebt, en dan zie je het verschil alsnog niet :P

Mensen die de techniek 'bagger' noemen, proberen gewoon hun eigen aankoop goed te praten, en neer te kijken op bezitters van een toestel met Pentile scherm. Houd daar toch eens mee op, en ga wat nuttigs doen...

En over de kleurechtheid:
Een telefoon gebruik je om mee te bellen, internetten en chatten. En eens een filmpje of serie kijken. Waarom wil je dan een gecalibreerd scherm hebben? Het is geen (thuis)bios :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nyarlathotep schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:38:
Je zult het verschil alleen zien als je er met je neus bovenop zit. En dat doe je alleen als je inferieure ogen hebt, en dan zie je het verschil alsnog niet :P
Dat zeg jij. Dat verschil zie je dus duidelijk. Wat "men" ook roept in fora/"reviews".
Mensen die de techniek 'bagger' noemen, proberen gewoon hun eigen aankoop goed te praten, en neer te kijken op bezitters van een toestel met Pentile scherm.
Integendeel. Kon niet wachten tot de S3 er was. Dacht dat ie met "alles" tot de top zou behoren. Dat doet 'ie ook wel, ook op zich qua scherm wel, maar kan zelf geheel niet tegen Pentile. Een ander wel. So?
Houd daar toch eens mee op, en ga wat nuttigs doen...
Puur en alleen lofzang uiten i.v.m. confirmation bias is daarentegen uiteraard wel gewenst zeker hè?
Waarom wil je dan een gecalibreerd scherm hebben?
Waar komt deze onzin opeens vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:38
Ik had gehoopt dat het met het pentile scherm wel mee zou vallen, maar in de praktijk blijkt het op normale kijkafstand toch behoorlijk tegen te vallen. Ik denk dat als ik een S3 zou kopen ik mij zou ergeren aan het korrelige beeld. Ik heb het scherm van de S3 met die van de HOX vergeleken en dan zie je toch wel een behoorlijk verschil in scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Nyarlathotep schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:38:
Ik ben het eens met Grrrrene's relaas.

Dat de pentile techniek op papier inferieur is, betekent niet dat je als S3 of Nexus bezitter naar een lelijk scherm zit te kijken.

Mensen die de techniek 'bagger' noemen, proberen gewoon hun eigen aankoop goed te praten, en neer te kijken op bezitters van een toestel met Pentile scherm. Houd daar toch eens mee op, en ga wat nuttigs doen...

En over de kleurechtheid:
Een telefoon gebruik je om mee te bellen, internetten en chatten. En eens een filmpje of serie kijken. Waarom wil je dan een gecalibreerd scherm hebben? Het is geen (thuis)bios :)
En ik ben het met jou weer eens, zo is het ook gewoon, en niet anders, de telefoon met het beste beeld heeft weer wat anders wat niet helemaal bevalt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Le_Freak ! schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 00:56:
[...]

En ik ben het met jou weer eens, zo is het ook gewoon, en niet anders, de telefoon met het beste beeld heeft weer wat anders wat niet helemaal bevalt.
Het is altijd een tradeoff. Heb je een scherm met diep zwart, levendige kleuren en hoog contrast dan is hij weer minder scherp, kleurecht en helder. Je kan kiezen naar je eigen smaak en voorkeur zonder dat je kan zeggen dat je een duidelijk superieur of inferieur product hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:46
Ik snap dit niet helemaal, maar ja ik heb een s3 dus beetje bevooroordeeld, maar maar als ik nu deze topic
maximaal inzoom zie ik gewoon haarscherpe zwarte letters met me neus erboven op... Waar/wat zou ik dan iets moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
racemichel schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:29:
Ik snap dit niet helemaal, maar ja ik heb een s3 dus beetje bevooroordeeld, maar maar als ik nu deze topic
maximaal inzoom zie ik gewoon haarscherpe zwarte letters met me neus erboven op... Waar/wat zou ik dan iets moeten zien?
Je moet uitzoomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Tel je zegeningen als je de mindere scherpte/pixelation niet ziet. Ik zou zeggen, zoek er dan ook niet naar en geniet van je S3 en zijn scherm. Zoals al eerder gezegd, het gaat er om dat jij het mooi vind en er blij mee bent.

[ Voor 23% gewijzigd door Sigis op 08-06-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Ik heb zelf de xperia s en na mijn pentile amoled op de desire vind ik het heerlijk. Het is natuurlijk niet te vergelijken en ik kan zelfs niet zeggen dat ik mij eraan gestoord heb in mijn desire tijdperk, maar ik zou nu niet meer terug willen. Daarnaast is het gewoon erg vet om de frontpage van tweakers volledig uitgezoomd te kunnen lezen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:37
Dit topic vraagt er ook gewoon om met zo'n titel: "Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht?"

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:46
Sigis schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:51:
[...]

Tel je zegeningen als je de mindere scherpte/pixelation niet ziet. Ik zou zeggen, zoek er dan ook niet naar en geniet van je S3 en zijn scherm. Zoals al eerder gezegd, het gaat er om dat jij het mooi vind en er blij mee bent.
haha oke ik zal in mijn onwetendheid berusten en er niet naar opzoek gaan! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:50

Bestla

M/M -> V/F

Wat dat gezever over een scherm allemaal te weeg brengt. Heren, dames ook, het is een telefoon ! Als ik HD film wil kijken doe ik dat niet op een telefoon, tablet or whatver portable device, nee, daarvoor heb ik mijn 50 inch flatscreen met dolby surround. Daar is dat spul voor en niet een telefoon.

De S3 is mooi, machtig mooi, maar geen tv, prima voor wat browsing al doe ik dat liever op mijn ipad of laptop. Ja , je kan er mee bellen, maar wie doet dat nog........nou voor whatsappen heb je geen 10k pixels nodig, als je maar kan lezen wat er staat toch?

btw, ik heb hem gekocht voor mijn vrouw, die nog van niets weet. Ze komt morgen terug uit Frankrijk.

Ik heb er zelf ook 1 besteld, ik wil blauw, dus ik moet geduld hebben............ -O-

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 09-06-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:53

WTM

Ik ben sinds zaterdag eigenaar van een s3. Het scherm is, zoals ik het zie, echt een perfect scherm. Zeker een verbetering t.o.v. s2 en de s1 die ik hiervoor gebruikte. Wil binnenkort eens de hox ernaast zien en vergelijken. Ik zie niets vervelends aan het scherm en snap al die ophef niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik denk dat je beter moet kijken, heb hier een S2 en een Nexus, de scherm van de S2 is velen malen beter dan die van de Nexus, ik irriteer me iedere keer als ik de Nexus vastpak aan het scherm, echt een tegenvaller.

