Revival van de Tex Murphy games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje rond gezocht op het forum hier, maar volgens mij zijn de games wat te oud: Pandora Directive, Under a Killing Moon, Overseer, Mean Streets en Martian Memorandum. Zelf speelde ik als kind Pandora Directive met mijn pa: een super spannende en humoristische adventure over een PI, die een mysterie rond een gecrashte UFO oplost (Roswell). En het beste was dat het een full motion video in een 3D omgeving was (we spreken over 1996)!

Zijn er nog mensen die deze game kennen en dezelfde nostalgische waarde toekennen aan deze game :P? Wat voor games in dit straatje vind je nog meer leuk?

Wat voor mij aanleiding was om de game (na lange tijd) weer uit te kast te halen, is dat er op dit moment een project op kickstarter.com gaande is om geld bij elkaar te krijgen voor een volgend deel. Een aanradertje voor mede-fans misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Linkje: http://www.kickstarter.co...tex-murphy-project-fedora

Ik vond het filmpje leuk gedaan.
Ik zat nog te twijfelen om het te backen, het klinkt op zich wel leuk.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op http://www.gog.com/ zijn de games nog aan te schaffen. Ik geloof dat je ze voor $10 aan het spelen bent, maar dan moet je wel met dosbox aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 10:54

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik heb ze allemaal op gog gekocht (en had ze al orgineel :P) maar ze zijn en blijven geweldig! Via gog installeren kost geen enkele moeite en werkt perfect. Scheelt ook gedoe met de cd's wisselen. Kickstarter project kende ik nog niet maar die ga ik gelijk steunen, briljante spellen!

[edit]
Jammer dat de rewards net boven de 15 dollar niet zo interessant zijn anders had ik wel meer geld overgeboekt. Voor nu is het 15 dollar.

[ Voor 20% gewijzigd door Koetjeboe op 19-05-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ik weet het. Of je moet al meteen een hele hoop geld neerleggen. Ik heb zelf $50 neergelegd, dan kan ik straks een Tex Murphy vintage game downloaden van GOG.com (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als bij DFA, Jane Jensen en Space Venture ook hier gegaan voor de Ltd Ed oldschool bigbox. Dan maar een jaar geen nieuwe games kopen in de winkel, zoveel adventures komen er toch niet meer uit die de moeite waard zijn.

Het staat nu op 55% met nog 23 dagen te gaan, maar het aantal nieuwe backers per dag en het bedrag is behoorlijk aan het inzakken. ;(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcow22
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-08 21:39
Al jaren op vervolg van Tex Murphy verwacht hoop dat de kickstarter gaat lukken want de oude games zijn nog steeds mijn meest favoriete games ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

62% met nog 19 dagen te gaan. Eergisteren een goede dag, maar gisteren was dramatisch.
Leuk interview op adventuregamers: http://www.adventuregamers.com/articles/view/21348

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Leuke games ja, niet lang geleden was er een interview met Aaron Conners of GoG: Deel1 en Deel2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet toegeven dat ik zelf nooit eerder Under a Killing Moon en Overseer uit heb gespeeld.. Afgelopen week heb ik UAKM voor het eerst helemaal gedaan en na mijn tentamens van de komende week ga ik Overseer doen. UAKM was leuk, maar ik vond Pandora Directive spannender (met voor mij het hoogtepunt in Roswell).

Heeft iemand nog suggesties voor andere spellen? Ik heb Blade Runner gespeeld.. was ook erg leuk, maar voor mij minder her-speelbaar dan de Tex Murphy games

Edit:
Ah, ik zie net dat gog.com deze week 50% korting geeft op alle games (:
http://www.gog.com/en/news/special_sale_tex_murphy_week/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 14:26 . Reden: Update over gog.com ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht nieuws, Tex Murphy is ontvoerd! Op 6 juni moeten er 4500 backers zijn of anders... ;)

Ze zitten op 72% met nog 14 dagen te gaan dus het lijkt erop dat het wel gaat lukken met funden.

