[w7] Internet explorer 9 reset bij crashes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik wordt onderhand een beetje moe van Internet Explorer 9.

Het probleem dat ik ermee heb is dat elke keer dat zich een crash voordoet de browser half gereset wordt.

Wat ontbreekt:
  • most popularpages
  • cookies (overal opnieuw inloggen!)
Wat er nog wel is:
  • History
  • autoaanvullen
  • opgeslagen logins (dus als je de naam weet dat hij dan met het password komt)
Via google (en tweakers) kom ik alleen tegen hoe je crashes van Internet Explorer oplost. Het is echter niet IE9 die crashed, er is bijvoorbeeld stroomuitval of de grafische kaart is oververhit etc.

Iemand een fix?

ps vorige week stond er een ie9 ervaring topic banner op tweakers maar kom dat topic nergens tegen, niet via google en niet via tweaker got search.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 20-05-2012 12:40 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

Een betere browser gebruiken: Chrome, Firefox, Opera, keus genoeg

En los het probleem bij de basis op: Voorkom stroomuitval en/of gebruik een UPS en laat je GPU niet oververhitten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:49

D4NG3R

kiwi

:)

Fiber schreef op zondag 20 mei 2012 @ 02:44:
Een betere browser gebruiken: Chrome, Firefox, Opera, keus genoeg
Zullen we aan de gebruiker overlaten welke beter is ;) .

Wat is de oorzaak van de crashes?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Grappig Déjà vu! :D

[Vista64nl] Na BSOD Inlog gegevens weg

Echter bij mij na BSOD. (ik gebruik IE8)

[ Voor 20% gewijzigd door XRayXI op 20-05-2012 03:13 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

sdk1985 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 02:05:
(...)
ps vorige week stond er een ie9 ervaring topic banner op tweakers maar kom dat topic nergens tegen, niet via google en niet via tweaker got search.
IE9 Discussion Board
Dat topic?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
@Fiber
Gebruik firefox voor de tabblad groepeer funcite. Daar staan dus altijd 10-20 sites open.

Voor "gewoon" browsen IE, dan heb je standaard gewoon ondersteuning voor winodw7 preview voor alle vensters ipv alleen het geselecteerde venster.Daarnaast start hij ook sneller dan firefox (ondanks ssd en een i5 2500k met 8 GB ram).

@jenster-nl
Heej die was het :+ . Goed geheugen of kan jij wel overweg met de GoT search?

@Modest71
Geinig mijn autoaanvullen werkt echter wel :+ . Heb ook nog nooit een BSOD gehad op windows 7 :P .

Iemand met een fix?

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 20-05-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

D4NG3R schreef op zondag 20 mei 2012 @ 02:46:
Wat is de oorzaak van de crashes?
Los de oorsprong van het probleem op en je probleem is verdwenen. Een goed werkende windows installatie hoort niet om de haverklap te crashen.

Edit:
sdk1985 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:38:
Voor "gewoon" browsen IE, dan heb je standaard gewoon ondersteuning voor winodw7 preview voor alle vensters ipv alleen het geselecteerde venster.Daarnaast start hij ook sneller dan firefox (ondanks ssd en een i5 2500k met 8 GB ram).
FF is by far sneller als IE. Echter moet je hem wel even goed instellen ;) . Zo kan je meer geheugen toekennen en kan je hem in memory-only modus laten draaien. Zie:
http://forums.mozillazine...ewtopic.php?f=8&t=1088725
Type [url=about:config]about:config[/url] into the Location Bar

Set these preferences to these values....

browser.cache.disk.enable to False
browser.cache.memory.enable to True

[ Voor 51% gewijzigd door D4NG3R op 20-05-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
@D4NG3R
De laatste crashes waren allemaal stroom gerelateerd (kortsluiting waterkoker, kortsluiting strijkijzer, slechte stekkerdoos, per ongeluk voedingskabel uit pc getrokken). Dus daar doe je niks tegen (tenzij je een APU gaat neerzetten :+ ).

Er zal een mechanisme zijn dat die popular pages wegschrijft. Misschien eens op een microsoft forum proberen.

ps
mbt de "snelheid" van FF doelde ik niet op de browse snelheid, maar de tijd die het kost van de klik op de taakbalk tot de startpagina geladen is. Bij IE is die tijd er niet en bij Firefox zit je toch aan de 1-2 seconde. Geloof dat het iets te maken heeft met het feit dat IE tijdens de windows boot wordt ingeladen en FF niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Daar doe je voldoende aan, het is niet leuk dat je een config ergens van verliest. Het is nog minder als je huis afbrand omdat een van je vele rukke apparaten begint te branden ;( .

En als jij wonderlijk genoeg de stroomkabel van je PC eruit hebt gekregen zou ik toch echt eens aan kabelmanagement denken 8)7. Ook zulke acties zijn redelijk onveilig.

Maargoed, uitgaand dat je "Crashes" dus geen crashes zijn maar stroomuitvallers gok ik er op dat IE de kans niet krijgt om je instellingen correct op te slaan, waardoor deze corrupt raken en automatisch worden vervangen door lege instellingen.

Pagina: 1