Het is gewoon veel minder scherp.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5080 Waterforce - 9100Pro 2TB - BeQuit Dark Power 1500w - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dat is dan ook persoonlijk.. Want ik zie het precies andersom

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Als het scherm van de HTC One X in de S3 had gezeten was ik verliefd geweest. :>

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Bestla schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 17:14:
Wat dat gezever over een scherm allemaal te weeg brengt. Heren, dames ook, het is een telefoon ! Als ik HD film wil kijken doe ik dat niet op een telefoon, tablet or whatver portable device, nee, daarvoor heb ik mijn 50 inch flatscreen met dolby surround. Daar is dat spul voor en niet een telefoon.

De S3 is mooi, machtig mooi, maar geen tv, prima voor wat browsing al doe ik dat liever op mijn ipad of laptop. Ja , je kan er mee bellen, maar wie doet dat nog........nou voor whatsappen heb je geen 10k pixels nodig, als je maar kan lezen wat er staat toch?

btw, ik heb hem gekocht voor mijn vrouw, die nog van niets weet. Ze komt morgen terug uit Frankrijk.

Ik heb er zelf ook 1 besteld, ik wil blauw, dus ik moet geduld hebben............ -O-
Juist met bewegende beelden heb je er minder last van omdat er dan zo veel "beweging" in zit dat je zelf niet zo snel kunt stellen op het gebrek aan subpixels. Maar juist met stilstaande beelden als browsen en dus eigenlijk het grootste deel van de tijd dat je naar je telefoon kijkt (en dat doe je altijd nog het meeste) valt het gewoon op dat er een slechte beslissing is genomen voor wat betreft dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Q_7 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 09:14:
Ik denk dat je beter moet kijken, heb hier een S2 en een Nexus, de scherm van de S2 is velen malen beter dan die van de Nexus, ik irriteer me iedere keer als ik de Nexus vastpak aan het scherm, echt een tegenvaller.

Het is gewoon veel minder scherp.
Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Die SIII heeft naast een pentile display ook een veel hogere schermresolutie van 1280x720 (Vs 800x480 voor de SII). Als het nu hetzelfde scherm was geweest en in plaats van normaal was het pentile geworden, dan is het inderdaad slechter. Maar dit kan ik bijna niet geloven :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
JvS schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:35:
[...]

Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Die SIII heeft naast een pentile display ook een veel hogere schermresolutie van 1280x720 (Vs 800x480 voor de SII). Als het nu hetzelfde scherm was geweest en in plaats van normaal was het pentile geworden, dan is het inderdaad slechter. Maar dit kan ik bijna niet geloven :o.
De S3 heeft meer subpixels per inch, dus zo ongeloofwaardig is het niet. Daarnaast heeft de Nexus ook (meer dan de S3) last van diagonale streepvorming en rastering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Vandaag even gespeeld met de S3. Het kan me een zorg zijn wat de verdediging hier zegt, ik was echt niet onder de indruk van het scherm. Sterker nog, vond het behoorlijk slecht. Slaan we over. Dom Samsung. Had zo mooi kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
UltraSub schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:27:
Vandaag even gespeeld met de S3. Het kan me een zorg zijn wat de verdediging hier zegt, ik was echt niet onder de indruk van het scherm. Sterker nog, vond het behoorlijk slecht. Slaan we over. Dom Samsung. Had zo mooi kunnen zijn...
Had?..oneens en onzin, natuurlijk. Wat is je definitie van "slecht" scherm dan?
In mijn opinie is Samsung juist enerverend en vooruitstrevend. Gelukkig sta ik niet alleen daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verdedig het niet zo. Topic gaat over het scherm. Ik heb uitgebreid getest en ik geef mijn mening. Ik zie bij surfen bijvoorbeeld gewoon alle kleuren subpixels op een normale afstand. En waar kijk je de hele dag tegenaan? Juist, het scherm. Dat moet dus gewoon top zijn bij een toestel in deze prijscategorie. Ik ben retina gewend, had gehoopt dat ik met de S3 naar Android kon, maar ga dat zeker niet doen met een S3. Mooi hoor, zo'n groot scherm.... waar de subpixels gewoon te zien zijn vanaf normale afstand. Veel plezier allemaal er mee als je tevreden bent (oprecht), maar ik eis kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
UltraSub schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:32:
Verdedig het niet zo. Topic gaat over het scherm. Ik heb uitgebreid getest en ik geef mijn mening. Ik zie bij surfen bijvoorbeeld gewoon alle kleuren subpixels op een normale afstand. En waar kijk je de hele dag tegenaan? Juist, het scherm. Dat moet dus gewoon top zijn bij een toestel in deze prijscategorie. Ik ben retina gewend, had gehoopt dat ik met de S3 naar Android kon, maar ga dat zeker niet doen met een S3. Mooi hoor, zo'n groot scherm.... waar de subpixels gewoon te zien zijn vanaf normale afstand. Veel plezier allemaal er mee als je tevreden bent (oprecht), maar ik eis kwaliteit.
Verdedigen doe ik wel simpelweg dat ik met mijn inmiddels langer ervaring met de S3 al de onevenheden (subpixels enz) gewoon niet zie. Kijk daar zijn we bij een punt waar het om gaat. Vind je niet? Zien is relatief en toestel is daarom gewoon top, snap je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
UltraSub schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:27:
Nou ben ik ook weer niet onder de indruk van het scherm van de iPhone 4S. Die vind ik behoorlijk flets, niet levendig, het contrast is niet om over naar huis te schrijven, zwart is grijs. Dat was twee jaar geleden top kwaliteit, een jaar geleden goed en nu onder de maat voor een high-end smartphone. Gecombineerd met dat kabouterformaat, niet mijn ding.
silitek schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:53:
[...]

Verdedigen doe ik wel simpelweg dat ik met mijn inmiddels langer ervaring met de S3 al de onevenheden (subpixels enz) gewoon niet zie. Kijk daar zijn we bij een punt waar het om gaat. Vind je niet? Zien is relatief en toestel is daarom gewoon top, snap je? :+
Mooi dat het voor jou top is, zo hoort het te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Sigis schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:53:
[...]