Vanochtend heel vroeg (4 uur Nederlandse tijd) was er overigens een chat met Chris Jones en Aaron Conners. Log is hier terug te lezen: Unofficial Tex Murphy Forum. Binnenkort komt er ook nog een Reddit AMA.

teunt, gaat het je specifiek om FMV-spellen of adventures met een goed verhaal in het algemeen?
Indien dat laatste vind je talloze tips in topics als
Adventure Games... Welke zijn er allemaal?
en als het ook non-PC mag zijn
[Multi] Point and Click Adventures
Of nog specifieker detective/speurneus-games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcow22
Yeah Tex Murphy is op 97% en nog maar een paar duizend te gaan voordat ze de goal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad niet slecht met die Kickstarter! Ahw yea.
En pollo: nog bedankt voor de tips. Ik zal die lijstjes eens wat beter doorkijken zodra ik het wat rustiger heb op de uni ;). Detective is niet perse nodig, maar adventures met een goed verhaal gingen er altijd goed in (Full Throttle, Pandora Directive, Alan Wake) Binnenkort krijg ik een ps3 te leen met heavy rain (:

Goed, op naar die finish!

Edit:
Finish gehaald :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

450.000 is binnen, nu op naar de stretch goals voor internationale ondertiteling en bekende acteurs etc *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcow22
Jep de extra's verhaal gebieden zouden super zijn als we dat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:34
Nou we leven in September, geld storten kan niet meer, begrijp ik, heb het gemist, maar ze zijn op 130% uitgekomen.

Perfect, en ik begrijp dat zel al in Dec. 2012 met de game komen, hell da's snel.

TS vroeg of iemand UAKM had gespeeld, nou nogal jah, had net een 2e hands pc met Pentium 75 en 4xcdrom (na 8 jaar van de computer weg te zijn geweest na de C64), en die game gehuurd, nou nou blijkbaar ben ik gevoelig voor die Tex, mag hem graag, my kind of humor, nachten doorgehaald. Ben iemand die de hele tijd het hint/systeem gebruikte, ja lach maar, ik voelde me er prima bij.

Deze ga ik echt wel kopen, zelfs al vind ik een prima pirate-versie, dat doen we voor dit soort werk uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nog steeds geld storten, via Paypal. Sommige van de rewards zijn ook nog verkrijgbaar (een paar exclusievere 'tiers' zijn niet meer verkrijgbaar). http://www.bigfinishgames.com/support-project-fedora-paypal

• Sjah
Zo, bijna half jaar verder, toch maar ingestapt. We zien het wel in het najaar, al is mij niet helemaal duidelijk waar ik recht op heb met die 15 lousy dollars van me.Ja de game leechen, maar verder..

Maar goed, leuk dat ik Tex mag steunen, en als die het niet lukt af te krijgen, dan neemt die maar een lekkere Tequila van ons geld, haha. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het akelig stil rond Project Fedora. Ik heb $100 ingelegd, ik zie dat spel zo graag nog verschijnen, maar big fish games / kickstarter / kicktraq geven totaal geen updates meer. Iemand hier die nog updates heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gister kreeg ik mailtje van ze : stond oa in

'THE MUSIC OF TEX MURPHY
This download contains music from each of the Tex Murphy Games
Mean Streets
Martian Memorandum
Under A Killing Moon
The Pandora Directive
Overseer
And Includes the Overseer CD with Richie Havens, as well as the Original Episodes of Tex Murphy Radio Theater.

Maar goed, jij doelt echt op Fedora stuff? Neuh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nee pcies, echt nieuwe Fedora dingetjes heb ik al best wel lang niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mail ook gehad? De naam van de game is bekend, Tesla Effect. Hmm, en ik maar in de veronderstelling dat de game-naam gewoon Project Fedora worden zou.

Nouja , ik moet zeggen, ja de naam.... I like. :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 10-07-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat is het rustig in dit topic?

Weer een mail YouTube: Tesla Effect - Official Trailer #2

Trailer, zo te zien zijn ze beetje klaar, en hij komt binnen half jaar, yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Haha dit ziet er echt episch uit. Ik had pas nog een discussie met iemand die zei dat zulke games vandaag de dag niet meer uit zouden kunnen komen. :P Deze houd ik in de gaten :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zo, over 7 uur komt ie op Steam, kreeg net mijn downloadSteam-code binnen... *O*

Kortom wie meedeed met deze kickstarter, check your mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
Helemaal zin in :D

Nog maar een goede 4 uur te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Leeching now, ook al staat die als nog niet beschikbaar, als je je key activeert, pakt ie 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
foutje.. verkeerde topic.

[ Voor 90% gewijzigd door Sjah op 07-05-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Geweldige klassieke Tex Murphy game. Acht me zo terug in 1994 (maar dan met iets betere graphics :) ).

Geld goed gespendeerd op Kickstarter voor deze (kan ik niet van alle kickstarters zeggen tot nu toe).

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Pagina: 1