De S3 heeft meer subpixels per inch, dus zo ongeloofwaardig is het niet. Daarnaast heeft de Nexus ook (meer dan de S3) last van diagonale streepvorming en rastering.
Ik bedoelde natuurlijk de S2, die heeft meer subpixels per inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat maken we gelukkig nog altijd zelf uit :*
Topic gaat over het scherm. Ik heb uitgebreid getest en ik geef mijn mening. Ik zie bij surfen bijvoorbeeld gewoon alle kleuren subpixels op een normale afstand. En waar kijk je de hele dag tegenaan? Juist, het scherm. Dat moet dus gewoon top zijn bij een toestel in deze prijscategorie. Ik ben retina gewend, had gehoopt dat ik met de S3 naar Android kon, maar ga dat zeker niet doen met een S3. Mooi hoor, zo'n groot scherm.... waar de subpixels gewoon te zien zijn vanaf normale afstand. Veel plezier allemaal er mee als je tevreden bent (oprecht), maar ik eis kwaliteit.
Het wordt een beetje vervelend, maar ik herhaal nog even wat ik eerder zei: in de discussie om wat nu beter is LCD of amoled is er geen winnaar. Het is een herhaling van elkaars nadelen en de eigen voordelen en vooral niet elkaars voordelen en eigen nadelen. Zo kun je gewoon niet ontkennen dat de contrastwaarden en het diepe zwart van amoled een flinke stap beter zijn dan die van LCD. En die voordelen wegen voor mij zwaarder. Andersom is de scherpte van LCD weer beter. Helemaal prima dat jij subpixels kunt onderscheiden op normale kijkafstand, ik kan dat niet. Dus of jij hebt veel beter ogen dan ik (zou zomaar kunnen) of jij hebt een kortere "normale kijkafstand" dan ik.
Sigis schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:53:
[...]

De S2 heeft meer subpixels per inch, dus zo ongeloofwaardig is het niet.
Ja, wow, de S2 heeft er 218 en de S3 "slechts" 204 (306ppi * 2/3) :D Denk je werkelijk dat je die 14 subpixels op 2,54cm gaat zien? Come to think of it: dan had Ultrasub ook subpixels moeten zien bij een S2 of de iPhone 3GS ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sigis schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:50:
[...]

Nou ben ik ook weer niet onder de indruk van het scherm van de iPhone 4S. Die vind ik behoorlijk flets, niet levendig, het contrast is niet om over naar huis te schrijven, zwart is grijs. Dat was twee jaar geleden top kwaliteit, een jaar geleden goed en nu onder de maat voor een high-end smartphone. Gecombineerd met dat kabouterformaat, niet mijn ding.
Ben ik wel beetje met je eens hoor. Maar qua scherpte is het wel gewoon nog top.
Grrrrrene schreef op maandag 11 juni 2012 @ 07:52:
[...]

Dat maken we gelukkig nog altijd zelf uit :*
:+
[...]

Het wordt een beetje vervelend, maar ik herhaal nog even wat ik eerder zei: in de discussie om wat nu beter is LCD of amoled is er geen winnaar. Het is een herhaling van elkaars nadelen en de eigen voordelen en vooral niet elkaars voordelen en eigen nadelen. Zo kun je gewoon niet ontkennen dat de contrastwaarden en het diepe zwart van amoled een flinke stap beter zijn dan die van LCD. En die voordelen wegen voor mij zwaarder. Andersom is de scherpte van LCD weer beter. Helemaal prima dat jij subpixels kunt onderscheiden op normale kijkafstand, ik kan dat niet. Dus of jij hebt veel beter ogen dan ik (zou zomaar kunnen) of jij hebt een kortere "normale kijkafstand" dan ik.
Even serieus.. Misschien kan dit topic dan ook wel op slot, niet? Want veel beter dan ja en nee zal het niet (meer) worden. Denk ook dat inmiddels alles wel gezegd is :)
[...]
Ja, wow, de S2 heeft er 218 en de S3 "slechts" 204 (306ppi * 2/3) :D Denk je werkelijk dat je die 14 subpixels op 2,54cm gaat zien? Come to think of it: dan had Ultrasub ook subpixels moeten zien bij een S2 of de iPhone 3GS ofzo.
* UltraSub zag die ook ja.
Noem me een mierenneuker, maar qua schermen ben ik altijd een muggenzifter geweest, omdat ik inderdaad alles zie. Ik zal inderdaad wel goede ogen hebben :P. En als ik het eenmaal heb gezien blijf ik me er aan ergeren. Je wil niet eens weten hoe lang ik heb gezocht naar de juiste tv een paar jaar terug.

Nogmaals, ik probeer de telefoon hier niet af te kraken. Maar voor mij persoonlijk, en mijn gebruik is het gewoon geen fijn scherm. En als ik zo het topic scan zie ik toch verdacht veel mensen die de telefoon zelf al hebben, en "verdedigen" dat het allemaal niet zo erg is. Dat kan persoonlijk zijn, maar de trend is toch doorgaans dat mensen die ergens flink geld aan uit geven, daarna niet snel meer zullen zeggen dat het eigenlijk toch niet zo goed is. Dat, of ze kijken alleen maar films en foto's ;)
Tuurlijk, erg zwart/wit, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
UltraSub schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:33:
[...]

Ben ik wel beetje met je eens hoor. Maar qua scherpte is het wel gewoon nog top.

[...]
:+

[...]

Even serieus.. Misschien kan dit topic dan ook wel op slot, niet? Want veel beter dan ja en nee zal het niet (meer) worden. Denk ook dat inmiddels alles wel gezegd is :)

[...]

* UltraSub zag die ook ja.
Noem me een mierenneuker, maar qua schermen ben ik altijd een muggenzifter geweest, omdat ik inderdaad alles zie. Ik zal inderdaad wel goede ogen hebben :P. En als ik het eenmaal heb gezien blijf ik me er aan ergeren. Je wil niet eens weten hoe lang ik heb gezocht naar de juiste tv een paar jaar terug.

Nogmaals, ik probeer de telefoon hier niet af te kraken. Maar voor mij persoonlijk, en mijn gebruik is het gewoon geen fijn scherm. En als ik zo het topic scan zie ik toch verdacht veel mensen die de telefoon zelf al hebben, en "verdedigen" dat het allemaal niet zo erg is. Dat kan persoonlijk zijn, maar de trend is toch doorgaans dat mensen die ergens flink geld aan uit geven, daarna niet snel meer zullen zeggen dat het eigenlijk toch niet zo goed is. Dat, of ze kijken alleen maar films en foto's ;)
Tuurlijk, erg zwart/wit, maar goed.
Denk dat de meeste wel eerst z'n huiswerk gedaan hebben voor aanschaf S3..toegeven dat het scherm niet goed is kun je wel vergeten. Dat zit inbegrepen in de keuze lijkt me ook logisch. Wel is er misschien wel een link naar keuze TV. Zo ben ik fan van Plasma..even een zijstraat zwart moet zwart zijn en kleurechtheid b.v.
Laat de S3 nu plasma-achtige eigenschappen hebben. Toeval?

Bottem line is dat Samsung een prima product op de markt heeft gezet. Mensen met x-ray ogen zien uiteraard altijd wel iets. Vergeet niet dat dat ook tussen de oren kan zitten een denkbeeldige afwijking, zeg maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

silitek schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:48:
Bottem line is dat Samsung een prima product op de markt heeft gezet. Mensen met x-ray ogen zien uiteraard altijd wel iets. Vergeet niet dat dat ook tussen de oren kan zitten een denkbeeldige afwijking, zeg maar. ;)
Dat is natuurlijk wel een ietwat makkelijke wijze om mensen die wat jou betreft zeurpieten zijn aan de kant te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Anoniem: 172410 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:50:
[...]

Dat is natuurlijk wel een ietwat makkelijke wijze om mensen die wat jou betreft zeurpieten zijn aan de kant te zetten ;)
Nee hoor, een ieder moet maar lekker zelf weten hoe of wat. Wil niet zeggen dat er geen kern van waarheid inzit!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silitek schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:52:
Nee hoor, een ieder moet maar lekker zelf weten hoe of wat. Wil niet zeggen dat er geen kern van waarheid inzit!.
Lol. 'Ik zeg niet dat ik gelijk heb, maar het komt er op neer dat ik toch gelijk heb.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Anoniem: 172410 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:56:
[...]

Lol. 'Ik zeg niet dat ik gelijk heb, maar het komt er op neer dat ik toch gelijk heb.'
:D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Dat jullie dit leuk vinden, de discussie gaat elke keer over hetzelfde de 1 komt met een negatieve opmerking over het scherm en dan komen er weer een paar met een positieve reactie en vervolgens de reacties van mensen die ertussenin zitten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Le_Freak ! schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:07:
Dat jullie dit leuk vinden, de discussie gaat elke keer over hetzelfde de 1 komt met een negatieve opmerking over het scherm en dan komen er weer een paar met een positieve reactie en vervolgens de reacties van mensen die ertussenin zitten.
Afkraken c.q negatief is het hete hangijzer hier. Slecht scherm materiaal bestaat niet meer hedendaags, Anders van constructie wel. Smaak is een individuele keuze en dat is maar goed ook.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 23:39
silitek schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:17:
[...]

Afkraken c.q negatief is het hete hangijzer hier. Slecht scherm materiaal bestaat niet meer hedendaags, Anders van constructie wel. Smaak is een individuele keuze en dat is maar goed ook.
;)
Je slaat de spijker op z'n kop :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
UltraSub schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:33:
[...]

Ja dat klopt, dat en de leesbaarheid in zonlicht zijn punten waarbij hij nog steeds met de top mee kan. Op zich wel knap voor een scherm dat twee jaar geleden op de markt is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

silitek schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:17:
[...]

;)
Jij bent uiteraard een van die 'tussendoor' mensen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 21:32
Persoonlijke voorkeuren, persoonlijke afwegingen, feiten.

Is er iemand die het feit 'de S3 heeft in ieder geval standaard verre van natuurlijke kleuren' wil weerleggen. Ik vraag dus niet of je het mooi vind, maar of het natuurlijk overkomt?

Het pentile verhaal heb ik minder moeite mee omdat ik de pixels nauwelijks kan onderscheiden is het voor mij geen issue, het scherm is scherper dan van mijn evo 3d op qHD, maar die teletubbie kleuren are killlliiiiing.

Heb mijn S3 alweer in de doos opgeborgen omdat ik er echt niet tegen kon, maar heb inmiddels begrepen dat er ook een movie mode is die het verzacht, ik twijfel nu nog of ik het toestel een tweede kans moet geven met die movie modus, hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Is toch even persoonlijk als dit hele Pentile geneuzel?

Persoon X: in de film-stand is het beeld heerlijk neutraal en kleurecht!
Persoon Y: in de film-stand is het beeld zo oververzadigd als de neten, bah!

Wát is het probleem om het apparaat even aan te zetten en het zelf te proberen, snap zoiets echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Kleurechtheid is niet persoonlijk maar gebaseerd op feiten, als je een goede foto hebt van een banaan, en diezelfde banaan in het echt voor je hebt liggen, en op het scherm ziet de kleur er totaal anders uit, dan is het een feit dat het niet kleurecht is. Ik hoef geen perfecte kleuren, maar standaard out of the box ergerde ik me er teveel aan om het toestel te blijven gebruiken. Ik vraag me dus af of er mensen zijn die durven te beweren (oprecht, niet als troll) dat het scherm kleuren wel correct weergeeft ongeacht de voorkeur voor teletubbieland of zombieland.

Of je het mooier vind op het scherm of het liever kleurecht hebt DAT is een persoonlijke voorkeur ja.

Het probleem is dat ik moeite heb gedaan om het toestel netjes weer in de doos te stoppen en als er meerdere mensen zeggen dat movie mode teletubbie effect 'oplost' het weer de moeite waard is om het een tweede kans te geven.

[ Voor 20% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-06-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
haal dat ding uit de doos en bepaal voor jezelf of je het wel of niet ok vind..de one x zal altijd kleur echter zijn dan amoled
de andere setting is allicht een verschil, of het genoeg is, is echt persoonlijk

wellicht wordt het in de toekomst ook mogelijk om zelf de kleuren aan te passen, op mijn nexus kan dat met de juiste custom kernel, misschien is voor de S3 een app voldoende..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:14:
Ik vraag me dus af of er mensen zijn die durven te beweren (oprecht, niet als troll) dat het scherm kleuren wel correct weergeeft ongeacht de voorkeur voor teletubbieland of zombieland.
Hoe moet iemand dat bepalen die dat wellicht zelf niet eens weet dan? Als ik bij een willekeurig iemand binnenstap en de tv staat aan irriteer ik mij mateloos aan de werkelijk absurd slechte instelling van de tv. Die mensen vinden dat beeld echter geweldig. Dat zegt toch allemaal niets. Al zeggen nu dertig mensen het beeld van de S3 in film-stand is top, so what!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:37
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:14:
Kleurechtheid is niet persoonlijk maar gebaseerd op feiten, als je een goede foto hebt van een banaan, en diezelfde banaan in het echt voor je hebt liggen, en op het scherm ziet de kleur er totaal anders uit, dan is het een feit dat het niet kleurecht is. Ik hoef geen perfecte kleuren, maar standaard out of the box ergerde ik me er teveel aan om het toestel te blijven gebruiken. Ik vraag me dus af of er mensen zijn die durven te beweren (oprecht, niet als troll) dat het scherm kleuren wel correct weergeeft ongeacht de voorkeur voor teletubbieland of zombieland.

Of je het mooier vind op het scherm of het liever kleurecht hebt DAT is een persoonlijke voorkeur ja.

Het probleem is dat ik moeite heb gedaan om het toestel netjes weer in de doos te stoppen en als er meerdere mensen zeggen dat movie mode teletubbie effect 'oplost' het weer de moeite waard is om het een tweede kans te geven.
UITPAKKENEEN PROBEREN :D Had dat ook al op je PM gezegd, maar dat is de enige manier om te zien of JIJ het mooi vindt. Dat kan niemand hier voor je bepalen!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
We zitten hier op tweakers. Ik verwacht dat mensen die het S3 scherm hier prachtig vinden eerlijk toegeven dat de kleuren niet correct zijn maar ze het gewoon mooi vinden. Dat is niet te vergelijke met de tv bij de buren.

Vandaar ook mijn eerste vraag, als er mensen opkomen die beweren dat het scherm wel kleurecht is dan heb ik me vergist in deze community, en als dit niet zo is, en tweakers zijn zoals ik verwacht dat ze zijn, neem ik aan dat ik gewoon te horen krijg wat ZIJ vinden wat het verschil is.

Al haal ik het uit de doos, al moet ik ervan kotsen zodra ik het zie, dan kan ik nog altijd interesse hebben in wat jij vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:23:
Al haal ik het uit de doos, al moet ik ervan kotsen zodra ik het zie, dan kan ik nog altijd interesse hebben in wat jij vind.
zo stelde je de vraag niet in eerste instantie... ;) is beetje tegenstrijdig met:

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Dat is zo, maar dat is omdat ik er vanuit ga dat jullie niet de buren zijn, maar kundige tweakers die best wel kunnen beoordelen of er settings zijn om teletubbieeffect te verminderen ongeacht persoonlijke voorkeuren, en inmiddels heb ik geconfirmeerd gekregen dat movie modus dat wellicht doet.

Seffe toestel weer uitpakken..

Ben wel degelijk geïnteresseerd in wat jullie allemaal vinden, het gros bepaald tenslotte wat er over 10 jaar in de schappen ligt.

EDIT:

Handmatig aanpassen, en ik ben misschien wel tevreden ;-) Natuurlijk is stukken beter dan 'standaard' in mijn beleving, movie modus niet geprobeerd, maar vermoed dat dat net te flets zou zijn weer, toestel heeft echt een handmatige instel modus nodig!

Vraag me af of het echt kleurinstellingen zijn (en dat handmatig dus bij een geroot toestel zal moeten kunnen binnenkort) of dat het gewoon stroomtoevoer/helderheid achtig iets is zoals je bij de browser kan kiezen.

[ Voor 38% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-06-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:30:
Dat is zo, maar dat is omdat ik er vanuit ga dat jullie niet de buren zijn, maar kundige tweakers die best wel kunnen beoordelen of er settings zijn om teletubbieeffect te verminderen ongeacht persoonlijke voorkeuren, en inmiddels heb ik geconfirmeerd gekregen dat movie modus dat wellicht doet.

Seffe toestel weer uitpakken..

Ben wel degelijk geïnteresseerd in wat jullie allemaal vinden, het gros bepaald tenslotte wat er over 10 jaar in de schappen ligt.

EDIT:

Handmatig aanpassen, en ik ben misschien wel tevreden ;-) Natuurlijk is stukken beter dan 'standaard' in mijn beleving, movie modus niet geprobeerd, maar vermoed dat dat net te flets zou zijn weer, toestel heeft echt een handmatige instel modus nodig!
Probeer de movie modus nou eerst eens. Je loopt zo op de zaken vooruit, man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Movie modus is inderdaad te flets en niet natuurlijk, movie modus en dan in browser de kleur op bespaarstand zetten maakt de kleuren ineens weer feller maar het wit helaas grijzer. Heel apart, ben heel benieuwd of het toestel nou wel of niet ooit per kleur in te stellen zal zijn.

Mijn voorkeur zit ergens tussen standaard en natuurlijk, dichter op natuurlijk dan op standaard

[ Voor 22% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-06-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:47:
Movie modus is inderdaad te flets en niet natuurlijk, movie modus en dan in browser de kleur op bespaarstand zetten maakt de kleuren ineens weer feller maar het wit helaas grijzer. Heel apart, ben heel benieuwd of het toestel nou wel of niet ooit per kleur in te stellen zal zijn.
Tuurlijk, genaam "voodoo color" nu nog niet voor de S3.
Maar als je geduld kunt opbrengen komt wel t.z.t.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Dan rust me enkel nog even vergelijken met one x van broertje als hij straks hier is :P Als afzonderlijk nauwkeurig naar eigen smaak instellen er aan zit te komen is het toestel weer welkom in huize TL :P

Voodoo is er toch ook niet voor de S2 en Note? En is enkel een patch en niet afzonderlijke kleurinstellingen door gebruiker?

[ Voor 23% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-06-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:53:
Dan rust me enkel nog even vergelijken met one x van broertje als hij straks hier is :P Als afzonderlijk nauwkeurig naar eigen smaak instellen er aan zit te komen is het toestel weer welkom in huize TL :P
Ik zou het doen ;) ..De nieuwe S3 is het "Walhalla " in improvement met de tijd.

Edit: Voodoo color is kernel afhankelijk. komt er vast wel 1 met ondersteuning.
Zo niet, wellicht op verzoek. Instelling colors is natuurlijk mogelijk...zo draaide ik op m'n S1

RGB:
R: 3609817920
G: 3691626880
B: 4100671360

Gamma:

R: -35
G: -39
B: -42 ;)

[ Voor 25% gewijzigd door silitek op 14-06-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Worst case scenario is dat ik em laat vallen en hij straks waardeloos is, second worst is dat het toestel me alsnog niet bevalt omdat ik niet zelf kleuren in kan stellen en ik met een klein beetje verlies (480 betaald, moet over maandje nog 420 kunnen krijgen neem ik aan) alsnog het toestel verkoop, die 2e situatie is geen ramp dus na vergelijking met one x kijken of er nog een positief gevoel blijft hangen, zo ja, dan zit ik het nog een tijdje uit. Pentile heb ik geen last van vermoed ik.

@ hierboven, dat zou ideaal zijn, gewoon een middenweg tussen standaard en natuurlijk defineren en ik ben tevreden over het scherm, hoop dat dat niet lang op zich laat wachten

[ Voor 23% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-06-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
silitek schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:45:
[...]

Probeer de movie modus nou eerst eens. Je loopt zo op de zaken vooruit, man :+
Hear, hear.
Die movie modus is in mijn ogen helemaal niet flets en best mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zo, eindelijk een collega gevonden met een SGS III :). En direct naast mijn SGS II kunnen leggen. Ik kan met een gerust hart zeggen: Een SGSIII kan kleinere lettertjes scherper weergeven dan mijn SGS II. Ik denk dat het bij hele kleine letters nog wel een slagje beter kan, maar ik vond het in elk geval niet verschrikkelijk enzo :).

Kleuren vind ik wel ok op een AMOLED trouwens. Vind dat felle wel mooi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben zelf in het bezit van de Galaxy Nexus die praktisch hetzelfde scherm heeft als de S3 maar dan .15" kleiner. Standaard had het scherm een lichtgroene tint maar door een andere kernel/ROM te flashen (bijv. franco.kernel met bijbehorende app of CM9 met ingebouwde color controls) zijn de gamma en RGB waarden naar wens in te stellen waardoor het scherm een stuk mooier en natuurlijker oogt (wit is echt wit en grijs heeft geen tint meer). Kwestie van tijd (dagen/weken) dat de kernels/roms ook voor de S3 beschikbaar zijn.

Wat betreft de scherpte ben ik dik tevreden met het scherm, ik kan praktisch elke site zowel in landscape als portret gewoon lezen zonder in te zoomen. Het scherm van de S3 als bagger bestempelen en "pixels tellen" is IMHO nogal overtrokken mening en niet echt representatief voor de mening van de "gemiddelde" consument. Andere toestellen met pentile scherm zoals de Galaxy S en Desire verkopen/verkochten ook prima, de meeste mensen zien het niet of hebben geen flauw benul en zijn blij met de felle kleuren/hoog contrast (zoals je dat ook ziet op de tv's in de gemiddelde showroom). Gelukkig heb je nog altijd mogelijkheid om het zelf aan te passen, we zijn tenslotte tweakers 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Jorick schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:46:
Ik ben zelf in het bezit van de Galaxy Nexus die praktisch hetzelfde scherm heeft als de S3 maar dan .15" kleiner. Standaard had het scherm een lichtgroene tint maar door een andere kernel/ROM te flashen (bijv. franco.kernel met bijbehorende app of CM9 met ingebouwde color controls) zijn de gamma en RGB waarden naar wens in te stellen waardoor het scherm een stuk mooier en natuurlijker oogt (wit is echt wit en grijs heeft geen tint meer). Kwestie van tijd (dagen/weken) dat de kernels/roms ook voor de S3 beschikbaar zijn.

Wat betreft de scherpte ben ik dik tevreden met het scherm, ik kan praktisch elke site zowel in landscape als portret gewoon lezen zonder in te zoomen. Het scherm van de S3 als bagger bestempelen en "pixels tellen" is IMHO nogal overtrokken mening en niet echt representatief voor de mening van de "gemiddelde" consument. Andere toestellen met pentile scherm zoals de Galaxy S en Desire verkopen/verkochten ook prima, de meeste mensen zien het niet of hebben geen flauw benul en zijn blij met de felle kleuren/hoog contrast (zoals je dat ook ziet op de tv's in de gemiddelde showroom). Gelukkig heb je nog altijd mogelijkheid om het zelf aan te passen, we zijn tenslotte tweakers 8).
Nogmaals, Het scherm van de Galaxy S3 is niet hetzelfde als die van de Galaxy Nexus. Er worden bijvoorbeeld andere LED's gebruikt voor de subpixels, dat is bijvoorbeeld al een fundamenteel verschil. Daardoor verschillen de basiskleuren (iets), dus ook de resultaatkleuren die je kan produceren. Ook de structuur is iets anders, wat weer verschil maakt voor lijnvorming / rastervorming en jaggedness. Ook de lichtopbrengst van het SGS3 scherm is hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Het enige verschil dat ik zo kan zien/vinden is dat de rode subpixels iets kleiner zijn in de S3:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/05/galaxy-s-iii-microscope-nexus.jpg

Los van een andere standaard kleurweergave zie ik niet in waarom je niet op dezelfde manier de RGB/gamma waarden aan kunt passen zoals je ook bij de Nexus of de Galaxy S kunt doen. Dat de S3 een hogere lichtopbrengst heeft is alleen maar een pluspunt. Moet er wel bij zeggen dat de Nexus op full brightness in de zon nog gewoon te lezen is dus dat lijkt mij bij de S3 dan ook geen issue (heb de S3 alleen binnen gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Jorick schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:27:
Het enige verschil dat ik zo kan zien/vinden is dat de rode subpixels iets kleiner zijn in de S3:
[afbeelding]

Los van een andere standaard kleurweergave zie ik niet in waarom je niet op dezelfde manier de RGB/gamma waarden aan kunt passen zoals je ook bij de Nexus of de Galaxy S kunt doen. Dat de S3 een hogere lichtopbrengst heeft is alleen maar een pluspunt. Moet er wel bij zeggen dat de Nexus op full brightness in de zon nog gewoon te lezen is dus dat lijkt mij bij de S3 dan ook geen issue (heb de S3 alleen binnen gezien).
Kern is, er worden anderre basiscomponenten gebruikt, dus ze zijn niet hetzelfde. Natuurlijk kan je het op dezelfde manier de RGB waarden aanpassen en daarmee het kleurengamma manipuleren. Alleen zal je niet altijd precies hetzelfde resultaat (kunnen) krijgen. De hogere lichtopbrengst is inderdaad een voordeel.
De SGS3 heeft gewoon een iets verder doorontwikkelde versie van Super Amoled HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Gisteren een halfuur kunnen spelen met een SGS3 en veelvuldig de vergelijking gemaakt met m'n iPhone. Conclusie is al snel dat ik absoluut niet met het scherm kan werken. Puur persoonlijk, maar een vlugge blik op het scherm werpen en het is al irriterend dat het gewoon kartelig is. Alleen al bij de weer-widget te zien. Het openen van een webpagina als Tweakers geeft dat ook aan. En ja, de kleuren, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
me_mrtn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:23:
Gisteren een halfuur kunnen spelen met een SGS3 en veelvuldig de vergelijking gemaakt met m'n iPhone. Conclusie is al snel dat ik absoluut niet met het scherm kan werken. Puur persoonlijk, maar een vlugge blik op het scherm werpen en het is al irriterend dat het gewoon kartelig is. Alleen al bij de weer-widget te zien. Het openen van een webpagina als Tweakers geeft dat ook aan. En ja, de kleuren, maar goed.
Halfuurtje is ook niet genoeg. En je bezit al een iPhone ga je natuurlijk niet afvallen.
Maar uhh..kartelig?. Die kon ik nog niet!!. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
silitek schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:30:
En je bezit al een iPhone ga je natuurlijk niet afvallen.
Hoezo niet? Kan tientallen negatieve dingen noemen over m'n telefoon, tv, auto, etc. Rationeel zijn heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Brad Pitt schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:33:
[...]

Hoezo dat niet? Kan tientallen negatieve dingen noemen over m'n telefoon, tv, auto, etc. Rationeel heet dat.
Rationeel is ook eigenwaar bij voorbaat het voordeel geven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
silitek schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:35:
Rationeel is ook eigenwaar bij voorbaat het voordeel geven. :+
Neen, dat is iets dat in dit topic misschien usance is maar heeft daar niets mee te maken verder.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 14-06-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
[...]

Halfuurtje is ook niet genoeg. En je bezit al een iPhone ga je natuurlijk niet afvallen.
Kartelig = Jagged, veel gehoord commentaar bij Pentile of lagere resolutie schermen.

Overigens heb ik SGS3 en HOX naast elkaar gebruikt voor een aantal weken en op basis van het scherm de voorkeur gegeven aan de One X. Allen de Wolfson DAC ga ik wel missen...

[ Voor 20% gewijzigd door Sigis op 14-06-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sigis schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:40:
Kartelig = Jagged, veel gehoord commentaar bij Pentile of lagere resolutie schermen.
Vind scherm van m'n SGS2 ook vaak bijzonder kartelig, vooral bij cursieve tekst ziet het er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
[...]

Formuleer het eens in fatsoenlijk Nederlands, misschien dat het helpt bij een discussie om elkaar goed te begrijpen. Dat ik een iPhone heb, wil nog niet zeggen dat ik alles buitensluit, bedankt voor je vooroordeel. De S3 is gewoon een beregoed toestel, maar dat wil niet zeggen dat ik op m'n knieën moet en alles prijzen. Zeker niet, ik ben gewoon een kritische consument. Aan een halfuur heb ik genoeg, dat kan ik zelf wel bepalen. Ik weet waar ik op wil letten namelijk. Kartelig is een heel normaal Nederlands woord overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Brad Pitt schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:42:
[...]

Vind scherm van m'n SGS2 ook vaak bijzonder kartelig, vooral bij cursieve tekst ziet het er niet uit.
True, ondanks dat de sppi ongeveer hetzelfde is vind ik het scherm van de SGS2 karteliger dan die van de SGS3. Komt waarschijnlijk omdat de subpixeldichtheid bij de SGS3 hoger is. SGS2 heeft dan weer een relatief lage resolutie scherm.
me_mrtn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:43:
[...]

Formuleer het eens in fatsoenlijk Nederlands, misschien dat het helpt bij een discussie om elkaar goed te begrijpen. Dat ik een iPhone heb, wil nog niet zeggen dat ik alles buitensluit, bedankt voor je vooroordeel. De S3 is gewoon een beregoed toestel, maar dat wil niet zeggen dat ik op m'n knieën moet en alles prijzen. Zeker niet, ik ben gewoon een kritische consument. Aan een halfuur heb ik genoeg, dat kan ik zelf wel bepalen. Ik weet waar ik op wil letten namelijk. Kartelig is een heel normaal Nederlands woord overigens.
Ja, ik vind het wel verfrissend dat iemand hier een goed nederlands woord gebruikt in plaats van een engels woord.

Het staat mijns inziens buiten kijf dat het scherm van de iPhone 4(S) scherper is dan die van de SGS3. Daarnaast is de leesbaarheid in direct zonlicht en het wit ook heel goed. Qua zwart, contrast, kleurdiepte en dynamiek is het scherm van de SGS3 daarintegen weer een stuk beter. Ik vind het scherm van de iPhone 4S scherp maar flets (en klein) en die van de SGS3 minder scherp maar veel levendiger. Het is maar wat je voorkeur heeft. Eerlijk gezegd prefereer ik het SGS3 scherm boven het iPhone scherm.

[ Voor 58% gewijzigd door Sigis op 14-06-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
me_mrtn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:43:
[...]

Jouw bovenstaande punten zijn totaal persoonlijk en gelden daarom niet voor iedereen. Breng het daarom niet als een feit. Vandaar mijn ongenuanceerde en summiere reactie.
Kan deze discussie al lang niet meer serieus nemen de keuze heeft nu eenmaal een persoonlijk aspect .

Feit is wel dat de huidige koers die mobieltjes gaan varen die van een steeds groter scherm is. Een mobiel is niet meer puur een mobiel, maar een internet tablet, camera, muziekspeler, gameconsole, sociaal apparaat en ja ook nog een telefoon. Dat heet vooruitstrevend en dan is in mijn visie het gebrabbel over het scherm relatief.

Just get the piont!!.. niet nederlands maar wel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
silitek schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:02:
[...]

Jouw bovenstaande punten zijn totaal persoonlijk en gelden daarom niet voor iedereen. Breng het daarom niet als een feit. Vandaar mijn ongenuanceerde en summiere reactie.
Kan deze discussie al lang niet meer serieus nemen de keuze heeft nu eenmaal een persoonlijk aspect .

Feit is wel dat de huidige koers die mobieltjes gaan varen die van een steeds groter scherm is. Een mobiel is niet meer puur een mobiel, maar een internet tablet, camera, muziekspeler, gameconsole, sociaal apparaat en ja ook nog een telefoon. Dat heet vooruitstrevend en dan is in mijn visie het gebrabbel over het scherm relatief.

Just get the piont!!.. niet nederlands maar wel duidelijk
Juist het veelvuldig gebruik van "ik" en "persoonlijk" geven aan dat het mijn mening is en niet die van anderen. Punt is, is dat je een flinke smak geld voor de telefoon neerlegt en een bepaald scherm krijgt. De één is er wel mee tevreden en anderen, waaronder ik, niet. De keuze voor dit type AMOLED-scherm vind ik gewoon slecht. Maar nogmaals, dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
me_mrtn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:18:
[...]

Juist het veelvuldig gebruik van "ik" en "persoonlijk" geven aan dat het mijn mening is en niet die van anderen. Punt is, is dat je een flinke smak geld voor de telefoon neerlegt en een bepaald scherm krijgt. De één is er wel mee tevreden en anderen, waaronder ik, niet. De keuze voor dit type AMOLED-scherm vind ik gewoon slecht. Maar nogmaals, dat is mijn mening.
Natuurlijk begrijp ik je helemaal. Moeilijke materie is en blijft het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
silitek schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:34:
Moeilijke materie is en blijft het ;)
Nee hoor, het is een prima scherm, met een (mijns inziens) brakke techniek en had dus veel beter kunnen zijn. Dat is basically alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
me_mrtn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:18:
[...]
De keuze voor dit type AMOLED-scherm vind ik gewoon slecht. Maar nogmaals, dat is mijn mening.
Slecht? Sorry hoor maar dat is zwaar overdreven, jij mag het vinden maar is niet de realiteit.
Ik heb hem naast de one x gezien en ow ow wat een verschil, nee mensen, laat je niet gek maken door een paar azijnzeikerds hier. Het svherm voldoet ruimschoots en is gewoon scherp genoeg en al helemaal voor een telefoon.
Ik vraag me af of de kriticasters hier ook allemaal een computerscherm hebben die het beste is.
Dat is een scherm waar veel mensen de hele dag naar kijken en die moet, nog veel meer dan een telefoondisplay haarscherp zijn en goede kleuren hebben.
Wat ik hiermee bedoel is niet dat het scherm van de s3 niet goed is, integendeel, het is crystal clear en haarscherp ( ja criticasters als je de s3 en de one x naast elkaar legt kun je iets verschil zien, maar dan ook iets wat eigenlijk geen naam mag hebben) en ook websites op de s3 zien er prachtig uit.
Wat ik met dit verhaal bedoel te zeggen is, als je prachtig niet voldoende vindt, vindt je waarschijnlijk ook wel wat te klagen over de one x op een ander vlak.
Bekijk ze maar is naast elkaar.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Le_Freak ! schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:50:
[...]

Bekijk ze maar is naast elkaar.
Gedaan, One X, S2, S3 en iPhone 4. Blijft ruimschoots het slechtste scherm voor mij. Dat heeft niets met azijnzeikerij te maken, want de rest van de telefoon is gewoon goed. Uiterlijk moet je ding zijn (dat is het niet voor mij, maar daar is de telefoon niet slechter om). Scherm juist wel en dat maakt de telefoon ook slechter. En ja ik heb hier thuis goede schermen, gekalibreerd en dat geldt ook voor de TV. En als ik dat al niet zou hebben, zou dat mijn mening voor de S3 niet veranderen hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

me_mrtn schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:57:
[...]

Gedaan, One X, S2, S3 en iPhone 4. Blijft ruimschoots het slechtste scherm voor mij. Dat heeft niets met azijnzeikerij te maken, want de rest van de telefoon is gewoon goed. Uiterlijk moet je ding zijn (dat is het niet voor mij, maar daar is de telefoon niet slechter om). Scherm juist wel en dat maakt de telefoon ook slechter. En ja ik heb hier thuis goede schermen, gekalibreerd en dat geldt ook voor de TV. En als ik dat al niet zou hebben, zou dat mijn mening voor de S3 niet veranderen hoor. :)
Dan is er iets mis met je ogen. Eigenaar van een GSM Shop, ik zie ze elke dag naast elkaar en ik kan geen verschil ontdekken. Je mag anders wel even langskomen om te laten zien waarom de jouwe anders zijn dan de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 07:36:
Dan is er iets mis met je ogen. Eigenaar van een GSM Shop, ik zie ze elke dag naast elkaar en ik kan geen verschil ontdekken. Je mag anders wel even langskomen om te laten zien waarom de jouwe anders zijn dan de mijne.
Blijkbaar heb je slechte ogen :z

Waarom blijven sommige mensen toch beweren dat anderen geen verschil zouden kunnen zien? Dat het voor jou geen verschil maakt wil niet zeggen dat dat voor anderen zo is, of dat nu voor de One X, S3 of iPhone geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Anoniem: 172410 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 07:50:
[...]

Blijkbaar heb je slechte ogen :z

Waarom blijven sommige mensen toch beweren dat anderen geen verschil zouden kunnen zien? Dat het voor jou geen verschil maakt wil niet zeggen dat dat voor anderen zo is, of dat nu voor de One X, S3 of iPhone geldt.
Zelfde kan ik aan jou ook vragen. Waarom beweer jij dat je wel een verschil kan zien? Persoon die de HOX en S3 waarschijnlijk maar 10 seconden naast elkaar heeft gelegd en beweert dat hij een pixel te grote van 83um kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 105188 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:20:
Waarom beweer jij dat je wel een verschil kan zien?
Wat een belachelijke redenering weer. Omdat jij het niet kan zien kan dús hij, of een ander, het ook niet zien?
Persoon die de HOX en S3 waarschijnlijk maar 10 seconden naast elkaar heeft gelegd en beweert dat hij een pixel te grote van 83um kan zien.
Dat weet jij helemaal niet en vind ik dus een zeer kortzichtige reactie.

Maar goed, alle S3-eigenaren zullen hun kindje hier toch met man en macht blijven verdedigen. Wee je gebeente als je ook maar iets van commentaar geeft. Snap dat niet, het is een friggin' telefoon fcol. Ach ja.

Pagina: 1 2 3 Laatste